رفتن به مطلب

10 خودروی مفهومی که نفس شما را به شماره می‌اندازند!


EVOLUTION
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

 

  • سه شنبه, 05 دی 1391
e5b926b1555590a9be69cc6576b3b7df_XL.jpg
 

تصور، خیال‌پردازی و پروراندن اید‌ه‌های گاه احمقانه یکی از مهمترین وظایف یک طراح صنعتی به خصوص در وادی خودروسازی است. هر طراحی از اتودهای اولیه کار خود را آغاز می‌کند و آن‌ها را می‌پروراند و اگر بخت و اقبال یارش باشد، می‌تواند از این تفکرات خام اولیه، محصولی جذاب و چشمگیر در جاده‌ها و خیابان‌ها یا گوشه کلکسیون‌های میلیون دلاری بسازد. البته ایده‌هایی که به تجاری‌سازی و تولید انبوه می‌انجامند را می‌توان موفق‌ترین‌ها دانست و مواردی که تنها به ساخت نمونه کانسپت (مفهومی) ختم می‌شوند نیز تولیداتی خاص است که نظر بسیاری از علاقمندان را به خود جلب می‌نماید. بیایید با هم به 10 خودروی کانسپی که نفس انسان را به شماره می‌اندازد، نگاهی بیاندازیم.

 
10 – 1960 پلی‌موث ایکس‌ان‌آر

این خودروی کانسپت توسط طراح خودرویی به نام سر ویرجیل اگزنر اتود زده شده که حاصل نبوغ ذاتی این طراح بوده و از ظاهر عجیب و غریبی بهره می‌برد. XNR ظاهری بنیادین، نامتقارن و بی‌نظیر دارد و بر بستر شاسی یک خودروی پلی‌موث والیانت ساخته شده است. درب موتور سمت راننده حالت محدب و ملاقه مانندی دارد که نهایتاً به یک شیشه‌ی جلوی منحنی ختم می‌شود.

1960-Plymouth-XNR-1.jpg

1960-Plymouth-XNR-2.jpg

9 – BMW اکتیو تورر کانسپت

بیایید نیم‌نگاهی به خودروی چندمنظوره‌ی کانسپت آتی ب.ام.و بیاندازیم که از سامانه‌ی ای‌درایو (eDrive) هیبریدی تازه‌ی این کمپانی بهره می‌برد. بنا به ادعای این شرکت آلمانی، اکتیو تورر کانسپت برای خودرو سواران برتر و خریداران ویژه که به دنبال بالاترین سطح راحتی هستند ساخته شده است.

BMW-Active-Tourer-Concept-1.jpg

BMW-Active-Tourer-Concept-2.jpg

8 – فراری آلیانته کانسپت

فراری آلیانته کانسپت خودرویی است که دانیل سوریانو، ماگنوس گرتوو و آرون کوما اتودهای اولیه آن را زده‌اند و دانیل سوریانو رندر نهایی آن را گرفته است. تمامی این طراحان دانش‌آموخته‌ی IED (موسسه آموزشی طراحی اروپا) واقع در تورینو‌ی ایتالیا هستند. جالب اینکه کمپانی خودروسازی فراری برای شرکت در مسابقات جهان طراحی سال 2011 این اتومبیل خود را معرفی کرده بود. تازه، همگی افراد این تیم نیز در وب سایت رسمی فراری به عنوان طراحان اصلی معرفی شده‌اند.

Ferarri-Aliante-Concept-1.jpg

Ferarri-Aliante-Concept-2.jpg

 
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

 

Ferarri-Aliante-Concept-2.jpg

7 – لامبورگینی آنکونیان کانسپت

اسلاوچی تانوسکی ‌کوشیده تا خودروی لامبورگینی رونتون را متحول کرده و آن را با ظاهری متفاوت، جنگنده و منحصر به فرد عرضه نماید. ماحصل نهایی کار، لامبورگینی آنکونیان کانسپت است که خودرویی بین بیت‌مبیل (خودروی شخصیت بتمن) و لامبورگینی رونتون است که نشانه‌ای بارز از نبوغ این طراح تراز اول را با خود دارد.

