رفتن به مطلب

معرفی یک مانیتور فوق العاده با قیمتی فوق العاده تر !


Recommended Posts

قسمت اول

سلام دوستان ! راستش مدتیه که در فکر ایجاد این تاپیک بودم تا دانسته ها و تجربیات اندکمو در اختیار دوستان قرار بدم ! جریان معرفی یک مانیتور ال سی دی هستش که مدتیه که دارم ازش استفاده میکنم و اونقدر ازش راضیم که حیفم اومد این خبر و اطلاعات رو از دوستانم دریغ کنم ! باشه که این اطلاعات ناچیز مورد توجه و کاربرد دوستان قرار بگیرند !

همه چیز از وقتی شروع شد که در نمایشگاه اخیر تهران بطور اتفاقی با یک مانیتور ال سی دی برخورد کردم و با اینکه پولامو جمع کرده بودم تا مانیتور مورد نظرمو بخریم ! ولی با دیدن ظاهر و کیفیت این ال سی دی کمی دو دل شدم ! راستش بنظر من بهترین و زیباترین ال سی دی حال حاضر ! محصولی از asus هستش بنام pg221 h که یک مانیتور نسبتا جدید محسوب میشه ! البته این محصول دارای 2 مدل هستش که مدل دیگری که قبل تر عرضه شده بنام PG221 بوده و در ایران هم یافت میشد که متاسفانه از وقتی من تصمیم بخریدش گرفتم نایاب شده ! تفاوت این 2 مانیتور فقط در قابلیت پشتیبانی از درگاه hdmi شون هستش ! که در مدل جدیدتر یعنی مدل PG221 H وجود داره و در مدل قبلتر یعنی PG221 وجود نداره ! به این دلیل که مدل جدیدتر هنوز وارد ایران نشده من اطلاعی از قیمت اون ندارم ولی مدل قبلی قیمتی در حدود 750 تومان داشت ! خلاصه اینکه من دنبال این ال سی دی بودم که در نمایشگاه با محصولی از برند hp بنام hp / w2207 اشنا شدم ! این ال سی دی بسیار زیبا بوده و از نظر من بعد از محصول اسوس یکی از بهتریناست !

البته غرفه ای که این مانیتور رو گذاشته بود نمایندگی رسمی برند hp نبود ولی یک شرکت صاحب نام در ایرانه که به قیمت های مناسب و گارانتی نسبتا خوب مشهوره ! نام این شرکت ایرانی کرسی رایانه ست !

خب بریم سر وقت مانیتور مد نظرمون !HP / W2207 یک ال سی دی 22 اینچه که دارای کیفیت تصویری فوق العادس طوریکه من در همون نگاه اول مبهوت کیفیت تصویر اون شدم ! این ال سی دی قابلیت های فراوانی داره که هر یک جای بسی بحث و بررسی داره ولی از اونجاییکه سواد بنده در اون حد نیست و همچنین بدلیل اوضاع نا بسامان زبان انگلیسیم ! از تحقیق در سایت های خارجی عاجز بوده و انچه تقدیم تون میکنم تجربیات و ادراک حقیر در مدت استفاده از این مانیتوره !

یکی از خصوصیات منحصر بفرد این مانیتور ! قابلیت چرخش اونه ! حتما تا بحال ال سی دی های متعددی رو مشاهده کردید که قابلیت چرخش به چپ و راست شون رو دارند ! و صفحه نمایشگرشون میتونه بصورت عمودی نیز قرار بگیره ! خب این ال سی دی ( hp / w2207 ) هم دقیقا این قابلیت رو داره ولی نکته حائذ اهمیتش ( که حداقل از نظر من و تا جایی که من تحقیق کردم ) ! اینه که این مانیتور نه تنها میتونه به چپ و راست خودش بچرخه ! که میتونه به عقب و جلو هم بره و مثلا عین یک کتاب روی میز قرار بگیره ! برای درک بهتر جریان چندین تصویر از حالات مختلف این مانیتور رو در این پست و پست های بعدی قرار میدم تا راحتر پی به عمق جریان ببرید ! خلاصه اینکه قابلیت چرخش این مانیتور برای بسیاری از کاربران کاربرد داره و اونو یک محصول خاص کرده ! در ضمن این مانیتور مجهز به یک سیستمه که با چرخش صفحه نمایش ! تصویر هم طبق اون میچرخه ! مثلا برای دین یک عکس بصورت عمودی دیگه نیازی نیست که شما عکس رو دستی بچرخونین و این مانیتور خودش اینکار رو براتون انجام میده

قبل از اینکه یکی از دیگر خصوصیات این مانیتور رو به عرض تون برسونم بد نیست اشاره ای داشته باشم به اینکه ...! یادمه با اینکه خودم ال سی دی داشتم ولی با دیدن کیفیت تصویر لپ تاپ های دوستانم ! همیشه حالم گرفته میشد و از اینکه چرا کیفیت تصویر لپ تاپ ها اینقدر بهتر از ال سی دی منه ناراحت و فکری بودم ! خلاصه و بالاخره با عقل و فهم کم خودم به این نتیجه رسیدم که یکی از مهمترین دلایل برتری کیفیت تصویر لپ تاپ ها ناشی از براق بودن صفحه نمایش اوناست ! و تا جایی که اطلاع داشته و دارم این خصوصیت مختص به پلاسما ها بوده و در ال سی دی ها وجود نداشته و مات بود ! تا اینکه با دیدن ال سی دی hp / w2207 نظرم عوض شد و بعنوان اولین ال سی دی صفحه براق باهاش مواجه شدم ! ( ناگفته نمونه که شنیدم سامسونگ هم جدیدا زده )

بله همونطور که اشاره کردم این مانیتور دارای صفحه نمایش براقه که یکی دیگر از خصوصیات قابل ملاحظه اونه و این ال سی دی رو نادر و کم نظیر میکنه ! من فکر میکنم همین براق بودن صفحه نمایش این ال سی دی ! باعث کیفیت فوق العاده اون شده طوری که حداقل از نظر من و اطرافیانم ! کیفیتش از لپ تاپ ها اگه بیشتر و بهتر نباشه ! کمتر نیست !

اولین بار که این مانیتور رو خواستم از زمین بلند کنم ! فکر کردم که به جایی گیر کرده و مثل اینکه شما بخواید یک وزنه 2 کیلویی رو بلند کنید ولی یه هو بفهمید 20 کیلو ه ! واسه منم همینطوری شد ولی وقتی خوب وارسیش کردم دیدم نه به جایی گیر نیست و واقعا وزنش اینقدر زیاده ! حالا نمیدونم دقیقا جریانش چیه ولی شاید برای تعادلش سرب کار گزاشته باشن ! هر چند که پایه زیری اون از جنس الومینیومه ! و فکر میکنم وزنی معدل 9 کیلوگرم داشته باشه !

