رفتن به مطلب

Recommended Posts

  • کاربر ویژه
ارسال شده در (ویرایش شده)

به نام خدا

سلام دوستان

از اونجایی که برای گیمر ها انتخاب یک کیبورد خوب و کار امد و با کیفیت در این بازار پر از جنس بسیار سخت از است تصمیم گرفتم که این بار برم سراغ نقد بررسی کیبورد مخصوص گیم ماکروسافت به نام Microsoft® SideWinder™ X6 Keyboard تا دوستان گیمرمون در کنار گزینه هایی که در ذهن خود دارن این را هم داشته و با ان کاملا اشنا بشن .

همانطور که می دانید شرکت کامپیوتری  ماکروسافت چند سالی است که شروع به ساخت قطعات لوازم جانبی کرده و جدیدا هم شروع به ساخت تبلت هایی به نام سرفیس کرده . در بین این لوازم جانبی سری های ویژه ای ارایه شدن به اسم SidWinder که  مخصوص گیم بودند و هستند و ان ها رو به عنوان سری گیمینگ ماکروسافت  میشناسند در در بر دارنده عنوان مختلف موس و کیبرد و ... اند .  کیبرد های این سری دو مدل :

Microsoft® SideWinder™ X6 Keyboard

Microsoft® SideWinder™ X4 Keyboard

 

که تو این نقد ما به Microsoft® SideWinder™ X6 Keyboard می پردازیم .

 

figobl9mzbldlr6ny4cr.jpg

 

d9lmdmoerbw5b9fmsgjt.jpg


خب حالا میریم سراغ اصل مطلب یعنی خود کیبورد

جعبه :

در نگاه اول به جعبه ای محصول ما جعبه ای مقوایی محکم و از جنس خوبی رو می بینیم که رنگ ان قرمز و شکل دو بعدی گرافیکی کیبورد X6  روی ان میبینیم که در کنار شکل کیبورد اسم ان یعنی Microsoft® SideWinder™ X6 Keyboard چاپ شده که حالت اسپرتی یا همون گیمینگ رو در ذهن ما تداعی می کند ، همچنین در بالا اسم علامت سری گیمینگ ماکروسافت هم نیز مشاهده میشود .

 

0oav80o7679sa9rkhe7a.jpg

 

lopb4mt511p23prax7sz.jpg

 

rps8b3b4po8gzcg774.jpg

 

 

در کنار جعبه عکس کیبرد از زاویه کنار و همچنین باز اسم Microsoft® SideWinder™ X6 Keyboard نیز چاپ شده است . این عکس برای نشان دادن ضخامت کیبورد چاپ شده است .

 

 

c6qj6nm05ak798y9tny.jpg

 

 

در پشت جعبه عکس واقعی کیبرد به همراه توضیحاتی که درباره ی هر دکمه تعبیه شده روی کیبورد است به زبان های مختلف نوشته شده است . که برای کسانی که می خواهند برای اولین بار با این محصول اشناشن بسیار مفید است . چون خیلی از قابلیت های این کیبرد در پشت ان ذکر شده .

 

pperurl1gzi5do8pcv.jpg

 

yzagag3kx6gzgsrfpwa.jpg

 

 

داخل جعبه:

بعد از باز کردن جعبه بیرونی محصول به جعبه مقوایی دیگر میرسیم که تخم مرغ طلایی ما دران است :D

از نظر ظاهری جعبه دارای رنگ مات خود مقوا یعنی قهوه ای است که کمی تو ذوق میزنه واسه ی این محصول ولی دارای مقاومت و استحکامی بالاست که در جابه جایی تخم مرغ طلایی ما صدمه نبینه :D

 

 

wj9djawfhczmjpmc4lbl.jpg

 

 

v7tyqh8fdif4ghixnhu7.jpg

 

 

بعد از باز کردن جعبه مقوایی به خود محصول اصلیمون یعنی Microsoft® SideWinder™ X6 Keyboard میرسیم که در نایلونی مات رنگ برای جلوگیری از گرد و غبار به روی ان قرار دارد  . که بخش اصلی ان در زیر و بخش NumPad ان در روی ان قرار دارد همچنین CD نصب درایور و دفاتر راهنما در در جعبه مقوایی به صورت جالب قرار گرفته است که برای نصب ان کیبورد به ما کمک خواهند کرد .

 

khsm12mffiv3evdvgkz9.jpg

 

v1j7h5xpavndi20waw6.jpg

 

ldx1q5woxbwmja0ovttb.jpg

248x3qotkvjoglxqz3k.jpg

 

lpof5crbn6gix3nnvkng.jpg

 

ادامه درپست هایی پایین ..