Lamborghini-Ankonian-Concept-1.jpg

Lamborghini-Ankonian-Concept-2.jpg

6 – لکسوس LF-CC هیبریدی کانسپت

لکسوس LF-CC هیبریدی کانسپت، دارای بدنه‌ای مستحکم و جلو پنجره‌ای نرم و لطیف است. مدل جدید این خودروی کانسپت بر اساس ساختار و چهارچوب‌های اصلی سری ال‌اف-سی‌سی الکسوس پایه‌گذاری شده است، که در جلو از پروژکتورهای LED بهر می‌برد و نمایی متفاوت از این اتومبیل را به ذهن متبادر می‌سازد. در داخل اتاق نیز از HMI یا فناوری رابط انسانی لکسوس استفاده شده است. از این گذشته در طراحی داشبرد این خودرو نیز از قالب جدید این کمپانی استفاده شده است.

Lexus-LF-CC-Hybrid-Concept-1.jpg

Lexus-LF-CC-Hybrid-Concept-2.jpg

5 – لکسوس LF-LC هیبریدی کانسپت

لکسوس از نسل جدید خودروهای کانسپت هیبریدی سری LF-LC خود پرده‌برداری کرده است. مهمترین تغییری که در ظاهر خارجی این خودرو خودنمایی می‌کند، رنگ آبی ملایمی است که بنابر ادعای این کمپانی از رنگ‌بندی سنگ عقیقی (اوپال) که در نقاط دورافتاده‌ی استرالیا یافت می‌شود برداشت شده است. سامانه‌ی اصلی این کانسپت هیبریدی «سیستم پیشرانه‌ی پیشرفته‌ی هیبریدی لکسوس» است که در آن از سیکل‌های موتوری اتکینسون استفاده می‌شود؛ و از باتری‌های پرقدرت پیشرفته‌ای بهره برداری شده است. در این سامانه، ماشین می‌تواند انرژی بسیار زیادی را از یک سری باتری کوچک استخراج کرده و به کار گیرد. این سیستم همکنون در برخی از خودروهای هیبریدی لکسوس به کار گرفته شده است. جالب اینکه توان خروجی این کانسپت هیبریدی لکسوس بیشتر می‌باشد. لکسوس LF-LC هیبریدی کانسپت را می‌توان پیش نمایش از خودروهای اسپرت آینده دانست.

Lexus-LF-LC-Hybrid-Concept-1.jpg

Lexus-LF-LC-Hybrid-Concept-2.jpg

 

4 – مک‌لارن پی‌وان کانسپت

مک‌لارن پی‌وان کانسپت می‌کوشد تا جای پای نمونه‌ی موفق پیشین بگذرد، خودروی مفهومی جدیدی که در نمایشگاه خودروی پاریس امسال (2012) معرفی شد. این خودرو نمونه‌ی پیشرفته‌تری است که می‌کوشد خود را به خوبی اثبات کند. گر چه هنوز هیچ تاریخ مشخصی برای عرضه‌ی این ابر خودروی مک‌لارن اظهار نشده است، انتظار می‌رود مک‌لارن پی‌وان کانسپت تنها به تعداد محدودی تولید شود.

McLaren-P1-Concept-1.jpg

McLaren-P1-Concept-2.jpg

 
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

 

McLaren-P1-Concept-2.jpg

3 – مرسدس بنز استایل کوپه کانسپت

بنا به گفته‌های گردون واگن، رئیس بخش طراحی شرکت مرسدس بنز، این کانسپت جدید را «معیار تازه‌ای در طراحی پیشرو در بخش اجرایی و ساخت کوپه‌های کوچک و جمع و جور» می‌داند. از این گذشته وی می‌افزاید که تناسب، سطح سیال و خطوط شخصیتی که در این خودرو وجود دارد از «طراحی پویای» آن نشاءت گرفته است. اما این کانسپت نه تنها معیار تازه‌ای برای طراحی است، بلکه از نظر فناوری‌های به کار رفته نیز پا را از استانداردهای رایج فراتر گذارده است.

