رفتن به مطلب

فعال کردن ویندوز 8 بصورت دائمی بدون نیاز به کرک


UnforgiveN
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

درود

همونطور که میدونید ویندوز 8 چند ماه هست که بصورت رسمی منتشر شده.

تغییرات کلی روی این ویندوز صورت گرفته، از تایم سریعتر بوت شدن تا رابط مدرن جدید که برای کاربرد لمسی بهینه شده.

برخی تغییرات کلی دیگر در نگاه اول :

- افزایش کارایی سیستم

- لاک اسکرین جدید

- صفحه استارت جدید

- آنتی ویروس داخلی و دیفندر بهتر

- آپشن های امنیتی بهتر و بیشتر

- تسک منیجر جدید

- قابلیت های جدید همزمان سازی

- اپ استور

- تغییرات در محیط دسک تاپ

- تغییرات بهینه در سیستم جستجو

... تغیرلت کلی و ریز دیگه ای که در موردش خوندید یا تست کردید.

ویندوز 8 بعد از ویندوز 7 (که بر پایه تجربه تلخ ویندوز ویستا در مورد مسائل عدم سازگاری و کارایی پیشرفت کرده بود) سعی کرده تا با برطرف کردن برخی مشکلات و انجام بهینه سازی ها در جهت به روز شدن حرکت کنه ضمن اینکه استاندارد های اولیه جهت به کار بردن دستگاه های پرتابل و لمسی رو در این نسخه پیاده سازی کرده.

تصمیم ارتقاء به ویندوز 8 در حال حاظر بستگی به کاربرد و سلیقه شما داره، معمولا در نگاه اول ترجیح میدیم که طبق اصول کاری و احتیاطی چند وقتی این ویندوز رو در کنار ویندوز 7 نصب داشته باشیم تا ضمن برسی کارایی و مسایل مربوط به سازگاری، با رابط کاربری و محیط جدید این نسخه از ویندوز آشنا بشیم و همینطور به قول معروف از گردونه عقب نمونیم.

به مرور از نسخه های اولیه ویندوز که نیازی به فعال سازی آنچنانی نداشت تا ویندوز 7 که ما رو مجبور میکرد تا در یک مدت زمان خاص ویندوز رو از طریق مایکروسافت فعال کنیم سیاست های مایکروسافت در زمینه اعمال محدودیت های قوانین کپی رایت سختگیرانه تر شده تا جایی که در ویندوز 8 حتی باعث بروز برخی دردسر ها و مشکلات برای کاربران عادی شده مثلا شما اگر تغییرات کلی در سخت افزار سیستم داشته باشید باید قبل از انجام تغییرات ویندوز رو غیر فعال کنید و بعد از انجام تغییرات دوباره فعال سازی رو انجام بدید و اگر این تغییرات ناگهانی باشد مثلا سوختن مادربرد و تعویض اون مجبور هستید با مایکروسافت تماس بگیرید و داستان رو تعریف کنید تا امکان دوباره فعال کردن ویندوز رو از طریق کلید قبلی داشته باشید و این برای کاربران معمولی یعنی یک دردسر یک ....

من از نسخه های قانونی ویندوز استفاده میکنم ولی با وجود اعمال قوانین سختگیرانه کپی رایت و ایجاد دردسر های جدید مایکروسافت و همچنین اعمال محدودیت های تحریمی علیه کشورمون تصمیم گرفتم یک راه حل نیمه قانونی رو برای فعال کردن ویندوز 8 با دوستان به اشتراک بگذارم.

در حال حاظر کرکر معروف DAZ کرکی برای فعال سازی این نسخه ارائه نکرده و تنها 2 راه برای فعال کردن ویندوز 8 و عبور از محدودیت ها برای ما هست.

1- فعال کردن ویندوز 8 از طریق سرور های KMS برای مدت زمان 180 روز از طریق نصب کلاینت فعال سازی و اتصال به سرور های KMS و انجام عمل فعال سازی.

2- نصب یک نسخه پرو از ویندوز 8 و اعمال لایسنس WMC و فعال سازی دائمی ویندوز 8 (که مد نظر ما در این بحث هست).

WMC و لایسنس WMC اصلا چی هست؟

WMC یا Windows Media Center یک افزونه ای هست که روی ویندوز 8 نسخه پرو نصب میشه و امکانات مربوط به مدیا سنتر رو به ویندوز اضافه میکنه که برای نصبش ما نیاز به یک لایسنس یا کلید WMC داریم.

طریقه اعمال این افزونه و لایسنس اون به این ترتیب هست که ابتدا باید یک نسخه از وین 8 پرو نصب و فعال شده باشه و بعد از اون از طریق قسمت اضافه کردن امکانات و فیوچر ها اقدام به انتخاب و نصب و فعال سازی افزونه WMC توسط یک کلید اختصاصی بکنیم.

زمان نصب و فعال کردن WMC رابط سیستم ابتدا چک میکنه که ویندوز 8 اکتیو شده باشه و بعد از طریق کلیدی که برای WMC وارد میشه این افزونه فعال میشه.