ویرایش شده توسط AmirMahmood
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

کیبرد و Numpad  :

همان طور که در بالا اشاره شد این کیبرد یکی از قابلیت هایی که داره جدا بودن Numpad اش از قسمت اصلی است که یعنی در هر هنگامی که شما بخواهید می توانید ان بخش را کلا جدا نموده ودیگر استفاده نکنید یا اینکه به سمت چب کیبرد  اتصالش بدهید به وسیله پورت هایی که هم در Numpad و هم در  keyboard قرار داده شده .  

 

kjcfcqwgkow5ggdfdcl.jpg

 

nvhw7yg8zti3miumts4m.jpg

 

ba1ieztw4663pigbvqj.jpg

 

4qa4uf2ngim55voyqtmd.jpg

 

در دو طرف Numpad و کیبرد این پورت وجود  دارد

 

6p1ak8e49zc6xz2cakcy.jpg

 

nbmn7vr2qci03dub6wgz.jpg

 

از نظر ظاهری این قطعه دارای وزنی سبک و جنس پلاستیکی است  و ارم مخصوص گیم ماکروسافت در پایین سمت راست ان کشیده شده است و همچنین با وصل کردن به بخش اصلی (کیبرد) Backlight  قسمت Numpad نیز روشن می شود ( نور پس زمینه )

این قطعه دارای کلید مخصوص ماشین حساب و حروف و اعدادی است که در پایین هر کلید در قسمت شیب به سمت داخل  نوشته شده است که در جلو تر به معنی هر کدام از این نوشته ها  می پزدازیم .

این قطعه به وسیله اهنربا هایی که در کنار پورت اتصال قرار دارد به کیبرد اصلی می چسبند و تا به راحتی با یه تکان جدا نشود

 

g6u7du4bneag8ck93n4h.jpg

6aa7bltvnajvdwbaamld.jpg

 

hrpwcl0esknlbcj03oy.jpg

 

ba1ieztw4663pigbvqj.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

حالا به بخشی اصلی یعنی خود کیبرد  میرسیم :

کیبورد از جنس  پلاستیک و نسبت به همرده هاش دارای وزنی سنگین تر است وزنی معادل 1320 گرم (کیبورد + Numpad ) همچنین دارای مقاومت استححکامی خوبی و این نشان دهنده جنس بده خوب این محصول است  .  در پایین قسمت کلید ها  قطعه قوسی شکل زیبا و است که از پلاستیک نرم ساخته شده که مانع خستگی دست در دراز مدت میشود .

همچنین دارای سیم USB به طول 2 متر و اندازه :

Keyboard Length=20.2 inches (513 millimeters)

Keyboard Width =9.22 inches includes palm rest

Key Keyboard Weight =46.6 ounces (1320 grams) includes numeric keypad attached board Depth/Height = 1.80 inches (45.8 millimeters) with tilt legs extended

 

برای نام بردن ویژگی هایی های این کیبورد می توان به نور پس زمینه . تعیین انواع پروفایل برای کلید ها در حالت های مختلف ، نرم بودن کلید ها . طراحی مقعری شکل کلید ها برای جلوگیری خستگی دستان در استفاده طولانی مدت . تظیم نور پس زمینه . داشتن کلید های کمکی و ...

در قسمت چپ محصول ذکر شده 6 دکمه که به اسم های Macro Key  شناسایی می شوند وجود دارند که روی هر کدام از ان ها  نام های مثل S1|S7  چاپ شده  . شما با نصب نرم افزار Microsoft Center  و یا Microsoft IntelliType می توانید برای این کلید ها وظیفه تعریف کنید . مثلا تعریف کنید با زدن دکمه S1 برنامه FireFox  باز شود . این قابلیت در بازی ها استراتژیک نیز خیلی مفید است چون شما  میتوانید براحتی برای یک دکمه وظیفه سه کلید را که باید دربازی باهم می زدید را برای یک کلید تعریف کنید که به سرعت بازی کردن شما می افزاید .

همانطور که در بالا اشاره شد بر روی هر کلید در اسم جدا نوشته شده مه با | از هم جدا شده اند . دلیل این این جدا کردن این است که شما می توانید از این کلید به عنوان دو کلید مجزا استفاده کنید یعنی یک بار به عنوان S1  و بار دیگر به عنوان S2  ، حتما با خود می پرسید که چطوری ؟ این کار به وسیله دکمه سوییچ که در زیر ان دکمه ها قرار دارد صورت می گیرد .

