رفتن به مطلب

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

bqgxbu5j2j92zcop7ox.jpg

 

مقدمه و معرفی (Introduction) :

 

چندین سال است که کمپانی ریزر را به عنوان یکی از سازندگاه خوب قطعات جانبی کامپیوتر میشناسیم ، و کیبورد و موس های ساخته شده توسط ان را جزو بهترین ها به یاد داریم . امسال نیز Razer  بعد از معرفی سری جدید موس های  Ouroboros و Tipan  و سری جدید کیبورد DeathStalker ، ورژن جدید کیبورد محبوب خود که در این بررسی قرار است به ان بپردازیم  یعنی Razer Blackwidow  را نیز با نام Razer BlackWido 2013 که در ایران انرا با نامRazer Refresh T1  میشناسند را وارد بازار کرد . تقریبا تمام گیمر های حرفه ای که در tournament  های جهانی شرکت می کنند با این سری اشنا هستند و از کار کردن با ان به خوبی یاد کرده میکنند . سری کیبورد های بلک ویدو از سبک طراحی مکانیکال پیروی کرده و در 4 مدل در حال تولید است :

 

Razer BlackWidow Ultimate 2013

Razer BlackWidow Ultimate Stealth 2013

Razer BlackWidow

Razer BlackWidow Tournament Edition

 

طراحی مکانیکال به قبل از تولید کامپیوتر باز می گردد که شکل امروزی ان توسط مهندس مکانیکی آمریکایی چارلز کرام و پسرش هوارد با کمک های اولیه توسط مهندس برق فرانک Pearne در سال ها 1903 تا 1910 طراحی و برای اولین بار بروی ماشین چاپ دیده شد و بعد ها به مرور زمان با گسترش فناوری این سبک کیبورد به صورت مستقل برای کامپیوتر ها به تولید رسید ، سالیان زیادی انحصار کیبورد ها در دستان مکانیکال ها بوده اما با آمدن طراحی استاندارد که بهینه شده ی مکانیکال ها و در ابعاد کوچک تر بود این حصار شکسته شد و بسیاری از کاربران را به سوی خود کشید ولی نتوانست گیمر های حرفه ای را به دلیل دیزاین نامناسب و پاسخ دهی پایین را برای استفاده از انها متقاعد کند ، از همین رو شرکت های سازنده شروع به ساخت سری جدیدی از کیبورد های مکانیکال کردند  ، Raze  نیز با ساخت سری BlackWidow  جزو اولین شرکت ها بود که با تغییر در ساختار کلید ها شروع به تولید نسل جدید از کیبورد های مکانیکال کرد و هر سال با ارایه نسخه جدیدی از سری بلک ویدو  با قابلیت های بیشتر پایه ان را درمیان گیمر ها محکم تر می کند  .

حال به بررسی اختصاصی BlackWidow Ultimate 2013 می پردازیم تا ببینیم امسال هم ریزر توانسته مانند نسل های پیشین بلک ویدو ، انتظارات ما به بهترین نحو برطرف کند یا خیر ؟

 

مشخصات کلی (Specifications) :

 

کلید های کاملا مکانیکی با نیروی تحریک 50g

کلید های دارای نور پس زمینه به صورت تکی

1000Hz Ultrapolling  و زمان پاسخ گویی 1ms

کلید های قابل برنامه ریزی به صورت دستی

حالت Gameing  برای غیر فعال سازی کلید Win

Razer™ Synapse 2.0 Enabled

تعیین تعداد نا محدود پروفایل برای کیبورد

5 کلید اضافی ماکرو

Matrix  key بهینه شده برای به حداقل رساندن ghosting

کنترل های مالتی مدیا

کابل فیبری بافته شده

دارای خروجی هدفون / میکروفون

دارای پورت USB2.0

اندازه تقریبی 475 mm / 18.70” (Width) x 171 mm / 6.73” (Height) x 30 mm / 1.18” (Depth)

وزن 1500 گرمی

 

بستبندی (Packing )

 

4vugnb2wshl8vg413u4x.jpg

 

