رفتن به مطلب

در مورد برنامه های AMD برای APU ها بیشتر بدانیم


Recommended Posts

افشای اخیر برنامه های AMD برای سالهای 2014 و 2015 دورنمایی را تشریح کرده که در آن چیپ های سری FX حداقل تا سال 2015 بدون تغییر باقی می مانند . واقعیتی که باعث شده برخی تحلیلگران بر این باور باشند که AMD قصد دارد بازار CPU رو ترک کند و به جای آن بر روی APU ها تمرکز نماید . در واقع تصاویر افشا شده این موضوع را که APU های متعددی در خط تولید قرار دارند تایید می کنند . بیایید کمی بیشتر در مورد آنها بدانیم .

 

bj0455oilrptvuxecxtc_thumb.jpg

 

بر اساس اطلاعات جدیدی که بدست آمده ،انتظار می رود خانواده APU های Kaveri در ژانویه 2014 تا حداقل یک سال بعد که APU های جدید با نام Carrizo ( که برای اولین بار دارای هسته های Excavator X86 خواهند بود ) وارد بازار می شوند ، در بازار حضور موفقی داشته باشند . با این حال چیپ شباهت زیادی به Kaveri داشته و با استفاده از شکل قدیمی سوکت FM2+ با بوردهای دارای چیپست A88X و A78 سازگار خواهد بود . همچنین APU موسوم به Carrizo دارای کنترلر دو کاناله حافظه DDR3 ، اسلات PCI-E 3.0 و تکنولوژیهای دیگری مانند TrueAudio, Mantle, DirextX 11.2, OpenCL 2.0,برنامه نویسی HAS و موارد دیگری نیز خواهد بود . Carrizo می تواند در اندازه های 20nm ، 28nm و 14nm ساخته شود . اما هنوز باید منتظر ماند و دید .

 

zkgkdswfnh1mfakwpazl_thumb.jpg

 

در سال 2014 شرکت AMD  یک خانواده ارزان قیمت از APU ها را نیز به نام Beema معرفی خواهد کرد . این چیپ برای پشتیبانی از کامپیوتر های دسکتاپ طراحی شده و تا اوسط 2014 باید به بازار عرضه شود . چیپ APU دیگری به نام Mullins در اوایل 2014 به بازار خواهد آمد .

منبع : hitechreview

 

ترجمه : حامد قربانی

ویرایش شده توسط Hamed
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ممنون حامد جان.

اگر AMD مصرف رو بتونه کاهش بده و بتونه قدرت هم در هر نسل بیش از 15 درصد افزایش پیدا بده(پردازش گرافیکی و پردازش اصلی) در سالهای آینده بازار لپتاپ ها رو به سمت خودش می کشونه ...

ویرایش شده توسط HeX
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...