رفتن به مطلب

بررسی ایجاد گلوگاه شدن سی پی یوهای مختلف برای کارتهای گرافیک حرفه ای


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

دوستان سلام علیکم بر همگی :

من چند تا سوال برام پیش اومده که هدفم از ایجاد این تاپیک این بود که از دوستان کسب اطلاع کنم و شکیاتم بر طرف بشه

1- چرا سی پی یوهای AMD حالا چه سری FX باشه یا سری فنوم 2 یا اتلون2 در بازیها با رزولوشن استاندارد یعنی 1080p به مانند سی پی یوهای cor i3 i5 i7 عمل نمیکنه البته در برخی بازیها مثلا این بازیها

 

post-7332-0-76497300-1357738535_thumb.png

 

post-7332-0-85329600-1357738552_thumb.png

 

2-همین مشکل گلوگاه شدن رو کسی از دوستان میتونه تشریح کنه یا باه اصطلاح توضیح بده چرا و در چه صورت پیش میاد (اگر برای بازی فرکانس بالا مهمه خوب فرکانس در سی پی یو های amd بالاتره که مثلا 2600k فرکانش 3.4 هست ولی 8150 فرکانسش 3.6 گیگاهرتز ولی 2600 داخل بازی بالاتره )

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

البته فقط فرکانس مهم نیست٬ تا اونجایی که می دونم مقدار کش cpu هم خیلی تاثیر گذار هست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با درود

m!dn!ght جان 8150 داری 8m cash l2 و 8m cash l3 هست که در مجموع 16m cash!!!!!

ولی 2600k فکرکنم 8و1باشه!

بنده هم موضوع این تاپیک برام سواله؟؟؟ :blink:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تعداد کور - تریت ها - کش و حتی level کش ها هم تاثبر گذارن

و حتی معماریه پردازنده

و نحوه ی استفاده بازی و نرم افزار از منابع سیستم هم مهم هست در نتیجه کار

لینک به دیدگاه
Share on other sites

البته به نظر من این عملکرد بیشتر به بستگی به موتور ساخت بازی ها داره که موتور ساخت  بعضی از بازی ها  بهینه سازی شده برای intel و بعضی بازی ها برای AMD

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

یه کارشناس محترم بیاد و قشنگ تشریح کنه همشو من دوقرونیم لای خورده نمیفته پایین :wacko: :wacko:

یه سوال دیگه من داخل بعضی فروم ها دیدم میگن رویه سیستم amd هاردهای ssd خوب کار نمیکنه ایا این حرف صحت داره با دلیل ذکر بفرمایید ممنان همگی (بگو این سوال چه ربطی به این تاپیک داره اصلن :D )

ویرایش شده توسط HD5870
لینک به دیدگاه
Share on other sites

و نحوه ی استفاده بازی و نرم افزار از منابع سیستم هم مهم هست در نتیجه کار

 

 

 این نکته که شما اشاره کردید خیلی مهمه. من شخصا اطلاعات زیادی در مورد بازی ها ندارم که به چه صورت از منابع سیستم ( مثل رم و cpu  ) و البته gpu ( که از همه مهمتر هست)  استفاده میکنند.

 

ولی ه عنوان مثال خدمتت عرض میکنم. که مثلا شما از یک برنامه برای تبدیل فرمت فایل ویدو استفاده میکنه.  این برنامه ممکنه جوری نوشته شده باشه که فقط از یک کور هسته استفاده کنه و فقط فرکانس پردازش براش مهم باشه  تو این حالا مبینه یک cpu 2 هسته ای مثل e8300 ;که فرکانس بالاتری داره، به مراتب بهتر از cpu 4 هسته ای q8300 عمل میکنه.

حالا قطعا این مورد در بازی ها هم صادقه . ولی چون جزییات رو نمیدونم نمیتونم برتری intel نسبت amd را تحلیل کنم.

