رفتن به مطلب

لنوو بالاخره به سلطنت اچ پی در بازار کامپیوترهای شخصی پایان داد


EVOLUTION
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

پنجشنبه 20/7/91

iBakApupYGNU.jpeg?1349964026

بر اساس گزارش مقدماتی شرکت تحقیقات بازار گارتنر، کامپیوتر ساز چینی لنوو در سه ماهه سوم ۲۰۱۲ بالاخره به سلطه شرکت آمریکایی HP بر بازار کامپیوترهای شخصی پایان داد. اچ پی از سه ماهه چهارم سال ۲۰۰۶ تا کنون سلطان بی چون و چرای بازار کامپیوترهای شخصی دنیا بوده است.

لنوو با رشد سالیانه ۱۰ درصدی بالاخره موفق به پشت سر گذاشتن رقیب قدر آمریکایی خود شد. این در حالی است که اچ پی سیر نزولی ۱۶ درصدی و Dell سیر نزولی ۱۴ درصدی را طی سه ماهه سوم ۲۰۱۲ در پیش گرفته اند. در جدول زیر می توانید پنج تولید کننده برتر کامپیوترهای شخصی دنیا در سه ماهه سوم ۲۰۱۲ را مشاهده کنید:

gartner-global-pc-shipments-3q12-001-narenji-ir.jpg

گارتنر می گوید که اچ پی در قلب یک بازسازی سازمانی است که توسط مدیرعامل تازه منصوب آن Meg Whitman در حال انجام است. آنها امیدوارند که با این کار به یک تعادل خوب میان سهم بازار و حاشیه امنیت سود دست یابند. و البته شرکت دل هم در میانه یک دوران گذار از تهیه کننده سخت افزار به ارائه دهنده سرویس ها و نرم افزار است.

البته قسمتی از گزارش گارتنر هم به فروش کامپیوترهای شخصی در آمریکا تعلق دارد. در این کشور طی سه ماهه سوم امسال بیش از 15.3 میلیون کامپیوتر فروخته شده که کاهش 13.8 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد. البته اچ پی حداقل در سرزمین مادری اش توانسته یکه تازی خود را حفظ کند. در جدول زیر می توانید آمار کشور آمریکا را مشاهده کنید:

gartner-us-pc-shipments-3q12-002-narenji-ir.jpg

اگر به جدول دقت کنید، می بینید که هر سه شرکت رتبه اول آمریکا (اچ پی، دل و اپل) در مدت زمان گفته شده کاهش فروش داشته اند و تنها شرکتی که در میان ۵ فروشنده برتر رشد معنی دار و چشمگیری را داشته، لنوو چینی است. این گزارش درخصوص فروش کامپیوترهای شخصی در دیگر نقاط دنیا هم آماری به این شکل ارائه کرده است:

EMEAفروش کامپیوتر در اروپا، خاورمیانه و آفریقا طی این سه ماهه، جمعا 25.8 میلیون دستگاه بوده است. این میزان فروش، کاهش 8.7 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه را نشان می دهد و بیشترین کاهش فروش در چهار سال گذشته است. گارتنر معتقد است که فقدان جذابیت و نوآوری در کامپیوترهای شخصی به همراه چالش های اقتصادی سال جاری باعث شده که مصرف کنندگان پول های شان را در جای دیگری هزینه کنند، و البته نباید آماده شدن کامپیوترسازان برای پی سی های ویندوز 8 را هم از یاد برد.

آسیادر آسیا-اقیانوسیه در این فصل بیش از 31.3 میلیون کامپیوتر شخصی فروش رفته است. این منطقه هم کاهش فروش 5.6 درصدی را شاهد بوده است.

امریکای لاتینمیزان فروش کامپیوتر شخصی در این منطقه 9.7 میلیون دستگاه بود و کاهش 6.2 درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم. فروش کامپیوترهای رومیزی هم با کاهش 14.3 درصدی روبرو بود.

ویرایش شده توسط MEHRAN 2012
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...