نکته: اگر ما تحت شرایطی چک کردن فعال سازی ویندوز 8 پرو رو بای پس کنیم فقط نیاز به کلید WMC داریم و چون لایسنس WMC روی لایسنس قبلی میشینه اگر ما یک کلید قانونی برای WMC داشته باشیم ویندوز ما به صورت دائم فعال میشه.

توضیح میدم که به چه صورت اکتیویشن وین 8 رو دور بزنیم و کلید قانونی WMC رو به چه صورت بدست بیاریم و تغییرات لازم رو اعمال کنیم.

قبل از هرچیز ما نیاز به یک نسخه ویندوز 8 پرو سالم و به قول معروف دست نخورده داریم.

از این لینک نسخه 32 بیت و از این لینک نسخه 64 بیت رو به صورت مستقیم دانلود کنید ( نسخه اصلی از MSDN)

سوال:

من قبلا این نسخه رو تهیه کردم آیا میتونم از همون نسخه برای ادامه کار استفاده کنم؟

بله ویندوز شما باید نسخه Windows 8 pro باشه نسخه های N یا VL یا انترپرایز قابلیت نصب افزونه WMC رو ندارند و با روش ما سازگار نیستند.

فایل ISO ویندوز رو داریم و حالا نیاز به کلید WMC داریم:

مایکروسافت چند روز هست که اقدام به ارائه رایگان کلید WMC از طریق این لینک به صورت یک مدت زمان محدود کرده .

کلید هایی که از این لینک برای ایمیل شما فرستاده میشه باید تا تاریخ 1 Jan سال 2013 فعال و استفاده بشه.

به لینک معرفی شده برید و ایمیل آدرستون و کد نمایش داده شده رو وارد کنید تا نهایتا ظرف مدت 24 ساعت یک کلید قانونی برای شما ایمیل بشه ( معمولا چند دقیقه بیشتر طول نمیکشه).

سوال:

آیا میتونم با داشتن چند ایمیل و وارد کردن اونها چند کلید جداگانه بگیرم؟

بله ضمن اینکه مثلا روی گوگل میل میتونید از هر دوحالت آدرس ایمیل استفاده کنید مثل:

email@gmail.com

email@googlemail.com

این افزونه WMC جداگانه به قیمت 10 دلار هم از طریق استور ها قابل تهیه هست.

تا اینجا ویندوز رو داریم و کلید رو هم دریافت کردیم:

دانلود کردن افزونه WMC برای ایران محدود شده و دانلود اون هم زمان میبره و هر بار که نیاز به نصب محدد ویندوز باشه هم باید دوباره دانلود کنیم:

آیا راهی هست که ویندوزی که داریم رو به عنوان ویندوزی که این افزونه رو نصب کرده به سیستم شناسایی کنیم و فقط لایسنسی که با ایمیل دریافت کردیم رو وارد کنیم؟

بله یک راه به صورت دستی و ایجاد تغییرات در فایل ایزو هست و راه طولانی هست (در ابتدا تصمیم داشتم فایل توکنز و دیتای اکتیو شده ویندوز خودم رو به همراه روش اعمال تغییرات دستی رو در اینجا قرار بدم که با برسی که کردم متوجه شدم شاید برای عموم به راحتی قابل استفاده نباشه) .

راه دیگر و ساده تر:

Windows Download Integrator 3.1 Fixed.rar ابزار اتچ شده 4 مگابایتی رو دانلود کنید و طبق تصاویر پیوست تغییرات رو روی فایل ISO که دانلود کردید اعمال کنید.

کاری که در زیر انجام میدیم با استفاده از این ابزار، این هست که اولا نسخه ویندوز رو به :

Windows 8 Pro Media Center Edition

تغییر میدیم همچنین یک فایل Data.dat که از روی یک نسخه اکتیو شده ویندوز 8 برداشته شده، روی فایل ایزو اتوماتیک اور رایت میشه تا ویندوز 8 پرو زمانی که کلید WMC رو وارد میکنیم اکتیو شده به حساب بیاد.

در نهایت یک فایل ISO خواهیم داشت که میتونیم روی DVD یا USB رایت کنیم و با استفاده از کلیدی که دریافت کردیم بدون نیاز به کرک یا دانلود افزونه، ویندوز رو به صورت دائم اکتیو کنیم.

شرح انجام این کار:

کلیک برای انتخاب سورس:

post-6471-0-95314700-1352695363_thumb.jpg

اینجا yes بزنید برای انتخاب فایل ISO و NO اگر قبلا فایل ISO رو "اکسترکت" کردید یا از روی DVD روی هارد کپی کردید.

