رفتن به مطلب

AMD or Intel?


 اشتراک گذاری

کدوم مینبرد واسه AMD?  

1 کاربر تاکنون رای داده است

  1. 1. کدوم مینبرد واسه AMD?

    • MSI K9A2 Platinum
      1
    • MSI K9N2 Sli Platnium
      4
    • XFX 780a Sli
      3


Recommended Posts

سلام! آقاي بازنده شما دستتون خسته نميشه اينقدر مينويسي؟! :D:-?=d>

در رابطه با overcclock q6600 اصلا به سادگي نيستش كه به 3.3 برسه! حتي بالاي 3 هم ارزش داره!

من توي مسابقات اوركلاك با مادربرد abit quadgt بيشتر از 3.1 نتونست بزنم! چند تا از دوستانم هم با مادربرد p5q تا 3.3 اور كردند بشتر نشده!

در رابطه با انتخاب سي پي يو كاربرد مهمه و ساير قطعات به نظر من فعلا e7400 :

1-بازي هاي فعلي براي processor هاي دو هسته اي بهينه سازي شدند!

2-قدرت اور بالا و ايجاد نكردن محدوديت براي gpu كارت گرافيك!

3-پشتيباني نرم افزاري بيشتر!

موفق باشيد!

سلام ! نه عزیز ! وقتی پای کمک در میون باشه نه ! در مورد اور 6600 هم فکر میکنم شما افتخار نمیدید مطالب حقیر رو کامل مطالعه کنید ! چون من در پست های اخیر همین تاپیک چندین بار اشاره کردم که خود من یک دونه q6600 دارم که مثل اب خوردن و فقط با تغییر ضریب ! و تعویض عدد 266 به 377 در حال حاضر و بدون هیچ افزایش ولتاژ یا تغییر دیگه ای و حتی بدون دیزیبل کردن گزینه های c1e و سایر گرینه های این قسمت پردازنده ! در حال حاضر پردازمو روی 3.40 گذاشتم و دما هم در لود 100در صد با برنامه هایی تست همچون پرایم بالای 60 نمیره و در لود کاری هم محال بالای 50 بره ! بماند که این پردازنده جا داره تا خیلی بیشتر از اینهام بره و من فقط برای تست اونو به 4 هم رسوندم ! و روی 3.90 پایدار شد ! ولی دما کمی بالا بود !

و در کل من اورکلاک رکورد گیری رو قبول ندارم و بیشتر با اورکلاکی حال میکنم که توان قطعه رو بالا ببره و همیشگی باشه و از همه مهتر از هیچ نظری فشار خاصی رو به قطعه نیاره یا از عمرش کم نکنه ! واسه همین q6600 رو روی 3.40 گذاشتم و طی تست هایی که کردم این فرکانس ! بهترین فرکانس ممکن برای این پردازندس که نه فشاری بهش میاد و نه احتیاج به افزایش ولتاژ یا در پی اون گرمای بیشتر و کاهش عمر قطعه ! است ! و اگه موردی باشه که خودم تجربه نکرده باشم و یقین نداشته باشم محال برای کسه دیگه ای نسخه بپیچم ! چون در بضاعت اطلاعات من نیست ! در ضمن این فرکانسی که گفتم با همون فن فابریک و استک این پردازنده بود که داخل باکسش هست ! پس در نتیجه این پردازنده خیلی خیلی بهتر از 7400 و یک کولره !

حالا بنظر شما 6600 برای gpu کارت گرافیک محدودیت ایجاد میکنه ؟

در مورد نرم افزارهام ! راستش تا به امروز من هیچ مورد یا مشکلی با نرم افزار ها نداشتم و اگه کمی واقع بین باشیم ! در حال حاضر و با اومدن کر ای سون ها ! مسلما از این پس تمامی برناه ها برای 4 هسته ای ها بهینه میشن ! هر چند که همین الانشم جریان ساپورت نکردن 2 هسته بیشتر این پردازنده رو به هیچ وجه قبول ندارم و بر فرضم که اینطور باشه قدرت همون 2 هسته ای که از 4 هسته این پردازنده مورد استفاده قرار میگیره ! باز هم بیشتر از 2 هسته 7400 هستش !

در مورد اورکلاکم ! بنظر من حداکثر یک 7400 با اورکلاک با ایر کولینگ 60 تومانی میرسه به همون 3.40 خب حالا وقتی 6600 با فن استک میرسه ! پس چه دلیلی میمونه ؟ بماند که فراموش نکنید که حتی اگه 7400 به 3.40 یا بیشتر هم برسه در انتها این 2 هسته است که 3.40 شدن ! ولی در 6600 وقتی روی 3.40 قرار میگیره این 4 هسته هستند که با این فرکانس کار میکنن ! حتی اگه بعضی از برنامه ها هم نتونن از 4 هسته 6600 استفاده کنن و فقط ار 2 هسته اون استفاده کنن ! باز هم 6600 برنده میدانه ! چه برای حال و چه برای اینده که همه برنامه ها برای 4 هسته ای ها بهینه میشن ! فراموش نکنید که حتی اگه 6600 فقط از 2 هستش بشه استفاده کرد ! اون 8 مگ کشی که داره براحتی یک 7400 رو پشت سر میذاره !

از اون گذشته من یک سوالی دارم ! ایا تا بحال شما تستی رو دیدید که در اون یک دو هسته ای مثل 7400 تونسته باشه امتیاز بیشتری بدست بیاره یا عملیات بهتری رو به نمایش بذاره ؟ یعنی تمام این تست ها و برنامه هایی که امتیازاتشون ثبت میشه همگی برای 4 هسته ای ها بهینه شدن ؟ سوای بنچ مارک ها من بارها دیده ام که در تست ها مواردی همچون خارج کردن فایل زیپ یا ریر یا کارایی کد کردن فایل های تصویری و از این قبیل کار های ویند.وز هم مورد تست قرار گرفتن ولی در هیچ یک پردازنده 2 هسته ایی که در حد و اندازه 7400 باشه رو ندیدم که تونسته باشه از 6600 بهتر عمل کنه ؟

امیدوارم شما تست یا بنچی سراغ داشته باشید که در اون حالا هر برنامه ای که میخواد باشه ! فقط در اون تست پردازنده ای در حد 7400 و 2 هسته ای ! تونسته باشه بالاتر از q6600 قرار بگیره !

راستش من در مورد این جریان بهتر بودن 2 هسته ای ها از 4 هسته ای ها در برنامه ها ! خیلی تحقیق و تست کردم ! ولی حتی یک مورد هم که این موضوع رو ثابت کنه ندیدم ! فقط در تعداد اندکی از تست ها قویترین 2 هسته ای های موجود که بالای 3 هستند ! تونسته بودند در چند تست جزئی ! بالاتر از 6600 قرار بگیرند که خب اونا قابل قیاس با 7400 نیستن !

با تشکر / بازنده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 80
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

ولي اون Q6600 چطوري ميرسه ؟!! ما كه هر كاري كرديم با چيپ x38 بالاتر از 3.12 نرفت!

رسیدن به 3.6GHz که با کولینگ(Air)زیاد سخت نیست.(اگه سریع باشید تو 10MIN هم میشه با X38 به این فرکانس رسید).

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ولي 220 تومن خيلي گرونه!

تازه يه چيزي توي جا كيسي ميزم جا نميشه بايد يه ميزه ديگه هم بخرم!

ولي من اين مدل رو ديديم 80 تومننه اينجا شايد اينو بردارم من!

ولي Nzxt هم مدل هاي بدي نيستش!

در ضمن اينجا خيلي تفاوت مدل هستش راه بيفتي توي بازار كامپيوترش كيس هاي خوشگل تر از اون Nvidia CM ميبين كه مارك دار نيستند! :D

من شايد هم البتته NZXT Apollo بخرم هنوز چيزي معلوم نيست تا نيام ايران!

سلام ! کدوم مدل 80 تومانه اونجا ؟

با اون برند اصلا حال نمیکنم !! قیافه نداره ! ( نظر شخصی )

من فکر میکنم 90 درصد کیس های موجود در کرده زمین رو دیدم ! ( عکسشونو ) ولی این کیس 830 یه چیز دیگس ! مخصوصا از نزدیک !

