رفتن به مطلب

نقد وبررسی کامل بتفیلد 4


Amir Hossien
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

با سلام خدمت دوستان من دراین تاپیک نقد وبررسی این بازی جذاب را قرار دادم لینک http://www.edge-online.com/review/battlefield-4-review/

با نزدیک شدن به اواخر نسل کنسول ها ایده ها نیز به پایان رسیده اند! با این که اواخر هر سال میلادی موجی از بهترین بازی های رایانه ای عرضه می شوند اما در اواخر این نسل این بازی ها فقط نسخه ای ارتقا یافته نسبت به نسخه های قبلی خود هستند. با این حال نمی توان آن ها را عناوین ضعیف خواند. برای مثال Batman: Arkham Origins یک عنوان بسیار زیبا بود که با ایجاد المان های جدید گیم پلی ای جذاب و زیبا را به بازیکنان تحویل میداد. به نظر این موضوع برای عنوان Battlefield 4  نیز صدق می کند. عنوانی که طرفداران خود را برای دو سال منتظر گذاشت و هم اکنون منتشر شده است. با اتمام این نسل کنسول ها انتظارات از IP های قدیمی مانند سری Battlefield نیز بالا می رود. بسیاری از افراد نسخه ی قبلی این عنوان را یک شکست در برابر Call Of Duty می دانستند. درست یا غلط بار دیگر این رقابت نمایان شده است و به گفته ی DICE این عنوان بسیار بهتر از دیگر عناوین خواهد بود. آیا Battlefield 4 توانسته است طرفداران و مشتاقان خود را خوشحال و راضی نگه دارد؟ برای پاسخ به چنین سوالی باید این عنوان را از چند وجهه بررسی و نقد کنیم.

داستان:

داستان BF4 در سال 2020 یعنی 6 سال پس از اتفاقات نسخه ی قبلی این عنوان به وقوع می پیوندد. بازیکن در نقش یک عضو گروه ماموریت های ویژه ی ارتش دریایی آمریکا به نام دنیل رکر (Daniel Recker) قرار می گیرد. نام نیروی ویژه ای که رکر در آن قرار دارد Tombstone می باشد. این گروه متشکل از  Dunn ,Irish , Pac و Kovic  می باشد. در طی داستان یک زن به نام Hanna که یک آمریکایی چینی تبار می باشد نیز به گروه می پیوندد. در این سال ها وضعیت سیاسی کشور ها و ابر قدرت ها نیز مناسب نیست و احتمال وقوع جنگ خونی دیگری بین این کشور ها وجود دارد. در این بین احتمال جنگ بین آمریکا و روسیه وجود دارد و مشکل بزرگتر دخالت چین در این جنگ می باشد. در داخل کشور چین جنگی داخلی بین نیرو های نظامی و شهروندان به شروع می شود و کوویک (Kovic) و هانا (Hanna) در بخش VIP یک هتل در مرکز این جنگ داخلی قرار می گیرند. رکر و دو همراهش یعنی آیریش (Irish) و پک (Pac) مامور می شوند تا آن ها را به مقر فرماندهی برگردانند در حین انجام ماموریت ارتش چین متوجه حضور سربازان آمریکایی می شود و به همین دلیل پس از آن شروع به حمله های متعدد به تاسیسات و نیرو های آمریکایی می کند و داستان با ماموریت های متفاوت ادامه پیدا می کند.

داستان بازی چنگی به دل نمی زند و به صراحت می توان گفت که نمی توان آن را یک داستان کامل خواند. همانطور که گفته بود آن ها تمرکز خود را در بخش چند نفره گذاشتند و حتی حاظر به عرضه ی یک عنوانی بودند که فقط چند نفره باشد حتی اگر بخش تکنفره نداشت ! این سیاست نیز باعث شد که داستانی ساده و معمولی  برای این عنوان انتخاب شود که حتی برای یک عنوان شوتر اول شخص هم مناسب نباشد.Battlefield-4-review-610x343.jpgگرافیک:

