رفتن به مطلب

شکایت از شرکت ماتریس


DM.JAGUAR
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

17 دقیقه قبل، DM.JAGUAR گفته است:

ولی وقتی که برای تحویل مادربرد به نمایندگی مراجه کردم متوجه شدم که باید یک برگه ای رو امضا بکنم تا بتونم مادربرد رو تحویل بگیرم.

وقتی که توضیحات داخل برگه رو خوندم فهمیدم که اگه برگه رو امضا بکنم به شکایات های خودم خاتمه دادم و دیگه هیچ حقی برای پیگیری خسارات های وارده یا بقیه موارد رو ندارم.

واقعا خنده داره 

 

آدم فکر میکنه اینهمه دست و پا زدن این شرکت سر ۱۰هکتار زمینه،نه یه مادر برد نهایت ۱۰ملیونی..

 

چرا واقعا ایران اینجوریه؟حرص پوله ،یا کل کل؟

 

امیدوارم که به تمام حق و حقوقتون برسید.

  • لایک 4
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 77
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

۱ ساعت قبل، DM.JAGUAR گفته است:

سلام.

من فکر کردم که شرکت ماتریس قرار هست مادربرد رو بدون گذاشتن منت یا تهدید تحویل من بده تا قضیه به خوبی و خوشی تموم بشه.

ولی وقتی که برای تحویل مادربرد به نمایندگی مراجه کردم متوجه شدم که باید یک برگه ای رو امضا بکنم تا بتونم مادربرد رو تحویل بگیرم.

وقتی که توضیحات داخل برگه رو خوندم فهمیدم که اگه برگه رو امضا بکنم به شکایات های خودم خاتمه دادم و دیگه هیچ حقی برای پیگیری خسارات های وارده یا بقیه موارد رو ندارم.

منم برای اینکه این بخش از متن رو قبول نکنم زیرش نوشتم که شکایات های انجام شده خاتمه پیدا نکرده اند و ممکن است که برای دریافت خسارت به آن ها استناد کنم. بعد نوشتن بقیه موارد برگه رو امضا و اثر انگشت رو روی برگه زدم.

نماینده شرکت ماتریس برگه را گرفت و گفت که باید عکس برگه رو برای شرکت ارسال کنم و درصورتی که شرکت آن را تایید کرد اجازه دریافت مادربرد رو خواهم داشت.

بعد از چند دقیقه به من گفته شد که شرکت متن نوشته شده توسط من در زیر برگه را قبول نکرده و اجازه خروج همراه با مادربرد را به من نمی دهد.

با مدیر بخش خدمات پس از فروش تماس گرفتم و دلیل اینکار را جویا شدم. به من گفته شد که یا متن نوشته شده در مورد شکایت و خسارات را پاک کنم یا مادربردی به من داده نمیشود و این قضیه را از بازرسی سازمان صمت پیگیری کنم.

بهشون گفتم که من قبلا این موارد را به همکاران شما اعلام کرده ام و دریافت خسارت حق قانونی من است. ولی اعلام شد که من از این حرف ها و قوانین اطلاعی ندارم!!!! 

خدا میدونه که چجوری مدیر بخش خدمات پس از فروش از قانون های مربوط به حوزه کاریش اطلاعی نداره!!

دوباره من تهدید شدم که یا بند نوشته شده را خط بزنم و در برگه اعلام کنم که خط خوردگی از طرف من بوده یا قید مادربرد را بزنم و برای دریافت حق خود از بازرسی سازمان پیگیری کنم زیرا دیگر مادربردی به من داده نخواهد شد.

منم مادربرد جدید را تحویل نمایندگی شرکت دادم و اعلام کردم که دیگر هیچ گونه برخورد خوبی نخواهم داشت و تا ریال آخر خسارت و هزینه های پرداخت شده را دریافت خواهم کرد.

ممنونم دوست عزیز.

برادر غیر از مادربرد مگه خسارت وارده دیگه ای هم بوده؟ یعنی موضوع خسارت دیگه چیه؟ قطعه دیگه ای رو خراب کرده؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۱ ساعت قبل، slash_slash گفته است:

شما تا خشونت به خرج ندی جواب نمی گیری الماس هم برای من همچین برگه ای گذاشت من امضا نکردم جنسم برداشتم اومدم هر چی صدام کردن کاریم نتونستن بکنن

اما چیز غیر عادی نیست بزنید براتون تست کنن سالم بود بگید سالم تحویل گرفتم شکایتم پس می گیرم چیز عجیبی نیست

اونجا در محاصره بودم و نمیشد که کاری کنم.

جلوی خودم تست کردن و تصویر داد بدون مشکل ولی چرا باید با دست خودم به خودم ضرر بزنم و خسارات های وارد شده رو ببخشم؟؟ 

تازه مادربردی که داده بودن ناقص بود و یک سری از لوازم رو از روی مادربرد معیوب خودم برداشته بودم.

۱ ساعت قبل، silvermanHHH گفته است:

واقعا خنده داره 

 

آدم فکر میکنه اینهمه دست و پا زدن این شرکت سر ۱۰هکتار زمینه،نه یه مادر برد نهایت ۱۰ملیونی..

 

چرا واقعا ایران اینجوریه؟حرص پوله ،یا کل کل؟

 

امیدوارم که به تمام حق و حقوقتون برسید.

خدا از دهنتون بشنوه.

من نمیدونم چرا دارن همچین کاری میکنن اونم وقتی که بازرسی بهشون نامه زده تا مادربرد رو عوض کنن و رضایت من رو جلب کنن. اینجوری فقط کار خودشون سخت تر میشه.

بحث سر کشور نیست. هر کشور دیگه ای هم بود که قانون درست و فرهنگ درستی درباره این موارد نداشت چنین مسائلی داخلش رخ میداد.

