رفتن به مطلب

برند خوب اینورتر خودرو


RAMIN VAMP
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

سلام دوستان. با توجه به قطعی مکرر برق و مشکلات بوجود اومده در هنگام قطعی برق میخوام یه مبدل برق 12 ولت به 220 ولت تهیه کنم که هم تو مغازه استفاده کنم و یه کامپیوتر معمولی و یه پرینتر رو راه بندازم. بنده هیچ اشنایی با برندهای بازار ندارم. ضمنا موتور برق بخاطر صداش و سختی حملش مورد نظرم نیست. ماشین جلو مغازه هست و راحت میتونم بزنم به باطریش که 74 امپر هست

میخواستم تجربه دوستان رو در این مورد بدونم و اینکه چه برندی خوبه. ممنون از شما دوستان

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

بنده داشتم یه مدت از همین چینی ها که بدنه نقره ای هست. حیف شد. دادمش به دوستی که خیلی اسرار داشت برای باغش میخاد اونم مفت. خخخ. بهتره که واتش بالا باشه و سنگین وزن باشه. اگه سبک باشه تقلبی هست. از من 1800 وات بود. باهاش برق کل خونه رو تامین میکردم وقتی برق میرفت. اعم از یخچال ،کولر آبی ، تلویزیون ، پمپ آب و چراغها. همزمان جواب میداد بدون افت ولتاژ. حتی هم زمان بهش دستگاه جوش صنعتی و پرس و دریل هم وصل کردم و هر سه بدون مشکل کار میکردند. یه اشتباه کردم رفتم باغ همکارم کمکش کنم چون کمی جوشکاری و دریل کاری داشت. هم زمان همه اینا با پمپ کفی کش استخری و حتی یخچال و تلویزیونش رو روشن کردم. خوشش اومد گفت بزار باشه دیگم پس نداد. شما حتما وات بالا بگیر چون پرینترتون اگر لیزری باشه وات زیاد میکشه. در ضمن احتمال این که باطری ماشین رو هم اذیت کنه هست. چون بعد از این استفاده کردنها و تقدیم به دوستم هفته بعد باطریم دیگه جواب نداد و تعویضش کردم. البته شاید عمرش رو کرده بود چون ماشین رو چند ماه بود خریده بود. اینم گفتم که کمی در این مورد هم تحقیق بفرمایید. 

توجه کنید حتما موقع استفاده و اتصال به پریز خانه یا مغازه ، قبلش کنتور رو در حالت خاموش قرار بدید که اگر برق ناخودآگاه اومد به مشکل بر نخورید.

دفیقا همینی بود که عکسش پایین هست.

1500W-12V-to-220V.jpg

 

ویرایش شده توسط blooder
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
12 دقیقه قبل، blooder گفته است:

سلام

بنده داشتم یه مدت از همین چینی ها که بدنه نقره ای هست. حیف شد. دادمش به دوستی که خیلی اسرار داشت برای باغش میخاد اونم مفت. خخخ. بهتره که واتش بالا باشه و سنگین وزن باشه. اگه سبک باشه تقلبی هست. از من 1800 وات بود. باهاش برق کل خونه رو تامین میکردم وقتی برق میرفت. اعم از یخچال ،کولر آبی ، تلویزیون ، پمپ آب و چراغها. همزمان جواب میداد بدون افت ولتاژ. حتی هم زمان بهش دستگاه جوش صنعتی و پرس و دریل هم وصل کردم و هر سه بدون مشکل کار میکردند. یه اشتباه کردم رفتم باغ همکارم کمکش کنم چون کمی جوشکاری و دریل کاری داشت. هم زمان همه اینا با پمپ کفی کش استخری و حتی یخچال و تلویزیونش رو روشن کردم. خوشش اومد گفت بزار باشه دیگم پس نداد. شما حتما وات بالا بگیر چون پرینترتون اگر لیزری باشه وات زیاد میکشه. در ضمن احتمال این که باطری ماشین رو هم اذیت کنه هست. چون بعد از این استفاده کردنها و تقدیم به دوستم هفته بعد باطریم دیگه جواب نداد و تعویضش کردم. البته شاید عمرش رو کرده بود چون ماشین رو چند ماه بود خریده بود. اینم گفتم که کمی در این مورد هم تحقیق بفرمایید. 

دفیقا همینی بود که عکسش پایین هست.