در ضمن چشم اقا امید اینم CPU-Z

مجددا اشاره کنم که پردازنده من با همون فن استک و فابریک خودشه و همچنین توان اینکه بالاتر از این هم ببرم وجود داره ولی من نخواستم و اینکه من برای اورکلاک این پردازنده به هیچ یک از گزینه های مربوط به پردازنده دست نزدم ! نه ولتاژ و نه هیچ یک جز تغییر عدد 266 به 377 ! همه هم میدونید که من کاربر بسیار کم تجربه و دارای اطلاعات بسیار اندکی هستم و علم این کار رو هم نداشته و ندارم ! حال اگه این پردازنده بدون هیچ تغییری میتونه روی 3.8 یا بیشتر پایدار باشه با فن استک ! پس با کولر مناسب و یک اورکلاکر به چند میرسه ؟

vwdppolb1a5ddz052h.jpg

]بازنده

فرامرز جان E7400 رو میشه گفت مثل آب خوردن تا 4.0GHz اورکلاک کرد.(با NV120)

بنظر شما وقتی 6600 همونطور که میبینید میتونه با فن استک روی 3.4 مثل اب خوردن باشه ! اون وقت با همین کولر مورد نظر شما ! میتونه به چند برسه ؟ در ضمن فراموش نکنیم که وقتی یک 2 هسته ای رو اورکلاک میکنم در حقیقت فرکانس کاری 2 تا هسته زیاد میشه ولی در 4 هسته ای ها فرکانس 4 هسته بیشتر میشه ! مثلا 4 هسته با فرکانس 3.40 میدونید چقدر کارایی داره ! بماند که 8 مگ کش اونو هم نباید فرامو ش کنیم ! ( قسمت اخر روی سخنم با انریکو عزیز بود نه امید اقا )

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

رسیدن به 3.6GHz که با کولینگ(Air)زیاد سخت نیست.(اگه سریع باشید تو 10MIN هم میشه با X38 به این فرکانس رسید).

خوب قضيه منم توي اون مسابقه همين بودش ديگه! :D

زمان نداشتيم! بايد سه بار تلاش ميكرديم براي اور كردنش! بيشتر از 5 Min هم نبايد ميشد كلا!

الان اينجا دير وقته صبح برات بنچ هم ميزارم! o:-)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام اقا رضای عزیز ! مسلما حرف شما کاملا درسته ! و هیچ شکی در کارایی ایر کولینگ های رده بالا وجود نداره ! ولی سوال من اینه ! پردازنده 7400 میخواد چقدر اور بشه ؟ من فکر نمیکنم ایشون قصد رکورد زدن داشته باشن و بیشتر هدف شون استفاده کاربردی برای بالاتر بردن سرعت و توان پردازنده ست ! تازه اگه اورکلاکی در کار باشه ! بازم بنظر من اگه قرا ه برای این پردازنده 7400 ! 50 تومان یا بیشتر هزینه بشه تا کولر گرفته شده بتونه این پردازنده رو پر قدرت تر کنه ! خب همونو این 50 رو روش میذاره و یک پردازنده توپ میگیره که بدون اورکلاک روی همون فرکانس اورکلاک شده 7400 کار کنه !

من از حضور شما و سایر اساتید خواهش میکنم در مورد این سوال پاسخ تونو بفرمایید !

ایا بنظر شما یک پردازنده 7400 با یک کولر 60 تومانی fan zerotherm nv120 premium و اورکلاک تا حد ممکن ! بهتره و توان و سرعت بیشتری داره ! یا اینکه همین 60 تومانو بذارن روی 7400 و بجای اون یک دونه q6600 بگیرن ؟

کدوم یکی شون بازده بهتر و بالاتری رو بدنبال خواهد داشت ؟ 7400 با فن 60 تومانی یا q6600 با فن استک ؟

بماند که تازه میشه q6600 رو با همون فن استک تا 3.40 براحتی رسوند ! ایا 7400 میتونه با اون کولر 60 تومانی توانایی یک q6600 رو با فن استک داشته باشه ؟

امیدوارم اساتید برای روشن شدن موضوع و راهنمایی بهتر این دوستمون نظرشونو اعلام کنن !

قربون شما / بازنده

سلام

فرامرز جان دوستان برای شما توضیحات لازم رو دادند و در اینجا کارایی بسیار مورد اهمیت هستش مثلا من خودم بیشتر کارم با کامپیوتر گیم هستش به همین دلیل هم یه مشورت با آقا امید گل کردم و e8500 گرفتم و تا فرکانس 4.6 هم رسوندمش با ایرکولینگ زروترم نیروانا خوب نظر امید جان این بود که همین 7400 رو بگیرم و اگر این رو میگرفتم مطمئنا تا 4.2 هم میتونستم برسونمش که اونموقع از q6600 خیلی سرتر میشد پس ارزش داره یه کولر براش بخری فرامرز جان :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ولي من چند تا جا خوندم ديگه رم هاي crcial Ballstix با چيپ هاي قوي ميكرون توليد نميشه! و چيپ هاي ضعيف تري توليد ميشه!

بعدش چيپ هاي ميكرون خيلي راحت اور ميشن

هين چند وقت پيش شهره سخت افزار توي مسابقات اوركلاك رم دنيبا با مادربرد هاي گيگا ...... اول شد از رم هاي Crucial Ballstix با چيپ هاي micron بودش!

امروزه ديه رم هاي كروشيال با چيپ هاي ميكرون خيلي كم گير مياد و قيمت بالاي دارند!

با تشكر!

ببینید دوست عزیز همونطوری که عرض کردم Micron مدلهایی مختلفی داره.خیلی ساده بگم D9 میشه گیر آورد ولی D9GMH سخت گیر میاد.

در ضمن چشم اقا امید اینم CPU-Z

مجددا اشاره کنم که پردازنده من با همون فن استک و فابریک خودشه و همچنین توان اینکه بالاتر از این هم ببرم وجود داره ولی من نخواستم و اینکه من برای اورکلاک این پردازنده به هیچ یک از گزینه های مربوط به پردازنده دست نزدم ! نه ولتاژ و نه هیچ یک جز تغییر عدد 266 به 377 ! همه هم میدونید که من کاربر بسیار کم تجربه و دارای اطلاعات بسیار اندکی هستم و علم این کار رو هم نداشته و ندارم ! حال اگه این پردازنده بدون هیچ تغییری میتونه روی 3.8 یا بیشتر پایدار باشه با فن استک ! پس با کولر مناسب و یک اورکلاکر به چند میرسه ؟

vwdppolb1a5ddz052h.jpg

]بازنده

فرامرز جان E7400 رو میشه گفت مثل آب خوردن تا 4.0GHz اورکلاک کرد.(با NV120)

بنظر شما وقتی 6600 همونطور که میبینید میتونه با فن استک روی 3.4 مثل اب خوردن باشه ! اون وقت با همین کولر مورد نظر شما ! میتونه به چند برسه ؟ در ضمن فراموش نکنیم که وقتی یک 2 هسته ای رو اورکلاک میکنم در حقیقت فرکانس کاری 2 تا هسته زیاد میشه ولی در 4 هسته ای ها فرکانس 4 هسته بیشتر میشه ! مثلا 4 هسته با فرکانس 3.40 میدونید چقدر کارایی داره ! بماند که 8 مگ کش اونو هم نباید فرامو ش کنیم ! ( قسمت اخر روی سخنم با انریکو عزیز بود نه امید اقا )

خوب فرامرز جان مشکل شما همینه.شما چون در بایوس همه چیز رو روی Auto گذاشتید خود مین ولتاژ اعمال کرده.البته این فقط رو Vcore نیست رو بقیه مسایل هم هست.برای همینه که گفتم Q6600 تا 3.4 با ولتاژ پایه نمیره.Q6600 رو اگه با NV120 هم OC کنید و یک اورکلاکر خیلی خبره باشید بیشتر از 3.9-4.0 نمیتونید OC کنید.(البته این فرکانسها به صورت دائم در ایران فکر نکنم ثبت شده باشه با Air).این رو هم در نظر بگیرید که اورکلاکی خوب هست که همه چیز دستی و منطقی تنظیم شده باشه.

در ضمن شما چرا Q6600 رو با E7400 مقایسه میکنید.قیمت E7400 با NV120 تازه یه مقدار از Q6600 هم پایینتره.فرامرز جان دو هسته ای داریم تا دو هسته ای مثلا شما اگه E5200 رو تا 4.0GHz اورکلاک کنید شاید به یک E8400@3.6 هم نرسه.در ضمن اگه شما یک E8500@4.5GHz رو با یک Q6600@3.6GHz تو بازی مقایسه کنید متوجه تفاوتها خواهید شد.حتی تو 3D Mark06 هم در قسمت SM2 & SM3 اختلاف فریم ها رو کاملا متوجه خواهید شد.(حتی در کل امتیاز هم برتری داره).برای تستهای دیگه هم به Tomshardware مراجعه کنید.

در ضمن کی به شما گفته E7400 تا 3.4GHz اورکلاک میشه؟ما E5200 رو تا حدود 4900MHz هم بردیم!!

