رفتن به مطلب

maximus 2 formula : سوالات/ مشکلات/ اطلاعات و تجربیات شما در مورد این مادربرد و اورکلاک ان !


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام ! با توجه به این موضوع که تعدادی از کابران فروم ( از جمله حقیر ) از مادربرد maximus 2 formula استفاده میکنند ، تصمیم گرفتم تاپیکی برای بحث و بررسی در مورد این مادربرد و احیانا سوالات و مشکلات دوستان ، ایجاد کنم تا کاربران تازه کاری همچون حقیر ، بتونیم از اطلاعات و تجربیات اساتید در اینباره ، و بخصوص در مورد اورکلاک این مادربرد ، سود ببریم ! امیدوارم اساتید لطف کنن و اطلاعات و تجربیات شونو با ما تقسیم کنند ! با تشکر فراوان /

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 60
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

سلام ! دوستان من با یه مشکل خیلی جدی برخورد کردم ، به این صورت که سیستم یه سره کرش میکنه ! صفحه ابی / مرگ میاد ! بدون هیچ گونه اورکلاکی ! مطمئنم بایوس مادربردم یه ایراداتی داره ! در این چند روز هر بلایی که بگین سرش اوردم وی نشد که نشد ! گاهی غنیمت میشه و میشه کمی باهاش سر کرد و گاهی هم حتی نمیذاره ویندوز نصب بشه و وسط کار بازم صفحه مرگ میاد ! بایوس این مادربرد گزینه هایی داره که اصلا نمیدونم چی هستن ! دوستانی که این مادربرد رو دارن یا داشتن لطفا اگه موردی در مورد بایوس این مادربرد وجود داره ، لطف کنن بگن که کلافه شدم !

همه چی عادیه ! دما عالیه و پایین / بایوس اپدیت شدس / مجبور شدم چند بار ویندوز عوض کنم که چند بارش سرویس پک یک نصب کردم و وقتی میخواستم سرویس 2 رو نصب کنم ارور میداد و بالاخره تونستم نصبش کنم و حالا ویندوز اپدیت ارور میده ! یعنی ویندوز اکتیو شده ولی اپدیت نمیکنه !

من فکر میکنم مشکلم به برق مربوطه و در بایوس هم یک سری گزینه واسه پاور ر دیدم که نمیدونم چی هستن ! از طرف دیگه گاهی بعد از بالا اومدن ، گرافیک رو نمیشناسه و aero اینا محو میشه ! و اینکه اینترنت اکسپلور رو که باز میکنم ارور میده ! اول باز میشه ولی بعدش ارور میده ! البته الان که از اینترنت اکسپلور 64 بیتی استفاده کردم درست شده ! ( ویندوز 64 بیتی دارای 2 نوع اینترنت اکسپلوره که یکیش بانام 64 بیتیه ) قبلا با 64 بیتیش مشکل داشتم ولی حالا ...!

خلاصه کم اوردم کمک کنید ! میدونم که همش از یه جا اب میخوره و مربوط به بایوسه ! احتمالا !

اقا هر تجربه ای با این مادربرد دارید خواهشا اینجا مطرح کنید ! ممنون !

راستی در مورد این hdd speeding و اون 6 engine هم توضیح بدید که باشن بهتره یا نباشن ! و اینکه ایا میشه با درگاه های مربوط به این اسپیدینگ که مشکی هستند هم رید کرد ؟ و اینکه این 6 انجین در قسمت درایور های مادربرد بود ! ایا بعنوان درایور اصلی و مهم محسوب میشه برای پاور ؟ اگه نصب نکنیم مشکلی پیش میاد ؟

شرمنده و ممنون !

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام.اینکه شما با منو های بایوس اشنایی ندارید وباهاش تاالان کار نکردید و فکر میکنید ممکنه تنظیماتش بهم خورده باشد باتری بایوس رو بکن بعد1دقیقه جا بزن خودبه خود Uptimized میشه ودربهترین حالتش قرار میگیرید پس این مشکل بایوس

اما صفحه مرگ از رم میتونه باشه وپاور و چینش بد رید اینو بهتون بگم تو حرفاتون از رید شنیدم من هم قبلا با رید این مشکل رو داشتم اما در رید 0 سعی کنید قطاع های هارد رو 128 انتخاب کنید

راستی اون 2پورت ساتا که یک رنگ دیگه ای هستند ودر مین شما مشکی هست مربوط به خصوصیت های انحصاری مین های تک شاخ هست.وربطی به کنترلر Raid نداره پس بااونا نمیتونی رید کنی

ویرایش شده توسط ASUS
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام و ممنون ! اما منظور من همون تنظیمات پیش فرضه و فکر میکنم باید تغییراتی در اونا بوجود اورد !

