رفتن به مطلب

کیس مدینگ - سیه سپر (Case Modding - Black Shield)


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

به نام خدا

 

مقدمه: در فرآیند مدینگ کیس پارامتر های گوناگونی می تواند مدنظر قرار گیرد. استفاده از هر یک از این پارامتر ها به خلاقیت، تجربه، منابع مالی و نیز دسترسی به امکانات به روز بستگی خواهد داشت. لیکن استفاده بهینه و خلاقانه از امکانات کم ارزش موجود، این فرآیند را به امری جذاب مبدل می سازد. لذا مهم نیست که یک مدینگ چقدر هزینه برمیدارد، مهم اینست که از این فرآیند چه مقدار لذت نصیب فرد میگردد. در نتیجه دلیل ترغیب شخص برای عمل مدینگ چیزی جز لذت از فرآیند کار و نتیجه نهایی آن -هر قدر پیش پا افتاده و ساده- نیست. 

در پروژه ای که آن را در نگاه نخست سیه سپر یا معادل لاتین Black Shield نام نهاده ام، سعی کردم از کیس TVM (برندی ایرانی و نام آشنا) قدیمی خود نهایت استفاده را ببرم، کیس مذکور مربوط به سیستم پنتیوم III ام بود که در سال 1375 خریداری شده بود و دیگر چهره دوست داشتنی و ساده اش با سیستم امروزی ترم سازگاری نداشت. 

این همان کیس TVM ساده و سفیدی است که شرح آن پیش تر رفت:

post-13537-0-25823200-1387633443_thumb.jpg

 

در تصویر زیر نتیجه نهایی کار قابل مشاهده است:

post-13537-0-72375500-1387631696_thumb.jpg

 

مدینگ: در اولین مرحله؛ پس از اینکه به کمک یکی از دوستان عزیزم درب سمت راست کیس را بوسیله قیچی برقی برش دادیم، به وسیله سوهان لبه ها را صاف و هموار کردم (کاری پر سر و صدا که در محیط خانه بسی دشوار بود) سپس از پلکسی شفاف جهت پوشاندن آن استفاده کردم البته پس از رنگ آمیزی.

 

اگر بخواهم از دیگر مراحل انجام پروژه توضیحات مختصری بدهم باید از فرآیند زمان بر و نسبتا هزینه بر رنگ آمیزی آن شروع کنم. جهت رنگ آمیزی از لینک این دوست عزیز بهره بردم: http://case-mods.linear1.org که در آن به نوعی رنگ آمیزی صفحات فلزی و شیوه کلاسیک رنگ آمیزی اتومبیل شرح داده شده است. از شرح فرآیند رنگ آمیزی صرف نظر میکنم و دوستان میتوانند از لینک مذکور نهایت استفاده را ببرند لیکن باید بدانید که باید صبر جزیلی به خرج بدهید وگرنه نتیجه دلخواه نخواهد شد. برای این کار چون اسپری آستری پیدا نکردم مجبور شدم از اسپری مات مشکی در تمام مراحل استفاده کنم که باعث اتلاف وقت زیادی شد چون برای هر مرحله بیش از دو روز وقت لازم است تا رنگ بطور کامل خشک شود ولی اسپری آستر در عرض چند ساعت میخشکد. کاغذ سمباده نیز باید با ظرافت و وسواس خاصی استفاده شود وگرنه رنگ را برده و بالاجبار مجددا باید رنگ پاشیده شده، خشک شده و سمباده شود. پس باید احتیاط فراوان کرد. در پایان و پس از چند هفته تلاش و خرج کردن چهار قوطی اسپری مشکی و سه قوطی اسپری کیلر، زمان هیجان انگیز پولیش کشیدن فرا رسید که برای آن از ماده برق کننده سطوح جلاسنج استفاده کردم. همانطورکه در تصویر زیر میبینید هنگام پولیش کردن سطح همچون آینه شده و تصویر خود را نیز میتوان در آن دید. رسیدن به چنین نتیجه ای که حتی از این هم میتوان بهتر بود نیازمند رنگ و کیلر خوب و همچنین سطحی صاف و بدون ناهمواری است. در ادامه تصاویری از رفلکشن عالی و عجیب کیس پس از رنگ آمیزی آن به نمایش درآمده است:

post-13537-0-15624200-1387632768_thumb.jpg

جلوی کیس:

post-13537-0-75438900-1387632865_thumb.jpg

بالای کیس و آنتن کارت wifi:

post-13537-0-51838800-1387632883_thumb.jpg

درب سمت چپ کیس:

post-13537-0-50232700-1387633264_thumb.jpg

باز هم درب سمت چپ کیس:

post-13537-0-70567600-1387633298_thumb.jpg

 