  • ممنونم 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

32 دقیقه قبل، ARMIN گفته است:

برادر غیر از مادربرد مگه خسارت وارده دیگه ای هم بوده؟ یعنی موضوع خسارت دیگه چیه؟ قطعه دیگه ای رو خراب کرده؟

بله خساراتی بهم وارد شده.

به صورت مستقیم و غیر مستقیم خسارات مالی و غیر مالی ای به خاطر این قضیه بهم وارد شده که باعث بهم ریخته شدن اوضاع شده.

یک ssd با قیمت حدودی ۴ میلیون به خاطر این قضیه خریداری کردم و یک ssd هم دچار مشکلاتی شده که مجبور شدم اطلاعات غیر مهم و عادی رو روش قرار بدم که اگه از دست رفت خسارت دیگه ای به من وارد نشده.

یک کولر پردازنده به خاطر اثبات مشکل مادربرد خریدم که حدود ۳ میلیون پولش هست. اونم فقط برای اینکه ثابت کنم دمای پردازنده دلیل خاموشی یا ریست شدن سیستم نبوده.

پردازنده ۳۹۰۰xt که دارم تا نزدیکی از بین رفتن رفت و الآن هم نمیدونم که سالم هست یا نه.

که اگه مشخص بشه آسیب دیده حدود ۱۹ میلیون باید بدم تا پردازنده جایگزینش که ۵۹۰۰xt هست رو خریداری بکنم.

این موارد به غیر از هزینه های دیگه ای هست که در طول این مدت به من تحمیل شد اونم فقط به خاطر مسئولیت پذیر نبودن شرکت ماتریس.

ویرایش شده توسط DM.JAGUAR
لینک به دیدگاه
Share on other sites

7 دقیقه قبل، DM.JAGUAR گفته است:

بله خساراتی بهم وارد شده.

به صورت مستقیم و غیر مستقیم خسارات مالی و غیر مالی ای به خاطر این قضیه بهم وارد شده که باعث بهم ریخته شدن اوضاعم شده.

ببین من کلی میگم، شما یک مادربرد خریدی، توافقی با ماتریس داشتی تحت گارانتی. حالا، ماتریس طبق توافق عمل نکرد، شما بر اساس اون توافق رفتی شکایت کردی، و مادربرد جایگزین به شما دادن.

حالا، اگر به هر شکلی به شما خسارت رسیده، یا باید بابتش توافق داشته باشی از قبل با مارتیس، مثل همون گارانتی، یا اینکه هیچی. به مارتیس نمیتونی بگی چون به تعهدت عمل نکردی من خسارت جانبی دیدم. اون فقط در حد و حدود عمل به تعهد خودش مسئول هست.

مثلا نمیتونی بابت زمانی که از دست رفته خسارت طلب کنی. چون توافقی باهاش نداشتی.

در مورد وسایل مادربرد هم، روال اینطوریه که لوازم جانبی مادربرد قبلی رو برای جدیده میگن استفاده کن، مادامی که خرابی از لوازم جانبی نباشه.

  • لایک 3
لینک به دیدگاه
Share on other sites

6 دقیقه قبل، ARMIN گفته است:

ببین من کلی میگم، شما یک مادربرد خریدی، توافقی با ماتریس داشتی تحت گارانتی. حالا، ماتریس طبق توافق عمل نکرد، شما بر اساس اون توافق رفتی شکایت کردی، و مادربرد جایگزین به شما دادن.

حالا، اگر به هر شکلی به شما خسارت رسیده، یا باید بابتش توافق داشته باشی از قبل با مارتیس، مثل همون گارانتی، یا اینکه هیچی. به مارتیس نمیتونی بگی چون به تعهدت عمل نکردی من خسارت دیدم. اون فقط در حد و حدود عمل به تعهد خودش مسئول هست.

مثلا نمیتونی بابت زمانی که از دست رفته خسارت طلب کنی. چون توافقی باهاش نداشتی.

در مورد وسایل مادربرد هم، روال اینطوریه که لوازم جانبی مادربرد قبلی رو برای جدیده میگن استفاده کن، مادامی که خرابی از لوازم جانبی نباشه.

توی قانون خدمات پس از فروش مصوب سال ۱۳۸۸ مجلس شورای اسلامی نوشته شده: ماده۱۸ ـ چنانچه کالا یا خدمات عرضه شده توسط عرضه کنندگان کالا یا خدمات معیوب باشد و به واسطه آن عیب، خساراتی به مصرف کننده وارد گردد متخلف علاوه بر جبران خسارات به پرداخت جزای نقدی حداکثر تا معادل چهار برابر خسارت محکوم خواهد شد. 

            ماده۱۹ ـ عرضه کنندگان کالا و خدمات و تولیدکنندگانی که مبادرت به تخلفات موضوع مواد (۳) الی (۸) این قانون نمایند در صورت ورود خسارات ناشی از مصرف همان کالا و خدمات به مصرف کنندگان علاوه بر جبران خسارت وارده به جزای نقدی حداکثر معادل دو برابر خسارت وارده محکوم خواهند شد. 

            تبصره ـ در صورتی که عرضه کنندگان کالا و خدمات از ایفاء هر یک از تعهدات خود در قبال خریدار خودداری کرده و یا آن را به صورت ناقص و یا با تأخیر انجام دهند مکلفند علاوه بر انجام کامل تعهد، خسارت وارده را جبران نمایند.

            ماده۲۰ـ مراجع ذی صلاح رسیدگی کننده می توانند علاوه بر مجازات های مقرر قانونی ، عرضه کنندگان کالا و خدمات یا تولیدکنندگان و فروشندگان را مجبور به جمع آوری کالاهای عرضه شده به منظور تعمیر و اصلاح و رفع عیب کالاهای فروخته شده یا خدمات عرضه شده نمایند.