در ضمن این مانیتور دارای 2 بلندگو هم هستش که در حالت استریو کار میکنند ! و نکته جالب دیگشم وجود 2 عدد پورت usb 2.0 در کناره های اونه ! که میتونه کاربردهای مختلفی داشته باشه ! مثلا میشه فلش مموری و یا کابل های USB موس و کیبرد رو به اون متصل کرد ! البته استفاده از 2 USB موجو بر کناره های این مانیتور ! منوط به اتصال کابلی ست که این قابلیت رو فراهم میکنه ! و درگاه اتصال این کابل هم در تصاویر ارسالی حقیر ! در کنار کانکتورها قابل مشاهدست ! همچنین اگه در تصاویری که در ادامه قرار خواهم داد ! کمی دقت کنید ! خواهید دید که در قسمت پشتی پایه این مانیتور 2 تا زائده قرار گرفته که وظیفه پنهان کردن و عدم مشاهده ظاهر نامناسب کابلها رو به عهده دارند و حتی میشه کابل های متصل به قسمت USB یا کابل های موجود در دسکتاپ رو از طریق اونا پنهان کرده و دور از دید قرار داد !

همچنین یکی دیگر از نقاط قوت این مانیتور وجود نرم افزار یست که بصورت دیسک در پک ان بوده و قابل نصب ست ! این برنامه بسیار کاربردی شامل 4 تنظیم پیش فرض و یک تنظیم دستیبرای کنترل رنگ صفحه نمایش ست که مهمترین وجه ان وجود گزینه گیمینگ در میان تنظیمات پیش فرضه که من در هیچ یک از محصولات ال جی یا سامسونگ این گزینه رو مشاهده نکردم و باید بگم بهترین حالت تصویر این مانیتور نیز با همون تنظیمات gaming حاصل میشه ! سایر گزینه های پیش فرض از این قرارن : Text / move / photo / custom

از دیگر خصوصیات این مانیتور ال سی دی میتوان به موارد ذیل نیز اشاره کرد :

صفحه نمایش 22 اینچ واید

دارای یک کانکتور d-sub و یک کانکتور dvi-d

روزلیشن 1680x1050

کنتراست ( واقعی ) : 1000.1

زمان پاسخگویی 5 میلی ثانیه

fcc کلاس b

و .... که در پست های بعدی ! تصویری از نمای کلی خصوصیات این مانیتور رو براتون قرار خواهم داد !

و اما میرسیم به یکی از مهمترین و اساسی ترین ویژگی های این مانیتور ال سی دی بنام قیمت ! بر خلاف انچه از عنوان این تاپیک بر میاد ! قیمت مرسوم این مانیتور بهیچ وجه ارزون و مقرون بصرفه نبوده و در رده بندی ال سی دی ها ! در رنج گرون ها و های کلس قرار میگیره ! البته قیمت جهانی اون فکر نمیکنم خیلی زیاد باشه ولی مثل بسیاری دیگر از قطعات ! این مانیتور هم در کشور ما با قیمت های نجومی فروش میره !

برای درک این ادعا بد نیست به لینک های زیر که یکی مربوط به سایت ایران اچ پی اینجا و دیگری بنام سایت رایانه دات کام اینجا سری بزنید تا گفته های بعدی حقیر اثبات بشن ! ( برای مشاهده لینک مذبور ! بر روی عبارت اینجا کلیک کنید )

خب همونطور که در لینک های فوق مشاهده فرمودید قیمت این ال سی دی درحدود 750 تومانه ! ولی غرض از بیان عنوان قیمت فوق العاده برای این مانیتور این بود که ! همونطور که در ابتدای عرایضم اشاره کردم ! من در نمایشگاه با این ال سی دی و شرکت ایرانی پخش کنندش ( خصوصی ) اشنا شدم !شرکت کرسی رایانه این مانیتور رو با قیمت 299 هزار تومان عرضه میکنه که نسبت به قیمت 750 هزار تومانی مرسوم در ایران ! یک استثنا محسوب میشه و از همین روی ! این ال سی دی رو نه تنها از نظر کارکرد و قابلیت های فراوان کیفی ! کم نظیر و بی نظیر میکنه که از نظر قیمتی نیز اونو فوق العاده کرده !

حداقل از نظر حقیر در رنج قیمت 300 هزار تومان واقعا حرفی برای گفتن برندهایی همچون سامسونگ یا ال جی نمیمونه ! اگه شما یکبار ! فقط یکبار کیفیت تصویر این مانیتور رو ببینید ! بی شک با من هم عقیده خواهید بود ! تازه بدون در نظر گرفتن ظاهر - تریپ و سایر قابلیت های اضافه بر سازمانش !

حالا اینکه چرا کرسی رایانه داره با این قیمت این مانیتور رو عرضه میکنه دیگه حداقل به شخص بنده مربوط نمیشه ! ( هر چند یه چیزایی دستگیرم شده ) ! شاید با خوندن این قسمت از مطالبم کمی دچار شک و شبهه شده باشید ! ولی من ضمانت میکنم که هیچ کلکی در کار نیست !

برای مطالعه ادامه بحث ! به پست بعدی مراجعه بفرمایید ! با تشکر /

فرامرز

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 66
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

سلام

فرامرز جان میشه عکسی از این مانیتور بزارید ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

قسمت دوم :

ادامه پست قبلی :

خب تا اینجا از محسنات و نقاط قوت این ال سی دی گفتیم و حالا نوبتی هم که باشه نوبت نقاط ضعف و کاستی های اونه ! راستش از نظر من این مانیتور حتی یک نقطه ضعف هم نداره و شاید تنها خرده ای که میشه به اون گرفت همانا نبود درگاه hdmi باشه ! از این مورد که بگذریم یک ایراد دیگه هم وجود داره که در حقیقت به این مانیتور مربوط نمیشه و این کاستی رو شرکت فروشنده اون ! یعنی کرسی رایانه اعمال کرده که واقعا جای تاسف داره ! موضوع از این قراره که این شرکت ایرانی اومده و هزینه ای رو متقبل شده ( شایدم نه ) و برای این مانیتور جعبه و امکاناتی رو فراهم کرده تا خریدار هر اسم و نشونی رو بر روی این مانیتور ببینه الا نام HP !

یعنی دقیقا با طرح و نقش جعبه فابریک اون رفتن جعبه درست کردن منتها قسمت و قسمت هایی که نام اچ پی وجود داشته رو موقع چاپ حذف کردن ! بدتر اینکه برداشتن و مارک های اچ پی موجود بر روی ال سی دی رو هم کندن و بجاش بر چسب های زشت و خنده داری رو بانام کرسی رایانه زدن ! البته خوشبختانه در قسمت پشتی پانل این مانیتور ! یک قابی وجود داره که نام اچ پی بر روی اون حک شده و این اساتید نتونستن اونو جدا کنند و اجبارا اقدام به یک ابتکار مضحک دیگه کردن و یک برچسب بزرگ رو بر روی اون چسبوندن که تمامی بر چسبهای کر سی رایانه براحتی قابل جدا شدن هستند و میشه براشون مارک جایگزین مثل همون اچ پی گیر اورد ! همچنین سی دی نرم افزار رو هم بخاطر وجود نام اچ پی روی اون ! حذف کرده و یک سی دی رایتی خودشون گذاشتن ! البته خوشبختانه تمامی کابل ها و لوازم درونی دست نخورده و فابریک هستند و فقط همون سی دی و دفترچه رو حذف کردند و خودشون یک فتوکپی و یک سی دی رایتی گذاشتند ! حداقل من یکی بهیچ وجه نتونستم برای ایجاد این نقصان دلیل قانع کننده ای گیر بیارم و بنظر من واقعا تاسف انگیزه که بجای توسعه تحقیقات دنبال .....باشیم !

