رفتن به مطلب

ضعف كامل CPU ‍Core i7 در مقابل Phenom II در حالت Defualt


Recommended Posts

یه خواهش دیگه فکر کنم موضوع تاپیکو عوض کنید اینو بزارید مناسبتر باشه چون الان دروغ فرض میشه وشما کل خاندان i7 رو به وسط کشیدید

ضعف كامل CPU ‍Core i7 920 در مقابل Phenom II در حالت Defualt

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 74
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

در ضمن اگر به پاي اور OverClocking هم برسه AMD سر تره!‌ در حال حاضر i7 به راحتي مثل اين Phenom II اور نميشن!

ضعف كامل CPU ‍Core i7 920 در مقابل Phenom II در حالت Defualt

تصيح شد!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام

دوستان خواهشمندم بحث و جنجالهای بی مورد رو کنار بگذارید.اگه ادامه پیدا کنه تاپیک بسته خواهد شد.

یه چیزی یادم رفت.بدون اتصال به پردازنده و سرمای خود نیتروژن مایع ln2 تا جایی که من میدونم 169- هست چطور شما میگید این پردازنده در دمای 250- کار میکنه.فکر کنم خیالاتی شده باشید.مدرک بده عزیزم.تصویر بزار.ایشون بنچ مارک گذاشتند.

منم الان میگم core i7 965extreme در دمای 1000000000000- کار میکنه .این که نشد دلیل

سهیل خرسند عزیز اون دما به وسیله ی ادغام هلیوم مایع و نیتروژن مایع بدست آمده و کاملا هم درسته.حتی به صورت رکورد هم ثبت شده.اگه خواستید لینک فیلم ثبت این رکورد رو خدمتتون بدم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اینم مدرک[/SIZE]

کمپانی AMD اخيراً اقدام به معرفی نسل جديدی از پردازنده های خود با نام AMD Phenom II کرده است، در همين راستا و با توجه به قابليت Overclocking بالای اين پردازنده ها و با توجه اينکه پيش از اين امکان Overclocking بسياری از پردازنده های AMD با نيتروژن مايع فراهم نبود کمپانی AMD در اقدامی جالب از تيم Overclocking کشور Finland دعوت کرد تا بخت خود را در Overclock اين نسل جديد از پردازنده ها و با کمک ترکيبی از نيتروژن و هليم مايع آزمايش کند! البته در اين رويداد دو نفر از کمپانی AMD نيز به تيم Finland کمک ميکردند، برای انجام Overclock سيستم زير در نظر گرفته شد :

CPU : AMD Phenom II X4 Processor

Motherboard : DFI LANParty 790FXB-M2RS

Memory : OCZ Reaper PC-9600 2x1GB

Graphics : ََAMD Radeon HD 4870 X2 CrossFireX

پس از ساعت ها تلاش در نهايت گروه توانست به فرکانس 6.5GHz بر روی AMD Phenom II X4 دست پيدا کنند لازم به ذکر است تاکنون هيچ پردازنده چهار هسته ايی به اين فرکانس نرسيده بود.

اما پس از رسيدن به اين فرکانس تيم Finland اقدام به تست گيری از سيستم در 3DMark05 كرد، در طی تست گيری و در حداکثر فشار کاری دمای پردازنده منفي 232 درجه سانتی گراد بود! البته برای رسيدن به حداکثر پايداری تيم فرکانس پردازنده را نيز 200MHz کاهش داد و تست 3DMark05 در 6.3GHz انجام شد، خوشبختانه تست گيری با موفقيت انجام شد و با ثبت امتياز 45474 رکورد جهانی 3DMark05 شکسته شد منبع : hotoverclock.com

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خوبه که اینتل بعد از یک دهه تلاش تونسته l3 بده چیزی که amd قبلا ساخته بود و اینتل می گفت ارزشی نداره اما حالا که تونسته ...

در ضمن چی شده بلاخره تونسته اولین پردازنده 4 هسته را بده ؟ اخی بعد از 20 سال تونست 4 هسته را رویه یک ویفر بذاره در ضمن مدل های جدید phenom ii همچین ارزان نیستند شما تنها دلیل گرانی اینتل را می دونی ؟ فکر کردی کیفیت داره ؟ خیر علت اینه که پردازنده ها را 48 ساعت تست می کنه بعد می ده اما amd فقط 24 ساعت تست می کنه در ضمن رکورد اور هم دست ای ام دی که توسط یک گروه فنلاندی به کمک متخصصان ای ام دی بدست اومده و خنک ترین پردازنده کره خاکیه چطور می گین 965 در دمای پاین تر کار میکنه !!!

