رفتن به مطلب

فرق ببین Stream Processing و Core speed چیست؟


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام دوستان

همیشه دوست داشتم بدونم ببینم فرق این دو چیه Stream Processing و Core speed

البته این رو بگم فکر کنم core speed همون core clock است ...

من قبلان اینطور فکر می کردم که

مثلان 4870

gpu این کارت گرافیک 800 هست ولی تا 750 اور شود ...

دوستان ممنون می شم فرق این دو رو به من بگه

و کمی در مورد هر کدوم یک توضحی بدن ممنون می شم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوستان

ممنون می شم اگر راهنمایی بفرمایید و فرق ببین این دو رو بگیید....؟:confused:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوستان

من تویه مقالات که خوندم یک چیزی رو فهمیدم

که گفته بود مثلان کارت گرافیک .. با Stream 320 بر روی فرکانس 600 یا 700

یعنی در واقع کارت گرافیک مثلان 4870 با stream 800 هسته گرافیک و این هسته بر روی فرکانس 750 کار می کنه ( فرکانس احتمالان همون بایوس یا fsb هست) یعنی من هسته رو اور نمی تونیم بکونیم این فرکانس هسته هست که ما اورش می کنم

دوستان خواهشن کمک کنید

با تشکر از شما ...........

لینک به دیدگاه
Share on other sites

core clock همون سرعت یا فرکانس کاری هسته گرافیکی است و شما میتونید اون رو over clock کنید مثلا در 4870 فرکانس هسته 750 مگاهرتزه که با اور اون رو میتونید بالا ببرید مثلا 800 مگاهرتز ولی باید حواستون به دما و فنی که استفاده میکنید باشه تا کارتتون صلواتی نشه

و stream proccesing هم تعداد واحدهای پردازشی جریانی یا همون تعداد سایه زن ها توی کارت گرافیکه که به صورت پیشفرض از طرف سازنده روی کارتهای گرافیک قرار میگیره ودر 8470 و 4890 تعداد 800 سایه زن و روی 4670 تعداد 320 واحد سایه زن داریم و قابل افزایش و کاهش هم نیست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

core clock همون سرعت یا فرکانس کاری هسته گرافیکی است و شما میتونید اون رو over clock کنید مثلا در 4870 فرکانس هسته 750 مگاهرتزه که با اور اون رو میتونید بالا ببرید مثلا 800 مگاهرتز ولی باید حواستون به دما و فنی که استفاده میکنید باشه تا کارتتون صلواتی نشه

و stream proccesing هم تعداد واحدهای پردازشی جریانی یا همون تعداد سایه زن ها توی کارت گرافیکه که به صورت پیشفرض از طرف سازنده روی کارتهای گرافیک قرار میگیره ودر 8470 و 4890 تعداد 800 سایه زن و روی 4670 تعداد 320 واحد سایه زن داریم و قابل افزایش و کاهش هم نیست

سلام دوستان

ممنون دوست من

حالا به کدوم یکی از دو مورد بالا GPU گفته می شه احتمالان به همون core clock گفته می شه اره ؟

و در مورد stream proccesing می شه بیشتر توضیح بدید که چه کار ها انجام می ده ممنون می شم

با تشکر از شما

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیزgpu مخفف عبارت graphic processor unit است یعنی واحد پردازشگر گرافیکی که کار پردازش گرافیکی رو انجام میده

GPU ها دارای تعداد زیادی مسیر پردازشی هستند كه اصطلاحاً Pipeline يا Stream processor ناميده مي شود . بيشتر بودن مسيرهاي پردازش به همراه فركانس پردازش GPU موجب مي شود تا اطلاعات سريعتر پردازش شود .

Stream Processor : عبارت است از مسيرهايي كه بخش عمده اي از دستورات ابلاغي که از سوي سيستم عامل اخذ كرده است را اجرا مي كند .