1500W-12V-to-220V.jpg

 

ممنون داداش بابت اطلاعات مفید. پس مارک سوئر خوبه.  یعنی با 1500 وات اینهمه وسیله راه مینداختین؟... ایول. راستی بنظرم اگه ماشین رو زود بزود روشن کنیم باطری فشار نمیاد بهش. ضمنا میخوام اینترنتی بخرم پس نمیتونم وزنش رو متوجه بشم. عین دسگاه شما موجوده ولی روی اینا ساخت چین نوشته. مال شمام چینی بود؟

ویرایش شده توسط RAMIN VAMP
لینک به دیدگاه
Share on other sites

یه نکاتی بت بگم شاید به کارت بیاد

اولا روشن کردن با باتری ماشین اون هم بدون این که ماشین روشن باشه اشتباه هست.

باتری ماشین با باتری ups یا دیپ سایکل فرق میکنه. ورقه های داخل باتری ماشین اسفنجی هست برای ایجاد سطح مقطع بیشتر و شدت جریان لحظه یی بالاتر و نباید زیاد ازش استفاده بشه وگرنه سوراخ میشه. مدل های داعم کار یا همون ups ها یا دیپ سایکل ها ورقه های یکپارجه دارن و برای این کار ساخته شدن.

 

اینورتر های ماشینی همون طور که دوستمون گفتن خارج از بحث تقلبی بودنشون مدل های موج مربعی (کاملا بدرد نخور) مدل های شبه سینوسی که موج مربعی هست که طی چند مرحله به شکل سینوسی نزدیکتر شده (بد نیست ولی به درد وسایل با موتور القایی یا بار خازنی نمیخوره بیشتر به درد گجت ها و کامپیوتر ها میخوره) و مدل های سینوسی کامل که کاملا مطابق برق شهری هستن بهترین نوع هستن و هر نوع باری میتونید با توجه به ظرفیتشون بهشون متصل کنید.

همین سینوسی ها دو نوع هستند یکی های فرکانس(فرکانس بالا) با ترانس / ترانس های کوچک. یکی فرکانس پایین با یک ترانس بزرگ.

تفاوتشون اینه ترانس بزرگ ها سنگین تر هستند ولی بار های لحظه یی چندین برابر طرفیت خودتون رو میتوانند تحمل کنن و بدرد کولر گازی و یحچال و موتور جوش و ... میخورن.

ترانس کوچک ها ظرفیت اسمیشون باید رعایت بشه وگرنه خراب میشن ولی سبکتر و قابل حمل تر هستند به درد ماشین میخورن یا کمپ یا بار هایی که موقع استارت اضافه بار زیادی  ندارند.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

56 دقیقه قبل، saeed0c گفته است:

یه نکاتی بت بگم شاید به کارت بیاد

اولا روشن کردن با باتری ماشین اون هم بدون این که ماشین روشن باشه اشتباه هست.

باتری ماشین با باتری ups یا دیپ سایکل فرق میکنه. ورقه های داخل باتری ماشین اسفنجی هست برای ایجاد سطح مقطع بیشتر و شدت جریان لحظه یی بالاتر و نباید زیاد ازش استفاده بشه وگرنه سوراخ میشه. مدل های داعم کار یا همون ups ها یا دیپ سایکل ها ورقه های یکپارجه دارن و برای این کار ساخته شدن.

 

اینورتر های ماشینی همون طور که دوستمون گفتن خارج از بحث تقلبی بودنشون مدل های موج مربعی (کاملا بدرد نخور) مدل های شبه سینوسی که موج مربعی هست که طی چند مرحله به شکل سینوسی نزدیکتر شده (بد نیست ولی به درد وسایل با موتور القایی یا بار خازنی نمیخوره بیشتر به درد گجت ها و کامپیوتر ها میخوره) و مدل های سینوسی کامل که کاملا مطابق برق شهری هستن بهترین نوع هستن و هر نوع باری میتونید با توجه به ظرفیتشون بهشون متصل کنید.

همین سینوسی ها دو نوع هستند یکی های فرکانس(فرکانس بالا) با ترانس / ترانس های کوچک. یکی فرکانس پایین با یک ترانس بزرگ.

تفاوتشون اینه ترانس بزرگ ها سنگین تر هستند ولی بار های لحظه یی چندین برابر طرفیت خودتون رو میتوانند تحمل کنن و بدرد کولر گازی و یحچال و موتور جوش و ... میخورن.