اخه پسره گل پردازنده ای خنک تره که توان مصرفیش کمتر باشه.اینکه با چی خنک کردن مهم نیست در حالت دیفلت بایدببینی کدوم خنک تره.بعدش اینتل تا 3ماه دیگه داره 6هسته ای خودشو میده بازار.حرف بعدی نخیر باید قطعات قیمتشون پایینتر بیاد کسی از گرونی خوشش نمیاد.در ضمن من گفتم حرفتون رو با مدرک بیان کنید.نه spam کنید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ضمن اگر به پاي اور overclocking هم برسه amd سر تره!‌ در حال حاضر i7 به راحتي مثل اين phenom ii اور نميشن!

تصيح شد!

این حرفتون رو قبول دارم در سری چیپست x58 اور سخت تر شده و کلیدهای زیادی در بایوسها زیاد شدن.همه ما منتظر اومده نهالم 2 هستیم با چیپست p55 که دنیارو به دونصف تقسیم میکنه.راستی عنوان هم فکر کنم هنوز همونه.شایدم من تو کش هستم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

البته اين دما ها همونطوري كه گفتم روي هر سيستمي و هر وسيله اي ممكنه فرق كنه!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

Processor هاي جديد Intel قراره يا اسم مستعار i5 بياد كه قيمتي بسيار نجومي داره! (سايت هاي)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

processor هاي جديد intel قراره يا اسم مستعار i5 بياد كه قيمتي بسيار نجومي داره! (سايت هاي)

خیر دوست عزیز بزارید من کامل تو پست بعدی برنامه اینتلو بگم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

همانطور که ميدانيم کمپانی اينتل با معرفی معماری Core 2 تغييرات اساسی و مهمی در تکنولوژی ساخت CPU به وجود آورد، پردازنده های Core 2 ديگر مانند پردازنده های Pentuim 4 نياز به بهينه سازی عميق کد نرم افزار ها برای اجرای بهتر آن ها نداشتند از اين رو (و البته با توجه به ساير ويژگی های خاص و جديد این معماری) Core 2 توانست به راحتی گوی رقابت را نه تنها از پردازنده های AMD بلکه از توليدات قبلی اينتل نيز بربايد و در کمترين زمان به يکی از بزرگترين موفقيت های اينتل تبديل شود.

اما اکنون و چند سال پس از عرضه معماری Core 2 اينتل تصميم به عرضه يک معماری جديد و منحصر به فرد ديگر با نام Nehalem گرفته است با تحقيقاتی که در لابراتوار HotOverclock.com بر روی Nehalem انجام شد دريافتيم هسته ی پردازشی Nehalem آنچنان تفاوتی با هسته ی پردازشی استفاده شده در معماری Core 2 ندارد البته تفاوت اين دو معماری از جهات ديگر قابل توجه است ولی در کل ميتوان گفت Nehalem از نظر انجام محاسبات بسيار شبيه به Core 2 عمل ميکند البته Nehalem به شدت بهينه سازی شده است و از تکنولوژی های کارامدتری نیز بهره ميبرد.

خاطر نشان ميکنم دستورات پردازشی جديدتری نيز به معماری Nehalem نسبت به Core 2 اضافه شده که نميتوان از آن ها چشم پوشی کرد اما در کل اين ويژگی ها نيز جزو بهينه سازی ها طلقی ميشوند.

اما در اين مقاله ی سه صفحه ايی قصد داريم به بررسی فعاليت های کمپانی اينتل تا اوايل سال 2010 ميلادی و معرفی پردازنده هايی که اين کمپانی که تا Q1 2010 به بازار عرضه خواهد کرد بپردازيم.

همانطور که ميدانيد و بارها نيز در وبسايت HotOverclock.com اشاره شد کمپانی اينتل به زودی پردازنده های جديد Core i7 بر پايه معماری Nehalem را به بازار عرضه خواهد کرد اما اشاره به جزييات و اينکه چه پردازنده هايی بر پايه اين معماری عرضه خواهند شد خالی از لطف نيست، اولين پردازنده های بر پايه Nehalem که تا چندی ديگر معرفی ميشوند پردازنده های چهار هسته ايی با اسم رمز Bloomfiled ميباشند و با سوکت LGA1366 و مادربرد های بر پايه چيپست X58 ادغام پذير هستند (در اين مقاله اکثر مادربرد های بر پايه چيپست X58 معرفی شده اند) اين پردازنده ها و مادربرد های X58 گران قيمت بوده و استفاده از آن برای عموم کاریران ميسر نيست لازم به ذکر است اين پردازنده ها از Triple-Channel DDR3 Memoryپشتيبانی ميکنند و مهجز به تکنولوژی QPI ميباشند.