هر کدام از stream processor ها به یک واحد سایه زنیShader Unite وصل است و Shader Uniteها واحدهاي پايه اي هستند كه درون پردازنده گرافيكي قراردارند و بخش عمليات پردازش در داخل آنها صورت مي گيرد و واحدهاي سايه زني همانطور كه از اسم شان پيداست وظيفه تفكيك و ادغام صحيح سايه ها و روشني ها را در تصاوير داراست . واحد هاي سايه زني انواع مختلفي دارند مثل واحد سايه زني پيكسلي و واحد سايه زني راسي . اين دو واحد گرافيكي مهمترين واحدهاي سايه زني هستند . هرچه تعداد واحدهاي سايه زني بيشتر باشد ،سرعت پردازش گرافيكي بالاتر مي رود البته دقيق تراين است كه چنين مقايسه هايي مي بايست در ميان پردازنده هاي گرافيكي از يك خانواده صورت بگيرد ، بعنوان مثال در خانواده ي Geforce 7 . في الواقع واحدهاي سايه زني در Radeon سري 1000 نسبت به واحدهاي سايه زني Geforce سري 7 كارايي متفاوتي دارند؛ بنابراين مقايسه ي تعداد واحد هاي سايه زني ميان اين دو پردازنده ي گرافيكي ، ممكن نتايج قابل استفاده و درستي را در بر نداشته باشد .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوست من

ممنون بابت توضیحات خوب و مفیدتون

فقط دوستم من من یک چیزی رو متوجه نمی شم

شما می فرمایید که GPU 800 با فرکانس کاری 750 mhz

این فرکانس کاری در جی پویه چیه هست ؟

بزارتا براتون درست تر بگم سوالم رو مثلان این خودش gpu 800 است یعنی تعداد پردازش 800 هست خوب پس این فرکانسی پردازش از کجا میاید

مثلان اگر بخوام این رو با سی پی یو مقایسه کنیم مثلان مثل این میونه که یک سی پی یو با سرعت 3 گیگ با فرکانسfsb 1333

این فرکانس ایا همون معنی اف اس بی در سی پی یو ها رو می دهد؟:D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوست من

ممنون بابت توضیحات خوب و مفیدتون

فقط دوستم من من یک چیزی رو متوجه نمی شم

شما می فرمایید که gpu 800 با فرکانس کاری 750 mhz

این فرکانس کاری در جی پویه چیه هست ؟

بزارتا براتون درست تر بگم سوالم رو مثلان این خودش gpu 800 است یعنی تعداد پردازش 800 هست خوب پس این فرکانسی پردازش از کجا میاید

مثلان اگر بخوام این رو با سی پی یو مقایسه کنیم مثلان مثل این میونه که یک سی پی یو با سرعت 3 گیگ با فرکانسfsb 1333

این فرکانس ایا همون معنی اف اس بی در سی پی یو ها رو می دهد؟

سلام دوست من

ممنون می شم پاسخ بدید ....

باتشکر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...

با سلام

من هم با اجازه دوستان کمی توضیح میدم.به طور ساده gpu از دو قسمت اصلی تشکیل شده.واحد محاسباتی و واحد اجرایی.واحد محاسباتی همون stream proccesor میباشد و واحد های اجرایی به طور عمده از rop ها و texture unit ها تشکیل شدند.وقتی میگیم سرعت gpu فلان قدر هست در واقع منظور سرعت واحد های اجرایی میباشد.rop ها تصاویر رو ترسیم میکنند و texture unit ها بافت ها رو تشکیل میدهند.وقتی میگیم 4870 دارای 800 stream proccesor هست یعنی تعداد واحد های محاسباتی این کارت 800 عدد هست که هر کدام از انها با فرکانس 800 مگاهرتز کار میکنند.در nvidia معمولا سرعت stream proccesor ها حدود دو برابر rop ها و texture unit هاست.ولی در ati سرعت انها برابر است

به طور خلاطه منظور از core speed سرعت واحدهای اجرایی یعنی rop ها و texture unit هاست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

محاسباتی این کارت 800 عدد هست که هر کدام از انها با فرکانس 800 مگاهرتز کار میکنند.در nvidia معمولا سرعت stream proccesor ها حدود دو برابر rop ها و texture unit هاست.ولی در ati سرعت انها برابر است

