رفتن به مطلب

روش جديد جلوگيري از كپي فيلم‌ها


EVOLUTION
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱

سیستم هشدار حق کپی‌رایت، برای شناسایی کسانی که به‌صورت غیرقانونی به کپی نرم‌افزار اقدام می‌کنند، تاسیس شده است. در نگاه اول، این سیستم در نظر دارد قانون کپی‌رایت را برای کاربران توضیح داده و راه‌های دیگری بجز کپی‌کردن را به آنها نشان دهد که روی کاغذ هم پدیده بدی به‌نظر نمی‌رسد؛ اما اگر به‌دقت به آن بنگریم، نقش جدیدی را در روابط میان مشتری و ISP ایجاد خواهد شد.

این سیستم که توسط مرکز اطلاعات کپی‌رایت شکل‌ گرفته، توسط گروهی متشکل از ISPهای بزرگ دنیا و بزرگان صنعت موسیقی و فیلم ایجاد شده است. این سیستم طی دو ماه آینده در شبکه‌هایی چون AT&T ،CableVision Comcast ،Time Warner و Verizon راه‌اندازی خواهد شد. هر چند مدل پیاده‌سازی این سیستم در هر ISP با دیگران متفاوت است، اما مفاهیم اولیه آن به‌طور کامل پیاده می‌شود. این سیستم با تشخیص فعالیت‌های کاربر، آنهایی را که مرتبط با زیرپا گذاشتن قوانین کپی‌رایت است به ISP گزارش می‌دهد، سپس ISP به کاربر پیغام هشدار می‌فرستد.

به گزارش جام جم، این هشدارها تا شش سطح خواهد بود. هنگام شروع، سیستم تنها به کاربر اطلاع می‌دهد و در کنارش، اطلاعاتی از جمله قوانین کپی‌رایت و… را نشان می‌دهد. کاربران می‌توانند این پیغام‌ها را رد یا مطالعه کنند. اگر فعالیت مشکوک کاربر ادامه پیدا کرد، قدم‌های جدی‌تری برداشته خواهد شد. هر چند به اعتقاد مرکز اطلاعات کپی‌رایت، دسترسی کاربر به اینترنت به‌هیچ‌وجه قطع نخواهد شد اما پایین آوردن سرعت اینترنت، یکی از نتایج استمرار در شکستن قانون کپی‌رایت از سوی کاربر است. هر چند اقدامات عملی علیه این موضوع در ISPهای مختلف بازتاب‌ مختلفی داشته و هنوز موردی قطعی‌‌ در این زمینه وجود ندارد.

واضح است که در مراحل بعدی، کاربر مجبور به مشاهده ویدئویی می‌شود که مشکلات زیرپاگذاشتن قوانین را شرح می‌دهد. مدیر مرکز اطلاعات کپی‌رایت، جیل لسر در مصاحبه‌ای با ArsTechnica گفت: «از ویژگی‌های این برنامه این است که در محل درستی اجرا می‌شود و در صورتی که کاربر به زیر پا گذاشتن قوانین اصرار داشته باشد، تمامی شواهد و مدارک لازم در اختیارمان خواهد بود».

Iran IT Analysis and News

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنونم دوست من که گفتید / 8-X من دیگه میترسم کپی کنم 8-X فردا میرم خودمو تحویل میدم ولی حاظر نیستم سرعت نتم کم شه :wub:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ممنونم دوست من که گفتید / 8-X من دیگه میترسم کپی کنم 8-X فردا میرم خودمو تحویل میدم ولی حاظر نیستم سرعت نتم کم شه :wub:

=))

لینک به دیدگاه
Share on other sites

میگم چرا اینقدر سرعتم کمه...

