رفتن به مطلب

تاپیک مرجع معرفی و بررسی های مادربردهای MSI با چیپست سری 800 INTEL


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

چند تصویر از مادربردهای پرچمدار Z890 و X870 شرکت MSI، توسط یک خرده فروشی استرالیایی منتشر شده است. این مادربردها که بزودی به صورت رسمی معرفی خواهند شد، قرار است با قیمت 385 تا 600 دلار به فروش گذاشته شوند.

در هفته گذشته چند تصویر از مادربردهای Z890 افشا شد، اما تا کنون هیچ سازنده مادربردی به صورت رسمی این مادربردها را معرفی نکرده است. اگرچه پیشتر چند مادربرد X870E و X870 توسط این شرکت‌ها رونمایی شدند.


 

MSI-MPG-Z890-CARBON-WiFi-Motherboard-6.webp




یکی از این مادربردها، MPG Z890 Cabon WiFi است که برای کاربری میانرده عرضه خواهد شد. ظاهر این مادربرد به خصوص بخش I/O مشابه به MSI MPG X870E Carbon WiFi است. چند پورت USB 3.2، USB Type-C، BIOS Flash، Clear CMOS و کلید هوشمند برای کاربردهای مختلف در این مادربرد نیز قابل مشاهده است.

MSI-MPG-Z890-CARBON-WiFi-Motherboard5.webp




متاسفانه مشخصات و قابلیت‌های دقیق این مادربرد منتشر نشده است، اما تصویر جعبه این مادربرد به چند فناوری اتصال و پردازنده‌های Intel Core Ultra اشاره داد. روی خود مادربرد نیز می‌توان سه اسلات PCI-E x16 و یک محافظ بزرگ M.2 متصل به چیپست را دید. همچنین حداقل سه اسلات M.2 در کنار کاور بزرگ چیپست Z890 به چشم می‌خورند.


 

MSI-MPG-Z890-CARBON-WiFi-Motherboard4.webp




یک کانکتور 8 پینی PCI-E، وظیفه تامین برق اسلات‌های PCI-E را بر عهده دارد تا کارت گرافیک بتواند برق مورد نیاز خود را نیز داشته باشد. در گوشه سمت راست بالا، یک نمایشگر کد خطا وجود دارد که احتمال داشتن قابلیت EZ Debug LED را تقویت می‌کند. این قابلیت یکی از مزیت‌های مادربردهای MSI به حساب می‌آید که حتی روی مادربردهای میانرده یافت می‌شود.



 

MSI-PRO-X870-P-WiFi-Motherboard1.webp



مادربرد دوم MSI MPG X870E Carbon WiFi نام دارد. روی این مادربرد می‌توان آداپتور Wi-Fi 7 و دو پورت LAN را برای اتصال به اینترنت مشاهده کرد.


 

MSI-MAG-X870-Tomahawk-WIFI-Motherboard3.webp




خوشبختانه قیمت این مادربرد به همراه دو مدل مادربرد X870 دیگر شرکت MSI را می‌توان دید که به صورت زیر می‌باشد:

 

  • مادربردMSI MPG X870E Carbon WiFi  برابر با 613 دلار
  • مادربرد MSI MAG X870 Tomahawk WiFi برابر با 420 دلار
  • مادربرد MSI PRO X870-P WiFi برابر با 385 دلار

 

البته تصاویر این مادربردهای لیست شده در وبسایت فروشنده در دسترس نیست و همچنین هیچ اطلاعاتی از مشخصات آنها یافت نشد. اگرچه برخی تصاویر این مادربردها در رونمایی شرکت MSI در هفته پیش قابل مشاهده هستند.


 

MSI-MAG-X870-Tomahawk-WIFI-Motherboard2.webp



اینتل قرار است به صورت رسمی، پردازنده‌های Arrow Lake را در تاریخ 24 اکتبر عرضه کند که در همین تاریخ نیز مادربردهایZ890  نیز معرفی خواهند شد. مادربردهای X870 و X870Eنیز 30 سپتامبر به صورت رسمی عرضه خواهند شد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...