رفتن به مطلب

راهنمایی برای شکایت از فروشگاه اینترنتی


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

سلام دوستان

میخواستم یه مشورت ازتون بگیرم براش شکایت از یک سایت اینترنتی که طبق قوانین هم نمیتونم نامی ازش ببرم.

در تاریخ 25 دی یک هارد دیسک به مدل "هارد اینترنال وسترن دیجیتال آبی 4 ترابایت مدل Blue WD40EZRZ" از این سایت خریداری شد و من تحویل گرفتم، با این آگاهی که گارانتی 12 ماهه شرکتی هست و هارددیسک صفر شده هست، من رفتم هارد رو دیدم و استیکر روی هارد، تاریخ تولید رو می 2022 زده بود که میشه گفت این هارد حداکثر 1 سال کارکرده بوده و قابل قبول بود برام، ازشون هم پرسیدم که آیا استیکر روی هارد تعویض شده یا نه، گفتن خیر.

بعد یه مدت استفاده دیدم هارد صدای غیر طبیعی داره و اومدم دیتای اسمارت رو دیدم، زده بود که هارد purz یعنی بنفش هست!

معلوم نیست چقدر کارکرد داشته و اومدن هارد بنفش رو جای آبی دادن به من.

درباره گارانتی هم گفتن 12 ماهه شرکتی هست، دیدم هیچ لیبلی نداره و فقط تاریخ هست، همون موقع خرید پرسیدم که شرکتش چیه؟ گفتن مشکلی پیش اومد برای خودمون بیارید.

بعد از اینکه دیدم هارد تقلبی هست، باهاشون تماس گرفتم و گفتن هارد رو ببرم.

من رفتم اونجا برای تعویض و بهم گفتن که هارد های شرکتی همشون شک و شبهه دارن و همشون همینن! هر چی گفتم من باید کالا رو مطابق با مدل فاکتور دریافت کنم، گفتن ما توی سایت زدیم که گارانتی شرکتی ها ممکنه جعلی باشن و عرف بازار همینه و...

چیزی که توی سایت زدن این هست:

توصیه می‌کنیم که در خرید هارد با گارانتی شرکتی بسیار دقت کنید و تا جای ممکن (به علت جعلی بودن این هارد در بازار ایران) از خرید این هارد اجتناب کنید

من موقع خرید این مورد رو اصلا ندیده بودم، چون خیلی کوچیک زده بود با یه باکس خاکستری که اصلا به چشم نمیومد. بهشون گفتم که این بند از اساس خلاف هست و طبق قانون تجارت الکترونیک شما حق افزودن چنین چیزی رو ندارید و باید قطعه مطابق با قطعه فاکتور شده و خریداری شده ی من بهم داده بشه.

بهشون گفتم که یک هارد شرکتی دیگه رو تست کنید و بدید من ببرم، اما با استناد به اون بند و گفتن عرف بازار، گفتن تمام شرکتی ها همینه و نهایت به این رسید که هارد باید با گارانتی 18 ماهه خریداری کنید و مابلتفاوت بدید، که 1 تومن اختلاف قیمت بود.

از اونجایی که برخوردشون گستاخانه و غیر حرفه ای بود، خیلی مصمم شدم که شکایت کنم که دیگه چنین کاری رو تکرار نکنن و کالای جعلی نفروشن و اخرش هم طلبکار باشن.

از طریق اینماد الان شکایت ثبت میکنم.

راهکار های دیگه و سامانه های دیگه، کدوم ها هستن که ثبت شکایت کنم؟

  • لایک 4
  • حالم خوب شد 1
  • قلبم گرفت 5
لینک به دیدگاه
Share on other sites

12 دقیقه قبل، MAhmoOD Nazari گفته است:

سلام دوستان

میخواستم یه مشورت ازتون بگیرم براش شکایت از یک سایت اینترنتی که طبق قوانین هم نمیتونم نامی ازش ببرم.