همانطور که در تصویر ذیل مشاهده خواهید فرمود، کیس پس از باز شدن و رنگ آمیزی به صورت شاسی معکوس بسته شد. بدین ترتیب پاور در قسمت پایین کیس قرار گرفت و خشاب های PCI بالا رفتند و درب کیس از سمت راست باز میشود. یکی از محاسن این عمل در البته پروژه من، ارضای این ایده بود که کارت wifi در بالا قرار بگیرد، بدین طریق آنتن کارت از کیس بیرون زده و نمای جالبی به آن میدهد، ضمن اینکه انتظار میرود سیگنال دهی بهبود یابد. همچنین از ایده کیس X-Pars استفاده کردم و از فن Gamma Archer به جهت تن رنگ آبی آن و بزرگ بودن پره ها استفاده کردم (فن خوبی است اما انتظار صدای کمتری از آن میرفت). همانطور که مشاهده میشود تون رنگی که در پی آن بودم مشکی و آبی بوده است. لذا قطعه ای همچون پاور که رنگ طوسی داشت را به وسیله برچسب مشکی کردم، که البته میشد آن را رنگ هم کرد ولی چون گارانتی آن از بین میرفت این عمل انجام نشد. در این بخش یک ایده کوچک به کار رفته است و آن جمع آوری اضافات سیم های پاور در جعبه مقوایی ساده و کوچکی است که دقیقا به پاور چسبانده شده است گویی ابعاد پاور بیشتر شده و از مربع به مستطیل تغییر شکل داده است که البته در تصاویر مشخص نیست.

post-13537-0-28366100-1387635705_thumb.jpg

 

از دیگر کار های صورت گرفته:  رنگ آمیزی دی وی دی رایتر و سی دی رایتر همچنین فلاپی درایو؛ تعویض ال ای دی های قطعات مذکور و تبدیل آنها از سبز به آبی؛ استفاده از پلکسی مشکی بعنوان درپوش جلوی کیس زیر اپتیکال درایو ها؛ ساخت مبتکرانه یو اس بی هاب در جلوی کیس بالای فلاپی درایو با استفاده از یک اکسترنال هاب بلااستفاده و یک صفحه کوچک پلکسی مشکی (که با لیزر جای یو اس بی ها سوراخ شد)؛ استفاده از فیش های خروجی کارت صدای یک مادربورد سوخته در سمت راست قاب جلوی کیس و سیم کشی آنها و اتصالشان به Front Panel مادربورد که این امکان را به کاربر میدهد تا از جلو هدفون خود را به کامپیوتر متصل کند و به پشت کیس مراجعه نکند. در این بین پدر بزرگوارم بعد از اینکه نتیجه کار را دیدند لطف کردند یک ال ای دی 32 اینچی به جای مانیتور CRT به بنده هدیه کردند که در تصویر دیده میشود:

post-13537-0-30918100-1387638117_thumb.jpg

 