Razer BlackWidow Ultimate  در بستبندی ای با ظاهری زیبا با مقوامت بسیار بالا برای جلو گیری از ضربات احتمالی قرار گرفته  که روی ان بخشی برای تست کلید ها  توسط افراد از بیرون جعبه  طراحی شده است . بک گراند جعبه به رنگ سیاه بوده و در پشت و جلوی ان عکس ها و ویژگی های ان به صورت مختصر یاد شده که ظاهر بستبندی را جذاب کرده و درپشت  باکس کیبورد به بررسی دقیق تر کلید ها پرداخته اند که در میان انها نیز می توان به شکلی که ویژگی ها و  مکانیزم سوییچ کلید ها را که  ساخته شرکت cherry است را به صورت تصویری شرح داده است اشاره نمود ، که برای افرادی که به کلید های کیبورد خیلی حساس اند بسیار مفید خواهد بود .

 

u2rx4l3owa2pwt081of.jpg

 

2cfxlxp8k812v1lts55.jpg

 

1t17zpwv73zo7szh92n.jpg

 

xb6144top804taq17g.jpg

 

داخل جعبه بسیار ساده ولی محکم طراحی شده و پس ازبیرون اوردن جعبه داخلی که کیبورد روی ان قرار گرفته ،  با  محصولی که  که فقط برای محافظت از ان با  پلاستیکی که به شکل BlackWidow ساخته شده است مواجه می شویم که در زیر ان دفاتر راهنما و برچسب ریزر قرار گرفته است . قسمت طراحی داخلی کمی تو ذوق میزند ولی از لحاظ مقاومت که مهمتر  از زیبایست حرفی برای گفتن ندارد ، زیرا بسیار عالی و با کیفیت ساخته  شده است .

 

ueljgdzg99f77vmavzi7.jpg

 

atbkuzxcgz1lu9t8e.jpg

 

طراحی (Designing) :

 

طراحی ظاهری بدنه کاملا مانند ورژن قبلی خود بوده و برای ساخت ان از پلاستیک ضخیم بسیار مقاوم با رنگ سیاه مات استفاده شده است که برای ساخت کلید ها و بدنه رویی انرا کاملا صیقلی کرده به گونه ای که با لمس کردن ان هیچ ناهمواری و یا مانعی احساس نخواهید کرد و با کمترین اصطکاک  انگشتان می توانند بین کلید ها سوییچ کنند . همین مسائل ذکر شده موجب شده که کیبورد ما دارای وزن سنگین 1500 گرمی باشد   ، جالب اینجاس که بدنه گرد و غبار را به خود جذب نمی کند و شما را از هفته چندبار تمیز کردنش بی نیاز می سازد  .

 

i99m7oed53yn8tbfd3lm.jpg

 

g8w00flnbt16zok4jq7k.jpg

 

 کلید ها از طراحی مخصوص گیمینگ بر خوردار بوده و کناره سطح رویی هر کلید تقریبا 1 سانت برای افزایش کنترل روی کلید ها با کناره سطح رویی دیگر کلید فاصله دارد همچنین با پله این قرار دادن کلید ها باعث گیر نکردن سر انگشتان شما به کلید های دیگر در هنگام حرکت های سریع می شود ، به طور مثال شما در حال بازی های رالی با کیبرد هستید وکنترلر های شما  cursor key  ها هستند ، در هنگام بازی  ناگهان نیاز به ترمز کردن دارید ولی به دلیل هم سطح بود گاز ترمز انگشت شما روی هر دو کلید قرار گرفته و به صورت شانسی یا ترمز را گرفته و  یا گاز به PC  انتقال داده میشود که بازنده شدن شما در بازی و مسابقات را در پی دارد ولی با این نوع قرار گیری دیگر لازم نیست شما نگران این مسائل باشد ، این طراحی پله ای بر روی تمام کیبورد اجرا شده است ولی در برخی از کلید ها بیشتر و در برخی کمتر به نظر میرسید .