ویرایش شده توسط DM.JAGUAR
  • لایک 4
لینک به دیدگاه
Share on other sites

10 دقیقه قبل، DM.JAGUAR گفته است:

توی قانون خدمات پس از فروش مصوب سال ۱۳۸۸ مجلس شورای اسلامی اومده: در صورتی که کالای معیوب باعث ایجاد خساراتی برای مصرف کننده شده باشه شرکت گارانتی باید تمامی خسارات رو به صورت کامل پرداخت بکنه. و اگه مشخص بشه که شرکت از ایراد با خبر بوده ولی اقدامی کرده مجازات بیشتری شامل حال اون میشه.

خب شما بگو چه خسارتی این مادربرد به شما زده؟ ببین قانون اینطوری نیست که یه جمله نوشته شده باشه، و شما عینا برای خودت مصادره کنی.

مثال میزنم، آخرین باری که به گارانتی مراجعه کردم دو ماه طول کشید تا خدمات بگیرم، 2 ماه زمان از دستم رفت، غیر از اعصاب خوردی، من توی اون 2 ماه هیچ درآمدی نداشتم و قرض کردم از بقیه. کلی خسارت دیدم، اما قانونا نمیتونم طلب خسارت کنم.

چون بابت این موضوع (زمان ارائه خدمات) توافق کتبی با گارانتی نداشتم. گارانتی فقط تعهد کرده در طول مدت زمان مشخص اگر به مشکل خوردی - من قطعه رو عوض میکنم، دیگه نگفته ظرف مدت N روز عوض میکنم. تعهد زمانی نداده. به همین خاطر من نمیتونم ازش شکایت کنم.

مثل قرارداد اجاره که شما باید کتبی ذکر کنی اگر یک طرف به تعهدش عمل نکرد در موعد مقرر، باید خسارت بده، چنین توافقی با گارانتی نداشتی. پس نمیتونی شکایت کنی.

اینکه قانون گفته اگر کالای معیوب باعث ایجاد خسارت برای مصرف کننده باشه، منظورش اینه که مثلا باعث خسارت مالی و جانی شده باشه، مثال کسی ماشین تحویل گرفته از کارخونه، تحت گارانتی بوده، ترمزش کار نکرده زده به ماشین جلویی. "در یک دنیای فرضی" افسر بیاد، تایید بده که این ایراد فنی باعث تصادف شده و شما مقصر نبودی، اونوقت شما بری شکایت کنی که این ایراد فنی در زمان گارانتی باعث تصادف من شده خسارت طرف مقابل با خودرو ساز هست. چیزی که هیچ وقت توی ایران رخ نمیده!

ما توی قانون خیلی چیزها داریم که در عمل یا پیاده نمیشه، و یا فقط در موارد خاص اعمال میشه. منظورم اینه که اگر خرابی این مادربرد، مثلا زده پردازنده شما رو سوزونده، اینو باید در دادگاه صالحه اثبات کنی که به دلیل خرابی مادربرد پردازنده شما سوخته، اونوقت شاید شانسی برای دریافت خسارت جانبی داشته باشی.

اما همینطوری، شما نمیتونی ادعای خسارت جانبی، خارج از قرارداد کتبی (گارانتی) نسبت به اون شرکت بکنی.

  • لایک 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

34 دقیقه قبل، ARMIN گفته است:

خب شما بگو چه خسارتی این مادربرد به شما زده؟ ببین قانون اینطوری نیست که یه جمله نوشته شده باشه، و شما عینا برای خودت مصادره کنی.

مثال میزنم، آخرین باری که به گارانتی مراجعه کردم دو ماه طول کشید تا خدمات بگیرم، 2 ماه زمان از دستم رفت، غیر از اعصاب خوردی، من توی اون 2 ماه هیچ درآمدی نداشتم و قرض کردم از بقیه. کلی خسارت دیدم، اما قانونا نمیتونم طلب خسارت کنم.

چون بابت این موضوع (زمان ارائه خدمات) توافق کتبی با گارانتی نداشتم. گارانتی فقط تعهد کرده در طول مدت زمان مشخص اگر به مشکل خوردی - من قطعه رو عوض میکنم، دیگه نگفته ظرف مدت N روز عوض میکنم. تعهد زمانی نداده. به همین خاطر من نمیتونم ازش شکایت کنم.

مثل قرارداد اجاره که شما باید کتبی ذکر کنی اگر یک طرف به تعهدش عمل نکرد در موعد مقرر، باید خسارت بده، چنین توافقی با گارانتی نداشتی. پس نمیتونی شکایت کنی.

اینکه قانون گفته اگر کالای معیوب باعث ایجاد خسارت برای مصرف کننده باشه، منظورش اینه که مثلا باعث خسارت مالی و جانی شده باشه، مثال کسی ماشین تحویل گرفته از کارخونه، تحت گارانتی بوده، ترمزش کار نکرده زده به ماشین جلویی. "در یک دنیای فرضی" افسر بیاد، تایید بده که این ایراد فنی باعث تصادف شده و شما مقصر نبودی، اونوقت شما بری شکایت کنی که این ایراد فنی در زمان گارانتی باعث تصادف من شده خسارت طرف مقابل با خودرو ساز هست. چیزی که هیچ وقت توی ایران رخ نمیده!

ما توی قانون خیلی چیزها داریم که در عمل یا پیاده نمیشه، و یا فقط در موارد خاص اعمال میشه. منظورم اینه که اگر خرابی این مادربرد، مثلا زده پردازنده شما رو سوزونده، اینو باید در دادگاه صالحه اثبات کنی که به دلیل خرابی مادربرد پردازنده شما سوخته، اونوقت شاید شانسی برای دریافت خسارت جانبی داشته باشی.

