رفتن به مطلب

arma III پرفرمنس انالیزک


Amir Hossien
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

شاید یخورده دیر باشه برای عنوانی که سه هفته ای که اومده همچین پستی دادن, مخصوصا اینکه سایت DSOG هم تستش کرده. 
ArmA III هم مثل Rome II یا یسری بازی دیگه یک عنوان CPU-Bound هست و بیشتر از هر چیز دیگه ای شما به یک پردازنده قدرتمند برای اجرای روان اون احتیاج دارید, البته برای اجرای اون روی بالاترین تنظیمات بعلاوه بالاترین حد Draw Distance حتی قدرتمند ترین پردازنده اینتل نسل چهارمی هم به مشکل بر میخوره. اینطور که DSOG تست کرده هرچند که از هر چهار هسته یک CPUی چهارهسته این عنوان استفاده میکنه فرق چندانی توی پرفرمنس بین سه هسته یا چهار هسته نیست و هسته چهارم نقش مواثری روی پرفرمنس نداره و حتی یک CPU مدرن که فقط از سه هسته اون استفاده بشه و OC بشه به 5GHz پرفرمنس بهتری تا یک پردازنده چهار هسته ای 4.7GHzی خواهد داشت. اگه پردازنده دو هسته ای حتی مدرنی هم دارید با مشکل جدی روی تنظیمات بالا برای اجرا بازی روبه رو خواهید شد. هر چند که بازی بیشتر از هر چیز دیگه به یک پردازنده احتیاج داره نقش GPU هم خیلی مثل Rome II کمرنگ نیست اما بیشتر کارت های متوسط توی بازار از پس اجرای اون روی تنظیمات مناسب بر خواهند اومد. این رو هم در نظر بگیرید ArmA 3 یک بازی بهبود نیافته هست و جا برای کار و درست کردن این مشکلات بسیار زیاد هست و احتمالا آپدیت های جدید بازی هم روی همین مشکل تمرکز بیشتری داشته باشن اما ایرادی هم نمیشه گرفت چون در عین حال که این شماره بهینه شده نیست اما بهبود یافته ترین ArmA هست که تا کنون منتشر شده. اما نتایج تست خودم:
 


تفاوت پرفرمنس نسخه آلفا بین پردازنده Q6600 و i5 3570k سایر قطعات تقریبا یکسان:
بالاترین تنظیمات, Draw Distance از پیش تعریف شده (متوسط) و بدون AA البته با FXAA Ultra
سمت راست Q6600 سمت چپ i5
MlkKb3o.jpg kjqltGJ.jpg
o2Zi5V7.jpg yTx6sos.jpg 
نتیجه = حداقل سه برابر پرفرمنس بهتر

تصاویر زیر 4xAA بعلاوه FXAA Ultra + بالاترین تنظیمات + Draw Distance متوسط (نسخه کامل بازی)
uNGfEaC.jpg oFSFJBO.jpg uWwtqsL.jpg 3p0OZR0.jpg eqbIqEW.jpg 
پرفرمنس نسبتا خوب و بدون مشکل - متوسط 45 تا 50 فریم

تصاویر زیر بدون AA بعلاوه FXAA Ultra + بالاترین تنظیمات + Draw Distance متوسط (نسخه کامل بازی)
T1ek3pN.jpg MatBSOb.jpg 7Q13GG1.jpg QycH4Nr.jpg WRBP7f3.jpg 
پرفرمنس نسبتا خوب و بدون مشکل - متوسط 45 تا 50 فریم

بعضی صحنه ها (پرواز روی سطح آب, وارد شدن به داخل ساختمان ها, نمای داخل کابین برخی وسایل نقلیه) ناگهان فریم روی 30 قفل میشه و از جاش تکان هم نمیخوره:
pxZcEi5.jpg LQTVAWF.jpg 

نتیجه گیری:
ArmA III یک عنوان زیبا, دلهره آور و با گرافیک باور نکردی هست (کیفیت تکسچرهای کم نظیر, Draw Distance بی نظیر که مشابه نداره) که بهبود یافته ترین نسخه سری هم به حساب میاد اما در کل بع عنوان یک بازی بهبود یافته نمیتوان از آن نام برد (مخصوصا بخش چندنفره که امکان تستش رو نداشتم). بهترین روش برای اجرای بازی با بهترین پرفرمنس و بالاترین فریم کم کردن از Draw Distance اون هست (یک دنیای بزرگ و بی انتها که نیازی نیست حتما انتهای اون رو وقتی در حال پرواز هستید ببینید, فعلا قدرتش رو هم ندارید) AA توی این بازی کمترین تاثیر منفی رو بر روی پرفرمنس بازی میذاره اما DD و کیفیت تکسچرها بیشترین تاثیر منفی رو روی پرفرمنس میذارن.

ArmA III هواپیما نداره (تصویر اول) و برخی از هلی کوپتر های داخل تصاویر هم در بازی نیست, اینها Mod هستن که زدم و اونایی که نسخه اصلی رو روی Steam خریدن که هیچی اونایی که به استیم دسترسی ندارن میتونن Mod ها رو از لینک زیر دانلود کنن:
http://www.armaholic.com/list.php?c=arma3_files برای بزرک دیدن عکس ها کلیک کنید روی انها

ویرایش شده توسط Amir hossien
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...