رفتن به مطلب

CES 2014: مصاحبه با مایکل آباری و پیشبینی سامسونگ از آینده ی SSD


Recommended Posts

چندی پیش گزارشگر سایت Tweaktown مصاحبه ی کوتاهی با مایکل آباری یکی از مدیران ارشد شرکت سامسونگ در نمایشگاه CES 2014 انجام داد که در آن در مورد آینده ی SSD ها صحبت شد. متن زیر، بخشی از برگردان تحت الفظی این مصاحبه است:


 


7hkxcjegjq4xhrn6u.png


 


Tweaktown: خوب دوستان اینجا در کنار مایکل آباری از مدیران ارشد شرکت سامسونگ هستیم. ایشون در این نمایشگاه قرار است سخنرانی مهمی انجام بدهند. خوب، مایکل امکانش هست در مورد این سخنرانی کمی توضیح بدید؟


 


- در سخنرانی امروز در مورد گسترش وسایل هوشمند همراه کامپیوتری صحبت می کنیم، و اینکه حافظه ی NAND FLASH چقدر نقش مهمی در گسترش این وسایل همراه هوشمند داشته اند. همچنین در مورد گسترش میزان تولیدات دستگاه های هوشمند همراه به طور مشخص در سه بخش اصلی موبایل، تبلت و لپ تاپ در صنعت کامپیوتر صحبت خواهیم کرد. به لطف این گسترش امروزه حافظه های NAND FLASH در همه جا یافت می شود. همچنین توضیح خواهیم داد که این حافظه ها چه نقش مهمی در توسعه ی فن آوری دستگاه های همراه دارند و چگونه به گسترش بازار SSD نیز کمک کرده اند و در همین ارتباط فروش SSD های ما نیز علی الخصوص در آمریکا افزایش فراوانی داشته است که در این باره هم نظرات خود را ارائه می کنیم.


 


vub1f60uke9np0msbpes.jpg


 


Tweaktown: بله، این گسترش دستگاه های همراه، متعاقبا" به گسترش شدید تولید Data منجر شده است؛ در حال حاضر مردم در سیستم ها و دستگاه های همراه خود خیلی بیشتر از نیازی که دارند Data ذخیره می کنند، و این داده ها در دنیا هر روز چند برابر می شود به طوری که گفته شده 90 درصد Data های موجود در دنیا فقط در 2 سال گذشته تولید شده است. خیل عظیمی از این داده ها توسط موبایل ها و تبلت ها تولید و ذخیره می گردند. ما می دانیم که شرکت سامسونگ خود از تولید کنندگان بزرگ موبایل و تبلت به حساب می آید. همچنین می دانیم شرکت سامسونگ کارخانه جات تولید حافظه ی NAND FLASH دارد، سوال من این است که با توجه به گسترش بازار دستگاه های همراه، و تولید این حافظه ها توسط خود سامسونگ، آیا سامسونگ دست بالا را در این صنعت دارد؟


 


- قطعا" وجود کارخانه ی تولید این نوع حافظه ها در سامسونگ مزیّت بزرگی به حساب می آید. سامسونگ شرکتی نیست که فقط سیستم های آماده مصرف مثل تلفن همراه و تبلت و کامپیوتر به بازار عرضه می کند، هرچند در هر سه این زمینه ها ما از بزرگترین تولید کنندگان جهان به حساب می آییم، اما  همزمان در صنعت کامپیوتر بزرگترین تامین کننده قطعات حافظه NAND FLASH در جهان هستیم. همچنین ما بزرگترین تامین کننده ی SSD در دنیا هستیم. بنابراین، بله، اینکه این حافظه ها را خودمان تولید می کنیم باعث شده است که سامسونگ به چنین جایگاهی در این صنعت برسد.  


