رفتن به مطلب

فرق بین هارد دیسک های سری Black وسترن دیجیتال؟


ICU
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

دوستان فرق بین 2 هارد Western Digital RE WD2000FYYZ 2TB 7200 RPM با WD Caviar Black 2 TB HDD چیه !؟ و البته فرق اینا به سری گرین ...
همشون 64مگ بافر دارن ... سرعت چرخش دیسک همشون یکیه ... چرا یکی این همه گرونه !؟ یکی دیگه ارزون !؟
حتی این رو تو هارد های سیگیت هم دیدم ! بارکودا به سری CS (همون گرونترهاش)

میخواستم بدونم چرا این همه گرونن !؟ به چه دلیلی ... اگه دلیلش ارزش داشته باشه آدم بخره!
خیلی ممنون میشم دوستان متخصص منو راهنمایی کنن !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام 

 Caviar Black : این سری ، سریعترین مدل هاردهای WD یا به اصطلاح سری High Performance می باشد و تکنولوژی های به کار گرفته شده در این سری از هاردها همه در جهت بهبود سرعت دسترسی و انتقال اطلاعات می باشند. در این سری ، تولید حرارت ، مصرف برق ، صدا و ... تماماً در اولویت های بعدی قرار دارد و اولویت اول سرعت می باشد. این سری برای کارهایی که احتیاج به سرعت بالا دارند ، مانند کارهای چند رسانه ای ، تدوین فیلم و صدا و بازیهای کامپیوتری توصیه می شود.

- Caviar Blue : این سری در واقع ادامه سری قبلی هاردهای موفق WD که با SE یا SE16 معروف بودند می باشد. این سری تقریبا بالانسی بین سرعت و دیگر موارد مانند تولید حرارت ، مصرف برق ، صدا برقرار نموده است. برای مصارف خانگی و کامپیوترهای خانوادگی توصیه می گردد.

- Caviar Green : این سری حداکثر مصرف بهینه انرژی را برای شما به ارمغان می آورد. این هاردها مصرف برق بسیار کمتری دارند و بسیار بی صدا و با حرارت کم کار می کنند و سرعت در آنها اولویت دوم می باشد. البته با استفاده از تکنولوژی جدید تغییر سرعت دور هارد ، در موارد لازم سرعت مناسبی نیز دارند. برای مصارف کامپیوتر های اداری ، HTPC ها (کامپیوتر به جای پخش کننده های چند رسانه ای) ، به عنوان هارد اکسترنال (با تبدیل) توصیه می گردند.

 

http://forumdigi.ir/topic/105-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-wd-caviar-blue-black-green/

ویرایش شده توسط mehdi-gtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

مزیت اصلی سری بلک اونطور که خودم تجربه کردم اطمینان بیشتر به هارد و امکان خرابی کمترشه. زمان دسترسی تصادفی به اطلاعات هم درش پایینتره و در عوض صداش بیشتره.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

متوجه نشدین دوستمون چی پرسیده .

میگه فرق Black RE با Black معمولی چیه ...

قبلش جمله ی دوستمون مهدی رو اصلا کنم . Black Caviar وسترن دیجیتال سریع تری هارد 3.5 اینچی 7200 دور وسترن هست . چون سری VelociRaptor با 10000 RPM از سری بلک هم سریع تره .

اما درمورد هارد های RE . چون خودم با وسترن کار میکنم در مورد سری CS سیگیت نظری نمیدم ، این تا اینجا . سری بلک RE صرفا جهت استفاده در کانفیگ RAID یا بهترش NAS هست . این سری پرفرمنس پایین تری نسبت به Black معمولی و بالاتر نسبت به Blue دارن . اما نویز ، حرارت و لرزش کمتری ایجاد میکنن ؛ چون در ساختار NAS هارد دیسک ها بسیار نزدیک به هم قرار دارن و جریان هوا پسیو یا بدون فن رو شاهد هستیم . یک مورد دیگه هم پشتیبانی از رابط SAS 6GB/s هست که خودم روی مادربرد گیگابایت GA-X79S-UP5-WIFI مشاهده کردم ولی باهاش کار نکردم که بیشتر توضیح بدم چیه ولی همون برای NAS و استفاده 24/7 هست .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

همونطوری که دوستمون توضیح دادن سری RE وسترن و سریCS سیگیت برای استفاده تو NAS و سرورهای ذخیره سازی کاربرد دارن . به خاطر پایداری بیشتر و همون مشخصاتی که ذکر کردن .

ویرایش شده توسط Hamed
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان دوستان خواهش میکنم مسئله رو ریشه یابی حل کنید. B)

جناب استارتر میتونن به این تایپیک رجوع کنند و تمام اطلاعات لازم رو جویا بشن. :smug:

تفاوت هارد های WD Caviar ,blue ,black ,green

:Hee Hee:
ویرایش شده توسط Mohamad Hajati
لینک به دیدگاه
Share on other sites

همونطوری که دوستمون توضیح دادن سری RE وسترن و سریCS سیگیت برای استفاده تو NAS و سروهای ذخیره سازی کاربرد دارن . به خاطر پایداری بیشتر و همون مشخصاتی که ذکر کردن .

 

مفید مختصر  :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...