رفتن به مطلب

سوالات / مشکلات / اطلاعات و تجربیات شما در مورد تکنولوژی ready boost


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام دوستان ! از اونجاییکه قابلیت ready boost یکی از تکنولوژی های جدید و بسیار کاربردی در بالاتر بردن سرعت سیستم بشمار میره ! تصمیم گرفتیم تاپیکی با این عنوان طرح کرده تا از این پس دوستان و کاربران محترم لیون ! اگه سوال / مشکل و یا تجربه ای در این زمینه داشتند در اینجا مطرح نمایند ! در این صورت تمامی موضوعات مرتبط با این قابلیت در یک جا جمع بوده و بعنوان منبعی برای بدست اوردن اطلاعات در زمینه تکنولوزی ready boost چه در حال و چه در اینده ! مورد استفاده قرار گیرند !

امیدوارم دوستان و کاربران محترم ! لطف کرده و اگه تجربه یا اطلاعاتی در این زمینه دارند ! در اختیار جمع قرار بدن ! پیشاپیش از لطف و عنایت شما سپاسگذاریم !

با تشکر / بازنده

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

READY BOOST

قسمت اول :

سلام ! خب تصمیم گرفتم فعلا خودم اقدام به قرار دادن اطلاعاتم در مورد تکنولوژی ReadyBoost کرده و نکات کلیدی در مورد این قابلیت رو به سمع و نظر شما برسونم !

همونطور که میدونید قابلیت ReadyBoost به نوعی از حافظه فلش ها بعنوان رم یا کش برای بالاتر بردن سرعت سیستم استفاده میکنه ! در حقیقت این تکنولوژی همانند رم عمل کرده و ادرس هایی که در سیستم عامل ! زیاد مورد استفاده قرار میگیرند رو بر روی حافظه اختصاص یافته از فلش قرار داده تا برای استفاده از اونا احتیاجی به ادرس دهی از روی هارد نباشه !

میدونید که هارد ها یکی از کند ترین قطعات سیستم هستند که در سالیان اخیر به سبب تمرکز بر روی بالاتر بردن حجم شون ! از قافله سرعت عقب مونده و در سمت حجم پیشرفت کرده اند و بالعکس از سمت و سوی بالاتر بردن سرعت کمی عقب موندن ! به هر حال در زمانیکه سایر قطعات همچون رم ها یا پردازنده و ... دنبال توان بیشتر و سرعت بالاتر بودن ! سازندگان هارد ها بر روی حجیم تر کردن این قطعات زوم کرده و در این زمینه پیشرفت داشته اند ! از همین روی در حال حاضر هارد های معمولی ! همانند گلوگاهی برای سرعت کلی سیستم شناخته میشن که فعلا راه کاری جز استفاده از هارد های سریعتر و در عین حال گرونتر و یا استفاده از رم بیشتر باقی نگذاشته اند !

حال تکنولوژی ReadyBoost با استفاده از فضای مشخصی بر روی حافظه فلش ها ! در بالاتر بردن سرعت کلی سیستم و کم کردن دسترسی به هارد ! موثر ست ! البته استفاده از این قابلیت منوط به عواملی ست که باید پیشتر مورد توجه قرار گیرند که در ادامه به مهمترین های ایشان اشاره میکنم !

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1 - پیش از هر چیز باید توجه داشته باشیم که این تکنولوژی با همه انواع فلش ها سازگاری نداشته و انواع مشخصی رو ساپورت میکنه ! برای این منظور شما باید قبل از انتخاب یک فلش مموری ! از سازگاری اون با این قابلیت اطمینان حاصل کنید !

متاسفانه تجربه به من نشان داده که بعضی از برند ها برای فروش بهتر اقدام به بکار بردن نام این تکنولوژی بر روی بسته بندی محصولات خود کرده و به نوعی از این حربه برای جذب مشتری سود میبرند ! بد تر از همه اینکه در میان این برند ها که اکثر از انواع ارزون و با مارک های ناشناخته و از محصولات کم کیفیت چینی نیز هستند ! میتوان برندهایی رو مشاهده کرد که در این زمینه دارای نام و اعتبار هستند ! بعنوان مثال محصولی از برند CORSAIR رو میتوان نام برد که در توضیحات و مشخصات فلش VOYAGER ( مدل معمولی که ابی رنگ هستند ) اقدام به استفاده از عبارت SUPPORT ReadyBoost نموده ست ! ولی در عمل و طبق گفته متخصصان و مسوولان همین برند در فروم مربوطه ( CORSAIR ) ! متاسفانه انواع معمولی فلش قادر به استفاده از این قابلیت نبوده و فقط در مدل های ( VOYAGER GT قرمز رنگ ) خود دارای این توانایی میباشند !