Mercedes-Benz-Style-Coupe-Concept-1.jpg

Mercedes-Benz-Style-Coupe-Concept-2.jpg

2 – SF1 مرسدس بنز

اس‌اف‌وان مرسدس بنز ماحصل طراحی استیل دریک است که دارای ظاهری کاملاً متفاوت نسبت به خانواده مرسدس بنز دارد. این خودرو دارای سقفی گرد، لبه‌های مخروطی، خروجی اگزوز دوگانه، جلو پنجره‌ای زیبا و لوگوی تغییر یافته‌ی بی‌نظیر بنز است که پیشتر هرگز نمونه‌ی آن را ندیده‌اید! شاید این خودرو فاقد روح طراحی مرسدس بنز باشد و شباهتی به برادران و خواهران دیگرش نداشته باشد، اما با این حال در طراحی جلوپنجره خصلتی مرسدس بنزی دارد، و می‌توان آن را یکی از برادران ناتنی خانواده مرسدس بنز به شمار آورد!

SF1-Mercedes-Benz-1.jpg

SF1-Mercedes-Benz-2.jpg

1 – ایکس‌کا‌ایکس جگوار کانسپت

طراحی ایکس‌کا‌ایکس جگوار کانسپت، کاری از حسین المصوی است. طراحی نوآورانه‌ی این خودروی مفهومی، تلاشی است برای زنده کردن طراحی‌های باشکوه و خاطره‌انگیز سری ماشین‌های جگوار با آن ظاهر تازه و آیرودینامیکی‌شان. از این گذشته در تهیه بدنه‌ی داخلی و خارجی ایکس‌کا‌ایکس تمهیدات لازم برای اجزای الکتریکی و سامانه‌ی قدرت نیز در نظر گرفته شده است.

XKX-Jaguar-Concept-1.jpg

XKX-Jaguar-Concept-2.jpg

منبع : zoomit.ir
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
عجیبه !!! چرا من عکس پرایدو نمی بینم ؟؟؟ :huh:

 

دوست عزیز

من از ترس اینکه سایپا قیمت پراید و دوبرابر نکنه از توی این مجموعه با اجازتون حذفش کردم !! :laughing: 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

فقط اینو میتونم بگم :

فـــــــــکـــــــــــــم افـــــــــــتــــــــــــــاد! :eek: :|
 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوستان من یک چیزی رو نمیفهمم ! وقتی شاسیه ماشین چسبیده کف زمین دیگه رینگ به اون بزرگی به چه درد میخوره ؟ :huh:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
دوستان من یک چیزی رو نمیفهمم ! وقتی شاسیه ماشین چسبیده کف زمین دیگه رینگ به اون بزرگی به چه درد میخوره ؟ :huh:

 

 

دوست عزیز

 

منظور از بزرگی رینگ  قطر اونه یا زیاد بودن پهنای عرضشه ؟

 

چونکه از لحاظ فنی هر کدومشون دلایل فوق العاده مهم خودشون رو دارند وهمچنین

نزدیک بودن شاسی به زمین هم دلیل بسیار مهم خودشو تو سرعت های بالا داره .

 

بالا بودن قطر چرخها تاثیر بسزائی در سرعت و شتاب خودرو میزاره و پهنای اون هم میزان

اسطکاک رو بالا میبره که خود این ایتمها باعث بوجود امدن خیلی از مسائل میشه

و نزدیک بودن بدنه به زمین در سرعتهای بالا از قرار گیری فشار بیش از حد هوا در زیر

خودرو و واژگونی ان جلو گیری میکنه .

اینها دلایل اصلی هستند.

ویرایش شده توسط MEHRAN 2012
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

مهران جان اون مرسدس اولی منو مجبور کرد سرم رو با سرعت 200 مایل در ثانیه بکوبم به دیوار !! البته چیزیم نشد چون ما پراید داریم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
دوست عزیز

 

منظور از بزرگی رینگ  قطر اونه یا زیاد بودن پهنای عرضشه ؟

 

چونکه از لحاظ فنی هر کدومشون دلایل فوق العاده مهم خودشون رو دارند وهمچنین

نزدیک بودن شاسی به زمین هم دلیل بسیار مهم خودشو تو سرعت های بالا !!

قطر

من هم دنبال فهمیدن همون دلایل فوق العاده مهمی که فرمودید هستم :D  :lol:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

مهران جان هر کدومشون راه دسته بده ما هم یه دور بزنیم...

