رفتن به مطلب

چگونه صفحه کلیدی تمیز داشته باشیم


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

چگونه صفحه کلیدی تمیز داشته باشیم

 

شاید بد نباشد بدانید کیبورد شما، از جمله لوازم آلوده ی کامپیوترتان است. جایی که در تماس مستقیم دست هایتان نیز هست. اما چگونه صفحه کلیدی تمیز داشته باشیم ؟

برای اکثر کاربران دنیای تکنولوژی کثیف شدن صفحه کلید امری رایج است که می‌تواند برروی عملکرد آن تاثیری منفی داشته باشد. اما برای داشتن یک صفحه کلید تمیز چه باید کرد؟

 

اولین موجودات آزار دهنده برروی صفحه کلید گرد و غبارها هستند. برای خلاص از شر این کثیفی ها می‌توانید از یک برس نرم استفاده کنید تا از شر گرد و غبارها خلاص شوید. ممکن است گاهی اوقات جرم ها هم روی کلید های صفحه کلید را بپوشانند. برای از بین بردن این جرم ها دو راه در پیش رو دارید .اول استفاده از جرم گیرهای مخصوص لوازم الکترونیکی و دوم استفاده از الکل ایزوپروپیل. با استفاده از گوش پاک کن و این مواد می توانید صفحه کلید خود را بیشتر جلا دهید.

 

 

حال نوبت به کثیف ترین قسمت یعنی زیر صفحه کلید است ابتدا با وسیله ای مانند پیچ گوشتی یا چاقو کلید ها را از جایشان دربیاورید. مواظب باشید با دکمه ها چندان خشمگین برخورد نکنید چرا که غیرقابل استفاده خواهند شد. سپس گرد و غبار زیر صفحه کلید را با حوله، جارو برقی و غیره پاک کنید. اگر تک‌تک کلیدها کثیف هستند می‌توانید از مسواک برای تمیز کردن آن کمک بگیرید. همچنین اگر زیر کلیدها جرم گرفته، از آن مواد پاک کننده برای از بین بردن آنها استفاده کنید.

 

در پایان کار هنگام قرار دادن کلید ها بر روی صفحه کلید دقت کنید میله ها در جای مخصوص خود قرار بگیرند. با انجام این کارهای مراقبتی ، می توانید همیشه کیبورد تمیزی داشته باشید. فراموش نکنید تمیزی کیبورد به معنای افزایش عمر مفید آن نیز هست. پس از نظافت این وسیله کوچک و مهم غافل نشوید.

 

منبع: ایسنا

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ايسنا خسته نباشه. بيش از 100 تا كليد رو دونه به دونه دربيارى و زيرش رو تمييز كنى بعد دونه به دونه نصبش كنى.
شكنجه هاى زندان آلكاتراز بهتر از اينه.

ویرایش شده توسط ARMIN 2012
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خوب من یکی دوتا راه دیگه میگم خیلی راحتر تر هست و نسبتا هم اثربخش !

 

قلم مو !

قلم موی خشک رو بین دکمه ها بکشید و در انتها کیبرد رو روی میز برعکس کنید و کم کم ضربه و تکان دهید تا غبار ها و آشغال ها خارج شوند.نهایتا با پاک کننده و دستمال نخی بدون پرز میز و سطح کیبرد(روی دکمه ها) خودتون رو تمیز کنید.

روش دوم مشابه روش اول از همون قلم مو استفاده کرده و اگر بین دکمه های کیبردتون کمی فاصله هست با دمنده میان آنها بگیرید تا خاک ها و خرده های داخل کیبرد خارج شود.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...