حالا اگه جعل کردنمون مثل چینیها باشه باز یک چیزی نه اینکه اینقدر ضایع و تابلو ! ( البته این امکان وجود داره که بنا به ضرورتی که ما از اون بی اطلاعیم این مورد اعمال شده باشه ) در هر صورت بنظر من این نقصان خیلی جدی نیستش و با توجه به سایر خصوصیات و بالاخص قیمت اون ! قابل چشم پوشی ست ! مثلا من برای مارک کنده شده اچ پی که در قسمت وسطی مانیتور قرار گرفته و بعد از کندن بر چسب کرسی رایانه ! جای خالی اون قابل روویت بوده و بسیار ظاهر زننده ای رو به اون میده ! اقدام به استفاده و چسبوندن یکسری بر چسب الومینیومی کردم و از این فررصت استفاده کرده و مارک اسوس رو روی اون چسبوندم و بجای اسوس جا زدمش ! من از بر چسبهای الومینیومی اسوس که همراه با مادربردهاش عرضه میشن استفاده کردم و اگه در دسترس ندارید میتونید از فروشگاه های عرضه پی سی تهیه کنید ! جالب اینجاست تا به امروز حتی یکنفر هم نتونسته تشخیص بده که این مانیتور اسوس نیست ! یا مارکش قلابیه !

خلاصه دوستان پس از اشنایی من با این مانیتور ! هر یک از دوستان و اشنایانم که اونو و کیفیتشو دیدن ! بلافاصله عاشقش شدن و برا ی خرید سفارش دادن ! تا به امروز 9 نفر از طریق من از این مانیتور ها تهیه کردن که همگی متفق القول کیفیت تصویر و ظاهر این مانیتور رو بهترین میدونند ! خدا میدونه تا بحال هر کی این مانیتور رو دیده مبهوت کیفیت و زیباییش شده ! با اینکه سلیقه ها مختلفند ولی حداقل در این مورد که همگی همنظر بودن !

حقیقتش بنظر من حداقل سری جدید مانیتورهای سامسونگ که خیلی پر طرفدارم شدن اصلا ظاهر مناسبی ندارند و اگه حتی بهترین کیفیت رو میداشتن بازم بخاطر ظاهر نامناسبشون محال بود من یکی اونارو بگیرم ! هر چند حالا که از نظر کیفی هم حرفی برای گفتن ندارند !

شاید بعضی ها بگن سری جدید سامسونگ ها از نظر روزلیشن بالاتر از این محصول اچ پی هستند ! ولی برای این عده از دوستان و بعنوان یک بحث داخل پرانتز موردی رو که چندی پیش با وسواس بسیار تحقیق کردمو به سمع و نظرتون میرسونم !

وقتی سری جدید مانیتور های سامسونگ با کلی هیاهو وارد بازار ایران شدند و از اونجاییکه حقیر عشق hd و hdmi رو دارم ! خیلی به موضوع حساس شدم و از اینکه میدیم در یک ال سی دی 22 تونستن روزلیشن 1920 رو جای بدن خیلی متعجب بودم ! چون میدونید که جای دادن پیکسل های بیشتر مستلزم هزینه بیشترم هستش و اینو از تلوزیون های ال سی دی بیاد داشتم که بعد از کلی حرف و حدیث تازه 2 ماه که تونستن روی 32 اینچی ها فول اچ دی بذارن ! حالا یکدفعه با یک 22 اینچ فول اچ دی مواجه شده بودم ! ( البته با توجه به تفاوت مانیتور و تلوزیون های ال سی دی اینو گفتم )

جالب ترین قسمت ! قیمت های بسیار مناسب اونا ( سامسونگ ها ) بود که منو به شک میانداخت ! واسه همین بر اون شدم تا کمی در این مورد تحقیق کنم ! و با کمک یکی از دوستان رفتیم دنبال حقیقت ! خلاصه اینکه بعد از کلی گشت گذار به این نتیجه رسیدیم که کنتراست و روزلیشن معرفی شده سامسونگ ! تنها در محصولات ایرانی و چینی و همچنین سایت های نمایندگیشون در این 2 کشور درج شده و در سایر نمایندگی ها و سایتهای رسمی سامسونگ همچون در کشورهای اروپایی ! کنتراست و روزلیشن این محصولات معمولی و کمتر بوده و مثلا همین روزولیشن 1920 ما در کشورهای اروپایی همون 1680x1050 مرسوم برای 22 اینچ هاست نه بیشتر ! ولی از اونجاییکه تکنولوژی کشور ما زده روی دست سایر کشورها و برندهایی همچون مادیران و سام سرویس تونستن با تکنولوژی فوق پیشرفتشون مثلا کنتراست ها رو بهبود ببخشن و کنتراست هایی مثل 2000 رو به 5000 برسونن یا 20000 رو به 50000 ( که جا داره از همینجا خدمت تمامی دانشمندان این 2 برند معظم ! تبریک عرض کنیم ) ! این مهم به حقیقت پیوسته !

میگید نه خودتون امتحان کنید ! بعنوان مثال من شخصا به این خاطر که نمایندگی ال جی شهرم متعلق به یکی از اقوام نزدیکمه ! این امکان رو داشتم که تمامی مانیتور ها رو کنار هم روشن کرده و بهترین شون رو انتخاب کنم ! ( البته موضوع واسه 1 سال پیشه ) و از بین مانیتورهای سامسونگ و ال جی با کیفیت ترین شون از نظر خودمو بنام lg / l204wt رو انتخاب کنم که ساخت اندونزی بود ! کنتراست این ال سی دی 2000 بود و در سایت های خارجی ال جی هم همین کنتراست ثبت شده بود ! خلاصه در همون سال گذشته ! یکی از دوستان اومد و مانیتورمو دید و رفت یکی عین ال سی دی منو گرفت ! ولی یک مشکلی پیش اومد و با کمال تعجب دیدیم که کنتراست مانیتور دوستم رو زده 5000 ! خلاصه من با مادیران تماس گرفتم و بعد از کلی پاس کاری و صرف هزینه مکالمه تلفنی ! اخرش بنا بر این شد که از نمایندگی کره بپرسن و جوابشو در تماس تلفنی ! بعدا به من بگن !

