رفتن به مطلب

مبحث موس و کیبرد های بیسیم و پیشنهاد بهترین ها در رده قیمتی متوسط ! از نظر حقیر


Recommended Posts

مقدمه :

سلام دوستان ! راستش مدتی بود که تصمیم داشتم بهترین موس و کیبرد های وایرلس موجود در بازار ایران رو ! از نظر خودم ! خدمت تون معرفی کرده و در حد توان و بضاعتم ! خلاصه ای از توضیحات و مشخصات کاربردی شونو خدمت تون تقدیم نمایم ! خب امشب دیدم عزیزی در مورد قطعات مورد نظر ! راهنمایی خواسته بودند ! منم فکر کردم الان موقع مناسبی برای ارائه نظر شخصیمه و امیدوارم مورد توجه و کاربرد دوستان قرار بگیره !

همونطور که از عنوان تاپیک و موضوع بر میاد ! حقیر کلا با موس و کیبرد های با سیم موافق نبوده و دلایلی هم برای این مخالفت دارم که حداقل از نظر خودم قانع کننده هستند ! البته شاید بشه از کیبرد سیم دار چشم پوشی کرد ولی در مورد موس ها ! حداقل بنا به تجربه و نظر شخصیم ! به هیچ وجه انواع سیم دار رو ترجیح نداده و کلا اینگونه انتخاب ها رو قبول ندارم ! به هر حال سعی میکنم در ادامه بصورت خلاصه وار ! تا حدودی دلایلمو خدمت تون عرض کرده و انتخاب و تصمیم گیری نهایی رو به خودتون واگذار نمایم !

کلا بحث وایرلس بودن یا نبودن ! یه بحث کهنه ست که خب ! هر کسی سلیقه و نظر خاص خودشو داره ! حقیر هم بنا به تجربه و نظر شخصی خودم ! بدون هیچ تردیدی سری وایرلس و بی سیم این دو قطعه رو پسندیده و مسلما پیشنهاد شون هم میکنم ! البته بسیاری از منتقدین و مخالفان موس و کیبرد های بیسیم ! مهمترین دلیل مخالفت شون رو اینطور عنوان میکنند که بی سیم بودن این 2 قطعه ! باعث قطعی ارتباط شون در میانه کار میشه ! و ممکن این قطع ارتباط باعث از بین رفتن و یا اخلال در عملکرد کاربر بشه ! البته نظر این دوستان ! خیلیم بی ربط نیست و من بهیچ وجه ردش نمیکنم ! ولی مهمترین نکته و ایراد این نظریه حداقل از نظر من ! اینجاست که تجربه این اساتید مربوط به گذشته بوده و ممکن محصول مورد نظرشون ! نه تنها در گذشته مورد استفاده ایشان قرار گرفته باشه که احتمال بسیار زیاد ! تجربه انها ! با قطعات رده پایین و قدیمی انجام گرفته !

دلیل این ادعای من اینه که ! حقیر حداقل بیشتر از 7 ساله که دارم از موس و کیبردهای بیسیم استفاده میکنم و در تمام این مدت ! حتی یکبار هم دچار قطعی و اشکال در عملکرد انها نشده ام ! اضافه کنم که من در این 7 سال مورد بحث ! از چندین مدل مختلف و با برند های مختلف! از این دو قطعه استفاده کرده ام و حتی قیمت ها و رده کیفی انها ! نیز در سطوح مختلفی قرار داشته اند ! البته این یک حقیقته که من تمامی موس و کیبرد های وایرلس ساخته شده و موجود در ایران رو تست و تجربه نکردم و توانایی استفاده تعداد محدودی از ایشان رو داشته ام ! ولی با تمام این اوصاف ! من فکر میکنم بزرگترین و مهمترین دلیل بوجود امدن اشکال و قطعی در موس و کیبردهای مورد تجربه و نظر این مخالفان ! قدیمی بودن و استفاده از تکنولوژی پایین ساخت انها بوده و همونطور که در اکثر موارد شاهد هستیم ! در ابتدای ساخت بسیاری از ساخته های دست بشر ! ایراداتی وجود داشته و داره که به مرور زمان اون ها رو کنترل و حل کرده ست !

از اینها گذشته ! اگر در حال حاضر هم موس و کیبرد هایی باشن که دچار ایراداتی همچون قطعی بوده و کاربر رو دچار مشکل کنند هم ! فرقی به حال ما نداره ! چرا که قطعاتی که حقیر معرفی خواهم کرد ! به صحت و ثقم عملکرد انها اطمینان کامل داشته و عدم وجود ایراداتی از این دست رو ! تضمین میکنم ! پس اگر موارد پیشنهادی حقیر ! از زوایای ظاهری ! مورد توجه و پسند شما واقع شدند ! هیچ شکی به دل راه نداده و با خاطری اسوده اقدام به انتخاب و تهیه ایشان بنمایید !

خب تا اینجای کار در مورد ایرادات احتمالی و ذکر دلایلی بر نادرستی انها ! بحث کردیم ! حال نوبتی هم که باشه ! نوبت ذکر مزایای انواع بیسیم موس و کیبرد هاست ! بی شک مهمترین و اصلی ترین مزیت موس و کیبرد های وایرلس ! همانا بی سیم بودن انهاست ! همونطور که مسلما تجربه کرده اید ! وجود کابل های مختلف و بسیاره موجود در دسکتاپ ! گاها کاربر رو دچار مشکل کرده و حتی از نظر ظاهری نیز ! نمای در خوری رو ایجاد نمیکنند ! با یک حساب سر انگشتی متوجه میشیم که تعداد کابل های قابل مشاهده روی میز و دسکتاپ ! از تعداد زیادی برخوردارند ! مثلا کابل هایی همچون مانیتور - اسپیکر ها - مودم اکسترنال - وب کم و ... که بنا به قطعات مورد استفاده کاربر متفاوت هستند ! هر یک ! یک یا چند کابل رو به خود اختصاص داده و باعث شلوغی و گاها دست و پاگیری هم میشوند !

مثلا خود من بر روی میز دسکتاپم ! سوای کابل های مانیتور( کابل اسپیکر و تصویر مانیتورم ) ! و 3 اسپیکر موجود بر ان ! که هر یک 2 سیم مجزا دارند ! یک گارد ولتاژ و مودم هم دارم ! خب حالا فرض بگیرید که کابل های موس و کیبرد رو هم به جمع اینها اضافه کنیم ! معلومه که وجود کابل های مختلف نه تنها باعث ظاهره نا مناسب دسکتاپ شما ! که باعث شلوغی و ایجاد تصویر نامطبوعی از میز کار شما نیز خواهند شد ! و خود بهتر میدانید که ازدیاد کابل ها در یکجا ! کمترین تاثیرش !به هم پیچیده شدن و گره خوردن انهاست !

نکته دیگری که میتوان بعنوان مزیت وایرلس بودن قطعات ! ( موس و کیبرد ) عنوان کرد ! موضوع قابلیت مانور بیشتر کاربر و خلاصی از یدک کشیدن مستمر یک یا 2 کابله که فضای حرکتی و کاری کاربر رو محدود کرده و قدرت مانور رو از او میگیرند ! و مسلما نبود انها فضای بسیار وسیع تری را در اختیار قرار داده و کاربر میتواند براحتی موس و کیبرد خود را در زوایا و حالت های متنوع بکار گیرد ! شاید بتوان با ! سیم دار بودن کیبرد کنار امد و به این دلیل که کمتر نیاز به حرکت ان پیش میاید ! از خیر بی سیم بودنش گذشت ! ( البته فراموش نکنید که برای بسیاری از کاربران که کاربردهایی همچون مالتی مدیا بیشترین سهم استفاده ایشان را رقم میزنند ! وجود قابلیت وایرلس ! تا حد بسیاری کمک حالشان خواهد بود و مثلا براحتی میتوانند بر روی کاناپه خود لم داده و از فاصله ای دور از میز و دسکتاپ خود ! براحتی دستورات لازم را اعمال نمایند !

ولی در مورد موس ها ! جریان کمی فرق میکنه ! چرا که عملکرد کیبرد ! نیاز خاصی به حرکت اون نداره و در حقیقت در اکثر مواقع کیبرد ها ثابتند! ولی موس ها ! مداوما در حال حرکت بوده و وجود سیم برای انها ! یعنی ضمن حرکت خود موس ! همراهی نا مطبوع کابل ان و بی شک ! محدود کردن دایره اختیارات و حرکات کاربر ! مثلا برای کاربردهایی همچون گیم ! حساسیت بالا و سرعت واکنش کاربر و موسش ! بسیار حائذ اهمیت ست ! و رهایی از این کابل به کنترل و حرکات راحت تر و موزون تر موس کمک شایانی میکند ! بعنوان مثال خود من بدلیل استفاده بلند مدت از موس های بیسیم ! بهیچ وجه توانایی کنترل مطبوع و دلخواه ! موس های با سیم را نداشته و کار کردن با انها ! واقعا برایم دشوار ست ! ولی در حالت عکس ان ! نتیجه متفاوت بوده و اگر کاربری که مدت ها از موس های سیم دار استفاده کرده ! موس بی سیمی را در دست بگیرد ! دچار مشکل نمیشود و نبود ان کابل ! نه تنها مشکلی را برای این کاربر به همراه نخواهد داشت که مسلما تجربه جدید و راحت تری را خواهد چشید !

حقیر شخصا این گفته ها را تجربه کرده ام ! هم در مورد عدم رضایت برای استفاده از موس با سیم برای خود و هم در مورد تجربه رضایت کاربری که مدتها از ماوس های باسیم استفاده کرده و برای اولین بار موس بی سیمی رو در دست گرفته ست ! که نتیجه هر دو مورد رو عینا به سمع و نظرتون رسوندم !

در ضمن از اونجاییکه در مورد ظاهر قطعات ! وسواس خاصی داشته و توجه ویژه ای بدان دارم ! اگر سلیقه شخصی شما نیز ! مشابه حقیر ست ! میتوانید با اطمینان ! این محصولات رو در رنج و رسته قیمتی خود ! از جذاب ترین های موجود بدونید ! البته من تنها به مقوله ظاهر و سیمای انها توجه نکرده ام و مبحث کارایی و عملکرد مثبت شان هم ! برای حقیر ملاک و معیار بوده ! پس از هر نظر میتونید روی پیشنهادات من ! حساب کنید !