کاهش نویز و دما: یکی از مواردی که برای من به شخصه خیلی مهم بود کاهش صدای تولیدی ناشی از فن ها و هارد ها بود. خوشبختانه فن پاور و سی پی یو کم صدا بودند اما دو عدد فن 8 سانتی در اختیار داشتم که به علت دور بالا (نزدیک 5000 دور در دقیقه) و کوچک بودن پره ها، نویز و صدای نسبتا زیادی تولید میکردند. جایی که قصد داشتم آنها را به کار ببرم یکی در درب کیس بود جهت تهویه داخل کیس و دیگری کنار هارد ها جهت خنک کردن هارد های IDE که گرمای واقعا زیادی تولید میکنند (نزدیک 60 درجه). برای کاهش این مسئله، باید ولتاژ ورودی فن ها را کاهش میدادم، مادربورد 12 ولت به هر کدام میدهد که برای کاهش دور فن هارد ها از مقاومت استفاده شد، یعنی فن و مقاومت با هم سری شدند، و برای کاهش دور فن درب کیس آن را به چهار ال ای دی آبی مجهز کردم (به وسیله سوراخ کردن دیواره فن و چسباندن ال ای دی ها در آن)، ال ای دی ها را با خود فن سری کردم لذا دیگر نیاز به مقاومت نبود و هم دور فن کم شده بود (2000 دور در دقیقه) و هم ال ای دی ها به ولتاژ خود میرسیدند جوری که نسوزند، سیم کشی هم از پشت فن به صورت هوشمندانه صورت گرفت جوری که از مقابل قابل رویت نباشد. 

تدبیر دیگر جهت کاهش نویز، هنگام پیچ کردن هارد ها برای اینکه لرزش هارد به بدنه کیس (در این کیس از ورق ضخیمی استفاده شده و بسیار سنگین است و بر خلاف کیس های امروزی صدا در آن طنین انداز میشود و عایق خوبی برای صدا و نویز نیست) منتقل نشود از واشر لاستیکی بین هارد و کیس استفاده شد و نتیجه قابل قبول بود. بدین صورت صدای خصوصا فن ها نامحسوس شد. ضمن اینکه دمای تمام قطعات به درجه بهینه ای رسید من جمله دمای کارت گرافیک که فاقد فن میباشد و فقط هیت سینک دارد از 70 درجه به 35 درجه کاهش یافت، یا Bridge های روی مادربورد به 30 تا 40 درجه محدود شدند و هارد ها از 60 درجه به 30 درجه کاهش دما دادند.

در فرآیند تهویه در حقیقت هوای تازه از درب کیس مستقیما به سینک کارت گرافیک میرسد همچنین فن هارد ها باعث چرخش هوای داخل کیس میشوند، از طرف دیگر فن سی پی یو به دلیل بزرگ بودن و شکل خاص هیت سینک اش باعث میشود که مقداری هوا به اطراف پراکنده شود و در نهایت پس از چرخش هوا در کیس به وسیله فن پاور و سوراخ های موجود در بدنه کیس از آن خارج گردد، بدین ترتیب همواره هوای داخل کیس تازه و خنک باقی میماند.

 

تصویر از جلوی کیس پشت صفحه پلکسی:

post-13537-0-80309000-1387639157_thumb.jpg

تصویر فن درب کیس:

post-13537-0-54858500-1387639512_thumb.jpg

تصویر از فیش های تعبیه شده جهت هدفون:

post-13537-0-45728100-1387639582_thumb.jpg

 

موس و کیبورد: یکی از کار های متفرقه انجام شده مشکی کردن موس و کیبورد بود. برای این کار قسمت های طوسی با استفاده از برچسبی به نام برچسب فیبر کربنی چسبانده و پوشانده شد که در تصاویر زیر میتوانید مشاهده بفرمایید. برچسب فیبر کربنی برچسب ماتی است که دارای بافت است که این بافت به شکل مربع مربع است.

post-13537-0-00511100-1387639877_thumb.jpg

 

حسن ختام: و به عنوان آخرین نکته؛ به جهت صرفه جویی در برق و اینکه نور داخل کیس شب ها هنگام خاموش بودن چراغ ها باعث آزار چشم نشود (چرا که نور ال ای دی آن هم از نوع آبی چشم را خسته میکند) از سیستم ساده ای بهره جستم. از قبل یک هدفون خراب موجود بود که اینجا به کار آمد، پیچ ولوم صدای هدفون را جدا کردم و در مسیر نوار های SMD قرار دادم، پیچ را هم در بالای کیس جاسازی کردم (شاید در تصاویر بتوانید آن را بیابید)، به همین سادگی ولوم صدا به ولوم نور تغییر کرد و این گونه نور داخل کیس تنظیم میشود، همانند تصویر زیر:

post-13537-0-44602700-1387640341_thumb.jpg

 

عذرخواهی به دلیل درازای سخن، قصدم در اختیار نهادن تجاربم نزد دوستان بود که امید دارم مفید فایده بوده باشد. پاسخگوی سوالات دوستان نیز خواهم بود. با تشکر از توجه شما

 

پی نوشت: هزینه تهیه و برش پلکسی با لیزر بعد از رنگ آمیزی جزء قابل توجه ترین هزینه هاست.

