رفتن به مطلب

راهنمایی برایه عیب یابی مادربورد UD9


atisoc0936
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

 

 

این جواب گیگابایت 

 

Dear Mahdi-Mashghi, 

Thank you for supporting GIGABYTE products. About the sound issue, please follow the steps below:

(1) Please load BIOS default setting and please also do not try to overclock your system at this moment. 

(2) Please enter "BIOS", "Integrated Peripheral", and set "Azalia Codec" as "Enabled".

(3) Please kindly update your Service Package to the latest.

(4) Please remove previous Audio driver then reboot motherboard and install Audio driver from our website again. Click here

(5) If possible, please use other speaker and other cable to connect with motherboard and try again. 

About the Marvell SATA port, please make sure you have install driver for your system. please clickHERE to download. We suggest you change cable for HDD or connect into another port to verify if there is a port or cable faulty. You may test with another HDD to see if it could help.

About the XMP setting, basically the overclock result will depend on your peripheral devices, and the hardware overall performance. It might be the system/hardwares cannot accept your overclock settings, and we will not guarantee any result caused by system overclocking. We suggest you load BIOS default setting and try later.

However, if the problem remains after testing, then it is possible something wrong with your hardware. The system needs further examination to determine the problem. Meanwhile, because we can hardly define the root cause without looking at the platform, we suggest you to contact your supplier (where you bought the product) and see if they could help you do the further examination. 

Notice: The warranty terms are dependent on your sale of contract and are what ever your supplier sold you. Please kindly contact your supplier and they shall follow a standard RMA procedure and send the board to the local distributor for RMA service for you. 

Best Regards,

 

 

GIGABYTE

 

 

سه بند پایین رو اگه میشه بیشتر توضیح بدین با مترجم خوب معنی نمیشه 

 

 

خوب به جایی رسیدی 

 

من فکر نکنم توضیحاتشون خیلی بدرد بخوره 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

فعلا با میکاییل یک سری صحبت ها انجام دادم 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

:lol: :lol:  سلام به بزرگان فن با اجازه کسی که خواسته :excl:  :excl: ؟/| سه ردیف اخرش ترجمه بشه{{بطور خلاصه}}}؟شرکت گیگابایت گفته مشکل  احتمالا سخت افزاریه (بعد از تست) However, if the problem remains after testing, then it is possible something wrong with your hardware. The system needs further examination to determine the problem. Meanwhile, because we can hardly define the root cause without looking at the platform, we suggest you to contact your supplier (where you bought the product) and see if they could help you do the further examination. 

و به این صورت مشکل براشان بفهمند چیه بعد هم میگه از هرجا خریدید از کجا خریدش (اطلاع نداره دست دوم)از اونجا کمک بخواهد B) 

Notice: The warranty terms are dependent on your sale of contract and are what ever your supplier sold you. Please kindly contact your supplier and they shall follow a standard RMA procedure and send the board to the local distributor for RMA service for you.  در این قسمت هم بیان داشته گارانیتیها مختلف است و فروشنده بپرس ببین چه گارانتی را برات زده وخلاصه اش اینکه بده به سرویس محلی  منظور نمایندکی :( ؟//((( Best Regards,)) (*) بهترین .... امیدوارم کمکی برای دوستان باشه :lol: 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

واقعا که کمکه بزرگی بود  :-?

 

دمه گیگابایت گرم بابا  :-B

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوستانه حرفه ای اگه چیزی به ذهنشون میرسه دریغ نکنید 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

مهدی جان ، به چیپ ساتا 3 و چیپ صدا حرارت بدید . 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

رفیقم هیتر داره گفتم بیاد یه نگاه بندازه 

بازم راهنماییه دیگه ای هست بگید دوستان 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

هنوز  کاری نکردیم 

کسی چیزی به ذهنش نمیرسه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ظاهرا نمیخایید به نتیجه برسید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود دوست عزیز ،

از کجا تصمیم گرفتی هیتر بش بگیری ؟  :blink:

ویرایش شده توسط ۞ MR_MOHAMMAD ۞
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بعضی از دوستان میگن ممکنه پایه هایه چیپ ها ول کرده باشه 

 

چون یکی در میون فعال یا غیر فعال میشن و ثابت نیستن 

مثلا صبح روشن کردم ساتا 3 فعال بود بعد از ریستارت دیگه نیومد 

برعکس صدا نبود که بعد از ریست اومد ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

:daydreaming:  :daydreaming:  :daydreaming:  :daydreaming:  :daydreaming:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

post-11230-0-72592500-1391363899_thumb.gifهنوزم

ویرایش شده توسط atisoc0936
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوستان الان یه 1 هفته ای میشه که کارت صدا فعال هست 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

امروز سیپیو و رم ها رو رویه یک مین P6t se  تست زدم xmp  فعال شده و مشکلی نداره 

یعنی مشکل از مین هست 

حالا فعال نشدنه xmp  تو این مین چه معنی داره 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...