از طرفی فرامرز جان کولینگ اونقدر تاثیر نمیزاره که مثلا با فن Stock به 3.4GHz برسید بعد با کولینگ به 5.0GHz!!!

امیدوارم منظورم رو در تمامی موارد درست بیان کرده باشم.

ویرایش شده توسط Maximus
لینک به دیدگاه
Share on other sites

نه دوست عزیز این حرفا چیه داریم بحث علمی میکنیم!o:-)

بنده ام اگر جسارتی کردم معذرت میخوام! :D

یه چیز دیگه من نظر شخصیم اینه که x58 ارزش و آینده نداره! o:-)

اگر ایوشن میتونن صبر کنن برای p55 ! ارزون تر هم هستش!

ببخشید p55 حدودا چند ئقت دیگه میاد؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ببخشید p55 حدودا چند ئقت دیگه میاد؟

سری دوم پردازنده های بر پايه معماری Nehalem پردازنده هایی با اسم رمز Lynnfield ميباشند اين پردازنده ها نيز همانند Bloomfiled چهار هسته ايی بوده و تمام ويژگی های Bloomfiled را دارا ميباشند اما از سوکت LGA1156 و Dual-Channel DDR3 Memory پشتيبانی ميکنند لازم به ذکر است اين پردازنده ها بر روی چيپست P55 و P53 قابل استفاده خواهند بود و قيمتی زير 200 دلار خواهند داشت Lynnfield در نيمه دوم سال 2009 ميلادی به بازار عرضه ميشود.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ببینید دوست عزیز همونطوری که عرض کردم Micron مدلهایی مختلفی داره.خیلی ساده بگم D9 میشه گیر آورد ولی D9GMH سخت گیر میاد.

امیدوارم منظورم رو در تمامی موارد درست بیان کرده باشم.

سلام!

من چند جا خوندم ه اصلا رم هاي كروشيال با چيپ هاي Miccron ديگه توليد نميشه! اصلا! حالا هر نوعي كه ميخواد باشه!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! کدوم مدل 80 تومانه اونجا ؟

با اون برند اصلا حال نمیکنم !! قیافه نداره ! ( نظر شخصی )

من فکر میکنم 90 درصد کیس های موجود در کرده زمین رو دیدم ! ( عکسشونو ) ولی این کیس 830 یه چیز دیگس ! مخصوصا از نزدیک !)

نه من اون دل ساده انويديا رو ميگم!

اني كه شما ميگي 220 تومن قيمتش هست!

ايسوز هم 180 تومنه!

اين يكي ساده حدود 90 تومنه! خيلي هم خنكه!

ولي NZxt مدل هاي قشنگي داره!

MTS2_hudy777_881238_NZXT_Apollo_47f9e8e62c694.jpg

nzxt_lexa2.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ببخشید کسی قیمت رم های زیر رو داره؟

Crucial Ballstix Tracer 1066 2x2GB

Corsair XMS2 2x2GB ==> Twin2X4096-6400C4DHX

در ضمن رم کرس ایر رمی که توی سایت 90 تومن زده نیست.این یکی زمان تاخیرش 4 هسته 5 نیست.(رمی که توی سایت هسته Twin2X4096-6400C5DHX هسته)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! نه عزیز ! وقتی پای کمک در میون باشه نه ! در مورد اور 6600 هم فکر میکنم

حالا بنظر شما 6600 برای gpu کارت گرافیک محدودیت ایجاد میکنه ؟

از اون گذشته من یک سوالی دارم ! ایا تا بحال شما تستی رو دیدید که در اون یک دو هسته ای مثل 7400 تونسته باشه امتیاز بیشتری بدست بیاره یا عملیات بهتری رو به نمایش بذاره ؟ یعنی تمام این تست ها و برنامه هایی که امتیازاتشون ثبت میشه همگی برای 4 هسته ای ها بهینه شدن ؟ سوای بنچ مارک ها من بارها دیده ام که در تست ها مواردی همچون خارج کردن فایل زیپ یا ریر یا کارایی کد کردن فایل های تصویری و از این قبیل کار های ویند.وز هم مورد تست قرار گرفتن ولی در هیچ یک پردازنده 2 هسته ایی که در حد و اندازه 7400 باشه رو ندیدم که تونسته باشه از 6600 بهتر عمل کنه ؟

امیدوارم شما تست یا بنچی سراغ داشته باشید که در اون حالا هر برنامه ای که میخواد باشه ! فقط در اون تست پردازنده ای در حد 7400 و 2 هسته ای ! تونسته باشه بالاتر از q6600 قرار بگیره !

با تشکر / بازنده

سلام! اگر ميخواهيد بدونيد كه Processor براي GPU محدوديت يجاد نميكنه!

3Dmark06 ور نصب كنيد روي Defualt !

بعدش اول يه بنچ مارك كلي از GPU و سي پي يو بگيريد! فقط سه گزينه اول!

بعدش سي پي يو رو اور كنيد يه بنچ ديه از گرافيك... بگيريد!

اگر SM3 و Sm2 امتياز Score از خالت ديفالت CpU بيشتر شد معلوم ميشه Processor براي GPU محدوديت ايجاد ميكنه!

همين بحث براي بنده هم هستش اگر بريد به قسمت بنچ مارك هاي من چند تا تست گذاشتم!

موفق باشيد!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یه توصیه به همه...

من بحث رو از اول دارم دنبال میکنم, صحبتهای دوستمون بازنده خیلی منطقی و درسته, اگر میخواید ضرر ندید به توصیه های دوستمون توجه کنید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

فرامرز جان دوستان برای شما توضیحات لازم رو دادند و در اینجا کارایی بسیار مورد اهمیت هستش مثلا من خودم بیشتر کارم با کامپیوتر گیم هستش به همین دلیل هم یه مشورت با آقا امید گل کردم و e8500 گرفتم و تا فرکانس 4.6 هم رسوندمش با ایرکولینگ زروترم نیروانا خوب نظر امید جان این بود که همین 7400 رو بگیرم و اگر این رو میگرفتم مطمئنا تا 4.2 هم میتونستم برسونمش که اونموقع از q6600 خیلی سرتر میشد پس ارزش داره یه کولر براش بخری فرامرز جان :D

سلام ! من به شما قول میدم که محال یک پردازنده 7400 اورکلاک شده ! به 6600 برسه ! بر عکس منم دقیقا از روی همون بحث کارایی میگم ! والا من موندم که شما اساتید روی چه حسابی این حرفو میزنید ! اونوطوری باشه کلا همه بجای اینکه پردازنده بالاتر بر دارن میرن یکی ارزونتر بر میدارن و یک کولرم میندازن بغلش ! اقا فرکانس مرجع این 7400 چنده ؟ ایا بیشتر از 2.50 ست ؟ اونوقت من نمیدونم اون 2 هسته اضافی 6600 کجا میره یا اون 8 مگ کش ؟ 7400 چند مگ کش داره 3 مگ ؟ بنظر من این حرف از هیچ نظر منطقی نیست ! اقا رضا ! من به علم اقا امید شک ندارم ولی این حساب دو دوتا چار تاست ! اگه اینطوری که میگید باشه پس باید با اورکلاک یک پردازنده تک هسته ای با ( معماری جدید ) و یک کولر خوب ! همون کارایی 7400 رو بدست اورد ! ( تازه بازم با شرایط مساوی بین 7400 و 6600 یکی نمیشه چون کش 6600 خیلی بالاتره )

خوب فرامرز جان مشکل شما همینه.شما چون در بایوس همه چیز رو روی auto گذاشتید خود مین ولتاژ اعمال کرده.البته این فقط رو vcore نیست رو بقیه مسایل هم هست.برای همینه که گفتم q6600 تا 3.4 با ولتاژ پایه نمیره.q6600 رو اگه با nv120 هم oc کنید و یک اورکلاکر خیلی خبره باشید بیشتر از 3.9-4.0 نمیتونید oc کنید.(البته این فرکانسها به صورت دائم در ایران فکر نکنم ثبت شده باشه با air).این رو هم در نظر بگیرید که اورکلاکی خوب هست که همه چیز دستی و منطقی تنظیم شده باشه.

در ضمن شما چرا q6600 رو با e7400 مقایسه میکنید.قیمت e7400 با nv120 تازه یه مقدار از q6600 هم پایینتره.فرامرز جان دو هسته ای داریم تا دو هسته ای مثلا شما اگه e5200 رو تا 4.0ghz اورکلاک کنید شاید به یک e8400@3.6 هم نرسه.در ضمن اگه شما یک e8500@4.5ghz رو با یک q6600@3.6ghz تو بازی مقایسه کنید متوجه تفاوتها خواهید شد.حتی تو 3d mark06 هم در قسمت sm2 & sm3 اختلاف فریم ها رو کاملا متوجه خواهید شد.(حتی در کل امتیاز هم برتری داره).برای تستهای دیگه هم به tomshardware مراجعه کنید.

