رفتن به مطلب

Recommended Posts

درود دوستان گلم

لازم دونستم که این تاپیک رو ایجاد کنم تا بیشتر با شما کاربران و خریداران شفاف و روشن بشیم

 

ما بعضی از کالاها رو به صورت بک تو بک میفروشیم . یعنی از شرکت , وارد کننده یا فروشگاه خاصی می خریم و به مشتری تحویل می دیم . اکثر اینجور کالاها کالاهای هایند و یا همون کالاهای کم فروش و گرون هستن . اینجور کالاها رو به دلیل گرون بودن و تنوع و نوسان زیاد نمیشه موجود کرد .

حالا این شرکت , وارد کننده و فروشگاه که این کالا رو داره و انحصارا هم دست خودشه میتونه هر نوع مانوری بده روی کالاها . مثلا به ما و هر کسی که دلش میخواد بفروشه و یا نفروشه . مثلا هر قیمتی که خواست بده . مثلا هر طور که دوست داشت بفروشه .

 

یه مثال کوچولو مبزنم که همین دیروز پیش اومد که کاملا مسئله رو روشن میکنه :

 

یکی از دوستان خوبمون در همین انجمن یک عدد مادربورد ASUS Rampage IV Extreme حدودا یک شنبه قیمت گرفتن که بهشون قیمت دادیم 1600000 تومان البته این مادربورد به دلیل عدم موجودیش در هفته های گذشته 1900 هم میگفتن که ما اصلا روش کار نکردیم . هفته گذشته تعدادی محدودی که فکر میکنم بیشتر از 10 تا هم نبود وارد شد و کلش رو یک نفر برداشت . و به قیمت 1580 میفروخت به ما و ما هم 1600 قیمت میدادیم .

دیروز این دوستمون ( کاربر فروم )  پیغام داد که این مبلغ رو میخوام واریز کنم . ما هم تماس گرفتیم به وارد کننده و وارد کننده گفت 1660 تومان و باهاش چونه زدیم و کلی کل کل کردیم و گفت نهایتش یک دونه رو بهتون 1610 میدیم و به دوستمون هم اعلام کردیم که 1629 تقدیم میشه . ایشون هم گفتن باشه . چند ربع ساعت بعد یک نفر دیگه تماس گرفت و گفت این مادربورد رو میخوام ما هم دوباره تماس گرفتیم به وارد کننده و گفتش نه دیگه فقط اون یک دونه رو میتونستم بهت بدم و الان چون یک دونه رو هم نخریدی نهایتش تا ساعت 2 مهلت داری بخری . و بچه ها هم به دوستمون که توی این فروم هستش تماس گرفتن و گفتن که تا ساعت 2 قیمتش 1629000 تومان و از ساعت 2 به بعد گرون میشه . ایشون رفت مبلغ رو سریع واریز کرد . و ممنونیم ازشون .

 

دوستان این مطلب بالا خیلی مهمه که بهش توجه بشه . منشا کلی مشکلات همینه .

 

من هم اگر بجای این دوستمون بودم ناراحت میشدم چون اگاهی ندارم که توی این بازار لعنتی چه اتفاقاتی میفته . خیلی از دوستان فکر میکنن که کل این اجناسی که توی سایتمون هستش توی انبارمونه که این مسئله کاملا اشتباهه . چون از نظر منطقی هم کسی نمیتونه این همه جنس رو موجود انبارش بکنه . حتی وارد کننده های بزرگ کل اجناس رو موجود ندارن و مثل ما بعضی از کالاها رو بک تو بک میفروشن .

دوستان فکر میکنن که ما و مجموعه لیون مسبب افزایش و یا تغییر قیمت هستش که این مسئله کاملا اشتباهه .

 

در ضمن خیلی وقتها شده که کالایی رو گفتیم مثلا 1600000 تومان و بعد قیمت پایین اومده و شده 1500000 . ایا باید به همون قیمت 1600000 جنس رو میدادیم که در روزهای گذشته قیمت داده بودیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این سوالیه که ما از خیلی میپرسیم و جواب کاملا مشخصه . جنس گرون بشه مجبوریم به گرونتر فروختن و ارزون بشه باز هم مجبوریم که ارزونتر بفروشیم حتی اگر ضرر کنیم

 

من لازم دونستم که این مسئله رو کاملا شفاف توضیح بدم تا خدای نکرده این همه سوء تفاهم رفع بشه و هر گونه سوالی اگر بود من در خدمتم

 

با تشکر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

مسلما دوستانی که میخان قطعات خاص و کم یاب رو بخرن باید تو بنده این چیز ها هم باشن 

