رفتن به مطلب

Recommended Posts

شرکت سافایر اصلی ترین شریک تجاری AMD کارت جدید R7 250 Ultimate را به عنوان اولین کارت گرافیک نسل AMD R7 با خنک کننده ی غیر فعال را معرفی کرد. این کارت گرافیک کاملا" بی صدا که از معماری GCN نسل جدید کارت های AMD بهره می برد هیچ فنی برای خنک کنندگی ندارد و برای کاهش دمای خود تنها وابسته به هیت سینک بزرگی است که شرکت سافایر مخصوص آن طراحی کرده است.


 


o9ttvpu1hzrmss2y5na0.jpg


 


گیمر ها و کاربران سطح متوسط که به نویز کامپیوتر حساس هستند از بی فن بودن این کارت استقبال خواهند کرد. قابل ذکر است معماری جدید GCN قادر است بازی ها را در رزلوشن Full HD با کیفیت متوسط اجرا کند.


Sapphire R7 250 Ultimate دارای فرکانس GPU معادل 800 مگاهرتز و مجهز به 1 گیگابایت حافطه ی گرافیکی از نوع DDR5 می باشد که فرکانسی برابر 1125 مگاهرتز دارد. به نظر میاد این کارت قویترین کارت گرافیک بدون فن با رابط 128 بیتی موجود در بازار باشد.


 


این کارت مجهز به خروجی های HDMI 1.4A و DisplayPort 1.2 می باشد که تا رزلوشن 4096 در 2160 را پشتیبانی می کند و این بدین معناست که به راحتی این کارت می تواند برای نمایشگر های 4K استفاده شود. همچنین یک خروجی DVI-I Dual Link نیز مناسب مانیتور های کلاسیک برای آن در نظر گرفته شده است که می تواند با استفاده از تبدیل از مانیتور های قدیمی تر آنالوگ با اتصال VGA نیز پشتیبانی کند.


 


برای لذت بردن از نسل جدید فن آوری Eyefinity شرکت AMD نیز می توان از این کارت گرافیک بهره برد. این کارت می تواند همزمان از 3 مانیتور پیشتیبانی کند. از ویژگی های منحصر به فرد این فن آوری پشتیبانی از پردازش های مجزای صدا برای چند مانیتور همزمان است، بدین معنا که صدای مخصوص به هر برنامه ای که در هر یک از مانیتور ها در حال اجراست به صورت مجزا پردازش و به مانیتور مربوطه انتقال می یابد و این عملیات به صورت همزمان برای هر 3 مانیتور بدون اخلال انجام می پذیرد.


 


این کارت از رابط PCI EXPRESS نسل سوم بهره می برد و از فن آوری CrossFireX بر روی مادربرد های مخصوص پیشتیبانی می کند.  قیمت این محصول حدود 90 دلار است.


 


منبع: Techpowerup


 


مترجم: آرمین ابیشی


لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...