در ضمن کی به شما گفته e7400 تا 3.4ghz اورکلاک میشه؟ما e5200 رو تا حدود 4900mhz هم بردیم!!

از طرفی فرامرز جان کولینگ اونقدر تاثیر نمیزاره که مثلا با فن stock به 3.4ghz برسید بعد با کولینگ به 5.0ghz!!!

امیدوارم منظورم رو در تمامی موارد درست بیان کرده باشم.

سلام امید عزیز ! ببینید فکر کنم من نتونستم منظورمو درست بیان کنم ! حرف من این بود که بدون هیچ افزایش ولتاژِی یا هیچ گونه تغییری و فقط با تغییر یک عدد ! به 3.40 رسوندم ! یعنی شما از این حرف من انتظار داشتید که رفته باشم و ولتاژ پردازنده رو از حالت اتو خارج کرده باشم و گذاشته باشم روی فلان ولتاژ مرجع ؟ اگه اینطور بود که چرا بگم به هیچی دست نزدم یا تغییر ندادم ؟ مگه اون تغییر محسوب نمیشه ؟ بیشترین منظور من از گفتن این حرف در کنار اینکه این پردازنده قابلیت اورکلاک خوبی داره ! این بود که به این دوستمون گوشزد کنم که برای اورکلاکش در صورت نداشتن اطلاعات حرفه ای ! نیازی نیست نگران باشند و با تغییر یک عدد میتونن به این فرکانس برسن ! خودتونم بهتر میدونید که انتخاب گزینه ها توسط مادربرد در محتاط ترین حالت انجام میگیره و براحتی میشه گفت کم ترین فشار رو به قطعه وارد میکنه !

در مورد اینکه اگه اورکلاکر خبره ای باشه نمیتونه بیشتر از 3.9 اور کنه هم ! اصلا موافق نیستم ! خودتون میدونید که من تقریبا اطلاعاتم در این زمینه ها صفره ! پس وقتی من میتونم با فن استک و فابریکش تا 3.9 یا 4 اور کنم ! پس حتما یک اورکلاکر میتونه به فرکانسی بیش از اینها برسه ! ( البته منظور من رسیدن به 3.9 پایدار بودنش نیست چون من تست استرس نگرفتم فقط چند روزی رو باهاش کرایسیس و از این حرفا بازی کردم ) !

در مورد اورکلاکی خوبه که همه چی دستی و منطقی تنظیم بشه هم ! بازهم موافق نیستم ! تا اونجاییکه من فهمیدم بهترین حالت ممکن برای قطعه ! همون حالتیه که خود مادربرد تشخیص میده و اعمال میکنه ! خودتونم بهتر میدونید که اساسا تنظیمات پیش فرض و اتو مادربرد ها محتاطانه ترین حالت رو در نظر میگیرن تا کمترین فشار رو به قطعه وارد کنند ! البته این نوع اورکلاک برای کسانی که تواناییشو دارن و میخوان که به فرکانس های بالاتر دست پیدا کنند ! مسلما دست و پا گیره ! ولی برای افراد کم تجربه ای مثل من ! بنوعی تضمین محسوب میشه تا با خیال راحت تری اقدام به بالا بردن فرکانس کنیم ! چرا که اگه مشکلی هم بخواد پیش بیاد ! قبل از هر چیز مادربرد از وقوعش جلوگیری میکنه ! البته این که جلوی بالاتر بردن رو میگیره درش شکی نیست ! ولی خود همین موضوع هم نشون دهنده احتیاط و مراقبت ویژه ماردبرد از قطعاته ! پس نمیشه گفت که وقتی میشه با تنظیمات اتوماتیک خود مادربرد ( یا همون تنظیمات پیش فرض ) اورکلاکی انجام داد ! اورکلاک مناسبی نیست ! ( البته با توجه به فرکانس مد نظر و تجربه و اطلاعات کاربر ) ( مثلا منی که اطلاعات کافی و حرفه ای در زمینه اورکلاک ندارم و در کل بیشتر از 3.40 رو هم نمیخوام و خود مادربرد با تنظیمات اتو میتونه اینکارو برام انجام بده ! فکر میکنم منطقی باشه )

در مورد قیمت بنظر من بخاطر 10 یا 20 تومان اصلا ارزش صرفنظر نداره ! در مورد تفاوت بین 8500 با فرکانس 4 و 6600 با 3.6 هم بنظر من شاید فقط در بعضی از تست ها برتری با 8500 باشه ! اونم فکر میکنم در تست هایی که برای 2 هسته ای ها بهینه باشن ! شایدم نه ولی اینکه در بازی میشه تفاوت ها رو احساس کرد رو اصلا قبول ندارم ! من نمیدونم منظور شما از این حرف چیه ! بعنوان مثال در یک بازی مثل کرایسیس چه تفاوتی رو میشه بین این 2 مشاهده کرد ! یا هر بازی دیگری ؟

بنظر من در کل احساس تفاوت میان قطعاتی همچون رم یا پردازنده های هم رنج ! اصلا ساده نیست ! و شاید فقط در تست ها و بنچ ها قابل درک باشن ! البته شاید هم من بی اطلاعم ! پس شما لطف کنید و راهنمایی بفرمایید ! واز همه مهمتر من نمیدونم چرا شما برای هر یک از دلایلتون مثالی از سایر پردازنده ها میارید ! خب 8500 فرضا قویتر ! چه ربطی به قویتر بودن 7400 داره ؟ منم در عرایضم اشاره کرده بودم که جز یکی دو تا استثنای بالای 3 ! که منظورم همین 8500 بود !

در مورد اورکلاک 7400 من نفهمیدم منظورتون چیه ! اولا من منظورم این نبود که این پردازنده فقط تا 3.4 اور میشه و این حرفو بعنوان مثال زدم ! که دوباره هم نیگاه کنید مشخصه ! ولی اینو نفهمیدم که شما برای اثبات حرفتون از رکورد 5200 نام بردید ! خب شاید فلان پردازنده 4 هسته ای هم تا 6 اور بشه ایا به 6600 ربط داره ؟ مهم اینه که 7400 تا چند میره نه اینکه 5200 تا چند رفته ! از اون گذشته ! شما اینو هم در نظر بگیرید اقای انریکیوی نوعی یا خود حقیر که توانایی اورکلاک حرفه ای رو ندارم ! ایا باز هم رکورد اساتید فن بکارم میاد ؟

من فکر میکنم موضوع اصلی این تاپیک فراموش شده ! منظورم شخص شما یا شخص خاصی نیست ! منظورم خودم و همه مونیم ! ما در اینجا در مورد برتر بودن پردازنده ها در کل حرف نمیزنیم یا در جمع اورکلاکر های بر جسته ای مثل شما ! حداقل من فکر نکردم که جناب انریکیو از نظر اورکلاک در حد شما باشن و به همین خاطرم بود که اون جریان تغییر یک عدد رو گفتم و در کل پردازنده 6600 رو پیشنهاد کردم ! شما باید از دید این عزیزمون به جریان نیگاه کنید که ایشون میتونن از کدوم یک از این پردازنده ها بیشتر و بهتر استفاده کنند ! حالا اینکه رکورد 7400 6 هم که باشه چه نفعی برای ایشون داره ؟ منم که از اورکلاک 6600 حرف زدم منظورم فقط اسونی کار و همچنین در کمال احتیاط و عدم فشار به اون بود !

هر چند که من در همون حد اعلاشم جریان برتری 7400 اورکلاک شده با ایر کولر رو بر 6600 اور شده با فن استک قبول ندارم !

در مورد تاثیر کولینگ هم من نمیدونم شما روی چه حسابی اینطوری برداشت کردید که منظور من رسیدن به فرکانس 5 با ایر کولینگه ؟ بابا دیگه اینقدرم راحت نیست که ! ولی اینو مطمئنم که میشه به بالاتر از 4 رسید !