سلام دوست من

خیلی ممنون دوست و تشکر بابت پاسخ

دوست من یعنی واقعان هر 1 عدد واحد stream proccesor فرکانسش 800 هست وروی هم 640000 محاسبات انجام می دن ؟( در 4870)

و همچنین شما گفتید که در سری کارت ان وی دیا معمولان واحد محاسباتی ان بیشتر از واحد اجرایی هست

فکر کنم شما البته خیلی ببخشید احتمالان اشتباه تایپ کردید مثلان همین کارت گرافیک GTX275

stream proccesor 240 ( واحد محاسباتی)

croe clock 648

شاید هم من اشتباه می کنم می شه خودتون یه توضیحی بفرماید

با تشکر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

خوب باید بگم بله.هر کدام از این 800 واحد محاسباتی در فرکانس 800 مگاهرتز کار میکنند.ولی خوب در مورد تعداد محاسبهای که مجموعا انجام میدهند قضیه کمی پیچیده تر از این حرفهاست.جریان اینه که در کارتهای ati هر کدام از این واحد ها قادر به پردازش یکthread نیستند.در ati این واحد ها به گروه های 5 تایی تقسیم شده اند که هر گروه قادر به پردازش یک thread میباشد.از 5 واحد یگ گروه محاسباتی 4 تای اونها واحدهای محاسباتی ساده هستند که فقط قادرند عملیاتهای ساده رو انجام دهند و یکی از اونها هم واحد محاسباتی پیچیده است که قادر به انجام عملیاتهای پیچیده هم میباشد.

و اما در مورد nvidia من گفتم که فرکانس واحد های محاسباتی حدود 2 برابر واحد های اجرایی است.مثلا در کارت مورد اشاره شما تعداد واحد های محاسباتی 240 عدد است که حدودا در فرکانس 1300 مگا هرتز(دقیقا نمیدونم) کار میکنند. اون 648 مگا هرتز هم سرعت واحد اجرایی است.که در اینجا میشه سرعت واحد محاسباتی حدودا 2 برابر واحد اجرایی میشود

امیدوارم مفید بوده باش

لینک به دیدگاه
Share on other sites

و اما در مورد nvidia من گفتم که فرکانس واحد های محاسباتی حدود 2 برابر واحد های اجرایی است.مثلا در کارت مورد اشاره شما تعداد واحد های محاسباتی 240 عدد است که حدودا در فرکانس 1300 مگا هرتز(دقیقا نمیدونم) کار میکنند. اون 648 مگا هرتز هم سرعت واحد اجرایی است.که در اینجا میشه سرعت واحد محاسباتی حدودا 2 برابر واحد اجرایی میشود

امیدوارم مفید بوده باش

سلام دوست من

میشه این قسمت رو بیشتر توضیح بدید

و بفرمایید که 1300 چه جوری به دست امده ؟

کمی بیشتر در مورد ان وی دی توضیح بدید ممنون می شم

و همچنین نحوه شماره واحد thread در انی وی دی چه جوریه هست ؟

با تشکر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام

این فرکانس 2 برابر واحد محاسباتی نسبت به واحد اجرایی نتیجه معماری nvidia هستش که روی gpu های خودش اعمال میکنه.در حقیقت در تمام gpu های nvidia نسل 8 به بعد همین معماری اعمال شده.همین معماری مثلا در 8800 باعث شده بود تا یک wrap که در فرهنگ لغات cuda شامل 32 thread میباشد به جای اینکه در 4 سیکل اجرا شود در 2 سیکل اجرا شود.دلیل این امر هم همون فرکانس دو برابر است.

اما در مورد thread باید بگم که در gpu های nvidia هر واحد محاسباتی قادر است به تنهایی یک thread را پردازش کند.و در این مورد در مقایسه یک به یک واحد های محاسباتی برتری با nvidia است.ati هم با زیاد کردن این واحد ها این کمبود را جبران کرده است.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوست من

دوست من ببخشید که اینقدر بحث رو طولانی کردیم اگر حوصله دارید ادامه دادن دارید جواب بدید ( اخه من تا نفهم غزیه چه به چی ول کنم نیستم )

میشه به زبان ساده تر پردازش هر واحد محاسباتی ati threadو nvidia رو بفرمایدراستش کمی گیج شودم ( منظور پردازش هر واحد thread در واحد محاسباتی nvidia , ati رو بفرمایید )

ممنون می شم

با تشکر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام

من كه با كمال ميل ادامه ميدم.قبول دارم كه بحث گيج كننده اي هست.راستش هر چقدر جلوتر بره و عميق تر بشه گيج كننده تر هم ميشه.و از يه حد هم ساده تر نميشه بيانش كرد.يا لا اقل من بلد نيستم.ديگه به بزرگي خودتون ميبخشيد.