با این حساب میبینید که بهیچ وجه نمیشه به هر برندی اعتماد کرد ! و تنها راه برای بدست اوردن نتیجه قطعی ! که ایا فلش مورد نظر قابلیت پشتیبانی از تکنولوزی ReadyBoost را دارد یا نه ؟ این ست که موقع خرید تست شود ! البته جداولی در سطح نت به چشم میخورند که از سوی خود مایکروسافت و ... تعدادی از برند ها و انواع مشخصی از محصولات شون رو به این عنوان معرفی کرده اند ! ولی خودتون بهتر میدونید که اولا برند هایی که در سطح کشور ما توزیع میشوند برای عموم کشورها ناشناخته بوده و حتی همون برندهای مطرح هم ! با کیفیت ساخته شده برای کشورهای پیشرفته به دست ما نمیرسن و متاسفانه برای کشور ما مخصوص تولید میکنند ( البته از نوع بد )

نتیجه اینکه قبل از خرید فلش مموری ابتدا بدنبال عبارت SUPPORT READY BOOST ( یا مشابه این ) بر روی بسته بندی یا در توضیحات و مشخصات محصول در سطح نت نموده و پس از ان از فروشنده تقاضای تست قبل از خرید نمایید ! تا با خیالی اسوده و مطمئن اقدام به خرید کنید !!

2 - مورد بعدی اینه که این تکنولوزی مختص سیستم عامل VISTA طراحی شده ! البته و خوشبختانه در سیستم عامل جدید WINOWS 7 هم این قابلیت وجود داشته و بهتر انکه در این سیستم عامل استفاده از این تکنولوژی بهینه تر شده ست ! به هر حال مهم اینکه فقط در این 2 سیستم عامل قابل استفاده بوده و در سایر سیستم عامل ها نمیتوان از این تکنولوژی سود برد ! ( البته یه موردی در این رابطه وجود داره که در پست های بعدی بان خواهیم پرداخت )

3 - برای استفاده از این قابلیت حجم فلش مموری حداقل باید 256 مگ باشد ! و تا جایی که حقیر تجربه کردم ! حداکثر از 4 گیگ فضای فلش مموری میتواند استفاده کند ! یعنی اگه حجم فلش مموری شما بیش از 4 گیگ هم باشد ! فضای اضافی و باقیمانده ! بی مصرف مانده و برای این منظور استفاده نخواهد شد ! (

4 - نکته بعدی اینکه در واقع فلش مموری ها ( که خود انواعی دارن همچون ترنسد یا NAND ( که راستش هنوز ااز نواع و تفاوت شون بی اطلاعم ) باعث میشوند تا ویندوز ! توانایی خواندن اطلاعات اتفاقی از روی دیسک را نسبت به هارد های معمولی ! 80 تا 100 برابر افزایش دهد ! همچنین اطلاعاتی که بر روی حافظه فلش ها بصورت کش قرار میگیرند با فشرده سازی 2 به 1 یعنی حدود 50 درصد فشرده میشوند پس در یک فلش 4 گیگ میتوان تا 8 گیگ فایل ها را کش کرد ! ( اطلاعات كش شده با الگوريتم رمزنگاري AES-128 كد مي شوند )

5 - حداکثر زمان دستیابی فلش ها باید 1 میلی ثانیه بوده و حداقل سرعت خواندن هم باید 2.5 مگابایت بر ثانیه (برای 4 کیلو بایت بصورت دسترسی اتفاقی) باشد و نیز حداقل سرعت نوشتن هم باید 1.75 مگابایت بر ثانیه باشد (برای نوشتن 512 کیلوبایت در نقاط اتفاقی بر سراسر سطح حافظه فلش)

6 - فلش مموری باید حتما USB 2.0 بوده و همچنین در هر سیستم عامل ویستا تنها میتوان از 1 حافظه فلش برای استفاده از این تکنولوژی استفاده کرد ! البته در سیستم عامل ویندوز 7 این مورد بهینه سازی شده و این سیستم عامل توانایی استفاده بیش از 1 فلش رو هم دارد !

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

چند نکته :

1 . با ارتقا ویستا به سرویس پک 1 تکنولوژی READY BOOST فرمت های فایلی سیستم شامل NTFS, FAT16 و FAT32 رو نیز پشتیبانی کرده و در سرویس پک 2 هم توانایی پشتیبانی از فرمت جدید exFAT رو هم به فرمت های قابل پشتیبانی خود میافزاید ! .

2 . مایکروسافت پیشنهاد میکند که میزان فلشی که به این منظور به کار میبرید یک تا سه برابر حافظه رم کامپیوتر باشد. چرا که بگفته ایشان بیشتر از سه برابر فضای حافظه رم ! تاثیر مثبت و انچنانی در کارایی این تکنولوژی نخواهد داشت . مثلا اگه شما 512 مگ رم دارید ! بهترین حالت برای بالا بردن راندمان سیستم از طریق این تکنولوژی استفاده از 1.5 گیگ حافظه فلش برای این منظور ست ! همچنین اونطور که از شواهد امر بر میاد انگار هر چقدر حجم رم شما بالاتر باشد میزان لمس و تشخیص راندمان بدست امده از این تکنولوژی کمرنگ تر میشود و بالعکس هر چقدر حجم رم سیستم کمتر باشد به همون نسبت کارایی READY BOOST چشمگیر تر خواهد بود !