در پایان منم امیدوارم تمام عرایضم رو درست بیان کرده باشم و خدایناکرده سو تفاهمی پیش نیاد ! من به علم شما کاملا اطمینان دارم و اگه در مورد عرایضم یقینو تا حدی تجربه نمیداشتم و بحث وظیفه و کمک در بین نمی بود ! محال بود که جلوی استاد ! نظرمو ابراز کنم ! یکبار دیگه هم اشاره میکنم که خود من بار ها و بارها در مورد مشکلاتم از جناب امید عزیز کمک گرفتم و ایشون هم واقعا لطف کرده و میکنن و جواب حقیر رو با حوصله میدن ! و واقعا خوشحالم که در جمع دوستانی همچون شما هستم ! و امیدوارم خدایناکرده با پاسخ ها یا عقاید متفاوت ! باعث بی احترامی به دوستان خوبی همچون شما نشم ! بازم ازتون ممنونم امید جان که حداقل حرفای منو قابل پاسخ میدونید !

ارادتمند شما / بازنده

دوستان متاسفانه اینترنت من بدلیل خرابی خط ! قطع شده و در هر روز فقط 10 دقیقه ان میشه ! دیشبم فقط وقت کردم پیان ها رو بخونم و تا اومدم پاسخو نوشتم دوباره قطع شد ! بدلیل تاخیر در پاسخ عذر میخوام ! و همون نوشته های دیشب رو میذارم !

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

حرف من این بود که بدون هیچ افزایش ولتاژِی یا هیچ گونه تغییری و فقط با تغییر یک عدد ! به 3.40 رسوندم ! یعنی شما از این حرف من انتظار داشتید که رفته باشم و ولتاژ پردازنده رو از حالت اتو خارج کرده باشم و گذاشته باشم روی فلان ولتاژ مرجع ؟ اگه اینطور بود که چرا بگم به هیچی دست نزدم یا تغییر ندادم ؟ مگه اون تغییر محسوب نمیشه ؟

دوست عزیز وقتی روی اتو هست خودش موقع اورکلاک ولتاژ رو میبره بالا.باید manually بزارید رو ولتاژ مبدا.وگرنه اگر اتو باشه خودش هرچی FSB بالا میبرید خودکار ولتاژ میده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در مورد قیمت بنظر من بخاطر 10 یا 20 تومان اصلا ارزش صرفنظر نداره ! در مورد تفاوت بین 8500 با فرکانس 4 و 6600 با 3.6 هم بنظر من شاید فقط در بعضی از تست ها برتری با 8500 باشه ! اونم فکر میکنم در تست هایی که برای 2 هسته ای ها بهینه باشن ! شایدم نه ولی اینکه در بازی میشه تفاوت ها رو احساس کرد رو اصلا قبول ندارم ! من نمیدونم منظور شما از این حرف چیه ! بعنوان مثال در یک بازی مثل کرایسیس چه تفاوتی رو میشه بین این 2 مشاهده کرد ! یا هر بازی دیگری ؟

بنظر من در کل احساس تفاوت میان قطعاتی همچون رم یا پردازنده های هم رنج ! اصلا ساده نیست ! و شاید فقط در تست ها و بنچ ها قابل درک باشن ! البته شاید هم من بی اطلاعم ! پس شما لطف کنید و راهنمایی بفرمایید ! واز همه مهمتر من نمیدونم چرا شما برای هر یک از دلایلتون مثالی از سایر پردازنده ها میارید ! خب 8500 فرضا قویتر ! چه ربطی به قویتر بودن 7400 داره ؟ منم در عرایضم اشاره کرده بودم که جز یکی دو تا استثنای بالای 3 ! که منظورم همین 8500 بود !

دوست عزیز شما وقتی حرف از e8400 یا e8500 میزنید باید بدونید که این پردازنده ها براحتی تا 5گیگاهرتز اور میشن.چرا e8500 رو با 4گیگ میسنجی.بعدش این دوتا برترین 2هسته ای های دنیا هستند فکر نکنید پردازنده ای مثل q6600 که با اور سنگین به 3.8میرسه در مقابل اینا شاخ هست.اینا با اور سنگین به 6گیگاهرتز هم رسیدند

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! دوست خوبم جناب دویل ! مثل اینکه بازم نتونستم درست منظورمو درست بیان کنم ! از همین رو دوباره مینویسم !

قیمت کیس ها :

asus / vento 7700 = من به این دلیل که اخرین کیس ونتو موجود در ایران رو خریداری کردم با قیمت 220 تموم شد ولی در زمان موجودیت این کیس ! قیمتش 180 بود !

cooler master / CM Stacker 830 = این کیس قبلا تا 2 ماه قبل در ایران در حدود 315 تومان بود ولی جدیدا شنیدم که دریا میده به 207 تومان !

cooler master / nv 690 = این کیس اخرین بار و قبل عید قیمتی در حدود 120 تومان داشت و مدل ساده اون هم قیمتی در حدود 84 تومان

در ضمن اضافه کنم که من به هیچ وجه این کیس 830 رو به شما پیشنهاد نکردم ! شما خودتون در جایی ! گفته بودید که قصد خریدشو دارید و منم فقط نوشتم که منم همین قصد رو دارم و نظر شخصیمو در مورد ظاهر و کاراییش بیان کردم !

در مورد قیمت های اونجام دقیق متوجه نشدم ! البته مورد 80 تومانی که اشاره کردید رو فکر کنم همون مدل ساده 690 باشه که اینجام 84 تومانه ! ( شایدم اونجا ارزونه )

در مورد جریان محدودیت پردازنده برای گرافیک هم ! من مجددا میگم که من فقط از شما سوال کردم ! چون معنی حرف شما اینه که 6600 برای گرافیک محدودیت اعمال میکنه ! حالا ایا شما در این مورد مطمئن هستید ؟ لطف کنید دلیل یا مدرکی ارائه بدید !

دوست عزیز اون 50درجه که شما میفرمایید دمای سیلیکون پردازنده شماست.شما باید ببینید دمای هسته شما چقدره که الان باید حدودا 75درجه باشه در 100درصد لود که نباید بزارید از 60بالاتر بره.

دوست عزیز به نکته بسیار خوبی اشاره کردید ! من بارها این سوال برام پیش اومده که دمای مورد نظری که برای پردازنده ها معموله ! با توجه به دمای هسته هاست یا دمای کلی ( سیلیکون ) پردازنده ؟ که همینجا از شما و سایر اساتید در خواست راهنمایی دارم و اگه میشه لطف بفرمایید و دمای مناسب و حداکثر هر یک رو مشخص بفرمایید ! مثلا هسته ها چند باشن و دمای کلی پردازنده چند باشه ؟

در ضمن من همون 2 شب قبل یک لحظه و برای تست سیستم رو مجددا اورکلاک کردم و بازم بدون هیچ تغییری و فقط با تغییر عدد 377 به 400 سیستم در همون بار اول بالا اومد و بدون مشکل کار کرد ! البته بازم میگم منظورم از تغییر اینه که من به هیچ گزینه ای دست نزدم و اگه کاریم کرده خود مادربرد و بر اساس تنظیمات اتوماتیک خودش کرده ! از دوستان میخوام که نظرشونو در مورد دمای این تست بفرمایند ؟

البته من در کل همیشه روی 3.40 قرار میدمش و فقط برای تست و برای اینکه ثابت کنم این پردازنده حتی اگه اورکلاکر هم نباشی ! باز هم با همون تنظیمات پیش فرض ماردبرد میتونه بالای 3.60 کار کنه ! که اگه ولتاژ و تنظیمات رو دستی تنظیم کنم براحتی روی 3.9 کار خواهد کرد ! که اینو هم تست کردم قبلا ! ولی فعلا این تست که با تنظیمات پیش فرض مادربرد و فقط تغییر عدد 377 که در ابتدا 266 بوده به 400 بدست اومده رو ملاحظه بفرمایید ! ( در مورد دما هم نظر بدید )

حالا دوست عزیز ! بنظر شما وقتی روی 3.60 دمای همون هسته ها که فرمودید هم ! کمتر از 65 هستش ! چطور میتونه روی 3.40 بالاتر از 70 باشه ؟ من محال بدون اینکه موضوعی رو یقین و تجربه نداشته باشم ! بیانش کنم !

