رفتن به مطلب

تعویض کارتریج یا شارژ کارتریج ؟


Karkheh
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام دوستان.
من یه Samsung SCX-4623 دارم که کارتریجش تموم شده.

تو بازار که گشتم برای خرید کارتریج کل مغازه دارها به من پیشنهاد میکردن که به جای خرید یک کارتریج با هزینه کمتری کارتریج رو شارژ کنم ...
و میگفتن برای اینکار نیازه که یک بار دستگاه رو ببرم مغازه تا یه کاری مثل شکستن قفل یا -- روش انجام بدن تا از اون به بعد دیگه با شارژ کردن و هزینه 50 درصدی جوهرش برگرده !!!

من اطلاعی از این موضوع نداشتم و نمیدونم معایب یا مزایاش چیه ...

لطفا راهنمایی کنید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

کارتریج های سامسونگ رو 2-3 بار میتونی شارژ کنی . من هم 3 کاره سامسونگ دارم که شارژ میکنم کارتریجش رو . البته وقتی این کار انجام میشه ، یک چیپ روی کارتریج هست که میسوزه . کار این چیپ اینه که تو نرم افزارش مثلا نشون میده که چه مقدار تونرش باقی مونده . اگر بسوزه مقدار تونر رو تمام شده نشون میده سیستم و تمام مدت میگه کارتریج باید عوض بشه . من یک بار چیپ رو عوض نکردم و همینطوری باهاش کار کردم . اما روی اعصاب بود همیشه . یک بار هم عوضش کردم چیپ رو . البته 2-3 سال پیش این کار رو کردم . اون موقع با هزینه شارژ 18 تومان شد . هزینه چیپ 8 تومان بود.  الان نمیدونم چند در میاد . ولی فکر نمیکنم نصف قیمت کارتریج بشه . باید تقریبا یک سوم بشه . چند جای دیگه هم بپرس . بعضی از شرکتها هستن که تخصصشون تو همین شارژ و تعمیر کارتریج هاست . به نظر من تا 2-3 بار شارژ کنی به صرفه تره . مگر اینکه کارتریج خراب شده باشه . مثلا موقع پرینت خط بدازه یا نقطه سیاه بندازه روی کاغذ . یا اینکه کثیف کنه .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون حامد جان.

 

پس بعد از دو سه بار شارژ و با خرید کارتریج جدید، دیگه اون ارور خالی بودن رو نمیده؟

 

اگر اینجوری باشه، که دیگه نیازی به بردن دستگاه به مغازه نیست و فقط باید کارتریج رو ببرم دیگه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اگر کارتریج باز بشه چیپ میسوزه و ارور میده . اگر میتونی باهاش کنار بیای مشکلی ایجاد نمیکنه . کارتریج نو که بذاری ارور برطرف میشه . دستگاه رو نیازی نیست که ببری . فقط کارتریج رو ببر . فقط مواظب باش به جایی نخوره و روی درامش خط نیوفته . درام همون لوله رنگی هست که روش کمی پودر هم میبینی . معمولا به رنگ زرد یا سبز هست . به رنگهای آبی و قرمز هم دیدم .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

 

بنده هم 4623 FH  دارم و مثل مال شما تونرش تموم شد و دستگاه دایم پیام replace toner میداد که همزمان بود با تغییر رنگ چراغ استاتوس دستگاه از سبز به قرمز. شارژش با مواد اصلی یک هفته پیش 15 هزینه داشت و اون چیپست همونطور که حامدجان گفتند باید تعویض بشه اما این تغییرات روی دستگاهتون اعمال میشه و یک جورایی انلاک میشه و خود دستگاه هم باید همراتون ببرید. فقط کار رو حتما به نمایندگی سامسونگ و با تجربه بدید که خراب کاری نکنند و اسیبی به دستگاه نرسه. اگر هم نخاید این کارو بکنید باید هر دفعه که دستگاه رو روشن میکنید گزینه continue رو انتخاب کنید تا چاپ کنه و البته اون پیغام تعویض و چراغ قرمز هم همچنان روشن  باقی میمونه و یکم رو اعصاب هست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

پرینتر من 4200 هست و کمی قدیمیه . چیپ روی خود کارتریجه و نیازی به دستگاه نبود . احتمالا تو دستگاههای جدید به این شکل شده که خود دستگاه هم باید آنلاک بشه . پس حتما دستگاه رو هم ببرید . حتما هم جایی ببرید که یا نمایندگی باشه و یا کارش سامسونگ . چون اگر تونر اصلی نریزن داخلش درست پرینت نمیگیره و بعد از 40-50 برگ پرینت گرفتن مشکل ایجاد میکنه . برای من این اتفاق بار اول افتاد . اگر اینطوری بشه دیگه کارتریج به درد نمیخوره و باید تعویض بشه . حداقل برای من که اینطوری بود .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

فکر کنم برم خرید کنم بهتر باشه؛

خوشم نمیاد از این ارور دائمی.

 

تونر من هم مدل

MLT-D105S

هست.

 

فکر کنم نهایتا 130 تومن باشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...