3 . فلش مموريها در سرعت تبادل اطلاعات به صورت ترتيبي كندتر از هارد ديسك عمل مي كنند و تكنولوژي ReadyBoost هنگام تشخيص خواندن اطلاعات ترتيبي با حجم زياد از هارد ديسك براي اين كار استفاده مي كند ReadyBoost هر آنچه در ديسك وجود داشته باشد را كش مي كند و محدود به فايلهاي سيستمي و page file نيست

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

( ادامه در پست بعدی )

بازنده

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

من یک نگاهی به این لینکی که شما گذاشتی انداختم، هیچ روش عملی برای استفاده از ReadyBoost نگفته فقط معرفی کرده و یکم از روش کار و سخت افزار لازم حرف زده!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

READY BOOST

قسمت دوم :

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

مراحل راه اندازی :

مراحه ابتدایی راه اندازی و استفاده از تکنولوژی دارای 2 حالت ست ! در حالت اول پس از اتصال فلش مموری به درگاه usb سیستم ( در صورت فعال بودن autorun ) و همچنین دارا بودن حداقل امکانات لازم برای این منظور ! پیامی به صورت متنی ظاهر میشود که از کاربر میخواهد که مشخص کند ایا فولدر مربوط به اطلاعات داخل فلش مموری رو باز کند یااینکه که از فضای FREE حافظه این فلش برای "Speed up my system using Windows Ready Boost" استفاده کند !

که اگر گزینه اخر ( تصویر شماره 1 ) .انتخاب شود باید مراحل بعدی دنبال شوند ! s4fug0hpxr4o9yixjty.jpg

1 . فلش مموری را به کامپیوترتان وصل کنید ، پس شناسایی شدن و نصب و راه اندازی ! در محل My Computer روی درایو فلش مموری ، کلیک راست نمایید و گزینه Properties را انتخاب کنید. ( تصویر 2 )

توضیح : ( اگر در پیام متنی ابتدای اتصال یا در صفحه REMOVABLE DISK ( ) PROPERTIES سربرگ READY BOOST وجود نداشت حاکی از ان ست که فلش مموری شما از این تکنولوزی پشتیبانی نمیکند )

2 . در پنجره باز شده ، Tab / ReadyBoost را انتخاب کنید. ( تصویر 3 / شماره 1 )

vdc9uiq3fguxivdyj03.jpg

3 . در این پانل ممکن است بصورت پیش فرض گزینه Do not use this device انتخاب یا تیک خورده باشد. در این صورت شما باید گزینه Use this device را انتخاب و تیک ان را فعال کنید . ( تصویر 4 / شماره 2 )

4 . حالا در قسمت Space to reserve for system speed توسط اسلاید و یا محلی که بصورت جعبه متنی هست میزان مورد علاقه خودتون رو انتخاب کنید. البته از اونجاییکه امروزه حجم رم سیستم ها مقادیر بالایی رو شامل میشن پس بهترست نشانگر مقدار حافظه فلش رو تا انتها برده و از تمامی حجم ممکن فلش تان استفاده کنید ( تصویر 4 / شماره 3 ) !

البته توجه کنید که خود ویندوز در پایین همین صفحه میزان بهینه و حداکثر را به شما پیشنهاد میدهد و خود نیز همین میزان رو در جعبه متنی قرار میده که اگه میزان حجم رم شما کمتر از 2 گیگ ست ! بهتره از همین میزان استفاده کنید و تغییر ندهید ! ( تصویر 4 / شماره 4 )

( در صورتیکه حجم رم سیستم شما کمتر از 2 گیگ ست در انتخاب میزان فضا ، فراموش نکنید سه برابر میزان رم کامپیوترتان ! از حفظه فلش را به این منظور اختصاص دهید )

2ndpoqhqqo406lx0rduy.jpg

5 . در پایان مجموع تغییرات رو با دکمه OK تایید کرده و از سرعت بالاتر سیستم تان لذت ببرید ! فقط توجه داشته باشید که میزان فضایی که از حافظه فلش تان برای استفاده از قابلیت READY BOOST اختصاص داده اید ! دیگر برای کاربردهای دیگر و یا بعنوان منبع ذخیره در دسترس نخواهد بود و ویندوز ان میزان از حافظه فلش را بعنوان اطلاعات ذخیره شده بحساب می اورد و حتی در نمای گرافیکی میزان حجم اطلاعات ( که با رنگ ابی مشخص میشود ) و حجم باقی مانده یا FREE ( که با رنگ صورتی مشخص ست ) نیز از این مقدار حافظه اختصاص یافته به بعنوان حجم اشغال شده یا ابی رنگ دیده خواهد شد ! ( تصویر 3 / شماره 2 )

اضافه کنم که طبق تحقیقات من بهتره فلش مموری رو همون اول یکبار فرمت کرده و به NTFS تبدیل کنید چرا که برای استفاده از READY BOOST دارای سرعت و هماهنگی بیشتریه !

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

و در پایان به تعدادی از مزایای این تکنولوژی ( READY BOOST ) اشاره میکنم :

- نرم افزارهاي مورد علاقه تان زودتر اجرا خواهد شد و اين افزايش سرعت براي نرم افزارهاي پركابرد بيشتر است

- زمان لازم براي بوت شدن و لود ويندوز به طور چشمگيري كاهش مي يابد

- از فضاي رم سيستم به طور مفيدتري استفاده خواهد شد

- استفاده از ReadyBoost روي لپ تاپ ها بيشتر به چشم مي آيد و همچنين سبب كمتر شدن مصرف باتري لپ تاپ میشود !

- افزایش سرعت اینترنت !