و اما قطعاتی که معرفی و پیشنهاد خواهم کرد از برند های مختلف هستند ولی یکی از این برند ها ! ساخت وطن بوده و فراسو نام دارد ! من بهیچ وجه نمیخوام در مورد کیفیت محصولات این برند نظر خاصی ارائه بدم ! ولی کیفیت قطعاتی که از این برند وطنی خدمت تون پیشنهاد میکنم رو تضمین کرده و نسبت به کارایی انها ! اطمینان کافی دارم ! البته شاید بد نباشه اشاره ای به نحوه ساخت و عرضه محصولات برند فراسو داشته باشم تا موضوع کمی روشنتر شود ! بصورت خلاصه ! تعداد اندک و انگشت شماری از محصولات این برند توسط خودش ساخته میشه و بیشتر قطعات عرضه شده ! محصولات oem هستند که فقط ارم این شرکت بر روی اونها میخوره و در حقیقت ساخت خارج از کشورند !

خب محصولاتی که خدمت تون معرفی و پیشنهاد میکنم از رنج های مختلف قیمتی تشکیل شدند که شما میتونید بنا به وسع و کاربردتون ! میان انها انتخابی داشته باشید ! بی شک هر چقدر پول بیشتری هزینه کنید به همون نسبت ! آش بیشتری هم خواهید خورد ! اینو هم اضافه کنم که محصولات معرفی شده این پست ! در رده متوسط و همچنین رده ارزون ها هستند و در حقیقت کمترین هزینه ممکن رو دارند ! ( از نظر من ) و بنظر حقیر ! کمتر از این هزینه فعلا مورد مناسبی وجود نداره و مهمتر اینکه کیفیت مناسبی هم نخواهند داشت !

معرفی و پیشنهادات حقیر رو در پست های بعدی میتونید مشاهده بفرمایید !

بازنده

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

معرفی بهترین کیبرد و موسبی سیم با قیمت مناسب و از نظر شخصی حقیر !

کیبرد :

خب اولین کیبرد بی سیمی که خدمت تون معرفی میکنم یک محصول نسبتاجدید از برند فراسو با نام FCR-6600RF ست که دارای ظاهر جذابی بوده و امکانات مناسبی رو هم در خود گنجونده ! البته قیمت این کیبرد وایرلس کمی از حد متوسط بیشتره و در حدود 40 هزار تومانه ! در ضمن این کیبرد ست نبوده و بدون موس میباشد ! این کیبرد زیبا ! دارای 102 کلید هستش و از پورت usb برای ارتباط با کامپیوتر استفاده میکنه ! فرستنده این کیبرد در داخل خودش جای گرفته و عملا در بیرون از خویش ! هیچ قطعه اضافیی نداره ! این کیبرد جذاب از یک گیرنده usb که اندازه کوچکی هم داشته و شباهت بسیاری به فلش مموری ها داره ! استفاده میکنه و براحتی به یکی از درگاه های USB کیس یا مادربرد متصل میشه !

در ضمن همونطور که در تصویر این کیبرد مشاهده میکنید ! بر روی خود یه تاچ پد نیز داره که یه چیزی تو مایه های همون تاچ پد لپ تاپ هاست ! که این کیبرد رو در مواقع ضروری ! از وجود ماوس بی نیاز میکنه ! ( البته این تاچ پد ! توی عکس به ال سی دی هم شبیهه ! ) همچنین اگه اشتباه نکنم ! وجود بک لایت در این کیبرد ! باعث زیبایی دو چندان در تاریکی و سهولت کار در مواقع لزوم میشه ! و یک کلید مخصوص هم برای روشن و خاموش کردن لامپ های پشت صفحه کلید نیز داره ! در ضمن بر روی این کیبرد کلید های راست و چپ ماوس نیز جاساز شده تا در مواقع لزوم ! بدون ماوس هم بتونه وظیفه خودشو انجام بده ! کیبرد FCR-6600RF انرژی لازم خود رو از 2 عدد باطری سایز aa بدست میاره که برای اطلاع شما به عرض برسونم که بیشتر کیبردهای وایرلس انرژی بسیاری محدود و اندکی رو برای کار خود استفاده میکنند !

بعنوان مثال یک جفت باطری مرغوب ! بیش از 6 ماه کاربرد داشته و نیازی به تعویض ندارد ! پس نگران هزینه باطری نباشید ! این کیبرد دارای 2 سال گارانتی تعویض بوده و با ویندوز ویستا هم سازگاری کامل داره ! در پایان این معرفی اضافه کنم که مسلما اگه بحث قیمت و هزینه کیبرد در میون نباشه ! انتخاب های بسیار دیگری وجود دارند که سعی میکنم در اینده و در همین تاپیک موارد مرغوبتر و در عین حال ! گرونتری رو هم خدمت تون معرفی کنم ! مشخصات کاملتر این کیبرد رو میتونید در لینک سایت رسمی فراسو اینجا مشاهده بفرمایید !

تصاویری از کیبرد FARASSOO / FCR - 6600 RF

fez0vjttk8gllcyrwtt.jpg

a630ce1ad2i1wnzzau0o.jpg

موس :

و اما موس پیشنهادی حقیر ! با توجه به رنج قیمت متوسطی که در اینجا ! مد نظر ما ست ! بنظر من در حال حاضر یکی از بهترین انتخاب ها موس Wireless Optical Mouse MI-4500X از برند TRUST هستش که در کنار ظاهر جذاب خود ! دارای عملکرد و قیمت مناسبی هم میباشد ! این موس قیمتی در حدود 25 تومان دارد ! و دارای دقت 800 DPI بوده و همچنین از انواع اپتیکال ست ! در ضمن دارای 5 کلید هم میباشد که از هر نظر کافی بنظر میرسند!

موس Wireless Optical Mouse MI-4500X دارای یک پایه شارژی ست که در حقیقت شارزر باطری های این موس هستش و همچنین گیرنده این موس هم بوده و از طریق یک کابل usb به کامپیوتر متصل میشود ! این شارژر دارای اندازه و ظاهر مناسبی بوده و براحتی بر روی میز و دسکتاپ شما قرار میگیره و با ظاهر سیلور و جذاب خود ! بنوعی به تریپ دسکتاپ شما ! می افزاید ! البته این موس دارای یک اداپتور هم هستش که برق مورد نیاز شارژرش رو تامین میکنه !

همچنین این موس زیبا دارای 2 عدد باطری شارژی هم هست که در داخل خود موس جای دارند و برای شارژ خود نیازی به خروج از موس نداشته و بهمراه موس بر روی پایه شارژر قرار میگیرند و براحتی شارژ میشوند ! عمر کار کرد و همچنین عمر کلی این باطری ها بسیار مناسب ست ! طوریکه با یک بار شارژ کامل ! براحتی یک روز کامل استفاده کاربر رو تامین میکنند و شاید هم بیشتر ! حقیر شخصا یکی از این موس ها رو دارم و حقیقتا هفته ای یکبار هم به شارژ مجدد ! احتیاج پیدا نمیکنه ! باطری های قابل شارژ این موس از نوع AA 1600MAH بوده و از انواع مرغوب این گونه باطری ها بشمار میروند ! در باکس این موس یک تبدیل بهUSB TO PS/2 وجود داره که اگه پورت های USB سیستم اشغال بودند ! میشه از این تبدیل استفاده کرد و از طریق PS/2 به سیستم اتصالش داد !

اضافه کنم این موس برای برقراری ارتباط و هماهنگی با گیرنده خود ( شارژر ) از یک دکمه که در زیر ان قرار گرفته استفاده میکند و باید این دکمه و دکمه ( پشتی ) پایه شارژ رو ! باهم و برای چند ثانیه فشرده و نگاه داشت تا یکدیگر را یافته و ارتباط شان بر قرار شود ! البته فراموش نکنید که این موس و کلا محصولات برند تراست ! بصورت محدود عرضه میشوند و بنام یک برند شناخته شده و موجود در هر فروشگاهی نبوده و برای تهیه انها باید از نمایندگی فروش و یا فروشگاه های خاصی تهیه شوند ! در هر صورت اگر نیازی بود ! میتونم راهنمایی تون کنم ! بعنوان نکته اخر در مورد این موس !

اشاره کنم که با ظاهر و تریپ ظاهری این موس و از برند تراست ! محصولات متنوع دیگری نیز وجود دارند که اکثر ایشان دارای رنگبندی یکدست مشکی بوده و تنها موردی که در کنار رنگ مشکی دارای نوار های ابی ( نفتی) رنگ ست ! همین مدل مورد نظر ما ! یعنی TRUST / Wireless Optical Mouse MI-4500X است که از نظر رنگ پایه شارژ هم به همین شکل تفاوت رنگ وجود دارد و تمامی شارژر های موس های مشابه ان ! دارای شارژر یک دست مشکی هستند ! در حالیکه پایه شارژی این موس سیلور ست ! به این منظور و برای سهولت درک این موضوع ! تصاویری از این موس رو در ادامه قرار خواهم داد تا با تریپ ظاهری اون بیشتر اشنا شید ! همچنین برای مشاهده لینک مشخصات این موس در سایت رسمی تراست ! میتونید به اینجا مراجعه بفرمایید !!

تصاویری از موس TRUST / Wireless Optical Mouse MI-4500X

4428s9t31vleo1gr4nra.jpg

dvuzqqccmqm3sxmdoso.jpg

بازنده

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

ست دسکتاپ :

خب میرسیم به معرفی و پیشنهاد یک ست دسکتاپ ! منظور از ست دسکتاپ ! یک عدد موس و یک کیبرده که همراه هم عرضه میشن و یکی از مهمترین مزایا شون اینه که هر دو از یک گیرنده استفاده میکنند و مانند موس و کیبرده مجزا نیستند که هر یک نیاز به گیرنده مختص بخود داشته باشند ! که خود این موضوع محسنات خاص خودشو داره و مثلا به خلوت تر شدن دسکتاپ و ظاهر کلی سیستم کمک میکنه !