در مورد رید هم من روی 128 گذاشتم و شکم هم به رید هستش بابت این مشکلات ! حالا ایا میشه دوباره عملیات رید رو انجام بدم یا اینکه اطلاعات پاک میشن ؟ با تشکر !

دوستانی که ماکسیموس دارن لطفا کمک کنند ! ممنون /

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام و ممنون ! اما منظور من همون تنظیمات پیش فرضه و فکر میکنم باید تغییراتی در اونا بوجود اورد !

در مورد رید هم من روی 128 گذاشتم و شکم هم به رید هستش بابت این مشکلات ! حالا ایا میشه دوباره عملیات رید رو انجام بدم یا اینکه اطلاعات پاک میشن ؟ با تشکر !

دوستانی که ماکسیموس دارن لطفا کمک کنند ! ممنون /

نه عزیزم اطلاعاتت دوباره پاک میشه برا پیکره بندی چون باید ارایه رید رو پاک کنی دوباره کریت کنی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! دست دوستانی که ماکسیموس دارن درد نکنه ! من با هزار بدبختی انلاین میشم تا ببینم شما دوستان راه حلی جلو پام بذارید ، ولی هر بار ...! وحید جان حداقل شما بداد ما برسید ! ;)

منتظرم چون خیلی کلافه شدم ! باور کنید برای هر بار انلاین شدن 10 بار یندوز عوض میکنم که هر یکبارش باز ده بار کرش میکنه وسط ها و مجبورم از نو ... !

درمورد سولات پست های قبلی لطفا کمک کنید ! مخصوصا در مورد اون 6 انجین که بالاخره نصب باشه یا نباشه و با توضیحات ! و الباقی سوالات ! :)

با تشکر /

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام آقا فرامرز

والا من به چنین مشکلی برنخورده بودم با ماکسیموس خودم حتی یادمه چندبار از HDD Speeding هم استفاده کردم و مشکلی برای من پیش نیامد

باید تک به تک قطعات رو بشینی و تست کنی اگر رم داری هر کدوم رو جداگانه بگذار فن اضافی سیستم رو از برق پاور در بیار برای چند ساعت باتری رو در بیار و بقیه قطعات رو کلاً حتی سی پی یو رو هم در بیار و بگذار بمونه سیستم

بعد دیگه :) آخرین مرحله اینه که هاردهایی که Raid کردی واست مشکل ساز بشه فعلاً چیزه دیگه به ذهنم نمیاد

یک چند تا عکس از سیستم هم بگذاری بد نیست

ایشالله درست بشه

راستی مشخصات کامل سیستم رو هم بگذار حتی مشخصات ریز و جزئیات هر کدوم رو متشکرم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام

با توجه به این تفاسیر شما تنها دو راه دارید که بهترین راه این که شما بورد خود را به شرکت گارانتی کننده ببرید تا انها خود موضوع را بررسی کنند اگر در شهر شما این خدمات دهنده وجود داشته باشد این بهترین کار خواهد بود.

روش دوم خیلی وقت گیر و مشکل می باشد

برای روش دوم, چون شما گفتید سیستم در حال فعالیت است و پس از شروع یک پردازش مختصر با صفحه مرگ ابی مواجه می شود احتمال زیاد ایراد باید از حافظه های شما باشد

ابتدا به سایت سازنده مادربرد بروید و مطمعن شوید که بایوس شما نسخه Beta نیست

حال برای اطمینان از صدمه ندیدن قطعات کابل برق پاور را از پریز جدا کنید

برای شروع کار تمامی قطعات سخت افزاری و همچنین تمامی کابل ها را به طور کامل از بورد جدا کنید و هر قطعه را به طور جدا گانه در کناری بگذارید و عملیات Clear CMOS را انجام دهید(تنها چند ثانیه کفایت می کند)