ترانس کوچک ها ظرفیت اسمیشون باید رعایت بشه وگرنه خراب میشن ولی سبکتر و قابل حمل تر هستند به درد ماشین میخورن یا کمپ یا بار هایی که موقع استارت اضافه بار زیادی  ندارند.

منم توی فکر یه یو پی اس دست ساز بودم

فقط یه چالش خوردم اونم این بود چطور از اورشارژ شدن باطریا جلوگیری کنم...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

16 دقیقه قبل، danyal.fa79 گفته است:

منم توی فکر یه یو پی اس دست ساز بودم

فقط یه چالش خوردم اونم این بود چطور از اورشارژ شدن باطریا جلوگیری کنم...

باتری های نیکل کادمیوم و سیلد اسید عملا اور شارژ نمیشن یعنی سطح ولتاژ مجازشون رو تحویل بگیرن کافیه نیاز به مراحل CC CV ندارن. و انرژی اضافه رو به صورت گرما دفع میکنن. و صد البته BMS هایی وجود داره یه قیمت ارزان که برای هر نوع باتری قابل استفاده هست.

مثلا برای باتری سیلد اسیدی UPS :

https://eshop.eca.ir/ماژول-تغذیه-ولتاژ-و-شارژ/24619-ماژول-کنترل-شارژ-باتری-xh-m603.html

https://eshop.eca.ir/ماژول-تغذیه-ولتاژ-و-شارژ/9637-ماژول-کنترل-شارژ-باتری-دیجیتال-6-الی-60-ولت-مدل-xy-l30a.html

https://eshop.eca.ir/ماژول-تغذیه-ولتاژ-و-شارژ/9882-ماژول-کنترل-دشارژ-باتری-مدل-xh-m609.html

 

یا برای لیتیوم یون ی ها  :

https://eshop.eca.ir/ماژول-تغذیه-ولتاژ-و-شارژ/21402-ماژول-محافظ-شارژ-باتری-لیتیومی-دیجیتال-37-الی-120-ولت-مدل-hw-631-v30.html

https://eshop.eca.ir/ماژول-تغذیه-ولتاژ-و-شارژ/15267-ماژول-شارژ-و-دشارژ-bms-باتری-لیتیومی-3s4s5s-به-همراه-محافظ-100-آمپر.html

 

اینم به دردت میخوره :

https://eshop.eca.ir/ماژول-تغذیه-ولتاژ-و-شارژ/10478-ماژول-بک-آپ-باتری-با-سوئیچ-اتوماتیک-مدل-xh-m350.html

لینک به دیدگاه
Share on other sites

44 دقیقه قبل، saeed0c گفته است:

باتری های نیکل کادمیوم و سیلد اسید عملا اور شارژ نمیشن یعنی سطح ولتاژ مجازشون رو تحویل بگیرن کافیه نیاز به مراحل CC CV ندارن. و انرژی اضافه رو به صورت گرما دفع میکنن. و صد البته BMS هایی وجود داره یه قیمت ارزان که برای هر نوع باتری قابل استفاده هست.

مثلا برای باتری سیلد اسیدی UPS :

https://eshop.eca.ir/ماژول-تغذیه-ولتاژ-و-شارژ/24619-ماژول-کنترل-شارژ-باتری-xh-m603.html

https://eshop.eca.ir/ماژول-تغذیه-ولتاژ-و-شارژ/9637-ماژول-کنترل-شارژ-باتری-دیجیتال-6-الی-60-ولت-مدل-xy-l30a.html

https://eshop.eca.ir/ماژول-تغذیه-ولتاژ-و-شارژ/9882-ماژول-کنترل-دشارژ-باتری-مدل-xh-m609.html

 

یا برای لیتیوم یون ی ها  :

https://eshop.eca.ir/ماژول-تغذیه-ولتاژ-و-شارژ/21402-ماژول-محافظ-شارژ-باتری-لیتیومی-دیجیتال-37-الی-120-ولت-مدل-hw-631-v30.html

https://eshop.eca.ir/ماژول-تغذیه-ولتاژ-و-شارژ/15267-ماژول-شارژ-و-دشارژ-bms-باتری-لیتیومی-3s4s5s-به-همراه-محافظ-100-آمپر.html

 

اینم به دردت میخوره :

https://eshop.eca.ir/ماژول-تغذیه-ولتاژ-و-شارژ/10478-ماژول-بک-آپ-باتری-با-سوئیچ-اتوماتیک-مدل-xh-m350.html