بدنه اصلی نیز به صورت شیب دار قالب گیری شده که با پایه هایی که در زیر ان قرار دارد ،ارتفاع ان را نیز می توان مقداری هم بیشتر کرد ، در بخش کناری نیز یک پورت USB 2.0  و دو هدفون جک برای هدفون و میکروفون کاملا در کنار یکدیگر قرار گرفته است تا به صورت اختیاری بتوانید از انها استفاده کنید .

 

obcs7tq7tuc9asy0n4u.jpg

 

hzfe8lfri1j34oupkcyu.jpg

 

48gjzh9iz3lj83r4tg6v.jpg

 

rpmw7kxa188gjx2vhlu.jpg

 

یکی از ویژگی های خوب کیبورد ، نور پس زمینه کلید هاست که برای روشنایی هر  از یک LED سبز رنگ با  قابلیت تنظیم روشنایی  و روشن کردن بیس کلیده هاست  که در شب زیبایی خاصی به ان می دهد . نور Backlight به قدری زیاد است که وقتی انرا در شب در اخرین درجه روشنایی بگذارید می توانید از کیبورد به عنوان چراغ خواب هم نیز استفاده کنید. 

 

5dab22f97cm1qnmfzm35.jpg

 

y0wnf1b76qcf80nabp14.jpg

 

و در اخر طراحی نشیمنگاه دست بر روی کیبورد میرسیم که دارای کمی انحا به سمت پایین است که باعث نشست کامل دست بر روی کیبورد بدون خستگی در استفاده های طولانی مدت میشود و در وسط ان ارم سه مار ریزر که با روشن کردن بک لایت خود را نمایان می کند .

 

37bg4r4n29uu17ojaj.jpg

 

نگاه نزدیک (closer look):

 

Razer  برای BlackWidow 2013  از key switch   های سری MX  شرکت cherry مدل blue استفاده کرده که دارای مکانیزم فوق العاده  و خاص ، شبیه ساز کلیک موس و پاسخگویی در مسافت 2mm  که در نوع خود بسیار بی نظیر بوده ، یعنی شما فقط با فشار دادن نصفه کلید کیبورد می توانید دستور ان کلید را به کامپیوتر خود بدهید ، بعلاوه ی شبیه ساز کلیک که شما را برای نگاه داشت کلید کیبورد با فشار زیاد بی نیاز می کند .  در کنار دقت بالا key switch های MX  انها برای حرکت فقط به نیروی 50g  احتیاج دارند این نیرو در دیگر کیبورد های شرکت های دیگر 60 تا  80g رسید است که به هیچ عنوان برای انها جالب نبود و به معنای سفت بودن کلید های  کیبورد هایشان است در حرکت دادن است . جنس بدنه کی سوییچ ترموپلاستیک بوده و Spring   از فولاد ضد زنگ ساخته شده . برای Contacts ها هم از الياژي با ترکیب طلا و نقره برای رسانایی بیشتر استفاده کرده اند و عمر کارایی مفید MX Blue را 50 میلیون ضربه تخمین زده اند .

 

 

 

km4mdjeu5p1xtbh7iknh.jpg

 

oxeueq1rt3efqggamp3b.jpg

 

در شکل زیر می توانید مشخصات کلی MX Blue   Key switch را ببینید :

 

xombbhqih68n3477qkzd.png

 

پس از استفاده از key switch  های cherry MX Blue  که  دارای دقت و سرعت بالایی هستند در انتقال فرکانس ها ، برای جلوگیری از سایه زنی عملکرد کلید ها بر روی هم از Key Matrix بهینه شده استفاده شده که قابلیت انتقال عملکرد بالا 20 کلید همزمان را از کیبورد به کامپیوتر بدون سایه زنی یا Anti-Ghosting  را داراست.

BlackWidow 2013 از چیپی ذخیره سازی در در قلب خود استفاده کرده است  که قابلیت ساپورت on-the-fly را بهش اهدا کرده تا بدون استفاده از برنامه یه Synapse  بتواند پروفایل Macro تعریف و ان را بر روی  خودش ذخیره کند و با  5 کلید اضافه که در سمت راست قرار داده شده از پروفایل های تعریف شده به راحتی در بازی ها و بدون گشت و گذار برای پیدا کردن کلیدها برنامه ریزی شده استفاده نمود .