و آدرس محل اکسترکت شدن رو بدید ( درایو C به عنوان درایو Temp پیش فرض هست اطمینان حاصل کنید که حدود 4-5 گیگا فضا روی C داشته باشید یا درایو Temp رو تغییر بدید).

post-6471-0-22673500-1352695396_thumb.jpg

شروع به اکسترکت کردن فایل ISO برای اعمال تغییرات

post-6471-0-15554800-1352695420_thumb.jpg

بعد از اکسترکت روی مربع بالا سمت چپ کلیک کنید و Convert Windows 8 Professional to ProfessionalWMC رو انتخاب کنید.

post-6471-0-57069300-1352695465_thumb.jpg

روی کلید + کلیک کنید و داخل پوشه ایی که برای اکسترکت کردن آدرس دادید داخل دایرکتوری Source فایل Install.wim رو انتخاب کنید.

post-6471-0-43489400-1352695485_thumb.jpg

post-6471-0-46735300-1352695532_thumb.jpg

ویندوز 8 پرو رو انتخاب کنید و کلید کانورت رو بزنید.

post-6471-0-19705500-1352695565_thumb.jpg

post-6471-0-59273800-1352695596_thumb.jpg

ویندوز تبدیل شد حالا میتونید اون رو دوباره تبدیل به فایل ISO کنید برای رایت روی DVD و یا مستقیم روی USB بریزید .

post-6471-0-77673600-1352695612_thumb.jpg

چند تا ابزار دیگه توی امنوی نرم افزار هست برای دانلود کردن آپدیت ها و پکیج های زبان و .. به صورت اتوماتیک و اضافه کردن اونها به فایل ISO که هر بار که نیاز به نصب مجدد ویندوز هست نیازی به دانلود دوباره اونها نباشه ( خودتون چک کنید).

post-6471-0-32866700-1352695704_thumb.jpg

post-6471-0-15588000-1352695727_thumb.jpg

post-6471-0-60728800-1352695759_thumb.jpg

در نهایت که فایل ایزو رو ایجاد کردید و روی DVD رایت کردید یا مستقیم یک USB بوت ساختید ویندوز رو نصب کنید و در مرحله وارد کردن سریال کلید Skip رو بزنید.

وقتی وارد ویندوز شدید توی پراپرتیز مای کامپیوتر اکتیویشن رو انتخاب کنید و :

کلیدی رو که از طریق ایمیل دریافت کردید رو وارد کنید و ویندوز رو برای همیشه اکتیو کنید.

در پست بعدی به نحوه پشتیبان گرفتن از لایسنس ویندوز و خلاص شدن از زحمت تهیه کلید جدید بعد از نصب مجدد و موارد دیگر اشاره میکنم.

خلاصه داستان :

- فایل ISO رو برای 32 بیت و 64 بیت دانلود کنید.

- کلید رایگان رو از طریق ایمیل دریافت کنید.

- این ابزار 4 مگابایتی رو دنلود کنید و فایل ISO ویندوز 8 پرو رو به نسخه WMC ( طبق تصاویر پیوست) تبدیل کنید.

- از طریق فایل ISO تبدیل شده بالا یک مدیا بوت روی DVD یا USB ایجاد و ویندوز رو بدون کلید نصب کنید .

- به قسمت اکتیو کردن ویندوز برید و با کلیدی که رو ایمیل دریافت کردید ویندوز 8 رو به صورت دائم اکتیو کنید.

خوشحال میشم مطلب این پست و تاپیک رو در سایتها و فروم های دیگه به اشتراک بگذارید، شاید کمکی برای دوستان باشه، لطفا با ذکر منبع لیون کامپیوتراین کار رو انجام بدید.

موفق باشید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

همونطور که در پست قبلی نوشتم مایکروسافت روز به روز داره دردسر های بیشتری برای کاربران محصولاتش در مورد قوانین کپی رایت ایجاد میکنه از جمله این دردسر ها این هست که اگر حتی بدون ایجاد تغییرات کلی در سخت افزار سیستم بخواهید ویندوز رو دوباره نصب کنید مجبور به فعال کردن دوباره اون میشید ایجاد این دردسر ها همونطور که میدونید تلاش برای فروش بیشتر هست:

طی خبر هایی که دارم فروش ویندوز 8 نا امید کننده بوده و سرپرست تیم اپ ویندوز و ویندوز لایو هم کناره گیری کرده.

نمونه بارز تلاش مایکروسافت برای فروش بیشتر و بازاریابی اینکه آفر های مجانی برای افزونه ها ( مثل آفر مجانی که در پست قبل برای WMC لینک کردم) ایجاد کرده یا پیشنهاد هایی با قیمت پایین 30-40 دلاری برای آپگرید وین 7 به 8 داده.

یا اینکه تو کانال رسمی اعلام کرد که directx 11.1 فقط برای وین 8 ارائه میشه و خبری از ساپورت اون روی وین 7 نیست. این یعنی اگر directx 11.1 یا جدیدتر میخوای برو یه نسخه وین 8 بخر.

اینکه دلیل فروش پایین چی بوده نظر من این هست که رابط کاربری جدید خوشایند همگان نیست و شاید دلیلی وجود نداشته باشه تا با اومدن هر محصول جدید از سری سیستم عامل مایکروسافت یا آفیس کاربران مجبور بشند راه ها وروش های جدید ارتباط با سیستم عامل رو یاد بگیرند و تا مدتی سر درگم باشند.

خبر هایی میشنویم که مثلا 4 میلیون نسخه تو 2 هفته وین 8 فروش رفته اینها منبعش خود مایکروسافت هست تا جایی که اطلاع دارم بیشتر فروشش روی نسخه های آپگریدی 40 دلاری بوده.

ویندوز Blue و ویندوز 9 نشونه دیگر تلاش بالمر هست که تیم ویندوز رو به 2 گروه بلو و وین 9 تقسیم کرده که وین بلو در واقع آپدیتی خواهد بود برای وین 8 و وین 9 سیستم جدا و نسخه جدید.

