رفتن به مطلب

Core 2 Dou & Dual Core


Recommended Posts

با سلام خدمت دوستان.

خیلی وقته فرق بین سی پی یو های Core 2 Dou و Pentium Dual-Core برام یه سوال شده.

کسی می دونه فرق بین این سری ها چیه و کارایی کدوم بهتره؟

خودمم هم دو تا سی پی یو دارم یه دونه Pentium Dual-Core 5200 با یه دونه Pentium 3.4Ghz Full ( حالا نمی دونم Pentium 4 بود یا Pentium خالی) به نظرتون کدوم یکی رو روی مین Asus P5Q ببندم بهتره؟هر دوشون هم LGA 775 هستند . اطلاعاتی که ازشون دارم :

5200: FSB: 800 - 2 MB - 45nm - Wolfdale

3.4 GHZ : FSB : 800 - Hyper Thrading

به نظر شما کدوم یکی بهتر جواب میده؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

فرق بین سی پی یو های Core 2 Dou و Pentium Dual-Core

اینها سری تولید اینتل هستند که با هم فرقهایی هم دارند از جمله استفاده از فناوری 45 نانو متری مقدار کش بالا تر و...... که در Core 2 Dou وجود داره .

به نظرتون کدوم یکی رو روی مین Asus P5Q ببندم بهتره؟

5200 چون Pentium 3.4Ghz Full تک هسته هستش و از 5200 ضعیفتره.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

دوست خوبم این توضیحات به روشن شدن مسئله کمک میکنه.

اینتل بعد از شکستی که تو سال 2005 در مقابل AMD داشت نسل CORE 2 رو نسل فراتر از پنتیوم خواند و واقعا هم تونست به اهدافش برسه که تونسته الان فاصله ی زیادی رو با رقیب دیرینه اش ایجاد کنه.

یکی دو سال گذشته رو اگر به یاد داشته باشید که اکثر پردازنده های اینتل(Core 2 duo)قیمتی بالی 150 هزار داشتند و پردازنده های AMD در مقابل قیمت مناسبی در مقابل کاراییشون داشتند.اینتل برای رقابت در زمینه ی ارزان قیمت ها با AMD به فکر چاره افتاد و سری Pentium Dual-Core رو وارد بازار کرد که در حقیقت همون Core2 ها بودند با فرکانس کمتر و FSB کمتر و سطح کش پایینتر که سری 65 نانومتری واقعا تونستن که در مقابل ارزان قیمتهای AMD ارز اندام کنن و رقیب فروش اونها بشن(2140 و2160و2180و2200 )

فایل زیر حرفهای منو تایید میکنه.

http://www.rayansaba.com/newlink/cpu-compare.pdf

اکنون سیاست اینتل به گونه ای شده که پزدازنده های خود را به مدل های متفاوت ارائه میکنه تا هر فردی با هر توان مالی بتونه یه پردازنده ی خوب داشته باشه.مثلا E500 ,E5300 با قیمتی زیر 100 دلار ارایه میشن که در اصل همون CORE 2 ها هستن که دو بار ضعیف شدن.مثلا E8200 با فرکانس 2.66 ارائه شده و FSB 1333 عمل میکنه و 6 مگ کش سطح دو رو به همراه داره وبا قیمتی بالای 150 تومان به فروش میرسه.نسخه ی ضعیف شده ی اون E7300 میباشد که اینتل برای این دسته از پردازنده ها نام core2 رو نیز اطلاق کرده که با همون فرکانس کاری E8200 عمل میکنه وبا FSB 1066 و 3 مگ کش سطح دو عمل میکنه(قیمتی حدود 120 تومان) و نسخه ی ضعیف شده ی اون که شبیه به پردازنده ی شماست که با نام dual core شناخته میشهE5300 میباشد باهمون فرکانس کاری دو پردازنده ی مذکور کار میکنه و FSB 800 و 2مگ کش سطح دو که برای کاربرانی ساخته شده میخوان زیر 100 تومان(در حال حاظر با دلار زیاد فرقی نمیکنه)هزینه کنن.همه ی پردازنده های مذکور 45 نانومتری بوده و خیلی هم خوب اور میشن.

مطالب بالا نظر شخصی بنده هست و کسی لطفا بد برداشت نکنه ومن میخواستم این دوست عزیزمون موقعیت فعلی این دو پردازنده رو بدونه و نضر شخصی من هم روی E5200 میباشد.

موفق باشید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در مورد فرق dual core و core 2 duo باید بگم که اینها سری ساخت هستن . و هر کدوم از اینها امکان داره از نظر قدرت و کارایی و مشخصات با هم تفاوت داشته باشن . مثلا E5200 سری dual core هستش ولی 45 نانو هستش و E4600 سری core 2 duo هستش و 65 نانو و به دلیل اینکه 5200 مشخصاتش هم از نظر فنی و هم از نظر فرکانس از 4600 بیشتره در اکثر تستها قویتر بوده و نسبت به قیمتش هم خریدش به صرفه تره . ولی در مورد پنتیوم 4 و سری D اونها هم از نظر دما مشکل داشتن و هم از نظر مصرف و قیمتشون هم زیاد خوب نبود و در مقابل AMD خریدش بهتر به نظر میرسید .

در کل فرق اینها اونقدر گیج کننده نیست و زیاد سخت نگیرید . :|

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من همیشه با این سوال مشکل داشتم :

Core 2 Duo: یعنی دو هسته داره که دو به دو با هم دوباره دو هسته دارند، هر هسته دو مگ کش داره و هر مگ کش فقط به یک هسته وصله.

Dual Core: چهار مگ کش داره.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من همیشه با این سوال مشکل داشتم :

Core 2 Duo: یعنی دو هسته داره که دو به دو با هم دوباره دو هسته دارند، هر هسته دو مگ کش داره و هر مگ کش فقط به یک هسته وصله.

Dual Core: چهار مگ کش داره.

سلام علی جان

در کل Core 2 Duo ها 45 نانومتری هستند و کش بالاتری نسبت به Dual Core ها دارند ولی Dual Core ها کش پایینتری دارند و ازفناوری 65 نانو بهره میبردند که اینتل برای اینکه بازار خودش رو حفظ کنه در برابر قیمت پایینهای ای ام دی این پردازنده ها رو با قیمت مناسب و کارایی خوب تولید کرده.

مثلا E5200,E2180,E2160.....که واقعا با توجه به قیمتشون کارایی خوبی دارند.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من همیشه با این سوال مشکل داشتم :

Core 2 duo: یعنی دو هسته داره که دو به دو با هم دوباره دو هسته دارند، هر هسته دو مگ کش داره و هر مگ کش فقط به یک هسته وصله.

Dual core: چهار مگ کش داره.

علیرضا اینجور که میگی نیست . مثلا همین مدل 5200 دو مگ کش داره . در کل در نوع ساختار بستگی داره . اونجور که من فهمیدم دوال کور ها زیاد روشون تغییرات ایجاد نشده ولی کور 2 دو ها تغییرات زیادی روشون اینجاد شده و با فرکانسها و کشهای مختلفی ارائه داده میشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...