ببينيد در ati كامپايلر gpu دستورالعملها رو به صورت vliw به واحد هاي محاسباتي ميفرسته.حالا vliw چيه؟يعني يه دستور العمل كه خودش شامل چندين دستورالعمل هستش.بذاريد از اين به بعد اين واحد هاي محاسباتي رو واحد هاي simd بناميم.در ati هر واحد simd شامل 16 تا گروه از sp ها هست.sp ها همون واحد هايي هستند كه گفتم به تنهايي نميتونن يك thread رو پردازش كنند.هر گروه از اين sp ها شامل 5 تا sp هست.يكي پيچيده و 4 تا ساده.پس از 800 تا sp 160 تا پيچيده و بقيه ساده هستند.از اين 160 تا پيچيده هر كدوم تو يه گروه هستند.پس 160 تا گروه 5 تايي داريم .گفتيم هر واحد simd 16 تا گروه 5 تايي داره.پس 4870 10 تا واحد simd داره.هر واحد simd حد اكثر ميتونه 5 تا دستورالعمل رو در يك سيكل انجام بده.thread ها هم به صورت 64 تايي وارد يك واحد simd ميشن.پس چي داريم؟ 64 تا thread و حداكثر 5 تا دستورالعمل.ولي يه واحد simd كه شامل 16 تا گروه 5 تايي هست در يك سيكل ميتونه 5 تا دستورالعمل رو روي 16 thread اعمال كنه.پس در مجموع 4870 در يك سيكل ميتونه حد اكثر 50 تا دستورالعمل رو روي 160 تا thread اعمال كنه.تا اينجا متوجه شديد؟اگر شديد بقيه ماجرا رو توضيح بدم.البته گفتم كه کمی گيج كننده هست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام

من كه با كمال ميل ادامه ميدم.قبول دارم كه بحث گيج كننده اي هست.راستش هر چقدر جلوتر بره و عميق تر بشه گيج كننده تر هم ميشه.و از يه حد هم ساده تر نميشه بيانش كرد.يا لا اقل من بلد نيستم.ديگه به بزرگي خودتون ميبخشيد.

ببينيد در ati كامپايلر gpu دستورالعملها رو به صورت vliw به واحد هاي محاسباتي ميفرسته.حالا vliw چيه؟يعني يه دستور العمل كه خودش شامل چندين دستورالعمل هستش.بذاريد از اين به بعد اين واحد هاي محاسباتي رو واحد هاي simd بناميم.در ati هر واحد simd شامل 16 تا گروه از sp ها هست.sp ها همون واحد هايي هستند كه گفتم به تنهايي نميتونن يك thread رو پردازش كنند.هر گروه از اين sp ها شامل 5 تا sp هست.يكي پيچيده و 4 تا ساده.پس از 800 تا sp 160 تا پيچيده و بقيه ساده هستند.از اين 160 تا پيچيده هر كدوم تو يه گروه هستند.پس 160 تا گروه 5 تايي داريم .گفتيم هر واحد simd 16 تا گروه 5 تايي داره.پس 4870 10 تا واحد simd داره.هر واحد simd حد اكثر ميتونه 5 تا دستورالعمل رو در يك سيكل انجام بده.thread ها هم به صورت 64 تايي وارد يك واحد simd ميشن.پس چي داريم؟ 64 تا thread و حداكثر 5 تا دستورالعمل.ولي يه واحد simd كه شامل 16 تا گروه 5 تايي هست در يك سيكل ميتونه 5 تا دستورالعمل رو روي 16 thread اعمال كنه.پس در مجموع 4870 در يك سيكل ميتونه حد اكثر 50 تا دستورالعمل رو روي 160 تا thread اعمال كنه.تا اينجا متوجه شديد؟اگر شديد بقيه ماجرا رو توضيح بدم.البته گفتم كه کمی گيج كننده هست.

