رفتن به مطلب

Blue Screen


Mohammad.J
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و عرض ادب

 

دوستان سیستم بنده متاسفانه بعد از چند ساعت که روشن میباشد بلو اسکرین میدهد.

مشخصات سیستم :

Rampage iv Extreme

Cpu 3820

Ram Trident X 2*8g 1866

Vga : Sapphire Toxic R9 280X

PSU : Green 1000W OC

SSD : Transcend 120G

H.D.D : 2T Seagate

 

این هم عکس از ارور

58623341918442326633_thumb.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ویرایش

بنده اشتباه متوجه شدم.

لطفا حذف شود.

ویرایش شده توسط Mohamad Hajati
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود محمد جان

خطایی که داده مربوط به درایور اسکازی یا رید هست.

شما هارد و اس اس دی تون به کدام پورت وصله؟

به پورت ساتا 3 وصله؟

جا بجا کنید ببینید درست میشه.پورت قرمز ساتا 3 هست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون از شما دوستان گل

مرسی سرعت عمل  :p

 

-رم ها را چک کردم مشکلی نداشتند(با نرم افزار Windows Memory Diagnostic خود ویندوز ). در حالت معمولی و اور نشده هم متاسفانه بلو اسکرین رخ میدهد.

 

-در مورد SSD هم بله آقا محمد روی SATA3 هستند.(همون قرمزه :p )

الان جاشون رو عوض میکنم ان شاالله درست بشه  :(

ویرایش شده توسط Mohammad.J
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

0x0000000A or IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

این استاپ کد که علت آن می تواند هم سخت افزاری و هم نرم افزاری باشد به این معنی است که یکی از هسته های کرنال ( Kernal ) یا درایور ها اقدام به دسترسی به قسمتی از حافظه کرده است که اجازه ی دسترسی به اون قسمت از حافظه را ندارد .

 

http://lioncomputer.ir/forum/index.php?showtopic=25273

 

شما تمام سخت افزار هارو از پورت هایی که نصب داری بکش بیرون حتی ماوس و کیبورد اگه کارتهای اضافه داری رو بورد اونها رو هم در بیار باطری رو از جاش در بیار جا بزن روشن کن ببین درست میشه

ویرایش شده توسط mehdi-gtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

اوامر هر دو عزیز انجام شد(هم آقا محمد و هم آقا مهدی)

اما حکایت همچنان باقی است.

متاسفانه بعد از چند ساعت روشن بودن بلو اسکرین رخ میدهد. :(

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

محمد جان یه Ssd فقط نصب باشه و یه دونه از رم ها روی یکی از اسلات هایی که تاحالا تست نکردی!

یه تست super pi 32m اجرا کن

نتیجه رو گزارش بده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

 

در صورت امکان یک یا چند عدد  از فایل های مینی دامپ ایجاد شده توسط ویندوز که در مسیر زیر قرار دارند رو اپلود بفرمایید تا بهتر بتوان به شما کمک کرد:

 

C:\Windows\Minidump\

 

موفق و موید باشید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

محمد جان یه Ssd فقط نصب باشه و یه دونه از رم ها روی یکی از اسلات هایی که تاحالا تست نکردی!

یه تست super pi 32m اجرا کن

نتیجه رو گزارش بده

سلام و عرض ادب

آقا حمید گل تست Super Pi متاسفانه به درستی اجرا نمیشود.

اما با نرم افزار Intel Burn یک تست گرفتم در حالت ماکسیمم که هیچ مشکلی پیش نیومد.

Test.th.jpg

 

دوست من دمای سیستم رو هم چک کنید .

سلام و عرض ادب

ممنون از لطفتون

بله دما را هم چک میکنم و همه چیز طبیعی میباشد.

 

درود

 

در صورت امکان یک یا چند عدد  از فایل های مینی دامپ ایجاد شده توسط ویندوز که در مسیر زیر قرار دارند رو اپلود بفرمایید تا بهتر بتوان به شما کمک کرد:

C:\Windows\Minidump\

موفق و موید باشید.

سلام و عرض ادب

ممنون از لطفتون

اما این آدرسی که فرمودید داخل فولدر Minidump هیچ فایلی وجود ندارد(در حالتی که فایلهای سیستمی مخفی نبودند)

 

از همه ی عزیزان تشکر میکنم.