در تاریخ 25 دی یک هارد دیسک به مدل "هارد اینترنال وسترن دیجیتال آبی 4 ترابایت مدل Blue WD40EZRZ" از این سایت خریداری شد و من تحویل گرفتم، با این آگاهی که گارانتی 12 ماهه شرکتی هست و هارددیسک صفر شده هست، من رفتم هارد رو دیدم و استیکر روی هارد، تاریخ تولید رو می 2022 زده بود که میشه گفت این هارد حداکثر 1 سال کارکرده بوده و قابل قبول بود برام، ازشون هم پرسیدم که آیا استیکر روی هارد تعویض شده یا نه، گفتن خیر.

بعد یه مدت استفاده دیدم هارد صدای غیر طبیعی داره و اومدم دیتای اسمارت رو دیدم، زده بود که هارد purz یعنی بنفش هست!

معلوم نیست چقدر کارکرد داشته و اومدن هارد بنفش رو جای آبی دادن به من.

درباره گارانتی هم گفتن 12 ماهه شرکتی هست، دیدم هیچ لیبلی نداره و فقط تاریخ هست، همون موقع خرید پرسیدم که شرکتش چیه؟ گفتن مشکلی پیش اومد برای خودمون بیارید.

بعد از اینکه دیدم هارد تقلبی هست، باهاشون تماس گرفتم و گفتن هارد رو ببرم.

من رفتم اونجا برای تعویض و بهم گفتن که هارد های شرکتی همشون شک و شبهه دارن و همشون همینن! هر چی گفتم من باید کالا رو مطابق با مدل فاکتور دریافت کنم، گفتن ما توی سایت زدیم که گارانتی شرکتی ها ممکنه جعلی باشن و عرف بازار همینه و...

چیزی که توی سایت زدن این هست:

توصیه می‌کنیم که در خرید هارد با گارانتی شرکتی بسیار دقت کنید و تا جای ممکن (به علت جعلی بودن این هارد در بازار ایران) از خرید این هارد اجتناب کنید

من موقع خرید این مورد رو اصلا ندیده بودم، چون خیلی کوچیک زده بود با یه باکس خاکستری که اصلا به چشم نمیومد. بهشون گفتم که این بند از اساس خلاف هست و طبق قانون تجارت الکترونیک شما حق افزودن چنین چیزی رو ندارید و باید قطعه مطابق با قطعه فاکتور شده و خریداری شده ی من بهم داده بشه.

بهشون گفتم که یک هارد شرکتی دیگه رو تست کنید و بدید من ببرم، اما با استناد به اون بند و گفتن عرف بازار، گفتن تمام شرکتی ها همینه و نهایت به این رسید که هارد باید با گارانتی 18 ماهه خریداری کنید و مابلتفاوت بدید، که 1 تومن اختلاف قیمت بود.

از اونجایی که برخوردشون گستاخانه و غیر حرفه ای بود، خیلی مصمم شدم که شکایت کنم که دیگه چنین کاری رو تکرار نکنن و کالای جعلی نفروشن و اخرش هم طلبکار باشن.

از طریق اینماد الان شکایت ثبت میکنم.

راهکار های دیگه و سامانه های دیگه، کدوم ها هستن که ثبت شکایت کنم؟

سلام. بهترین راه ثبت شکایت در اتحادیه و مراجعه حضوری به سازمان صمت و تعزیرات شهرتون هست.

البته به شرطی که فروشنده در شهر شما باشه. اگه اینجوری نیست باید به صورت اینترنتی ثبت شکایت کنید.

  • ممنونم 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سایت که مشخص شد چه سایتی بوده و من تا الان اصلا شناختی از این سایت نداشتم و بنظر کارشون تازه شروع کردن.

حتما شکایت کنید اما خودشون تو سایت اشاره کردن سه مدل گارانتی دارن و باز هم خودشون اشاره کردن گارانتی شرکتی رو نخرید و بنظرم هارد پس بدین یه هارد اصلی ازشون

بگیرید. چون مشخص نیس این هاردی که به شما دادن چند هزار روز کار کرده باشه با توجه به اینکه اسمارتش صفر کردن.