 

ویرایش شده توسط bowman
لینک به دیدگاه
Share on other sites

چندتا سوال دارم ! با چی رنگ کردین ؟ یعنی خودتون رنگ کردین یا دادین نقاشی و... ؟

چطور معکوس کردین قسمت شاسی رو ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

کار زیبایی بود.تبریک میگم.

 

 

ممنون داداشم خیلی زیباست 

 

قربون محبت همه عزیزان

لینک به دیدگاه
Share on other sites

چندتا سوال دارم ! با چی رنگ کردین ؟ یعنی خودتون رنگ کردین یا دادین نقاشی و... ؟

چطور معکوس کردین قسمت شاسی رو ؟

 

دوست عزیزم حسین جان من سعی کردم توضیحاتم رو خلاصه اما جامع بدم اما خب حرف بسیار است، در پاسخ شما عرض کنم که بله کلیه مراحل رنگ آمیزی با خودم بوده و ابزار رنگ آمیزی هم البته بسته به ابعاد کار متفاوته، برای من چهار تا اسپری مشکی مات، سه تا اسپری کیلر و شماره های مختلف کاغذ سمباده (از شماره 220 تا 1500) بوده. اول با سمباده 220 و 320 حسابی رنگ و برجستگی های کیس قبلی رو صاف کردم و بعد یه اسپری مشکی زدم. پر نزدم که شره کنه بله تو دو مرحله زدم. بعد مجدد سمباده این بار شماره 600 که اینجاش سخته چون چندبار باعث شد رنگ کامل بره و مجدد رنگ زدم. بعد که مطمئن شدم صاف صاف شده، اسپری کیلر رو بکار بردم. اینجاش هم خیلی زمان برد چون بعد از هر بار کیلر زدن باید سمباده 600 میزدم و چون کیلر شفافه سخت میشه فهمید آیا سمباده کیلر رو برده یا نه که این مرحله چند بار تکرار شد. نهایت بعد از همه اینا سمباده 1000 و 1500 رو بکار بردم که سطح رو کامل صاف میکرد و آخر سر هم پولیشش کردم که به نتیجه فعلی رسیدم. فقط یه نکته مهم اینکه باید و باید موقع سمباده زدن سطح رو خیس کنی وگرنه خیلی سریع رنگ رو میبره. البته منم بی تجربه بودم وگرنه رنگ کمتری نیاز میشد.

برای شاسی معکوس کردن باید کل کیس رو باز کنی یعنی هرچی پیچ داره باز بشه و با دریل و مته کوچیک همه میخ پرچ ها رو سوراخ کنی و در بیاری. بعد از رنگ آمیزی و اینا باید صفحه ای که مادربورد روش پیچ میشه رو برعکس کنی و مثلا اگه سمت راست کیس قرار گرفته الان باید سمت چپ ببندیش که به طور خودکار مجبوری برعکس و سر و ته ببندیش و با این کار مجبوری صفحه پشت کیس که جای پورت ها و اینهاست رو هم برعکس کنی. پس میبینی که جای پاور میاد پایین و خلاصه باید میخ پرچ و پیچ و اینها داشته باشی و کیس رو به صورت برعکس جمع کنی. امیدوارم متوجه شده باشی اگه جاییش گنگ بود بپرس.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

افرین عالی بود

فقط یه سوال شما برای کل عملیات برش لیزر بکار بردین؟میتونید کل هزینه هایی که برای برش کردید بگید؟