و در آخر مشکل همچنان پابرجاست و بعد از چند ساعت این اتفاق رخ میدهد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

رفیق بیشتر بلو اسکرین به رم و هارد برمیگرده

شما اگه برات مقدوره یه هارد دیگه وصل کن و روش ویندوز بزن ببین باز هم مشکل رو داری

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

 

اگر در پوشه مینی دامپ فایلی نیست این مسیر رو چک بفرمایید تا مطمئن شوید لاگ نویسی/ دامپ نویسی فعال هست.

 

روی MyComputer رایت کلیک کرده Properties رو انتخاب بفرمایید. در سمت چپ پنجره جدید روی گزینه Advanced System Setting کلیک بفرمایید. در پنجره جدید در قسمت پایین (Startup & Recovery) روی دکمه Setting کلیک کنید. در پنجره جدید در بخش System Failure را مطابق تصویر پیوست شده چک بفرمایید.

 

اگر مطابق تصویر نبود، تنظیم بفرمایید و منتظر BSOD بعدی باشید تا لاگی نوشته شود. اما اگر مطابق تصویر تنظیم هست و لاگی نوشته نمی شود مشکل در سیستم ذخیره سازی است که بیشترین احتمال در این گونه موارد (در صورت اطمینان از سالم بودن هارد/SSD و باقی اجزا سیستم ذخیره سازی) می تواند متوجه Intel Rapid Storage (به اختصار IRST) باشد که باید با Uninstall کردنش مشکل برطرف شود.

 

موفق و موید باشید.

post-3463-0-47603400-1389033141_thumb.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

 

اگر در پوشه مینی دامپ فایلی نیست این مسیر رو چک بفرمایید تا مطمئن شوید لاگ نویسی/ دامپ نویسی فعال هست.

 

روی MyComputer رایت کلیک کرده Properties رو انتخاب بفرمایید. در سمت چپ پنجره جدید روی گزینه Advanced System Setting کلیک بفرمایید. در پنجره جدید در قسمت پایین (Startup & Recovery) روی دکمه Setting کلیک کنید. در پنجره جدید در بخش System Failure را مطابق تصویر پیوست شده چک بفرمایید.

 

اگر مطابق تصویر نبود، تنظیم بفرمایید و منتظر BSOD بعدی باشید تا لاگی نوشته شود. اما اگر مطابق تصویر تنظیم هست و لاگی نوشته نمی شود مشکل در سیستم ذخیره سازی است که بیشترین احتمال در این گونه موارد (در صورت اطمینان از سالم بودن هارد/SSD و باقی اجزا سیستم ذخیره سازی) می تواند متوجه Intel Rapid Storage (به اختصار IRST) باشد که باید با Uninstall کردنش مشکل برطرف شود.

 

موفق و موید باشید.

ممنون از توضیح کاملتون

تنظیمات مشابه تنظیماتی که شما زحمتش را کشیده بودید و عکسش را قرار داده بودید نبود.

و بنده تنظیمات را درست کردم.

منتظر بلو اسکرین بعدی هستم تا فایلش را براتون قرار دهم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

محمد جان نتیجه کارچه شد؟

راه حل های دوستان نتیجه ای دربرداشته؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام و درود

حمیدرضا جان هنوز مشکل پا برجاست

ممنون که پیگیر هستید.

فایلی که دوستمون از فولدر Minidump میخواستند را براشون قرار میدهم.

 

010714-12370-01.rar

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

دوستان مشکل جالبتر شده قبلا بلو اسکرین که میداد سیستم ری استارت میشد.

اما الان دیگه ری استارت هم نمیشه :(

ویرایش شده توسط Mohammad.J
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

 

ابتدا اینکه چرا سیستم شما بعد از BSOD دیگه ریستارت نمیشه رو اگر به تصویری که بنده پیوست کرده بودم و شما هم بر اساس آن تنظیمات رو انجام دادید، دقت کنید متوجه علتش خواهید شد. (گزینه Automatically Restart تیک نخورده است :D )

 

اما در مورد فایل مینی دامپی که زحمت کشیده و اپلود کردید. با تحلیل این فایل علت خاصی متاسفانه مشخص نمی گردد. اما چیزی که توجه بنده را بسیار جلب کرد، وجود کد Stop متفاوت در این مینی دامپ بود. یعنی سیستم شما در این BSOD کد خطای متفاوتی را با آنچه که در پست اول قرار داده اید، اعلام کرده است که طبق تجربه BSOD های پیاپی با کد Stop متفاوت معمولا بسیار بد خبر است.