اگه هارد رو سیستمون هست از تب helth برنامه hd tune یه تصویر ارسال کنید تا وضعیتش مشخص بشه.

ویرایش شده توسط masooyan
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
55 دقیقه قبل، DM.JAGUAR گفته است:

سلام. بهترین راه ثبت شکایت در اتحادیه و مراجعه حضوری به سازمان صمت و تعزیرات شهرتون هست.

البته به شرطی که فروشنده در شهر شما باشه. اگه اینجوری نیست باید به صورت اینترنتی ثبت شکایت کنید.

تشکر، شکایت از اتحادیه از چه طریق هست؟

سایت داره؟

45 دقیقه قبل، masooyan گفته است:

سایت که مشخص شد چه سایتی بوده و من تا الان اصلا شناختی از این سایت نداشتم و بنظر کارشون تازه شروع کردن.

حتما شکایت کنید اما خودشون تو سایت اشاره کردن سه مدل گارانتی دارن و باز هم خودشون اشاره کردن گارانتی شرکتی رو نخرید و بنظرم هارد پس بدین یه هارد اصلی ازشون

بگیرید. چون مشخص نیس این هاردی که به شما دادن چند هزار روز کار کرده باشه با توجه به اینکه اسمارتش صفر کردن.

اگه هارد رو سیستمون هست از تب helth برنامه hd tune یه تصویر ارسال کنید تا وضعیتش مشخص بشه.

image.thumb.png.68059778759e9d6df947237cfafc4fe5.png

به هر حال، اون نوشته توی سایت اصلا چیزی نبوده که به چشم بیاد و من ببینم، از طرفی ازشون موقع خرید سوال پرسیدم که برچسب این هارد عوض شده یا نه، و گفتن برچسب خودش هست. فروشگاه موظف هست که کالا رو مطابق با کالای فاکتور شده تحویل بده.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

12 دقیقه قبل، MAhmoOD Nazari گفته است:

تشکر، شکایت از اتحادیه از چه طریق هست؟

سایت داره؟

image.thumb.png.68059778759e9d6df947237cfafc4fe5.png

به هر حال، اون نوشته توی سایت اصلا چیزی نبوده که به چشم بیاد و من ببینم، از طرفی ازشون موقع خرید سوال پرسیدم که برچسب این هارد عوض شده یا نه، و گفتن برچسب خودش هست. فروشگاه موظف هست که کالا رو مطابق با کالای فاکتور شده تحویل بده.

اگه تهران هستید یا فروشگاه در تهران قرار داره، میتونید از طریق سایت اتحادیه فناوران ثبت شکایت کنید. 

ویرایش شده توسط DM.JAGUAR
  • ممنونم 2
لینک به دیدگاه
Share on other sites

46 دقیقه قبل، MAhmoOD Nazari گفته است:

 

به هر حال، اون نوشته توی سایت اصلا چیزی نبوده که به چشم بیاد و من ببینم، از طرفی ازشون موقع خرید سوال پرسیدم که برچسب این هارد عوض شده یا نه، و گفتن برچسب خودش هست. فروشگاه موظف هست که کالا رو مطابق با کالای فاکتور شده تحویل بده.

برنامه hd tune منظورم بود تب health 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود بر استارتر محترم و کسانی که به ایشون کمک میکنند، لطفاً کسانی که وارد هستند تو این موضوع شکایت راهنمایی کنن که حسابی گوش فروشنده های دلقک و کلاهبردار و اخاذ رو بگیریم ! درسته وضعیت قیمت ها و وضعیت موجودی کالا ها کمابیش در تنش بوده اما شخصی که این کار رو شروع میکنه باید با همه شرایطش بپذیره نه اینکه با هر دوز و کلکی بخواد سر مشتری کلاه بزاره ! لطفا کمک کنید منم باید شکایت بزنم برا یه سایت 😄❤️