اخر کار اینطوری پاسخ دادند که بله ال سی دی شما که کنتراستش 2000 مربوط به سری قدیمی میشه و اون مانیتور دوستم که 5000 مربوط به سری جدید ! ولی همونطور که گفتم در هیچ یک از سایت های رسمی ال جی نام نشانی از این سری جدید و با کنتراست 5000 وجود نداشت ! سرتونو درد نیارم خلاصه یکروز این 2 ال سی دی مشابه رو کنار هم گذاشتیم و فقط میتونم بگم افتضاح بود ! واقعا فاتحه کیفیتش رو خونده بودن ! بالاخره کاشف بعمل اومد که بله اقایون دانشمند مادیران حین مونتاژ این مانیتور ها و محض رطوبت ! برداشتن یه حالی به کنتراست این مانیتور دادن و به گفته خودشون شتاب دهنده گذاشتن و از این حرفا و زدن کیفیت این مانیتور رو ناک اوت کردن ! باور کنید وقتی دوستم این تفاوت کیفیت رو دید بلافاصله رفت و فروختش ! خب این فقط یک نمونه بود که واسه خودم اتفاق افتاده و در مورد این سری جدید سامسونگ هم دقیقا جریان به همین صورته و خودتون برید در سایتهای نمایندگی سامسونگ در کشورهای اروپایی نیگاه کنید و ببینید کنتراست و روزلیشن شون چنده !

حالا که بحث به اینجا رسید بد نیست در مورد کنتراست هم یه درد دلی با شما دوستان و اساتیدم داشته باشم ! بارها مواجه شدم که بسیاری از عزیزان پیگیر کنتراست بالا و بالاتر در محصولات ال جی و سامسونگ هستن ! ولی بنظر من بد نیست کمی هوشیارتر به قضیه نیگاه کنیم و از این سیطره 2 برند حاکم ! کمی غفلت کرده و سری به امار و ارقام سایر برندها هم بزنیم ! مثلا ال سی دی اسوس که در ابتدا عرض کردم از نظر من بهترین ال سی دی هستش و قیمتی بیش از 700 تومان داره فکر میکنید کنتراستش چند باشه ؟ 2000 یا همین اچ پی که در این تاپیک و پست اونو معرفی کردم ! ؟ 1000 ! حالا کمی با خودمون فکر کنیم که چطور میشه یک مانیتور که کنتراستش 1000 کیفیتی فوق العاده بهتر و بیشتر از مانیتوری با کنتراست 50000 داشته باشه !؟

دوستان من حداقل بنا به اونچه در این زمینه تجربه و تحقیق کردم به این نتیجه رسیدم که اعداد و ارقام نجومی کنتراست این 2 برند ! همش کشکه و بهیچ وجه واقعی نبوده و در عمل شاهد تاثیر اون نخواهیم بود ! جالب ترین قسمت جریان اینجاست که فقط همین 2 برند دست به این ابتکار و خلاقیت زده اند و از این طریق عوام فریبی نموده و بازارشون رو داغ تر میکنند ! فکر نمیکنم کسی باشه که بگه بالاترین و با کیفیت ترین برند موجود در عرصه ال سی دی ! سامسونگ یا ال جی ست ! پس بد نیست یه نیگاهی به خصوصیات سایر برند های سازنده مانیتور بیاندازیم تا حقیقت برامون روشن شه ! باور کنید برندهای مطرح سازنده ال سی دی هیچ یک تا به امروز کنتراستی بالاتر از 2000 نداشته اند و تازه اخیرا با کنتراست های 5000 محصولاتی رو عرضه کردن که بسیار کمیاب و گرونن !

موضوع سره اینه که معیار و مقیاس استانداردی برای سنجش میزان کنتراست وجود داره ولی این 2 برند کمی رندی میکنن و از یک سری اسامی مثل حداکثر کنتراست یا ... استفاده میکنند که در حقیقت و طبق قانون ! هیچ یک از سایر برندها این کنتراست ها رو درج نکرده و وفقط همون کنتراست واقعی رو طرح میکنند ! ولی این 2 برند از یک سری نقاط مبهم این استاندارد سو استفاده کرده و بنوعی حربه تبلیغا ت ایشان شده که در نهایت کاربر و مصرف کننده کم اطلاع و ایرانیه که کلاه سرش رفته و بابت یه تبلیغ توخالی و تحریف شده ! هزینه ای رو متقبل میشه ! پس چشمامونو باز کنیم و کمی در این مورد با تعقل بیشتری برخورد نماییم !

امیدوارم درازای سخنم باعث کدورت خاطر و گزیده خوانی خوانندگان نشده و تجربیات و دانسته های ناچیز حقیر ! باعث اشنایی بیشتر و تامل در انتخاب مانیتور ها باشند ! و بصورت کاربردی مورد توجه و استفاده سرورانم قرار گیرند ! باور کنید بخاطر همین که اگه بنویسم یا باید طولانی و کامل باشه و یا اصلا نباشه ست که مدت مدیدیه که دو دلم و الانم چون به دوست و استاد عزیزی قول داده بودم ! مجبور به این انتخاب و نوشتن شدم ! بازم عذر میخوام و از اساتید تمنا دارم در صورت مشاهده هر ایراد یا کاستی در عرایض حقیر ! اونارو اصلاح نموده و اگه اطلاعات ناگفته یا جدیدی در اختیار دارند ! لطف کرده و در اختیار جمع قرار بدن ! مخصوصا دوستان و اساتیدی که بزبان انگلیسی مسلطند !

در ضمن در پست های بعدی ! تصاویری از این مانیتور ال سی دی HP / W2207 رو تقدیم تون میکنم ! که برای مشاهده تصاویر بیشتر و کامل تر ! میتونید به این لینک اینجا تشریف برده و طبق اعداد صفحه ها از صفحه شماره یک تا صفحه سی مربوط به تصاویر ظاهری این ال سی دی و الباقی تا صفحه 107 هم مربوط به تصاویر تنظیمات این مانیتور میباشند !

ارادتمند و کوچیک شما / فرامرز

لطفا پست شماره 10 رو هم حتما مطالعه بفرمایید !

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام مجدد ! چشم اقا رضا ! همونطور که در پست های قبلی اشاره کردم ! در این پست و پست های بعد ! تصاویر منتخبی رو از این مانیتور قرار خواهم داد ! که امیدوارم مورد توجه شما دوستانم قرار بگیرن !

HP / W2207

2h6rgp36869lwqa3d4.jpg

xnzthb45rat8lj1m7dav.jpg

2hrtqft8k1jfpkp4ews1.jpg

دوست شما / فرامرز

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

ممنون فرامرز جان مانیتور بسیار جالب و زیباییه خیلی لذت بردم واقعا حالتهای چرخشی جالبی داره =d>

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مانیتور جالبیه ولی من با بالاتر از 20 اینچ موافق نیستم چون تحقیقی که در مورد 22 اینچ داشتم تا حدودی باعث خستگی چشم میشه خودم هم میخواستم t220 بردارم ولی منصرف شدم و t200 سامسونگ برداشتم که هم زیبایی بسیار عالی داره و مشخصات عالی .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام و بازم سلام ! راستش چند نکته دیگه باقی مونده که خواستم به عرض تون برسونم ! البته چون مطلب طولانی شد و سایت هم همه رو در یک پست که چه عرض کنم در 2 پست هم قبول نمیکرد و همچنین بدلیل اینکه یکی از عرایض این پستم یکمی زیادی مهمه ! تصمیم گرفتم که در پست جدید خدمت برسم !

