رفتن به مطلب

اين شوماخر تمام‌نشدني


Ata_Se7en
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

علي دايي در دنياي ورزش، چهره‌اي كاملا شناخته شده است، ولي نه به اندازه ميشائيل شوماخر، قهرمان افسانه‌اي آلماني دنياي اتومبيلراني فرمول يك.

100821056969.jpg

شهرت اين دو قهرمان ورزشي را به اين دليل با يكديگر مقايسه كرديم كه دايي و شوماخر با يكديگر همسن و سال هستند و اين كمك مي‌كند تا راحت‌تر دوران اعلام بازنشستگي شوماخر را از رانندگي فرمول يك (كه يك سال پيش از خداحافظي علي دايي از حضور در ميدان سبز بازي فوتبال بود)‌ به ياد آوريم.

ولي برخلاف علي دايي كه زير بار فشارهاي مختلف از آويزان كردن كفش‌هاي فوتبالش پشيمان نشد و مربيگري را در ادامه عمر حرفه‌اي خود دنبال كرد، آقاي شوماخر نتوانست از درآمدهاي نجومي مسابقه‌‌هاي فرمول يك دست بردارد و بعد از چند سالي جدايي با اين رشته، دوباره به پشت فرمان بازگشت و شهرت فوق‌العاده خود را با تيم مرسدس دنبال كرد.

شوماخر 43 ساله اكنون نه‌تنها پيرترين راننده دنياي بسيار دشوار فرمول يك محسوب مي‌شود؛ بلكه در آستانه كسب ركوردي در تاريخ اين رشته نيز قرار گرفته است.

شوماخر كه حالا به دليل كهولت سن، يكي در ميان در رقابت‌هاي جايزه بزرگ فرمول يك به ميدان مي‌رود، هفته آينده با حضور در مسابقه جايزه بزرگ بلژيك، سيصدمين حضورش در مسابقه‌هاي جايزه بزرگ را تجربه خواهد كرد؛ ركوردي كه در اختيار روبنز باريكلوي برزيلي قرار دارد. البته باريكلو سال گذشته در 38 سالگي از دنياي فرمول يك خداحافظي كرد.

جالب اينجاست كه پيست بلژيك هميشه براي شوماخر خوش‌يمن بوده و او 21 سال پيش، در همين پيست بود كه وارد مسابقه‌هاي فرمول يك شد و سپس سال بعد از آن، در همين پيست، نخستين قهرماني خود را جشن گرفت.

البته بعدها شوماخر90 قهرماني ديگر را نيز در كارنامه افتخارات خود ثبت كرد تا هفت سال (حدفاصل سال‌هاي 1994 تا 2004) به عنوان برترين مرد دنياي اتومبيلراني شناخته شود و از اين حيث نه‌تنها به عنوان شاخص‌ترين چهره دنياي فرمول يك به حساب آيد؛ بلكه حتي هرساله نامزد برترين ورزشكار دنيا نيز شناخته شود.

به هر حال، ‌اين قهرمان استثنايي دنياي ورزش، حتي در 43 سالگي هم به لطف هوش و تجربه خود از بسياري رقباي نامدار خود پيش است به طوري كه سال گذشته با وجود انصراف از پنج جايزه بزرگ به عنوان راننده هشتم دنيا به كارش پايان داد و امسال با وجود آن كه در بيشتر مسابقه‌ها غايب بوده است، اكنون رتبه دوازدهم را در اختيار دارد!

بايد ببينيم شاهكارهاي اين قهرمان افسانه‌اي فرمول يك تا چه زماني ادامه خواهد يافت؟!

FDM

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...