 

#با هم میسازیمت وطن 🇮🇷

  • لایک 1
  • حالم خوب شد 2
لینک به دیدگاه
Share on other sites

6 دقیقه قبل، MR_OC گفته است:

درود بر استارتر محترم و کسانی که به ایشون کمک میکنند، لطفاً کسانی که وارد هستند تو این موضوع شکایت راهنمایی کنن که حسابی گوش فروشنده های دلقک و کلاهبردار و اخاذ رو بگیریم ! درسته وضعیت قیمت ها و وضعیت موجودی کالا ها کمابیش در تنش بوده اما شخصی که این کار رو شروع میکنه باید با همه شرایطش بپذیره نه اینکه با هر دوز و کلکی بخواد سر مشتری کلاه بزاره ! لطفا کمک کنید منم باید شکایت بزنم برا یه سایت 😄❤️

 

#با هم میسازیمت وطن 🇮🇷

برای انجام هر معامله‌ای، تنظیم قرارداد الزامی است. طبق ماده 183 قانون مدنی، قرارداد نتیجه‌ای از توافق حاصل شده بین یک یا چند نفر با یک یا چند نفر دیگر است. قرارداد، زمانی تنظیم می‌شود که مفاد آن مورد قبول هر دو طرف قرار گیرد.

 

طبق قانون مدنی بالا ، نتیجه میگیریم که اگر مورد قبول طرفین نباشد کلاهبرداری محسوب می شود. (چه با دغل بازی فونتشو ریز کنی چه با هر ترفند دیگه ایی گول بزنی مشتریو)

ویرایش شده توسط MR_OC
لینک به دیدگاه
Share on other sites

12 ساعت قبل، MAhmoOD Nazari گفته است:

چیزی که توی سایت زدن این هست:

توصیه می‌کنیم که در خرید هارد با گارانتی شرکتی بسیار دقت کنید و تا جای ممکن (به علت جعلی بودن این هارد در بازار ایران) از خرید این هارد اجتناب کنید

اگر فونت تغییر داشته و از عمد جور دیگ طراحی شده شما میتونی با کمک از بخش سوم قانون تجارت الکترونیکی و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده

شکایت کنید. چون اعلامیه به منظور پذیرش قرارداد نیست مگر اینکه کاربر دکمه پذیرش رو زده باشه 

پس این ازین

قسمت بعدیش هم برمیگرده به تلاش برای تحمیل پذیرش قرار داد سوری و پنهان سازی مشکل کالا

وکیل داشته باشی ازین همین 3تا 10تا جرم درمیاره میندازه تو پروندش حالا قاضی رای بده نده دیگ دست کسی نیست

موفق باشی

ویرایش شده توسط _Ga̴͇̒ḿ̷͈e̶_ò̸̞v̶̫̂e̵̠͒r_
  • لایک 1
  • حالم خوب شد 2
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
19 ساعت قبل، masooyan گفته است:

برنامه hd tune منظورم بود تب health 

ببخشید دقیق ندیدم پیامتون رو، فکر نمیکنم در عمل تفاوتی داشته باشن دیتای این دو نرم افزار. چون اونجا هم خودش تست کرد و قبول داشت که هارد بنفش هست.

 

8 ساعت قبل، _Ga̴͇̒ḿ̷͈e̶_ò̸̞v̶̫̂e̵̠͒r_ گفته است:

اگر فونت تغییر داشته و از عمد جور دیگ طراحی شده شما میتونی با کمک از بخش سوم قانون تجارت الکترونیکی و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده

شکایت کنید. چون اعلامیه به منظور پذیرش قرارداد نیست مگر اینکه کاربر دکمه پذیرش رو زده باشه 

پس این ازین

قسمت بعدیش هم برمیگرده به تلاش برای تحمیل پذیرش قرار داد سوری و پنهان سازی مشکل کالا

