رفتن به مطلب

10 دليل شکست ناپذيري پي سي ها در رقابت با رايانه هاي قابل حمل


EVOLUTION
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

خراسان - مورخ چهارشنبه 1391/07/26 شماره انتشار 18245

http://www.khorasann...=Ofoghi_111.jpg

استيو جابز فقيد، روز عرضه آي پد خطاب به همگان گفت عصر ما يعني بعد پي سي (پست پي سي) آغاز شده و امروز با ورود ويندوز هشت آر تي، با نرم افزار آفيس به صورت لمسي روي رايانه هاي لوحي داراي ويندوز 8، نياز به پي سي براي تايپ زير سوال رفته است.اما با ورود اين همه ابزارها و گجت هاي جديد، آيا پي سي ها واقعا رفتني هستند؟ به گزارش سايت pcworld ، به10 دليل زير مي توان جلوي جمله 'عصر پست پي سي' استيو جابز؛ علامت سوال گذاشت.

پي سي ها همچنان ارزان تر از لپ تاپ هستند:به طور معمول بين 100 تا 200 دلار پي سي ها در مقايسه با لپ تاپ ها ارزان تر هستند. براي مثال دل اکس پي اس 8500 که نسل سوم i7 با 8 گيگ رم و يک ترابايت هارد و گرافيک رادئون 7570 است،به قيمت 799 دلار و از سوي ديگر لپ تاپ inspiron 14z با ويژگي هاي مشابه (با اين تفاوت که هارد 500 گيگ و گرافيک رادئون 7570 ام دارد) هزار دلار قيمت دارد.

پي سي ها قدرتمند تر از لپ تاپ ها هستند:پردازنده هاي لپ تاپ کوچک تر و با هدف کمتر داغ شدن دستگاه با مصرف انرژي پايين تر ساخته مي شود اما سازندگان پي سي ها از اين نظر دستشان باز است و بنابراين پردازنده هاي قوي تري توليد مي کنند.در واقع در نظر گرفتن سايز لپ تاپ محدوديت هايي ايجاد مي کند که درباره پي سي صدق نمي کند. به گزارش خبرآنلاين،نصب فن کوچک تر (جلوگيري از پديده اورهيتينگ يا داغ شدن مادربورد) روي لپ تاپ و صرف انرژي کمتر باعث مي شود در قدرت نهايي لپ تاپ تغييراتي ايجاد شود که اين موضوع در پي سي بدون محدوديت است و بنابراين سازندگان نيز مطابق استانداردهاي تعريف شده به حداکثر قدرت و سرعت فکر مي کنند.

مي توانيد ده ها ابزار جانبي را به پي سي هم زمان وصل و استفاده کنيد:انواع ابزارهاي جانبي مانند ماوس ،صفحه کليدو هدفون اضافي و ساير ابزارها را به راحتي مي توانيد به چندين پورت قرار داده شده پشت کيس پي سي وصل کنيد. اما محدوديت در تعداد پورت ها در لپ تاپ به خوبي ديده مي شود.

مي توانيد نمايشگرهاي اضافي و متعدد را با پي سي داشته باشيد:تحقيقات نشان مي دهد هر چه نمايشگربهتر و با کيفيت تري داشته باشيد، محصولي که توليد مي کنيد با گرافيک بهتر خواهد بود. واقعيت اين است که در زمينه سايز اسکرين در لپ تاپ محدوديت تا 17 و 19 اينچ وجود دارد،در حالي که اين محدوديت در پي سي نيست و اسکرين هاي بزرگ تر و با کيفيت تري يافت مي شود که به طور قطع براي توليد کنندگان نرم افزار و اپليکيشن کار با پي سي بهتر از لپ تاپ خواهد بود

بازي هاي واقعي و پر قدرت را مي توانيد با پي سي بهتر انجام دهيد:لپ تاپ Alienware m17x R4 با i7 و گرافيک جي فورس 680 ام براي گيمرها لپ تاپ خوبي به شمار مي رود. اما از همه اين ها گذشته کارت هاي گرافيک و صداي قابل نصب روي پي سي از لپ تاپ قوي تربوده و کنسول هاي متنوع تري نيز به آن متصل شده است.