خواهش میکنم به تمامی سوالات حقیر بصورت کامل پاسخ بدید ! با تشکر / بازنده

oibz9gaq5kzl2p8jwxgv.jpg

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز شما وقتی حرف از e8400 یا e8500 میزنید باید بدونید که این پردازنده ها براحتی تا 5گیگاهرتز اور میشن.چرا e8500 رو با 4گیگ میسنجی.بعدش این دوتا برترین 2هسته ای های دنیا هستند فکر نکنید پردازنده ای مثل q6600 که با اور سنگین به 3.8میرسه در مقابل اینا شاخ هست.اینا با اور سنگین به 6گیگاهرتز هم رسیدند

سلام ! دوست من ! شما فکر کنم دقت نکردید ! امید عزیز این مقایسه رو انجام داده بودند و عدد 4 رو مطرح کردند نه من ! من فقط پاسخ ایشون رو دادم ! از اون گذشته ! مگه اینجا بحث بین 8500 یا 8400 و 6600 ؟

بازنده

حرف من این بود که بدون هیچ افزایش ولتاژِی یا هیچ گونه تغییری و فقط با تغییر یک عدد ! به 3.40 رسوندم ! یعنی شما از این حرف من انتظار داشتید که رفته باشم و ولتاژ پردازنده رو از حالت اتو خارج کرده باشم و گذاشته باشم روی فلان ولتاژ مرجع ؟ اگه اینطور بود که چرا بگم به هیچی دست نزدم یا تغییر ندادم ؟ مگه اون تغییر محسوب نمیشه ؟

دوست عزیز وقتی روی اتو هست خودش موقع اورکلاک ولتاژ رو میبره بالا.باید manually بزارید رو ولتاژ مبدا.وگرنه اگر اتو باشه خودش هرچی fsb بالا میبرید خودکار ولتاژ میده

دوست من اینو که همه میدونن ! انگار اشکال از بیان نادرست من بوده که بابتش بازم عذر میخوام ! ولی در همون پست قبل هم کاملا منظورمو توضیح دادم ! دوباره میگم ! اگه قرار بود من ولتاژ رو دستی بذارم روی فرکانس مرجع ! پس بازم میشد تغییر ! من گفتم بدون هیچ تغییری ! و تنها با تغییر یک عدد ! اگه کامل مطالعه میکردید این موضوع رو کاملا روشن کردم و هدف اصلیمو از بیانش توضیح دادم ! توجه داشته باشید که همه مثل شما اساتید نیستن که علم و اطلاعات اورکلاک رو داشته باشند ! منم این دوستمون رو بر فرض اینکه اگه مثل خودم توانایی و اطلاعات کافی در این زمینه ندارند ! بازم بتونند و خیال شون راحت باشه که میتونن ! بود که اینو گفتم تا احیانا فکر نکنند نیاز به روش و کار خاصی هست ! اینو گفتم تا بدونن با تغییر یک عدد ساده ! میتونن این پردازنده رو تا 3.40 برسونن !

متاسفانه بحث این تاپیک از مبحث کمک و پیشنهاد به اقای انریکیو گذشته و هدف کمک کردن رو دنبال نمیکنه ! ببینید من اصلا نمیخوام بگم حرفم درسته ! من اونچه دیدم و یقین پیدا کردم و تجربه کردمو بیان کردم و انتظار داشتم اگه ایرادی وجود داره روشن شه ! که متاسفانه یا خوشبختانه به صحت تجربیاتم یقین بیشتری پیدا کردم ! من نه میخوام بگم که 6600 از 8500 قویتره و نه میخوام بگم 6600 بهترینه ! من تمام منظورم این بود تا در این رنج قیمت و بجای اون 60 تومان کولر ! یک 6600 بگیرن ! من حداقل در یک مورد بخودم مطمئنم ! اونم اینه که تا در موردی یقین و تجربه نداشته باشم نظرمو نمیگم و همیشه اگه قراره به کسی پیشنهادی بدم ! با این احساس که دارم برای خودم این قطعه رو میگیرم به جریان نگاه میکنم ! و به هیچ وجه علایق و سلایق شخصیمو دخالت نمیدم ! چون این اولین قدم و پیشوند کمک کردنه ! امیدوارم بحث در این تاپیک به همون رویه ابتدایی خودش بر گرده و هدف کمک کردن باشه ! با تشکر از توجه و دقت شما / بازنده

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! دوست من ! شما فکر کنم دقت نکردید ! امید عزیز این مقایسه رو انجام داده بودند و عدد 4 رو مطرح کردند نه من ! من فقط پاسخ ایشون رو دادم ! از اون گذشته ! مگه اینجا بحث بین 8500 یا 8400 و 6600 ؟

بازنده

این اشتباه رخ داده کاملا صحیح فرمودید من با یکی دیگه اشتباه گرفتم.واون عدد 4 فکر کردم که منظورشون فرکانس پردازنده هست که گفتند از اشتباه بوجود امده عذر میخوام.ولی ایشون نحوه صحبتشون طوری بود که فقط میگفتند q9600 که اصلا این پردازنده در مورد این دوتا چیزی نیست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! دوست خوبم جناب دویل ! مثل اینکه بازم نتونستم درست منظورمو درست بیان کنم ! از همین رو دوباره مینویسم !

قیمت کیس ها :

Asus / vento 7700 = من به این دلیل که اخرین کیس ونتو موجود در ایران رو خریداری کردم با قیمت 220 تموم شد ولی در زمان موجودیت این کیس ! قیمتش 180 بود !

Cooler master / cm stacker 830 = این کیس قبلا تا 2 ماه قبل در ایران در حدود 315 تومان بود ولی جدیدا شنیدم که دریا میده به 207 تومان !

Cooler master / nv 690 = این کیس اخرین بار و قبل عید قیمتی در حدود 120 تومان داشت و مدل ساده اون هم قیمتی در حدود 84 تومان

در ضمن اضافه کنم که من به هیچ وجه این کیس 830 رو به شما پیشنهاد نکردم ! شما خودتون در جایی ! گفته بودید که قصد خریدشو دارید و منم فقط نوشتم که منم همین قصد رو دارم و نظر شخصیمو در مورد ظاهر و کاراییش بیان کردم !

در مورد قیمت های اونجام دقیق متوجه نشدم ! البته مورد 80 تومانی که اشاره کردید رو فکر کنم همون مدل ساده 690 باشه که اینجام 84 تومانه ! ( شایدم اونجا ارزونه )

دوست عزیز به نکته بسیار خوبی اشاره کردید ! من بارها این سوال برام پیش اومده که دمای مورد نظری که برای پردازنده ها معموله ! با توجه به دمای هسته هاست یا دمای کلی ( سیلیکون ) پردازنده ؟ که همینجا از شما و سایر اساتید در خواست راهنمایی دارم و اگه میشه لطف بفرمایید و دمای مناسب و حداکثر هر یک رو مشخص بفرمایید ! مثلا هسته ها چند باشن و دمای کلی پردازنده چند باشه ؟

در ضمن من همون 2 شب قبل یک لحظه و برای تست سیستم رو مجددا اورکلاک کردم و بازم بدون هیچ تغییری و فقط با تغییر عدد 377 به 400 سیستم در همون بار اول بالا اومد و بدون مشکل کار کرد ! البته بازم میگم منظورم از تغییر اینه که من به هیچ گزینه ای دست نزدم و خود مادربرد اگه کاریم کرده خود مادربرد و بر اساس تنظیمات اتوماتیک خودش کرده ! از دوستان میخوام که نظرشونو در مورد دمای این تست بفرمایند ؟

البته من در کل همیشه روی 3.40 قرار میدمش و فقط برای تست و برای اینکه ثابت کنم این پردازنده حتی اگه اورکلاکر هم نباشی ! باز هم با همون تنظیمات پیش فرض ماردبرد میتونه بالای 3.60 کار کنه ! که اگه ولتاظز و تنظیمات رو دستی تنظیم کنم براحتی روی 3.9 کار خواهد کرد ! که اینو هم تست کردم قبلا ! ولی فعلا این تست که با تنظیمات پیش فرض مادربرد و فقط تغییر عدد 377 که در ابتدا 266 بوده به 400 بدست اومده رو ملاحظه بفرمایید ! ( در مورد دما هم نظر بدید )

حالا دوست عزیز ! بنظر شما وقتی روی 3.60 دمای همون هسته ها که فرمودید هم ! کمتر از 65 هستش ! چطور میتونه روی 3.40 بالاتر از 70 باشه ؟ من محال بدون اینکه موضوعی رو یقین و تجربه نداشته باشم ! بیان کنم !

خواهش میکنم به تمامی سوالات حقیر بصورت کامل پاسخ بدید ! با تشکر / بازنده

oibz9gaq5kzl2p8jwxgv.jpg

دوست عزیز ببنید شما توی بایوس دمای سیلیکون پردازنده رو مشاهده میکنید ودمای هسته حدودا15تا20درجه از اون دما بیشتره که میتونید با بنچ مارک اورست خیلی دقیق حرارت هسته رو مشاهده کنید.کلا همه پردازنده ها رو باید دمای هسته اونهارو زیر 60درجه یا نهایتا65درجه نگه داشت تا دچار سوختگی ترانزیستورهای روی وفر نشن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اقا فرکانس مرجع این 7400 چنده ؟ ایا بیشتر از 2.50 ست ؟ اونوقت من نمیدونم اون 2 هسته اضافی 6600 کجا میره یا اون 8 مگ کش ؟ 7400 چند مگ کش داره 3 مگ ؟ بنظر من این حرف از هیچ نظر منطقی نیست!