 

تاپیک خیلی خوبی زدی دوست عزیز امیدوارم دوستان دیگه هم اینجا مطلب بگذارند دلیل این مطلب را توضیح بدهند. :wub:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

البته به نظر من این عملکرد بیشتر به بستگی به موتور ساخت بازی ها داره که موتور ساخت  بعضی از بازی ها  بهینه سازی شده برای intel و بعضی بازی ها برای AMD

 

حرف دوستمون کاملا درست هست برای مثال بازی Crysis رو ببینید

این بازی خیلی به هسته های کودا کور وابسته هست یعنی شما با یه گرافیک GT430 که 96 هسته کودا داره به خوبی میتونید بازی کنید این بازی رو همینطور که من بازی کردم

ولی برای مثال بازی مترو

این بازی خیلی یه پردازنده وابستس شما حتما باید پردازنده قوی داشته باشید

و یا بازی Sleeping Dog که رم زیادی میطلبه که 2گیگ هم کافی نیست برای این بازی

ولی کلا غیر سخت افزار موتور بازی و نحوهی استفاده از منابع خیلی مهم هست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تعداد هسته های cpu برای بازی مهم نیست بلکه قدرت هر هسته مهم تر هستش.

عبارت بالا دقیقا عکس سیاست های شرکت amd هست و هم جهت با سیاست های شرکت اینتل اما چیزی که باعث میشه cpu های amd هم خریدار داشته باشه چیه ؟؟؟

نکته ای که شرکت amd حیلی خوب روش تمرکز کرده و یک اصل ساده در طبیعت انسان هاست !! محدودیت بینایی انسان ها !! انسان ها قادر به تشخیص فریم هایی که بیشتر از 30 فریم هستند نیستند !!! پس اگر cpu شما توانایی پوشش دادن این 30 فریم از کارت گرافیک را داشته باشه برای شما کافیه .

اساس کار کلا بروی قدرت هسته گرافیکی و پردازنده مرکزی می چرخه !! تو بازیهای سنگین قطعا گرافیک کم میاره به همین خاطر cpu عامل محدود کننده نمیشه !! اما در بعضی بازی ها مثل skyrim بازی فقط روی کارت گرافیک نمی چرخه بلکه cpu و گرافیک به صورت موازی باهم عمل میکنند یعنی هردو در حال رندر کردن هستند مثل 3dmax ی. حالا اگه  بازی مثل farcry2 گرافیک سنگینی نداشته باشه اون بخش cpu که خودش بازیو اداره میکنه کم نمیاره اما چون قسمتی از cpu اشغال شده صرف این قسمت حجم کمتری برای کار با کارت گرافیک میمونه و برای همین در رزولوشن های پایین که هنوز کارت گرافیک کم نیاورده تفاوت اینتل , amd بسیار زیاده ولی هر چه قدر رزولوشن بالا میره چون کارت گرافیک کارش سخت تر میشه برای همین اختلافات کمتر میشه.
اما نکته اینجاس که وقتی کارت گرافیک در یه بازی کم نمیاره یعنی قطعا فریم بالای 40 دارید میگیرید از بازی پس خیلی مساله مهمی نیست و همانطور که گفتم برتری فقط روی اعداد و روی کاغذ هست.
از طرفی اگه بازی سنگین بشه و عمل رندر به دوش cpu هم باشه چه اتفاقی می افته !!! اینجاس که دیگه تفاوت احساس میشه.
 

 مثالی در اینجا میزنم:

اینو با یه بنچ مارک توضیح میدم :
image008.png

3 تای اولی جدیدترین cpu شرکت amd هست که تا ثیر hotfix که مایکروسافت منتشر کرد در قبل و بعد از نصب داره نشون میده.آخرین هم cpu اینتل هست

مشخصات cpu amd :
8هسته و 8 ترید که سرعت 3.6 گیگا هرتز دارند

مشخصات cpu intel :
4هسته 4 ترید که سرعت 3.3 گیگا هرتز دارند

در رزولوشن 1280 که با رنگ آبی هست برتری cpu های اینتل رو میبینیم چون هنوز عامل محدود کننده کارت گرافیک نیست !! البته نسبت به cpu های amd !! چون cpu هنوز قدرت اضافی داره و میبینید که 50 فریم خونده !! یعنی اگه شما میخوای از تمام قدرت اینتل استفاده باید قدرت کارت گرافیک افزایش بدی.که البته کار درستی نیست چون 50 فریم کافیه !!
رزولوشن 1920 که میبینید هنوز کارت گرافیک برای amd عامل محدود کننده نیست چون باز اینتل فریم بیشتری نسبت به amd داره.
اما در رزولوشن 2560 کارت گرافیک در هردو cpu عامل محدود کننده اس چون هردو cpu یک فریم به ما نشون میدهند پس عامل گلوگاه کارت گرافیک هست.

