رفتن به مطلب

شرح مشخصات مادربورد ASRock Fatal1ty 990FX Killer


Recommended Posts

oexmmawtf51nmxl3gvm0.jpg


امروز اولین شرح مشخصات ASRock Fatal1ty 990FX Killer  ارائه شد که توسط شرکت ازراک به طعنه گفته شده که اگر این پایان AM3+ نباشد این مادربورد می تواند در نهایت یکی از پر امکانات ترین مادربورد های سوکت AM3+ لقب بگیرد . Fatal1ty 990FX Killer یک مادربورد با اندازه کامل ATX می باشد که برای بازی با قابلیت استفاده از حداکثر دو کارت گرافیک ( هرچند دارای سه شکاف توسعه PCI-E16x است )   طراحی شده است . به نظر می رسد که در این طراحی به بازی بیشتر از اورکلاک توجه شده است . این بورد توان مورد نیاز خود را از اتصال دهنده های 24 پین ATX و 8 پین EPS به همراه یک اتصال دهنده 4 پین Molex اختیاری برای تثبیت توان مورد نیاز کارتهای اضافی ، تامین می کند . برای پردازنده AM3+ از یک VRM ده فاز که توسط یک هیت سینک مستقل از خنک کننده پل شمالی سرد می شود ( مثلا هیچ هیپ پایپی به هر دو خنک کننده متصل نیست ) ، استفاده می کند . همینطور دارای 4 اسلات حافظه DDR3 بوده که از 64GB حافظه تا فرکانس 2400MHz در حالت 2 کاناله پشتیبانی می کند و به پل شمالی 990FX اتصال HyperTransport با سرعت بیشتر از 5.2GT/s دارد .

 

 

ybg8fc12mmx6oyla216.jpg

 

ihmm8w3maqywsydyzun.jpg


چیپست AMD 990FX امکان استفاده از 2 اسلات PCI-E2.0 16x را می دهد و اسلات سوم که PCI-E2.0 4x است احتمالا به پل جنوبی SB950 متصل می باشد . پل جنوبی پنج پورت SATA 6Gb/s و یک پورت eSATA را اداره می کند  . با نمایش امروز مادربورد Fatal1ty 990FX Killer ، مشخص شد که این بورد در میان اولین بوردهایی قرار می گیرد که از اسلات M.2 که یک اتصال گسترش داده شده PCI-E است ، استفاده می کند . SSD های متصل به PCIe با پهنای باند بیشتر می توانند سریعتر باشند . تمامی پورت های USB3.0 ارائه شده در پنل پشت و یا اینترنال به وسیله کنترلر دیگری به غیر از چیپست اصلی هدایت  می شوند . کارت شبکه سیمی از کنترلر شبکه Killer E2200 که برای بازی بهینه شده استفاده می کند . بورد دارای کارت صدای 7.1 کاناله HD به همراه SNR CODEC بالا ، PCB ایزوله شده برای جلوگیری از نویز الکتریکی و محافظ EMI برای CODEC می باشد که ازراک در مجموع آنها را Purity Sound می نامد . بورد توسط بایوس AMI UEFI کنترل می شود که کاملا از بوت حفاظت شده ویندوز 8 پشتیبانی می کند .

 

 


832y0j7kx6v3jxlhj4.png

منبع : techpowerup

ترجمه : حامد قربانی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...