 


hk93ryjv4wbwd5xa2p.jpg


 


Tweaktown: همینطوره، سامسونگ اخیرا" فن آوری جدید حافظه 3D V NAND را ارائه کرده است، شما به عنوان یکی از پیشتازان این صنعت می توانید کمی در این باره توضیح بدید؟


 


- بله، ما اواخر سال گذشته اعلان کردیم که در حال آزمایش و تست حافظه های 3D V NAND هستیم. ما باور داریم که اختراع این فن آوری نقطه ی عطف دیگری در پیشتازی سامسونگ در این صنعت خواهد بود. توانایی حجم ذخیره ی اطلاعات در حافظه های 3D V NAND دو برابر، سرعت نوشتن آنها دو برابر و طول عمرشان 10 برابر SSD های رایج در بازار می باشد. همچنین میزان مصرف آنها نیز نصف SSD های حال حاضر بازار است.   


 


cuyj6oowfar7lgperfoi.jpg


 


Tweaktown: در نگاه کلی سامسونگ حافظه های MLC NAND خوبی تولید می کند، در آینده ی نزدیک هم که حافظه های 3D V NAND به بازار می آیند، ولی چیزی که برای من خیلی جالبه این است که در حال حاضر سامسونگ به شدت در حال عرضه ی SSD با حافظه های TLC NAND هست، و روی بازار این نوع حافظه ها تمرکز خاصی کرده و در حال گسترش آن است. امکانش هست کمی در این ارتباظ توضیح بدید؟


 


- درسته، در حال حاضر SSD های سامسونگ با حافظه های TLC NAND در بازار وجود دارد، که از سری Samsung 840 EVO هستند، و باید اعتراف کنم واقعا" از فروش این SSD ها در بازار راضی هستیم. باید بگم نه تنها وجود کارایی بالای این حافظه ها راضی کننده است، بلکه ما به همراه این حافظه ها فن آوری جدیدی رو عرضه کردیم به اسم RAPID که باعث شده است قدرت این حافظه ها فراتر از انتظارها افزایش پیدا کند. ترکیب قدرت سخت افزاری حافظه های NAND FLASH و نوآوری های نرم افزاری سامسونگ در کنار هم باعث بوجود آمدن چنین فن آوری شده که نتیجه ی آن افزایش کارایی SSD است.


 


Tweaktown: بسیاری از خوانندگان سایت ما نظرات مثبتی در مورد نرم افزار Toolbox سامسونگ که در کنار SSD ارائه می شود داشتند، در حقیقت بازخورد خیلی خوبی در میاد کاربران داشته است، خیلی استفاده از آن راحت و به نسبت دیگر نرم افزار های موجود همراه SSD های دیگر برند ها، نرم افزار سامسونگ کارایی خیلی بیشتری دارد، وجود امکان RAPID هم مزید بر علت شده است. طوری که میتوان گفت سامسونگ سخت افزار را در کنار نرم افزار مربوطه در سطح بسیار قابل قبول به صورت یک Package عالی در اختیار خریداران SSD قرار می دهد.


 


- دقیقا" همینطوره و این هدف اصلی ما بوده است. ما می خواستیم نرم افزار Magician ساده باشد و خودش خودش را مدیریت کند، به نوعی Plug & Play به حساب می آید. هدف ما این بود که این نرم افزار در وهله ی اول مناسب SSD باشد، و در مرتبه ی دوم ساده، در حقیقت ما در عین تناسب، سادگی را به کاربر در این نرم افزار ارائه کردیم. من از شنیدن اینکه خوانندگان شما از این نرم افزار راضی بوده اند بسیار خوشحالم.


 


5adap1221hxvyxyotz8.png


 


Tweaktown: در حقیقت، خیلی از سازندگان SSD هیچ نرم افزاری به همراه SSD برای ارائه ندارند، برخی از آنها یک نرم افزار نصفه و نیمه ای دارند، اما سامسونگ بهترین و کارامد ترین نرم افزار را به همراه SSD ارائه می کند و این موضوع یکی از نقاط قوت سامسونگ در بازار SSD به شمار می آید. خوب، مشخصه قیمت SSD ها هر چه بیشتر رو به کاهش می رود، و این موضوع به گسترش استفاده از SSD خیلی کمک می کند، اما می خواهم پیش بینی شما رو بدونم. به نظر شما چه زمانی SSD ها به صورت پیش فرض توسط OEM ها در سیستم ها ارائه خواهند شد؟ یعنی مثلا" با مراجعه به فروشگاه ها هر کامپیوتری بخریم به صورت پیش فرض بر روی خودش SSD داشته باشد؟ این سوال رو می پرسم چون در حال حاضر سیستم هایی که به صورت پیش فرض SSD بر روی خود دارند خیلی کم هستند.