 

 

4x1nd8fkib05ncj98m5x.jpg

 

7f3e5bodj67wsnrmkt5h.jpg

 

665hmow5o6sfvt7rdey.jpg

 

ve16jk05vlqnawq8ybf.jpg

 

در حالت عادی کلید S1 به عنوان S1 کار میکنه ولی بازدن دکمه سوییچ این دکمه به عنوان S7  کار میکنه . و می توانید باری S7 وظایف دیگری تعریف کنید و همچنین دوباره با زدن دکمه سوییچ کلید S7 به S1 تغییر پیدا می کنند با همان وظایفی که قبلا برایش تعریف کرده بودیم .

یکی از قابلیت های جالب اینست که شما با فعال کردن قسمت Macro  بخش Numpad می تونیداز ان کلید های هم به عنوان کلید های S استفاده کنید یعنی برایش وظیفه تعیین کنید .

قسمت بعدی کلید هایی کمکی است که دربالا قسمت اصلی کیبرد قرار دارد مانند کلید های Play /Mute/ Forward  و است که برای دیدن فیلم به شما کمک می کند همچین کلید های دیگیری از جمله Quick Launch و Cruise Control و ... قرار دارد که هر کدام توضیح خواهیم داد .

 

 

دکمه های Quick Launch و Cruise Control :

 

jph68tguah2xi7586dz5.jpg

 

Quick Launch که دکمه سمت چپی است برای باز کردن قسمت گیم لانچ ویندوز بدون دخالت موس است

Cruise Control : این دکمه که در سمت راست است و شبیه ادمی که در حال دویدنه برای این است که یک کلید را به صورت خودکار تکرار کنید

مثال :

فرض کنید که در یک بازی نیاز به این دارید که یک کلید را به صورت مداوم نگهدارید و این کار باعث خسته شدن دست میشود . این دکمه این مشکل را برای شما حل کرده به طوری که شما فقط لازم است که یکبار ان کلیدی که باید بگیرید را میگیرید و همزمان دکمه  Cruise Control را میزنید و به راحتی ان دکمه مورد نظر را رها می کنید چون دیگر ان دکمه توسط برنامه ای که Cruise Control دارد به صورت دائم زده میشود (اتوماتیک) و با زدن دوباره ی کلید Cruise Control همه چیز به  حالت اول  برمی گردد.

 

کلید بعدی Macro Record است که وظیه ذخیره دکمه های زده شما توسط شما است این دکمه دربالا صفحه کلید اصلی قرار دارد و ایکونش شکل دایره ای است که درون مربعی تو خالی قرار گرفته

 

hwfka3e41v21lnliiqxr.jpg

 

Bank Switch

 

4nvpvin3pe3xt2mr9hwa.jpg

 

 این کلید وظیفه سوییچ کردن بین پروفایل ها مختلف کیبورد که ما برای حالت های مختلف معرفی کردیم را دارد .

Lighting Dial و Volume Dial

 

73etcrf0a4g73m3wf6yo.jpg

 

این کلید های چرخان برای تنظیم صدا تنظیم نور پس زمینه است

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
ارسال شده در (ویرایش شده)

در ادامه به مقایسه این محصول وهم خانواده خود یعنی SideWinder™ X4  می پردازیم .

 

nkz5avtityr66i3qe1jq.jpg\

 

همانطور که در عکس ها پیداس یکی از فرق های این دو برادر جداشدن قسمت Numpad X6 است که X4  این قابلیت وجود ندارد ولی از ان طرف X4 دارای وزنی سبک است و دارای پاییه ها افزایش شیب است .

 

xt1vbepjfv276n6are61.jpg

 

j1o6366mg4momar7tz1.jpg

 

دیگر اختلاف این دو تنظیم نور پس زمینه است که در X4 فقط حالت های معرفی شده و جود دارد یعنی ( کم ، متوسط ، زیاد ، خاموش ) ولی در X6 شما به مقدار نیاز می تونید نور پس زمینه را تنظیم کنید .

مورد دیگر نداشتن دکمه های Quick Launch و Cruise Control و سوییچ بین S1|S7

دیگر اختلاف انها اندازه سایز USB انهاست

راستی X6 و چپی X4

 

brusr0ev3kmrjzn5n7d9.jpg

 

عکس های نور پس زمینه درشب X6 و X4

 

SideWinder X6

 

bzxr29pnz62qcs2z9svs.jpg

 

lx36i8ttuiy66v34ehgz.jpg

 

wkbpo26wvwdc41aztfrl.jpg

 

yfa92ioiapu3qwyxftbo.jpg

 

yd4k6ijziisrbc6mmthf.jpg

 

he2pg5ptokq9ffa0sxsa.jpg

 

SideWinder X4

 

ihk12vikt7sshtbmmb7i.jpg

 

yvqa8piz8e6l4fhgs3m4.jpg

 

* ببخشید دوستان تو شب اصلا دوربینمون خوب نمیگیره :(

 

 

 

 

خب دیگه به پایان این بررسی رسیدیم . امید وارم خوشتتون اومده باشه .


