رفتن به مطلب

مترجم گوگل Translate ! قابلیتی جدید و بسیار کاربردی !


بازنده
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام ! چندی پیش با مطالبی در مورد قابلیت جدیدی از گوگل برخورد کردم که بنظرم خیلی جالب اومد ! این قابلیت که Translate نام داره ،امکان ترجمه کلمات / جملات و از همه مهمتر ترجمه مطالب سایت ها رو هم در اختیار میذاره . جالب تر اینه که این امکان وجود داره که این ترجمه ها رو از زبان های مختلف به زبان های دیگه تبدیل کرد ! و از همه مهمتر میشه با دادن ادرس صفحه از از یک سایت ، متن اون صفحه رو بزبان مورد نظرتون نمایش بدید ! مثلا اگه با یه رویو از یک سایت چینی برخورد کردید ، دیگه نیازی نیست فقط عکساشو ببینید و مطالب شو بیخیال شید و کافیه از Translate استفاده کرده و متن اون رویو رو به زبان انگلیسی یا فارسی و یا هر زبان دیگری ( در صورت پشتیبانی ) تبدیل و ترجمه نمایید !

البته موقعیکه من با این قابلیت اشنا شدم ، زبان فارسی رو ساپورت نمیکرد ولی اخیرا یکی از دوستان ( جناب اقای قنبری ) منو از پشتیبانی زبان فارسی اون با خبر کرد و منم بد ندونستم تا این خبر رو باطلاع شما عزیزان برسونم ! هر چند مطمئنم بسیاری از شما از این قابلیت اطلاع داشتید ولی برای کاربرانی که مثل من بی خبر بودند ، خواستم بدینوسیله مطلع شون کنم !

شما در صفحه اصلی Translate با یه چارت برخورد میکنید که خالیه و میتونید در اونجا هر کلمه یا جمله ای رو بنویسید و در زیر اون هم میتونید زبان نوشتن و زبان تبدیل و ترجمه شو هم انتخاب کنید ! همچنین میتونید در همون چارت ادرس صفحه ای از یک سایت یا ... بنویسید و بعد از کلیک بر روی دکمه Translate با همون صفحه مواجه شید البته اینبار همه اون مطالب با زبان مورد نظر شما نمایش داده خواهند شد ! بنظر من این قابلیت برای اون دسته از کاربران که بزبان انگلیسی تسلط ندارن ، میتونه خیلی بدرد بخور باشه ، و با استفاده از این قابلیت میشه مطالب انگلیسی رو بصورت فارسی مطالعه کرد ! اضافه کنم ، ترجمه توسط این قابلیت ، خیلیم دقیق نیست و باید کمی دقت کرد و از لابلای مطالب ، معنا و مفهوم رو گرفت ! البته شاید چون این قابلیت هنوز تازه و نو هستش و همچنین بتازگی زبان فارسی رو پشتیبانی کرده ، ایراداتش برای زبان فارسی بیشتر باشه ولی احتمالا در اینده و به مرور ، ترجمه ها بهتر و دقیقتر خواهند شد !

در ادامه صفحه اصلی Translate هم لیست زبان های قابل پشتیبانی وجود دارند که میتونید بنا به نیازتون انتخاب شون کنید ! امیدوارم این خبر خیلیم تکراری نبوده باشه !

اینم لینک صفحه اصلی قابلیت Translate

لینک

ویرایش :

در ضمن اگه با مطلبی بر خورد کردید که نتونستید زبان شو تشخیص داده تا بتونید زبانی که باید تبدیل بشه رو انتخاب کنید ، کافیه در همون منوی انتخاب زبان برای تبدیل و ترجمه شدن ، گزینه شناسایی زبان رو انتخاب کرده و یکبار رو کلید ترجمه کلیک کنید تا زبانه متن مورد نظر ، مشخص و بصورت خودکار انتخاب شه و سپس اقدام به تبدیل و ترجمه ان به زبان مورد نظر خود نمایید !

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ! اینم تصویری از صفحه اصلی GOOGLE TRANSLATE

9dy6suj6eu6c9na64qq9.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوستان

من امروز صبح موقعه که داشتم دنبال یک برنامه می گشتم متوجه این ترجمه گر شودم شودم

ترجمه گر واقعان خوبی هست بیشتر زبان ها رو به راحتی ترجمه

و بیشتر سایت ها رو به زبان فارسی ترجمه می کنه ...........

پیشنهاد می کنم همه امتحان کنید من که خیلی خوشم امد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

واقعا خيلي چيز جالبي بود !!! فقط انگار بعضي جاها گيج ميزنه !!!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...