بحث های دیگری در این مورد هست که از حوصله این تاپیک و من خارج هست بپردازیم به ادامه داستان:

شرح دادم که ویندوز 8 رو به چه صورتی با یک روش نیمه قانونی بصورت دائم اکتیو یا فعال کنیم.

یک فایل ایزو یا یک مدیا برای نصب مجدد ایجاد کردیم و:

یک نسخه ویندوز 8 فعال شده داریم :

post-6471-0-31889000-1352783630_thumb.jpg

مورد اول که باید در نظر بگیریم این هست که قبل از ادامه کاری که در زیر شرح میدم باید تمام درایور های سخت افزاری سیستم نصب شده باشه.

مورد دوم که باید در نظر بگیریم اگر شما مشخصات فیزیکی سیستم رو تغییر کلی بدید مثلا مک آدرس سیستم شما با تعویض مادربورد یا کارت شبکه تغییر کنه این روش کار نمیکنه و شما باید از یک کلید دیگر WMC برای فعال کردن مجدد وین 8 استفاده کنید ( نوشتم که با چند ایمیل آدرس میتونید چند کلید جدا تهیه کنید).

این ایزار 2 مگابایتی رو دانلود کنید. Tokens Manager.zip

کاری که نرم افزار انجام میده این هست که از اطلاعات مربوط به لایسنس و اکتیویشن ویندوز و یا آفیس نسخه پشتیبان تهیه میکنه تا در صورت نصب مجدد ویندوز روی همون سیستم بتونید بک آپ رو برگردونید و دیگر نیازی به اکتیو کردن مجدد ویندوز نباشه.

پشتیبانی که گرفته میشه فقط روی همون ورژن ویندوز و همون PC قابل استفاده هست.

کار کردن با ابزار معرفی شده ساده هست تو یک دایرکتوری کپی کنید و لجرا کنید برای پشتیبان گرفتن از لایسنس موجود ویندوز اکتیو شده

post-6471-0-32451000-1352785411_thumb.jpg

روی اکتیویشن بک آپ کلیک کنید تا یک نسخه پشتیبان از اطلاعات اکتیویشن ویندوز در همون دایرکتوری که نرم افزار اجرا شده ایجاد بشه.

بعد از ایجاد بک آپ میتونید جایی ذخیره کنید یا حتی روی همون فایل ISO ویندوز که تو پست قبل ایجاد کردید با استفاده از ابزار معرفی شده در پست قبل اضافه کنید ( به همراه نرم افزاری که کار بک آپ رو انجام داده) تا بعد از نصب از همون مدیا کار ری استور کردن رو راحت انجام بدید و نیازی به کلید جدید یا اکتیو مجدد نباشه.

برای بازگردانی اطلاعات لایسنس بک آپ شده روی ویندوز مجدد نصب شده روی Activation Restore کلیک کنید تا اطلاعات لایسنس بازگردونی بشه:

post-6471-0-29612900-1352785778_thumb.jpg

تمام این کار ها رو وقتی که به اینترنت متصل نیستید انجام بدید.

تا اینجا یک فایل ایزو درست کردیم بعد با کلید رایگان ویندوز رو فعال کردیم بعد از اطلاعات مربوط به فعال شدن ویندوز پشتیبان گرفتیم تا در صورت نصب مجدد از همون فایل بک آپ برای فعال کردن مجدد وین 8 استفاده کنیم.

با به کار گیری این روش مادامی که روی همون کامپیوتر کار میکنید ویندوز شما اکتیو هست و اپدیت ها رو دریافت میکنید و میتونید یک نصب مجدد بدون دردسر داشته باشید بدون اینکه مدام دنبال کرک و پچ و ... بگردید.

موفق باشید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوست عزيز،

ممنون از راهنمايى. حتما از اين روش استفاده ميكنم.

راستى شما خودتون با 8 كار كردين؟ آيا پيشنهاد ميدين كه به جاى 7 از 8 استفاده كنيم؟؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بله به دلیل شرایط کاری و مسائل دیگه وین 8 نصب کرده بودم .

اینکه بجای 7 استفاده کنید بستگی به کاربرد و سلیقه خودتون داره.

از نظر مسائل مربوط به سازگاری:

از اینجا Windows 8 Upgrade Assistant رو دانلود کنید و رو وین 7 اجرا کنید، برنامه ها و سخت افزار هایی که احتمالا سازگار نباشند رو گزارش میکنه.

من بجز یکی 2 مورد مشکل خاصی ندیدم.

از نگاه عمومی :

از نظر اینترفیس و رابط کاربری ممکن هست سردرگم بشید اگر از اون مولتی تسک کار های حرفه ایی باشید مثل خودم شاید در اوایل کمی دچار دردسر بشید.

از نظر کارایی به طور کل دلیلی برای "کنار گذاشتن" وین 7 فعلا نمیبینم این برسی حدودی خودم هست :

تایم بوت شدن از لوگو ویندوز تا دسک تاپ حدودا 30% سریعتر شده.

فایل کپی روی SSD و HDD اختلافی محسوس نیست شاید 2% وین 8 سریعتر باشه.

باز کردن فایل های آفیس و پردازش HD حدودا 10% وین 8 سریعتر هست.