اما همینطوری، شما نمیتونی ادعای خسارت جانبی، خارج از قرارداد کتبی (گارانتی) نسبت به اون شرکت بکنی.

متن های فرستاده شده رو ویرایش کردم تا توضیحاتش براتون کامل باشه.

اگر شما در اون ۲ ماه ضرر مالی دیده باشی و منبع درآمدت رو از دست داده باشی میتونی درخواست کارشناسی برای اجرت المثل بدی تا کارشناس رسمی تائید کنه میزان خسارت وارده برای پرداخت به شما چقدر هست تا شما تمام اون مبلغ رو دریافت بکنی.

ویرایش شده توسط DM.JAGUAR
  • لایک 2
لینک به دیدگاه
Share on other sites

گارانتی طبق قوانین جدید مدت زمان محدودی رو برای تعویض یا تعمیر دارن که اگر نشه می تونید شکایت کنید

موضوع شما اختلاف بوده پس این مسئله درش مطرح نیست مگر اینکه بتونید ثابت کنید که در این زمان ضرر کردید

کار بسیار حوصله بری هم هست معمولا هم به جواب نمی رسید

 

شما به نظر می رسه سر لج افتادید که حالشون بگیرید اما احتمالا حال خودتون گرفته بشه دنبال داستان نباشید مادربرد بگیرید شکایتتون پس بگیرید بره اینجا ایرانه همین که به نفعتون رای داده خیلیه برخی که اشنا بازی می کنن الکی از زیرش در می رن

 

  • لایک 3
لینک به دیدگاه
Share on other sites

یک بنده خدای از ما گوشی خریده بود

بعد از 5 ماه گوشی به مشکل میخوره، میره گارانتی و اونجا هم قبول نمیکنن.

خلاصه بعد از کلی مخالفت ما که این موضوع خرابی به ما ربطی نداره  و وظیفه گارانتی هست، این اقا رفت و شکایت کرد...

به صورت عجیبی حق رو دادن به این آدم و گفتن باید خسارت دستگاه این فرد رو پرداخت کنید،

ما هم گفتیم چشم، روزی که اومد دستگاه جدید رو تحویل بگیره، همکار یک دست نوشته همون لحظه داد دست طرف؛ گفت اینو امضا کن که از ما راضی هستی و دیگه مشکل نداری..

طرف گفت نه، من 2 ماه بدون گوشی بودم، باید ضرر و زیان منو بدید،...

ما زدیم زیر همه چی و طرف رو خیلی محترمان به بیرون هدایت کردیم...

صبح رفتیم تعزیرات حکومتی، موضوع رو کامل با یکی از بازرس ها  درمیون گذاشتیم، خدا خیرش بده، گفت نه این ربطی اصلا به شما نداره، چرا کم کاری  گارانتی رو شما باید پوشش بدید.... 

خلاصه این بازرس رفت و حکم چرخید، حالا ما شگاایت اعاده حیثیت کردیم...

خلاصه طرف میتونست خیلی راحت یک دستگاه جدید بگیره، اما با کاری که خودش کرد، بعد از 3 ماه به هیچ کجا نرسید که هیچ، تعهد داد تا 2 کیلومتری فروشگاه ما هم پیداش نشه..

بعله گاهی اوقات خیلی سریع ورق برمیگرده...

 

ویرایش شده توسط Mr.jalilpour
  • لایک 4
  • حالم خوب شد 2
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

چقدر عالی که پیگیر هستید و با قوانین دارید پیش میرید و حتی توی نقطه نهایی و جایی هم که به مرگ گرفتن تا به تب راضی بشید، بیخیال نشدید و پای حقتون ایستادید.

احسنت بر شما.

متاسفانه انقدر بی قانونی زیاد شده که خیلی راحت با یه چهره حق به جانب، قانون رو زیر پا میذارن و خلافش عمل میکنن، ادامه بدید، قطعا به نتیجه مطلوب میرسید.

منم که همیشه پیگیر چنین ماجرا هایی هستم، قطعا اگر مشکل شما رو داشتم بیخیال میشدم. اصلا نا امید نشید و به حرف هایی که میگن بیخیال شید، توجه نکنید و دنبال حقتون برید. شما 90 درصد راه رو رفتید، نباید بخاطر اون 10 درصد راه باقیمونده نا امید شید. اینجوری درس عبرتی هم برای شرکت گارانتی کننده میشید که دیگه انقدر با وقت و هزینه مردم بازی نکنه، هم تجربه ای میشید برای افرادی که چنین مواردی دارن و مسیر راهیابی به حقوقشون رو بدونند.

  • لایک 5
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

نمیدونم اصلا شرکت های گارانتی کننده ما چرا اینطوری هستن و انقدر سفت میگیرن؟؟؟؟

من پارسال بهمن ماه یه پاد از برند یوول خریدم، تقریبا 1 ماه بعد به مشکل خورد و السیدی خاموش نمیشد و دائم چشمک میزد که باعث شده بود باطریش زود زود خالی بشه.

چیزی که بود، وقتی میذاشتم باطریش کاملا خالی بشه، یه مدت درست بود، ولی دوباره بعد یه مدت کوتاهی برمیگشت، رفتم تو سایت یوول که از پشتیبانی بپرسم ببینم روشی برای ریست هست یا نه، که اونجا دیدم نیاز هست ثبت نام کنی و پروداکت خریداری شده رو ثبت کنی و درخواست خدمات پس از فروش بدی تا پشتیانی بررسی کنه، خداروشکر جعبه ش رو دور ننداخته بودم و کد محرمانه و سریالش رو داشتم، درخواست پشتیانی دادم و منتظر پاسخ بودم.