ممنونم ازت. پس تا اینجا ما به یه شارژر نیاز داریم که بهمون خروجی ۱۲ ولت بده

یه باتری

یه شارژ کنترلر برای اورولتاژ نشدن و یه دشارژ کنترلر، درسته؟ یا بازم چیزی میخوایم که خروجی آداپتور ۱۲ ولتمون رو بیشتر کنه؟

تو فکرم بود یه شارژ کنترلر پنل خورشیدی بگیرم، فکر کنم هم میتونه ولتاژو تنظیم کنه هم همزمان کنترل شارژ و دشارژ رو اتجام بده یه همچین چیز جمع جوری مثلا

https://hoorayesh.com/product/epever-charge-controller-10a-ls-pwm/

یا مثلا این یکی

https://eshop.eca.ir/کانورتر-اینورتر-و-ups/14967-دستگاه-برق-اضطراری-12-ولت-15-آمپر-ups-dc-مدل-upsx-a2.html

ویرایش شده توسط danyal.fa79
لینک به دیدگاه
Share on other sites

۱ ساعت قبل، danyal.fa79 گفته است:

ممنونم ازت. پس تا اینجا ما به یه شارژر نیاز داریم که بهمون خروجی ۱۲ ولت بده

یه باتری

یه شارژ کنترلر برای اورولتاژ نشدن و یه دشارژ کنترلر، درسته؟ یا بازم چیزی میخوایم که خروجی آداپتور ۱۲ ولتمون رو بیشتر کنه؟

تو فکرم بود یه شارژ کنترلر پنل خورشیدی بگیرم، فکر کنم هم میتونه ولتاژو تنظیم کنه هم همزمان کنترل شارژ و دشارژ رو اتجام بده یه همچین چیز جمع جوری مثلا

https://hoorayesh.com/product/epever-charge-controller-10a-ls-pwm/

یا مثلا این یکی

https://eshop.eca.ir/کانورتر-اینورتر-و-ups/14967-دستگاه-برق-اضطراری-12-ولت-15-آمپر-ups-dc-مدل-upsx-a2.html

در کل درسته درست متوجه شدین. فقط باتری ماشین با 14.5 ولت شارژ میشن باتری لیتیوم هم که با 12.6 . شارژر های استاندار بگیری این موراد رعایت میشه. اگر آداپتور 12 ولت دم درست دارید بله باید ماژل باک بوست یا بوست خالی برای شارژ باتری مورد نظرتون تهیه کنید.

دستتون در انتخاب ماژول بازه هر چی متناسب با کارتون و بودجتون هست باید بردارید . من کفشو برات لینک دادم. 

شارژ کنترولر PWM و MPPT گرفته تا ماژول های UPS ممکنه به کارت بخوره بعضیاشون شارژر داخلی  برای هو نوع باتری هم دارن.

pwm ها سطح ولتاژو تنظیم میکنند و باقی انرژی دریافیتشون رو هدر میدن. ,mppt ها تقریبا بازده بین 90 تا 100 درصد دارن. مثلا پنل خورشیدی 36 ولتی 10 آمپر به مدل pwm بدی و ولتاژ کاری اینورتر و دستگاهت 12 باشه تقریبا 67 درصد انرژی رو هدر میده با همون جریان 10 آمپر . مدل دوم ولتاژ رو به جریان تبدیل میکنه 12 ولت 30 آمپر بت میده. اختلاف قیمتشون هم به خاطر اینه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

9 دقیقه قبل، saeed0c گفته است:

در کل درسته درست متوجه شدین. فقط باتری ماشین با 14.5 ولت شارژ میشن باتری لیتیوم هم که با 12.6 . شارژر های استاندار بگیری این موراد رعایت میشه. اگر آداپتور 12 ولت دم درست دارید بله باید ماژل باک بوست یا بوست خالی برای شارژ باتری مورد نظرتون تهیه کنید.

دستتون در انتخاب ماژول بازه هر چی متناسب با کارتون و بودجتون هست باید بردارید . من کفشو برات لینک دادم. 

شارژ کنترولر PWM و MPPT گرفته تا ماژول های UPS ممکنه به کارت بخوره بعضیاشون شارژر داخلی  برای هو نوع باتری هم دارن.

pwm ها سطح ولتاژو تنظیم میکنند و باقی انرژی دریافیتشون رو هدر میدن. ,mppt ها تقریبا بازده بین 90 تا 100 درصد دارن. مثلا پنل خورشیدی 36 ولتی 10 آمپر به مدل pwm بدی و ولتاژ کاری اینورتر و دستگاهت 12 باشه تقریبا 67 درصد انرژی رو هدر میده با همون جریان 10 آمپر . مدل دوم ولتاژ رو به جریان تبدیل میکنه 12 ولت 30 آمپر بت میده. اختلاف قیمتشون هم به خاطر اینه.