 

پس وقتایی که بازی خیلی سنگین بشه(در رزولوشن های بالا) اونوقت کارت گرافیک عامل محدود کننده CPU میشه و در نتیجه CPU های AMD و Nvidia در این شرایط خیلی با هم فرقی ندارن.

امیدوارم  کمکی کرده باشم!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود.

مشکل اینجاست که دوستان هنوز برای پردازش عملیاتی مثل گیم فقط کارت گرافیک رو می بینند، در صورتی که خروجی شما حاصل یک سیستم یک پارچه هستش. تمامی مواردی که اشاره شد در بالا کاملاً درست هستش ولی بنده به ترتیب اولویت اشاره می کنم ، فکر کن با یک ماشین می خوای از دامنه یک کوه برفی بری بالا، قدرت موتور مهمه ، لاستیکات مهم هستند ، زنجیر چرخ مهمه ، وزن ماشینت مهمه و ... :

1) معماری پردازنده (معماری خیلی فاکتور مهمی هستش) مثل این می مونه که بخوای با ماشین SUV (شاسی بلند و آفرود) بری بالا یا با پراید

2) تعداد کورهای فیزیکی . مثل تفاوت 2 دیفرانسیل ها با تک دیفرانسیل می مونه. تعداد تریدها می شه گفت یک جورایی مهم نیستش ، منظورم hyper threading هستش. معمولاً همه بازی ها فقط از کورهای فیزیکی استفاده می کنند (البته تا اونجایی که من می دونم، شاید اینجوری نباشه)

3) میزان کش پردازنده و نوع ارتباط سطوح کش که باز هم یک جورایی به معماری بر می گرده

4)فرکانس پردازنده

حالا داستان باتل نک یا گلوگاه چیه ؟ همه پردازش های موازی یک گیم رو GPU انجام نمی ده، بسته به نوع انجین یا موتور بازی ، وظایف پردازنده مشخص می شه. post processing ، پردازش فیزیکس ، کنترل ویندوز ، در بعضی از موارد لود کردن تکستچرها و ... گردن CPU هستش.

وقتی سرعت پردازنده (که فقط فرکانس اینجا مطرح نیستش) نسبت به عملیاتی که داره از GPU کمتر باشه ، پردازنده از پردازشی که داره جا می مونه و GPU رو موظف می کنه صبر کنه (توی این حالت لود پردازنده 100% می شه) یک جورایی پردازنده شیرش کشیده می شه. از طرفی بسته به معماری پردازنده و مادربرد کنترل درگاه های Sata ، I/O و ... هم گردن پردازنده بد بخت هستش و ... .

اصلاً بحث AMD و اینتل رو بگذارید کنار ، واقعاً این حرف رو از روی تعصب نمی زنم !!! ولی اگر قرار بود فقط فرکانس مطرح باشه همه benchmark هایی که اورکلاکرها می گرفتند به جای استفاده از مثلاً sandy و Ivy از پردازنده های AMD استفاده می کردند. درسته فرکانسشون بالاست ، درسته تعداد کور بیشتری دارند ولی اینجاست که معماری بهتر و قوی تره به سراغ اینتل میاد. (مثل فرق ماشین های 8 سیلندر آمریکایی لش با ماشین های 4 سیلندر توربو شارژ ژاپنی)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بسیار بسیار ممنان از همگی دوستان  من که تقریبا  داره دوقرونی کجم میفته پایین دوستان دیگه هم اطلاعاتشونو به اشتراک بزارن قایم نکنید بگید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
تعداد هسته های cpu برای بازی مهم نیست بلکه قدرت هر هسته مهم تر هستش.

