رفتن به مطلب

گــپــی با مــدیــرروابــط عــمومی نــوکیــا در ایــران دربــاره آیــنده نــوکیا در ایــران...


xx1051xx
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام خدمت دوستای گلم...

در مورد گارانتی و خدمات و فروش نوکیا با این وضعتی که براش پیش اومده در اینده یه کم کنجکاو شده بودم که در نهایت چه اتفاقی برای نوکیا و طرفدارش تو ایران میوفته ...که به این خبر رسیدم...

گفتم بذارم بلکه بدرد کسی خورد ...

موفق باشین .

...............................

گپي با مديرروابط عمومي نوکيا:آينده نوکيا در ايران

Nokia%204.jpgNokia-N9-01.jpg

دنياي اقتصاد- خبر تعطيلي دفتر نوکيا در ايران که اولين بار در دنياي اقتصاد منتشر شد، طي اين هفته بازتاب ها و واکنش هاي فراواني را به همراه داشت.

اما شايد اصلي ترين نگراني را اينک مشتريان نوکيا دارند که مي خواهند بدانند فقدان حضور اين برند رسمي در ايران تا چه اندازه به وضعيت فروش و خدمات بعد از فروش اين گوشي پرفروش لطمه وارد مي کند. براي پاسخ به پرسش هايي از اين دست با حميدرضا نيکدل، مدير روابط عمومي نوکيا در ايران گفت وگوي کوتاهي انجام داديم که مي خوانيد:

اصلي ترين سوالي که امروزه همه مي پرسند اين است که دقيقا چه بر سر نوکيا و خصوصا خدمات پس از فروش (Nokia Care) در ايران خواهد آمد؟

اگرچه نوکيا ديگر براي ارائه خدمات و محصولات در ايران حضور محلي نخواهد داشت، اما گوشي هاي نوکيا از طريق منابع شخص ثالث در دسترس مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت. درست مانند آنچه تا امروز اتفاق مي افتاده است. حتما مي دانيد هم اکنون نيز خدمات پس از فروش نوکيا توسط شرکت هاي شخص ثالث تامين مي شود. اين حالت در آينده نيز ادامه خواهد داشت و گارانتي نيز از طريق منابع شخص ثالث تامين مي شود تا استانداردهاي پشتيباني مانند گذشته براي مشتريان ايراني حفظ و تامين شود.

درست است که هم اکنون هم محصولات نوکيا توسط نمايندگان آن توزيع و گارانتي مي شوند، ولي به نظر مي رسد بعد از اين نظارتي از نزديک روي فعاليت آنها نخواهد بود اين طور نيست؟

نوکيا به مشتريان ايراني اين اطمينان خاطر را مي دهد که کيفيت خدمات پس از فروش و گارانتي همچون سابق مطابق با استانداردهاي جهاني نوکيا ادامه يافته و براي امر نظارت بر اين خدمات سازوکار مناسب در نظر گرفته خواهد شد.

يک وبلاگ پرطرفدار به زبان فارسي (Goftogoo.nokia.ir) هم داشتيد که امروز که داشتم آن را نگاه مي کردم مملو از نظرهاي انتقادي تند و دلسردي از اين اقدام نوکيا بود، نوکيا در برابر اين واکنش ها موضعي ندارد؟

لازم است اينجا از توجه شما به اين وبلاگ نهايت تشکر را بكنم. حق با شما است. اين وبلاگ توانسته است در مدت کمي که از فعاليتش مي گذرد مخاطبين خود را در بين کاربران ايراني نوکيا پيدا کند و جهت اطلاعتان يکي از موفق ترين وبلاگ هاي محلي نوکيا از جهت توليد محتوا و همچنين بازخورد مخاطبين بوده است. بله، من هم نظرهاي انتقادي مخاطبان محترم را ديدم و کاملاآن را درک مي کنم. اينجا لازم است به عنوان يک ايراني من هم مخالفت خود را با هر گونه تحريم تجاري عليه ايران و به هر دليل ابراز کنم ضمن آنکه به عنوان يک کارمند ايراني نوکيا بسيار خوشحالم که شاهد تلاش هاي تيم نوکيا در ايران در حين سال هاي اخير در جهت ارائه راه حل هاي محلي براي کاهش مشکلات ناشي از تحريم ها بوده ام.

اما به عنوان مدير روابط عمومي نوکيا در ايران در مورد اين تصميم که در سطوح بالاي نوکيا گرفته شده است اجازه دهيد که قضاوتي نکنم ولي اطمينان دارم کليه جوانب از زواياي گوناگون براي اين تصميم در نظرگرفته شده است.

اين وبلاگ چطور؟ ادامه پيدا مي کند؟

نوکيا در حال بررسي چگونگي ادامه به کار اين بلاگ است، ولي تاکنون تصميم قطعي گرفته نشده است.

به نظر مي رسد که محبوبيت اين برند در ايران به شدت در مخاطره قرار گرفته؟

نوکيا معتقد است از آنجا که گوشي هاي نوکيا هم اکنون نيز از طريق منابع شخص ثالث (توزيع کنندگان رسمي) در دست مصرف کنندگان قرار مي گيرد و خدمات پس از فروش نيز همين حالت را دارد و در آينده نيز همين حالت ادامه خواهد داشت؛ پس اين تصميم تاثير چنداني روي ميزان اقبال کاربران و گوشي ها و خدمات نوکيا در ايران نخواهد داشت.

به نظر نمي رسد شرايط تحريم ايران براي شرکتي چون نوکيا امسال يا پارسال چندان تفاوتي کرده باشد آيا واقعا موضوع تحريم بود؟

همانطور که قبلاعرض کردم نوکيا دليل اين تصميم را مشکلات روبه افزايش ناشي از تحريم تجاري اتحاديه اروپا عنوان کرده است. ولي من شخصا از جزئيات چگونگي تاثير افزايش تحريم ها بر اين تصميم اطلاعي ندارم؛ چرا که اين تصميم در سطوح بالاي شرکت گرفته شده است و در انتها ضمن آنکه به عنوان مدير روابط عمومي نوکيا در ايران قضاوت شخصي در مورد اين تصميم ارائه نمي دهم اما به عنوان يک ايراني بار ديگر هرگونه تحريم عليه ايران به هر دليل را ناعادلانه دانسته و آن را محکوم مي کنم.

روزنامه دنياي اقتصاد، شماره 2686 به تاريخ 21/4/91، صفحه 25 (بازار ديجيتال)

ویرایش شده توسط xx1051xx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...