رفتن به مطلب

مشخصات کامپیوتر BRIX Pro گیگابایت اعلان شد


Recommended Posts

کامپیوتر BRIX Pro ساخت شرکت گیگابایت آنقدر کوچک و قدرتمند است که میتواند به عنوان یک کاندید سیستم Steam توسط شرکت Valve مورد توجه قرار گیرد.


 


m4xshhisdib9np2u2gew.jpg


 


این کامپیوتر جدید، قویترین کامپیوتر سری BRIX این شرکت به حساب می آید که اندازه ی آن تنها فقط 114.4 میلیمتر طول، در 111.4 میلیمتر عرض و ارتفاع 62 میلیمتر است. این سیستم پیشرفته مجهز به پردازنده ی قدرتمند Core i7 4770R از خانواده ی هسول و گرافیک اینتل Iris Pro 5200 است که 40 بخش پردازشی و کش L4 دارد.


 


bi4m24m899z05q4jvz7f.jpg


 


این پردازنده ی قوی متصل به 16 گیگابایت رم دو کاناله ی DDR3 فرکانس 1600 می باشد و تنها گزینه ی اتصال ذخیره کننده ی اطلاعات یک درگاه  mSATA 6 Gb/s است.


 


v8edxfsfzrpbuo76zt.jpg


 


اتصال شبکه به وسیله ی درگاه Ethernet گیگابیتی، و شبکه ی بی سیم Wi-Fi و همچنین Bluetooth انجام می پذیرد که البته این دو مورد آخر به وسیله ی یک کارت mPCIe به برد متصل می باشند.


 


مجموع 4 پورت USB3 و خروجی های تصویر mini-Display Port و HDMI و خروجی صدای 6 کاناله ی HD از دیگر خصوصیات این دستگاه است.


 


متاسفانه هنوز گیگابایت قیمتی برای این کامپیوتر دوست داشتنی ارائه نداده است.


 


منبع: Techpowerup


 


مترجم: آرمین ابیشی


ویرایش شده توسط ARMIN 2012
لینک به دیدگاه
Share on other sites

آقا آرمین ممنون بابت خبر .  میشه درباره ی L4 Cache یه توضیحی بدی ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

آقا آرمین ممنون بابت خبر .  میشه درباره ی L4 Cache یه توضیحی بدی ؟

 

والا یاسر جان

 

4770R و برخی از CPU های خانواده ی هسول که بیشترشون پرتابل هستند دارای گرافیک خیلی قویتری هستند نسبت به گرافیک های معمول این خانواده. در متن هم به این گرافیک اشاره شده: Intel® Iris™ Pro graphics 5200

 

برای این مدل از گرافیک مجتمع خاص شرکت اینتل 128 مگابایت حافظه ی اختصاصی رم آنچیپ بر روی خود CPU قرار داده. اسمش رو گذاشته چشمه ی کریستال. حالا این رم 128 مگابایتی بین GPU و CPU به صورت share استفاده میشه. برای GPU این میزان یک جورایی رم گرافیک به حساب میاد و برای CPU این یک جورایی به عنوان حافظه ی یدک برای Cache Level 3 استفاده میشه. برای همین در عمل یک جور Cache Level 4 برای پردازنده به حساب میاد.

 

پردازنده های خانواده ی هسولی که این گرافیک قدرتمند رو دارند در دسکتاپ ها به R و در پردازنده های پرتابل به H ختم می شوند.

 

Four versions of the integrated GPU: GT1, GT2, GT3 and GT3e, where GT3 version has 40 execution units (EUs). Haswell's predecessor, Ivy Bridge, has a maximum of 16 EUs. GT3e version with 40 EUs and on-package 128 MB of embedded DRAM (eDRAM), called Crystal Well, is available only in mobile H-SKUs and desktop R-SKUs. Effectively, this eDRAM is a Level 4 cache; it is shared dynamically between the on-die GPU and CPU, and serving as a victim cache to the CPU's Level 3 cache

ویرایش شده توسط ARMIN 2012
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...