المانی که نسخه های مختلف سری Battlefield را بسیار محبوب کرد گرافیک بی نظیر و تخریب پذیری های بسیار زیبای آن بود. این سنت در BF4 نیز حفظ شده است و به سطوح بالایی رسیده است.  این بازی با موتور Frostbite 3 ساخته شده است که در این عنوان از نسل سوم آن استفاده شده است. محیط های پرگرافیک و البته تخریب پذیر که بازیکنان قالبیت تقابل با تک تک آن ها را دارند از ویژگی های منحصر به فرد این عنوان می باشد. این تخریب پذیری نه تنها در بخش تکنفره بسیار چشمگیر می باشد بلکه در بخش چند نفره نیز به وضوح دیده می شود. طراحی شخصیت ها و رفتار های بازیکنان و حتی دشمنان آنچنان طبیعی می باشند که مرز بین انیمیشن ها و بازی ها را شکسته اند و قطعا در آینده ای نزدیک فرقی بین واقعیت و بازی های رایانه ای وجود نخواهد داشت. ناراحتی ها , خوشحالی ها و هیجان همگی و همگی در چهره های شخصیت های بازی کاملا گویا و مشخص می باشند. احساسات آن ها نیز چنین معقوله ای را دنبال می کند. فیزیک بدنی شخصیت ها ,دویدن ها و راه رفتن های آن ها نیز کاملا طبیعی می باشند. هوش مصنوعی دشمنان بسیار دقیق و مناسب می باشد و در بعضی از مواقع می توان بسیار چالش برانگیز هم باشد. با این حال با توجه به سنگینی بازی و کم بودن قدرت پلتفرم های نسل حاضر مشکلات و باگ های ریز و درشتی در بازی دیده می شود. یکی از این مشکلات دیر لود شدن فضای اطراف می باشد که نمی توان آن را مشکل بازی دانست اما قطعا از مشکلات این نسل از کنسول های بازی می باشد. در کل می توان گفت که مشکلات گرافیکی در رایانه های شخصی به مراتب کمتر از نسخه های کنسولی می باشد. طراحی اسلحه ها و ابزار جنگی همچون تانک و قایق ها بسیار دقیق می باشند. نور پردازی همواره در این سری زیبا بوده است و از عوامل زیبا نشان دادن بازی ! در این نسخه نیز این موضوع حفظ شده است و نور پردازی بسیار زیبا می باشد هرچند که سایه ها در بازی اصلا مناسب نیستند. وجود افکت های باران و طوفان در بازی آن را بسیار مهیج و زیبا کرده است که تجربه ای زیبا و تا حدی جدید می باشد. طراحی منو های بازی نیز بسیار زیبا می باشند و از آن خشکی و بی روحی ای که نسخه ی قبلی بازی داشت در آمده اند.

Battlefield-4-review-2-610x343.jpgموسیقی و صداگذاری:

صداگذاری این نسخه همانند نسخه ی قبلی بسیار زیبا و حماسی می باشد. صداگذاری آن به گونه ایست که حس حضور در یک جنگ واقعی را به بازیکن القا می کند. صدای تیر ها و موشک ها و تک تک حرکت ها همگی کاملا دقیق و با وسواس زیادی کار شده اند. صدای تخریب اجسام در محیط ها با یکدیگر متفاوت هست. صدای باران و سیل و طوفان همگی بسیار زیبا می باشند. در قسمت تنظیمات بازی بخشی وجود دارد که بازیکن می تواند از طریق آن نوع صدا را به گونه های مختف تغییر دهد تا حس مورد نظر خود را پیدا کند ! این امکانات تا حدودی به امتیازات این عنوان نسبت به رقیب خود می افزاید. صداگذاری شخصیت های بازی کاملا شیوا و رسا می باشد. داد ها و فریاد ها و ناله ها همه و همه در بازی حس درد و سختی حضور در یک جنگ واقعی را به بازیکن القا می کند. صداگذاری شخصیت ها توسط صداگذاران معروف بازی های رایانه ای و برخی ستاره های هالیوودی انجام شده است که با شخصیت های موجود در بازی مطابقت کامل را دارد. با این حال تنها مشکلی که می توان از این بخش گفت صدای شخصیت هانا می باشد که اولین شخصیت زن در این سری بازی می باشد. با این که این ایده بسیار مناسب بود اما باید گفت که دایس حداقل از پس این قسمت از این شخصیت بر نیامده است. دلیل آن هم این است که باید گفت که صدای این شخصیت کمی در درگیری ها و جنگ ها مصنوعی و غیر طبیعی می باشد و دیالوگ های این شخصیت نسبت به بقیه پر تکرار تر و البته تکراری تر می باشد.