حال بررسی کنید که پین های حافظه شما کاملا سالم باشند یعنی پین های ان کاملا عادی باشند واتصالات ان به درستی برقرار شده باشد و تمامی پین ها به رنگ طلایی باشند اگر در قسمتی از محل اتصال به بورد این پین ها دارای رنگ تیره تر یا سیاه می باشند به دلیل جرقه بوده و شما باید ان را با یک پاککن یا پارچه برطرف کنید سپس پین کارت گرافیک را هم چک کنید توجه داسته باشید که به هیچ عنوان با پاککن یا وسیله دیگر اسلات حافظه یا شکاف های توسعه روی برد را تمیز کنید و چند فوت محکم می تواند این کار را انجام دهد سپس فقط این قطعه ها را روی برد قرار دهید(از هیچ قطعه دیگر مانند هارد,مودم و... استفاده نکنید) 1پردازنده و فن ان 2یکی از حافظه ها3کارت گرافیک (اگر از کراس فایر استفاده می کنید 1 کارت کافی است)

و سپس کابلهای پاور را کاملا درست به محلهای در نظر گرفته شده روی بورد متصل کنید حال مطمئن شوید که تمام قطعه های نام برده و کابلهای پاور را کاملا صحیح سرجای خود قرار گرفته باشند سپس کابل برق پاور را به برق متصل کنید سیستم را روشن کرده و وارد Express Gate موجود بر روی برد شوید که نوعی حافظه است که در ان یک نسخه لینوکس قرار دارد که به کمک ان می توانید وارد اینترنت شوید طریقه ورود به ان را می توانید از دفترچه راهنمای برد پیدا کنید اگر سیستم با انجام این کار مشکلی نداشت معلوم می شود که قطعات اصلی تا حدودی سالم هستند اگر پس از ورود به ان دوباره سیستم با صفحه مرگ ابی مواجه شد حافظه(RAM) خود را بیرون اورده و با ان یکی این کار را امتحان کنید اگر باز هم مشکل پا بر جا بود (اگر هم رفع شد برای مطمئن شدن) سیستم را ریست کرده و به بایوس بروید و سپس گزینه Ai Tweaker که گزینه مخصوص اورکلاک بورد های اسوس است بروید و گزینه system memory multiplier را بر روی کمترین مقدار خود یعنی 2 قرار دهید و زمان تاخیر حافظه ها را بر روی حالت اتوماتیک قرار دهید تا انها در پایداری کامل قرار گیرند

حال دوباره وارد Express Gate شده و ورود به اینترنت را اغاز کنید اگر این کار با موفقیت انجام شد سیستم را خاموش و یکی از هارد ها را متصل کنید و عملیات نصب ویندوز را شروع کنید اگر عملیات با موفقیت انجام شد به شما تبریک می گویم چون شما مشکل خود را برطرف کرده اید و حالا باید قطعات اضافی را یکی یکی نصب کرده و سالم بودن انها را چک کنید

واگر مشکل شما بر طرف نشد (اگر به درستی عمل کنید احتمال ان بسیار کم است) مشکل 90 در صد از خود بورد است و شما می توانید قطعات کامپیوتر یکی از دوستان خود را که در سطح قطعات شما است چک کنید که مطمعنا کار سختی خواهد بود. در ضمن هیچگاه در حین انجام کار نا امید نشوید چون به هر حال هر مشکلی یک راه حل دارد.

موفق باشید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! ممنون از دوستان و اساتید محترم ! اقا خیلی لطف کردید !

اما خوشبختانه و فعلا مشکل حل شده ! من مجدد رید رو ساختم و از اون ببعد کمی بهتره و فقط یکبار این اتفاق رخ داد ! به هر حال فعلا سر میکنم تا ببینم چی میشه ! در ضمن مادربرد ماکسیموس 2 فرمولا ، اکسپرس گیت رو نداره ! و در مورد رمهام ! وقتی حجم رم رو 16 گیگنشون میده ایا بازم امکان اون جریانی که میگید هست ؟

وحید جان از شمام ممنونم و در مورد جزئیات قطعاتم ! راستش نمیدونم منظور شما چیه ! ولی من لیست قطعاتم رو در همون تاپیک گذاشتم ! لینکشو میذارم !