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

خب دوستان ! حقیر هر انچه از تکنولوژی READY BOOST بلد بودم رو در اختیار شما قرار دادم و امیدوارم اطلاعات ناچیزم مورد کاربرد شما عزیزان قرار گیرند ! البته بازم از اساتید مترجم خواهش میکنم اون لینک که در پست های بعدی قرار دادمو بصورت کامل ترجمه کرده و شما دوستان نیز هر انچه از این تکنولوژی ! اطلاعات یا تجربه ای در دست دارید ! لطف کرده و در اختیار جمع قرار بدید تا انشا ا... یکی از کاملترین مجموعه ها رو در مورد این قابلیت سودمند در اختیار داشته باشیم و به عنوان برترین منبع در این مورد و در سطح نت شناخته شیم !

پایان

با تشکر از همراهی شما / بازنده

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! اینم چند تا تست از کارایی ready boost !

mw3sydszvi42b6te6xzg.png

o9rwe8i3ki07plkpy4h.png

بازنده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! اقا من امروز بالاخره بعد عمری یک فلش مموری با نام ocz / atu / 16 gb تهیه کردم ! البته بیشترین هدف من استفاده از قابلیت ready boost این فلش هستش ! اما بعد از نصب این فلش و موقع انتخاب حجم مورد استفاده برای این قابلیت ! وقتی مثلا تمامی حجم رو میخوام به ready boost اختصاص بدم ! ویندوز پیامی میده و میگه فقط میتونید بین حجم های 230 مگ تا 4090 مگ رو انتخاب کنید ! در حالیکه فلش من 16 گیگ هستش ! حالا میخواستم بدونم ایا این موضوع عادی هستش ?

در ضمن هر گونه اطلاعات دیگه ای هم در مورد این قابلیت ( READY BOOST ) در دست دارید ! لطف میکنید اگه در این تاپیک مطرح کنید !

با سپاس / بازنده

تصاویری از فلش مموری : OCZ ATV USB 2.0 Flash Drive

auindtz65d48lix6tzi.jpg

در ضمن ! اقا از اساتید مسلط بزبان انگلیسی یه خواهشی داشتم ! میشه لطف کنید و این متن رو که در لینک زیر میذارمو ترجمه بفرمایید ! اخه خیلی برام مهمه و خیلی گیرشم ! من در مورد تکنولوزی ریدی بوست خیلی تحقیق کردم و هر جا و هر منبعی یه چیزی گفته ! خلاصه گیج شدم ! حالا اگه اساتید یه حالی بدن و این متن رو بصورت کامل برای حقیر و جمع ترجمه کنند ! واقعا لطف بزرگی کردن ! امیدوارم بتونم جبران کنم ! ( فقط خواهشا بصورت کامل باشه ) با تشکر / بازنده

لینک

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

من یک نگاهی به این لینکی که شما گذاشتی انداختم، هیچ روش عملی برای استفاده از readyboost نگفته فقط معرفی کرده و یکم از روش کار و سخت افزار لازم حرف زده!

سلام دوست عزیز ! اقا دمتون گرم خیلی لطف کردید ! اما من با همین انگلیسی دست و پا شیکسته چندین مورد در همین زمینه ها رو اونجا خوندم ! مثلا در قسمت Overview در مورد همین مشکل من توضیح داده و فک کنم گفته که فقط میشه از 250 مگ تا 4 گیگ ازش استفاده کرد که دیگه چرا و چظورشو من نتونستم معنی کنم حتی در ادامه و عناوین دیگه همین لینک ! تعداد زیادی لینک در همین مورد گذاشته که برخی مربوط به توضیحات خود ماکروسافت میشه و برخی هم از سایر منابع ! و بعضی هم سوالات متداوله که بصورت لینک گذاشته و میشه با کلیک بر روی اونا به پاسخ رسید ! ( حتی همون مطالب خودش نه لینک های سایر منابع )

خلاصه حقیر با ترجمه ناقصم کلی موضوع مهم در میان مطالب این لینک رو میبینم ! فقط نمیتونم کامل بفهمم !

به هر حال بازم از اینکه لطف کرده و به این لینک سر زدید سپاسگذارم !

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! تصمیم گرفتم این پست رو ویرایش کرده و نرم افزاری در رابطه با مبحث تاپیک بذارم !

خب حال قصد دارم 2 تا نرم افزار مانیتورینگ ! برای اطلاع از چگونگی عملکرد ready boost در سیستم ! قرار بدم که هر دو تقریبا کارایی مشابهی دارند !

حجم این نرم افزارها بسیار کم بوده و میتونید پس از دانلود نسبت به انتخاب هر یک اقدام نمایید ! البته از هریک ! اسکرین شاتی قرار میدم که خود گویای چگونگی کارکرد اوناست !

برای دانلود این نرم افزارها ا بر روی نام هر یک که در بالای تصویرشون گذاشتم کلیک کرده تا مستقیما دانلود شون کنید !

