رفتن به مطلب

مشاوره درمورد انتخاب اینترنت


rambo01
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

به نام خداوند بخشنده مهربان

سلام به شما دوستان و همراهان لیون کامپیوتر بنده یک هفته قبل تایپکی با متن مشکل اینترنت اسیاتک داشتم و خوب دوستان همراهی خوبی هم انجام دادن و  کمک کردن حالا بعد چند روز اینترنت رو به شاتل تغییر دادم ولی خوب متاسفانه باز هم به مشکل خوردم و اینترنت پکت لاس خیلی بالایی در هنگام استفاده داره نه در یک پینگ گرفتن ساده در cmd یعنی همون سرور بازی رو ای پی شو بردارم و تو cmd تست کنم مشکلی نداره.  من خودم بیشتر cs 2 یا dota 2 بازی میکنم و شرایط کاملا یکسانه به عنوان مثال اگه تیم فایت شکل بگیره یا در بازی سی اس تعداد پلیر ها  تو بازی زیاد بشه پکت لاس میره بالای 10 و قتی سرور خلوت یا تو دوتا شرایط معمولی هستش و فقط دارم به عنوام مثال فارم میکنم اوضاع اوکی هستش ولی خوب همینطور که توضیح دادم اگه اون شرایط پیش بیاد به مشکل بر می خورم بعد از پیگیری زیاد رفتن به نمایندگی منطقه و دادن هر نوع احتمال از اینکه مودم شما خرابه یا سیستم شما مشکل داره من هم کم نیاوردم و هر تستی که اونا گفتن رو انجام دادم و معلوم شده مشکل از سمت اینترنت زیر ساخت منطقه یعنی مخابرات هستش و پهنای باند رو به شدت کم کرده چون میزان مشترکین زیاد شده و فقط با اضافه کردن پورت های جدید دارن فقط یه چیزی به عنوان اینترنت میده فکر کنم دیگه کامل شیوا و واضع داستانم رو گفتم عکس از وضعیت شرایط اینترنت هم میزام

 

حالا میخوام به اینترنت td lte کوچ کنم شهر ما شهر کوچیکی هستش و حدود 50 هزار نفر بیشتر نمی شه تست هم کردم با گوشی سرعت دانلود و اپلود خوبی در اتاقی که خودم هستم میده سرعت دانلود 60 مگابیت و اپلود 5.5 مگابیت حالا از دوستانی که از اینترنت های سیم کارتی استفاده میکنن پیشنهاد میکنن برای گیم یا نه؟؟؟  متاسفانه تست رو با گوشی یکی از اشنایان انجام دادم و نتونستم تو بازی تست کنم چون یه مدته گوشیم خراب شده و بی گوشی شدمimage.jpeg.72bb91798bfc5259f193c991b99b6f73.jpeg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

40 دقیقه قبل، rambo01 گفته است:

up

با فاصله 4 دقیقه از پست اصلی لازم نیست آپ کنید دوست عزیز.

 

در مورد اینترنت TD-LTE شما اول باید ببینی کدوم شرکت ها در شهر شما سرویس دهی دارن، بعدش به هر کدوم که خواستی درخواست بدی بیان برای تست و نصب. که اگر تست مناسب نبود نصب نکنند. اون اینترنت 4G که شما با گوشی تست کردی حالا ایرانسل یا همراه اول بوده ربطی به TD-LTE نداره و یک چیز متفاوت هست.

به طور کلی TD-LTE برای بازی مناسب نیست، هم پینگ بالایی داره و هم به دلیل ذات تکنولوژی اینترنت موبایل پکت لاس و نوسان پینگ داره.