وکیل داشته باشی ازین همین 3تا 10تا جرم درمیاره میندازه تو پروندش حالا قاضی رای بده نده دیگ دست کسی نیست

موفق باشی

ممنونم

image.thumb.png.cc14df68d3667c13c7c16bcb0ef166cc.png

این چیزی هست که راجع به اون بند به من گفت، کاملا یه چیزیه که به چشم نمیاد و من وقتی خرید کردم، با گوشی بودم و توی گوشی هم خیلی بدتره و هیچی ازش معلوم نیست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

12 دقیقه قبل، MAhmoOD Nazari گفته است:

این چیزی هست که راجع به اون بند به من گفت، کاملا یه چیزیه که به چشم نمیاد و من وقتی خرید کردم، با گوشی بودم و توی گوشی هم خیلی بدتره و هیچی ازش معلوم نیست.

image.png.5d4007b47deedef04e8ac4b0d87b285a.png

راحت شکایت کنید هرچقدرم دریوری اطلاعیه نوشته باشه همین ضمانت اصالت کار رو خراب کرده

گارانتی خودشم هست دیگ عالی جون میده برا شکایت

  • لایک 1
  • ممنونم 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 1 ماه بعد...
  • کاربر ویژه

درود

متاسفانه این تعطیلات عید، یه مقدار کار رو عقب انداخت، پیگیر شکایت هستم

فقط یه مشکلی وجود داره، اینه که نمیتونم توی اینماد شکایت ثبت کنم. سامانه مشکلی داره؟ بعد از ورود اطلاعات بانکی و شرح شکایت، ثبت رو که میزنم هیچ اتفاقی نمیفته

کسی جدیدا اینماد شکایت زده؟

  • لایک 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

5 ساعت قبل، MAhmoOD Nazari گفته است:

درود

متاسفانه این تعطیلات عید، یه مقدار کار رو عقب انداخت، پیگیر شکایت هستم

فقط یه مشکلی وجود داره، اینه که نمیتونم توی اینماد شکایت ثبت کنم. سامانه مشکلی داره؟ بعد از ورود اطلاعات بانکی و شرح شکایت، ثبت رو که میزنم هیچ اتفاقی نمیفته

کسی جدیدا اینماد شکایت زده؟

برای من هم این شکلی میشه. فکر کنم به صورت داخلی قطع هستن صبر کنی درست بشه.

555trt.thumb.png.7d3f1f2b1ab8f1179788736175d8b62f.png

ویرایش شده توسط saeed0c
لینک به دیدگاه
Share on other sites

7 ساعت قبل، MAhmoOD Nazari گفته است:

درود

متاسفانه این تعطیلات عید، یه مقدار کار رو عقب انداخت، پیگیر شکایت هستم

فقط یه مشکلی وجود داره، اینه که نمیتونم توی اینماد شکایت ثبت کنم. سامانه مشکلی داره؟ بعد از ورود اطلاعات بانکی و شرح شکایت، ثبت رو که میزنم هیچ اتفاقی نمیفته

کسی جدیدا اینماد شکایت زده؟

سلام آقای نظری 

از طریق دفتر خدمات قضایی آنلاین توی شهرتون شکایت ثبت کنید بعد از چند روز یا هفته که حکم صادر شد به پلیس فتا شهر محل سکونت تون مراجعه کنید. فتا اول با تماس تلفنی با فروشگاه سعی میکنه مشکل رو حل کنه در غیر آنصورت بر اساس حکمی که صادر شده حالا یا بستن درگاه پرداخت یا مسدودی حساب فروشگاه اقدام میکنن 

  • لایک 2
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
13 ساعت قبل، saeed0c گفته است:

برای من هم این شکلی میشه. فکر کنم به صورت داخلی قطع هستن صبر کنی درست بشه.