اول نکته بسیار مهمی رو خدمت تون بگم که در میان این 9 نفری که بنا به پیشنهاد حقیر و صلاح دید خودشون اقدام به خرید این مانیتور نموده اند ! یک نفر از ایشان با مشکلی برخورد کردند که خواستم به اطلاع تون رسونده و حجت رو تموم کنم ! بنا به گفته این عزیز ! ایشون پس از 2 ساعت مشاهده مداوم به صفحه این مانیتور ! دچار سردرد های مخوفی میشن و این تجربه رو قبلا هم داشتن و تا بحال چندین مانیتور رو عوض کردن ! بازم تاکید میکنم که تنها ایشون این شکایت رو داشتن و باقی کاربران از جمله حقیر که حداقل روزی 15 ساعت پای سیستم هستم ( تازه گیها ) به هیچ وجه چنین موردی رو مشاهده نکردم و در ضمن این دوستم کمی از خودش وسواس داره و زیادی حساسه و تا جاییکه فهمیدم اگه شمام از اون دسته اشخاصی هستید که در خودرو ها یا اتوبوس دچار سر گیجه و حالت تهوع میشید ! بهتره از انتخاب و خرید این مانیتور صرف نظر کنید ! چون این علائم ! دقیقا مطابق با حالات این دوستمه ! (:) ~x(

نکته بعدی این که این ال سی دی مدل دیگری هم داره که همچون همون 2 مانیتور اسوس که خدمت تون قبلا گفتم ! این ال سی دی هم دقیقا مشابه همین W2207 هستش با این تفاوت که دارای درگاه HDMI بوده و با نام HP / W2207 H شناخته میشه !

در پاسخ اون عزیز هم که پرسیده بودن ایا 19 اینچ هم داره ؟ باید بگم که بله داره و شما میتونید با مراجعه به اون لینکه سایت ایران اچ پی یا رایانه دات کام ! انواع شو ببینید ! ولی بخاطر داشته باشید که کرسی رایانه فقط همین یک مدل رو داره و متاسفانه سایر مدل ها رو نداره و همونطور که مشاهده خواهید کرد ! در سایر فروشگاه ها قیمت این مانیتور ها خیلی گرونتره و فکر نمیکنم به صرفه باشه ! امیدوارم اینقدر قبول زحمت بکنید که یه سری به اون 2 تا سایت که لینکشو گذاشتم ! تشریف برده و قیمتاشونو ملاحظه بفرمایید !

نکته بعدی اینکه یه سریم به سایت کرسی رایانه بزنید ! بد نیست ! این شرکت کارش عرضه سیستم های اسمبل شدست و تا جایی که من تحقیق کردم خدایی قیمتاشم خیلی خوبن و به صرفه اند ! از طرفی فروش قسطی هم داره و همین مانیتور رو با ماهی 9900 تومان میده ! :eek: البته اولش 120 تومان میگیره و بقیشو ماهی 9900 در 24 ماه میگیره ! یعنی مجانی بنظر من ! برای مشاهده لینک این مانیتور در سایت کرسی رایانه اینجا رو کلیک کنید !

نکته اخرم این که اگه واقعا قصد خرید این مانیتور رو داشتید و قصد تون حتمی شد ! و بنا به هر دلیلی نخواستید این مانیتور دوستمو بگیرید و خواستید از کرسی بخرید هم ! یه ندایی به من بدید ! شاید بتونم کمک تون کنم ! بعدا میگم چطوری ! :cool: شاید بدلیل تعداد بالای خریدم از این شرکت و اشنایی نسبی با ایشان ! بتونم تخفیف خوبی براتون بگیرم ! پس اگه مایل بودید کافیه به من اطلاع بدید !

بازم اگه سوالی بود در خدمتم ! حالشو ببرید و مارو هم فراموش نکنید ! :D

دوستدار شما / فرامرز ! ~x(

نحوه خرید :

1 - شما میتونید بصورت نقدی با قیمت 259 تومن این مانیتور رو خریداری کنید !

2 - میتونید نقدا 120 تومن داده و باقی شو بصورت قسطی ماهی 10 تومن طی 2 سال بدید !

3 - میتونید از دم به قسط با ماهی حدود 30 تومن خریداری کنید !

- توضیح اینکه برای خرید این مانیتور بصورت قسطی ( هر 2 نوع / چه از دم به قسط و چه نصفش قسط ) باید یک فقره چک کارمندی و کپی فیش حقوقی رو ارائه بدید و برای اینکار نیازی نیست حتما حضورا به نمایندگی کرسی رایانه مراجعه کنید و کافیه چک و کپی فیش رو براشون ارسال کنید !

- مورد اخر هم هزینه ارسال این مانیتور رایگانه و خودتون میدونید که هزینه ارسال یمک مانیتور 9 کیلویی با توجه به وزن و قیمت اون در رابطه با بیمه ، چقدر میشه که فقط اشاره کنم برای مسیری در حدود 700 کیلومتر در حدود 8 هزار تومن میشه که این هزینه رو هم خود شرکت مذکور متقبل شده ![/SIZE]

توجه : دوستان ، حقیر در مورد معرفی این قطعه و یا سایر قطعاتی که معرفی میکنم ، هیچگونه نفع مادی و غیر مادی نبرده و برای من سودی در بر ندارند و تمام هدف من ،

اطلاع رسانی و بازگو کردن اطلاعات ناچیزم ست و بس !

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

مانیتور جالبیه ولی من با بالاتر از 20 اینچ موافق نیستم چون تحقیقی که در مورد 22 اینچ داشتم تا حدودی باعث خستگی چشم میشه خودم هم میخواستم t220 بردارم ولی منصرف شدم و t200 سامسونگ برداشتم که هم زیبایی بسیار عالی داره و مشخصات عالی .

سلام اقا رضا ! شما استاد بنده هستید ! ولی پیرو نوشته های فوق ! بهتون پیشنهاد میکنم اولا امار و ارقام این 2 برند ( ال جی و سامسونگ ) رو براحتی نپذیرید و سعی کنید مطمئن شید ! حداقل تا جاییکه من فهمیدم خیلی از این مشخصات مثبت ! تبلیغی بیش نیستند ! بنظر من بهتره یه سری به سایت های سامسونگ و ال جی اروپا بزنید تا ببینید که حقیقت چیه ! تازه اونام حقیقت صرف نیستن و حداقل در مورد میزان کنتراست ! غلو شده اند ! هر چند در قیاس با ارقامی که به خورد ما ایرانی ها میدن کمی معتدل ترن ! میگید نه ! امتحان کنید !

در مورد ظاهرشونم ! بنظر حقیر هیچ حرفی واسه گفتن ندارن ! حداقل در مقابل محصولی همچون hp / w2207 که ...! :D شوخی بود رضا جان ! چون دل پری از این جریان دارم ! بازم عذر میخوام ! :)

در مورد خستگی چشم ناشی از 22 اینچ هام ! راستش من باهاش برخوردی نداشتم و از اونجاییکه مانیتور قبلیم 20 اینچ بود ! با مانیتور 22 جدیدم جز برتری چیزه دیگه ای ندیدم و بنظرم ال سی دی های 22 اینچی ! نسبت به 20 اینچی ها از همه نظر بهتر هستند ! ( نظر شخصی و بدور از تعصبات )

کوچیک شما / فرامرز

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! اینم تصویری از مانیتور خودم hp / w2207

kdhjto0og8ogme7n88.jpg

فرامرز

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

آقا فرامرز شما میگید در رده ی 300 هزار. T220p فقط یکبار این مانیتور رو از نزدیک ببینید و قدرت سامسونگ در این زمینه رو حس کنید.