سرعت نصب و اجرای برنامه ها وین 8 سرعت بهتری داره در بعضی برنامه ها مثل IE اختلاف محسوس هست در بعضی خیر.

از نظر کارایی تو بازی با درایور موجود بین وین 7 و 8 با اختلاف 1 یا 2 فریم وین 7 بالاتر هست.

از نظر ابزار ها و تنظیمات جدید من کاملا میپسندم البته بیشتر از 30% از ابزار ها در ایران شاید کارایی چندانی نداشته باشه مثل قابلیتهای ابری و اپ استور و ...

از نظر امنیتی انتی ویروس و فایر وال داخلی وین 8 پیشرفت کرده.

بطور کل فکر میکنم ویندوز 7 برای چند سال دیگه سیستم عامل محبوب باقی میمونه مثل XP که حتی هنوز خیلی ها نصب دارن.

البته لپ تاپ های جدید با وین 8 فروش میرن از طرفی مایکرئسافت شروع میکنه به محدود کردن وین 7 و درواقع اجبار کردن به حرکت به سمت 8 از دایرکت ایکس 11.1 تا IE جدید و ....

و در آخر اینکه امتحانش مجانی هست میتونی 2 بوت نصب کنی یا روی VM نصب کنی.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

همونطور که میدونید ویندوز 8 چند ماه هست که بصورت رسمی منتشر شده.

تغییرات کلی روی این ویندوز صورت گرفته، از تایم سریعتر بوت شدن تا رابط مدرن جدید که برای کاربرد لمسی بهینه شده.

برخی تغییرات کلی دیگر در نگاه اول :

- افزایش کارایی سیستم

- لاک اسکرین جدید

- صفحه استارت جدید

- آنتی ویروس داخلی و دیفندر بهتر

- آپشن های امنیتی بهتر و بیشتر

- تسک منیجر جدید

- قابلیت های جدید همزمان سازی

- اپ استور

- تغییرات در محیط دسک تاپ

- تغییرات بهینه در سیستم جستجو

... تغیرلت کلی و ریز دیگه ای که در موردش خوندید یا تست کردید.

ویندوز 8 بعد از ویندوز 7 (که بر پایه تجربه تلخ ویندوز ویستا در مورد مسائل عدم سازگاری و کارایی پیشرفت کرده بود) سعی کرده تا با برطرف کردن برخی مشکلات و انجام بهینه سازی ها در جهت به روز شدن حرکت کنه ضمن اینکه استاندارد های اولیه جهت به کار بردن دستگاه های پرتابل و لمسی رو در این نسخه پیاده سازی کرده.

تصمیم ارتقاء به ویندوز 8 در حال حاظر بستگی به کاربرد و سلیقه شما داره، معمولا در نگاه اول ترجیح میدیم که طبق اصول کاری و احتیاطی چند وقتی این ویندوز رو در کنار ویندوز 7 نصب داشته باشیم تا ضمن برسی کارایی و مسایل مربوط به سازگاری، با رابط کاربری و محیط جدید این نسخه از ویندوز آشنا بشیم و همینطور به قول معروف از گردونه عقب نمونیم.

به مرور از نسخه های اولیه ویندوز که نیازی به فعال سازی آنچنانی نداشت تا ویندوز 7 که ما رو مجبور میکرد تا در یک مدت زمان خاص ویندوز رو از طریق مایکروسافت فعال کنیم سیاست های مایکروسافت در زمینه اعمال محدودیت های قوانین کپی رایت سختگیرانه تر شده تا جایی که در ویندوز 8 حتی باعث بروز برخی دردسر ها و مشکلات برای کاربران عادی شده مثلا شما اگر تغییرات کلی در سخت افزار سیستم داشته باشید باید قبل از انجام تغییرات ویندوز رو غیر فعال کنید و بعد از انجام تغییرات دوباره فعال سازی رو انجام بدید و اگر این تغییرات ناگهانی باشد مثلا سوختن مادربرد و تعویض اون مجبور هستید با مایکروسافت تماس بگیرید و داستان رو تعریف کنید تا امکان دوباره فعال کردن ویندوز رو از طریق کلید قبلی داشته باشید و این برای کاربران معمولی یعنی یک دردسر یک ....

من از نسخه های قانونی ویندوز استفاده میکنم ولی با وجود اعمال قوانین سختگیرانه کپی رایت و ایجاد دردسر های جدید مایکروسافت و همچنین اعمال محدودیت های تحریمی علیه کشورمون تصمیم گرفتم یک راه حل نیمه قانونی رو برای فعال کردن ویندوز 8 با دوستان به اشتراک بگذارم.

در حال حاظر کرکر معروف DAZ کرکی برای فعال سازی این نسخه ارائه نکرده و تنها 2 راه برای فعال کردن ویندوز 8 و عبور از محدودیت ها برای ما هست.

1- فعال کردن ویندوز 8 از طریق سرور های KMS برای مدت زمان 180 روز از طریق نصب کلاینت فعال سازی و اتصال به سرور های KMS و انجام عمل فعال سازی.

2- نصب یک نسخه پرو از ویندوز 8 و اعمال لایسنس WMC و فعال سازی دائمی ویندوز 8 (که مد نظر ما در این بحث هست).