نویسنده و عکاس = AmirMahmood Mirzargar

نظر شخصی = به نظرم واقعا این کیبرد عالیه و تو این مدتی که ازش استفاده کردن بسیار ازش راضی بودم

ویرایش شده توسط AmirMahmood
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
ارسال شده در (ویرایش شده)

با سلام

جناب Mirzargar کارتون بسیار عالی بود

امیدوارم اینگونه بررسی ها توی سایت بیشتر بشه

ولی در کل برای من هیچ کیبوردی جای کیبورد خودم رو توی تمام کاربرد ها پر نمیکنه اونم از8 سال پیش تا حالا

:wub: wub:Focus FK6800 :wub:

(*) (*) (*) (*) (*) (*) (*) (*)

ویرایش شده توسط momo000000
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
با سلام

جناب Mirzargar کارتون بسیار عالی بود

امیدوارم اینگونه بررسی ها توی سایت بیشتر بشه

ولی در کل برای من هیچ کیبوردی جای کیبورد خودم رو توی تمام کاربرد ها پر نمیکنه اونم از8 سال پیش تا حالا

:wub: wub:Focus FK6800 :wub:

(*) (*) (*) (*) (*) (*) (*) (*)

خیلی ممنون نظر لطفتون است . ایشالله همین طورشه روز به روز بررسی ها بیشتر شه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

عکس های نورپس زیمنه در شب به زودی افزوده می شود

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
ارسال شده در (ویرایش شده)

عکس های نور پس زمینه اضافه شد به پست 4

ویرایش شده توسط AmirMahmood
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

خیلی عالی بود محمود جان

کیبورد خیلی خوشگلی ام هست مبارکت باشه

اون قابلیت کوروز کنترلشم خیلی باحاله خوشم اومد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
سلام

خیلی عالی بود محمود جان

کیبورد خیلی خوشگلی ام هست مبارکت باشه

اون قابلیت کوروز کنترلشم خیلی باحاله خوشم اومد

ممنون مهدی جان

اره منم باهاش خیلی حال کردم با ماکروشم همینطور مثلا کلید ماکرو رو میزنی بعد کلید s1 رو بعد هرچی با موس و کیبرد به زنی ثبت میشه . بعدش که دوباره ماکرو رو بزنی و ضبط کردن تمموم کنی . هر وقت S1 روبزنی همون کار هایی که تو ضبط زدی رو می کنه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

خيلى نقدتون عالى و خوب بود

فقط يه سؤال اين دو مدل كه در موردشون نقد نموديد قيمتهاى حدوديشون تو بازار به چه صورت هست؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
سلام

خيلى نقدتون عالى و خوب بود

فقط يه سؤال اين دو مدل كه در موردشون نقد نموديد قيمتهاى حدوديشون تو بازار به چه صورت هست؟

ممنون عزیز

x4 طرافای 185

x6 طرفای 240

لینک به دیدگاه
Share on other sites

عالی محمودجان می بینم که بازترکوندی 

ایول  دست صاحب کیبورد هم درد نکنه(محمود)

خوش به حالت کاش ما هم داشتیم از این کیبورد خوشگل ها 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
عالی محمودجان می بینم که بازترکوندی 

ایول  دست صاحب کیبورد هم درد نکنه(محمود)

خوش به حالت کاش ما هم داشتیم از این کیبورد خوشگل ها 

نوکر حمید جان

اره دیگه اینبار پولای قلکمو جمع کردم رفتم یه کیبرد دیگه گرفتم :دی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

نوکر حمید جان

اره دیگه اینبار پولای قلکمو جمع کردم رفتم یه کیبرد دیگه گرفتم :دی

عزیزی داداش گل

میگم چه قلک خفنی داری یه بارم قلکتو بده مایه کیبورد بگیریم! :p

مبارک باشه!

 

فقط یه سوال؟

نسبت به اون razer که داشتی کدوم برتری داره؟(چه سوالی پرسیدم خب معلومه)

نظرت چیه یه  مقایسه ای بین اون دوتا بذاری؟ (*)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
عزیزی داداش گل

میگم چه قلک خفنی داری یه بارم قلکتو بده مایه کیبورد بگیریم! :p

مبارک باشه!