میشه بیشتر درباره این شیشه ای که بکار بردین توضیح بدین؟از کجا گیر اوردید وچند هزینش شده؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیزم حسین جان من سعی کردم توضیحاتم رو خلاصه اما جامع بدم اما خب حرف بسیار است، در پاسخ شما عرض کنم که بله کلیه مراحل رنگ آمیزی با خودم بوده و ابزار رنگ آمیزی هم البته بسته به ابعاد کار متفاوته، برای من چهار تا اسپری مشکی مات، سه تا اسپری کیلر و شماره های مختلف کاغذ سمباده (از شماره 220 تا 1500) بوده. اول با سمباده 220 و 320 حسابی رنگ و برجستگی های کیس قبلی رو صاف کردم و بعد یه اسپری مشکی زدم. پر نزدم که شره کنه بله تو دو مرحله زدم. بعد مجدد سمباده این بار شماره 600 که اینجاش سخته چون چندبار باعث شد رنگ کامل بره و مجدد رنگ زدم. بعد که مطمئن شدم صاف صاف شده، اسپری کیلر رو بکار بردم. اینجاش هم خیلی زمان برد چون بعد از هر بار کیلر زدن باید سمباده 600 میزدم و چون کیلر شفافه سخت میشه فهمید آیا سمباده کیلر رو برده یا نه که این مرحله چند بار تکرار شد. نهایت بعد از همه اینا سمباده 1000 و 1500 رو بکار بردم که سطح رو کامل صاف میکرد و آخر سر هم پولیشش کردم که به نتیجه فعلی رسیدم. فقط یه نکته مهم اینکه باید و باید موقع سمباده زدن سطح رو خیس کنی وگرنه خیلی سریع رنگ رو میبره. البته منم بی تجربه بودم وگرنه رنگ کمتری نیاز میشد.

برای شاسی معکوس کردن باید کل کیس رو باز کنی یعنی هرچی پیچ داره باز بشه و با دریل و مته کوچیک همه میخ پرچ ها رو سوراخ کنی و در بیاری. بعد از رنگ آمیزی و اینا باید صفحه ای که مادربورد روش پیچ میشه رو برعکس کنی و مثلا اگه سمت راست کیس قرار گرفته الان باید سمت چپ ببندیش که به طور خودکار مجبوری برعکس و سر و ته ببندیش و با این کار مجبوری صفحه پشت کیس که جای پورت ها و اینهاست رو هم برعکس کنی. پس میبینی که جای پاور میاد پایین و خلاصه باید میخ پرچ و پیچ و اینها داشته باشی و کیس رو به صورت برعکس جمع کنی. امیدوارم متوجه شده باشی اگه جاییش گنگ بود بپرس.

ممنون از توضیحات کاملتون 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

واقعا زیبا شده .. خسته نباشید دوست گلم

 

نظر لطف شماست ممنونم

 

افرین عالی بود

فقط یه سوال شما برای کل عملیات برش لیزر بکار بردین؟میتونید کل هزینه هایی که برای برش کردید بگید؟

میشه بیشتر درباره این شیشه ای که بکار بردین توضیح بدین؟از کجا گیر اوردید وچند هزینش شده؟

 

متشکرم؛ 

خواهش میکنم البته که توضیح میدم؛ به این شیشه ای که مشاهده فرمودید، تو بازار و عرف میگن پلکسی یا همون طلق که بر اساس ضخامت فروخته میشه. مثلا اگه اشتباه نکنم مال من 2 میل بود، دقیقا مثل شیشه که بر اساس ضخامتش فروخته میشه طلق هم همینطوره و هر چی ضخامتش بیشتر بشه هم خودش گرون تره هم برش لیزرش. در مورد هزینه خودم چون به همراه طلق های بخش های دیگه بود و هزینه برش هم بود درست نمیتونم بگم اما تقریبا یه همچین ابعادی 10 هزار تومنی میشه. هزینه برش لیزر هم دقیقه ای حساب میکنن که اگه طلقتون ضخیم تر بشه زمان بیشتری میبره و هزینه بالاتر میره. عرض کردم تو متن که بعد از هزینه خرید اسپری رنگ، خرید و برش پلکسی بیشترین هزینه رو داره و واسه من 20 تومن آب خورد اما واقعا نیاز بود و جایگزین نداشت. چرا شاید اگه شیشه معمولی میزدم کمتر میشد ولی شیشه هم سنگین میکنه کیس رو هم خطرناکه و احتمال شکستنش زیاده. 