 

bhioyw1yvif3trgjb1bp.jpg

 

برای جلوگیری از سر خوردن محصول بر روی سطح میز در کناره هایش 5 قطعه ضد سر قرار داده شده و برای جلوگیری از سر خورد در حالت استفاده از پایه ها سر پایه های را از همان ضد سر ها ساخته اند  .

 

vgq1fdbw5fvvr6dao7x.jpg

 

xd667e9lwi8wt6jpb6n.jpg

 

پورت USB قرار داده شده که Passthrough  بوده و عملکردی مانند یک کابل افزایشی دارد که در کنار دو مدیا جک هدفون و میکروفون قرار داده شده است .  اینکه  طول ان حدود 2 متر افزایش داشته عملکردی بسیار عالی از خود نشان داده به طوری که اختلافی در کارایی  بین استفاده از پورت USB  کیبورد و پورت روی مادربرد احساس نخواهید کرد  . کابلی که وظیفه انتقال دیتا را به سیستم دارد یک تکه بوده و از فیبر بافته شده برای پوشش روی ان استفاده گردیده است  ، در بخش انتهایی کابل ، کابل از یک تکه بودن در امده و به کابل های مختلفی برای وصل شدن به سیستم توسط سوکت هایی با روکشی از طلا تقسیم می شود .

 

yx88mfncmvdlh5dfkor.jpg

 

882d00ispajrlak4lo1x.jpg

 

eshwc8jom9dzbsk033q8.jpg

 

 

تست و بازدهی (Test and Performance):

 

بعد از بررسی دقیق بلک ویدو اماده شدیم تا ان را برای تست و بازدهی اش در بازی ها و کار های روز مره ببینیم  ، از میان بازی ها سه بازی مشهور جهانی که در سه سبک مختلف قرار دارند  را برای تست بازدهی انتخاب کردیم ، بازی های :

Call Of Duty MW3

StarCraft II heart of the swarm

Grid 2

در هنگام تست کارایی و بازهی در بازی MW3، باید گفت که ما را با دقتی و سرعتی که در عملکردش بود متحیر کرد و با قابلیت شبیه ساز کلیک موس در هنگام کار هایی مانند دویدن دیگر انگشتانمان را لازم نبود تا انتها بر روی کلید ها فشار دهیم وبا کوچک ترین نیروی کلید عمل خود را انجام میداد طراحی پله ای و سیقلی کلید ها هم مخصوصا در رابطه با کلید های Shift  و Control عالی بوده و در هنگام انجام حرکات سریع برای جلو گیری از تیر خورد مانند سریع دویدن و خوابیدن ، هیچ کدام از کلید ها مانع تاخیر شما در حرکت انگشتان بین  کلید ها  نمی شود . در بازی ST II heart of the swarm  که اکثر از حرکات ضربه ای برای در هنگام بازی کردنش استفاده می کنند  ، بازدهی ای  مانند MW3 داشته و باز هم مارا به تحسین از خود وادار کرد ولی در بازی Grid 2 که سبک رالی و شبیه ساز مسابقات درون شهری است داستان کمی فرق می کند  ، در Grid II  قابلیت شبیه سازی کلیک  باعث دردسر  در هنگام انجام بازی شده بود ،  چون مانع حرکات کوچک ما برای کننترل فرمان میشود و این مسئله خود را در پیچ ها نشان میدهد که یا خودرو اصلا نمی پیچد و به دیوار بر خوردمی کند و یا خیلی می پیچد و باز هم به مانع یا دیوار می خورد . البته این را هم باید گفت که تا به حال هیچ کیبوردی نتوانسته بازدهی خوبه در بازیGrid 2  از خود نشان دهد و اکثرا در کنترل فرمان و مخصوصا کنترل گاز و ترمز به دلیل حساسیت کم کی سوییچ ها مشکل داشته اند .