خب ست دسکتاپ مورد نظر من محصولی از برند فراسو و بانام FCM-8770 RF هستش ! کیبرده این ست ! ظاهری بیضی شکل داره که جذاب بنظر میرسه و بعنوان یک محصول با قیمتی در حدود 25 تومان ! انتخاب معقولی به شمار میاد ! ( البته من چند تا قیمت دارم 23 / 25 / 28 تومان ولی مطمئنم زیر 30 تومانه ) کیبرده ست مورد بحث ! دارای 122 کلید و امکانات مناسبی هم هست ! گیرنده موس و کیبرد این ست ! همان پایه شارژر موس هستش که از طریق پورت usb به کامپیوتر متصل میشه و ارتباط هر دوی اونها رو میسر میکنه ! همچنین موس این ست نیز ! دارای 6 کلید و با دقت 800 dpi است ! طراحی این موس ! همچون کیبرد این ست ! دارای ارگونومی خوبی بوده و در میان موس های فراسو ! یکی از بهترین و خوش دست ترین ها بشمار میاد ! این موس هم همچون موس معرفی شده از برند تراست ! برای شارژ خود ! از یک پایه شارژی استفاده میکنه و مطمئنا نیاز کاربر رو برای یک روز متوالی مهیا خواهد نمود !

در انتها بد نیست به مورد مهمی اشاره کنم ! اینکه وجود پایه شارز برای موس های مورد نظر ما ! و کلا موس های دارای این پایه ! یک نکته بسیار با اهمیت بشمار میاد ! و کاربر میتونه در مواقعی که از موس خود استفاده نمیکنه ! اونو بر روی این پایه قرار بده تا برای عملیات اتی خود ! موس با شارژ کامل و مهیای استفاده کاربر باشه ! یا مثلا من طی روز رو از موس استفاده میکنم و فقط شبها اونو بر روی شارژر گذارده و مجددا صبح تا شب بعد یا استفاده کرده و یا یک کنار میگذارم !

البته اینکه میگم بهتره فقط شبها بر روی پایه شارژ قرار بگیره به این دلیله که وقتی باطری های شارزی بیش از اندازه در شارژ قرار بگیرن ! به مرور از عمرشون کاسته میشه ! از اون گذشته اگه این موس یک شب در شارژ قرار بگیره و شارژ کامل بشه ! براحتی میتونه توان مورد نیاز یک روز کامل رو تامین کنه ! یعنی اگه شما از صبح تا شب هم عملیاتی همچون گیم داشته باشید که مرتب از موس استفاده میشه ! باز هم در طی روز نیازی به شارژ مجدد پیدا نخواهید کرد ! تازه اینکه میگم حداقله و الا در بالا هم اشاره کردم که مثلا خود من ! با هر بار شارژ کامل موسم ! ( تراست ) براحتی تا یک هفته بدون هیچ شارژ مجددی ! ازش استفاده میکنم !

ولی با تمام این حرف ها ! برای اطمینان خاطر ! میتونید یک جفت باطری قلمی ! رو بعنوان زاپاس ! داشته باشید تا در مواقعیکه به هر دلیلی شارژ موس تون رو فراموش کرده بودید و برای شارژ مجدد هم وقت نداشتید ! این 2 باطری کناره ! کارتون رو راه بیاندازند !

خب امیدوارم توضیحات و پیشنهادات حقیر ! مورد توجه و کاربرد شما قرار بگیره ! و تونسته باشم بصورت کاربردی و عملی ! کمکی به انتخاب بهینه تر شما دوستانم بکنم ! در انتها ! مجددا تاکید میکنم که انچه در این تاپیک و پست های فوق مطالعه فرمودید ! تماما تجربیات و نظرات شخصی حقیر بوده و دلیل بر بهترین بودن قطعات معرفی شده نیستند ! همچنین نوجه داشته باشید که قطعات معرفی شده ! پیشوند بهترین رو ! با توجه به رنج و رده قیمتی خود ! کسب کرده اند و الا مطمئنا موس و کیبرد های بسیار بهتر و از هر نظر بهینه تر هم وجود دارند که به همون نسبت دارای قیمت بیشتری هم هستند ! البته من سعی خواهم کرد در اینده و بدون توجه به رنج قیمتی ! بهترین های این عرصه رو نیز ! ( از نظر خودم ) خدمت تون معرفی کنم ! موفق باشید !

در ضمن برای مشاهده مشخصات این ست دسکتاپ ! میتونید به لینک سایت رسمی فراسو اینجا مراجعه بفرمایید !

تصاویری از ست دسکتاپ FARASSOO / FCM - 8770 RF

kvjyugue08tz44ofabsk.jpg

بازنده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام فرامرز عزیز اقا چه حوصله ای شما داری واقعآ که اینها رو قشنگ و به ترتیب می نویسی دمت گرم برا بچه های فروم خوب زحمت می کشی

یا علی

قربانت : رضا

موفق وموید باشی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! راستش در رنج قیمت ارزون و متوسط ! چند مدل ماوس بی سیم دیگه هم در نظر داشتم که قیمت مناسبی داشتند ! ولی فکر میکردم در ایران قابل دسترسی نباشن ! ولی امروز دریافتم که 2 مدل شون رو میشه در ایران هم یافت ! از همین روی تصمیم گرفتم که ! خلاصه ای از مشخصات این 2 مدل رو به همراه تصاویرشون در همین پست قرار بدم و امیدوارم پیشنهادات حقیر ! شما رو در انتخاب تون ! یاری کنند !

مورد اول محصول جدیدی از برند WINTECH هستش با نام WINTECH / MOUSE WIRELESS MR-2024 که دارای پایه شارژه و همونطور که قبلا هم اشاره کردم ! این پایه شارژی یا شارژر بسیار مهم و کاربردیه و عملکرد اسونی رو برای کاربر فراهم میکنه ! و دیگه نیازی به تعویض باطری و یا جدا کردن باطری برای شارژ ! نیست و فقط کافیه که موس رو در مواقعی که استفاده نمیشه ! روی شارژر قرار داد ! این موس دارای 5 کلید + 1 رول و 800 dpi بوده ظاهر مناسبی هم دارد ! از دیگر قابلیت های ان میتوان به توانایی کارکرد بر روی انواع پد ها و قابلیت عملکرد در دامنه 6 تا 10 متر اشاره کرد !

در ضمن این موس تک رنگ ست ! ( silver / black ) و برای تامین انرزی مصرفی خود ! از 2 عدد باطری AAA استفاده میکند ! در کل این موس در حد معقولی ! خوش دست و زیبا بوده و کارایی مناسبی نیز دارد ! قیمت این موس در حدود 25 تومان ست که در صورت لزوم میتونم برای تهیه اون راهنمایی تون کنم ! در پایان اضافه میکنم که این ماوس مورد بسیار مناسبیه و نسبت به کارایی و قیمتی که داره واقعا عالیه ! از نظر ظاهریم درسته عالی نیست ولی بنظر من در رده خوب ها جای داره !

برای مشاهده مشخصات موس WINTECH / MR-2024 در لینک رسمی برند به اینجا مراجعه بفرمایید !

تصاویری از موس WINTECH / MOUSE WIRELESS MR-2024

7acvcymn7f11wmlhlt1.jpgqfalubtuf2jtaetecgk.jpg

در ضمن این ماوس یک برادر تقریبا هم شکل خود هم داره با نام : WINTECH / MOUSE WIRELESS MR-1024 که از نظر کارایی بسیار شبیه یکدیگر بوده و از نظر ظاهری نیز ! تا حدی مشابه هم هستند ! حتی از نظر قیمتی هم در یک رنج قیمت قرار دارند ! قیمت این ماوسه مشابه ! همون حدود 25 تومانه و در ایران هم گیر میاد ! تا اونجایی که حقیر متوجه شدم ! عمده ترین تفاوت این دو ماوس ! نبود پایه شارژی در مدل مشابه و دومی هستش ! به هر حال ! از اونجایی که سلیقه ها متفاوتند ! گفتم شاید بین دوستان ! کسی باشه که از این مدل دومی ! خوشش بیاد ! واسه همین تصاویری از این ماوس رو هم براتون میذارم ! اگه نیاز بود میتونم برای تهیه این ماوس ! راهنمایی تون کنم !

اینم تصاویری از ماوس WINTECH / MOUSE WIRELESS MR-1024

emxmdxprkjctw236b15.jpg

bb00u5wlqldqy67c4ol.jpg

بازنده

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام مجدد ! موس بعدی رو برای کسانی که به برند A4TECH علاقمند هستند معرفی میکنم ! البته بنظر من 2 موس قبلی که معرفی کردم از نظر ظاهری و عملکرد شون ! از این موس سر تر هستند ! ولی چون بارها دیده ام که دوستان به این برند اطمینان و علاقه دارند ! فکر کردم بد نباشه از این برند هم نمونه ای رو خدمت شون معرفی کنم !

موس مورد نظر من A4TECH / R7-70D هستش که مثل باقی پیشنهاداتم یک موس وایرلس بوده و دارای 6 کلید ( بغیر از رول ) و 900 DPI هستش ! مهمترین ویژگی این ماوس ! مصرف بسیار کم و بهینه اونه که امار و ارقام جالبی رو از خود بر جای گذاشته ! این موس هم اکنون با قیمت 20 تومان در ایران قابل دسترسه ! در ضمن این ماوس دارای 2 رنگبندی : نقره ای / مشکی و مشکی / سبز ( یشمی ) بوده که من تصویر هر دو رنگ رو براتون قرار میدم !

بد نیست اشاره کنم که موس ( سیلور بلک اون مد نظر و پیشنهاد منه ) ! البته رنگ یشمی / مشکی این ماوس ! به اصطلاح تقلیدی از رنگبندی مشابه در ماوس G7 / LOGITECH است ! بنظر من نقصان بسیار مهمه این ماوس ! نبود پایه شارژی یا همون شارژره که باعث میشه کاربر اجبارا یک شارژر مجزا رو تهیه کنه ! البته من هنوز مطمئن نیستم که زیر گیرنده این ماوس ایا شارژر هم بکار برده شده یا نه و یا همچون 2 ماوس قبلی گیرنده اون ! شارزرش هم هست یا نه ؟

البته بعید میدونم باشه ! متاسفانه در سایت رسمی این برند ! توضیحات و مشخصات کافی از این ماوس قرار داده نشده ! همچنین این ماوس دارای توضیحات فراوانی ست که حقیر ! بدلیل خارج بودن از حوصله بحث ! از درج انها چشم پوشی میکنم ! ولی شما میتونید برای مشاهده مشخصات کامل تر ماوس A4TECH / R7-70D به لینک سایت رسمی a4tech در اینجا مراجعه بفرمایید !