سلام خدمت دوست عزیزم فرامرز جان

ببینید فرامرز جان به صحبتهای بنده خیلی با دقت توجه کنید.

فرکانس پایه ی E7400 روی 2.8GHz هستش.شما به تستها توجه کنید متوجه همه چیز خواهید شد.

سلام امید عزیز ! ببینید فکر کنم من نتونستم منظورمو درست بیان کنم ! حرف من این بود که بدون هیچ افزایش ولتاژِی یا هیچ گونه تغییری و فقط با تغییر یک عدد ! به 3.40 رسوندم ! یعنی شما از این حرف من انتظار داشتید که رفته باشم و ولتاژ پردازنده رو از حالت اتو خارج کرده باشم و گذاشته باشم روی فلان ولتاژ مرجع ؟ اگه اینطور بود که چرا بگم به هیچی دست نزدم یا تغییر ندادم ؟ مگه اون تغییر محسوب نمیشه ؟ بیشترین منظور من از گفتن این حرف در کنار اینکه این پردازنده قابلیت اورکلاک خوبی داره ! این بود که به این دوستمون گوشزد کنم که برای اورکلاکش در صورت نداشتن اطلاعات حرفه ای ! نیازی نیست نگران باشند و با تغییر یک عدد میتونن به این فرکانس برسن ! خودتونم بهتر میدونید که انتخاب گزینه ها توسط مادربرد در محتاط ترین حالت انجام میگیره و براحتی میشه گفت کم ترین فشار رو به قطعه وارد میکنه !

بله فرامرز جان من منظور شما رو کاملا متوجه شدم ولی شما منظور من رو نفهمیدید شما اگه CPU تون رو از اورکلاک خارج کنید و یکبار دیگه به ولتاژ پردازندتون نگاهی بندازید خودتون متوجه خواهید شد.

البته الان اورکلاک جوری شده که همه چیز رو روی Auto بزارید هم سیستم بوت میشه ولی این بیشتر تو مینهای ASUS صدق میکنه.شما اگه Biostar رو مثل مین خودتون رو Auto بگذارید اصلا سیستم بالا نمیاد.

در مورد اینکه خود مین همه چیز رو تو اورکلاک دقیق تنظیم میکنه 100% مخالف هستم.شما چون دقیق از مسایل مطلع نیستید یک مقدار اشتباه فکر میکنید.با چند مین دیگه کار کنید کاملا متوجه میشید و حتی گاهی اوقات باعث فشار بیش از حد به مقادیر مربوطه میشود.

در مورد اینکه اگه اورکلاکر خبره ای باشه نمیتونه بیشتر از 3.9 اور کنه هم ! اصلا موافق نیستم ! خودتون میدونید که من تقریبا اطلاعاتم در این زمینه ها صفره ! پس وقتی من میتونم با فن استک و فابریکش تا 3.9 یا 4 اور کنم ! پس حتما یک اورکلاکر میتونه به فرکانسی بیش از اینها برسه ! ( البته منظور من رسیدن به 3.9 پایدار بودنش نیست چون من تست استرس نگرفتم فقط چند روزی رو باهاش کرایسیس و از این حرفا بازی کردم ) !

فرامرز جان رکورد این CPU با LN2 به 4.7GHz هم به صورت پایدار به زور میرسه.بعد شما میخواید به راحتی به 3.9GHz-4.0GHz با Air برسید.(تازه با فن Stock)در واقع این CPU دیگه از این بیشتر جا نداره.

در مورد اورکلاکی خوبه که همه چی دستی و منطقی تنظیم بشه هم ! بازهم موافق نیستم ! تا اونجاییکه من فهمیدم بهترین حالت ممکن برای قطعه ! همون حالتیه که خود مادربرد تشخیص میده و اعمال میکنه ! خودتونم بهتر میدونید که اساسا تنظیمات پیش فرض و اتو مادربرد ها محتاطانه ترین حالت رو در نظر میگیرن تا کمترین فشار رو به قطعه وارد کنند ! البته این نوع اورکلاک برای کسانی که تواناییشو دارن و میخوان که به فرکانس های بالاتر دست پیدا کنند ! مسلما دست و پا گیره ! ولی برای افراد کم تجربه ای مثل من ! بنوعی تضمین محسوب میشه تا با خیال راحت تری اقدام به بالا بردن فرکانس کنیم ! چرا که اگه مشکلی هم بخواد پیش بیاد ! قبل از هر چیز مادربرد از وقوعش جلوگیری میکنه ! البته این که جلوی بالاتر بردن رو میگیره درش شکی نیست ! ولی خود همین موضوع هم نشون دهنده احتیاط و مراقبت ویژه ماردبرد از قطعاته ! پس نمیشه گفت که وقتی میشه با تنظیمات اتوماتیک خود مادربرد ( یا همون تنظیمات پیش فرض ) اورکلاکی انجام داد ! اورکلاک مناسبی نیست ! ( البته با توجه به فرکانس مد نظر و تجربه و اطلاعات کاربر ) ( مثلا منی که اطلاعات کافی و حرفه ای در زمینه اورکلاک ندارم و در کل بیشتر از 3.40 رو هم نمیخوام و خود مادربرد با تنظیمات اتو میتونه اینکارو برام انجام بده ! فکر میکنم منطقی باشه )

در این مورد یک مقداری در بالا توضیح دادم و همچنان 100% مخالف هستم.فرامرز جان مین خیلی چیزها رو اتوماتیک دقیق نمیتونه بشناسه.مثل Divider یا مواردی دیگه.بگذارید یک مثال ساده براتون بزنم:

اگه یک E7200 رو به FSB 420 برسونید مین بنده در حالت اتوماتیک رم رو 1680 تنظیم میکنه.(DDR2)حالا به نظر شما مشکلی پیش نمیاد؟

در مورد قیمت بنظر من بخاطر 10 یا 20 تومان اصلا ارزش صرفنظر نداره ! در مورد تفاوت بین 8500 با فرکانس 4 و 6600 با 3.6 هم بنظر من شاید فقط در بعضی از تست ها برتری با 8500 باشه ! اونم فکر میکنم در تست هایی که برای 2 هسته ای ها بهینه باشن ! شایدم نه ولی اینکه در بازی میشه تفاوت ها رو احساس کرد رو اصلا قبول ندارم ! من نمیدونم منظور شما از این حرف چیه ! بعنوان مثال در یک بازی مثل کرایسیس چه تفاوتی رو میشه بین این 2 مشاهده کرد ! یا هر بازی دیگری ؟

من E8500 رو در فرکانس 4.5GHz مثال زدم.فرامرز جان اگه E8500 و Q6600 رو در حالت عادی در نظر بگیریم میشه گفت در 80% موارد E8500 بهتر عمل میکنه.در ضمن در حال حاضر عناوین و برنامه هایی که روی 4 هسته ایها بهتر عمل کنند خیلی کمه.در آینده هم Core i7 ها بیشتر مطرح میشند نه C2Q.از طرفی Q6600 در بازی اصلا حرفی برای گفتن نداره.البته منظورم کلی نیست در مقابل E8500 عرض کردم.

در مورد اورکلاک 7400 من نفهمیدم منظورتون چیه ! اولا من منظورم این نبود که این پردازنده فقط تا 3.4 اور میشه و این حرفو بعنوان مثال زدم ! که دوباره هم نیگاه کنید مشخصه ! ولی اینو نفهمیدم که شما برای اثبات حرفتون از رکورد 5200 نام بردید ! خب شاید فلان پردازنده 4 هسته ای هم تا 6 اور بشه ایا به 6600 ربط داره ؟ مهم اینه که 7400 تا چند میره نه اینکه 5200 تا چند رفته ! از اون گذشته ! شما اینو هم در نظر بگیرید اقای انریکیوی نوعی یا خود حقیر که توانایی اورکلاک حرفه ای رو ندارم ! ایا باز هم رکورد اساتید فن بکارم میاد ؟

فرامرز جان بنده E5200 رو مثال زدم چون از E7400 هم تو اورکلاک ضعیفتر هست(از نظر فرکانس).خوب اگه میخواید E7400 رو مثال بزنم ایرادی نداره.یکی از دوستان بنده تا 5200MHz هم اورکلاکش کردند و این نشان دهنده ی اورکلاک خوب این پردازنده هستش.ببینید فرامرز جان بنده اکثر این پردازنده ها رو خودم تست و OC کردم از رو هوا حرفی نمیزنم.از طرفی تمام CPU ها میتونند مثل همون Q6600 شما با عوض کردن یک عدد اورکلاک بشوند.این قضیه خاص Q6600 نیست.من به شما قول میدم که اورکلاک Q6600 با Air بالاتر از 3.8GHz به صورت پایدار خیلی سخته(از طرفی اورکلاک پردازنده های چهار هسته ای سخت تر از دو هسته ای هستش).باز هم برای مفهوم شدن این قضیه یک مثال میزنم:

پردازنده ای مثل E5200 به راحتی به فرکانس 3.6GHz به صورت پایدار میرسه ولی رسوندنش به 4.1GHz به صورت پایدار خیلی خیلی سخت میشه و باید ولتاژ زیادی رو خرج کنید.تا جایی که شاید فاصله دمای این دو فرکانس به 15-20 درجه میرسه.

