رفتن به مطلب

Recommended Posts

کیس جدید InWin 904 از معدود کیس های کامپیوتر با ظاهری کاملا" منحصر به فرد است که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. شرکت InWin سالهای متمادی مشغول ساخت و ارائه ی کیس های "گیمینگ" کاملا" معمولی به بازار بوده است که تا به حال هیچ کدام نظر منتقدین را جلب نکرده بود. اما این بار با این طراحی نوین، شرکت InWin قصد دارد به صورت جدی وارد بازار کیس شود.


 


k2zci1f2yw4r5baqxu0w.jpg


 


کیس 904 یکی از گران قیمت ترین کیس های سایز ATX است که تا به حال در Hardware Canucks به بررسی آن پرداخته ایم. البته برخلاف برخی کیس های گران قیمت که شما بیشتر پول برند آن را می دهید، در مورد کیس 904 دلیل منطقی برای پرداخت چنین هزینه ی گزافی وجود دارد. می توان ادعا کرد شرکت InWin دست و بال دپارتمان ساخت کیس خود را از لحاظ هزینه باز گذاشته است و نتیجه آن بوجود آمدن کیسی با پوشش ضخیم پنل آلمینیوم 2 میل و 4 میل در کنار 2 پنل دودی از جنس شیشه سکوریت است! ظاهرا" ورقه های کلاس پایین پلکسی گلاس برای کیس 904 بسیار چیپ می نمود، بنابراین شرکت InWin از شیشه های سکوریت ساختمانی پر قدرت برای این کیس استفاده کرده است.


 


q4negk51wr343joec54b.jpg


 


بنابراین قیمت 280 دلاری این کیس واقعا" بیانگر کیفیت ساخت و مواد سازنده ای آن است. هرچند InWin904 بسیار گرانتر از اغلب کیس های فول تاور است، اما همینکه چشمهایتان به ظاهر مبارک این اثر هنری مزیّن شود، تمامی کیس هایی را که تا به حال دیده اید در نظرتان به سان پارچه چهل تکه پینه دوزی شده خواهند آمد.


 


qwxna6x1zqt7ndzha3rf.png


 


کناره ها و گوشه های بدون درز این کیس تا شیشه سکوریت دودی دو طرف آن، همه و همه بیانگر رشد شرکت InWin در تولید و ساخت کیس است. کیس InWin904 واقعا" مبهوت کننده است. پنل جلوی کیس از جنس آلمینیوم صیغلی به صورت یک تکه ازجلو و کف تا سر، یک پارچه کیس را طی می کند. شیشه ی پهناور که نمای کامل کیس را نشان می دهد، و مدیریت کابل کشی مخصوص به خود، و پنل کاربری خاص که نمونه ی دیگری ندارد، همه و همه از ویژگی های جذاب این کیس است. اما همه ی این برتری های ظاهری بیرون کیس، آیا نشان از توانایی های کاربردی طراحی داخل آن است؟


 


5lo5f6kbehdcl0p4eju.png


 


پاسخ به این سوال کمی، مشکل است. از موارد  مثبت طراحی داخل کیس می توان به امکان استفاده از کارتهای گرافیک با طول 40 سانت اشاره کرد، اما شاید این تنها مورد مثبت طراحی داخلی این کیس باشد.


 


از لحاظ استفاده از واترکولر ها InWin904 از فقر شدید امکانات رنج می برد. با خلاقیت و عبور شلنگ ها از مسیر خاصی با دشواری بتوان یک واتر کولر با رادیاتور 12 یا 14 سانتی را در پشت کیس نصب کرد:


 


lldjagfb7vzipezl2p0.jpg


 


از نظر نصب Air کولر ها نیز نه تنها با محدودیت ارتفاع 145 میلیمیتری مواجه هستیم، بلکه به دلیل فاصله ی بسیار کم مادربرد با سقف کیس، عملا" نصب کولر با مشکل کمبود فضا همراه خواهد بود.


 


stui5mmr47b7zj7o355.png


 


محل نصب پاور با کمبود شدید فضا روبه روست طوری که باید برای نصب آن با کیس کُشتی گرفت.


 


1wdthqkhbrs7o91rjhsh.png


 


کابلهای کیس مانع عبور جریان آزاد هوا از تنها منفذ نصب فن ورودی به داخل کیس است.


 


n9tdgo2urgyedmp44z.png


 


مدیریت کابل کشی نیاز به خلاقیت ویژه ای دارد چرا که مسیر های کابل کشی اصلا" وجود ندارند و یا اگر دارند، کاربردی نیستند!


 


kxgvyi12temvn74vax7l.png


 


خوشبختانه براکت هایی برای نصب SSD وجود دارد، همچنین کشو های بی نیاز از ابزار مخصوص نصب هارد دیسک.


 


b2g8j7o9pgbld3e2qner.jpg


 


با نصب مادربرد ATX دیگر فضایی برای عبور کابل برق مادربرد وجود ندارد و ناچار هستید از پایین و یا جلو این کابل غول پیکر را عبور دهید. این درحالی است که در جلوتر فضایی بلا استفاده باقی مانده است. شاید برخی طراحان داخلی این کیس خیلی آشنا به اصول اسمبلینگ و نیازهای آن نبودند.


 


bnanm9vwfgou3i9h1ed.png


 


برای استفاده از پنل پشت مادربرد و عبور کابل ها از پنل آلمینیومی ناچار هستید دائما" چهار پیچ پنل را باز و بسته کنید.


 


jzbt71ls029m4iegiec.png


 


در پایان، هرچند از لحاظ کارایی، این کیس همه چیز را فدای ظاهر فریبنده ی خود کرده است، اما خودمان را گول نزنیم، با این ظاهر فوق العاده جذاب، دیگر چه کسی به فکر کاراییست؟؟


 


منبع: Hardwarecanucks


 


مترجم: آرمین ابیشی


ویرایش شده توسط ARMIN 2012
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام/ حالا بزنیم بعدش نسخه جدید میدیم !!!

کاری که ما خیلی انجام دادیم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...