سری دوم پردازنده های بر پايه معماری Nehalem پردازنده هایی با اسم رمز Lynnfield ميباشند اين پردازنده ها نيز همانند Bloomfiled چهار هسته ايی بوده و تمام ويژگی های Bloomfiled را دارا ميباشند اما از سوکت LGA1156 و Dual-Channel DDR3 Memory پشتيبانی ميکنند لازم به ذکر است اين پردازنده ها بر روی چيپست P55 و P53 قابل استفاده خواهند بود و قيمتی زير 200 دلار خواهند داشت Lynnfield در نيمه دوم سال 2009 ميلادی به بازار عرضه ميشود.

اما سری سوم پردازنده های Nehalem که بسيار جنجال آفرين شده اند با اسم رمز Havendale شناخته ميشوند و همانند Lynnfield از Dual-Channel DDR3 Memory و سوکت LGA1156 پشتيبانی ميکنند اما نکته جالب در مورد اين پردازنده ها مجهز بودن آن ها به پردازشگر گرافيکی داخلی ميباشد يعنی یک Havendale علاوه بر انجام وظيفه خود به عنوان CPU ميتواند به عنوان GPU نيز عمل کند البته گفته ميشود چيپ پردازش گرافيکی موجود در Havendale جدا از هسته CPU ميباشد.

خاطر نشان ميکنم Havendale اساساً يک پردازنده دو هسته ايی بوده و قيمتی بين 90 تا 279 دلار خواهد داشت اين پردازنده در اوايل سال 2010 ميلادی به بازار عرضه خواهد شد.

تمامی پردازنده های گفته شده در بالا از تکنولوژی ساخت 45nm بهره ميبرند و علاوه بر L2 Cache مجهز به L3 Cache نيز ميباشند، از ديگر ويژگی های Nehalem ميتوان به تکنولوژی Hyper-Threading اشاره کرد بدين معنی که هر هسته پردازشی توانايی پردازش دو دستور يا Thread را بطور همزمان دارا ميباشد در نتيجه Bloomfiled و Lynnfield که چهار هسته ايی هستند توانايی پردازش هشت Thread بطور همزمان و Havendale که يک دو هسته ايی ميباشند توانايی پردازش چهار Thread را بطور همزمان دارا ميباشد.

بطور کلی هر پردازنده چهار هسته ايی Nehalem دارای 731 ميليون ترانزيستور است و در بررسی های علمی انجام شده (از نظر کارايی) Nehalem در مقايسه با معماری Core 2 در حالت Single Thread بين 1.1 تا 1.25 برابر و در حالت Multi-Thread بين 1.2 تا 2 برابر سریعتر عمل ميکند از طرفی Nehalem در حدود 30% مصرف انرژی کمتری نسبت به Core 2 خواهد داشت البته در فرکانس يکسان.

با در نظر گرفتن تمامی شرايط ميتوان گفت در کارايی عمومی و آنچه در واقعيت رخ خواهد داد Nehalem از Core 2 مشابه خود در حدود 20% تا 30% سريعتر عمل خواهد کرد.

اما داستان Nehalem به اينجا ختم نميشود همانطور که گفته شد فعلاً تمامی پردازنده های Nehalem در تکنولوژی ساخت 45nm تهيه ميشوند اما کمپانی اينتل قصد دارد در اواخر سال 2009 ميلادی اقدام به معرفی Nehalem-C يا همان Westmere کند که همان Nehalem ولی با تکنولوژی ساخت 32nm و اندکی بهينه سازی ميباشد البته گفته ميشود Westmere اساساً يه شش هسته ايی خواهد بود و از دستور العمل های جديد تری نيز پشتيبانی خواهد کرد اما معماری اصلی آن همان Nehalem ميباشد.

اما سرانجام عمر Nehalem نيز به پايان خواهد رسيد و کمپانی اينتل قصد دارد معماری جديدی با نام Sandy Bridge را در اواخر سال 2010 و يا اوايل سال 2011 ميلادی جايگزين معماری Nehalem کند پس از Sandy Bridge نيز شاهد معماری Haswell خواهيم بود که از اين نسل از پردازنده ها جز نام آنها اطلاعات ديگری در دست نيست!

