رفتن به مطلب

Open CL در مقابل Cuda


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

درود به همه ی بچه های انجمن،

 

تفاوت Open CL با Open GL در محاسبه ها چیست؟
 

 

برای محاسبه کارهای گرافیکی که Real Time GPU Computing هستند، Open CL بهتر از همه است. مثلا در VrayRT

1. آیا این ادعا صحیح است؟ بله/خیر ؟

 

2. ممکنه رابطه ی Open CL رو با Open GL و DirectX و Direct3D هم بنویسید !؟ و اینکه Nvidia از کدام ها ساپورت می کنه؟

 

3. همچنین امکانش هست که در مورد معماری های بکاررفته در GPU ها از جمله Fermi, Tesla or Kepler خلاصه ای بنویسید و ایده آل کاراییشون رو بنویسید. مثلا برای چه چیزی خوب هستند یا نیستند !

 

4. بجز CUDA چه پردازنده های دیگری هست؟ در Nvidia و AMD

 

سپاس فراوان

ویرایش شده توسط niegrau
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

من فکر کنم CUDA ربطی به OPEN CL نداره

چون CUDA همون ریز پردازنده های به کار رفته در داخل پردازنده های گرافیکی شرکت انودیاست و سخت افزاریه

و OPEN CL هم یک رابط برنامه نویسی هست برای کارهای رندرینگ و نه بازی و نرم افزاریه

هر دو شرکت AMD و انودیا هر دوشون از OPEN CL پشتیبانی میکنن منتها کاراییشون در استفاده از OPEN CL متفاوته

لینک به دیدگاه
Share on other sites

پست اصلی تصحیح شد دوست عزیز. ممنونم

درود

من فکر کنم CUDA ربطی به OPEN CL نداره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تسلا

 

(با عرض پوزش وقت ترجمه ندارم)

The Tesla graphics processing unit (GPU) is Nvidia's third brand of GPUs designed as a general purpose GPU. It is based on high-end GPUs from the G80 series onward with elements from the Quadro series.

 

With their very high computational power (measured in floating point operations per second or FLOPS) compared to microprocessors, the Tesla products target the high performance computing market.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود به همه ی بچه های انجمن،

 

تفاوت Open CL با Open GL در محاسبه ها چیست؟

 

 

برای محاسبه کارهای گرافیکی که Real Time GPU Computing هستند، Open CL بهتر از همه است. مثلا در VrayRT

1. آیا این ادعا صحیح است؟ بله/خیر ؟

 

2. ممکنه رابطه ی Open CL رو با Open GL و DirectX و Direct3D هم بنویسید !؟ و اینکه Nvidia از کدام ها ساپورت می کنه؟

 

3. همچنین امکانش هست که در مورد معماری های بکاررفته در GPU ها از جمله Fermi, Tesla or Kepler خلاصه ای بنویسید و ایده آل کاراییشون رو بنویسید. مثلا برای چه چیزی خوب هستند یا نیستند !

 

4. بجز CUDA چه پردازنده های دیگری هست؟ در Nvidia و AMD

 

سپاس فراوان

 

Open GL یه سری API گرافیکی هستند برای کارای مختلف مثل نور پردازی ، سایه زنی و ...

مثل Direct3D اما کاربردش فرق داره از اون سریعتر و مولتی پلتفورمه (همه جا اجرا میشه)

چیکار میکنه ؟ این یک رابط بین نرم افزار و سخت افزار هست

یک مثال خیلی آماتوری میزنم :

مثلا بجای اینکه یک توپ بکشیم ، میگیم یه توپ بکش ، OPenGL میاد خودش توپ رو میکشه   (مثال غیر واقعی بود ، اصلا  به این شکل اتفاق نمی افته ، دوستان گیر ندن لطفا ^_^ )

 

اما OPENCL کلا یه داستانه دیگه هست

OPENCL هم یک سری API داره که توسط اونا میشه پرداش های مربوط به CPU توسط GPU هم انجام بشه

 

مثلا یک برنامه معمولی برای محاسبه عدد Pi نوشتید و کلا از CPU استفاده میکنه(چون محاسبه عدد، کار گرافیکی نیست ، پس تو این مدت GPU خوابیده اما cpu صد در صد زیر فشاره)

اما اگه همون برنامه محاسبه PI رو با استفاده openCL بنویسی ، برنامه از GPU برای حساب کتاب استفاده میکنه.

 

 

2. ممکنه رابطه ی Open CL رو با Open GL و DirectX و Direct3D هم بنویسید !؟ و اینکه Nvidia از کدام ها ساپورت می کنه؟

 
nVIDIA همه رو ساپورت میکنه اما در پردازش OpenCL کارت های AMD یک سروگردن بالاتر هستند.
ویرایش شده توسط Saeed#
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان عزیز اگه سئوال و مشکلی داشتن برای اون تاپیک جداگانه بزنن

با تشکر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

 

Open GL یه سری API گرافیکی هستند برای کارای مختلف مثل نور پردازی ، سایه زنی و ...

مثل DirectX اما کاربردش فرق داره از DX سریعتر و مولتی پلتفورمه (همه جا اجرا میشه)

چیکار میکنه ؟ این یک رابط بین نرم افزار و سخت افزار هست

یک مثال خیلی آماتوری میزنم :

مثلا بجای اینکه یک توپ بکشیم ، میگیم یه توپ بکش ، OPenGL میاد خودش توپ رو میکشه   (مثال غیر واقعی بود ، اصلا  به این شکل اتفاق نمی افته ، دوستان گیر ندن لطفا ^_^ )

 

اما OPENCL کلا یه داستانه دیگه هست

OPENCL هم یک سری API داره که توسط اونا میشه پرداش های مربوط به CPU توسط GPU هم انجام بشه

 

مثلا یک برنامه معمولی برای محاسبه عدد Pi نوشتید و کلا از CPU استفاده میکنه(چون محاسبه عدد، کار گرافیکی نیست ، پس تو این مدت GPU خوابیده اما cpu صد در صد زیر فشاره)

اما اگه همون برنامه محاسبه PI رو با استفاده openCL بنویسی ، برنامه از GPU برای حساب کتاب استفاده میکنه.

 

 

2. ممکنه رابطه ی Open CL رو با Open GL و DirectX و Direct3D هم بنویسید !؟ و اینکه Nvidia از کدام ها ساپورت می کنه؟

 
nVIDIA همه رو ساپورت میکنه اما در پردازش OpenCL کارت های AMD یک سروگردن بالاتر هستند.

 

عالی بود سعید جان

 

Direct 3D چطور بعد ؟ 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

Direct3D

Direct3D is part of Microsoft's DirectX application programming interface (API)

 

و کلا اکثر چیزایی که اولش Direct داره جزئی از همون DirectX معروف هستند. ^_^ 

ویرایش شده توسط Saeed#
لینک به دیدگاه
Share on other sites

Direct3D

Direct3D is part of Microsoft's DirectX application programming interface (API)

 

و کلا اکثر چیزایی که اولش Direct داره جزئی از همون DirectX معروف هستند. ^_^ 

 

در مورد معماری Fermi - Kepler - Tesla چیزی میدونید؟ 

 

و اینکه بجز هسته ی Cuda دیگه چیا هست؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...