Battlefield-4-review-3-610x343.jpg

المان هایی که یک اکشن اول شخص دارد همواره در گیم پلی یکسان می باشد و BF4 از این لحاظ المان های جدیدی در خود ندارد. عنوان BF4 را می توان از لحاظ بخش آملاین و چند نفره بررسی بسیار بیشتری کرد. با این حال تغییراتی در بازی انجام داده شده است. اسلحه های بازی بسیار زیاد و متعدد هستند و در طی بازی بازیکن را در هر شرایط پشتیبانی می کند. المان اصلی بخش گیم پلی هیجان و غافل گیری های مختلفی است که در سری Battlefield همواره معروف بوده است و بازیکنان را به وجد می آورده است. با کوتاه بودن بخش گیم پلی بازیکنان کمتر احساس تکراری بودن را به خود می گیرند. دلیل آن هم این است که در هر مرحله ابزار و وسایل جدید برای استفاده وجود دارند که شکل کلی گیم پلی را در آن قسمت تغییر می دهند. نشانه گیری و تیر اندازی نیز به مانند گذشته زیبا و مناسب می باشند. در بازی Collectable هایی وجود دارند که باعث باز شدن برخی از اسلحه ها و Dog Tag ها می شوند که چه در بخش تکنفره و یا چند نفره کار آمد خواهند بود. المان جدید و بزرگی که در این بخش به وجود آمده است نحوه ی امتیازدهی می باشد. این سیستم در بخش چند نفره ی نسخه های قبلی وجد داشت اما در این نسخه علاوه بر بخش چند نفره در بخش تکنفره نیز شاهد آن هستیم. هرچه بازیکنان در داستان بازی بهتر عمل کنند امتیاز های بیشتری را می گیرند که در بخش آنلاین کار آمد خواهند بود. استفاده ی از تانک , اتومبیل ها و ابزار مختلف سبب تنوع گیم پلی بازی می شوند. همانطور که توضیح داده شد تخریب پذیری نیز در این عنوان به اوج خود رسیده است برای مثال با انفجار یک C4 یک خانه ی مسکونی به قدری طبیعی و زیرا تخریب می شود که به راستی بازیکن را متعجب می کند. به طور کل می توان گفت امکانات و آپشن های در نظر گرفته شده در این بخش نسبت به BF3 بیشتر است.

Battlefield-4-review-4-610x343.jpg

گیم پلی: - 9.5
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خسته نباشی :) خوب بود

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با اینکه طرفدار پر و پا قرض بتل هستم اما اصلا نمیشه زیرش زد که بخش سینگلش ضعیفه !! و کلا بتلفیلد به بخش مولتی میپردازه تا تک نفره...و شاید تک نفره به عنوان معرفی باشه فقط..وگرنه همه کسائی که اورجینال خرید میکنن به عشق مولتی میخرن نه تک نفره ...

 

در کل گرافیکش قابل مقایسه نیست با رقیباش ... همه چیش عالیه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

حتما کال آف گوستس بهترش از آب در میاد چون  روز اول 1میلیارد فروش داشته رتبه gta v  رو شکوند

نه دوست عزیز نمرات cod ghosts پایینتره نقد اونم تا فردا یا پس فردا میزارم باید ترجمه شه خیلی 

نمرات بازی ها رو تو این تاپیک گذاشتمhttp://lioncomputer.ir/forum/index.php?showtopic=23720

ویرایش شده توسط Amir hossien
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
دوستان سوالی داشتم

من شنیدم نیاز به نصب اجباری داره خواستم ببینم میشه این نصب رو روی فلش هم انجام داد؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

 

دوستان سوالی داشتم
من شنیدم نیاز به نصب اجباری داره خواستم ببینم میشه این نصب رو روی فلش هم انجام داد؟

 

من اطلاعی ندارم وحجم نصبیش  تقریبا 35 گیگ هست اگر هم بشه باید یه فلش 64 گیگ داشته باشین

ویرایش شده توسط Amir hossien
لینک به دیدگاه
Share on other sites

با اینکه طرفدار پر و پا قرض بتل هستم اما اصلا نمیشه زیرش زد که بخش سینگلش ضعیفه !! و کلا بتلفیلد به بخش مولتی میپردازه تا تک نفره...و شاید تک نفره به عنوان معرفی باشه فقط..وگرنه همه کسائی که اورجینال خرید میکنن به عشق مولتی میخرن نه تک نفره ...

 

در کل گرافیکش قابل مقایسه نیست با رقیباش ... همه چیش عالیه 

البته بیشتر بازی ها تمرکزشون  روی مولتیه تا سینگل 

مولتی بازی کردن یه حس دیگه است سینگل یه حس دیگه

ویرایش شده توسط Amir hossien
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...

کسی اکانت ORIGIN داره من پایم به دست MP بزنیم 

 

ORIGIN : TANBE2010

STEAM : ENISKON

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...