همینطوری که میبینید قرار نیست اسمی عوض بشه واینتل همون Core i7 رو داره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اين ها نسبتا درست نيست!

كار Intel بستگي به AMD داره و بر عكس!

در ضمن قيمت ها درست نيستش! قيمت بالايي دارند !

توي سايت هاي كه اخبار قطعات رو ميزارن مثل techpowerup ...هستش!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من کاملا موافقم این حرف شما واقعا درسته یک طرف بعد من حرففم اینه گیریم که استفاده کردن از این با اور سنگین که ایشون گفتن دما میشه 150- چرا ایشون الکی میگن دماش 250- هست.بعدش بهتره هرکسی میخواد حرفی بزنه مثل شما با مدرک بگه

مدرک:

http://www.hotoverclock.com/story-61-AMD-Phenom-II-X4-Reaches-65GHz.html

نویسنده:استاد بنده مهندس حمید ناجی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در کل cpu های i5 قرار نیست قسما حرفه ای بازار رو پوشش بده. که البته دارای 4 هسته و 2 هسته هستش . و همینطور چیپ ست p55 قیمت کمتری نسبت به x58 داره. به نظر من این ضعف نیست رکوردش پائین تره روی ایر کولینگ هم هردو حدود 4 گیگا هرتز رسیدن.البته سی پی یو مثل فنوم 2 720 بلک ادیشن رقیبی توی قیمت خودش نداره. اما الان فنوم 2 ها با قیمت ایران صرفه خرید نداره.

والبته سوکت 1366 چندتا تازه وارد هم خواهد داشت

http://en.wikipedia.org/wiki/Core_i7

منبع

http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Core_i5

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در اين تست هاي سايت معتبر Tomshardwar

Processor هاي i7 920 در حالت Defualt در مقابل Phenom II AM2 و Phenom هاي معمولي و Socket AM3 مقايسه شده!

حالا نتيجه هارو ببينيد! در روزليشن هاي بالا i7 920 بسيار ضعيف حتي ضعيف تر از Phenom x3 8750 در بعضي مواقع عمل كرده!

1603.png

3114.png

4505.png

5678.png

6529.png

متاسفانه i7 920 خيلي ضعيف عمل كرده!

شما بازی درستی برای مقایشه انتخاب نکردین باید بازی مثل supreme commaderرو تستش رو می دید که از قدرت تمام هسته ها استفاده کنه. اگر نه ازمایش روی یک هسته و با فرکانش بالاتر قوی تره مثلا بازی استاکر فقط تک هسته ای ساپورت میکنه.در اینجا پنتیوم 4 4 گیگاهرتز قوی تره از هر سی پی یو ازمایش شده.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سايت تامس هاروار خوب ميدنه از چه بازي هايي براي تست قدرت واقعي Processor ها استفاده كنه!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خوب من كاملا با phenom ii موافقم ! اگه دوستان به ياد داشته باشند من قصد بستن يك سيستم i7 رو داشتم!

ولي حالا مادررد هاي giga 790gfx ..... كه فقط سوكت am3 و ddr3 تا باس 2000 رو ساپورت ميكنه قصد دارم بخرم!

آينده بهتري هم نسبت به i7 داره ! هركي خواست بگه توضيخ بدم!

در ضمن قيمت همون سيستمي كه ميخوام ببندم

main:

اين مدل يا ديگري!

00411848.jpg

و

ma790xt_ud4p.jpg

اين مدل هردو از چيپ 790 amd

+ رم هاي ddr3 2x2gb 1600mhz kingston در كل 120 تومن!

+يك گرافيك 4870 iceq + به همراه يك 8400gs براي پشتيباني از فيزيك!

اين مادربر هاي هردو از cf 2x16 پشتيباني ميكنند!