 

فقط یه سوال؟

نسبت به اون razer که داشتی کدوم برتری داره؟(چه سوالی پرسیدم خب معلومه)

نظرت چیه یه  مقایسه ای بین اون دوتا بذاری؟ (*)

برادر جو گیر شدی ؟؟ ریزرم کجا بود ؟ اون یکی  که داشتم x4 بود چون باهاش حال کردم رفتم x6 هم گرفتم

موسم ریزره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

برادر جو گیر شدی ؟؟ ریزرم کجا بود ؟ اون یکی  که داشتم x4 بود چون باهاش حال کردم رفتم x6 هم گرفتم

موسم ریزره

راست میگی هااااااااااا خب اشکال نداره اونم بخر

اونو نمیفروشی؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
راست میگی هااااااااااا خب اشکال نداره اونم بخر

اونو نمیفروشی؟

بزارم اول تکلیف کارتام معلوم شه بعد میریم سراغ این

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

احسنت محمود جان . کاملا تفاوت بین دو مقالت مشهوده و اینکه رشدی توی این زمینه وجود داره کاملا باعث خوشحالیه و بهت تبریک میگم عزیز

 

:clapping: :clapping: :clapping:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
درود

احسنت محمود جان . کاملا تفاوت بین دو مقالت مشهوده و اینکه رشدی توی این زمینه وجود داره کاملا باعث خوشحالیه و بهت تبریک میگم عزیز

 

:clapping: :clapping: :clapping:

تشکر اقای حسینی و عزیز دوستان یاری نمیدند که ادم دل گرم بشه :( تو انجمن همسایه sakhtafzarmag.com وقتی اینو گذاشتم تو مدت کمی 50 تا + گرفته ولی اینجا چی ... ) خب ادم دلسرد میشه دیگه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام من میخوام یه کیبورد خوب بگیرم.بین x4 وx6  کدوم رو پیشنهاد میدید؟چون تجربه استفاده از جفتشون روداری.

لاجیتک g105 چی؟

 

.لیبل فارسی دارن؟

 

بین این سه تا گیر کردم کدومشون رو بخرم!ممنون راهنمایی کنید

ممنون

ویرایش شده توسط hamidtamizkar
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
سلام من میخوام یه کیبورد خوب بگیرم.بین x4 وx6  کدوم رو پیشنهاد میدید؟چون تجربه استفاده از جفتشون روداری.

لاجیتک g105 چی؟

 

.لیبل فارسی دارن؟

 

بین این سه تا گیر کردم کدومشون رو بخرم!ممنون راهنمایی کنید

ممنون

سلام عزیز

اینا هر کودومشون مزایای خودشونو دارن ولی به شخصه با X6 بیشتر حال کردم و امکاناتش بیشتر X 4 بود

G105 هم کیبرد خوبیه و یسری قابلیت مثل داشت پورت USB و هدفون جک روی خود کیبرد که X6 اینا رو نداره . ولی مثلا X6 Numpad اش جدا میشه بک لایتش زیباتره .و ... واقع بستگی داره که با کودوم برند بیشتر حال می کنی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

هیچ تجربه از این دوتا برند ندارم.تو شیرازم یافت نشد!!!متاسفانه!کیفیت کدوم بهتره؟

راستی رنگ دکمه ها پاک نمیشه،مثل دکمه گوشیهای موبایل بعد از یه مدتی پاک میشن؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
هیچ تجربه از این دوتا برند ندارم.تو شیرازم یافت نشد!!!متاسفانه!کیفیت کدوم بهتره؟ راستی رنگ دکمه ها پاک نمیشه،مثل دکمه گوشیهای موبایل بعد از یه مدتی پاک میشن؟

X6 هم دیگه تو تهران تا بار بعدی یافت نمیشه . (نمایندگیش دیگگه نداره)

هر دو برند دارای کیفیت بسیار بالایی اند و انتخابشان کاملا یه چیز سلیقه ایست

نه دیگه کیبرد 5 تومنی که نمی خری که حروفشو روش چسبونده باشند . اینا برای اینکه نور از زیر حروف بزنه میان حرف رو ار وسط دکمه برش میدن . یا اینکه قالب هاشون طوریه که کل کلید ها خام نیست و حرف ها در بین ان ها به صورت تو خالی وجود داردند که باعث میشه ماندگاری کیبرد بالا بره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 1 ماه بعد...

امیر محمود جان قیمت این X6 ها در چه حدودیه !؟؟ فکر کنم x6 از x4 زیباتر باشه نه ؟؟؟ :دی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...