555trt.thumb.png.7d3f1f2b1ab8f1179788736175d8b62f.png

این سامانه قدیمی هست که از دسترس خارج شده بود، نمیدونم چرا دوباره برگردوندن، من اینجا تونستم شکایت بزنم، ولی هیچ کسی پاسخگو نیست، ظاهرا هیچ کارشناسی برای پاسخگویی ندارن.

سامانه یکپارچه من منظورم بود که اون هم پاسخ نمیده

10 ساعت قبل، lvlEhRaN گفته است:

سلام آقای نظری 

از طریق دفتر خدمات قضایی آنلاین توی شهرتون شکایت ثبت کنید بعد از چند روز یا هفته که حکم صادر شد به پلیس فتا شهر محل سکونت تون مراجعه کنید. فتا اول با تماس تلفنی با فروشگاه سعی میکنه مشکل رو حل کنه در غیر آنصورت بر اساس حکمی که صادر شده حالا یا بستن درگاه پرداخت یا مسدودی حساب فروشگاه اقدام میکنن 

ممنون. حضوری باید مراجعه کنم یا سامانه بر خط داره؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

3 ساعت قبل، MAhmoOD Nazari گفته است:

ممنون. حضوری باید مراجعه کنم یا سامانه بر خط داره؟

حضوری 

  • لایک 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

با کسب اجازه از استارتر محترم، آیا کسی از دوستان در همین مدت داخل اینماد شکایتی ثبت کرده؟ اینماد گویا مشکل داره. قدیم چند بار ثبت شکایت انجام داده بودم و جواب هم گرفتم. ممنون

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام و عرض ادب و احترام، پیشنهاد میکنم که اول تهدید به شکایت کنید و بعد شکایت، علی رغم اینکه کاملا حق با شماست و در بحث استیکر فروشنده بی انصافی کرده ولی خب خیلی زیبنده نیست که در این شرایط موجودیت یک استارتاپ از بین بره.

صرفا خواستم بگم که در صورتی که همه راه های ممکن رو امتحان کردید و نشد، وقتش میرسه که شکایت کنید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
19 ساعت قبل، Najm گفته است:

با کسب اجازه از استارتر محترم، آیا کسی از دوستان در همین مدت داخل اینماد شکایتی ثبت کرده؟ اینماد گویا مشکل داره. قدیم چند بار ثبت شکایت انجام داده بودم و جواب هم گرفتم. ممنون

من امروز بالاخره تونستم با یه کارشناس اینماد ارتباط بگیرم، گفتن که سامانه داره منتقل میشه و کار داره هنوز. دو تا شماره تماس دادن که براش شکایت تماس بگیرم و تلفنی پیگیر باشم.

این دو شماره رو دادن 41031344

41031335

 

  • ممنونم 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3 هفته بعد...
  • کاربر ویژه

درود

بعد از تقریبا 3 ماه، باهام تماس گرفتن و گویا شکایت از طریق وزارت سمت، پیگیری شده بود و نتیجه داده بود.

قرار پشت تلفن بر این شد که هارد رو تعویض کنن.

رفتم اونجا، 3 موجود دو پای پر ادعا و بیسواد حاضر بودن و اولش خودشونو زدن به اون راه. بعد زنگ زدن با مدیر فروشگاه و صحبت، گفتن تعویض میکنن.

هارد وسترن آبی ezrz، یه هارد با محفظه سیلند کوچیک نسبت به حجمش هست و برد سبز رنگ داره، هارد جدیدی که داشتن بهم میدادن، سیلندر بزرگ و برد آبی بود، دقیقا مشابه قبلی، بهشون گفتم این هم بنفش هست و قرار شد بر تست. هارد رو باز کردن ولی هارد سیستمشون داغ کرده بود و روی سیستمشون نمیاورد بالا هارد رو. نمیدونم داغ کردن هارد اصلی سیستم دقیقا چه ربطی داشت که هارد رو نمیاورد بالا!

حدود 45 دقیقه ای معطل کردن و در آخر سر هم رضایت دادن داک رو به لپتاپ خودم وصل کنم و دیتای اسمارت رو ببینم.