 


- بله خوب، طبق آماری که ما داریم در سال 2013 تنها حدود 18 درصد کامپیوتر های پرتابل مجهز به SSD بودند، و این در حالی است که فروش لپ تاپ ها بسیار خوب بوده و همچنین تولید و گسترش بازار لپ تاپ های سبک و باریک مثل Ultra Book ها بسیار پیشرفت خوبی داشته است. ما فکر می کنیم سال 2014 می تواند نقطه ی عطفی در پذیرش و گسترش SSD در سیستم های کامپیوتری کاربران باشد. تکنولوژی های جدیدی که توسط سازندگان SSD ارائه می شود می تواند به گسترش ضریب نفوذ SSD در کامپیوتر ها کمک کند. درسته حق با شماست، به نسبت فراوانی هارد دیسک هنوز SSD راه زیادی در پیش رو دارد، اما، از نظر سرعت و امنیت بالایی که SSD ها دارند، هر روز ما بیشتر شاهد کاربرانی هستیم که موقع ارتقای سیستم دیگر دنبال ارتقای RAM و یا CPU نیستند. اغلب اظهار می کنند برای افزایش Performance کامپیوتر خود همه به دنبال تهیه ی SSD هستند. این دیدگاه و روند رو به رشد کل این جریان رو به نفع بازار SSD عوض می کند.


 


yyuvp7fgcnhyb7wgjhp8.jpg


 


Tweaktown: کاملا" موافقم، و بسیار جالبه که این حافظه های NAND این همه باعث تغییر در این صنعت شده اند. سامسونگ هم به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران این صنعت با انواع تولیدات خود یک Eco System کاملی را در اختیار همه قرار می دهد. امروزه می توانیم به راحتی یک رسانه را از روی تلفن همراه بر روی تلویزیون مشاهده کنیم و این یعنی دیگر همه ی دستگاه ها مجهز به حافظه هستند و این بسیار هیجان انگیزه.


 


- بله هیجان انگیزه و هیجان انگیزتر هم می شود. پیشتر خود شما اشاره کردید که هر روزه ما Data بیشتری تولید می کنیم و این بدین معناست نیاز ما به حافظه ها هر روز بیشتر  میشود. در همین نمایشگاه CES گسترش شدید رسانه های UHD و 4K را شاهد هستیم و این بدان معناست ما بیش از پیش به انواع حافظه برای ذخیره ی این حجم عظیم داده ها نیازمندیم.


 


Tweaktown: بی شک فایل ها به طور عجیب غریبی هر روز حجیم تر می شوند و نیاز ما هم به حافظه برای ذخیره سازی افزایش پیدا می کند. مایکل از حضور شما در این غرفه بسیار سپاسگذارم و از وقتی که برای مصاحبه صرف کردید تشکر می کنم.


 


- من هم متشکرم.


 


-----------


منبع: Tweaktown


 


مترجم: آرمین ابیشی


ویرایش شده توسط ARMIN 2012
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام

/ آرمین جان ممنون/ حال کردم

ویرایش شده توسط atagamer
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دست شما درد نکنه آقا آرمین....

ماشالله چه حوصله ایی داری واسه ترجمه ی این همه متن! :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون دوستان

 

خبر ورود نسل جديد SSD‌ ها ارزشش رو داره :)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون دوستان

 

خبر ورود نسل جديد SSD‌ ها ارزشش رو داره :)

نخریم یعنی SSD ؟ :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

نخریم یعنی SSD ؟ :D

 

اگر ميتونى 6 ماه صبر كنى - نه! صبر كن تا 3D V NAND‌ بياد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اگر ميتونى 6 ماه صبر كنى - نه! صبر كن تا 3D V NAND‌ بياد.

من خداوندگار صبرم!

یه اسم دیگم ایوب هست :D

ما که این همه نخریدیم، اینم روش!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 4 هفته بعد...

سامسونگ ره صدساله رو در عرض 10 سال طی کرد.واقعا تو صنعت الکترونیک و نیمه هادیها برای خودش غولی شده.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...