یکی دو روز بعدش اتفاقی متوجه شدم که مشکل اتصالی پورت شارژشه و کمی سالت-نیکوتین واردش شده، اون هم به خاطر اشتباه خودم که درب کارتریج رو باز گذاشته بودم و چون هوا میکشیده، سالت از کارتریج خارج شده بوده و تا فیها خالدون دستگاه نفوذ کرده.

چند روز بعد دیدم ایمیل اومد که دستگاهتون رو در اسرع وقت جایگزین میکنیم، لطفا ادرس رو توی سایت ثبت کنید.

همین، تمام. فقط با یک فیلم از چشمک زدن و خاموش نشدن السیدی، قبول کردن که دستگاه دیگه میفرستن. من ازشون فقط پرسیده بودم که این دستگاه ریست میشه یا نه! بدون زیر و رو کشی، گفتن جایگزین ارسال میکنن، بعدش هم من ادرس یکی از دوستان اونور آب نشین رو دادم و براش ارسال کردن. به همین راحتی.

این ها خودشون دقیقا میدونن که کارشون خلاف قوانین کشور و حتی تعهدات خودشونه، اما ریالی خسارت نمیخوان بدن. یکبار با قانون طرف بشن، حساب کار دستشون میاد، نگران این هم نباشید که نتیجه ای نگیرید و یه موقع بگن همینی هم که هست رو دیگه بهت نمیدیم، نهایتش شکایت توی دادگاه کیفری هست که اوضاعشون رو بدجوری پیچیده میکنه و به روز نکشیده، دنبال جبران خسارت و جلب رضایت میفتن.

ویرایش شده توسط MAhmoOD Nazari
  • لایک 7
لینک به دیدگاه
Share on other sites

11 ساعت قبل، slash_slash گفته است:

گارانتی طبق قوانین جدید مدت زمان محدودی رو برای تعویض یا تعمیر دارن که اگر نشه می تونید شکایت کنید

موضوع شما اختلاف بوده پس این مسئله درش مطرح نیست مگر اینکه بتونید ثابت کنید که در این زمان ضرر کردید

کار بسیار حوصله بری هم هست معمولا هم به جواب نمی رسید

 

شما به نظر می رسه سر لج افتادید که حالشون بگیرید اما احتمالا حال خودتون گرفته بشه دنبال داستان نباشید مادربرد بگیرید شکایتتون پس بگیرید بره اینجا ایرانه همین که به نفعتون رای داده خیلیه برخی که اشنا بازی می کنن الکی از زیرش در می رن

 

من نه سر لج افتادم نه دنبال داستان هستم.

دارم طبق قانون مراحل رو پیش میرم و توضیحاتش رو اینجا قرار میدم.

من با توجه به قوانین موجود در کشور و قانونی که شرکت داخل سایت قرار داده شکایت های خودم رو ثبت کردم. تقریبا ۵ ماه هست که دچار این مشکل هستم پس دیگه فرقی برام نمیکنه که تا چه زمانی این رویه طول بکشه تا من بتونم به حق خودم برسم.

من برم رضایت بدم شما خسارت های وارد شده رو پرداخت میکنی؟؟ حتی توی همین ایران هم میشه به حق رسید. درسته که کاری سختی هست ولی نشدنی نیست.

  • لایک 2
لینک به دیدگاه
Share on other sites

11 ساعت قبل، MAhmoOD Nazari گفته است:

چقدر عالی که پیگیر هستید و با قوانین دارید پیش میرید و حتی توی نقطه نهایی و جایی هم که به مرگ گرفتن تا به تب راضی بشید، بیخیال نشدید و پای حقتون ایستادید.

احسنت بر شما.

متاسفانه انقدر بی قانونی زیاد شده که خیلی راحت با یه چهره حق به جانب، قانون رو زیر پا میذارن و خلافش عمل میکنن، ادامه بدید، قطعا به نتیجه مطلوب میرسید.

منم که همیشه پیگیر چنین ماجرا هایی هستم، قطعا اگر مشکل شما رو داشتم بیخیال میشدم. اصلا نا امید نشید و به حرف هایی که میگن بیخیال شید، توجه نکنید و دنبال حقتون برید. شما 90 درصد راه رو رفتید، نباید بخاطر اون 10 درصد راه باقیمونده نا امید شید. اینجوری درس عبرتی هم برای شرکت گارانتی کننده میشید که دیگه انقدر با وقت و هزینه مردم بازی نکنه، هم تجربه ای میشید برای افرادی که چنین مواردی دارن و مسیر راهیابی به حقوقشون رو بدونند.

ممنون.

هدف من از به اشتراک گذاشتن این اتفاقات این هست که یک راهنمایی کوچیکی باشه برای بقیه افرادی که تازه میخوان اقدام به انجام اینکار بکنن.

من چیزی ندارم که به خاطرش بترسم و دست از شکایت قانونی خودم بکشم. تا تهش میرم و یا به امید خدا حقم رو به صورت تمام و کمال از شرکت ماتریس دریافت میکنم یا اینکه شکست میخورم ولی تجربه بیشتری کسب میکنم تا بدونم کدوم اقدامم اشتباه یا ناکافی بوده.

 

ویرایش شده توسط DM.JAGUAR
  • لایک 3
لینک به دیدگاه
Share on other sites

10 ساعت قبل، MAhmoOD Nazari گفته است:

نمیدونم اصلا شرکت های گارانتی کننده ما چرا اینطوری هستن و انقدر سفت میگیرن؟؟؟؟

من پارسال بهمن ماه یه پاد از برند یوول خریدم، تقریبا 1 ماه بعد به مشکل خورد و السیدی خاموش نمیشد و دائم چشمک میزد که باعث شده بود باطریش زود زود خالی بشه.