حالا چند راه حل عمومی پیشنهاد می شود که جنابعالی در صورت تمایل می توانید انجام دهید:

 

1- اگر Intel Rapid Storage رو نصب کرده اید آنرا Uninstall کنید.

2- از سلامت هارد / SSD خود اطمینان حاصل کنید. (HDD را از سیستم جدا کرده و مدتی را فقط با SSD کار کنید.

3- درگاه SATA هارد / SSD رو روی مادربورد عوض کنید.

4- از سلامت اتصالات و کابل ها اطمینان حاصل کنید.

 

در صورت تمایل اگر باز هم BSOD مشاهده شد، فایل مینی دامپ مربوطه را اپلود نمایید تا بررسی بیشتر صورت گیرد.

 

و اینهم اطلاعات حاصل از تحلیل فایل مینی دامپ شما که عامل ایجاد BSOD را یک درایور می داند اما نمی تواند آنرا مشخصا نام ببرد (که مشکل می تواند در اثر خرابی قطعه سخت افزاری نیز ایجاد گردد.) :



 
Windows 7 Kernel Version 7601 (Service Pack 1) MP (8 procs) Free x64
Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS
Built by: 7601.17514.amd64fre.win7sp1_rtm.101119-1850
Machine Name:
Kernel base = 0xfffff800`03256000 PsLoadedModuleList = 0xfffff800`0349be90
Debug session time: Mon Jan 6 20:58:54.309 2014 (UTC - 5:00)
System Uptime: 0 days 6:39:13.152
*******************************************************************************
* *
* Bugcheck Analysis *
* *
*******************************************************************************

KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED (1e)
This is a very common bugcheck. Usually the exception address pinpoints
the driver/function that caused the problem. Always note this address
as well as the link date of the driver/image that contains this address.
Arguments:
Arg1: 0000000000000000, The exception code that was not handled
Arg2: 0000000000000000, The address that the exception occurred at
Arg3: 0000000000000000, Parameter 0 of the exception
Arg4: 0000000000000000, Parameter 1 of the exception

Debugging Details:
------------------


EXCEPTION_CODE: (Win32) 0 (0) - The operation completed successfully.

FAULTING_IP:
+0
00000000`00000000 ?? ???

EXCEPTION_PARAMETER1: 0000000000000000

EXCEPTION_PARAMETER2: 0000000000000000

ERROR_CODE: (NTSTATUS) 0 - STATUS_WAIT_0

BUGCHECK_STR: 0x1e_0

DEFAULT_BUCKET_ID: WIN7_DRIVER_FAULT

PROCESS_NAME: System

CURRENT_IRQL: 2

LAST_CONTROL_TRANSFER: from 0000000000000000 to 0000000000000000

STACK_TEXT:
00000000`00000000 00000000`00000000 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : 0x0


STACK_COMMAND: kb

SYMBOL_NAME: ANALYSIS_INCONCLUSIVE

FOLLOWUP_NAME: MachineOwner

MODULE_NAME: Unknown_Module

IMAGE_NAME: Unknown_Image

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 0

BUCKET_ID: INVALID_KERNEL_CONTEXT

Followup: MachineOwner

موفق و موید باشید.

ویرایش شده توسط vscoder
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام . محمد جان بنظرم مشکل نرم افزاری هست ، شاید با آپدیت درایورها مشکل برطرف بشه . برای اینکه مطمئن بشید مشکل از سخت افزار نیست ، چند ساعت با سیستم عامل لینوکس کار کنید .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز بنده تجربه شخصی خودم رو خدمتتون عرض میکنم .

ظاهرا مشکل شما نرم افزاری هست .  

ویندوز رو مجددا نصب بفرمایید و هیچگونه نرم افزار و درایوری رو نصب نکنید .

در مرحله اول ویندوزتون رو آپدیت بفرمایید که با این کار درایوراتون هم آپدیت می شه .

یه مدتی به این صورت با سیستم کار کنید اگه مشکلتون حل بشه قطعا درایور یا نرم افزار ناسازگاری رو سیستم نصب کردید .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...