در ضمن من همون 2 شب قبل یک لحظه و برای تست سیستم رو مجددا اورکلاک کردم و بازم بدون هیچ تغییری و فقط با تغییر عدد 377 به 400 سیستم در همون بار اول بالا اومد و بدون مشکل کار کرد ! البته بازم میگم منظورم از تغییر اینه که من به هیچ گزینه ای دست نزدم و اگه کاریم کرده خود مادربرد و بر اساس تنظیمات اتوماتیک خودش کرده ! از دوستان میخوام که نظرشونو در مورد دمای این تست بفرمایند ؟

البته من در کل همیشه روی 3.40 قرار میدمش و فقط برای تست و برای اینکه ثابت کنم این پردازنده حتی اگه اورکلاکر هم نباشی ! باز هم با همون تنظیمات پیش فرض ماردبرد میتونه بالای 3.60 کار کنه ! که اگه ولتاژ و تنظیمات رو دستی تنظیم کنم براحتی روی 3.9 کار خواهد کرد ! که اینو هم تست کردم قبلا ! ولی فعلا این تست که با تنظیمات پیش فرض مادربرد و فقط تغییر عدد 377 که در ابتدا 266 بوده به 400 بدست اومده رو ملاحظه بفرمایید ! ( در مورد دما هم نظر بدید )

حالا دوست عزیز ! بنظر شما وقتی روی 3.60 دمای همون هسته ها که فرمودید هم ! کمتر از 65 هستش ! چطور میتونه روی 3.40 بالاتر از 70 باشه ؟ من محال بدون اینکه موضوعی رو یقین و تجربه نداشته باشم ! بیانش کنم !

در همین فرکانس 3.6GHz هم مشخصه که بازم ولتاژ نسبت به 3.4GHz افزایش پیدا کرده.در ضمن این دماها برای هسته ها هست دمای اصلی پردازنده رو با برنامه ای دیگه تست کنید.اگر این دما بیکار هستش شدیدا بالاست.به همین دلیل افزایش دما بود که گفتم Q6600 رو 3.4GHz نمیره(در واقع میره ولی با دمای زیاد).

اما نکته ی اصلی:

رفتار CPU ها و مینها در موارد مختلف بسیار متفاوته.دلیل نمیشه چون مین شما و CPU شما راحت به 3.4GHz رسیدند تمام Q6600 ها هم راحت برسند.(البته رسیدن CPU شما هم با دمای بالا بوده)در مواردی مشاهده میشه که بین دو پردازنده ی یکسان با تنظیمات یکسان اختلاف فاحشی در OC به وجود میاد.

همچنین خواهشمندم دوستان بحث رو بیشتر ادامه ندهند.از فرامرز عزیز هم خواهشمندم اگه قصد پاسخ به بنده رو دارند در PM با من ارتباط برقرار کنند.

با تشکر فراوان.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام اخر :D ! من دیگه ادامه نمیدم ! و فکر میکنم همه چی روشنه ! فقط در مورد مادربرد ها ! اینو اضافه میکنم که شاید حق باش شما باشه و انچه من میگم و تجربه کردم در ماردبرد های اسوس اتفاق بیافته ! ولی دلیلش اینه که من روی این حساب که ایشون قراره مادربرد p5q deluxe یا maximus 2 formula بگیرن ! این حرفارو زدم ! که هر دو از اسوس هستند !

به هر حال از شما و تمامی دوستان ممنونم که مارو راهنمایی کردید ! و فکر میکنم این دوستمون جناب انریکیو و سایرینی که بعد ها این تاپیک رو مطالعه کنند ! اطلاعات خوبی بدست بیارند ! و همه چی براشون روشن بشه ! با تشکر / بازنده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوستان.

ببخشید این تاپیک شده تاپیکه سوال های من. :D

کسی می دونه قیمت این میز یا کیس (هرچی که بهش می گن) چنده و کجا میشه پیدا کرد؟ من دوتا از اینا می خوام اساسی.هرکی می دونه کجا پیدا میشه بگه.اساسی نیاز دارم.

با تشکر.

foxconn13.jpg

foxconn18.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! من به شما قول میدم که محال یک پردازنده 7400 اورکلاک شده ! به 6600 برسه ! بر عکس منم دقیقا از روی همون بحث کارایی میگم ! والا من موندم که شما اساتید روی چه حسابی این حرفو میزنید ! اونوطوری باشه کلا همه بجای اینکه پردازنده بالاتر بر دارن میرن یکی ارزونتر بر میدارن و یک کولرم میندازن بغلش ! اقا فرکانس مرجع این 7400 چنده ؟ ایا بیشتر از 2.50 ست ؟ اونوقت من نمیدونم اون 2 هسته اضافی 6600 کجا میره یا اون 8 مگ کش ؟ 7400 چند مگ کش داره 3 مگ ؟ بنظر من این حرف از هیچ نظر منطقی نیست ! اقا رضا ! من به علم اقا امید شک ندارم ولی این حساب دو دوتا چار تاست ! اگه اینطوری که میگید باشه پس باید با اورکلاک یک پردازنده تک هسته ای با ( معماری جدید ) و یک کولر خوب ! همون کارایی 7400 رو بدست اورد ! ( تازه بازم با شرایط مساوی بین 7400 و 6600 یکی نمیشه چون کش 6600 خیلی بالاتره )

سلام

فرامرز جان دیگه خودتون میدونید بازیهای در حال حاضر از دو هسته استفاده میکنند و 4 هسته ای ها برای گیم زیاد کارآمد نیست و در گیم در حال حاضر زیاد مناسب نیستند مگر اینگه بازیها بر اساس 4 هسته ای ها بهینه بشن که اون هم معلوم نیست کی این اتفاق بیفته :D

خوب فرامر جان شک نداشته باش که وقتی یک پردازنده 7400 رو ما به 4 برسونیم 3.6 q6600 رو میگیره چون فقط از دو هسته استفاده میشه فرکانس 4000 در برابر 3600 خوب معلومه دیگه 7400 در گیم مطمئنا بهتر عمل میکنه و در گیم نیز کش زیاد موثر نیست و بیشترین تاثیر رو در یک سری نرم افزارها داره و این رو هم فراموش نکنید فرامرز جان وقتی شما فرکانس رو بالا میبرید همزمان fsb هم بالا میره .

اگه اینطوری که میگید باشه پس باید با اورکلاک یک پردازنده تک هسته ای با ( معماری جدید ) و یک کولر خوب ! همون کارایی 7400 رو بدست اورد !

فرامرز جان ببینید اور کلاک این نیست که هر پردازنده ای رو بشه مثلا به 6600 رسوند اون هم با اورکلاک و تک هسته ای رو اگر اورکلاک کنیم تاثیر زیادی نداره چون بیشتر بازیها از دوهسته استفاده میکنند.

امیدوارم منظورم رو خوب رسونده باشم ولی خوب اگر بازیها در آینده به طور کامل بر اساس 4 هسته ایها بهینه بشه خوب اونوقت دیگه از 2 هسته ایها کاری بر نمیاد ولی خوب حال حاضر مهمه من بیام فکر آینده رو کنم و بجای اینکه e8500 که در حال حاضر دارم رو بیخیال بشم برم خودم رو اسیر یه q6600 کنم o:-)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوستان.

ببخشید این تاپیک شده تاپیکه سوال های من. :D

کسی می دونه قیمت این میز یا کیس (هرچی که بهش می گن) چنده و کجا میشه پیدا کرد؟ من دوتا از اینا می خوام اساسی.هرکی می دونه کجا پیدا میشه بگه.اساسی نیاز دارم.

با تشکر.

foxconn13.jpg

foxconn18.jpg

سلام

واتر کولینگ و نئون رو میشه پیدا کرد ولی اون میز رو نه و فکر کنم دست ساز باشه .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...