چیزی که بود، وقتی میذاشتم باطریش کاملا خالی بشه، یه مدت درست بود، ولی دوباره بعد یه مدت کوتاهی برمیگشت، رفتم تو سایت یوول که از پشتیبانی بپرسم ببینم روشی برای ریست هست یا نه، که اونجا دیدم نیاز هست ثبت نام کنی و پروداکت خریداری شده رو ثبت کنی و درخواست خدمات پس از فروش بدی تا پشتیانی بررسی کنه، خداروشکر جعبه ش رو دور ننداخته بودم و کد محرمانه و سریالش رو داشتم، درخواست پشتیانی دادم و منتظر پاسخ بودم.

یکی دو روز بعدش اتفاقی متوجه شدم که مشکل اتصالی پورت شارژشه و کمی سالت-نیکوتین واردش شده، اون هم به خاطر اشتباه خودم که درب کارتریج رو باز گذاشته بودم و چون هوا میکشیده، سالت از کارتریج خارج شده بوده و تا فیها خالدون دستگاه نفوذ کرده.

چند روز بعد دیدم ایمیل اومد که دستگاهتون رو در اسرع وقت جایگزین میکنیم، لطفا ادرس رو توی سایت ثبت کنید.

همین، تمام. فقط با یک فیلم از چشمک زدن و خاموش نشدن السیدی، قبول کردن که دستگاه دیگه میفرستن. من ازشون فقط پرسیده بودم که این دستگاه ریست میشه یا نه! بدون زیر و رو کشی، گفتن جایگزین ارسال میکنن، بعدش هم من ادرس یکی از دوستان اونور آب نشین رو دادم و براش ارسال کردن. به همین راحتی.

این ها خودشون دقیقا میدونن که کارشون خلاف قوانین کشور و حتی تعهدات خودشونه، اما ریالی خسارت نمیخوان بدن. یکبار با قانون طرف بشن، حساب کار دستشون میاد، نگران این هم نباشید که نتیجه ای نگیرید و یه موقع بگن همینی هم که هست رو دیگه بهت نمیدیم، نهایتش شکایت توی دادگاه کیفری هست که اوضاعشون رو بدجوری پیچیده میکنه و به روز نکشیده، دنبال جبران خسارت و جلب رضایت میفتن.

نیاز به شکایت در دادگاه کیفری نیست.

من میخواستم که از طریق تعزیرات حکومتی هم شکایت کنم ولی وقتی از طرف شرکت باهام تماس گرفته شد که مشکل شما حل شده بیخیال این قضیه شدم.

ولی الآن متوجه شدم که روش مسالمت آمیز جواب نمیده و باید از طریق مراجع قانونی پیگیری کنم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درو بر استارتر عزیز و دیگر دوستان

پیشنهاد میکنم از همون طریق روال قانونی و بدون رفتار غیر عرف به شکایتتون ادامه بدید و حقتون رو بگیرید(حتی خسارت و هزینه های مالی و زمانی که صرف این شکایت شده)

این خیلی خوبه که همه بدونن میتونن حق و حقوقشون رو بگیرین(البت حقو حقوق با انتظارات غیر عرف فرق میکنه)

حداقل شرکتها دستشون بیاد این وسط مصرف کننده هم حقی داره

خودم از عدم تعهد یک شرکت تولید کننده BGA ایرانی بد ضربه خوردم و به خاطر گرفتاری و اینکه امیدی برای مطالبه حقم نداشتم دنبالش نرفتم

الان واقعا خوشحال میشم شما به حقو حقوقتون برسید و براتون ارزوی موفقیت میکنم

ویرایش شده توسط مهرزاد قائم مقامی
  • لایک 3
  • ممنونم 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

20 ساعت قبل، ARMIN گفته است:

خب شما بگو چه خسارتی این مادربرد به شما زده؟ ببین قانون اینطوری نیست که یه جمله نوشته شده باشه، و شما عینا برای خودت مصادره کنی.

مثال میزنم، آخرین باری که به گارانتی مراجعه کردم دو ماه طول کشید تا خدمات بگیرم، 2 ماه زمان از دستم رفت، غیر از اعصاب خوردی، من توی اون 2 ماه هیچ درآمدی نداشتم و قرض کردم از بقیه. کلی خسارت دیدم، اما قانونا نمیتونم طلب خسارت کنم.

چون بابت این موضوع (زمان ارائه خدمات) توافق کتبی با گارانتی نداشتم. گارانتی فقط تعهد کرده در طول مدت زمان مشخص اگر به مشکل خوردی - من قطعه رو عوض میکنم، دیگه نگفته ظرف مدت N روز عوض میکنم. تعهد زمانی نداده. به همین خاطر من نمیتونم ازش شکایت کنم.

مثل قرارداد اجاره که شما باید کتبی ذکر کنی اگر یک طرف به تعهدش عمل نکرد در موعد مقرر، باید خسارت بده، چنین توافقی با گارانتی نداشتی. پس نمیتونی شکایت کنی.

اینکه قانون گفته اگر کالای معیوب باعث ایجاد خسارت برای مصرف کننده باشه، منظورش اینه که مثلا باعث خسارت مالی و جانی شده باشه، مثال کسی ماشین تحویل گرفته از کارخونه، تحت گارانتی بوده، ترمزش کار نکرده زده به ماشین جلویی. "در یک دنیای فرضی" افسر بیاد، تایید بده که این ایراد فنی باعث تصادف شده و شما مقصر نبودی، اونوقت شما بری شکایت کنی که این ایراد فنی در زمان گارانتی باعث تصادف من شده خسارت طرف مقابل با خودرو ساز هست. چیزی که هیچ وقت توی ایران رخ نمیده!