در ضمن برای مطالعه رویوی از این ماوس هم ! میتونید به اینجا تشریف ببرید !

تصاویری از موس A4TECH / R7-70D

vqvlixza27wjvn8vu20x.jpg285itjs64161cluwbfsr.jpg

m4z2ftqwl342lscy5tgq.jpg

در پایان اشاره کنم که برند A4TECH دارای نوع دیگری از ماوس های وایرلس بنام A4TECH / G6-70D نیز هستش که بنظر حقیر ! اگه به این برند علاقمند هستید ! مورد نسبتا خوبیه ! ولی دلیل پیشنهاد نکردن این ماوس ! نبود ان در ایرانه ! به هر حال برای اشنایی شما عزیزان ! تصاویری از این ماوس ( A4TECH / G6-70D ) رو هم در ذیل قرار میدم ! اینم لینک مشخصاتش اینجا

تصاویری از ماوس A4TECH / G6-70D

ek7bjdhr6a05ubpv1tc1.gif

امیدوارم موارد معرفی شده ! مورد توجه شما بزرگواران قرار بگیرن ! با تشکر / بازنده

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

خب اینم تصاویری از بهترین و زیباترین ماوسی که تا به امروز عرضه شده ! از نظر حقیر ! و با نام logitech / g7 البته فقط رنگ بلکش ! در مورد این ماوس و موس RAZER که در پست بعدی تصاویرشو مشاهده میکنید هم ! در اینده نزدیک توضیحاتی رو خدمت تون عرض خواهم کرد ! فعلا با تصاویرشون حال کنید تا بعد ! فقط اشاره کنم که ماوس g7 دارای 3 مدله که اسم هاشونو خدمت تون میگم !

G7 = رنگ سیلور / سبز ( یشمی )

G7 BLACK = با رنگ مشکی و لایه فیبر کربن

G7 CARBON BLACK EDITION = که همون مدل مشکی رنگه و لایه فیبر کربن هم داره با این تفاوت که دارای یک کیف هم هست !

همه مدل های نامبرده شده رو میتونید در ادامه مشاهده بفرمایید ! حالا بنظر شما ایا این ماوس استحقاق داشتن مقام اول رو داره یا نه ؟ دوستان پیشنهاد میکنم این تصاویر رو با سایز واقعی شون ببینید ! باور کنید دانلود / گلچین و انتخاب و همچنین میکس و کنار هم قرار دادن شون ! کلی زمان برده ! پس براحتی از کنارشون عبور نکنید ! قیمت ماوس g7 سیلور در ایران در حدود 95 تومان بود !

تصاویری منتخبی از انواع ماوس های LOGITECH G7

zhkxroifd0w7hr1e87lp.jpg

4bf7393q89fofv9zele.jpg

01pbue0o7uf4ras5crhl.jpg

753tmwoauaxxhyfus2.jpg

5ox2mbn82fm8nuzxu3cp.jpg

fwkam2ztpme5kzo7oy0.jpg

8vt64vhkdcha81ffrdk.jpg

بازنده

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! اینم چند تصویر منتخب دیگه از سری ماوس های LOGITECH G7

u53yvkddkh4ww32wli.jpg

q3o6bw9cfmcwsn83e4kb.jpg

v3gdkphfrsh2kux6o5tc.jpg

nztr315n5kw592bsb0.jpg

lajch7w6gn50203ceu2e.jpg

vp7nycor8b8kx9z7g9kv.jpg

0msrcdiq05o0z38gxmxo.jpg

در ضمن فقط اینو بگم که متاسفانه تنها مدل G7 موجود در ایران ! همون مدل سیلور / گرین ( یشمی ) بود که اونم دیگه نیست و من با اینکه این مدل رو داشتم ! ولی بدجوری خاطرخواه مدل بلک اون شده بودم و در فراغش میسوختم که دوست خوبم ZEROWATT ( حلال مشکلات ) لطف کرده و این ماوس رو برام فراهم کردند ! که جا داره همینجا از زحمات شون قدردانی کنم ! ممنون ارش جان !

بازنده

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

خب میرسیم به معرفی و پیشنهاد ماوس های رنج گرون و high class که اولین انتخابم که همون LOGITECH / G7 بود که عکس هاشو در پست های قبل مشاهده کردید ! حالا میرسیم به انتخاب دومم که تنها ماوس انتخابی من از برند razer هم هست که تصاویرشو خدمت تون تقدیم میکنم ! به امید خدا در اینده در این مورد بیشتر توضیح خواهم داد ! فعلا تصاویر این ماوس جذاب رو مشاهده بفرمایید تا بعد ! این ماوس جدیدترین محصول برند razer هستش و که یک ماوس گیمینگ و وایرلسه بانام : razer / mamba

اقا فقط یه تیکه از مشخصات این ماوس بگم تا دست کم نگیریدش ! این ماوس دارای dpi 5600 :D

تصاویری از تنها ماوس منتخب حقیر از برند RAZER با نام :

razer / wierlless laser gaming mouse / mamba

g8ir5zgt4f7my4zxral.jpgyry1q8ohddq3kyq37rh.jpg

p3zplok5weegqaeeo8er.jpg08djgzmt9su3yto0s5oo.jpg

b6r0bni4yc9rcabpsrea.jpgmx1e05wrzdts6dldolkq.jpg

svri6le4n8vhu1n108ac.jpgepk4m4iwhlw0pq83rcjp.jpg

بازنده

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! اینم سومین ماوس منتخب من در رنج high class و گرون قیمت که این یکی دارای قیمت متعادل تریه ! انتخاب سوم حقیر ! ماوس وایرلسی از برند trust

و با نام : Trust / Spyker F1 Wireless Laser Mouse MI-7750R هستش ! قیمت : 56 تومان

در این مورد هم فعلا توضیحی نمیدم و ازتون دعوت میکنم تصاویری از این ماوس رو مشاهده بفرماید تا در اینده نزدیک توضیحات و مشخصات شو هم خدمت تون عرض کنم ! بنظر من تنها ایراد این ماوس تخت بودن جلوی اونه ! اگه قسمت جلوییشم انحنا میداشت ! واقعا بی نقص میبود ! حیف ! ولی با تمام این حرفا بازم حرفای زیادی برای گفتن داره ! استفاده از فیبر کربن ! و رنگ امیزی این ماوس بسیار چشم نواز و جذابه ! ادامه در اینده ....

تصاویری از سومین ماوس منتخب حقیر با نام : Trust / Spyker F1 Wireless Laser Mouse MI-7750R

rsepe2fgjk6kgh9weh.jpg

ihriz3osjute35c9s33.jpg

5fvaswrcd2bubrcy3jai.jpg

بازنده

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوستان ! اقا دیشب این ماوس Trust / Spyker F1 Wireless Laser Mouse MI-7750R دستم رسید ! متاسفانه در مورد لایه فیبر کربن ( قسمت شطرنجی ) روش ! خیلی مطمئن نیستم و احتیاج به تحقیقات بیشتر داره که بزودی و همراه با تکمیل رویو ها ! تقدیم تون خواهم کرد ! در ضمن سعی میکنم خودم عکس هایی از این ماوس بسیار زیبا رو تهیه کرده و در همین تاپیک قرار بدم ! چون تا اونجاییکه من تحقیق کردم ! کل تصاویر موجود از این ماوس همین 3 عدده ! و متاسفانه بازم از نزدیک با خود ماوس مورد نظر ! کمی متفاوتند !

بازنده

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام فرامرز عزیز اقا چه حوصله ای شما داری واقعآ که اینها رو قشنگ و به ترتیب می نویسی دمت گرم برا بچه های فروم خوب زحمت می کشی

یا علی

قربانت : رضا

موفق وموید باشی

سلام ! قابلی نداره اقا رضا ! ممنون از لطف تون ! راستش حوصله که اصلا ندارم ولی بخاطر وظیفه و کمک به امثال خودم که تجربه کافی ندارند ! پی زحمتشو به تنم میمالم ! امیدوارم بصورت کاربردی به درد دوستان بخوره ! بازم از تشویق تون ممنونم ! خوشحالم که اطلاعات و تجربیات ناقص و اندکم ! مورد توجه شما قرار گرفتند !

با تشکر / بازنده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 4 هفته بعد...
سلام دوستان ! اقا دیشب این ماوس trust / spyker f1 wireless laser mouse mi-7750r دستم رسید ! متاسفانه در مورد لایه فیبر کربن ( قسمت شطرنجی ) روش ! خیلی مطمئن نیستم و احتیاج به تحقیقات بیشتر داره که بزودی و همراه با تکمیل رویو ها ! تقدیم تون خواهم کرد ! در ضمن سعی میکنم خودم عکس هایی از این ماوس بسیار زیبا رو تهیه کرده و در همین تاپیک قرار بدم ! چون تا اونجاییکه من تحقیق کردم ! کل تصاویر موجود از این ماوس همین 3 عدده ! و متاسفانه بازم از نزدیک با خود ماوس مورد نظر ! کمی متفاوتند !

بازنده

سلام ! اقا من تحقیقات بیشتری کردم و خوشبختانه همون فیبر کربنه ! این موس از نزدیک خیلی خیلی جذاب تره تا عکس هاش ! تنها ایرادی که به این موس میشه وارد کرد ! فقط سیستم کلی طراحی بدنه اونه که متاسفانه در اکثر موس های برند تراست شاهد این نقص هستیم ! یعنی در موس های این برند بجای اینکه بدنه موس به سمت چپ تمایل داشته باشه ! بر عکس به سمت راست تمایل داره ! ( البته منظور من در موس های مختص راست دست هاست ) حتی با مشاهده تصاویر این موس ها میتونید این حالت رو تشخیص بدید !

سوای این مورد هیچ نقص دیگه ای در این موس مشاهده نکردم و شاید اگر گیرنده اون بصورت باطری شارژر میبود ! کمک بزرگی به مزایای این موس میکرد ! پس بهتره قبل از خرید این موس یکبار اونو در دست بگیرید و چند دقیقه ای رو باهاش کار کنید ! مخصوصا اگر برای گیم میخواید ! چون کلا موس ها برای دست ها و استخوان بندی های گوناگونی طراحی میشن ! از نظر من که مشکل خاصی وجود نداره !