WMC و لایسنس WMC اصلا چی هست؟

WMC یا Windows Media Center یک افزونه ای هست که روی ویندوز 8 نسخه پرو نصب میشه و امکانات مربوط به مدیا سنتر رو به ویندوز اضافه میکنه که برای نصبش ما نیاز به یک لایسنس یا کلید WMC داریم.

طریقه اعمال این افزونه و لایسنس اون به این ترتیب هست که ابتدا باید یک نسخه از وین 8 پرو نصب و فعال شده باشه و بعد از اون از طریق قسمت اضافه کردن امکانات و فیوچر ها اقدام به انتخاب و نصب و فعال سازی افزونه WMC توسط یک کلید اختصاصی بکنیم.

زمان نصب و فعال کردن WMC رابط سیستم ابتدا چک میکنه که ویندوز 8 اکتیو شده باشه و بعد از طریق کلیدی که برای WMC وارد میشه این افزونه فعال میشه.

نکته: اگر ما تحت شرایطی چک کردن فعال سازی ویندوز 8 پرو رو بای پس کنیم فقط نیاز به کلید WMC داریم و چون لایسنس WMC روی لایسنس قبلی میشینه اگر ما یک کلید قانونی برای WMC داشته باشیم ویندوز ما به صورت دائم فعال میشه.

توضیح میدم که به چه صورت اکتیویشن وین 8 رو دور بزنیم و کلید قانونی WMC رو به چه صورت بدست بیاریم و تغییرات لازم رو اعمال کنیم.

قبل از هرچیز ما نیاز به یک نسخه ویندوز 8 پرو سالم و به قول معروف دست نخورده داریم.

از این لینک نسخه 32 بیت و از این لینک نسخه 64 بیت رو به صورت مستقیم دانلود کنید ( نسخه اصلی از MSDN)

سوال:

من قبلا این نسخه رو تهیه کردم آیا میتونم از همون نسخه برای ادامه کار استفاده کنم؟

بله ویندوز شما باید نسخه Windows 8 pro باشه نسخه های N یا VL یا انترپرایز قابلیت نصب افزونه WMC رو ندارند و با روش ما سازگار نیستند.

فایل ISO ویندوز رو داریم و حالا نیاز به کلید WMC داریم:

مایکروسافت چند روز هست که اقدام به ارائه رایگان کلید WMC از طریق این لینک به صورت یک مدت زمان محدود کرده .

کلید هایی که از این لینک برای ایمیل شما فرستاده میشه باید تا تاریخ 1 Jan سال 2013 فعال و استفاده بشه.

به لینک معرفی شده برید و ایمیل آدرستون و کد نمایش داده شده رو وارد کنید تا نهایتا ظرف مدت 24 ساعت یک کلید قانونی برای شما ایمیل بشه ( معمولا چند دقیقه بیشتر طول نمیکشه).

سوال:

آیا میتونم با داشتن چند ایمیل و وارد کردن اونها چند کلید جداگانه بگیرم؟

بله ضمن اینکه مثلا روی گوگل میل میتونید از هر دوحالت آدرس ایمیل استفاده کنید مثل:

email@gmail.com

email@googlemail.com

این افزونه WMC جداگانه به قیمت 10 دلار هم از طریق استور ها قابل تهیه هست.

تا اینجا ویندوز رو داریم و کلید رو هم دریافت کردیم:

دانلود کردن افزونه WMC برای ایران محدود شده و دانلود اون هم زمان میبره و هر بار که نیاز به نصب محدد ویندوز باشه هم باید دوباره دانلود کنیم:

آیا راهی هست که ویندوزی که داریم رو به عنوان ویندوزی که این افزونه رو نصب کرده به سیستم شناسایی کنیم و فقط لایسنسی که با ایمیل دریافت کردیم رو وارد کنیم؟

بله یک راه به صورت دستی و ایجاد تغییرات در فایل ایزو هست و راه طولانی هست (در ابتدا تصمیم داشتم فایل توکنز و دیتای اکتیو شده ویندوز خودم رو به همراه روش اعمال تغییرات دستی رو در اینجا قرار بدم که با برسی که کردم متوجه شدم شاید برای عموم به راحتی قابل استفاده نباشه) .

راه دیگر و ساده تر:

Windows Download Integrator 3.1 Fixed.rar ابزار اتچ شده 4 مگابایتی رو دانلود کنید و طبق تصاویر پیوست تغییرات رو روی فایل ISO که دانلود کردید اعمال کنید.

کاری که در زیر انجام میدیم با استفاده از این ابزار، این هست که اولا نسخه ویندوز رو به :

Windows 8 Pro Media Center Edition

تغییر میدیم همچنین یک فایل Data.dat که از روی یک نسخه اکتیو شده ویندوز 8 برداشته شده، روی فایل ایزو اتوماتیک اور رایت میشه تا ویندوز 8 پرو زمانی که کلید WMC رو وارد میکنیم اکتیو شده به حساب بیاد.

در نهایت یک فایل ISO خواهیم داشت که میتونیم روی DVD یا USB رایت کنیم و با استفاده از کلیدی که دریافت کردیم بدون نیاز به کرک یا دانلود افزونه، ویندوز رو به صورت دائم اکتیو کنیم.