ما توی قانون خیلی چیزها داریم که در عمل یا پیاده نمیشه، و یا فقط در موارد خاص اعمال میشه. منظورم اینه که اگر خرابی این مادربرد، مثلا زده پردازنده شما رو سوزونده، اینو باید در دادگاه صالحه اثبات کنی که به دلیل خرابی مادربرد پردازنده شما سوخته، اونوقت شاید شانسی برای دریافت خسارت جانبی داشته باشی.

اما همینطوری، شما نمیتونی ادعای خسارت جانبی، خارج از قرارداد کتبی (گارانتی) نسبت به اون شرکت بکنی.

سلام

به نظرم صحبتهای  رامین جان صحیح هست. دوست عزیز فکر نکنید در این مملکت قانون بند به بند اجرا میشه. از قضا امکان داره اولش فکر کنید که همه چیز طبق مراد است و در مرحله بعدی همه چیز بر علیه شما بشه. بنده زمینی داشتم که جواز داشت اقدام به ساخت کردم ولی مزاحمت ایجاد کردند از شهرداری به علت قرار گرفتن زمین در فضای سبز. به کارم ضرر زدند و قرار داد ساخت با 20 درصد خسارت کنسل کردم. تمام مصالح رو هم زیر قیمت فروختم و از آشنایی که در تهران توی وزارت کشور داشتم پیگیر شدم. یه جورایی پارتی هم داشتم که مرتب رو مخ شورای شهر بود. شکایت هم کردم که چرا به بنده جواز دادند و باید خسارت بدهند. جهت معاوضه زمینی نشونم دادند که دو ریال هم نمیرزید. با عدم پذیرش زمین و عدم امضای قرارداد بیشرفها با هم گاوبندی کردند و پروژه فضای سبز رو کنسل و بعد از سه سال که همه چی چند برابر شده بود بدون دادن خسارت گفتند برو بساز. خسارت هم دادگاه زیر بار نرفت و گفت شما خودت بدون اطلاع رسانی رفتی مصالحت رو زیر قیمت فروختی. گفتم پس چیکار میکردم میزاشتم دزدا ببرن. به ولله اون موقع اینقدر ناراحت و تحت فشار بودم که اگر آرپی جی داشتم شک نکن شهرداری رو باهاش میزدم.خلاصه کلی متضرر شدم. شمام فکر نکن پول اس اس دی و سی پی یو و غیره رو بهت میدن. میگن باید برد جدید تهیه میکردی تا نتیجه تعویض برد قدیمیت مشخص بشه. در کل اینجا ایرانه زیاد از گل اولی که به برزیل زدی خوشحال نباش امکان داره پنج تا بعدش بخوری

ویرایش شده توسط blooder
  • لایک 6
لینک به دیدگاه
Share on other sites

3 ساعت قبل، blooder گفته است:

سلام

به نظرم صحبتهای  رامین جان صحیح هست. دوست عزیز فکر نکنید در این مملکت قانون بند به بند اجرا میشه. از قضا امکان داره اولش فکر کنید که همه چیز طبق مراد است و در مرحله بعدی همه چیز بر علیه شما بشه. بنده زمینی داشتم که جواز داشت اقدام به ساخت کردم ولی مزاحمت ایجاد کردند از شهرداری به علت قرار گرفتن زمین در فضای سبز. به کارم ضرر زدند و قرار داد ساخت با 20 درصد خسارت کنسل کردم. تمام مصالح رو هم زیر قیمت فروختم و از آشنایی که در تهران توی وزارت کشور داشتم پیگیر شدم. یه جورایی پارتی هم داشتم که مرتب رو مخ شورای شهر بود. شکایت هم کردم که چرا به بنده جواز دادند و باید خسارت بدهند. جهت معاوضه زمینی نشونم دادند که دو ریال هم نمیرزید. با عدم پذیرش زمین و عدم امضای قرارداد بیشرفها با هم گاوبندی کردند و پروژه فضای سبز رو کنسل و بعد از سه سال که همه چی چند برابر شده بود بدون دادن خسارت گفتند برو بساز. خسارت هم دادگاه زیر بار نرفت و گفت شما خودت بدون اطلاع رسانی رفتی مصالحت رو زیر قیمت فروختی. گفتم پس چیکار میکردم میزاشتم دزدا ببرن. به ولله اون موقع اینقدر ناراحت و تحت فشار بودم که اگر آرپی جی داشتم شک نکن شهرداری رو باهاش میزدم.خلاصه کلی متضرر شدم. شمام فکر نکن پول اس اس دی و سی پی یو و غیره رو بهت میدن. میگن باید برد جدید تهیه میکردی تا نتیجه تعویض برد قدیمیت مشخص بشه. در کل اینجا ایرانه زیاد از گل اولی که به برزیل زدی خوشحال نباش امکان داره پنج تا بعدش بخوری

سلام.

ممنون از اینکه تجربه خودتون رو باهام به اشتراک گذاشتید.

  • لایک 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

بازرسی سازمان صمت تهران باهام تماس گرفت و طی صحبت هایی که رد و بدل شد قرار بر این شد که من بند آخری رو که نوشته بودم رو خط بزنم و بعد از اینکه مادربرد نو رو دریافت کردم اقدام به شکایت بکنم تا اهرم فشار رو داشته باشم و شرکت نتونه بیشتر از این من رو معطل کنه.

رئیس بخش خدمات و پس از فروش شرکت ماتریس با بازرس سازمان صحبت و اعلام کرده که حاظر هست تا به مدت زمان گارانتی ۲ ماه رو اضافه بکنه.

منم طبق این صحبت ها اعلام کردم که مشکلی نیست و من مادربرد رو دریافت میکنم.