در مورد سوال اول؛ پاسخ منفیه. من فقط طلق ها رو برش لیزر دادم که با خود طلق ها 20 تومن شد. ورق رو هم میشه لیزر کرد اما برش لیزر واقعا هزینه برمیداره و برش ورق فلزی تازه بسته به ضخامتش خیلی زیاد میشه مگه اینکه بخواید طرح پیچیده ای رو در بیارید که خب با توجه به سختی کار ارزش پیدا میکنه. وگرنه برای من که صرفا یه مستطیل میخواستم از ورق درب کیس برش بدم همون قیچی برقی کفایت کرد و البته بعدش حتما تمیز کاری با سوهان و سمباده لازمه.

راستی، این طلق ها رو لوازم تحریری ها یا جاهایی که وسایل معماری ها رو میفروشن یعنی همون دفتر فنی ها یا تابلوسازی ها یا مهرسازی ها و کلا جاهایی که برش لیزر انجام میدن موجود دارن و انواع و اقسام و رنگ های مختلفش هست. سوالی بود در خدمتم، با تشکر از توجه شما.

ویرایش شده توسط bowman
لینک به دیدگاه
Share on other sites

نظر لطف شماست ممنونم

 

 

متشکرم؛ 

خواهش میکنم البته که توضیح میدم؛ به این شیشه ای که مشاهده فرمودید، تو بازار و عرف میگن پلکسی یا همون طلق که بر اساس ضخامت فروخته میشه. مثلا اگه اشتباه نکنم مال من 2 میل بود، دقیقا مثل شیشه که بر اساس ضخامتش فروخته میشه طلق هم همینطوره و هر چی ضخامتش بیشتر بشه هم خودش گرون تره هم برش لیزرش. در مورد هزینه خودم چون به همراه طلق های بخش های دیگه بود و هزینه برش هم بود درست نمیتونم بگم اما تقریبا یه همچین ابعادی 10 هزار تومنی میشه. هزینه برش لیزر هم دقیقه ای حساب میکنن که اگه طلقتون ضخیم تر بشه زمان بیشتری میبره و هزینه بالاتر میره. عرض کردم تو متن که بعد از هزینه خرید اسپری رنگ، خرید و برش پلکسی بیشترین هزینه رو داره و واسه من 20 تومن آب خورد اما واقعا نیاز بود و جایگزین نداشت. چرا شاید اگه شیشه معمولی میزدم کمتر میشد ولی شیشه هم سنگین میکنه کیس رو هم خطرناکه و احتمال شکستنش زیاده. 

در مورد سوال اول؛ پاسخ منفیه. من فقط طلق ها رو برش لیزر دادم که با خود طلق ها 20 تومن شد. ورق رو هم میشه لیزر کرد اما برش لیزر واقعا هزینه برمیداره و برش ورق فلزی تازه بسته به ضخامتش خیلی زیاد میشه مگه اینکه بخواید طرح پیچیده ای رو در بیارید که خب با توجه به سختی کار ارزش پیدا میکنه. وگرنه برای من که صرفا یه مستطیل میخواستم از ورق درب کیس برش بدم همون قیچی برقی کفایت کرد و البته بعدش حتما تمیز کاری با سوهان و سمباده لازمه.

راستی، این طلق ها رو لوازم تحریری ها یا جاهایی که وسایل معماری ها رو میفروشن یعنی همون دفتر فنی ها یا تابلوسازی ها یا مهرسازی ها و کلا جاهایی که برش لیزر انجام میدن موجود دارن و انواع و اقسام و رنگ های مختلفش هست. سوالی بود در خدمتم، با تشکر از توجه شما.