 

قول هم میدم که دیگه اشانتیون نخوام :دی

 

تازه اینا رو بدی دست من بشمر سه برات دو تا اشانتیون ردیفم میشونم توش :دی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

البته این مواردی رو که عرض کردم کاملا بصورت مسطر و کلی بود و اگر بخوام هر کدومشون رو

انالیز کنم موارد خیلی زیادی رو از لحاظ دانش مکانیک بخصوص طراحی جامدات رو در بر میگیرند که فوق العاده هر کدومشون

حائز اهمیت هستند و اصول اولیه طراحی یک خودرو رو در بر میگیرند ! 

ویرایش شده توسط MEHRAN 2012
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
مهران جان هر کدومشون راه دسته بده ما هم یه دور بزنیم...

 

قول هم میدم که دیگه اشانتیون نخوام :دی

 

تازه اینا رو بدی دست من بشمر سه برات دو تا اشانتیون ردیفم میشونم توش :دی

 

 

          مجید جان من اسباب بازی اینارو هم ندارم چه برسه به خودشون . اخه من که جزو

          از ما بهترون نیستم عزیز!! من فقط یه ژیستانگ نا قابل دارم و بس که مخلصتم  هستم

           بدبختی هر کاری هم میکنم خواب ایارو هم نمیبینم  :(

post-11245-0-92479100-1356550283_thumb.jpg

post-11245-0-36635700-1356550301_thumb.jpg

ویرایش شده توسط MEHRAN 2012
لینک به دیدگاه
Share on other sites

بسیار زیبان، واقعا زیبان انگار از آینده اومدن! ولی به دل نمیشینن ...! حداقل برای من.

شما یه ماشین دهه 90ی یا قدیمی میبنی چنان شیفتش میشی که با هیچی عوضش نخواهی کرد اما طراحی های جدید ...

انکونیان رو نیگا کنین، این زیباست یا دیبالو؟! یا میورا؟ 

سستو المنتویی که کانستپ بود وقتی نگاش میکردین اصلا لامبورگینی تداعی نمیشد توی ذهن که البته موفق هم نشد!

زمانی که نسل جدید CLS طراحی شد، منقدین ایرادایی به بنز گرفتن که چرا طراحیت اینقدر پیشرفتس!؟ 

بار اولی که عکس هاش رو دیدم کمی طول کشید تا هضمشون کنم!

 

در کل چه توی موتور سیکلت، چه توی ماشین، طراحی ها بیشتر سمت کارایی، آیرودینامیک و ... کشیده میشن اما ...

 

پ.ن:

سرپرست طراجی بنز یه "ر" کم داره واگنر!

ویرایش شده توسط Classified
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

مهران جان اینم عکس اولین ماشینی که پدرم خرید( 300 تومن 300 تا تک تومنی به ماشین ساخت انگلیس )  خیلی دوسش داشتم اون زمون که کوچیک بودم پاهام نمیرسید به کلاج و ترمز و گاز عصبانی میشدم ولی پدرم میگفت من گاز میدم تو هم فرمونو بچسب و گشت میزدیم تو محوطه اپارتمان ... خیلی صفا میداد ( مادرم همیشه مخالف بود به همین خاطر دزدکی میرفتیم ) این ماشینو با هیچی عوض نمیکنم

after.jpg

 

البته قبلش پیکان داشتیم ولی من یادم نمیاد و طبق گفته پدرم با اون چپم کرده بود ولی نه به ماشین چیزی شده بود نه خودش

 

15.jpg

 

اخ چه دورانی بود

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

 باز عطا جان خدا رفتگانتو بیامرزه که هیلمن داشتین پس من چی بگم

 

با داشتن اون درشگه دوران تیر کمون شاه !!!

 

 

 

 

post-11245-0-56660700-1356557659_thumb.jpg

ویرایش شده توسط MEHRAN 2012
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
دوستان من یک چیزی رو نمیفهمم ! وقتی شاسیه ماشین چسبیده کف زمین دیگه رینگ به اون بزرگی به چه درد میخوره ؟ :huh:

 

 

حالا دوست عزیز

 

من یه چیزی رو نمیفهمم !  رینگ بزرگ چه چیزیه نزدیک بودن  شاسی ماشین به کف زمین رو بایستی توجیه کنه ؟  :-? 

ویرایش شده توسط MEHRAN 2012
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...