فقط هشدارشو به کی دادن؟؟؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من فکر نمیکنم همچین چیزی امکان داشته باشه

اولا این کار یعنی بررسی اطلاعات کاربران به صورت عمومی و در سطح گسترده و این یعنی زیر سوال بردن جریان ازاد اطلاعات و نقض حقوق شهروندی افراد که در خیلی از کشورهای دنیا جرمه و اجرای چنین سیستمی با واکنش شدیدی از طرف مردم و احزاب و ... روبرو میشه چون یه نوع جاسوسی از افراد هستش

دوما اصلا بررسی اطلاعات این همه ادم مگه شدنیه

اصلا به هزینه ای که باید بشه فکر کردید ,فکر کنم هزینه ای که برای اجرای چنین سیستمی باید بشه چندین برابر بیشتر از ضرری هست که نقض قانون کپی رایت در پی داره

در کل من فکر نمیکنم همچین چیزی اصلا شدنی باشه به خصوص که نوشته به گزارش جام جم اگرم خبر صحت داشته باشه در حد حرف هست نه بیشتر

البته این نظر شخصی من بود

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

در ادامه قانون محکوم به شکست SOPA که منجر به تعطیلی بعضی سایتهای به اشتراک گذاری فایل شده این سیستم هم محکوم به شکست هست چرا که از پایه و اساس قابل بحث هست و عمومی نیست.

دلیل اول و محکم اینکه بسیاری از کشور ها تمایل به اجرای این چنین قوانینی که از طرف یک کشور خاص مثل امریکا تصویب میشود ندارند همگی شاهد بودیم که خیلی از سایتهای به اشتراک گذاری بعد از قانون SOPA هاستینگشون منتقل شد به کشورهایی که این قانون رو اجرا نکردند یا قبول نداشتند و سرویس هاشون رو روی امریکا و کانادا و کشورهایی که قانون مذکور رو اجرا میکردند محدود کردند یا بطور کلی روی اون کشور ها قطع کردند.

دلیل دوم و محکم دیگه اینکه بر اساس مفهوم ذاتی اینترنت، راه هایی زیادی برای به اشتراک گذاری محتوا و فایل ایجاد شده و خواهد شد، عملا اعمال قانون هایی از این دست شاید تنها باعث ایجاد کمی دردسر در بعضی کاربران کشورها و مناطق خاص شود و جریان آزاد اطلاعات همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

و دلیل سوم که به طور خاص روی این داستان " سیستم هشدار حق کپی‌رایت" مربوط میشود و دوستمون اشاره کرد این هست که: به کارگیری این سیستم خود به نوعی منجر به ردگیری و پالایش اطلاعات کاربران خواهد شد که از نظر کلی قوانین اصلی حفظ حریم شخصی افراد را نقض خواهد کرد.

امروز شاهد تورنت ها، نیوزگروپ ها، گروه هایی خاص روی ISP های خاص هستیم، خصوصا نیوزگروپ ها که سیستم به اشتراک گذاری فایل هاشون پیشرفت زیادی کرده و همچنین فعالیت گروه های مدافع بحث آزادی اطلاعات هم بیشتر شده تا اینجا که چند وقت پیش تو یک گروه که به فعالیتهای پیرو بحث آزادی اطلاعات میپردازند بحث بر این بود که سرور هاشون رو بفرستند فضا تا به راحتی این که روی زمین اعمال قانون میکنند نشه روشون اعمال قانون کرد.

دوما اصلا بررسی اطلاعات این همه ادم مگه شدنیه

بله به سادگی و با نصب یک نرم افزار روی ISP ها.

پشت تصویب و به کار گیری همچین قوانین و روش هایی معمولا یکسری کمپانی بزرگ مثل سونی هستند که پول زیادی دارند و خرج زیادی بابت وکیل و راه کار ها میکنند و شاهد بودیم گروه معروف به ناشناس بعد از قانون SOPA چند حمله بزرگ سایبری روی مجموعه سونی داشتند و هزینه های

سنگینی رو دستشون گذاشتند.

حرف آخر:

یک داستان موش و گربه هست که نتیجه خاصی در بر نخواهد داشت .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...