بازنده

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام فرامرز

مقاله جالبه و خوب و عالیه بود

من از این تکنولوژی خبر نداشتم

به نظر تکنولوژی خوبی میاید

****

چند تا نکته بگم

این page file یا همون virtual memory

در حال حاضر در همه کامپیوتر ها هست

ولی سرعتش پایین هست و زیاد به اون صورت ویندوز اکسپی از این قابلیت استفاده نمی کنه ( البته احتمالان در بازی زیاد تر) باقی ویندوز ها رو نمی دونم

طبق مقاله شما احتمالانبا این کار virtual memory ( هارد دیسک) غیر فعال می شه و به جاش فلش مموری این قابلیت رو بر عهد می گیره

ولی من این رو خبر ندارم که ایا virtual memory در فلش ماموری هم مثله هارد دیسک کمتر فعالیت می کنند یا نه ...

******

نکته دیگه

من فکر کنم خبری خوبی برای کسانی باشه که 512 مگابایت رم دارن و دوست دارن ویندوز ویستا رو ببیند ولی به دلیل کم بودن حجم حافظه رمشون نمی تونند از این ویندوز استفاده کنند

من فکر کنم به راه اندازی این قابلیت بتونید احتمالان به سرعت خوب و بدون مشکل سیستم رو راه اندازی کنند

با تشکر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام فرامرز

یک سوال

من یک فلش 8 گیگ کینگستون دارم که فرمتش fat32 است ولی ntfs نداره

خواستم بدونم ایا وقتی بزارمش روی ویندوز ویستا می شه فرمتش رو ntfs کرد

و سوالی بعدی به نظر تو فلش من قابلیت ready boost رو داره ؟

باتشکر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام فرامرز

یک سوال

من یک فلش 8 گیگ کینگستون دارم که فرمتش fat32 است ولی ntfs نداره

خواستم بدونم ایا وقتی بزارمش روی ویندوز ویستا می شه فرمتش رو ntfs کرد

و سوالی بعدی به نظر تو فلش من قابلیت ready boost رو داره ؟

باتشکر

سلام دوست عزیز ! خوشحالم که زحمات حقیر مورد توجه دوستان واقع شدن !

و اما در مورد سوالات تون !

در مورد تبدیل فرمت fat 32 به ntfs و یا بالعکسش ! راه ساده ای وجود داره ! به این صورت که شما با کلیک راست بر روی درایو فلش خود و انتخاب گزینه PROPERTIES میتونید گزینه FORMAT رو انتخاب کنید !

و در پنجره FORMAT LOCAL DISK با کلیک بر روی گزینه کرکره ای FILE SYSTEM ! میتونید فرمت NTFS یا FAT 32 رو برای فلش یا درایو تون برگزینید ! و در ادامه بر روی کلید FORMAT کلیک کنید ! در این حالت و در حالیکه فلش شما فرمت میشه ! از طرف دیگه فرمت اون نیز نسبت به انتخاب شما تغییر خواهد کرد !

در مورد توانایی و پشتیبانی فلش شما از READY BOOST ! همونطور که در بالا اشاره کردم ! 3 راه وجود داره !

- یکی اینکه روی بسته بندی و پک فلش مموری ! عبارت SUPPORT READY BOOST نوشته شده باشه !

- یا اینکه نام فلش مموری مورد نظر رو در نت و در میان نام فلش های دارای این قابلیت که از سوی مایکروسافت معرفی شدن بیابید ! یا در میان مشخصات محصول در سایت سازنده بدنبال این موضوع باشید !

- و یا بصورت تست عملی دریابید که ایا فلش مموری مورد نظر دارای این قابلیت هست یا خیر ! که این مورد مطمئن ترین راه بوده و بهترست برای تشخیص پشتیبانی فلش مموری خو%

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام فرامرز

یک سوال

من یک فلش 8 گیگ کینگستون دارم که فرمتش fat32 است ولی ntfs نداره

خواستم بدونم ایا وقتی بزارمش روی ویندوز ویستا می شه فرمتش رو ntfs کرد

و سوالی بعدی به نظر تو فلش من قابلیت ready boost رو داره ؟

باتشکر

سلام دوست عزیز ! خوشحالم که زحمات حقیر مورد توجه دوستان واقع شدن !

و اما در مورد سوالات تون !

در مورد تبدیل فرمت fat 32 به ntfs و یا بالعکسش ! راه ساده ای وجود داره ! به این صورت که شما با کلیک راست بر روی درایو فلش خود و انتخاب گزینه PROPERTIES میتونید گزینه FORMAT رو انتخاب کنید !

و در پنجره FORMAT LOCAL DISK با کلیک بر روی گزینه کرکره ای FILE SYSTEM ! میتونید فرمت NTFS یا FAT 32 رو برای فلش یا درایو تون برگزینید ! و در ادامه بر روی کلید FORMAT کلیک کنید !

در این حالت و در حالیکه فلش شما فرمت میشه ! از طرف دیگه فرمت اون نیز نسبت به انتخاب شما تغییر خواهد کرد !

در مورد توانایی و پشتیبانی فلش شما از READY BOOST ! همونطور که در بالا اشاره کردم ! 3 راه وجود داره !

- یکی اینکه روی بسته بندی و پک فلش مموری ! عبارت SUPPORT READY BOOST نوشته شده باشه !

- یا اینکه نام فلش مموری مورد نظر رو در نت و در میان نام فلش های دارای این قابلیت که از سوی مایکروسافت معرفی شدن بیابید ! یا در میان مشخصات محصول در سایت سازنده بدنبال این موضوع باشید !