زیاد هم برندهای مطرح رو نکوبید.

اون موردی که میگن مانیتورهای 22" مشکل ایجاد میکنه.درسته.با این مانیتورها باید فاصله ی زیادی از مانیتور بگیرید تا به مشکل برخورد نکنید.

در مورد کنتراست با شما موافق هستم.هم اکنون تمام این مدل های t از سامسونگ همون کنتراست 2000 رو دارند و اون 50000 و غیره ماله تبلیغ روزنامه هاست.

در مورد زمان تاخیر در مورد سامسونگ شک نکنید و بدونید که همون 2میلی ثانیه هست.

رزولوشن 1920*1200 به خوبی در samsung t220p قابل اجراست.ولی خوب به نظر من نیازی به این رزولوشن نیست.مثلا کارتی رو در نظر بگیرید که بخواد کرایسیس رو در این رزولوشن و با دیرکس 10 و با بالاترین جزییات اجرا کنه و فریم مناسب(40فریم به بالا ایده آل بازی است)بگیره.اون کارت ...........................نداریم.

این اتفاق در اکثر بازی های جدید صدق میکنه.

در رزولوشن های بالاتر از 1680*1050 سیستم در بازی وحشتناک افت میکنه.دوست دارم اینو خودتون تجربه کنید.

در کل خیلی خوب بود و ممنون از زحمات شما.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوست من ! جناب vandal من فرمایشات شما رو جداگانه و با رنگ صورتی قرار دادم و پاسخ هر یک رو در ادامه اون بیان کردم ! امیدوارم مفید واقع شن ! پیشاپیش از حسن توجه و دقت شما تشکر میکنم !

آقا فرامرز شما میگید در رده ی 300 هزار. T220p فقط یکبار این مانیتور رو از نزدیک ببینید و قدرت سامسونگ در این زمینه رو حس کنید.

من این مانیتور و تصویرشو از نزدیک دیدم و منم بهتون پیشنهاد میکنم مانیتور معرفی شده رو شمام یکبار ببینید چون مطمئنم نظرتون عوض خواهد شد !

زیاد هم برندهای مطرح رو نکوبید.

من نمیدونم شما به چی میگید کوبیدن ! اگه تحقیق و افشای حقیقت ! کوبیدن معنی میده که .. ! من هیچ وقت بدون دلیل حرفی نمیزنم و نه نسبت به برندی مثل اچ پی تعصب دارم و نه با برندی مثل سامسونگ دشمنی ! فقط سعی کردم اونچه تحقیق و تجربه کرده بودم رو با دوستان قسمت کنم ! من دوست داشتم بجای این حرفا ! حداقل میرفتید یه سری به اون سایت هایی که گفتم میزدید تا ببینید که هر چی گفتم حقیقت محض !

اون موردی که میگن مانیتورهای 22" مشکل ایجاد میکنه.درسته.با این مانیتورها باید فاصله ی زیادی از مانیتور بگیرید تا به مشکل برخورد نکنید.

حداقل من با این مشکل روبرو نشدم ولی ردش هم نمیکنم !

در مورد کنتراست با شما موافق هستم.هم اکنون تمام این مدل های t از سامسونگ همون کنتراست 2000 رو دارند و اون 50000 و غیره ماله تبلیغ روزنامه هاست.

خب نمیشه که شما کنتراست رو قبول نداشته باشید ولی رزولیشن رو قبول کنید ! بعدشم موضوع سره روزنامه ها نیست و خودتونم میدونید که کنتراست 50000 رو فقط توی روزنامه ها نمیشه دید و روی خود محصول هم میشه دید و در سایت نمایندگی ایران اون هم در قسمت مشخصات این مانیتور ها ! با همین کنتراست معرفی شدن ! خب وقتی کنتراست رو دارن تحریف میکنن ! فکر نمیکنید ممکن رزولیشن رو هم دستکاری کرده باشن ! پس برید و خودتون ببینید تا مطمئن شید از روی دلیل و مدرک حرف میزنم نه روی حساب روزنامه و ...!

در مورد زمان تاخیر در مورد سامسونگ شک نکنید و بدونید که همون 2میلی ثانیه هست.

ببینید خودتون بهتر میدونید که پانل صفحه نمایش ها ! انواع گوناگونی دارند که مهمترین مورد در انتخاب و برتری مانیتور ها محسوب میشن ! اینکه اشاره کردید به 2 میلی ثانیه ! این تایم پایین یکی از خصوصیات پانل های ارزونه و نمیشه خیلی روی اون حساب کرد ! البته در کارایی اون هیچ بحثی نیست ولی در مقایسه با سایر مشخصات مانیتورها ! خیلی نمیشه روی اون تاکید داشت !

رزولوشن 1920*1200 به خوبی در samsung t220p قابل اجراست.ولی خوب به نظر من نیازی به این رزولوشن نیست.مثلا کارتی رو در نظر بگیرید که بخواد کرایسیس رو در این رزولوشن و با دیرکس 10 و با بالاترین جزییات اجرا کنه و فریم مناسب(40فریم به بالا ایده آل بازی است)بگیره.اون کارت ...........................نداریم.

ببینید قابل اجرا بودن که نمیشه معیار ! همونطور که میدونید ال سی دی ها بر خلاف مانیتور های crt بهترین کیفیت رو در یک رزولیشن خاص نشون میدن که همیشه بالاترین رزولیشن ! بهترین و بهینه ترینشم هست ! و بهترین رزولیشن و بهترین تصویر رو با اون ارائه میدن و اگه کمتر بشه ! باعث افت کیفیت تصویر میشه ! خب حالا اگه رزولیشن واقعی مانیتور شما همون 1920 باشه و اونو بذارید روی 1680 ! فکر نمیکنید با افت کیفیت تصویر مواجه بشید ! شک نکنید که همینطوره ! و فقط یک استثنا وجود داره که مثلا رزولیشن واقعی مانیتور شما همون 1680 باشه و اون 1920 فقط تبلیغ باشه و در اون صورت بهترین کیفیت تصویر ممکن رو میتونید با مانیتور تون و در 1680 ببینید والا اگه اون 1920 واقعی باشه و شمام اونو روی 1680 ست کنید ! بدون شک با افت کیفیت مواجه خواهید بود ! تازه همه اینها بکنار ! اقا یکسری به سایت های سامسونگ در کشور های اروپایی بزنید تا همه چی مشخص بشه ! یعنی شما میگید برای اروپایی ها این مانیتور رو با روزلیشن 1680 زدن و برای ما چون کارمون درسته اومدن 1920 زدن ! ایا این معقوله ! همه میدونیم که همیشه این بحث وجود داشته و داره که قطعاتی که برای ایران عرضه میشه از نظر کیفی با قطعات کشورهایی مثل اروپا قابل مقایسه نبوده و کاستی چشمگیری در مقابل قطعات عرضه شده برای سایر کشور ها دارن !