سلام دوست من

اره بعد از حدود 20 تا 30 دقیقه دقت و تلاش یه چیز هایش حالیم شود

پس یعنی برای بدست اورد واحد محاسبات پیچده در کارت گرافیک ATI همون 4870 با واحد محاسباتی 800

واحد محاسباتی ان را تقسیم بر 5 می کنم که می شه 160 یعنی کارت 4870 داریه 160 واحد محاسبات پیچده است

حالا چندسوالی برام من پیش میاید باقی واحد یعنی 640 واحد محاسباتی ساده چه کاربردی دارن ؟

سوال دوم چرا nvidia از واحد محسباتی ساده در کارت گرافیک خودش استفاده نمی کنه

سوال سودم یعنی کارت گرافیک از سری NVIDIA که داریه واحد محساباتی 240 باشه یعنی 240 واحد محاسباتی پیچده داره ؟( این رو در کارت ان وی دیا می تونید بیشتر توضیح بدید)

دوست من که و اقعان دارم لذت می ببرم خوشحال می شم ادامه بدید :D:D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

خوشحالم که از بحث لذت میبرید.چون خودم میدونم که قدرت انتقال خوبی ندارم.

در مورد سوال اول باید بگم که تمام دستورالعمل هایی که در یک برنامه گرافیکی مثل یه بازی به کار برده میشوند پیچیده نیستند.در واقع بیشتر انها دستورالعمل های ساده هستند.پس این واحد های محاسباتی ساده برای پردازش این دستور العمل های ساده به کار میروند.

در مورد سوال دوم خوب این به معماری که این کمپانی توی gpu به کار برده برمیگرده.مثل intel وamd..intel در پردازنده های core 2 duo از 3 واحد کد گشای ساده و یک واحد کد گشای پیچیده استفاده میکنه.amd از سه واحد کد گشای پیچیده استفاده میکنه.حالا چرا اینتل یا amd مثل اون یکی عمل نمیکنن خوب مهندس هاشون دید گاههای خودشون رو دارن.مهندسین intelمیگن اینجوری بهتره و مهندسین amd هم میگن اونجوری بهتره.در واقع این بهتر بودن کدام معماری تا وقتی که محصول تولید نشه و در عمل رقابت نکنه مشخص نمیشه.مثلا معلوم شد که در این مورد حق با مهندسین intel بوده.

در مورد سوال سوم هم جواب بله هست.مثلا gtx280 240 واحد محاسبه پیچیده داره.حالا فرق اینا با مال ati چیه؟ یکی همون محاسبات thread هست.دیگه اینکه در nvidia دستورالعملها دیگر به صورت vliw نیستند و به صورت تک دستورالعمل وارد واحد های simd میشوند.یعنی چی حالا این؟ یعنی nvidia در یک سیکل تعداد thread بیشتر رو با دستورالعمل کمتر پردازش میکنه در حالی که ati در یک سیکل تعداد thread کمتر رو با دستورالعمل بیشتر پردازش میکنه.حالا برتری با کدوم یک از این معماریهاست؟ باعد در عمل معلوم بشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در مورد سوال سوم هم جواب بله هست.مثلا gtx280 240 واحد محاسبه پیچیده داره.حالا فرق اینا با مال ati چیه؟ یکی همون محاسبات thread هست.دیگه اینکه در nvidia دستورالعملها دیگر به صورت vliw نیستند و به صورت تک دستورالعمل وارد واحد های simd میشوند.یعنی چی حالا این؟ یعنی nvidia در یک سیکل تعداد thread بیشتر رو با دستورالعمل کمتر پردازش میکنه در حالی که ati در یک سیکل تعداد thread کمتر رو با دستورالعمل بیشتر پردازش میکنه.حالا برتری با کدوم یک از این معماریهاست؟ باعد در عمل معلوم بشه.