- و یا بصورت تست عملی دریابید که ایا فلش مموری مورد نظر دارای این قابلیت هست یا خیر ! که این مورد مطمئن ترین راه بوده و بهترست برای تشخیص پشتیبانی فلش مموری خود از تکنولوژی READY BOOST به این طریق اطمینان حاصل کنید !

همونطور که در مقاله فوق هم اشاره کردم شما با اتصال فلش مموری به درگاه USB 2.0 باید با پنجره ای برای انتخاب حالت استفاده از READY BOOST مواجه شوید و یا با کلیک راست بر روی درایو فلش خود !

و انتخاب PROPERTIES اگر در صفحه REMOVABLE DISK و در میان سربرگ های این صفحه ! READY BOOST را مشاهده کردید ! قطعا فلش مموری شما از این تکنولوژی پشتیانی کرده و توانایی استفاده از این قابلیت را داراست !

موفق باشید / بازنده

( در ضمن مدل دقیق فلش تون رو بفرمایید تا منم یه سرچی انجام بدم )

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! یک لینک براتون میذارم که میتونید اسامی بسیاری از فلش مموری ها رو به منظور اطلاع از ساپورت و یا عدم ساپورت تکنولوزی ready boost در اونجا مشاهده کنید !

البته بازم تاکید میکنم که به هیچ یک از این اسامی و ... نمیشه اعتماد کرد و بهترین راه ! برای تشخیص ساپورت این تکنولوژی توسط فلش مموری مورد نظر ! همانا تست شخصی و قبل از خرید فلش هاست !

لینک

بازنده

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوست من

ممنون بابت توضیحات

ولی در مورد فرمت من چیزی دیگه می گم

من می گم که مال من گزینه ntfs نداره فقط fat32 داره مشکل من هم همینه نمی دونم چرا ntfs نداره ؟

________

راستی با اقایی حسینی بگو تا مقاله شما رو بزار صفحه اول سایت

باتشکر

ویرایش شده توسط sinaset
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! خب همونطور که قبلا اشاره کرده بودم در این پست قصد دارم در مورد نرم افزاری صحبت کنم که یه جورایی هم خونواده READY BOOST هستش ! اگه خاطرتون باشه قبلا گفتیم که READY BOOST فقط در ویندوز های ویستا و 7 قابلیت اجرا داره ، پس کسانی که از ایکس پی استفاده میکنند نمیتونن ازش بهره ای ببرند !

همچنین گفتیم که در ویستا تنها از یک عدد فلش میتونید استفاده کنید یا حداکثر حجم مورد استفاده برای READY BOOSt چهار گیگ بود و یا اینکه READY BOOST فقط عده خاصی از فلش ها رو پشتیبانی میکنه و کلی جزئیات و شرط و شروط دیگه ! !

موراد اشاره شده گوشه ای از کمبود های هستند که بنحوی استفاده از READY BOOST رو محدود میکنن ! اما امروز قصد دارم نرم افزاری رو خدمت تون معرفی کنم که تمامی این کاستی ها رو جبران میکنه و یه جورایی میشه به اون :

READY BOOST فول ورژن گفت !

نرم افزار مورد نظر من بنام eboostr هستش که همونطور که از اسمشم بر میاد ، کارکردی مشابه READY BOOST داره !

برای اینکه مطلب طولانی نشه راست میرم سر وقت نکات مهم و اساسی این نرم افزار تا کمی با قابلیت ها و توانایی اون اشنا بشید ! در مورد مزایای نرم افزار eboostr میتونم به چند مورد اشاره کنم از جمله :

- قابلیت ساپورت تمامی ویندوز ها ! Windows Vista, Windows XP, Windows 2000 SP4, Windows 2003 Server, Windows 2008 Server, Windows 7 Beta

- قابلیت اجرا در تمامی نسخه های 32 و 64 بیتی !

- توانایی استفاده از 4 عدد فلش مموری بصورت همزمان ! که اگه فرمت فلش fat32 باشه میتونه فقط از 4 گیگ حافظه اون 4 تا فلش بصورت کش استفاده کنه و اگه فرمت فلش مموری ntfs باشه ، میتونه از تمامی حجم انها سود ببره و دیگه محدود به 4 گیگ نمیشه ! ( مثلا اگه شما 4 تا فلش 8 گیگ داشته باشید ، این نرم افزار میتونه از تمام اون 32 گیگ استفاده کنه ) !

- قابلیت ساپورت انواع فلش ها ! چه فلش هایی که قابلیت ساپورت READY BOOST رو دارند و چه اون هایی که ندارند ، برای این نرم افزار فرقی نداره و از همه شون میتونه استفاده کنه !

در مورد کارایی هم میتونم به چند مورد اشاره کنم همچون :

- تسریع سرعت بوت !