شما از همون آسیاتک یا شاتل جویای اینترنت رادیویی یا P2P بشید. اولا پایداری خیلی بهتره نسبت به dsl و td-lte داره، دوما پینگ پایین تر و سرعت بالاتری به شما میده. تنها مورد اینه که باید هزینه رادیو میکروتیک را خودتون بدید. اگر بخواید خیلی پایدار تر باشه میتونید دو تا رادیو تهیه کنید که یکیش روی دکل (در صورت پوشش دهی) نصب میشه و یکی روی پشت بام شما و این دو تا به هم با رادیو وصل میشن و شما از اینترنت استفاده می کنید. خودم قبلا این سیستم را از آسیاتک داشتم با دو تا رادیو.

ویرایش شده توسط mrp7
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام، حالا که بحث اینترنت td شده، سوالات خودم رو هم بپرسم، شاید به دوستمون کمک کنه.

 

من مودم هواوی b622 چند ساعت پیش رسید دستم، توی شهر ما کسی ایرانسل td نمیفروخت، مجبورم از تهران بخرم و برام پست کنند. فقط یک چیزی که برام سوال شده، من الان سیم کارت ایرانسل انداختم روی مودم و سرعت خوبه، ممکنه سیم کارت td بیارم و تفاوت فاحشی با سیم کارت موبایل داشته باشه؟ آخه توی نقشه td ایرانسل، پوشش منطقه ما لب مرز بوده.

 

2- رفته یک نمایندگی ایرانسل و از مبین نت ازش پرسیدم، گفت مبین نت به درد شهر ما نمیخوره. بهش گفتم بچه ها میگن که از دکل های همراه اول استفاده میکنه. همراه اول هم توی شهر ما اکیه و کیفیت خوبی داره.

حالا باز برای من سوال شده، اگر همراه اول اکی باشه، اینترنت مبین نت ممکنه کیفیت بدتری داشته باشه نسبت به همراه اول، با توجه به اینکه از دکل های همراه اول استفاده میکنه؟

 

جواب سوال دومم رو گرفتم. توی خود سایت مبین نت جواب دادن،

 

سرویس td-lte مبین نت از دکلهای اختصاصی خود مبین نت استفاده می نماید و تنها در شهرها و مناطق تحت پوشش این سرویس که عمدتا شهرهای بزرگ و مراکز استانها می باشد قابل استفاده است و اینترنت پایدارتری را نسبت به سرویس Fd ارایه می کند .

سرویس fd-lte که در مبین نت به سرویس 360 نیز شهرت دارد از پوشش4G دکل های همراه اول استفاده می نماید و در تمامی مناطق تحت پوشش 4G همراه اول قابل استفاده است

سرویس td-lte مبین نت از دکلهای اختصاصی خود مبین نت استفاده می نماید و تنها در شهرها و مناطق تحت پوشش این سرویس که عمدتا شهرهای بزرگ و مراکز استانها می باشد قابل استفاده است و اینترنت پایدارتری را نسبت به سرویس Fd ارایه می کند .

سرویس fd-lte که در مبین نت به سرویس 360 نیز شهرت دارد از پوشش4G دکل های همراه اول استفاده می نماید و در تمامی مناطق تحت پوشش 4G همراه اول قابل استفاده است

 

ویرایش شده توسط mohammad7966
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

بنظر بنده سطح توقع خودتون رو پائین بیارید

و یک نگاه به رتبه اینترنت ایران در دنیا بندازید.

 

20231029_231723.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این سطح توقع نیست مطالبه حق خودمون هستش بلاخره باید پیگیری بشه تا به یک نتیجه برسه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ptp یا p2mp بهترین و گرونترین انتخابه فعلا.

اگر شهر کوچیکه شاید بشه از رادیوهای ارزون برای OWA آسیاتک استفاده کنید. باید به 1544 زنگ بزنی و هزینه ی امکان سنجی رو بدی تا متوجه بشی میتونی ازش استفاده کنی یا نه.

البته با توجه به چیزایی که گفتید در مورد شهرتون مطمعن نیستم اصلا اراعه بشه.

https://owa.asiatech.ir/

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...