سلام دوست من

بازم ممنون

حالا نظر شخصی خودتون چیه به نظر شما کدامیکشون GPU بهتر دارن در عمل؟

و دوست من شما در مورد فرکانس دوبرابر در کارت گرافیک nvidia یه حرفی زدید درست متوجه نشودم میشه بیشتر توضیح بدید

و دوست می تونید بگیید چرا در کارت هایی ati در برنامه gpuz این shader نمایش داده نمی شه و تقریبا من برنامه ندیدم که بشه shader رو با اون دید و نه میشه این فرکانس رو افزایش داده و در اخر سر هم یه توضیحی در مورد شدر می دید که چه کاری انجام می ده ؟

بعد دوست من اگر وقت کردید در مورد ترانزیستور در کارت گرافیک و کارایی ان در کارت گرافیک و کلان یک توضیحی در مورد ترانزیستور ها بدید من ممنون می شم

با تشکر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

عرض شود که اجازه بدید نظرم رو واسه خودم نگه دارم چون در این مورد امارها و بنچمار کهایی که سایر دوستان زحمت میکشن و تو فروم میذارن بهترین مرجع برای مقایسه هست.

در مورد gpu-z تا اونجا که من میدونم تعداد shader ها رو نمایش میده.مگه اینطور نیست؟shader ها یا سایه زن ها در واقع همون واحد های محاسباتی هستند که مثلا در 4870 تعداد اونها 800 هست.کار اصلیشون هم اینه که برنامه های سایه زن رو روی داده ها انجام میدن.

ترانزیستور هم در واقع مدل پیشرفته لامپ خلا هست.کار اصلی ترانزیستور در هر مداری تقویت جریان و سویچینگ هست.نکته مهم اینه که با ترانزیستور ها میشه هزاران مدل مدار درست کرد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

عرض شود که اجازه بدید نظرم رو واسه خودم نگه دارم چون در این مورد امارها و بنچمار کهایی که سایر دوستان زحمت میکشن و تو فروم میذارن بهترین مرجع برای مقایسه هست.

در مورد gpu-z تا اونجا که من میدونم تعداد shader ها رو نمایش میده.مگه اینطور نیست؟shader ها یا سایه زن ها در واقع همون واحد های محاسباتی هستند که مثلا در 4870 تعداد اونها 800 هست.کار اصلیشون هم اینه که برنامه های سایه زن رو روی داده ها انجام میدن.

ترانزیستور هم در واقع مدل پیشرفته لامپ خلا هست.کار اصلی ترانزیستور در هر مداری تقویت جریان و سویچینگ هست.نکته مهم اینه که با ترانزیستور ها میشه هزاران مدل مدار درست کرد.

سلام دوست من

در مورد shader حق با شما بود

فکر کنم من اشتباه کردم

در واقع در برنامه GPUZ دوتا shader هست اولش بالا سمت چپ هست که نوشته شوده shaders ( واحد محاسباتی)

و اون یکی پایین صفحه gpuz سمت راست نوشته شود shader که در کارت هایی ati غیر فعال هست ولی در ان وی دی یا فعال هست

لازم به ذکر است من فعلان یک کارت گرافیک 6600gt از شرکت ان وی دی یا دارم که shader نداره و تویه برنامه gpuz نشون داده نمی شه

در این مورد می تونید کمی توضیح بدید

ترانزیستور هم در واقع مدل پیشرفته لامپ خلا هست.کار اصلی ترانزیستور در هر مداری تقویت جریان و سویچینگ هست.نکته مهم اینه که با ترانزیستور ها میشه هزاران مدل مدار درست کرد.

در مورد ترانزیستور ها

می تونید بحث رو باز کنید و کمی تخصصی کنید و می تونید یک عکس از ترانزیستور روی کارت گرافیک نشون من بدید

با تشکر از شما:D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

ببخشید چند روز نبودم.در مورد کارت شما همونطور که میدونید دو نوع shader داره.پیکسلی و راسی.ولی نسخه های جدید gpu-z

shader های یکپارچه رو ملاک قرار میده .شاید با استفاده از نسخه های قدیمی نشان داده بشه.