در ضمن مورد بسیار جالبی که در مورد این موس تجربه کردم ! این بود که طی همین مدت کوتاه که تقریبا به بیش از 2 هفته میرسه ! هنوز یکبار هم باطری های قرار داده شده در این موس خالی نشدند ! که این نشان از مصرف انرژی بسیار مناسب این موس داره ! البته من برای کارهای عادی و نت از این موس استفاده کرده و برای گیم از همون موس g7 استفاده کردم ! رول این موس هم بسیار با کیفیت بوده و اگه از انواع فلزی میبود خیلی بهترم میشد ! وجود کلیدهای مالتی مدیا برای استفاده در این مورد ! که کار رو بسیار راحتتر میکنند در کنار 2 کلید کناری ! این موس رو محصولی کامل کرده اند ! این موس با 8 کلید کاربر رو از هر جهت راضی خواهی کرد !

در ضمن یکی از دوستان به من اطلاع دادند که موس logitech / g7 که تصاویرشو در صفحه قبل قرار دادم ! رو میشه در ایران سفارش داد با قیمت 100 تومن ! باور کنید با اینکه بیش از بیست روز از رسیدن این موس ( رنگ بلک ) بدستم میگذره ! و با اینکه بیش از یک ساله که از رنگ سیلورش استفاده میکنم ولی هر بار که به رنگ بلک اون نیگاه میکنم از بار قبل زیباتر و جذابتر نشون میده ! باور کنید نمیتونم زیبایی / خوشدستی و بی نظیر بودن این موس رو تشریح کنم !

در ضمن وقتی مدل بلک رو دستم میگیرم ! احساس کاملا دیگه ای در مقابل مدل سیلور بهم دست میده ! احساس میکنم یک موس دیگرو دستم گرفتم ! و براحتی میتونم بگم که رنگ مشکی این موس بدلیل استفاده از لایه فیبر کربن بر روی قسمت رویه و اصلی خود ! و همچنین استفاده از نوعی پلاستیک فشرده و مات ( نسبتا زبر ) در کناره ها ! چند برابر خوش دست تر از مدل سیلور شه ! و چه از نظر بحث کنترل و خوش دستی و چه از هر نظر ! عالی تره ! پس اگه قصد خرید این موس گرون قیمت و با ارزش رو داشتید ! حتما رنگ بلک رو تهیه کنید !

از اینکه بی حوصله نوشتم عذر میخوام ! چون دیگه قرار گذاشتم سعی کنم زیادی ننویسم ! واسه همین ....

بازنده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوستان ! خب تصمیم گرفتم تصاویری از چند مورد کیبرد بسیار توپ هم براتون بذارم که تقریبا بهترینها هستند ! البته این کیبرد ها بیسیم نبوده و سیم دارن !

LOGITECH / G15 / REV 1 & LOGITECH / G15 / REV 2

مورد اول کیبردی از برند لاجیتک بنام g15 هستش ! از مهمترین خصوصیات این کیبرد که در نگاه اول هم میشه تشخیصش داد ! وجود یک ال سی دی کوچیک بر روی اونه ! این ال سی دی کارایی متنوعی داره ! مثلا میتونه بعنوان مونیتورینگ دما و ولتاژ و خلاصه مونوترینگ کلی سیستم بکار بره ! یا در گیم ها مورد استفاده قرار بگیره یا فریم و اطلاعات بازی ها رو نشون بده ! و ... ! در حال حاضر بسیاری از برنامه ها همچون ریوا تیونر و ای وی جی ای پرکشن و همچنین بسیاری از بازی ها ! قابلیت پشتیابنی از این ال سی دی رو دارند ! و حتی در میان منو هاشونم میشه نام ال سی دی جی 15 رو مشاهده کرد !

کیبرد G15 از انواع گیمینگ بوده و مورد بسیار مهمی که باید توجه داشته باشید اینه که این کیبرد با همین نام و مدل g15 دارای 2 رویژن هستش ! که با نام های rev 1 و rev 2 شناخته میشه ! در حقیقت رویژن یک قدیمی تر بوده و ابتدا عرضه شده و رویژن 2 هم جدیدتر و اخیرا عرضه شده !

بنظر حقیر مدل قدیمیتر یا همون rev 1 از چند جهت بر مدل جدیدتر یا همون rev 2 برتری داره که مهمترینش ظاهر زیباتر و جذاب تر اونه ! از جمله تفاوت های این دو رویژن و مدل و همچنین برتری های مدل 1 میتوان به این موارد اشاره کرد :

مثلا در رویژن 1 ال سی دی اون قابلیت باز و بسته شدن داره و لی در مدل 2 ثابت هستش ! یا در مدل 1 ال سی دی از سایز بزرگتری بر خورداره و در مدل 2 کمی کوچیکتر شده ! البته در مدل جدیدتر نوشته های در این ال سی دی رنگی بوده ( تک رنگ ) و با رنگ نارنجی ظاهر میشوند ولی در مدل قدیمی تر ! نوشته ها از خود رنگ نداشته و در عوض دارای بک راند نورانی هستند که از این جهت در تاریکی مشکلی ندارند ! یا نور بک راند کلیدهای کیبرد رویژن یک ابی رنگ بوده و در رویژن 2 نارنجی ( قرمز ) هستش ! در ضمن کیبرد رویژن 1 دارای 18 کلید قابل برنامه ریزی و در مدل 2 این تعداد به 12 عدد کاهش یافته اند ! از نظر اندازه هم در مدل جدید ! ابعاد این کیبرد کمی کوچکتر شده !

من تصاویری رو از هر دو مدل براتون انتخاب کردم که از هر نظر گویای جذابیت بسیار این کیبرد ها هستند ! اضافه کنم که متاسفانه در کشور ما مدل rev 1 دیگه گیر نمیاد و حقیر با کلی دردسر و کلی این در و اون در زدن ! تونستم یک عددشو از یک مصرف کننده به قیمت بالاتری بخرم ! ولی رویژن 2 اون در حال حاضر موجوده و توسط اواژنگ گارانتی و عرضه میشه ! قیمت این کیبرد در حدود 80 / 90 / تا 100 تومن هستش که بازم باید قیمت دقیق تر رو خودتون در بیارید !

از دیگر خصوصیات این کیبردها میتوان به استفاده از ورق الومینیومی در قسمت رویی کیبرد که با رنگ الومینومی خود در تصاویر کاملا مشخص هستند و کلید های بسیار نرم با سرعت پاسخگویی بالا وجود 2 پورت usb بر روی بدنه کیبرد برای اتصال مثلا موس ! کلیدهای قابل برنامه ریزی ! و کلی امکانات دیگه که هنوز خودمم کشفشون نکردم ( چون این کیبرد رو فعلا استفاده نکرده و گذاشتم برای سیستم ایندم ) اشاره کرد !

یک نکته مهم دیگه هم اینه که یک کیبرد دیگه هم دقیقا با هیئت ظاهری g15 rev 1 یا همون مدل قدیمی تر وجود داره که در پست بعدی به اونم خواهیم پرداخت ! خب شرمندم که توضیحات بسیار مختصر بودن ! بازم اگه سوالی یا موردی بود من در خدمتم ! شاید هم در اینده کمی مفصل تر در مورد این کیبرد ها صحبت کردیم !

اینم رویو G15 - REV 1 در اینجا

رویو G15 - REV 2 در اینجا

یاحق / بازنده

LOGITECH / G15 / REV 1

v5bcjfgu6rdgklwh8e2a.jpg

00051bxepw5pm2rabfw3.jpg

mhbwxgr6i0jf95pubaia.jpg

tcjh9ak2d9a64wm4stvf.jpg

LOGITECH / G15 / REV 2

hme9f04h09tsitservkc.jpg

c23pckdg4626f2iah0am.jpg

52sh6o2cu7lj2x5v5c3n.jpg

LOGITECH / G15 / REV 1 & LOGITECH / G15 / REV 2

5yxz9w434o938ycix7l.jpg

ydscs74xj4bwuxmp1qk.jpg

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 1 ماه بعد...

سلام جناب بازنده عزیز از توضیحاتتون ممنون اما من یک موس وایر لس از فراسو گرفتم و با هیچ پدی خوب گکار نمی کنه خیلی هم سنگینه چه کنم ؟!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

برد اين ماوس ها چند متره؟

سلام ! برد موس های وایرلس با توجه به نوع و برندشون متفاوته ! ولی در کل بین 3 تا 10 متر برد مفید دارن !! یعنی بعضی از موس های ارزونتر در حدود 3 متر و موس های متوسط در حدود 5 متر و موس های عالی مثل g7 در حدود 10 متر برد دارن ! موفق باشید /

سلام جناب بازنده عزیز از توضیحاتتون ممنون اما من یک موس وایر لس از فراسو گرفتم و با هیچ پدی خوب گکار نمی کنه خیلی هم سنگینه چه کنم ؟!

سلام ! خواهش میکنم دوست من ! در مورد سوالتون هم ابتدا نام و مدل موس تون رو مشخص کنید و همچنین بفرمایید منظورتون از هر نوع پد چیه ؟ یعنی تا بحال روی چه نوع پد هایی تست کردید ؟

در کل این موردی که شما اشاره کردید به 2 عامل بستگی داره ! مهمترینش همون مساله پد هستش ! چون موس ها اکثرا یا لیزر هستند و یا اپتیکال و همین نوع چشم شون باعث تفاوت در پد شون میشه !

و عامل دوم هم ممکن از عدم نصب درایور باشه ! من پیشنهاد میکنم در هر حالتی ، چه از عملکرد موس تون راضی بودین و چه نبودین ! حتما درایورشو نصب کنید و سعی کنید جدیدترین درایورش از سایت سازنده گیر بیارید !

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام جناب بازنده عزیز از توضیحاتتون ممنون اما من یک موس وایر لس از فراسو گرفتم و با هیچ پدی خوب گکار نمی کنه خیلی هم سنگینه چه کنم ؟!

سلام ! خواهش میکنم دوست من ! در مورد سوالتون هم ابتدا نام و مدل موس تون رو مشخص کنید و همچنین بفرمایید منظورتون از هر نوع پد چیه ؟ یعنی تا بحال روی چه نوع پد هایی تست کردید ؟

در کل این موردی که شما اشاره کردید به 2 عامل بستگی داره ! مهمترینش همون مساله پد هستش ! چون موس ها اکثرا یا لیزر هستند و یا اپتیکال و همین نوع چشم شون باعث تفاوت در پد شون میشه !