- هماهنگی با قابلیت SuperFetch در ویستا ! و عدم اشغال رم سیستم توسط ان ( SuperFetch )

SuperFetch برنامه هوشمندی مختص ویستا ست که با زیر نظر گرفتن حرکات کاربر ! بعد از مدت کوتاهی حرکات کاربر رو پیش بینی کرده و برنامه های مورد علاقه و مورد استفاده کاربر رو شناسایی میکنه ! و به این ترتیب هرگاه کاربر یکی از اون برنامه های تکراری رو بخواد اجرا کنه ، اونو از قبل اماده کرده و به این صورت سرعت اجرای برنامه ها بالاتر میره ! البته یکی از ایراداتی که به این قابلیت گرفته میشه ، اشغال فضای نسبتا زیاد رم سیستم هستش ! حال eboostr باعث میشه تا SuperFetch بجای اشغال فضای رم به منظور ضبط و اماده سازی اون برنامه ها ، اونارو روی حافظه ای که eboostr فراهم کرده بریزه ! در ضمن در توضیحات سازنده نرم افزار اینطور عنوان شده که این نرم افزار قابلیت های SuperFetch و READY BOOST رو روی ایکس پی فراهم میکنه ! که من دقیقا نمیدونم منظورش چیه !

- مصرف کمتر باتری در لپ تاپ ها و ....

- همچنین تمامی مزایای قابلیت READY BOOST رو هم این برنامه داره و اونا رو هم به این لیست اضافه کنید ! البته موارد و جزئیات دیگه ای هم هستش که اگه مایل بودید میتونید با کلیک بر روی لینک زیر به صفحه توضیحات و مشخصات این نرم افزار در سایت سازنده و رسمی اون تشریف برده و مطالعه بفرمایید !

لینک سایت رسمی نرم افزار eboostr

در انتها اضافه کنم این نرم افزار در صورتیکه از سایت سازنده و بصورت free دانلود بشه ! اولا برای مدت محدودی اجازه استفاده میده و ثانیا با هر بار روشن کردن سیستم شما تا 4 ساعت میتونید از این برنامه استفاده کنید ! اما خوشبختانه اخیرا یه لینک دانلود در سطح نت پخش شده که فایل کرکش نیز همراهشه و میتونید این نرم افزار رو رجیستر کنید و تا هر وقت که دوست داشتید حالشو ببرید ! من حدود یک سال پیش بد جوری پیگیر این نرم افزار بودم ولی اون موقع کرکش خیلی سخت گیر میومد ! ولی حالا و به لطف کپی برداری سایت ها و فروم های پارسی زبان ، این نرم افزار رو همراه با کرک و در منابع مختلف میتونید پیدا کنید !

خلاصه این برنامه رو دست کم نگیرید و حداقل یکبار تستش کنید !

راستی یکی از کاربردهایی که حقیر کشف کردم و خودمم دارم به این صورت استفاده میکنم اینه که :

اگه شمام از ویستا استفاده کرده و حجم فلش مموری تون بیش از 4 گیگ هستش ! میتونید 4 گیگش رو به READY BOOST اختصاص بدید و باقی حافظه رو هم به eboostr ! البته اگه فرمت فلش مموری fat32 باشه این نرم افزار هم مثل READY BOOST فقط میتونه از 4 گیگش استفاده کنه ولی اگه فرمتش رو ntfs کنید ، میتونید از تمام حجم فلش تون استفاده کنید !

مثلا من خودم یک فلش 16 گیگ دارم که 4 گیگش رو READY BOOST داره استفاده میکنه و 11 گیگش رو هم این نرم افزار eboostr استفاده میکنه ! یعنی از همه حجم حافظه فلشم به نحو احسنت دارم استفاده میکنم بماند که تا 4 فلش مموری رو میتونید با این برنامه و به همین منوال از تمام حجم شون استفاده کنید !

البته توجه داشته باشید که فقط جدیدترین نسخه این برنامه ( eboostr 3.0 build 4.91 ) با ویستا هماهنگی داره و نسخه های پیشین فقط برای ایکس پی کارایی دارن !

خب در پایان لینکی براتون میذارم که نرم افزار eboostr رو به همراه فایل کرکش در یک زیپ ( ریر ) بهمراه داره و برای دانلود امادس ! و شما بعد از اینکه دانلودش کردید باهاس از حالت فشرده خارج کرده و برنامه اصلی و اجرا کنید و سپس محتوی فایل کرک رو در محل نصب برنامه و در پوشه اصلی پیست کنید !

برای کار با این نرم افزار هم در ابتدا چند دقیقه باید تحمل کنید تا کارشو انجام بده و وقتی ردیف شد از اون به بعد دیگه هر وقت فلش رو به سیستم وصل کنید یا هر وقت سیستم رو روشن کنید ! بصورت اتوران فعال میشه !

طریقه استفاده از برنامه eboostr / eboostr 3.0 build 491

:

- ابتدا پیشنهاد میکنم فرمت فلش مموری تونو ntfs کنید ! ( حتی اگه از قبلم ntfs بود ایرادی نداره و بهتره مجدد اینکارو انجام بدید ) بعد از فرمت کردن اگه از ویستا استفاده میکنید و ریدی بوست رو فعال کردید ! ابتدا ریدی بوست رو غیر فعال کنید ! تا در انتها و بعد از راه اندازی برنامه eboostr ! اونو مجدد فعال کنید !