 

امکانات نرم افزاری (Software Tools) :

 

l6utrvjmwmx9t0h6mq5a.png

 

82804mbmwvygup1stekr.jpg

پس از ارایه Synapse   اکثر محصولات  ریزر برای بازدهی بیشتر از این برنامه استفاده می کنند به گونه ای به توان گفت  که Synapse  درایوری جامع برای تمام محصولات جدید ریزر است ، BlavkWidow Ultimate  هم نیز در این نسخه (2013) از این رویه پیروی کرده و با ساپورت و استفاده  از نسخه دوم این برنامه می تواند از تمام قابلیت هایش استفاده کند ، محیط برنامه ساده و کار امد بوده و نیاز به توضیح خاصی جز مطرح کردن برخی از مشکلات و مزایایش  که احتمالا در اینده با اپدیت هایی که توسط ریزر ارایه میشوند ، مشکلاتش هم  حل خواهد شد .

اولین مشکل این برنامه اپدیت ان است ، که با سرعت کم و اختلال و توقف در هنگام اپدیت خیلی ها را اذیت کرده . مورد بعدی از اختیار در امد ن کیبورد پس از بستن Synapse  است ، به طور مثال وقتی برنامه به صورت کامل می بندید دیگر امکان تغییر در روشنایی رنگ پس زمینه و ایجاد پروفایل ماکرو را از روی کیبورد نخواهید داشت . مواردی که الان ذکر شد برخی از این نوع باگ ها بود اما با وجود این باگ ها نمی شود از کارایی مفید  و قبلیت های این برنامه گذشت ، قابلیت هایی ازقبیل ارسال پروفایل ها و تظیمات به سرور ابری ریزر و بازگردانی ان ها در هر سیستم فقط با وارد کردن اکانتتان در Razer Synapse ان برنامه  ، ایجاد  بی نهایت  پروفایل ماکرو به  توانایی تغییر زمانی عملکرد کلید در پروفایل و کنترل کامل بر روی کل کلید های کیبورد و مشخص کردن نوع کاری انها . و در اخر کنترل دقیق تر  بر روی تنظیم روشنایی کیبورد .


(*انتظار می رفت که  BlackWidow Ultimate که دارای برترین سخت افزار هاست ، در زمینه نرم افزاری بهتر عمل کند  ، امیدواریم هرچه زود تر این مسائل را برطرف گردد L  .)

qzw4b3u62z3ku3cb9d9.jpg

جمع بندی  نهایی (value)

 

خب ، خب ،خب دیگر به اخرای بررسیمون رسیدیم و وقت جمع بندی کلی و ذکرخوب ها و بدی ها به صورت کلی  کیبورد رسیده که پاسخ گوی سواله : "ایا این کیبورد مکانیکال توانایی پاسخگویی به تمام نیاز های مارا دارد یا خیر؟"  گیمر ها   می تواند باشد .

ریزر با ساخت سری BlackWidow  لذت بازی کردن با بورد های مکانیکی را دوباره به گیمر ها چشاند و با بهینه کردن ان در مدل های مختلف توانست این لذت  را برای حرفه ها هر روز بیشتر و بیشتر کند تا امسال که با طراحی و ساخت ورژن 2013 این کیبورد توانست این لذت بزرگ را به همه جهان نشان دهد و با قابلیت های فروانش  هر کاربری را به دنبال خود بکشاند . وجود بک لایت و استفاده از بهترین سوییچ کی ها و کی متاریکس بهینه شده نمونه ای از این ویژگی ها و باعث دسترسی اش به سطح Elite  نیز شده است ، یعنی بالاترین سطح برای یک صفحه کلید . جنس بدنه عالی و طراحی منحصر به فرد بدنه کلید ها  برای کنترل بیشتر بروی بورد و بازدهی و کارایی بالا در تست هایی که انجام شد بر رسیدن به سطح الایت صحه گذاشته است و مارا کاملا برای دانستنش به عنوان یکی از بهترین Elite Mechanical Gameing Keyboad  متقاعد کرده است  .