و عامل دوم هم ممکن از عدم نصب درایور باشه ! من پیشنهاد میکنم در هر حالتی ، چه از عملکرد موس تون راضی بودین و چه نبودین ! حتما درایورشو نصب کنید و سعی کنید جدیدترین درایورش از سایت سازنده گیر بیارید !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 1 ماه بعد...

بازنده جان سلام

واقعا تاپيك پرباريه و ممنون از زحمتي كه مي‌كشيد و تجربه خودتو منتقل ميكني. من چندتا سئوال داشتم كه ممنون ميشم شما و يا هركدوم از دوستاني كه اطلاعات دارن پاسخ بدن.

1- آيا مصرف باتري ماوسهاي ليزري با اپتيك فرق ميكنه؟ (كدومشون كم مصرف ترن؟ )

2- آيا از كيبرد بيسيم ميشه تا قبل از بالا اومدن ويندوز (براي تنظيم ستاپ) هم استفاده كرد؟ مثلا اگه از طريق بايوس رو سيستم پسورد بزاريم كه لازم باشه با هر بار روشن شدن سيستم پسورد وارد كنيم تا سيستم بالا بياد براي اين كار احتياج به كيبرد ديگري هست يا همون بيسيم اين كارو انجام ميده؟

3- در يكي از پستهاي شما خوندم كه در مورد يك ماوس بيسم گفته بودي دكمه روي اونو بايد چند ثانيه نگه داشت تا به سيستم شناسونده بشه و شروع به كار كنه. آيا در مورد كيبورد هم اين موضوع صدق ميكنه و با هر بار بالا اومدن ويندوز بايد اين كارو انجام داد؟

4- چه فرقي بين ماوسها و كيبوردهاي بيسيمي كه از تكنولوژي بلوتوث استفاده ميكنند و اونهايي كه از آن استفاده نميكنند هست و كدومش بهتره؟

5-اگه دانگل يو‌اس‌بي كيبورد يا ماوس بيسيم در پشت كيس نصب بشه باعث كم شدن برد اون نميشه؟

و در پاين ممنون ميشم اگه نظرتو در مورد اين كيبورد بيسيم فراسو بگي. راستي . . . ، ميدوني كمپاني اصلي سازنده اين كيبورد كه اونو به صورت OEM توليد ميكنه اسمش چيه تا بتونيم ازش يه ريويو پيدا كنيم؟

در پايان بابت طولاني شدن سئوالاتم عذرخواهي ميكنم و اميدوارم بقيه دوستان هم تجارب خودشون رو در استفاده از ماوسها و كيبوردهاي بيسيم در همين تاپيك بگن. :D

ممنون

2hcpbnk.jpg

ویرایش شده توسط arash79
لینک به دیدگاه
Share on other sites

بازنده جان سلام

واقعا تاپيك پرباريه و ممنون از زحمتي كه مي‌كشيد و تجربه خودتو منتقل ميكني. من چندتا سئوال داشتم كه ممنون ميشم شما و يا هركدوم از دوستاني كه اطلاعات دارن پاسخ بدن.

1- آيا مصرف باتري ماوسهاي ليزري با اپتيك فرق ميكنه؟ (كدومشون كم مصرف ترن؟ )

2- آيا از كيبرد بيسيم ميشه تا قبل از بالا اومدن ويندوز (براي تنظيم ستاپ) هم استفاده كرد؟ مثلا اگه از طريق بايوس رو سيستم پسورد بزاريم كه لازم باشه با هر بار روشن شدن سيستم پسورد وارد كنيم تا سيستم بالا بياد براي اين كار احتياج به كيبرد ديگري هست يا همون بيسيم اين كارو انجام ميده؟

3- در يكي از پستهاي شما خوندم كه در مورد يك ماوس بيسم گفته بودي دكمه روي اونو بايد چند ثانيه نگه داشت تا به سيستم شناسونده بشه و شروع به كار كنه. آيا در مورد كيبورد هم اين موضوع صدق ميكنه و با هر بار بالا اومدن ويندوز بايد اين كارو انجام داد؟

4- چه فرقي بين ماوسها و كيبوردهاي بيسيمي كه از تكنولوژي بلوتوث استفاده ميكنند و اونهايي كه از آن استفاده نميكنند هست و كدومش بهتره؟

5-اگه دانگل يو‌اس‌بي كيبورد يا ماوس بيسيم در پشت كيس نصب بشه باعث كم شدن برد اون نميشه؟

و در پاين ممنون ميشم اگه نظرتو در مورد اين كيبورد بيسيم فراسو بگي. راستي . . . ، ميدوني كمپاني اصلي سازنده اين كيبورد كه اونو به صورت oem توليد ميكنه اسمش چيه تا بتونيم ازش يه ريويو پيدا كنيم؟

در پايان بابت طولاني شدن سئوالاتم عذرخواهي ميكنم و اميدوارم بقيه دوستان هم تجارب خودشون رو در استفاده از ماوسها و كيبوردهاي بيسيم در همين تاپيك بگن. :D

ممنون

2hcpbnk.jpg

سلام ! خوشحالم که دانسته ها و تجربیات اندکم مورد توجه شما عزیز قرار گرفته اند ! من سعی میکنم سوالات شما رو بازنویسی کرده و پاسخ هر یک رو در زیر اون و بارنگ مجزایی بدم !

آيا مصرف باتري ماوسهاي ليزري با اپتيك فرق ميكنه؟ (كدومشون كم مصرف ترن؟ )

راستش من از این مورد اطلاع دقیقی ندارم ولی طبق تجربه ، موس لیزری داشته یا دارم که هر چند ساعت احتیاج به شارژ پیدا میکنه و همچنین موس لیزری دیگه ای هم دارم که هر 2 هفته یا بیشتر احتیاج به شارز باطری هاش وجود داره ! تا جایی که من میدونم اگه معیار انتخاب مون کم مصرف بودن موس ( بیسیم ) باشه ، بهتره بجای توجه به لیزر یا اپتیکال بودن موس ، به توضیحات و مشخصات موس توجه کنیم !

مثلا من بارها با موس هایی مواجه شدم که دارای قابلیت مصرف بهینه و کم ، بوده اند و اونو هم در لابلای مشخصات شون و یا گاهی امیخته به نام و مدل موس ، ابراز کرده اند ! ولی برای انتخاب یک موس یا کیبرد ، این تنها یکی از قابلیت هایی ست که باید توجه بشه و عوامل و قابلیت های بسیار مهم دیگه ای هم هستند که چه بسا بسیار مهمتر از این مورد باشن ! البته همه چیز به نوع کاربرد کاربر برمیگرده

2- آيا از كيبرد بيسيم ميشه تا قبل از بالا اومدن ويندوز (براي تنظيم ستاپ) هم استفاده كرد؟ مثلا اگه از طريق بايوس رو سيستم پسورد بزاريم كه لازم باشه با هر بار روشن شدن سيستم پسورد وارد كنيم تا سيستم بالا بياد براي اين كار احتياج به كيبرد ديگري هست يا همون بيسيم اين كارو انجام ميده؟

ببینید دوست عزیز ! شما باید این نکته رو همیشه بیاد داشته باشید که ( حداقل در مورد موس و کیبرد های بیسیم ) یک موس و کیبرد بیسیم دقیقا همون کارایی و قابلیت ها و نوع عملکردی رو داره که انواع با سیم شون داره ، یعنی هیچگونه تفاوت یا محدودیت استانداردی برای انواع بیسیم وجود نداره ! شاید تنها مواردی که مثلا در کیبرد های با سیم میتونه وجود داشته باه ولی در کیبرد های بیسیم نمیتونه ، میشه به وجود پورت usb روی کیبرد یا وجود ال سی دی ( دیسپلی ) یا امکان نصب هدست و میکروفون به کیبرد و از این جمله امکانات ، اشاره کرد !

و تاکید میکنم در انواع بیسیم ، امکانات استانداردی که برای یک موس یا کیبرد تعریف شده همگی موجود میباشند ! و تازه گاهی هم امکانات اضافه دیگه ای همچون وجود تاچ پد و ... هم به اونا اضافه میشه ! با این حساب هیچگونه مشکلی برای تنظیم ستاپ یا دادن پسورد و از این قبیل ، وجود نداره و شما بهیچ وجه نگران اینگونه موارد نباشید !

3- در يكي از پستهاي شما خوندم كه در مورد يك ماوس بيسم گفته بودي دكمه روي اونو بايد چند ثانيه نگه داشت تا به سيستم شناسونده بشه و شروع به كار كنه. آيا در مورد كيبورد هم اين موضوع صدق ميكنه و با هر بار بالا اومدن ويندوز بايد اين كارو انجام داد؟

ببینید منظور من از فشردن و نگه داشتن دکمه اون موس یا برخی از کیبرد ها ، برای چند ثانیه ، فقط برای یکبار ، یعنی فقط بار اول بود نه اینکه هر بار و با هر بالا اومدن ویندوز نیازی به این کار باشه ! البته بسیاری از اوقات هم اصلا نیازی به فشردن ئ نگه داشتن دکمه نیست و فرستنده داخل موس و گیرنده مورد نظر ، به سرعت و بدون هیچ حرکتی ، همو پیدا میکنن و به عبارت بهتر ، ست شده و اماده فعالیت میشن ! این موضوع هم در مورد موس و هم در مورد کیبرد به همین صورته ! و اگه نیازی به اون یکبار فشردن باشه فقط در بار اول وجود اره !

فقط نکته ای رو اشاره کنم ! اگه کابل اتصال کیبرد یا موس بیسیم رو از سیستم جدا کنید ، ممکن این مورد احتیاج به اون جریان داشته باشه ! در غیر این صورت و تا زمانیکه کابل های موس یا کیبرد به سیستم متصل باشند ، هیچگاه نیاز مجددی بوجود نخواهد امد ! اضافه کنم منظور از کابل ، همون گیرنده یا کابل گیرنده س ! پس این مورد هم بهیچ وجه جای نگرانی نداره !

در ضمن اون جریان فشردن دکمه ها ی رود موس یا کیبرد و گیرنده شون ، بصورت همزمان و و نگه داشتنش در برخی از محصولات بیسیم وجود داره و در برخی ، نه چنین دکمه وجود داره و نه نیازی به اینکار هست و تنها با اتصال گیرنده به سیستم ، موس یا کیبرد ، شروع بکار میکنند ! که اکثرا موس و کیبرد های بیسیمی هستند که از تکنولوزی وایرلس 2.4 استفاده میکنند !