شرح انجام این کار:

کلیک برای انتخاب سورس:

post-6471-0-95314700-1352695363_thumb.jpg

اینجا yes بزنید برای انتخاب فایل ISO و NO اگر قبلا فایل ISO رو "اکسترکت" کردید یا از روی DVD روی هارد کپی کردید.

و آدرس محل اکسترکت شدن رو بدید ( درایو C به عنوان درایو Temp پیش فرض هست اطمینان حاصل کنید که حدود 4-5 گیگا فضا روی C داشته باشید یا درایو Temp رو تغییر بدید).

post-6471-0-22673500-1352695396_thumb.jpg

شروع به اکسترکت کردن فایل ISO برای اعمال تغییرات

post-6471-0-15554800-1352695420_thumb.jpg

بعد از اکسترکت روی مربع بالا سمت چپ کلیک کنید و Convert Windows 8 Professional to ProfessionalWMC رو انتخاب کنید.

post-6471-0-57069300-1352695465_thumb.jpg

روی کلید + کلیک کنید و داخل پوشه ایی که برای اکسترکت کردن آدرس دادید داخل دایرکتوری Source فایل Install.wim رو انتخاب کنید.

post-6471-0-43489400-1352695485_thumb.jpg

post-6471-0-46735300-1352695532_thumb.jpg

ویندوز 8 پرو رو انتخاب کنید و کلید کانورت رو بزنید.

post-6471-0-19705500-1352695565_thumb.jpg

post-6471-0-59273800-1352695596_thumb.jpg

ویندوز تبدیل شد حالا میتونید اون رو دوباره تبدیل به فایل ISO کنید برای رایت روی DVD و یا مستقیم روی USB بریزید .

post-6471-0-77673600-1352695612_thumb.jpg

چند تا ابزار دیگه توی امنوی نرم افزار هست برای دانلود کردن آپدیت ها و پکیج های زبان و .. به صورت اتوماتیک و اضافه کردن اونها به فایل ISO که هر بار که نیاز به نصب مجدد ویندوز هست نیازی به دانلود دوباره اونها نباشه ( خودتون چک کنید).

post-6471-0-32866700-1352695704_thumb.jpg

post-6471-0-15588000-1352695727_thumb.jpg

post-6471-0-60728800-1352695759_thumb.jpg

در نهایت که فایل ایزو رو ایجاد کردید و روی DVD رایت کردید یا مستقیم یک USB بوت ساختید ویندوز رو نصب کنید و در مرحله وارد کردن سریال کلید Skip رو بزنید.

وقتی وارد ویندوز شدید توی پراپرتیز مای کامپیوتر اکتیویشن رو انتخاب کنید و :

کلیدی رو که از طریق ایمیل دریافت کردید رو وارد کنید و ویندوز رو برای همیشه اکتیو کنید.

در پست بعدی به نحوه پشتیبان گرفتن از لایسنس ویندوز و خلاص شدن از زحمت تهیه کلید جدید بعد از نصب مجدد و موارد دیگر اشاره میکنم.

خلاصه داستان :

- فایل ISO رو برای 32 بیت و 64 بیت دانلود کنید.

- کلید رایگان رو از طریق ایمیل دریافت کنید.

- این ابزار 4 مگابایتی رو دنلود کنید و فایل ISO ویندوز 8 پرو رو به نسخه WMC ( طبق تصاویر پیوست) تبدیل کنید.

- از طریق فایل ISO تبدیل شده بالا یک مدیا بوت روی DVD یا USB ایجاد و ویندوز رو بدون کلید نصب کنید .

- به قسمت اکتیو کردن ویندوز برید و با کلیدی که رو ایمیل دریافت کردید ویندوز 8 رو به صورت دائم اکتیو کنید.

خوشحال میشم مطلب این پست و تاپیک رو در سایتها و فروم های دیگه به اشتراک بگذارید، شاید کمکی برای دوستان باشه، لطفا با ذکر منبع لیون کامپیوتراین کار رو انجام بدید.

موفق باشید.

با سلام و خسته نباشید و تشکر ... در مورد این پست میخواستم یه راهنمایی بفرمایید چجوری ویندوز تبدیل شده رو به فایل ایزو تبدیل کنیم که بوتیبل باشه ... من هر کاری کردم نتونستم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید... saeed1244@gmail.com
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

محتوی فایل ISO که تبدیل میکنید بصورت ذاتی قابل بوت هست یعنی فایل های بوت روش هست و فقط نحوه رایت شدن مهم هست اگر روی DVD فایل ISO رو رایت میکنید از ابزار کم حجم و کارامد و رایگان ImgBurn استفاده کنید 5 مگابایت هست حجمش.

بعد از اجرای گزینه Write image file to disc رو انتخاب کنید و روی DVD رایت.

اگر روی USB میخواهید اکسترکت کنید از منوی نرم افزار معرفی شده از ابزار USB میتونید از 2 قابلیت بوت کردن و کپی کردن ستاپ ویندوز موجود استفاده کنید.

توی منو USB Option رو انتخاب کنید و فلش درایو رو انتخاب کنید و روی Option اون کلیک کنید لیستی هست که شامل گزینه بوت کردن USB و یا نوشتن مستقیم فایل های ستاپ ویندوز روی USB هست.