چون این قطعات انحصاریه مثله یه مادربورد p61 نیست که از روش کانتینر کانتینر بیارن و به ملت بفروشن پبه گفته جناب حسینی 5 تا 10 فوقش 20 تا وارد میکنن و متاسفانه ریش و قیچی هم دسته خودشونه و از دست ما کاره خاصی بر نمیاد درود 

 

مثلا دوسته من آقا صادق (از سبزوار ) یه مین big bang از شما خرید زدن که چون 2 3 روز بینش فاصله افتاده یه خورده قیمت تغییر کرده 

 

که بعضی اوقات به نفعه یوزر و بعضی اوقات هم به ظررش هست 

که این رو نمیشه کاری کرد 

 

 

درود 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام

 

کاملاً با جناب حسینی موافقم / چون همین کارتم رو که اون موقع از جناب حسینی گرفتم ، همین مسئله سرم اومد /

 

توی سایت زده بودن 670 هزار تومن اگه اشتباه نکنم که بعدش تماس گرفتم گفتم همین کارت رو می خوام ، چند واریز کنم با پست ؟؟؟ فرمودن که عطا جان شما 635 هزار تومن واریز کنین / گفتم سایت زدین 670 تومن !! گفت آره قیمت که گرفتیم اومده پایین و اونم داریم آپدیت میکنیم / منم 2 تا گرفتم :wub:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

حرف آقای حسینی رو من تایید میکنم!چون من خودم یک کارت گرافیک تایتان ازشون برداشتم به قیمت 4300000 در حالی که قیمتش هیچ جا اینقدر نبود و قیمتش 4/5 با بالا بود من تماس گرفتم باهاشون و ایشون گفتن اگه میخوایش باید یه مقدار پول به حسابم بریزی که من برم همین الان واست بردارم چون کلاً 2 عدد ازش مونده!!!چون خودشون باید میرفتن از جای دیگه تهیه میکردن...منم بهشون اعتماد کردم بدون فوت وقت پولو به حسابشون واریز کردم...این بازار بهم ریخته ی قطعات کامپیوتر واقعاً حساب کتاب نداره من اگه میخواستم دیرتر بگیرم احتمالاً باید یه 300-400 تومانی بدون دلیل مشخص اضافه تر از جیب مبارک پرداخت میکردم!منظورم اینه که خودتون باید توی ریز این کارها باشید و موقعیت رو به خوبی بسنجین تا توی بهترین موقع و بهترین قیمت ممکن خرید داشته باشید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 7 ماه بعد...

سلام

واقعا باید از کسانی که با این مسئله منطقی بر خورد می کنند و این افزایش قیمت درک میکنند تشکر کرد . من برای خودم بارها اتفاق افتاد که پیش فاکتور دادم به مشتری بعد که قیمت افزایش پیدا کرده با مشتری مشکل پیدا کردم ولی بودن کسانی هم که راحت این مسئله رو قبول کردن .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام خدمت تمام عزیزان و اقای حسینی

من هم تمام گفته های اقای حسینی رو تایید میکنم و قبول دارم 

درود

ویرایش شده توسط hazhar-ghorbani
لینک به دیدگاه
Share on other sites

برای من هم این موضوع پیش اومده. حدود 2-3 ماه پیش خواستم یک موس G9x بخرم زنگ زدم نمایندگی بازار ایران گفت 205 تومن.گفتم باشه من تا 2 ساعت دیگه میام برای خرید. در حالیکه از جاهای دیگه و من جمله لیون قیمت گرفتم همه بین 250 تا 270 قیمت میدادن و قیمت لیون هم حدود 250 بود(البته چند روز قبلش فروش ویژه گذاشته بودن و 185 میدادن).

من رفتم به همون نمایندگی ایران گفت آقا شرمندتم اون قیمتی که بت دادم مال دیروز بود(نگو تو یه روز قیمت این موس 45-60 تومن گرونتر شده بود) وگفت اصلا نمیشه به این بازار اطمینان کرد ولی چون تلفنی بت گفتم 205 همون قیمت بهت میدم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

البته خدا رو شکر توی این چند ماه اخیر نوسانات کمتر شده و بازار به یه ثبات نسبی رسیده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

البته خدا رو شکر توی این چند ماه اخیر نوسانات کمتر شده و بازار به یه ثبات نسبی رسیده

واقعا ثبات خیلی مهم هست که حداقل با کوچکترین اتفاق کشوری(...) افزایش یا کاهش N درصدی قیمت ارز و به طبع اون به هم ریختن بازار رو نداریم...

من به همه میگم ثبات مهمه ولی اکثرا اطرافیان توقع دارند ؛اقتصادی که از پس سالها چالش و بحران به هم ریخته تو چندماه به ایده آل برگشته بشه که خوب... !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مهمان
This topic is now closed to further replies.
 اشتراک گذاری

×
×
  • اضافه کردن...