اين هم مدل هاي جديد phenom كه من اون 955 رو ميخوام بخرم ارزش صبر كردن رو داره!

phenom_ii_x4_955.jpg

در اینده نه چندان دور یعنی ربع چهارم سال 2009 ای ام دی روی 32 نانومتر میره که فقط ddr3 ساپورت میکنه و معلوم نیست چه بلایی سر این سوکت میاد. اما سوکت 1366 هنوز اول کارشه

راستی قیمت ddr3 1600رو از کجا اوردید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درسته که مدلهای i7 940 و 965 extreme گران هستند ولی همین i7 920 که قیمتش 290 تومن هست کاملا قدرتمندتر از phenom ll 940 هست

بد نبود به غیر از گیم یه سری به تستهای دیگر tomshardware هم میزدید و گزارش برتری i7 920 هم ذکر میگردید:

image005.png

image006.png

image007.png

image011.png

image004.png

image008.png

image009.png

image010.png

ادامه دارد....

phenom ll اصلا در حد مقایسه با i7 نیست به اختلافات فاحش در بالا توجه کنید

خواهش میکنم احساساتی برخورد نکنید- برتری کوچکترین و ساده ترین عضو core i7 نسبت به یکی از بزرگترین محصولات خانواده amd phenom ll 940 کاملا آشکاره

ویرایش شده توسط hesamjm
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درسته که مدلهای i7 940 و 965 extreme گران هستند ولی همین i7 920 که قیمتش 290 تومن هست کاملا قدرتمندتر از phenom ll 940 هست

بد نبود به غیر از گیم یه سری به تستهای دیگر tomshardware هم میزدید و گزارش برتری i7 920 هم ذکر میگردید:

image005.png

image006.png

image007.png

image011.png

image004.png

image008.png

image009.png

image010.png

ادامه دارد....

Phenom ll اصلا در حد مقایسه با i7 نیست به اختلافات فاحش در بالا توجه کنید

خواهش میکنم احساساتی برخورد نکنید- برتری کوچکترین و ساده ترین عضو core i7 نسبت به یکی از بزرگترین محصولات خانواده amd phenom ll 940 کاملا آشکاره

دوست عزیز کاملا برتری مشخص و واضح است.بعدشم منم به ایشون گفتم.در ضمن amd تازه امسال تونسه به فناوری 45نانو برسه درحالیکه اینتل در حال اماده سازی فناوری 32نانومتری است.جالبه که پردازنده های 45نانومتری amd که در اصل باید خنک تر از قبل کار کنند 125وات مصرفشونه که گرمای بسیاری تولید میکنند.اینم بگم من ارزوم اینه AMD در سال اینده بتونه پردازنده ای بسازه که بتونه با اینتل رقابت کنه.AMD با این فنوم 2 هم از اینتل شکست خورده.هسته دناب هست حالا هرچی میخوان پردازنده بسازن فرقی نمیکنه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من مع عرض كردم در بازي!‌ در برنامه هاي ديگه فنوم اصلا به i7 نميرسه!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

راستی قیمت ddr3 1600رو از کجا اوردید

من ايران نيستم!

رم هاي Kingston KVR بدون هستينك ! 1600

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اگه بحث به بازی هستش q9550 قوی تر از جفتش هست.

دوست عزیز تابه امروز بازی که برای 4هسته ای uptimized شده باشه ساخته نشده.فرضا هم شما این پردازنده رو دارید در موقع بازی از 2هسته استفاده میکنه چه فایده داره که برای بازی بریم 4هسته ای بگیریم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در اینده نه چندان دور یعنی ربع چهارم سال 2009 ای ام دی روی 32 نانومتر میره که فقط ddr3 ساپورت میکنه و معلوم نیست چه بلایی سر این سوکت میاد. اما سوکت 1366 هنوز اول کارشه

راستی قیمت ddr3 1600رو از کجا اوردید.

باسلام خدمت شما دوست عزیز.اولا که اینتل دیگه روی سوکت 1366کار نمیکنه و داره روی سوکت جدید خودش کار میکنه 1156 که با چیپست قدرتمند p55 کار میکنه وتا چندماه دیگه میاد.بعدشم اینتل اخر همین امسال پردازنده های 32نانو خودشو میده بیرون در حالیکه AMD تازه میخواد فکر ساختشو بکنه.توی صحبت هاتون 1جا مشکل داشت که اصلاح کردم اونکه گفتید سوکت1366اول راهه که اصلا اینطور نیست وتمام شد حالا داره روی سوکت جدید کار میکنه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز تابه امروز بازی که برای 4هسته ای uptimized شده باشه ساخته نشده.فرضا هم شما این پردازنده رو دارید در موقع بازی از 2هسته استفاده میکنه چه فایده داره که برای بازی بریم 4هسته ای بگیریم

GTA IV ! يادت رفت كه كاملا از 4 تا هسته استفاده ميكنه!

C&C 3 Redalart هم همينطور!

HAWX هم همينطور!

موفق باشيد!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...