با انتخاب نوشتن مستقیم فایل های ستاپ ویندوز روی USB محتوی فایل ISO که تغییر دادید و روی هارد هست روی USB کپی میشند ( قبلش باید فلش رو فرمت کنید) امکان فرمت هم تو لیست هست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان اگه می خواین از این روش استفاده کنید حتما قبلش مسیر فولدر Temp به جای دیگه ای منتقل کنن

چون قبل از این کار 8 گیگ درایو ویندوزم جای خالی داشت اما با انجام این کار یک بایت هم جای خالی نموند و مجبور شدم مراحلو کنسل کنم و اما فایل ها چون سیستمی اند چه درون ویندوز چه با Dos چه در حالت Safe Mode به هیچ عنوان پاک نمیشن آخر مجبور شدم با دیسک نجات کسپراسکای که نوعی لینوکس هستش فایل ها رو پاک کنم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

قبلا در مورد فولدر temp توضیح دادم البته فضای مورد نیاز این فولدر بیشتر از 4-5 گیگ نمیشه برای 64 بیتی ( حداکثر).

در مورد پاک کردن فولدر Temp :

خود نرم افزار بعد از اینکه کارش تمام بشه عملیات پاک سازی فولدر temp رو انجام میده.

اگر نیمه کاره کنسل کنید تنها لازم هست که پرمیشن اون فولدر رو بگیری یعنی دسترسی کامل به یوزر بدی برای اون فولدر و بعد به راحتی پاک کنی ( راست کلیک روی فولدر و properties و توی تب Security).

===

اگر فولدر اکسترکت شدن و فولدر Temp رو روی یک درایو در نظر میگیرید باید 3-4 گیگ هم برای فولدر اکسترکت در نظر بگیرید در کل حدود 8 گیگ برای 64 بیتی .

ویرایش شده توسط UnforgiveN
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

اقا من چندتا کلید لازم دارم واسه 64 بیتی... چندتا ایمیلم زدم اما فقط به اولی یدونه اومد بقیه ایمیلها نیومدش دوباره زدم بازم چیزی نیومد حالا 3تا سیستم مونده رودستم با سیستم خودم 4تا 1کلیدم بیشتر ندارم!!! :laughing:

درخواست اول ابنکه چرا به بقیه ایمیلهام نفرستادن؟؟؟ :D

درخواست دوم از دوستان کسی اضافه گرفته که لازم نداشته باشه بده به ما؟؟؟ :sigh:

تشکر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

از یه منبع دیگه چند تا کلید برام فرستاده شده و نیازی ندارم پخ رو چک کنید.

فولدر اسپم رو یادت نره چک کنی.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3 هفته بعد...

تغییر مکان ذخیره‌ فایل‌های موقت در ویندوز (Temp)

ویندوز در هنگام نصب و اجرای برنامه‌های مختلف، یک سری از فایل‌های موقت مورد نیاز برنامه یا عملیات نصب را در پوشه‌ای با نام Temp در درایو ویندوز (درایو C) ذخیره می‌کند (برای مشاهده این پوشه کافی است عبارت %TEMP% را در Run ویندوز وارد کنید). گاهی اوقات برنامه‌های سنگینی نظیر مبدل فایل‌های ویدیویی، فایل‌های موقت حجیمی درست می‌کنند که همین امر موجب پُر شدن فضای درایو ویندوز می‌شود. به ویژه اگر درایو ویندوز از حجم کافی برخوردار نباشد این موضوع آزاردهنده خواهد شد. در این مطلب به شما نشان خواهیم داد که چگونه مسیر پیش‌فرض ذخیره شدن فایل‌های موقت را به درایوی دیگر تغییر دهید تا دیگر با معضل کمبود فضا در درایو ویندوز مواجه نشوید. این ترفند بر روی تمامی نسخه‌های ویندوز عملی می‌باشد.

برای این کار:

ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود. سپس عبارت sysdm.cpl را در Run وارد نمایید و Enter بزنید.

در پنجره باز شده به تب Advanced بروید.

سپس بر روی دکمه Environment Variables کلیک کنید.

در پنجره جدید باز شده، در قسمت ...User variables در حالی که TEMP در حالت انتخاب است بر روی Edit کلیک کنید.

حال در قسمت Variable value، به جای عبارت موجود در آن، مسیر جدید ذخیره محتویات موقت را وارد نمایید (به عنوان مثال D:\Tarfandestan\Temp) و بر روی OK کلیک کنید.

این کار را عیناً برای TMP نیز تکرار کنید.

در پایان یک بار ویندوز را Restart نمایید.

خواهید دید که پس از این کار، تغییرات اعمال شده و مسیر جدید مورد استفاده ویندوز قرار می‌گیرد.

تنها دقت داشته باشید این کار باید برای هر حساب کاربری در ویندوز به صورت جداگانه صورت پذیرد. بدین معنا که حساب‌های کاربری که این ترفند را بر روی‌شان اعمال نکنید، همچنان از درایو ویندوز برای ذخیره‌سازی فایل‌های موقت استفاده خواهند کرد.

ویرایش شده توسط mahddi
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...