- در مرحله بعد اگه زبان برنامه انگلیسی نبود باهاس یکمی ور برید و گزینه ها رو شانسی بزنید ، البته گزینه هایی رو امتحان کنید که جلوشون فلش دارن و زبان انگلیسی رو پیدا کنید ( اگه بخوام ادرس دقیق و از نگاه شما بگم ، باهاس گزینه دوم از سمت راست پنجره برنامه رو کلیک کرده و بعدش که منوی کرکره ایش باز شدن ، باهاس گزینه اول رو انتخاب کنید و در انتها هم که معلومه دیگه زبان انگلیسی رو میزنید و اینطوری زبان برنامه ردیف میشه )

- خب حالا در پنجره اصلی برنامه بر روی add کلیک کنید و در پنجره ای که باز میشه درایو فلش تونو انتخاب کرده و نشانگر انتخاب حجم رو هم تا انتها ببرید ! تا بتونه از تمامی حجم فلش تون استفاده کنه !

- خب بعدش بر روی کلید BUILD CASH NOW کلیک کنید و چند دقیقه ای تحمل کنید تا برنامه کارشو انجام بده ! به این صورت که یه درصدی پر میشه و وقتی 100 در صد شد عبارت active رو مینویسه ! این یعنی برنامه کارشو شروع کرده !

- خب حالا میتونید برنامه هایی رو که بیشتر مد نظر و استفادتونه و بیشتر اهمیت دارند رو به EBOOSTR معرفی کنید ! مثلا من اینترنت اکسپلور رو انتخاب کردم و ..! برای این کار روی option کلیک کرده و از منوی اون گزینه اخری یعنی application periority رو انتخاب کنید و در پنجره ای که باز میشه برنامه های مد نظرتونو مشخص کنید !

- البته فکر کنم میشه بر عکس مورد قبلی هم برنامه ها رو از لیست حذف کنید و برای اینکارم باید از همون اپشن بر روی گزینه excelude list کلیک کنید و الی اخر !!

- در ضمن یک گزینه هم توی همین منوی اپشن وجود داره بنام POWER SAVE MOD که راستش من از کاراییش سر در نیاوردم و اگه شما چیزی دستگیرتون شد ، خواهشا به مام یاد بدید !

- خب دیگه الباقی گزینه ها رو کاری نداشته باشید ! و حالا یکبار ری استارت کنید و وقتی ویندوز بالا اومد و برنامه اجرا شد ! یه علامت کوچیک که شبیه امپر سنجه در قسمت تاسکبار نمایان میشه و با کلیک راست بر روی اون و انتخاب show ... پنجره برنامه میاد روی دسکتاپ و خلاصه از وقتی اون علامت برنامه در پایین دسکتاپ نمایان شد ! یعنی برنامه داره کار میکنه !

- خب بعد از همه این کارها و اطمینان از کارکرد برنامه EBOOSTR ! حالا میتونید قابلیت READY BOOST رو فعال کنید که طریقشو قبلا گفتم ! دلیلشم اینه که اینطوری از حداکثر فضای فلش تون میشه استفاده کنید ! چون وقتی ردی بوست رو فعال میکنید ! خود بخود اون 4 گیگ رو ( یا خلاصه اون اخر حجم ساپورتشو ) بدلیل ارجحیت ریدی بوست ! به اون اختصاص میده ! البته این مورد در صورتیه که شما از ویستا استفاده کنید و فلش تون بیشتر از 4 گیگ باشه ! اگه تعداد فلش هام بیشتر بود که یکی رو به ریدی بوست و باقی رو به eboostr اختصاص بدید !

خب امیدوارم از این برنامه استفاده کرده و لذت ببرید ! در ضمن اگه اطلاعاتی در مورد این برنامه گیر اوردید که حقیر اشاره نکرده بودم ! خوشحال میشیم اگه برای جمع مطرح کنید ! همچنین ازتون خواهش میکنم نتایج و بازدهی برنامه رو هم در همین تاپیک عنوان کنید !

لینک دانلود نرم افزار EBOOSTR نسخه eboostr 3.0 build 491 همراه با کرک

http://rs421.rapidshare.com/files/19...RO.3.0.4.91.rar

با تشکر / بازنده

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

SuperFetch برنامه هوشمندی مختص ویستا ست که با زیر نظر گرفتن حرکات کاربر ! بعد از مدت کوتاهی حرکات کاربر رو پیش بینی کرده و برنامه های مورد علاقه و مورد استفاده کاربر رو شناسایی میکنه ! و به این ترتیب هرگاه کاربر یکی از اون برنامه های تکراری رو بخواد اجرا کنه ، اونو از قبل اماده کرده و به این صورت سرعت اجرای برنامه ها بالاتر میره ! البته یکی از ایراداتی که به این قابلیت گرفته میشه ، اشغال فضای نسبتا زیاد رم سیستم هستش

سلام اقایی بازنده

ممنون بابت مقاله ..

فقط یک چیز بگم در ایکسپی هم یه همچنین قابلیت هست که البته اون فایل هاش رو تویه ویندوز میزاره در قسمته

C:WINDOWSPrefetch

اسم این قابلیت هم Prefetch

راستی می تونم بپرسم حالا سرعت page file در فلش و هاردیسک چه فرقی دارن

یه اون قدر هستی که بشه حسش کرد ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 12 سال بعد...

   سلام من از قابلیت ReadyBoost استفاده کردم ولی موقع اتمام کارم با سیستم هواسم نبود فلش رو از حالت ReadyBoost خارج کنم حالا هر موقع میخام روشن کنم کامپیوتر رو فقط چراغ جلوی مادربرد روشن میشه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...