لینک

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

فرامرز جان فقط من دلیل شما برای خرید 16 گیگ رم رو نفهمیدم نهایت نهایت خیلی بترکونید از 6 گیگ استفاده میشه که 10 گیگ بخود رو سیستم بی استفاده میمونه خیلی خیلی کار اشتباهی کردید در این مورد :-w و بهتر بود مینبورد بهتری تهیه میکردید .

ویرایش شده توسط DOMINATOR
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! وحید جان در مورد اون 6 انجین چیزی نگفتید ؟ بالاخره باشه بهتره یا نباشه ؟

رضا جان دلیل اصلی من برای خرید 16 گیگ رم ! قطع یا کم کردن دسترسی به هارده و به page file / swap مربوط میشه که اگه سیستمم ردیف شه و به یقین برسم ، بیشتر توضیح خواهم داد !

در ضمن در بایوس این مادربرد یه قسمت هایی مربوط به پاور بود و یه عباراتی مثل loss وجود داشت ! ایا اونارو باهاس تنظیم کرد یا در همون حالت پیش فرض بمونن ؟ ( بابت تفاوت برق 220 ولتی ما با 110 اوناس که می پرسم )

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! دوستان عده ای از اساتید به من گفتند که این مشکل مربوط میشه به رم ها و برای رفع اون باید تنظیمات رم ها رو در بایوس ، دستی تنظیم کرد ! حالا اگه از شما کسی به بایوس این مادربرد دسترسی داره و میتونه تنظیمات رم ها رو برام بنویسه ، خیلی ممنونش میشم ! چون من فعلا دوربین ندارم ولی سعی میکنم از طریق نت عکس هایی از بایوس این مادربرد رو تهیه کنم تا منو راهنمایی کنید !

در ضمن اساتیدی که به زبان انگلیسی مسلط هستند اگه وقت کردن لطف کنن و یه سرچی در مورد مشکل من در سطح نت داشته باشند و ببینند که ایا در فروم های خارجی جوابی برای مشکلات من پیدا میشه یا خیر !

( مثلا 16gb ocz memory on maximus ii formula crash / blue screen ) مخصوصا در فرومهای asus و ocz

شرمندتونم و دمتون گرم !

حتما دوستانی در این بین وجود دارند که بیاد داشته باشن من هر وقت کاربری سوال یا مشکلی داشت ، اگه از دستم بر میومد ، ساعت ها وقت مو برای حل کردن مورد ایشان میذاشتم و حتی در زمینه راهنمایی برای خرید هم ! مطمئنم هستند عزیزانی که بخاطر داشته باشند پیام های طولانی و مفصل منو ! حالا امیدوارم دوستی پیدا شه تا برای مشکل من ، کمی وقت بذاره ! من که هر کاری از دستم بر میومد و بر میاد برای دیگران انجام داده و میدم و امیدوارم حداقل یکبار یکی زحماتمو پاسخ بده !

ممنون همگی !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

فرامرز جان یک بار دیگه ار میشه شما مشکلتون رو جامع و مختصر بیان کنید. راه هایی هست ..........

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! اقا معذرت من انلاین نبودم و پست تون رو ندیدم !

خلاصه اینکه سیستم من یکسره دچار کرش / صفحه مرگ میشه ! گاهی اونقدر بالا میگیره که حتی نمیذاره ویندوز نصب کنم و در اواسط نصب ، بازم کرش میکنه و گاهی هم خوبه و تا کمی فشار میاد دوباره کرش ! مثلا چند بار حدود 5 ساعت بازی کردم و هیچی نشد و گاهی تا 2 تا پنجره اکسپلور باز میکنم کرش میشه و یا تا یک فایل رو کپی میکنم بازم کرش میکنه ! خلاصه عاصیم کرده ! در صفحه مرگ هم از مموری دامپینگ یه چیزایی میگه ! ولی تا جایی که فهمیدم موضوع مربوط به رمه و باید رمها رو بصورت دستی تنظیم کنم !