راستی منظور من از دکمه دقیقا در تصویری که قرار دادید مشخصه و اگه به روی گیرنده یو ای پی کنار کیبرد نیگاه کنید ، یک دکمه قرمز رنگ و کوچیک مشاهده میکنید که دقیقا همون دکمه مورد بحث ماست ! البته معادل همون دکمه یکی هم در قسمت زیری کیبرد وجود داره و همونطور که قبلا هم گفتم ، گاهی برای اولین ارتباط ، نیاز به فشردن و نگه داشتن هر دو دکمه بصورت همزمان ، وجود داره ! که عین همین مورد کیبرد ، برای موس هام صدق میکنه !

4- چه فرقي بين ماوسها و كيبوردهاي بيسيمي كه از تكنولوژي بلوتوث استفاده ميكنند و اونهايي كه از آن استفاده نميكنند هست و كدومش بهتره؟

کلا برای ارتباط بیسیم حال چه برای قطعات بیسیمی همچون موس و کیبرد و چه هر قطعه بیسیم دیگه ، از نوعی ارتباط بیسیم استفاده میشه و این ارتباط ها متنوع هستند ! مثلا ارتباط بیسیم بین تلوزیون و کنترل اون هم یک ارتباط بیسیم محسوب میشه که اینفرارد نام داره و یا همون وایرلس 2.4 که یکی از قویترین و بهترین هاست و یا همین بلوتوث که شما اشاره کردید !

ببینید موس یا کیبرد هایی که از ارتباط بیسیم بلوتوث استفاده میکنند ، دقیقا همون کاری رو انجام میدن که وقتی شما مثلا یک عکس رو بین 2 تا گوشی موبایل بلوتوث میکنید و در حقیقت اسمش روشه ! حالا این موس و کیبرد ها که از بلوتوث استفاده میکنند دقیقا انگار موس یا کیبرد ، یکی از اون گوشی هاست و گیرنده اونها هم اون گوشی دیگه و به این صورت اطلاعات رو از طریق بلوتوث رد و بدل میکنند ! خب در مورد فرق شون که توضیح دادم و گفتم که هر یک از قطعات بیسیم از یک نوع ارتباط بیسیم استفاده میکنند !

در مورد اینکه کدوم بهتره ! ابتدا باید مشخص کنیم که بهتر بودن رو چی معنا میکنیم ! برای یک موس یا کیبرد بیسیم ، بهتر بودن یعنی سرعت بیشتر برای انتقال اطلاعات ما بین فرستنده و گیرنده ! یا برد مفید برای فاصله بین این دو یا مصرف کمتر انرژی و ... که دیگه در توان اطلاعات من نیست و بحث فنی میشه ! ولی در کل و بصورت خلاصه در دسته بندی ارتباط های بهتر برای موس و کیبرد بیسیم ، در حال حاضر بهترین ارتباط همون وایرلس 2.4 گیگا هرتزه که هم از لحاظ برد و هم سرعت و ... رتبه اول رو داره و اکثر موس و کیبرد های مرغوب و لوکس ! از این نوع ارتباط استفاده میکنند ! در مراحل بعدی هم بلوتوث و بعد از اون اینفرارد قرار میگیره که بترتیب دارای برد مفید و سرعت انتقال کمتری هستند !

5-اگه دانگل يو‌اس‌بي كيبورد يا ماوس بيسيم در پشت كيس نصب بشه باعث كم شدن برد اون نميشه؟

مطمئنا همینوره که شما میگید ! ولی باید توجه داشته باشید که برای موس و کیبرد ، برد خیلی بالا هم کاربرد نداره و حداکثر کاربر میتونه در مسافت و فضایی حدود 10 متر با مانیتورش قرار بگیره و بتونه کاری انجام بده ! مثلا شما نیازی ندارید که از اتاق کناری تون ، اقدام به حرکت دادن موس یا تایپ با کیبرد کنید و الزاما باید جایی باشید که بتونید صفحه مانیتورتون رو ببینید ! پس اگه یک موس یا کیبرد مسافتی در حدود 3 تا 4 متر رو هم ساپورت کنن ، کافیه !

البته برد و مسافت ما بین فرستنده و گیرنده ، نه تنها به کیفیت قطعات اونا ، بلکه به نوع بیسیم مورد استفاده شون هم بر میگرده ! مثلا برای یک ارتباط بلوتوث حداکثر 10 متر رو بعنوان استاندارد ذکر کردن ولی در عمل میبینیم که حتی 5 متر هم بزور جواب میده و یا برای ارتباط اینفرارد حتما باید فرستنده و گیرنده در روبروی هم قرار داشته باشند و یا به هر ترتیب ممکن ، همچون انعکاس ، اشعه مادون قرمز در اینفرارد ها از روبرو تابیده بشه ! ولی برای برخی همچون همون وایرلس 2.4 واقعا مسافت 10 متر ساپورت میشه و احتمالا بدلیل بالا بودن فرکانس ، هم برد بیشتری رو ساپورت میکنه و هم میتونه از موانع در این مسافت رد شه ! ب

ه هر حال شما اگه یک موس یا کیبرد معمولی با کیفیتی مناسب بگیرید ، و حتی اگه گیرنده رو به پشت کیس هم متصل کنید ، باز هم مشکلی بوجود نمیاد ! مگر اینکه شما قصد داشته باشید موس یا کیبرد رو از روی میزتون حرکت یا به مسافتی دور تر انتقال بدید !

و در پاين ممنون ميشم اگه نظرتو در مورد اين كيبورد بيسيم فراسو بگي. راستي . . . ، ميدوني كمپاني اصلي سازنده اين كيبورد كه اونو به صورت oem توليد ميكنه اسمش چيه تا بتونيم ازش يه ريويو پيدا كنيم؟

ببینید من قبلا نظرمو در مورد کیبردهای بیسیم میان قیمت مطرح کردم و بنظر من اون مورد FCR 6600 خیلی زیباتر و بهتر از این کیبرده ! باز هم نظر و سلیقه شما مهمه ! در مورد کمپانی اصلی هم اولا محصولات برند فراسو همگی از یک برند OEM نیستن و ممکن هر یک از اونا از برندی دیگه باشن ! ولی چون من قبلا در این مورد تحقیق کردم به عرض تون برسونم که در کل ، برندهای OEM که برای فراسو محصول میزنن ، اکثرا چینی بوده و هیچ یک دارای نام و نشان معتبر یا شناخته شده ای نیستن !

هر چند این موضوع دلیل به بی کیفیت بودن محصولات فراسو نیست ولی به هر حال واقعیت اینیه که گفتم ! پس وقتی برندی شناخته شده نباشه ، و محصولاتش با نام های تجاری معتبر در بازار بین المللی مطرح نشده باشند ، نمیشه انتظار وجود رویو برای این محصولات رو داشت ! البته در موارد بسیار بسیار خاصی ، در حد یک یا دو مورد ، من تونستم تصاویری از محصول اصلی برند OEM پیدا کنم ، حالا دیگه شما حساب بودن رویو رو خودتون حدس بزنید !

دوست من در پایان به شما توصیه میکنم بجای این که موس و کیبرد های بیسیم رو یک به یک چک کنید و دنبال شناخت قابلیت ها و مشخصات شون باشید ، کافیه نوع کاربردتون و هزینه تون رو برای من مشخص کنید تا یک یا چند نمونه خدمت تون معرفی کنم و انتخاب رو براتون اسونتر کنم ! چون من از انواع موس و کیبردهای بیسیم استفاده کردم و شاید از نظر علمی اطلاعات دقیقی نداشته باشم ، ولی از باب تجربه ، دقیقا میدونیم چی به چیه !

امیدوارم پاسخ ها و توضیحاتم مورد توجه و کاربرد شما قرار بگیرن ! راستش من اونچه بلد بودمو خدمت تون گفتم و حالا کم و کاست بودن شون ، دیگه از عهده من خارجه !

اگه صلاح دونستید نوع کاربرد و هزینه تونو برای من مشخص بفرمایید تا بعنوان یک مشورت ، نظر منو هم بدونید ! و اگه خودتون موردی رو انتخاب کردید ، باز هم سعی کنید در اینجا مطرح کنید ! من حتی میتونم برای خرید محصول نیز کمک تون کنم و میدونم محصولات مورد نظرمو کجا داره و کجا ارزونتره میفروشه و ....! موفق باشید /

لینک به دیدگاه
Share on other sites

از توضيحات جامع و كاملتون ممنونم. راستش من اهل بازي نيستم و فقط براي گشت و گذار در اينترنت و گوش دادن به موزيك و . . . از كامپيوتر استفاده ميكنم. فعلا دارم در مورد برندهاي مختلف تحقيق ميكنم و تا 50 تومان هم ميتونم بابت ماوس و كيبورد هزينه كنم. خودم قصد داشتم يكي از اين دو مدل از برند Rapoo رو بگيرم كه چشمم افتاد به كيبورد فراسويي كه شما معرفي كردين. وقتي به سايت فراسو سر زدم ديدم يه مدل جديدتر هم زده ( هموني كه عكسشو گذاشتم ) چيزي كه در مورد اين دو مدل كيبورد نظرمو جلب كرد اون صفحه لمسيش بود كه در مذل جديد حتي با دو انگشت و سه انگشت هم قابل برنامه‌ريزي و استفاده است و ميشه گفت تا حدودي براي كارهاي معمول احتياجي به استفاده از ماوس جداگانه نيست.

اينم لينك اون دو مدل كيبورد . . .

http://www.rayaneh.com/product-9896.aspx

http://www.rayaneh.com/product-9898.aspx

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! قابلی نداشت دوست عزیز ! ولی در رابطه با مطالبی که مطرح کردید بد نیست اشاره کنم که شما در حقیقت نیازمند یک کیبرد با قابلیتهای مالتی مدیا هستید ! البته برای کیبرد ها تقسیم بندی های فراوانی وجود داره ! ولی در نهایت و از نظر من 3 مدل کیبرد داریم که گاهی ممکن دو یا سه قابلیت همزمان در یک کیبرد وجود داشته باشه !