ممنون از توضیح کاملتون  فقط یه مسله ای طلقی که شما خریدی ابعاد اولیه چقدر بود که مجبور شدید برش بدید؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون از توضیح کاملتون  فقط یه مسله ای طلقی که شما خریدی ابعاد اولیه چقدر بود که مجبور شدید برش بدید؟

خواهش میکنم؛ خب اینا معمولا دو جور هستن، یا خیلی بزرگن یا ابعاد مشخص دارن مثلا 30 در 40 سانت که تو فروشگاه های لوازم تحریری یا لوازم معماری پیدا میشن. معمولا سایز بزرگاش تو دفاتر فنی و غیره استفاده میشه و تو پرتی هاشون مثلا ابعاد موردنیاز شما پیدا میشه، در هر صورت دقیق نیست و نیاز به برش هست ولی این جور برش ها رو خودتونم با تیغ یا اره مویی میتونید انجام بدید و نیاز به صرف هزینه برش نیست. ولی تو مورد من اگه دقت کنید یه جای فن هم هست که گرد هست و همینطور جای پیچ های فن هم هست، این یه الگو میخواد و بریدنش با دست کمی سخته و تمیز درنمیاد لذا اجبارا برش لیزر لازم بود.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بسیارعالی و مرسی بابت توضیحات خوبت

عزیز کجای اصفهانی؟

درصورت بودن شرایط ازنزدیک یکم کارمدینگ انجام بدیم (البته اگه موافق باشید)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بسیارعالی و مرسی بابت توضیحات خوبت

عزیز کجای اصفهانی؟

درصورت بودن شرایط ازنزدیک یکم کارمدینگ انجام بدیم (البته اگه موافق باشید)

سلام؛ مرسی از شما حمید جان؛ من بهارستان هستم و باعث افتخار منه اگه این اتفاق بیفته. اندکی درگیر کار پایان نامه هستم ولی به مدینگ هم علاقه وافری دارم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام؛ مرسی از شما حمید جان؛ من بهارستان هستم و باعث افتخار منه اگه این اتفاق بیفته. اندکی درگیر کار پایان نامه هستم ولی به مدینگ هم علاقه وافری دارم.

 

خب یکم دورهستیم ولی شدنی هست!

سمت خانه اصفهان هستیم

بسلامتی

آزاد شدین می تونین خبر بدین تا هماهنگ بشیم و یه کارایی انجام بدیم

 

موفق باشین

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خب یکم دورهستیم ولی شدنی هست!

سمت خانه اصفهان هستیم

بسلامتی

آزاد شدین می تونین خبر بدین تا هماهنگ بشیم و یه کارایی انجام بدیم

 

موفق باشین

 

انشاالله حتما، منم برای شما آرزوی موفقیت دارم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

نتیجه نهایی کارتون عالی شده

آفرین :clapping:

فقط سیستمت ارتقاء واجبه بد جور :wub:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

نتیجه نهایی کارتون عالی شده

آفرین :clapping:

فقط سیستمت ارتقاء واجبه بد جور :wub:

ممنون مهدی جان، خوشحالم که حرفه ای امر مدینگ از کارم خوشش اومده

یه حرفی بین خودمون بمونه، مثلا ارتقا یافته سیستمم این شده  B)  آخه سیستم واسه کارهای معمولیه، لذا سعی شد تا با حداقل هزینه سیستم قابل قبولی جمع بشه و در عوض خرج مدینگ و تعویض مانیتور بشه. 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ولی در کل به نظر شما صرف نظر از ذوق مدینگ کردن اگر کیس گرین x1   میگرفتید با هزینه 130 هزار تومن بهتر نبود؟

من حساب کردم که اگر بخوام کیسم رو مدینگ کنم تقریبا باید 90 هزار تومن باید خرج کنم که شامل فن های کیس برش و طلق و رنگ امیزی میشه 

ولی در کل خیلی دوست دارم خودم خودم کاری انجام بدم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ولی در کل به نظر شما صرف نظر از ذوق مدینگ کردن اگر کیس گرین x1   میگرفتید با هزینه 130 هزار تومن بهتر نبود؟

من حساب کردم که اگر بخوام کیسم رو مدینگ کنم تقریبا باید 90 هزار تومن باید خرج کنم که شامل فن های کیس برش و طلق و رنگ امیزی میشه 

ولی در کل خیلی دوست دارم خودم خودم کاری انجام بدم

مهمترین نکته همون ذوق و انگیزست؛ اما ببینیم چقدر هزینه شده؟ 20 تومن طلق ها و برششون، 30 تومن رنگ و کاغذ سمباده و پولیشش، ال ای دی و SMD ها 5 تومن، ورق رو هم که با فرز دوستم بریدیم، الباقی مواد مصرفی هم تو خونه و خرت و پرت ها پیدا شدن؛ بله حق با شماست چیزی که شاید هزینه زیادی رو تحمیل کنه وقت بسیار زیادیه که باید گذاشت خصوصا اگر نیاز به رنگ آمیزی باشه که البته و صد البته لذتی که نتیجه نهایی رنگ آمیزی کار به آدم میده هیچکدوم مراحل نمیده.