در این مورد با من یک تجربه شخصی دارم

اون زمانی که بازی gta iv اومد من با کارت 4850 فریم بیشتری از دوستم که کارت 4870 داشت می گرفتم سیستم هامون دقیقا یکی بود تنها تفاوت این بود که cpu من چهار هسته ایی بود

بخصوص بازی های جدید همه دارن به این سمت میرن که از هسته های بیشتر از استفاده کنن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

به به عجب حالی میده گفته ها

 

جان من بگید ما هم یاد بگیریم /

ایول پوریا جان آخرش رو گل گفتی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود. مشکل اینجاست که دوستان هنوز برای پردازش عملیاتی مثل گیم فقط کارت گرافیک رو می بینند، در صورتی که خروجی شما حاصل یک سیستم یک پارچه هستش. تمامی مواردی که اشاره شد در بالا کاملاً درست هستش ولی بنده به ترتیب اولویت اشاره می کنم ، فکر کن با یک ماشین می خوای از دامنه یک کوه برفی بری بالا، قدرت موتور مهمه ، لاستیکات مهم هستند ، زنجیر چرخ مهمه ، وزن ماشینت مهمه و ... : 1) معماری پردازنده (معماری خیلی فاکتور مهمی هستش) مثل این می مونه که بخوای با ماشین SUV (شاسی بلند و آفرود) بری بالا یا با پراید 2) تعداد کورهای فیزیکی . مثل تفاوت 2 دیفرانسیل ها با تک دیفرانسیل می مونه. تعداد تریدها می شه گفت یک جورایی مهم نیستش ، منظورم hyper threading هستش. معمولاً همه بازی ها فقط از کورهای فیزیکی استفاده می کنند (البته تا اونجایی که من می دونم، شاید اینجوری نباشه) 3) میزان کش پردازنده و نوع ارتباط سطوح کش که باز هم یک جورایی به معماری بر می گرده 4)فرکانس پردازنده حالا داستان باتل نک یا گلوگاه چیه ؟ همه پردازش های موازی یک گیم رو GPU انجام نمی ده، بسته به نوع انجین یا موتور بازی ، وظایف پردازنده مشخص می شه. post processing ، پردازش فیزیکس ، کنترل ویندوز ، در بعضی از موارد لود کردن تکستچرها و ... گردن CPU هستش. وقتی سرعت پردازنده (که فقط فرکانس اینجا مطرح نیستش) نسبت به عملیاتی که داره از GPU کمتر باشه ، پردازنده از پردازشی که داره جا می مونه و GPU رو موظف می کنه صبر کنه (توی این حالت لود پردازنده 100% می شه) یک جورایی پردازنده شیرش کشیده می شه. از طرفی بسته به معماری پردازنده و مادربرد کنترل درگاه های Sata ، I/O و ... هم گردن پردازنده بد بخت هستش و ... . اصلاً بحث AMD و اینتل رو بگذارید کنار ، واقعاً این حرف رو از روی تعصب نمی زنم !!! ولی اگر قرار بود فقط فرکانس مطرح باشه همه benchmark هایی که اورکلاکرها می گرفتند به جای استفاده از مثلاً sandy و Ivy از پردازنده های AMD استفاده می کردند. درسته فرکانسشون بالاست ، درسته تعداد کور بیشتری دارند ولی اینجاست که معماری بهتر و قوی تره به سراغ اینتل میاد. (مثل فرق ماشین های 8 سیلندر آمریکایی لش با ماشین های 4 سیلندر توربو شارژ ژاپنی)

اون قسمت که گفتید لود پردازنده به صد میرسه و گرافیک میخوابه رو با چشمام دیدم:دی

تو کومبوستر داشتم تست میگرفتم دو سه قسمت اول میانگین فریم 180 بود و همه چیز خوب ولی به سومی یا چهارمی که رسید که یه پرچم بود داشت با باد تکون میخورد و یه چیزای دیگه هم بود، لود گرافیک به 0 رسید! و فریم شروع کرد و پایین اومدن و از اون طرف دیدم ماکسیمم رفته رو 33 فریم :| خلاصه فهمیدم مشکل از کجا بود:دی