 

مثبت :

استفاده از کی سوییچ Cherry MX Blue

کی ماتریکس بهینه تر

طراحی بسیار خوب کلید ها

جنس بدنه مقاوم

 بک لایت جداگانه برای کلید

وجود مدیا کانکتور ها

کابل با فیبر بافته شده و سوکت با روکش طلا

و .....

 

منفی :

قیمت بالا

باگ نرم افزاری Synapse 2.0

صدای بیش از حد تیک تیک کلید ها ( بسیار بسیار بسیار سخت گیرانه ، برای کسانی که گوششون به صدا حساسه )

 

نظر شخصی :

 

تا به حال به کیبورد های مختلفی از برند های معتبر و مدل های گوناگونی اعم از گیمینگ و کلاسیک و .... ازانها کار کردم که به دوشرکت Logitech و Microsoft برای نمونه میتوان اشاره نمود ولی وقتی برای اولین بار  که به این کیبورد دست زدم با خودم گفتم :

"اگر این کیبورده پس اونایی که قبلا باهاشون  کار می کردم چی بوده ؟؟؟ " از ان به بعد کلا دیدم نسبت به کیبورد ها عوض شد و دیگر کمتر شرکتی را می شناسم که واقعا کیبورد بزند نه . . .

 

 

 

با تشکر بسیار ویژه از لیون کامپیوتر و مدیریت ان اقای سعید حسینی بابت حمایت های معنوی و مادی  بسیار موثرشان در نوشتن مقاله ها ، پشتیبانی قطعات و .... و مخصوصا همکاری برای در اختیارگذاشتن این محصول به ما .  @};-  @};-

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تمام حقوق معنوی  و مادی این بررسی برای LionComputer.ir   محفوظ  است .

ویرایش شده توسط AmirMahmood
لینک به دیدگاه
Share on other sites

آفرین محمود جان

واقعا عالی بود :clapping:

از ب بسم الله تا نون پایان

آفــــــرین

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با تشکر از شما

 

البته صدا رو نمی شه واقعا ایراد حساب کرد، کلا تمامی کیبورد های مکانیکال به دلیل نوع ساختشون این صدا رو دارند

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
با تشکر از شما

 

البته صدا رو نمی شه واقعا ایراد حساب کرد، کلا تمامی کیبورد های مکانیکال به دلیل نوع ساختشون این صدا رو دارند

اگر خیلی سخت گیرانه حساب کنیم میشه . برای همین هم Razer BlackWidow Ultimate Stealth 2013 روکه این صدا ازش حذف شده رو وارد بازار کرده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

لطفا ما از نظرات و نقد هاتون بهرمند کنیید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

هر چی به عکسا نگاه کردم بین دکمه های پخش موزیک دکمه Stop رو ندیدم! :-? میتونیست Stop را روی F6 و Next رو روی F8 در نظر بگیره که کاملتر میشد.فونت های معروف Razer باز هم خودنمایی میکنند . هیچوقت با حروف Y و R این کیبوردها نمیتونم کنار بیام با Anansi هم همین مشکل رو دارم

 

-----

منتظر ریویو از DeathStalker Ultimate هستیم :)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
هر چی به عکسا نگاه کردم بین دکمه های پخش موزیک دکمه Stop رو ندیدم! :-? میتونیست Stop را روی F6 و Next رو روی F8 در نظر بگیره که کاملتر میشد.فونت های معروف Razer باز هم خودنمایی میکنند . هیچوقت با حروف Y و R این کیبوردها نمیتونم کنار بیام با Anansi هم همین مشکل رو دارم

 

-----

منتظر ریویو از DeathStalker Ultimate هستیم :)

چرا به اين كيبورد علاقه داريد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بحث علاقه نیست واقعاً هم با قیمتی که DeathStalker Ultimate داره خریدش برای هر کسی منطقی نیست ولی جای بررسی این کیبورد بین ریویوهایی که تهیه میکنید خالیه ;)

