رفتن به مطلب

Apacer درایو SSD مجهز به پورت USB3 به بازار عرضه می کند


Recommended Posts

SSD ها به اشکال مختلف در بخش های مختلف سیستم های پرتابل و بعضا" دسکتاپ حضور دارند، اما این بار دیگر نوبت بخش درایو های اکسترنال بود که حضور پرقدرت SSD اکسترنال را ببیند. شرکت Apacer به زودی یک درایو SSD فوق العاده شیک و زیبا را به بازار عرضه می کند که در کنار پورت معمول ساتا 3، مجهز به پورت USB3 و یک کابل USB3 می باشد تا بتوان از آن به عنوان SSD اکسترنال هم بهره برد.


 


oh6o1qabuw5owmlbfblk.jpg


 


شرکت Apacer ادعا کرده است Apacer AS710 SSD اولین SSD مجهز به پورت USB3 است که می تواند به عنوان SSD اکسترنال هم مورد استفاده قرار گیرد. تست ها نشان می دهد سرعت خوانش متوالی این SSD برابر 550 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتار متوالی آن برابر 530 مگابایت بر ثانیه است. در حالت استفاده از پورت USB3 سرعت این مقادیر به ترتیب به 380 و 420 مگابایت بر ثانیه می رسد. این یعنی یک فایل ویدیویی 5 گیگابایتی ظرف 15 ثانیه بر روی Apacer AS710 SSD منتقل می شود.


 


rpoxdyua1nsshu11cd4x.jpg


 


Apacer AS710 SSD در ظرفیت 128 گیگی عرضه می شود و ضخامت آن فقط 7 میلی متر است. این درایو اکسترنال در برابر لرزش تا 30G و در مقابل شوک تا 3000G قادر به مقامت است. این SSD با پشتیبانی از قابلیت Microsoft Windows-To-Go ویندوز 8 ورژن Enterprise امکان لود سیستم کاربر را بر روی هر کامپیوتر از طریق این SSD می دهد.


 


همچنین این درایو مجهز به فن آوری Error Correction Code  و دارای پشتیبانی کامل از دریافت دستور TRIM ویندوز 7 به بالاست.


 


هنوز قیمتی برای این درایو SSD کاربردی شیک توسط Apacer اعلان نشده است.


 


منبع: Tweaktown


 


مترجم: آرمین ابیشی


لینک به دیدگاه
Share on other sites

عالیست!!! اگر مدار ارتباطی USB3 در داخل قاب SSD جا میشه، خوب همه ی تولید کننده ها یاد بگیرن به صورت استاندارد روی همه ی SSD ها این امکان رو بوجود بیارن. خیلی خوبه والا.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

من فکر کنم سال پیش SSD های ترنسند که ضد ضربه هم بودن به صورت اکسترنال عرضه شده بود و حتی تو بازار داخلی هم دیدم ولی خب سرعتشون برحسب SATAII بود چون اوایل ورود SSD ها بود البته USB3بودن

البته دارا بودن پورت USb3 و همچنین یک SSD بودن زیاد اهمیت نداره به نظرم

فوقش قاب رو باز میکنیم :D

gb_csuSsd_spec_ESD200K_1112.jpg

ویرایش شده توسط momo000000
لینک به دیدگاه
Share on other sites

من فکر کنم سال پیش SSD های ترنسند که ضد ضربه هم بودن به صورت اکسترنال عرضه شده بود و حتی تو بازار داخلی هم دیدم ولی خب سرعتشون برحسب SATAII بود چون اوایل ورود SSD ها بود البته USB3بودن

البته دارا بودن پورت USb3 و همچنین یک SSD بودن زیاد اهمیت نداره به نظرم

فوقش قاب رو باز میکنیم :D

 

محمد جان، اون درایو رو دیده بودم، اما، 2 تا اما

 

یکی اینکه فارغ از سرعت، اون درایو ترنسند رو نمیتونستی به عنوان درایو اینترنال استفاده کنی. یعنی عملا" محدود بودی به USB، در حالیکه این قطعه ی Apacer خودش یک SSD اینترناله با همون ابعاد و مشخصات، که همزمان پورت USB3 هم داره. این موضوع 2 تا برتری ویژه داره:

 

اول اینکه دستور TRIM تا اونجایی که من تو اینترنت تحقیق کردم از طریق ارتباط USB منتقل نمیشه. یکی از دلایل عدم رویکرد شرکت ها به تولید SSD های اکسترنال همین موضوع بوده. چون در نبود دستور TRIM بعد از یک مدت Performance درایو SSD به شدت کاهش پیدا میکنه. قطعا" در مورد همون درایو ترنسند هم این موضوع صدق میکرده چون هیچ اشاره ای به ساپورت TRIM در مشخصات اون SSD نشده است. این معضل بزرگی بود، که با این نو آوری Apacer برطرف شد، یعنی شما حتی اگر به صورت اکسترنال و USB3 از این SSD استفاده کنید کافیست بعد از چند ماه، هر وقت که احساس کردین پرفورمنس درایو پایین آمده آن را با SATA به کامپیوتر متصل کنید و با یک کلیک در ویندوز 8 دستور TRIM را بر دامان SSD جاری کنید تا دوباره پرفورمنس خود را بازیابد.

 

این موضوع خیلی مهمی است. به نوعی برطرف کردن این معضل برای اولین بار بدین طریق که SSD از هر دو پورت بهره ببرد تا هم به صورت اینترنال و هم به صورت اکسترنال بتوان از آن بهره برد، توسط این درایو زیبا انجام شده باشه.

 

و دومین مورد هم ابعاد و مشخصاتشه که مثل SSD معمولیه و راحت در کشو های کیس جا میره.

ویرایش شده توسط ARMIN 2012
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...