آخرشم رسیدم به 80 فریم در میانگین :| که اسکور خیلی پایینی میگرفت! تو سایت کومبوستر یکی با گرافیک من سه برابر من امتیاز گرفته بود و سی پی یوش بولدوزر بود :| اصلا موندم چی بگم

ویرایش شده توسط amirff1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوستان یه سوال دیگه چرا در رزلوشنهای پایین فقط اینتل از AMD سریعتره ولی موقعی که فشار بر روی گرافیک بیشتر میشه مثلا رزولوشن بالا میره و از فیلترها AA  استفاده میشه اون موقع تمام سی پی یو ها همه در یک سطح قرار میگیرن اگه معماری اینتل بهتره چرا موقع لود سنگین نمی تونه خودی نشون بده اگه معماری بهتر باشه باید در رزولوشن بالاتر یا به اصطلاح فشار بیشتر بهتر بودنشو  ثابت کنه که اینطور نیست چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

چند مورد درباره بازی ها :

1- اینکه یه بازی رو AMD بهتر اجرا میشه یا Intel مستقیم بر میگرده به تکنولوژی ساخت ان بازی و زبان ساخت ان . مثلا بازی هایی که با Open GL نوشته می شوند رو AMD ها بهتر جواب میدن و بازی هایی که با DirectX نوشته میشن رو Intel .

2- جدیدا موتور های بازی سازی می تونن از چندین زبان با هم پشتیباتی کنن برای همین اند که در قسمتی از بازی بهتر و با فریم بالا تری اجرا میشود و در قسمت دیگه کمتر .

3- تو فریم دهی درایور ها خیلی مهم اند

4- تو بازی فقط VGA مهم نیست و  مطابق با سبک بازی هر قطعه ای مهم میشه مثلا تو بازی های اول شخص CPU زیاد نقشی نداره ولی RAM و VGA خیلی مهمه. اگه شما رم با فرکانس بالاتری داشته باشید می تونید بازی های اول شخص را با فریم بالاتری بگرین . چون میران  ابجکت هایی که از طریق اسلات های جابه جا میشه بیشتره و اطلاعات بیشتری در یک ان وارد گرافیک میشه البته باید گرافیک هم قدرت کافی داشته باشه 

5- CPU فقط بدرد بازی هایی که سوم شخصا می خوره که از 100 درصد 20 درصد شون فقط میتونن از CPU به صورت کامل استفاده کنن .

6- تا حالا هیچ بازی ای نشده که بتونه به صورت 100 درصد از منابع سیستم استفاده کنه و شرکت های گرافیک زنی با دادن درایور های مختلف دارن سعی می کنن که بتونن هرچی بیشتر بتونن از منابع سیستم استفاده کنند.

7- AA تو بازی مسئولیتش با گرافیکه و اینتل و AMD نداره وبلکه انویدیا و AMD اند . اونم بر میگرده به پهنای باند در رزولوشن های بالا که در PCI 3.0 همشون یه شکله .

ویرایش شده توسط MaHMooTi
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
اتو سیت کومبوستر یکی با گرافیک من سه برابر من امتیاز گرفته بود و سی پی یوش بولدوزر بود :| اصلا موندم چی بگم

فکر کنم بخاطر APU بوده که انقدر امتیازش بالا شده . APU های AMD خیلی قوی اند مخصوصا این بولدوزر ها .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

فکر کنم بخاطر APU بوده که انقدر امتیازش بالا شده . APU های AMD خیلی قوی اند مخصوصا این بولدوزر ها .

بله واقعا گرافیک سی پی یو های بولدوزر فوق العادن!

من که کلا گرافیک مجتمعمو از دست دادم!

ولی با همینم حال میکنم

دیگه خودمو با درت و فیفا و مدرن وار فر خفه کردم!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان یک سوال مگه بولدوزرها APU دارن؟؟؟

مدلاشونو میشه بفرمایید؟

اشتباه نمیکنید؟!