حین این 45 دقیقه بحث های جالبی تبادل شد و لحظه به لحظه به احمق بودن و بی سواد بودن اونا پی میبردم.

یه مطلبی بهشون گفتم که هیچ کدوم از هارد های توی مغازه تون، آکبند نیست و همگی استوک و دست کاری شده ست، با پوزخند جواب دادن، مگه میشه؟! همشون آکبند و اصلیه.

هارد های اصلی وسترن، علاوه بر نوع خاص پرس لمینه ای که دارن، یه شیار کوچیک و خاص، مثل سس های تک نفره دارن که از اونجا باز بشن، ولی پک حتی یدونه از هارد هاشون، این ویژگی رو نداشت و حتی پرس لیمنه ای هم که داشت، متفاوت بود با اصلی.

من خیلی خودمو کنترل کردم بابت مسخره بازیشون، ولی در نهایت گفتم دوست داری بیا بریم پاساژ کامپیوتر یه هارد با گارانتی اصلی بگیرم بهت نشون بدم پک اصلی چجوریه. و دیگه جوابی نتونست بده.

مورد دوم که گفتم، اینکه هارد هاتون صفر شده ست و دستکاری صورت گرفته روشون، به کل انکار کرد و گفت اصلا دیتای اسمارت دستکاری نمیشه! من گفتم با mrt خیلی خوب هم میشه و گفت من میبرمت پای mrt تو صفر کن. یه لحظه شک کردم که شاید نشه، سرچ کردم و دیدم حتی به mrt هم نیاز نیست و با یه پروگرمر s25 صد و پنجاه هزار تومنی هم میشه دیتای اسمارت رو دستکاری کرد، مجدد هم با پوز خند جواب دادن ولی خب من حرفم رو اثبات کردم و کوتاه اومدن.

در انتها یه رسید نوشتن با مشخصات من که امضا کنم، محتوای رسید این بود که هارد تست شده و سلامت و اصلی تحویل شد.

اینجا یه اتفاقی که افتاد، هارد استیکر گارانتی نداشت و بردن مغازه بقل که انبار بود، استیکر بزنن!

گفتم شاید در همین حال هارد رو عوض کرده باشن.

زیر رسید اضافه کردم که حقوق من طبق قوانین تجارت الکترونیک محفوظ هست و گارانتی هم طبق قوانین، معتبر هست و بعد امضا کردم. بعد امضا گفت اثر انگشت هم بزن که دیگه آتیشی شدم و گفتم من لازم نمیبینم که حتی چنین رسیدی رو امضا کنم، شما بعد 3 ماه تازه به وظیفت عمل کردی. من بخوام اذیت کنم و تو بخوای ادعای آینده ی من رو در صورت بروز مشکل، با این رسید بگیری، میتونم خیلی راحت بگم این 3 ماهی که من هارد نداشتم رو باید بهم غرامت بدی و دید توپم پره، بیخیال شد.

در انتها هارد رو گرفتم و باز هم هارد استیکر تعویض و صفر شده بود، اومدم خونه و دیتای اسمارت رو دقیق تر چک کردم، شماره سریال اسمارت و استیکر متفاوت بودن.

در کل بخاطر پر رو بازیشون میخواستم بفهمونم بهشون که رقمی نیستن و من حقم رو میگیرم، هر چند خیلی کمتر از اون چیزی که حقم بود و وظیفه داشتن طلب کردم.

 

کاش قوانین فروم اجازه میداد که نام فروشگاه رو بگم که یه موقع کسی خرید نکنه که این طور ضرر ببینه، چون خیلی خودشون رو مدعی عرضه تخصصی هارد میدونن. هر چند طی پیام های گذشته میشه حدس زد کدوم سایته.

  • لایک 5
  • ممنونم 2
لینک به دیدگاه
Share on other sites

مهمان
This topic is now closed to further replies.
 اشتراک گذاری

×
×
  • اضافه کردن...