رفتن به مطلب

راهنمایی در مورد خواندن این نمودارهای مربوط به کارت گرافیک


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

با سلام دوستان چند تا سوال داشتم در مورد این نمودارها

1 به کدوم قسمت این نمودارها باید دقت بیشتری کنم؟

2 از کجا بفهمم کدوم کارت از اون یکی قویتره

3 معیار اصلی سنجش قدرت کارت کدومه

4 هر کدوم از این نمودارها از بالا به پایین چی میگن

5 بهترین و کاملترین سایت واسه سنجش گرافیک ها کدومه

من که اینو نگاه کردم 550 از 460 تو تعداد نمودارها که درازتر هستن بیشتره در حالی که میگن 460 برتره

تشکر از دوستان عزیز

http://www.hwcompare.com/9692/geforce-gtx-460-vs-geforce-gtx-550-ti/

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام

دوست من این نمودار ها همیشه گویای همه چیز نیستند

ولی در نمودار این سایت

Power Consumption میزان مصرف برق دو کارت رو مقایسه کردن

BandWidth : این خصوصیت سرعتی است که پروسسور گرافیکی می تواند با حافظه کارت ارتباط برقرار کند

Pixel Rate : این گزینه مقدار قدرت کارت رو برای پردازش جزئیات تصاویر نشان میده که در بازی ها به نام Anti-aliasing میشناسید

Anti-aliasing روشی است که برای حذف دندانه هایی که در خطوط مورب یا منحنی ها دیده می شود ایجاد شده است. که خود Anti-aliasing دارای چندین سطح است.

ولی در کل نسل یک کارت هم در انتخاب اون مهم هست و مخصوصا قابلیت ساپورت از Direct X 11

هسته های کودا کور هم میتونن تو انتخاب یه کارت موثر باشند چرا که در پردازش تاثیر زیادی دارند

و خیلی گزینه های دیگه .....

از جمله Bus Width , core clock- memory clock

ویرایش شده توسط metall_hero
لینک به دیدگاه
Share on other sites

تشکر ولی باز زیاد متوجه نشدم

به texel rate اشاره نکردی اون چیه؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

کلا نفهمیدی ؟؟؟

اگر نگاهی به این صفحه بندازی که یه جدول هست :

http://www.hwcompare.com/9692/geforce-gtx-460-vs-geforce-gtx-550-ti/#texelrateExplain

تو این جدول یه گزینه هست به نام Texture Mapping Units هر چی این مقدار بیشتر باشه پهنای باند Texel Rate بیشتر میشه

Texture: ارايه ديجيتالی سطح يک موضوع گرافيکی را Texture ( الگو) می گويند. در گرافيک سه بعدی Texture علاوه بر روشنايی و رنگ خصوصيتهای ديگر از قبيل شفافيت و بازتابند گی نور را نيز پيدا می کند. با بوجود آوردن Texture می توان از آن برای پوشاندن سطح يک موضوع سه بعدی استفاده کرد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

چندتا نکته اول میگم :

-اول اینکه همه سایت ها بنچ مارک هاشون معتبر نیست.بهترین سایت از نظر من تامزهاردور هست

-دوم در مورد میله های نمودار :همیشه بلندتر بودن نشانه بهتر بودن نیست.مسلما درجایی که مثلا قیمت،گرمای ایجاد شده،نویز تولیدی و یا مصرف میان کارتها مورد قیاس باشه میله های کوتاه نشانه بهتر بودن هستند.

-سوم در مورد فریم ریت هست :فریم ریت یا FPS یعنی تعداد فریم در ثانیه.هرچقدر این میزان بیشتر کارایی کارت بهتر هست.یه مثال ساده برای فریم ریت میزنم تا کامل متوجه بشی :

مثلا شما یک فیلمی که دارید با کیفیت 720P HD تماشا میکنید 25 عکس(فریم) در ثانیه با اندازه 1280*720 پشت سر هم به نمایش در میاد که از خطای دید شما تصاویر متحرک به نظر میرسه.

برای کارتهای گرافیکی در بازیها هرچه این تعداد بیشتر باشه میزان شل شدن،تیک زدن کمتر هست(البته در بازی).

ویرایش شده توسط HeX
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...