رفتن به مطلب

جیلبریک شدن ۷ میلیون آیفون و آیپد تنها در ۴ روز


Nsm1000
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

به نظر می رسد که ابزار جیلبریک evasi0n محبوبترین گزینه در میان هم نوعان خود طی تاریخ تکنولوژی است و حتی اخطارهای رسمی اپل هم مبنی بر خطرات امنیتی آن نتوانسته جلوی اقبال کاربران به این ابزار را بگیرد.

همین روز دوشنبه بود که تیم جیلبریک Evad3rs ابزار جیلبریک evasi0n را برای ابزارهای مجهز به آی او اس 6.0 و 6.1 همچون آیپد، آیفون و آیپاد رونمایی کرد. اکنون Jay Freeman از اعضای گروه اپ استور اپلیکیشن های جیلبریک شده Cydia می گوید تنها طی ۴ روز اول، نزدیک به هفت میلیون نفر دستگاه های iOS خود را از قید دیوارهای امنیتی اپل رهانیده اند.

این عدد متحیرکننده، evasi0n را تبدیل صاحب عنوان سریع ترین رشد ابزار جیلبریک همه زمان ها کرده است. تعداد دستگاه های جیلبریک شده با evasi0n تا شب پنج شنبه، شامل 5.15 میلیون دستگاه آیفون، 1.35 میلیون دستگاه آیپد و 400 هزار دستگاه آیپاد تاچ بوده است.

 

 

منبع : نارنجی

نویسنده : عباس واحدی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اپل خیلی وقت گذاشت که سیستمش پچ نشه ( روی چیپ جدید ) بعد از چند ماه بلاخره Evad3rs یه حرکتی نشون داد و کاربرای 6.0 و 6.1 از این قید و بند بی حدو حساب اپل نجات داد این داستان اپل اگر ادامه پیدا کنه بیشتر باعث دلخوری کاربرا میشه و میرن رو آندروید یا کلا رو دیوایس های دیگه . داستان هایی که تعریف میشه از مشکلات امنیتی هم بیشتر برمیگرده به مسئله code signing و البته یوزر بیشتر به همین دلیل هست که جیلبریک میکنه پس ریسکش رو هم میدونه . حالا اپل معمولا تا وقتی یک جیلبریک اتوماتیک میاد بیرون خیلی از باگ ها رو که خودش میدونست وجود داره و پچ نشده بود میاد پچ میده بیرون واسشون عجب داستانی نه ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

راستش  با این که موبایل فروشی دارم اما اصلا  ازش خوشم نمیاد

چون فقط تعداد محدودی طرفدار داره بخاطر سیستم عاملش

تا یه ایفون فروش میره 20 سامسونگ و سونی ووو....فروش میره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

راستش  با این که موبایل فروشی دارم اما اصلا  ازش خوشم نمیاد

چون فقط تعداد محدودی طرفدار داره بخاطر سیستم عاملش

تا یه ایفون فروش میره 20 سامسونگ و سونی ووو....فروش میره

 

البته تو ابران فقط به این صورته میشه گفت.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

جیلبریک 6.1 چند ماه پیش آماده شده بود ولی منتشرش نکردن.

 

Evad3rs میگفت چون حفره های امنیتی 6.1 و 6.1.1 مشابه هم هستن ما هم میگذاریم وقتی 6.1.1 اومد با همین روش جیلبریکش میکنیم.ولی اگه 6.1 از همین حفره ها جیلبریک کنیم اپل برای آپدیت 6.1.1 میاد این باگ ها رو اصلاح میکنه و کارمون سخت تر میشه

 

ولی اپل اومده جلب بازی درآورده و در نسخه بتای 6.1.1 اون باگ رو برطرف نکرده تا اینطوری زمان بیشتری رو از هــکــرها بگیره! البته Pod2g گفته 100% در نسخه نهایی 6.1.1 این باگ برطرف میشه و به هیچ عنوان فعلا به 6.1.1 آپدیت نکنید

 

اما چه چیزی باعث شد Evad3rs تا عرضه نهایی 6.1.1 صبر نکنه و زودتر جیلبریک رسمی بده؟ دو تا دلیل داشت. یکی اینکه در 6.1.1 تغییر خاصی نسبت به 6.1 احتمالا وجود نداره.در ورژن بتا که بیشتر برا ژاپنی ها تغییر داشته مثل بهبود نقشه های اپل و کمی هم سیری ژاپنی بهتر شده (مگه اینگه در ورژن فاینل تغییرات اساسی بدن که بعید به نظر میرسه) اما دلیل دوم که مهمتره اینه که evad3rs انقدر باگ در 6.1 پیدا کردن که به کنایه گفتن حتی IOS 7 هم میتونیم راحت جیلبریک کنیم...

 

یکی از باگ ها رو برا 6.1 استفاده کردن بقیه رو نگه داشتن برا آپدیت های بعدی و اصن صداشم در نیاوردن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...