این اتفاق در اکثر بازی های جدید صدق میکنه.

در رزولوشن های بالاتر از 1680*1050 سیستم در بازی وحشتناک افت میکنه.دوست دارم اینو خودتون تجربه کنید.

من اینو خوب میدونم و تجربشم کردم که با بالاتر رفتن روزولیشن فشار بیشتری به گرافیک میاد ! ولی خب اینو هم همه خوب میدونیم که انتخاب و خرید مانیتور رابطه تنگاتنگی با توان کارت گرافیک سیستم داره و موقع خرید مانیتور باید توان گرافیک مون رو محاسبه کنیم تا مشکلاتی از این دست پیش نیاد و حداقل من فکر میکنم این که بیایم روزلیشن رو کم کنیم و از اون مقدار تعیین شده و بهینه ال سی ها که اکثرا در بیشترین حالت ممکنه ! بهترین کیفیت رو ارائه میدن ! پایینتر بیاریم ! اصلا راه حل مناسبی نیست چون همونطور که قبلا هم اشاره کردم با اینکار نمیتونیم از حداکثر کیفیت مانیتورمون بهرمند بشیم ! و تنها راه حل اینه که موقع انتخاب و خرید مانیتور با دقت این موضوع رو در نظر داشته و با احتساب توان کارت گرافیک مون اقدام به انتخاب مانیتور کنیم ! و مثلا اگه کارتمون توانایی بالایی نداره سعی کنیم از مانیتورهایی با رزولیشن پایین تر استفاده کنیم ! و الا اگه رزولیشن رو کم کنیم یا پایینتر بیاریم فقط باعث افت کیفیتش شدیم مثل اینکه یک ال سی دی با رزولیشن 1024 رو بیایم بذاریم روی 800 ! معلومه که نتیجه ای جز کاهش کیفیت نخواهیم داشت !

در کل خیلی خوب بود و ممنون از زحمات شما

قابلی نداشت دوست من ! از اینکه اینقدر دقت و توجه داشتید خیلی ازتون ممنونم و لطف کردید که نظرتون رو مطرح کردید ! امیدوارم بتونم بیشتر از اینا ازتون یاد بگیرم !

دوست کوچک شما / فرامرز

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! اینم تصاویری از 3 مانیتور منتخب من در 3 اینچ مختلفه : 20 / 22 / 24 که هر 3 واید هستند و نام هر یک را بالای تصویر اون درج کردم !

بهترین و زیباترین مانیتور 22 اینچ از نظر من بنام : ASUS / PG221 H ( البته تصویر مربوط به مدل معمولی اونه یعنی PG221 هستش ولی چون از نظر ظاهری هیچ تفاوتی ندارن ایرادی ندیدم !

ua8t6ae15aokbgdw7avf.jpg

3nv8ci0igdyco6v0mef.jpg

130mg35oze3ba3jkzql9.jpg

بهترین و زیباترین مانیتور 24 اینچ از نظر من بنام : BenQ / FP214VW

virvtf12dinu9k4vkqf.jpg

زیباترین و بهترین مانیتور 20 اینچ از نظر من از برند : APPLE

7jmq906eqvn005vbvd.jpg

بازنده

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

آقا فرامرز شما میگید در رده ی 300 هزار. T220p فقط یکبار این مانیتور رو از نزدیک ببینید و قدرت سامسونگ در این زمینه رو حس کنید.

زیاد هم برندهای مطرح رو نکوبید.

درست مي گن (وندلاين خودمه؟!:))

بهترين مانيتور 22 اينچ T220 مي باشد كه كنتراست آن 50 هزار(البته استاتيكه!)ولي واقعي يا ديناميك بيست هزار!

رزوليشن 1200*1900 و قيمت 270.

كه هم از كنتراست ال سي دي شما بيشتره و هم زيبايي بهتري داره و هم قيمت كمتري داره.

همچنين ال سي دي فقط براي بازي كردن نيست كه !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

اقا من مدتی هست که میخوام یه ال سی دی بگیرم

این ال سی دی قبلیم 15+1 اینچ هست ولی کوچیکه

مشخصات سیستم هم اینه کسی پیشنهادی نداره

main: asus p5e

cpu:e8400

ram 2gb crucial 1066

vga geforce 8800gt 512_OC

قیمتش زیاد برام مهم نیست

کیفیتش مهمه و اینکه 19 باشه

تو بازیها هم با این کارت حداقل بتونم با یه رزولوشن مناسب یه چند تا بازی بکنم

مرسی

راستی اقای حسینی شما اگه چیزی دارید معرفی کنید

البته نمیتونم بیام تهران ! اگه بشه با پیک

مرسی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

اقا من مدتی هست که میخوام یه ال سی دی بگیرم

این ال سی دی قبلیم 15+1 اینچ هست ولی کوچیکه

مشخصات سیستم هم اینه کسی پیشنهادی نداره

main: asus p5e

cpu:e8400

ram 2gb crucial 1066

vga geforce 8800gt 512_OC

قیمتش زیاد برام مهم نیست

کیفیتش مهمه و اینکه 19 باشه

تو بازیها هم با این کارت حداقل بتونم با یه رزولوشن مناسب یه چند تا بازی بکنم

مرسی

راستی اقای حسینی شما اگه چیزی دارید معرفی کنید

البته نمیتونم بیام تهران ! اگه بشه با پیک

مرسی

با سلام

پیشنهاد من:

SAMSUNG / T1900 / 225.000

SAMSUNG / BW1932 / 196.000

SAMSUNG / BW1931 / 192.000

ولی در کل T1900 از همشون بهتره.

با تشکر :)~x(:D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درست مي گن (وندلاين خودمه؟!:))

بهترين مانيتور 22 اينچ t220 مي باشد كه كنتراست آن 50 هزار(البته استاتيكه!)ولي واقعي يا ديناميك بيست هزار!

رزوليشن 1200*1900 و قيمت 270.

كه هم از كنتراست ال سي دي شما بيشتره و هم زيبايي بهتري داره و هم قيمت كمتري داره.

همچنين ال سي دي فقط براي بازي كردن نيست كه !

سلام دوست عزیز ! ما این همه گفتیم ! اخرش باز اومدید میگید کنتراستش فلانه ! خب اینکه کنتراست استتاتیک و دینامیکش رو اشاره کردید درست ! ! ولی سوال من اینجاست چطوره که فقط توی دنیا همین 2 برند این کنتراست ها رو دارند و سایرین حداکثر کنتراست محصولات شون 2000 هستند !؟ حتی در سری مانیتور های high end نیز بیشتر از این کنتراست رو شاهد نیستیم ! یعنی بنظر شما مانیتورهای سامسونگ و ال جی مثلا از نظر کیفیت و کنتراست ! 25 برابر یا اگه 20000 حساب کنیم ! 10 برابر ! بهتر از سایر مانیتور های درجه یک دنیا هستند ؟ یعنی واقعا این مسئله معقوله ؟

از اون گذشته ! من بهیچ وجه روی این حساب که مانیتور معرفی شدم ! مشابه مانیتور خودمه ! نبود که اونو برتر میدونم ! من فقط سعی کردم انچه درک و تجربه کرده بودمو خدمت دوستان تقدیم کنم ! و بهیچ وجه قصد جانب داری یا این حرفارو نداشتم ! و اصلا شخصی به جریان نیگاه نکرده و نمیکنم ! در ضمن رزولیشن مانیتور مورد نظر شما روهم ! برای بار چندم خدمت تون میگم که اونیکه فرمودید فقط تبلیغ و کلکه ! نه واقعیت و در عمل که هیچ در ظاهر هم این رزولیشن وجود خارجی نداره ! و دلیل این ادعامو هم بصورت مفصل و با ذکر دلیل و مدرک ! در مطلب مورد نظر ! عنوان کرده ام !