ویرایش شده توسط kdo
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

راست میگه این دوست گرامی بولدوزر های که APU نیستن فکر کنم

یه سوال بی ربط

دوستان خبری شده که جدیداً هر بازی میاد اولش میزنه AMD یا اصلاً هیچی نمیزنه؟؟؟

آخه قبلاً همه بازی ها تقریباً اولش آرم Nvida میزد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
راست میگه این دوست گرامی بولدوزر های که APU نیستن فکر کنم یه سوال بی ربط دوستان خبری شده که جدیداً هر بازی میاد اولش میزنه AMD یا اصلاً هیچی نمیزنه؟؟؟ آخه قبلاً همه بازی ها تقریباً اولش آرم Nvida میزد

فکر کنم در این باره حق با شماست (امروز مشغله ذهنیم زیاد بود قاطی کردم ) این AMD و Nvidia معنی داره تو خودشون مثلا Hitman که AMD زده تو کارت های AMD بهتر بوده  به طوری که 680 به زور 40 فریم داده ولی 7970 . 58 فریم ولی بر عکس این قضیه هم است بازی مثل Crysis  که Nvidai اسپانسرش است رو کارت های انویدیا بهتر عمل می کنه

FarCry 3 هم به صورت غیر مستقیم انویدیا اسپانسرش بوده برای همین هم ایم بازی در کارت های انویدیا دارای 3D و کیفیت رنگ و تصویر بالاتریست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این نکته رو هم باید در نظر داشت که شاید مثلا سی پی یو های AMD از کش یا فرکانس بالاتری برخوردار باشند اما تنها نباید به مشخصات CPU نگاه کرد

 

مثلا در کنترل ساتا و پی سی آی اکسپرس چیپست مادربوردها خیلی تاثیر گذارند و چیپستهای اینتل بهتر عمل کردند

 

و مثلا چیپستهای AMD در مورد SSD ها نمیتونه مثل چیپستهای اینتل عمل کنند

 

به نظرم بحث گلوگاه بیشتر در مورد چیپست صادق باشه تا خود سی پی یو

 

البته این برداشت شخصی من از بررسی مطالب محدودم بود اساتید بهتر می تونند توضیح بدند

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خوب دوستان یک جمع بندی باید خودتون بکنید از تو مطالب بالا. :lol:

اول یک خبر : بچه ها فردا FX8350 زیارت خواهم کرد و وارد شده قیمت حدود 800 هست.

خوب اول اینکه در مورد تعداد هسته ها هست که باید بگم حدود 80-90 درصد بازی ها و برنامه ها از تمامی هسته های یک پردازنده نمیتونند استفاده کنند و اکثرا با دوال کورها بهینه شدن.یعنی شما با یک پردازنده شش هسته نمیتونی تفاوت چندانی با دوهسته در عمل ببینی.در عوض اکثر بازیها و برنامه ها با فرکانس بالا بهتر جواب میدن.خیلی راحت هم قابل تست هست.اگر پردازنده 4 هسته ای دارید هسته های پردازنده رو دوتا قفل کنید و فرکانس رو مثلا بذارید روی 4.حالا هسته ها رو باز کنید فرکانس رو بذارید روی استوک مثلا 3 گیگاهرتز اکثر بازیها در حالت اول بهتر نتیجه می گیرند.

دوم معماری ساخت هست.طوری که در تست های سینگل ترد( تک هسته)حتی پردازنده های i3 نسل دوم اینتل از Fxها جلوتر هستند.این نشانه فناوری قدرتمند اینتل هست.AMD هم خیلی عقب نیست و چند گام داره تا به اینتل برسهالان اکثر سایت ها پردازنده 8350 رو به 3570K ترجیح میدن بخاطر قیمت مناسب تر.(190-200 اد.لار) ولی اینتل اینقدر این اختلاف رو زیاد میدونه که ارائه و معرفی هاسول ها رو به تعویق انداخته.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوستان من خودم قبلا 2600 اینتل داشتم اونو فروختم والان 8120 دارم کارتمم که همون 7950 هست چرا واسه من هیچ فرقی نکرده توی فریم ریت بازیها مثلا با 2600 بازی FAR CRY3 رو رویه 60 قفل بود الانم همینطوره کسی میدونه دلیلش چیه رزولوشنم همون 1080P هست هیچ تغییری نکرده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...