ممنون از توجهتون !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

http://forums.techpowerup.com/showthread.php?p=1450249#post1450249

http://www.bjorn3d.com/forum/showthread.php?p=201110#post201110

فرامرز حان همین الان یکی از افراد فروم Techpowerup گفت یک چیزایی دیده در این رابطه.

خبرش رو بهت میدم.

راستی از ویندوز Vista 64 استفاده میکنی؟!

اون تایپیک های بالارو هم خودم ایجاد کردم!

ویرایش شده توسط Arman
لینک به دیدگاه
Share on other sites

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دستی رو فرکانس 800mhz گذاشتی ببینی درست میشه یا نه؟! یا ولتاژ اضافی کردی به رم؟! 0.1 ؟ به صورت تک تک رم هارو امتحان کردین؟!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! ارمان عزیز دست روی دلم گذاشتید ! اقا دمتون گرم که دقیقا همون کاری که میخواستمو انجام دادید ! اما اضافه کنم که اگه من انگلیسیم خوب بود که دیگه مزاحم شما نمیشدم ! من 2 تا لینکی که خودتون نوشتیدو فهمیدم ولی لینک سایت اورکلاک رو نفهمیدم جریانش چیه ! اگه میشه خودتون بفرمایید تا مام بفهمیم !

راستی من از ویستا 64 بیتی سرویس پک 2 استفاده میکنم ! و رمهای من باس 800 هستند ! سری ویستا اپگرید ! و اگه میشه به متن تون اضافه کنید که 2 تا هارد 500 رو هم رید صفر کردم !

اضافه کنم این کرش شدن گاه گاهیه ولی بیشتر در زمان بالا رفتن کارکرد رم و پردازنده پیش میاد ! مثلا در موقع نصب ویندوز تا جایی که پردازنده کم کاری داشت ، هیچ اتفاقی نمی افتاد ولی در بعضی قسمت ها تا یکمی پردازنده یا رم کاراییش بالا میرفت ! کرش میکرد و همچنین در داخل ویندوز هم همینطور و تا کمی بار کاری زیاد میشه کرش میکنه ! ( البته برای رم و پردازنده ) !

همچنین اینو هم بگم که کلا از لحظه بالا اومدن ویندوز رم مصرفی من در حدود 11 درصده و در مراحل مختلف بیشتر میشه و گاهی تا 25 درصد هم میرسه ولی هیچ وقت کمتر از 10 درصد نمیشه و در حالت بیکاری هم همچنان روی 10 یا 11 درصده !

ارمان جان شما که زحمت کشیدید ای کاش لطف میکردید و در فروم های اسوس و او سی زد مینوشتید ! چون احتمال به نتیجه رسیدن بیشتر بود ! به هر حال حال اساسی دادید دوست من ! واقعا ممنونتم ! شرمنده کردید ! دست تون درد نکنه !

ویندوز رو که گفتم ! vista ultimate 64 bit / sp2

راستش یادم نمیاد ولی الان تست میکنم و روی 800 ست میکنم ! قبل از گفتن تون هم میخواستم همینکارو انجام بدم !

رم ها رو تکی تست نکردم ولی 2 تایی تست کردم و همینطوری بود ! یعنی 2 ماژول که میشه 8گیگ هم همین بساط بود ! ولتاز رو هم اضافه کردم و احساس کردم غنیمت تر میشه هر چند کاملا رفع نمیشه ولی الان روی 2.10 گذاشتم !

یکی از اساتید متخصص در امر نرم افزار و ویندوز دلیل رو در عدم هماهنگی با قابلیت دوال چنل میدونستن و گفتن با تنظیمات دستی رم مشکل حل میشه ولی من نمیدونم رم ها رو چطوری دستی تنظیم کنم ! حالا در پست بعد یه عکس از تنظیمات بایوس میذارم میذارم ببینید خوبه به اون صورت که در تصویر هست تنظیم کنم

چون ویرایش چندین باره شد با استفاده از رنگ های مختلف خواستم توجه شما رو به موارد جدیدتر جلب کنم !

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

چشم فرامرز جان. اون انجمن هم چک کردم برای Vista SP1 با 4GB بود!