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
بحث علاقه نیست واقعاً هم با قیمتی که DeathStalker Ultimate داره خریدش برای هر کسی منطقی نیست ولی جای بررسی این کیبورد بین ریویوهایی که تهیه میکنید خالیه ;)

ما که بدمون نمیاد ریویو کنیم ولی اول جیب خودمون اجازه نمیده 2- وارد کنندش هم نمیده که تبلیغی واسش باشه 3- برای گرفتن از خود ریزر امریکا هم کلی دنگ و فنگ داره تا بهمون بده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

امیر محمود جان،

 

برای من مهم LED های بکلایت کیبرد هستش که میبینم این کیبرد به خوبی تونسته این خصوصیت دوست داشتنی رو ارائه بده و بکلایک فوق العاده ای داره!!

 

ضمنا" دوستانی که نگران پرینت فارسی هستند، با توجه به هک بودن حروف انگلیسی در بخش بالایی دکمه ها، روی کلید ها فضای کافی برای چسباندن حروف فارسی نیز هست.

 

عالی بود، مثل همیشه.

 

ولی الحق اگر قیمتش یه 100 تومن ارزونتر می بود جذابترش میکرد.  

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بسیار عالی و حرفه ای ممنون.اگر میشد بیشتر درباره تفاوت هاش (پیشرفتش) نسبت به نسل قبلیش توضیح میدادید امکان مقایسه بیشتر میشد.(مثل ریویو مادربوردتون)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
بسیار عالی و حرفه ای ممنون.اگر میشد بیشتر درباره تفاوت هاش (پیشرفتش) نسبت به نسل قبلیش توضیح میدادید امکان مقایسه بیشتر میشد.(مثل ریویو مادربوردتون)

ما هم دوست داشتیم بنویسیم ولی اصول کاریه ما به این گونس که محصولاتی که بخواین بررسی کنیم و یا مقایسه رو بایدخودمون تست کنیم و دربارش نظر بدیم ، و صرفا با تجرمه سایت های دیگر بررسی ها رو ننویسیم . ازاین کیبورد هم فقط همین یه مدل زو موجود داشتیم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام خدمت دوستان و تشکر از محمود عزیز بابت این ریویو.

 

"اولین مشکل این برنامه اپدیت ان است ، که با سرعت کم و اختلال و توقف در هنگام اپدیت خیلی ها را اذیت کرده . مورد بعدی از اختیار در امد ن کیبورد پس از بستن Synapse  است ، به طور مثال وقتی برنامه به صورت کامل می بندید دیگر امکان تغییر در روشنایی رنگ پس زمینه و ایجاد پروفایل ماکرو را از روی کیبورد نخواهید داشت ."

 

با اخلال در آپدیت موافقم. البته فقط هنگامی که اولین بار کیبرد رو به کامپیوتر وصل میکنیم این اتفاق میفته. طول کشیدنش فکر کنم به سرعت نت هم بستگی داشته باشه. برای من 5 دقیقه حدودا طول کشید. روی ویندوز من Win 7 64-bit SP1 که تا الان باگ نداشته.

مورد دوم اینه که تغییر رنگ پس زمینه بدون باز کردن Synapse هم امکان پذیره. کافیه کلید FN که بغل کلید Alt راست هستش رو نگه داری و با F11 و F12 نور کلیدا رو بطور دقیق تنظیم کنی.همچنین کم و زیاد کردن و میوت صدا با ترکیب FN و F1 تا F3 . ضمنا ماکرو رکوردینگ هم با FN و F9 و چند ثانیه تمرین راحت انجام میشه.مگه اینکه کلا روی آیکن ریزر کنار ساعت کلیک کنی و کلا ببندی برنامه رو که کلا تنظیمات کیبرد و تمام وسایل ریزر یو اس بی که کانکت باشه برمیگرده به دیفالت. در کل قبول دارم نرم افزار لاجیتک گیمینگ برای محصولات لاجیتک User Friendly تر و روونتر هست.