ای کاش شما قبل از اظهار نظر و پاسخ به عرایض حقیر ! لطف کرده و یکبار بصورت کامل گفته های منو مطالعه میکردید ! من برای تمام این موارد و اینچنین سوالات احتمالی ! قبلا و در همون پست اصلی ! پاسخ های لازم رو داده ام ! و شما میتونید دوباره یه نیگاهی بندازید تا پاسخ تون رو دریافت کنید ! حقیر در عین حال که قبلا و مجددا اعلام کرده و میکنم که مطالب نوشته شده ! فقط بیان تجربه و نظرات شخصی حقیر بوده ! ولی هیچ یک از عرایضم رو ! روی حساب شک و شبهه و یا غرض ورزی و نگاه منفی نگفتم و در حد توان و امکان ! همشونو با دلیل ارائه دادم !

در مورد ظاهر مانیتور هم ! قبلا گفتم و الانم میگم ! که این موضوع سلیقه ای بوده و به نظر کاربر بر میگرده ! هر چند که بعید میدونم عده زیادی با شما موافق باشند ! در ضمن من منظور شما رو از اینکه فرمودید( ال سی دی فقط برای بازی کردن نیست که ) رو متوجه نشدم ! مگه من اینچنین حرفی زدم ؟ ولی به یک نکته اشاره میکنم که در حال حاضر بهترین و توانمند ترین قطعات و سخت افزار ها ! همچون مادربرد یا ... پسوند های گیمینگ رو یدک میکشند ! حال بنظر شما این محصولات فقط برای استفاده گیمینگ ساخته شده اند و یا فقط به این منظور مورد استفاده قرار میگیرند ؟

فراموش نکنید که حداقل چندیست که قطعات قدرتمند و پر توان رو با نام گیمینگ عرضه میکنند ! چرا که این موضوع ! نشان از توان بالای قطعه داشته و با توجه به اینکه امروزه گیم ها یکی از مهمترین عوامل در به چالش کشیدن سخت افزار ها هستند ! پس نشان دادن کیفیت و توان یک قطعه ! با وجود پسوند گیمینگ ! خیلیم بی ربط نبوده و حاکی از توانمندی اون قطعه ست و یه جورایی تضمینی برای عملکرد بهتره اون ! بعنوان مثال وقتی یک قطعه توانایی قرار گرفتن در رده گیمینگ رو داشته باشه ! یعنی مثلا میتونه براحتی برای استفاده هایی که احتیاج به توان و قدرت کمتری دارند ! نیز مورد استفاده قرار بگیره و وجود عبارت گیمینگ ! صرفا بیانگر مختص گیم بودن قطعه نبوده و نمیشه برداشتی اینگونه داشت یا برای سایر کاربردها ! نتوان از اونها سود برد ! بلکه هدف ! توانمندی بی تردید ان قطعه است !

به هر حال امیدوارم دوستان لطف کرده و قبل از ابراز نظر در مورد مطالب حقیر ! ! زحمت مطالعه کامل عرایض حقیر رو به خودشون بدن و سوالاتی که قبلا پاسخ شون موجوده رو مجدد تکرار نفرمایند ! ( و حداقل به پاس زحمت گزداوری / تایپ و جمله بندی مطالب یکدیگر ! مطالعه کامل اونارو محترم شمرده و گرامی بداریم ) مجددا از دقت و توجه شما متشکرم ! و امیدوارم با دانسته های اندکم ! تونسته باشم بصورت کاربردی ! کمکی به سرورانم کرده باشم !

در پایان یکبار دیگه از اساتید و دوستان خواهش میکنم ! ایشان نیز لطف کرده و زحمت نوشتن دانسته ها و تجربیات شون در مورد قطعات مورد استفاده خویش ! اونم بصورت کاربردی و عملی ! بخود بدهند و این اطلاعات و تجربیات رو در اختیار جمع گذاشته و اساس و بنیان رویو نویسی بزبان فارسی رو احیا کنند ! باشد که این تفکر ! جرقه ای برای نیل به این هدف بوده و از این پس شاهد وفور مقالات و رویو های کاربری و کاربردی باشیم ! و نیاز به مطالعه رویو های انگلیسی زبان و یا احتیاج به تجربه شخصی ! برای اشنایی با قطعات ! از بین رفته و بتونیم انچنان از تجربیات هم سود ببریم که انگار خود ! ان قطعه رو داشته و تجربه کرده ایم !

که عاقبت و حاصل این حرکت ! انتخاب دقیقتر و مطمئن تر برای همه ما و کاربران علاقمند خواهد بود و میان این هزینه های سرسام اور ! ضریب اشتباه و احتمال ان ! تا حدود زیادی کمرنگ شده و همچنین انتخاب بهینه برای کاربرد کاربر نیز ! در صدر مزایای ان قرار خواهد گرفت !

به امید ان روز و با تلاش همه ما ! پس بسم ا...

همیشه بازنده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

منم مانیتور hp w2207 رو دارم از کرسی رایانه هم خریدم کیفیتش عالی هست

نمیدونم چرا مارک hp رو میکنه ولی من از پرینتری که خراب بود مارک hp رو کندم و رو منیتور چسبوندم و برچسب روی مدل مانیتور را هم کندم و زیرشو با الکل تمیز کردم خیلی کولاک شد

zntsgk.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 4 هفته بعد...
منم مانیتور hp w2207 رو دارم از کرسی رایانه هم خریدم کیفیتش عالی هست

نمیدونم چرا مارک hp رو میکنه ولی من از پرینتری که خراب بود مارک hp رو کندم و رو منیتور چسبوندم و برچسب روی مدل مانیتور را هم کندم و زیرشو با الکل تمیز کردم خیلی کولاک شد

سلام دوست عزیز ! ایده بسیار جالبی رو بکار بردید ! واقعا دمتون گرم ! خیلی حال کردم ! بدون شک تعمیرگاه های قطعاتی از این قبیل ! بهترین منبع برای بدست اوردن این مارک هاست !

مطمئنا پرینترهای فراوانی وجود دارند که بلااستفاده بوده و میشه با مبلغ ناچیزی ! مارک ها شونو خریداری کرد ! دست تون درد نکنه ! بازنده

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3 ماه بعد...

با سلام

اقای بازنده میگم در حال حاضر اگه بخوام این مانیتور رو تهیه کنم کجا میتونم تهیه کنم ؟؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...