یکی مدل مالتی مدیا / یکی گیمینگ / یکی تایپینگ و یکی هم بیسیم که خودش میتونه باز یکی از این 3 باشه ! البته ممکن شما با یک کیبرد مالتی مدیا که تایپینگ هم باشه برخورد کنید یا کیبرد بیسیمی که هم تایپینگ باشه و هم مالتی مدیا ، ولی هرگز این امکان وجود نداره که یک کیبرد بیسیم یا باسیم ، هم گیمینگ باشه و هم تایپینگ ! چون کلا ساختار این دو و بسیاری از استاندارد های این دو مدل با یکدیگر تفاوت دارند که در اینده نزدیک این بحث رو کاملتر خواهیم شکافت !

و اما دوست عزیز ! حالا که شما کاربردتونو مشخص کردید ، باید به عرض تون برسونم که ببینید در حقیقت بیسیم بودن یک موس از اجباراته و جای حرف و حدیثی هم نداره ( البته این نظر شخصی منه ) ولی بیسیم یا با سیم بودن کیبرد خیلی نکته حیاتی و خاصی نیست مگر در مواردیکه کاربر نیازمند بی سیم بودن کیبرد باشه ! در غیر ان صورت مهمترین عامل در انتخاب کیبرد نوع کاربرد و سلیقه ظاهری کاربره !

از همین روی من به شما پیشنهاد میکنم گزینه های دیگه ای رو هم در نظر داشته باشید ، یعنی کیبرد های با سیم رو هم از فهرست انتخاب هاتون کسر نکنید و نیم نگاهی به ایشان نیز داشته باشید ! البته من بزودی مطلب کاملتری در این مورد رو در این تاپیک قرار خواهم داد که در اون جریان کاربردها و تفاوت کیبردها در کاربرد شون رو توضیح خواهم داد ! ولی برای حال و مورد شما :

گذشته از بحث بیسیم بودن و با اینکه شخصا این موضوع رو توصیه نمیکنم ولی اینکه وجود تاچ پد بر روی کیبرد بکارتون میاد یا براتون جالبه ، باید مطلع باشید که کیبردهای باسیمی نیز هستند که بر روی خود تاچ پد دارند ! شما در میان محصولات فراسو هم میتونید نمونه هایی از این کیبرد ها رو مشاهده کنید ! فقط اضافه کنم که استفاده و کار با تاچ پد مستلزم کمی تمرین و ممارسته ! و باید کمی باهاش کار کنید تا بشه ازش استفاده کرد ! البته اگه شما قبلا یا در حال حاضر از لپ تاپ ها استفاده کرده اید ، پس دیگه مشکلی وجود نداره ! هدف من از گفتن این موضوع این بود تا نکنه بخاطر این قابلیت ( تاچ پد ) کیبردی رو انتخاب کنید و بعدش نتونید ازش استفاده کنید و زودی خسته شید و بلا استفاده بذاریدش ! تاکید میکنم کار با تاچ پد بهیچ وجه مشکل نیست و فقط نیازمنده تمرینه !

اینم یک نمونه از کیبردهای با سیم فراسو ، که بر روی خود تاچ پد داره ( هر چند من نه میپسندمش و نه توصیه ش میکنم ) !

FCR - 5800

zl0i0l3w88glb97w34xg.gif

اما نکته مهمی که میخواستم ازتون بپرسم اینه که ایا تایپ کردن نیز جزء کاربردهای همیشگی شماست ؟ یعنی ایا زیاد تایپ میکنید ؟ چون اگه اینطور باشه باید پیشنهاد کنم برای انتخاب یا خرید کیبرد تون ، کمی دست نگه دارید ! چون من بزودی مطلبی در مورد کیبردهای مختص یا بهینه شده برای تایپ و تفاوت شون با کیبرد های گیمینگ ، و .... خواهم نوشت و در اون مطلب به معرفی بهترین کیبرد تایپینگ ( از نظر شخصی ) خواهم پرداخت که ممکن بدردتون بخوره ! البته کیبردی که معرفی خواهم کرد نه بیسیمه و نه تاچ پد داره ولی قیمتش بسیار مناسبه و کلی امکانات هم داره و از همه مهمتر خوراکه تایپه !

در مورد کیبرد 6600 یا مدل جدیدترشم اولا دقت داشته باشید که قیمت این کیبرد ( مدل قدیمیتر ) در حدود 40 تومنه و نکته دوم هم برای انتخاب بین مدل جدید و قدیم 6600 ببینید سلیقه شخصیتون چیه ، هر چند انگار بحث بزرگ تر بودن تاچ پد هم براتون اهمیت داره ! به هر حال سلیقه شما مهمه !

نکته دیگه ای که باید بگم اینه که انگار شما برای موس و کیبردتون در حدود 50 تومن هزینه اختصاص دادید ، خب حالا اگه فقط 40 تومنش بابت یک کیبرد بره ، با ده تومن موس مناسبی که بیسیم هم باشه گیرتون نخواهد اومد !

بنظر من در چنین مواردی که بحث هزینه در میونه ، بهتر ابتدا یک موس مناسب رو انتخاب کنید و سپس با باقی هزینه به فکر انتخاب یک کیبرد باشید ، چون کلا کیفیت و نوع موس خیلی خیلی مهم تر از کیفیت و امکانات یک کیبرده ! البته شاید همیشه هم اینطور نباشه و مثلا برای کسانی که خیلی با موس سر و کار ندارن ، این موضوع صدق نکنه ، ولی فراموش نکنید که از اونجاییکه موس مورد انتخاب ما ، حالا با هر کاربردی ، باید بیسیم باشه ، پس بحث کیفیت موس خیلی مهمه !

حالا حتی اگه شما از موس تون خیلیم کار نکشید فرقی نمیکنه ! چون برای خرید یک موس بیسیمه نرمال و مناسب ! حداقل باید چیزی در حدود 20 تومن هزینه کنید ! و الا و اگه هزینه تون از این مقدار کمتر باشه ، بهتره به فکر موس های با سیم باشید ! چون موس های بیسیمی که دارای کیفیت مناسبی باشند و اذیت تون نکنن و بتونید روشون حساب کنید ، حداقل همون 20 تومن هستن ! اضافه کنم شاید برای برخی کیفیت و کارامدیه کیبرد بیشتر از موس اهمیت و کاربرد داشته باشه ! و در این صورت مسلما بهتره ابتدا کیبرد انتخاب شه و سپس موس ! هر چند بعید میدونم چنین کاربران و کاربردی خیلی به چشم بخوره !

مگر اینکه کاربری واقعا در حد یک فیلم نیگاه کردن و موسیقی گوش دادن از کامپیوترش استفاده کنه و تموم ! فقط در این حالت انتخاب کیبرد اولویت داره و اگه کاربر در کنار فیلم و موسیقی بخواد با نرم افزارها کار کنه یا ... مسلما احتیاج به استفاده مکرر از موس خواهد داشت و ...! پس بهتره کاربران عزیز ابتدا نوع کاربردشونو برای خودشون مشخص کنن و سپس و طبق اولویت بندی که خدمت تون عرض کردم ، اقدام به انتخاب و خرید هر یک از این قطعات کنند !

مطمئنا موس های بیسیمی وجود دارند که خیلی ارزونتر از 20 تومن باشن ، ولی باید بدونید که کار با این موس ها دردسر های زیادی داره و بقول بسیار از دوستانی که چنین موس هایی رو تجربه کردن ، با استفاده از این موس ها ، کلا از بیسیم بودن متنفر میشید ! چون واقعا باعث دردسر هستند و انواع فیلم ها رو پیاده میکنن ! قاطی میکنن و ..... ! پس اگه قرار به خرید موس بیسیمه باید حداقل 20 تومن رو در چشتون ببینید !

موفق باشید !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام خدمت همه دوستان

آقا من امروز اين كيبورد فراسو دل 6700RF رو خريدم و الان يكي دو ساعته كه دارم باهاش سر وكله ميزنم. چيزايي رو كه تا بحال دستم اومده خدمتتون ميگم.

اولا اينكه نصبش واقعا راحت و بيدردسر بود و بعد از اينكه دانگل يو‌اس‌بي رو به پشت كيس وصل كردم همه چيز بصورت خودكار و در عرض كمتر از يك دقيقه صورت گرفت. و بعد نرم‌افزارشو كه براي استفاده از صفحه لمسي بود نصب كردم و بعد از يك بار ريستارت شدن كامپيوتر بدون هيچ مشكلي شروع به كار كرد.

تو همين يكي دوساعت كلي قلق صفحه لمسيش اومده دستم و كار كردن باهاش واقعا برام لذت‌بخش شده.

بردش تقريبا خوبه. من تا فاصله 4 متري از كامپيوتر بااش هچ مشكلي نداشتم.

كليدهاش نرم و تقريبا كم صدا هستن و يك‌سري از كليدهاش فقط در محيط مدياسنتر عمل ميكنند. يعني براي استفاده از اونها بايد ويندوز ايكس‌پي مدياسنتر و يا ويستا رو سيستم نصب كرد.

جنس پلاستك بكاررفته د كيبرد خيلي مرغوب نيست(مثل لاجيتك) ولي خيلي هم آشغال نيست. (متوسطه)

همونطور كه در پستهاي قبلي گفتم صفحه لمسيش فقط براي حركت دادن كرسر نيست و كارهاي ديگه‌اي هم انجام ميده كه قابل برنامه‌ريزي هست. مثلا اگه عكسي رو باز كنيد و دو انگشتتونو روي صفحه لمسي از هم دور كنيد عكسو بزرگ مكنه و اگه برعكس اين كارو انجام بدين عكسو كوچيك ميكنه (مثل آيفون) كه از اين قابليتش خيلي خوشم مياد.

كليدهاي مربوط به مالتي‌مدياش به خوبي با وينمپ هماهنگ بود و بدون هيچ تنظيمي كار كرد.

فعلا چيزهايي كه دستم اومده همينا بوده اگه باهاش به مشكلي خوردم ميام وهمينجا ميگم. چيزي كه خيلي دوست دارم بدونم اينه كه عمر باطري‌هاش چقدره. . . (توي دفترچه نوشته بود كه اگه نيم ساعت با كيبورد كار نكنيد براي ذخيره در مصرف انرژي به حالت Sleep ‌ ميره)

در پايان از راهنمايي‌هاي آقا فرامرز كمال تشكر رو دارم.

ویرایش شده توسط arash79
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان مدلهای microsoft رو دست کم نگیرید واقعا عالی هستن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...