ویرایش شده توسط Captcha
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
با سلام خدمت دوستان و تشکر از محمود عزیز بابت این ریویو. خواستم بگم فکر کنم یه جا سوتی دادی :D

 

"اولین مشکل این برنامه اپدیت ان است ، که با سرعت کم و اختلال و توقف در هنگام اپدیت خیلی ها را اذیت کرده . مورد بعدی از اختیار در امد ن کیبورد پس از بستن Synapse  است ، به طور مثال وقتی برنامه به صورت کامل می بندید دیگر امکان تغییر در روشنایی رنگ پس زمینه و ایجاد پروفایل ماکرو را از روی کیبورد نخواهید داشت ."

 

با اخلال در آپدیت موافقم. البته فقط هنگامی که اولین بار کیبرد رو به کامپیوتر وصل میکنیم این اتفاق میفته. طول کشیدنش فکر کنم به سرعت نت هم بستگی داشته باشه. برای من 5 دقیقه حدودا طول کشید. روی ویندوز من Win 7 64-bit SP1 که تا الان باگ نداشته.

مورد دوم اینه که تغییر رنگ پس زمینه بدون باز کردن Synapse هم امکان پذیره. کافیه کلید FN که بغل کلید Alt راست هستش رو نگه داری و با F11 و F12 نور کلیدا رو بطور دقیق تنظیم کنی.همچنین کم و زیاد کردن و میوت صدا با ترکیب FN و F1 تا F3 . ضمنا ماکرو رکوردینگ هم با FN و F9 و چند ثانیه تمرین راحت انجام میشه. در کل قبول دارم نرم افزار لاجیتک گیمینگ برای محصولات لاجیتک User Friendly تر و روونتر هست.

ممنون از نظرتون

بابا در این حد دیگه اوت نیستیم ، تست که کرده بودم با Fn باز  اون باگا رو داشت

یعنی وقتی برنامه باز بو ود بعد کلا End Taske میکردمش دیگه اجازه نمی داد تغییر نور بدم . همین حالت رو پروفایل های ماکرو هم وجود داشت . شاید با سیستم عامل های مختلف مشکل داشته باشه که باز عیب حساب میشه

ویرایش شده توسط AmirMahmood
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 5 ماه بعد...

ممنون از بررسی که قرار دادید.. داداش بنده میخوام کیبورد بگیرم نظرتون در مورد Anansi چیه! ؟؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

لطفا ما از نظرات و نقد هاتون بهرمند کنیید

به نظر من یه ایراد دیگه ای که به این کیبوردها وارد هست اینه که multicolor نیست هرچند که خیلی ها همین رنگ سبز مخصوص Razer را می پسندند اما عئه ی زیادی هم که دوست دارن سیستم مود کنند و وسواس در انتخاب رنگ دارن با این هزینه ای که می کنند انتظار دارن که بتونن بک لایت را به رنگ های دیگه ای هم تبدیل کنند

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به نظر من یه ایراد دیگه ای که به این کیبوردها وارد هست اینه که multicolor نیست هرچند که خیلی ها همین رنگ سبز مخصوص Razer را می پسندند اما عئه ی زیادی هم که دوست دارن سیستم مود کنند و وسواس در انتخاب رنگ دارن با این هزینه ای که می کنند انتظار دارن که بتونن بک لایت را به رنگ های دیگه ای هم تبدیل کنند

بله دقیقا به خاطر همین من به طرف anansi رفتم.. البته بنده نظرم اینه که زیباترم هست! البته منتظر نظر دوستمون هستم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بله دقیقا به خاطر همین من به طرف anansi رفتم.. البته بنده نظرم اینه که زیباترم هست! البته منتظر نظر دوستمون هستم

anansi دیگه خیلی قدمیه و واسه احد شامورتک میرازس و مهم تر ازون اینکه اصلا مکانیکال نیست و همین مسئله کل کیبورد رو میبره زیر سوال ، دیگه کیفیت ساخت و ساپورت نرم افزاری و ... به ماند

من که black widow رو بیشتر می پسندم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...