توی فروم های Tomshardware هم سوال میکنم

موفق باشی.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

C:WINDOWSMinidump ببین داخل این فولدر چیزی هست یا نه! سریع لطفا.

the system reboots, look in Control Panel -> Administrative Tools -> Event Viewer to see if there are any System or Application errors reported فهمیدین؟ زمانی که کراش میکنه به این آدرس بردی ببینید اروری هست یا نه.

--------------------------------------------------------------------

فرامرز جان یکی از اعضایTechpower up احتمال میده که پل شمالی مادربرد شما توانایی پشتیبانی 16GBرو به صورت استرسینگ....نداره.

گفته مقداری ولتاژ به NB اضافه کنید. ببینید درست میشه. خودش هم مشکل رو داشته.

ویرایش شده توسط Arman
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ارمان عزیز ! شرمنده دیر اومدم ! داشتم با سیستم ور میرفتم !

C:WINDOWSMinidump ببین داخل این فولدر چیزی هست یا نه! سریع لطفا

داخل اون ادرسی که در ویندوز دادید حدود 25 تا فایل وجود داره ! که هر کدوم دور و بره 260 تا 270 کیلو هستن ! اینم عکسش :

5fvtfcq7xozwvdxdkf60.jpg

the system reboots, look in Control Panel -> Administrative Tools -> Event Viewer to see if there are any System or Application errors reported فهمیدین؟ زمانی که کراش میکنه به این آدرس بردی ببینید اروری هست یا نه.

من یه جایی رو پیدا کردم و سعی کردم 3 تا 3 تا ازشون عکس بگیرم و کنار هم بذارم که یک عکس از تصویر کلی اون صفحه میذارم و یک عکس هم از تمامی ارورهایی که اونجا وجود داشت ! حالا دیگه نمیدونم درست پیدا کردم یا نه ! اگه تونستید لینک عکس ها رو به اونام بدید !

2nsfp9m3qv5g4u6zc0s3.jpg

d4pfinhoky5aqjuozvr.jpg

در ضمن من از طریق اورکلاک اتوماتیک یا همون لول اپ خود مادربرد یکمی اورکلاک کردم و اونجا 3 گزینه داره که فکر میکنم QX9650 / QX9770 / CRAZY هستند که من روی گزینه دوم گذاشتم و الان پردازنده در فرکانس 3.20 کار میکنه و انگار رم هم شده 900 و فعلا مشکلی ایجاد نکرده ! راستی یه عکسم از گزینه های بایوسم میذارم ! البته این عکس مربوط به اور کردن پردازنده 9550 با ماکسیموس 2 فرمولا تا فرکانس 4 هستش ! ولی خب انگار گزینه های مربوط به رم رو تغییر انچنانی نداده و از طرفی هم به هر حال گزینه های بایوس به نحوی مشخص هستند ! اگه نظری دارید بفرمایید ! تا تغییرات رو اعمال کنم ! عکسشو در انتها میذارم !

راستی جریان اون پچ چی بود که در سایت اورکلاک دات نت بود ؟ اگه میشه ته توی اونو در بیارید ؟

اقا ارمان من نمیدونم چطوری ازتون تشکر کنم ! انشا ا... بتونم یه روزی جبران کنم ! خیلی خیلی حال دادید عزیز ! قربون معرفت تون !

6nb5sik43hr115u5uw5.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! ارمان عزیز حالا که به شما زحمت دادم ، یه لطف دیگه هم انجام بدید و این متن رو که در پاسخ تون در اون فروم داده بودند رو برام معنی کنید ! شرمندتونم ارمان جان !

--------------------------------------------------------------------------------

If he's going to keep using 4 X 4 GB of ram he's going to have to study up on RAM and NB voltage settings.

Running over 2 sticks a lot of times the voltages have to be adjusted (Up) to accommodate the extra ram.

In this case with those large sticks 2 x 4 GB might be a stretch.

Have him download a bootable copy of Memtest 86+ then boot to it and run the memtest test #5 for a complete pass then see if he gets memory errors.

If he does start adjusting the NB voltage up a notch at a time and retesting.

He might also have to add a little Ram voltage.

With that much ram (4 sticks that size) he may never get them stable. I'd stabilize 2 sticks, record those voltages, then try and stabilize 4 sticks.

Good Luck

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...