فيکس کردن و تعمير پي سي به مراتب آسان تر از لپ تاپ است:اگر لپ تاپ شما خراب شود بايد متحمل هزينه چند برابري شويد تا دوباره به حالت اول برگردد. درست کردن گرافيک لپ تاپ دردسر زيادي دارد و اغلب اوقات قابل تعويض نيست. در حالي که مي توانيد گرافيک دسکتاپ براي پي سي بخريد و خودتان در کمتر از 10 دقيقه آن را عوض کنيد.

آسان تر بودن کار با نرم افزارهاي حرفه اي و غير حرفه اي به وسيله پي سي:

ترکپدهاي لپ تاپ هنگام استفاده از نرم افزارهاي حرفه اي مانند فتوشاپ و ... کاربر حرفه اي را به دردسر مي اندازد. کاربر حرفه اي که مجبور به استفاده از لپ تاپ در اين موقعيت هاست، بايد ماوس و صفحه کليد جدا بخرد و چندين وسيله ديگر را جداگانه با صرف هزينه زياد، به سيستم خود وصل کند تا شايد بتواند مانند دسکتاپ از آن استفاده کند.اما دارندگان پي سي با ويژگي هاي پايين فني سيستم شان مي توانند از برنامه هاي حرفه اي با سرعت و قدرت بالاتري استفاده کنند.

استفاده از پي سي مرده به عنوان هارد و يا آکواريوم: براي استفاده از لپ تاپ يا رايانه لوحي مرده قدرت مانور چنداني نداريد. اما از پي سي از کار افتاده مي توانيد به عنوان ذخيره و بک آپ استفاده کنيد. استفاده مجدد از پي سي به مراتب بيشتر از لپ تاپ است. ممکن است کيس را با تغيير کاربري تبديل به آکواريوم کنيد. برخي از قطعات دسکتاپ را نيزمي توانيد بفروشيد.

پي سي ها امنيت و عمر بيشتري نسبت به دسکتاپ دارند: پي سي ها مانند لپ تاپ قابل حمل نيست پس کمتر به دست سارقان مي افتد.سارقان خانگي نيز دسکتاپ را با خود نمي برند. پي سي ها تا چندين سال، گوشه خانه دوام مي آورند و با عوض کردن يک قطعه کوچک، دوباره زنده مي شوند.

پي سي مورد علاقه تان را خودتان مي توانيد بسازيد:هزاران سايت وجود دارد که شما را در خريد قطعات رايانه اي و اسمبل کردن يک پي سي قدرتمند کمک مي کند. با کمي دانش مي توانيد پي سي مورد علاقه خود را جمع آوري کنيد و راه بيندازيد. بنابراين مي توان از مجموعه عوامل ياد شده به اين نتيجه رسيد که هر چند لپ تاپ ، رايانه لوحي و اسمارت فون ها براي کاربر مدرن امروزي ضروري به نظر مي رسد اما ارزان تر ، قوي تر و با دوام تر بودن پي سي باعث مي شود که آن ها هرگز نميرند.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

مهران جان فک کنم تایپیک تکراری بود :)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

مهران جان فک کنم تایپیک تکراری بود :)

عطای عزیزم کاملا فرمایشت صحیحه ولی اگه متوجه شده باشی وضع

اینترنت من یکی که امشب خیلی خرابه . البته چند وقته که اینتر نتهای

اینجا خیلی بد شده ولی امشب که دیگه وحشتناکه از دایال اپ هم بد تره !

همش هم قطع میشه . تازه همین پریشبا خوندم که اقا وزیر محترم ارتباطات

فرموده که دیگر اینتر نت قطع نخواهد شد . عطا جان هر کاری کردم نتونستم

این تاپیکمو حذف کنم و همش اینترنت یا سکته داره یا قطع میشه !!!

قربانت : مهران

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

مهران جان قصد جسارت نداشتم عزیز فقط خواستم اطلاع بدم داداش @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مهمان
This topic is now closed to further replies.
 اشتراک گذاری

×
×
  • اضافه کردن...