خوبه ممنونم، احتمالا یدونه pwm بگیرم که هم ارزونه هم اگر بعدا خواستم سولار مختصری کنم هم دستم باز باشه. 

از طرفی هم میخواستم برقشو از کانکتور های ۱۲ ولت پی سی تامین کنم پس شارژر استانداردی هم ندارم

فقط شک داشتم به ولتاژ ورودی pwm ها که هیچ جا عدد درست حسابی ننوشته بودن گفتم شاید نشه واقعا با شارژر ۱۲ ولت یا حتی به قول شما بوست کانورتر هم ازش استفاده کرد و بدرد کارم نخوره...

ویرایش شده توسط danyal.fa79
لینک به دیدگاه
Share on other sites

2 دقیقه قبل، danyal.fa79 گفته است:

خوبه ممنونم، احتمالا یدونه pwm بگیرم که هم ارزونه هم اگر بعدا خواستم سولار مختصری کنم هم دستم باز باشه.

فقط شک داشتم به ولتاژ ورودی pwm ها که هیچ جا عدد درست حسابی ننوشته بودن گفتم شاید نشه واقعا با شارژر ۱۲ ولت یا حتی به قول شما بوست کانورتر هم ازش استفاده کرد و بدرد کارم نخوره...

pwm ها یک بازه ورودی دارن . چون برای پنل خورشیدی هستند. موقع خرید توجه کنید.بعضا از 9 تا100 ولت بعضیا کمتر بعضیا بیشتر. بعضی ها خرجی قابل تغییره بعضا ثابته مثلا ورودی بازهیی دارند خروجی ثابت 12/24/48 و ...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

18 ساعت قبل، RAMIN VAMP گفته است:

ممنون داداش بابت اطلاعات مفید. پس مارک سوئر خوبه.  یعنی با 1500 وات اینهمه وسیله راه مینداختین؟... ایول. راستی بنظرم اگه ماشین رو زود بزود روشن کنیم باطری فشار نمیاد بهش. ضمنا میخوام اینترنتی بخرم پس نمیتونم وزنش رو متوجه بشم. عین دسگاه شما موجوده ولی روی اینا ساخت چین نوشته. مال شمام چینی بود؟

سلام

بله چینی بود. البته باتریها طبیعتا عمر مفیدی دارن و نمیشه خراب شدنش رو گردن اینورتر انداخت. از این جهت گفتم شاید کار اینورتر نبوده باشه چون خودرو رو تازه خریده بودم و از سلامت باطری اطلاعی نداشتم. مضاف بر این که چند ماه پیش هم ماشین یک سال کاری خریدم و بعد از چند ماه کار کردن دیگه استارت نخورد و مجبور به تعویض باطری شدم. یک مساله دیگه هم هست که ربطی به این قضیه نداره ولی دوستان بدونن خوبه. اونم اینه که باطریهای اتمی ایرانی اکثرا اتمی نیستند و اسیدی هستند. فقط پلمپ شدن و کاهش عمرشون دلیلش کاهش سطح اسید باطری هست. البته بعضی هاشون رو میشه اسید ریخت و دوباره زنده میشن. بنده این مشکل رو بعد از خرید باطری جدید فهمیدم.

در مورد زود به زود روشن کردن خودرو هم باید بگم من همیشه موقع استفاده اینورتر ، ماشین رو روشن میکردم. البته به نظر فعلی خودم نباید این کار رو میکردم الا در مواردی که خروجی وات بالا ازش گرفته بشه. چون طبیعتا ورودی برق به باطری در حالت استفاده اینورتر بسیار کمتر از خروجی هست و همچنین شارژ و دشارژ همزمان کار صحیحی نیست و باعث کم شدن عمر باطری میشه. انگار موبایل رو در حالت شارژ شدن ازش استفاده هم بکنی. حتی خود ماشین فقط موقع استارت زدن از باطری استفاده میکنه و بعد از روشن شدن اگه سر باطری رو هم بردارید ماشین خاموش نمیشه. فقط در مواقع استفاده از کولر یا بخاری یا چراغها میره سراغ باطری چون دینام دیگه جواب نمیده این مقدار رو.

ویرایش شده توسط blooder
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...