با رئیس بخش خدمات و پس از فروش شرکت ماتریس صحبت کردم و گفتم که حاظرم تا بند آخر رو خط بزنم و مادربرد رو دریافت بکنم.

حدود ۳ ساعت بعد از نمایندگی شهر اراک باهام تماس گرفتن و گفتن که شرکت هماهنگی لازم برای تحویل مادربرد رو انجام داده ولی علاوه بر بندی که قرار بود خط بزنم باید منکر تمامی موارد دیگه ای که نوشته بودم بشم و یک برگه جدید رو بدون درج هیچ چیز دیگه ای امضا بکنم.

موارد دیگه ای که من نوشته بودم مربوط به ناقص بودن لوازم اصلی همراه مادربرد، گرفتن یک تست تصویر ساده در نمایندگی و توافق من با شرکت برای دریافت مادربرد به شرط ارسال و دریافت کامل لوازم نام برده به صورت نو و پلمپ بود.

من واقعا نمیتونم بفهمم که چرا دارن اینکار ها رو میکنن و جوری باهام رفتار میشه که انگار من دارم لطفی رو از شرکت ماتریس دریافت میکنم و حق دارن که هر برخوردی که دوست دارن رو باهام داشته باشن.

4 ساعت قبل، مهرزاد قائم مقامی گفته است:

درو بر استارتر عزیز و دیگر دوستان

پیشنهاد میکنم از همون طریق روال قانونی و بدون رفتار غیر عرف به شکایتتون ادامه بدید و حقتون رو بگیرید(حتی خسارت و هزینه های مالی و زمانی که صرف این شکایت شده)

این خیلی خوبه که همه بدونن میتونن حق و حقوقشون رو بگیرین(البت حقو حقوق با انتظارات غیر عرف فرق میکنه)

حداقل شرکتها دستشون بیاد این وسط مصرف کننده هم حقی داره

خودم از عدم تعهد یک شرکت تولید کننده BGA ایرانی بد ضربه خوردم و به خاطر گرفتاری و اینکه امیدی برای مطالبه حقم نداشتم دنبالش نرفتم

الان واقعا خوشحال میشم شما به حقو حقوقتون برسید و براتون ارزوی موفقیت میکنم

ممنون از لطفتون دوست عزیز.

  • لایک 3
لینک به دیدگاه
Share on other sites

خب بنده به این تاپیک سر نزدم . الان اومدم نگاه کردم دیدم به به چه تاپیک وزینی

احساس میکنم به اندازه کافی به همه کاربران کمک شده

اینجا یک سری نظرات خوندم که مجاب شدم تاپیک رو قفل کنم 

یک عزیزی گفته برق وصل کن بسوزه پول بگیری یکی گفته برو داد و بیداد راه بنداز و شلوغ کن نتیجه بگیری یکی دیگه اومده نفرین کرده

عزیزان اگر شماها از بار حقوقی مطلع نیستید ولی من هستم

نمیشه شما بیاید اینجا تشویق به خشونت و تقلب بکنید بعد ما بریم جواب شما رو بدیم

استارتر عزیز شکایت شما هم از صنفی خارج شده و بار حقوقی پیدا کرده که انتشارش باید با سند باشه و اون هم بعد از ابلاغ حکم قطعی

در غیر انصورت شرکت یاد شده حق شکایت براش محفوظ هست 

یک کمی اخلاق حرفه ای رو رعایت کنید و سطح فروم رو در حد صفحه زرد اینستاگرامی پایین نیارید ( تمامی اینگونه نظرات رو هم پاک کردم )

به نظرم هر حرفی لازم بوده و هر راهنمایی نیاز بوده تا اینجا انجام شده و از الان به بعد تاپیک بی جهت داره میاد بالا

استارتر شما هر زمان نتیجه نهایی رو گرفتید به بنده پیغام بدید که تاپیک رو باز کنم و نتیجه رو اعلام کنید .

  • لایک 6
  • ممنونم 3
  • چرا؟! 5
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 4 هفته بعد...

سلام. سه شنبه هفته قبل مادربرد جایگزین رو دریافت کردم و شکایت مربوط به اون رو بستم.

ولی شکایت های مربوط به مدت زمان گارانتی و دریافت خسارت باز هست و درحال پیگیری از طریق تعزیرات و سازمان صمت هستم.

  • لایک 5
  • ممنونم 2
لینک به دیدگاه
Share on other sites

4 ساعت قبل، DM.JAGUAR گفته است:

مادربرد جایگزین رو دریافت کردم

سالم بود؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

۱ ساعت قبل، _Ga̴͇̒ḿ̷͈e̶_ò̸̞v̶̫̂e̵̠͒r_ گفته است:

سالم بود؟

خدا رو شکر سالم هست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 1 ماه بعد...

سلام. خدا رو شکر بلاخره تونستم شرکت رو مجبور کنم تا مدت زمان گارانتی رو از تاریخ خرید حساب کنند و سه ماه و نیم هم بهش اضافه کنند تا در این مورد رضایت بدم. به امید خدا فردا میرم تا کارت گارانتی جدید رو دریافت کنم. فقط مونده دریافت خسارت از شرکت ماتریس. که اونم باید اول از طریق شورای حل اختلاف درخواست بدم و اگه شرکت زیر بار نرفت از طریق دادگاه و به صورت حقوقی ثبت شکایت کنم. سعی کردم که از طریق تعزیرات پیگیر این مورد بشم ولی فعلا موفق نشدم. اگه ماجرایی اتفاقی افتاد خبرش رو قرار میدم.

  • لایک 7
  • ممنونم 3
  • حالم خوب شد 3
لینک به دیدگاه
Share on other sites

مهمان
This topic is now closed to further replies.
 اشتراک گذاری


×
×
  • اضافه کردن...