به هر شکل تصمیم با خود شخصه که کدوم رو انتخاب کنه، من از اون افرادی هستم که بقول معروف چیز نگه دارن و دلم نیومد کیسی که یک عمر باهاش زندگی کردمو دور بندازم، از طرفی وقتی تو اینترنت دیدم کار نشد نداره، دست به کار شدم. اعتقاد راسخ دارم که هدف و نیت به آدم توان میده

شما هم اگه تصمیمت جدیه به هزینه هاش فکر نکن، حتی اگه 130 تومن هم شد دلت نسوزه، نتیجه آخر کار قابل قیمت گذاری نیست و مزش از صد تا کیس گیمینگ بالاتره.

 

من کیس گرین رو دیدم و صحبت شما رو تایید میکنم چراکه تجهیزاتی که برای مد کردن این کیس به کار رفته مثل مثلا فیلتر ضدغبار و ... جایی وجود خارجی ندارن برای کسی که قصد مدینگ داره و کاملا انحصاری و خب وارداتی هستند. از طرفی تولید انبوه هزینه رو پایین میاره لذا خریدش توجیه پیدا میکنه. خود من یه جاهایی حتی لنگ پیچ مادربورد بودم! 

ویرایش شده توسط bowman
لینک به دیدگاه
Share on other sites

مهمترین نکته همون ذوق و انگیزست؛ اما ببینیم چقدر هزینه شده؟ 20 تومن طلق ها و برششون، 30 تومن رنگ و کاغذ سمباده و پولیشش، ال ای دی و SMD ها 5 تومن، ورق رو هم که با فرز دوستم بریدیم، الباقی مواد مصرفی هم تو خونه و خرت و پرت ها پیدا شدن؛ بله حق با شماست چیزی که شاید هزینه زیادی رو تحمیل کنه وقت بسیار زیادیه که باید گذاشت خصوصا اگر نیاز به رنگ آمیزی باشه که البته و صد البته لذتی که نتیجه نهایی رنگ آمیزی کار به آدم میده هیچکدوم مراحل نمیده.

به هر شکل تصمیم با خود شخصه که کدوم رو انتخاب کنه، من از اون افرادی هستم که بقول معروف چیز نگه دارن و دلم نیومد کیسی که یک عمر باهاش زندگی کردمو دور بندازم، از طرفی وقتی تو اینترنت دیدم کار نشد نداره، دست به کار شدم. اعتقاد راسخ دارم که هدف و نیت به آدم توان میده

شما هم اگه تصمیمت جدیه به هزینه هاش فکر نکن، حتی اگه 130 تومن هم شد دلت نسوزه، نتیجه آخر کار قابل قیمت گذاری نیست و مزش از صد تا کیس گیمینگ بالاتره.

 

من کیس گرین رو دیدم و صحبت شما رو تایید میکنم چراکه تجهیزاتی که برای مد کردن این کیس به کار رفته مثل مثلا فیلتر ضدغبار و ... جایی وجود خارجی ندارن برای کسی که قصد مدینگ داره و کاملا انحصاری و خب وارداتی هستند. از طرفی تولید انبوه هزینه رو پایین میاره لذا خریدش توجیه پیدا میکنه. خود من یه جاهایی حتی لنگ پیچ مادربورد بودم! 

آدم خودش کیسش رو بسازه اصن صفای دیگه ای داره :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

آدم خودش کیسش رو بسازه اصن صفای دیگه ای داره :D

واقعا  ^_^

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 4 ماه بعد...
  • 2 ماه بعد...
  • کاربر ویژه

خلاقیت و پشتکار رو تو کیس زیبا شدت میبینم. آفرین

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...