رفتن به مطلب

بررسی مانیتور LG IPS226V مادیران


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام

من 3 روز پیش "متاسفانه" مانیتور LG IPS226V رو خریدم. گفتم یه سری مطالبُ در موردش بگم که بقیه دوستان هم در جریان باشن.

کیفیت ساخت این مانیتور از بدترین کالاهای چینی هم بدتر هست و از بدترین توع پلاستیک استفاده شده. بطوریکه در بعضی جاها بین قطعات فاصله هست! بقیه توضیحات رو با عکس میدم.

این پنل جلوی مانیتور هست که با یک قوس حدود یکی دو میلیمتر از مانیتور فاصله پیدا کرده، بطوریکه فلز به کار رفته در داخل مانیتور دیده میشه! :

post-6173-0-22317700-1352040487_thumb.jpg

این هم بالای مانیتور (چپ) هست که اتصال بین دو قطعه برقرار نیست و یک میلیمتر فاصله داره:

post-6173-0-84341400-1352040761_thumb.jpg

این هم بالای مانیتور (راست) هست که باز مقداری فاصله داره و یک تکه از پلاستیک بسته بندی لاش گیر کرده! :D

post-6173-0-73123300-1352040913_thumb.jpg

اینها مشکلاتی بود که من انتظارش رو از یک مانیتور ساخت مادیران داشتم و اصلا تعجب نکردم.

حالا میریم سر اصل مطلب که کیفیت تصویر هست. همونطور که در عکس زیر میبینید روشنایی تصویر از سمت چپ به راست به تدریج کم میشه. همین الان که دارم مینویسم بکگراند سمتِ چپِ لیون کامپیوتر با سمتِ راست یکی نیست! البته در این مورد با پشتیبانی مادیران تماس گرفتم که بعد از یک ساعت اومدن و گفتن این مشکل طبیعی هست و هیچ وقت توزیع روشنایی یکنواخت نیست! (مانیتور قبلیم lcd benq بود و کاملا یکنواخت بود.) منم ازشون خواستم مانیتوری که خودشون همراهشون آوردن رو روشن کنن تا ببینیم :D و در کمال تعجب دیدم اون هم یکنواخت نیست، فقط جهتش با مال من فرق داشت، از راست به چپ تاریک میشد. منم دیدم حتی اگه بتونم ایشون رو راضی کنم که مانیتور رو عوض کنن باز هم به احتمال زیاد همینجوریه، واسه همین بیخیال شدم.

post-6173-0-96121100-1352042033_thumb.jpg

اینا چیزایی بود که نظر منُ جلب کرد، خلاصه اینکه به نظر من اگه میخواید پولتون رو دور بریزید این مانیتور بهترین گزینه هست.

در ضمن کنتراست مانیتور هم پایینه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

منم همین مانیتور رو دارم ولی اصلا از این چیزا نداره کلی هم راضیم مخصوص رنگش که با 6990 خیلی عالی میشه/ البته من 6 ماه پیش خریدم. شاید جدیداش بدرد نخور شده. افکت ویژوال winamp رو وقتی فول اسکرین میکنم اینقدر زیباست که میخوام برم تو مانیتور (توهمو داری؟)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

صرفا جهت اطلاع بنده هم همین مدل را دارم و کوچکترین مسئله ای باهاش ندارم ! کیفیت ساخت هم خوبه و مشکل توضیع رنگ ندارم ! فقط بالای دکمه پاور یه کم نور بیشتر است که من اون را هم میزارم به حساب هر چی پول بدی آش میخوری ! (مرد مومن انتظار داری با این پول Ips واقعی بهت بدند ؟؟؟)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بحث سر الان و وضع داخلی هست که هرچی بگید ممکن هست!

پاورهای توق پاوری که ترمال تیک میفروشه 4 سال هست تولید متوقف شده!به وفور تو بازار ما پیدا میشه.بازارمون شده بنجل سرای چین که هر کالایی با هرجور کیفیتی توش پیدا میشد و الان همون هم پیدا نمیشه :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

کسایی که مشکلی ندارن خوش بحالشون :D جدی برید شکر کنید :D

همونطور که گفتم من با کیفیت ساختش مشکلی ندارم، یعنی از قبل خونده بودم در موردش. ولی اینکه سمتِ راست مانیتور تاریکتر هست مشکلیه که نباید وجود میداشت.

یه مشکل دیگه ش هم اینه که روی صفحه کلی نویز به رنگ های مختلف وجود داره! که بدلیل anti glare بودن (مات بودن) صفحه هست. البته مانیتور قبلیم هم مات بود ولی اینقدر نویز نداشت.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز منم این مانیتور رو دارم و خیلی هم راضیم ؛ هیچ کدوم از مشکلاتی هم که شما نوشتید رو هم نداشتم .

اگه مشکل رنگ وجود داره حتما ببرید گارانتی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

این موارد کاملا طبیعی هست ظاهرا مادیران هم عین سامسونگ عمل میکنه!

اوایل که مانیتور بی نظیر PX2370 سامسونگ به بازار آمده بود شاهکار بود ولی سام سرویس چیزی نگذشت که پنل هارو تعویض کردند و با پنل بی کیفیت تر جایگزین کردند که شروع همین مشکلات بود!

مادیران هم به همین جمع پیوست!

تا مرز خرید این مانیتور رفته بودم ولی با همین موارد متاسفانه کاری نمیشد کرد!

البته علیرضا جان IPS که هستند منتهی اصطلاحا به این ها Low IPS گفته میشود که قیمت پایینتری دارند و IPS های قویتر وارد بازار ایران به دلیل قیمت بالا متاسفانه نشدند!

نهایت قدرت در مانیتور ها مانیتور های دل بزرگ هستند (حدود 27 اینچ) که چند وقت پیش هم تاپیک فروشش بود بود!

این مانیتور ها به طرز عجیبی شاهکار هستند و بیشتر برای گرافیست ها و عکاس ها (صرفا جهت بهتر دیدن رنگ ، جزئیات و ...) استفاده دارد!

چیزی حدود 1 میلیون 400 در حال حاضر قیمت دارند!

ما به همین HP خودمون ترجیح میدیم راضی باشیم با اینکه همه جاش سیاه میشه ضمن تشکر از خداوند جهت خلق این گردن مبارک نقاط سیاه رو میتوان نهایت با یک گردن شکستگی رویت کرد :D

یا حق!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

کمپانی های samsung و LG چون بر حسب ریجن کیفیت محصول دسته بندی میشه از موارد اینچنینی زیاد دارن.ما هم تو شرکت مانیتورامون ال جی هستن بین بعضی جاهای اتصال فاصله دارن. سامسونگم دیدم اینجوری بوده...

کیفیت بایست یونیورسال باشه مثل ASUS . خدایی مانیتور الانم ایسوسه واقعا مقاومتش کم نظیره.روی صفحه نمایشش تقریبا همه چی ریخته ولی به راحتی پاک میشه انگار یه لایه رویی داره.پایه تمام کروم و ....

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...