در مورد ترانزیستور هم منظورتون کارش رو بیشتر توضیح بدم یا ساختمان داخلی خود ترانزیستور رو؟ در روی برد کارت گرافیک یا هر بردی مثل مادر برد مسفت ها در واقع نوعی ترانزیستور هستند.که به شکل مربه های چهار گوش با سه پایه هستند.ترانزیستور های داخل gpu هم که خوب در اندازه نانو هستند و متا سفانه عکسی ازشون ندارم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...

دوستان سوالی داشتم اینجا پرسیدم.

اگر بخوای از حداکثر توانایی گرافیک استفاده کنی باید سیستم چه ویژگی هایی داشته باشه؟

در کل باید چه کار کرد؟

ممنون

ویرایش شده توسط alipoya
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3 هفته بعد...

امید وارم به این سوال یکی جواب بده ramdac که تو مشخصات بعضی از گرافیک ها هست یعنی چی؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...

وظيفه اش تبديل سيگنالهاي ديجيتالي تصوير توليد شده در كارت گرافيك به سيگنال آنالوگ در مانيتور براي نمايش تصوير مي باشد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

ببخشید چند روز نبودم.در مورد کارت شما همونطور که میدونید دو نوع shader داره.پیکسلی و راسی.ولی نسخه های جدید gpu-z

shader های یکپارچه رو ملاک قرار میده .شاید با استفاده از نسخه های قدیمی نشان داده بشه.

در مورد ترانزیستور هم منظورتون کارش رو بیشتر توضیح بدم یا ساختمان داخلی خود ترانزیستور رو؟ در روی برد کارت گرافیک یا هر بردی مثل مادر برد مسفت ها در واقع نوعی ترانزیستور هستند.که به شکل مربه های چهار گوش با سه پایه هستند.ترانزیستور های داخل gpu هم که خوب در اندازه نانو هستند و متا سفانه عکسی ازشون ندارم.

سلام دوست من

خواستم یک سوال در مورد ترانزیستور بپرسم

خوب مثلان وقتی می گن فلان کارت گرافیک 900 میلیارد ترانزیستور داره منظورشون کدوم ترانزیستور هاست؟

****

یک سوال داشتم در مورد کیفیت کارت گرافیک ati و nvidia

راستش من متوجه شودم کیفیت در کارت گرافیک ati و nvidia فرق داره

مثلان در کارت گرافیک ای تی ای سری 4800 درسته که قدرت بالایی دارن ( در فرم )

ولی من متوجه شودم کار رندر اگر اشتباه نکنم خوب نیست

مثلان من می تونه تویه بازی خط و سایه خراب و مناطق دور دست رو به شکل کمی خراب شوده ببینم ( دو واقع درست رندر نشوده ببینم)

مثلان تویه بازی fallout و خیلی بازی ها دیگه من می تونم رندر شودن بازی به شکل خوب تا فاصله 10 متری ( بسته به بازی کمتر و بیشتر) رو ببینم منظورم اینکه از فاصله 10 به طرفه من رندر خوب صورت میگیره و اشیاع شکل بهتری به خودشون می گیرن و قبل از اون شکل خودشون رو به اون صورت ندارن

نمی دونم متوجه منظور من شودید یا نه

اگر نشودید بگیید تا بیشتر در این مورد صحبت کنم

و اما کارت گرافیک ان وی دی یا

چند وقت پیش یکی از دوستان یه کارت 9800gt خرید اون رو وصل کرد و به بازی fallout رفت

متوجه شودم یه فرقی داشته با کارت خودم یه 4870

فرقش این بود اول کیفیت و شفافیت و براقی محیط از کارت من بیشتر بود ( به طوری که کمی توش موندم :D)

و نکته بعدی رندر بازی خیلی عالیه بود و از مساحت دورتی شروع می شود و کمتر تویه چشم میامد

ولی واقعان این نکته رو متوجه شودم """کیفیت و شفافیت و براقی محیط از کارت من بیشتر بود """"

دوست نظر تو چیه ایا من اینطوری فکر می کننم یا واقعان همین جوری هست ؟

و چرا ؟

با تشکر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...