رفتن به مطلب

بررسی دقیق کارت گرافیک AMD Radeon R7-265


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 بررسی دقیق کارت گرافیک AMD Radeon R7-265

 

ریزنقش قوی!!!

 

امروز به بررسی کارت 265 میپردازیم،این محصول به تازگی توسط AMD  برای قرار گیری در سری کارتهای بیشتر دردسترس و رقابت با سری کارتهای 750  از NVIDIA ،به بازار تزریق شده است.و این بدین معنی است که بازی کردن در 1080P با قیمتی خیلی پایین در دسترس شما خواهد بود.البته به نظر ما هیچ چیزی درباره تولید این کارت از قبل پیش بینی نشده بوده است.به طوری که ما اخیرا متوجه شدیم انویدیا خط تولید محصولات خود را آپدیت کرده است و ناگهان AMD با ما تماس گرفت که این محصول جدید را مورد بررسی قرار دهیم!!این محصول با اختلاف فقط چند روز از عرضه محصول 750 انویدیا عرضه شده است.البته به نظر ما رقابت خوب است و تولید کنندگان را گوش بزنگ و قیمت ها را پائین نگه میدارد و این خوب، چیز خوبی است!

 

265 امروز ما به مجموع 1024 واحد Stream Processors مجهز شده است ،توان محاسباتی در حدود 1.89 ترافلوپس و 2 گیگابایت حافظه از نوع GDDR5  با باس حافظه 256 بیت ومیزان TDP برابر با 150 وات که از طریق یک کانکتور 6 پین  تامین میشود.برای کسانی که احساس دجاوو دارند باید بگوییم که بله این کارن شباهت زیادی به Pitcairn pro  یا همان Radeon HD 7850  دارد.درواقع همان GPU که با کمی دستکاری در کلاک برروی یک PCB جدید قرار گرفته است.

 

کلاک کاری برابر با 925 مگاهرتز و  فرکانس حافظه  در 5.6 گیگاهرتز با باس 256 بیت میباشند.کارت از PCIe نسل سوم و API منتل نیز پشتیبانی میکند.دلیل حضور این کارت فقط یک چیز است وآن اجرای بازی ها با هزینه مناسب میباشد و اگر شما نگاهی به سری R7850 بیاندازید متوجه میشوید که هنوز هم کارتهای کوچک دوست داشتنی برای Full HD گیمینگ هستند.این کارت از تکنولوژی های کراس فایر ،Eyefininty و AMD Zerocore power ready پشتیبانی میکند،ضمنا برای استفاده HTPC ها عالی است ولی میتواند برای گیمینگ هم خوب باشد البته اگر از آخرین رزولوشن ها دوری کنید.قیمت ابتدایی این کارت از 109 یورو /149  usdشروع میشود و در آخر فوریه  2014در دسترس خواهد بود.مدل کارت مورد آزمایش از برند sapphire   میباشد که در کلاک کاری دیفالت فعالیت میکند.

 

1ykba01hmjy22f18dbvz.jpg

 

نمایش محصول

 

کارت 265 مجهز به 2 گیگابایت حافظه با باس 256 بیت و قابلیت اجرای بازی ها در 1080p میباشد.قیمت این کارت ازطرف AMD زیر 140 دلار اعلام شده است که کاملا منصفانه میباشد.1024 واحد پردازشی  استریم  در کلاک 925 مگاهرتز کارایی کارت را دقیقا در زیر رده محصولات جریان اصلی قرار میدهند.در نمایشگر هایی که رزولوشن هایشان تا 1600در1200 باشد،میتوان اکثر بازیها را در کیفیت نسبتا خوب اجرا کرد و حتی رزولوشن Full hd نیز قابل استفاده است البته نباید انتظار کیفیت خیلی بالا را در بازی های سنگین امروزی از کارت داشت.

 

211njpf8lvkkqcd5lbar.jpg

 

در تصویر بالا کانکتور های کارت مشخص شده اند که شامل یک Display Port یه درگاه HDMI و دو خروجی DVI میباشند،بنابراین Eyefinity نیز پشتیبانی میشودو کارت را تبدیل به یک ابزار خوب و ارزان قیمت برای راه اندازی یک سیستم تقریبا ارازن مجهز به چند نمایشگر میکند.
31ao2c5vhgdcsmx6m3dz.jpg

احتمالا متوجه شده اید که برچسب مشخصات کنده شده است ؟؟ما کاملا مطمئن هستیم که این کارت در واقع یک نمونه آزمایشی از R7850 های برند Sapphire بوده که بایوس آن مجددا ویرایش شده و کلاک کاری آن کمی دستکاری شده است.AMD قابلیت استفاده از کارت در حالت multi-GPU را نیز فراهم کرده است و میتوانید دو عدد از این کارت ها ار کنار هم قرار دهید و کارایی نسبتا خوبی از آنها داشته باشید.

مصرف نهایی کارت در حدود 150 وات اعلام شده است و آمار ارقام ما نیز در حالت load کامل کارت ،نزدیک به همین مقدار را نشان میدهند و مصرف کارت از حالت idle به حالت load بسیار عالیست و در حدود 10 وات در حالت idle  و 3 وات در هنگامی که نمایشگر به حالت sleep mode  میرود ،میباشد.فقط یک کانکتور 6 پین برروی کارت وجود دارد بنابراین منبع تغذیه در حدود 450 وات برای راه اندازی کارت کافی میباشد.

 

j3a9ojtjn7e5x11xs0i5.jpg

ابعاد کارت حدود 20 سانتی متر میباشد که در اکثر کیس ها به آسانی جا می شود.

 

دوباره جزایر !!!

 

در طول دو سال گذشته درباره یک سری اسم رمزها شایعاتی بود که کمی گیج کننده بودند، ولی در واقع  ترتیبشان کاملا مشخص است اول سطح یک  ،جریان اصلی و محصولات HIGH-END .اگر بخواهیم مثال بزنیم  Cape Verde را میتوان سطح یک مثل سری 7700 ، Pitcairn اسم گروه میانه خواهد بود مثل سری 7800 یا بالاترو Tahiti هم اسم رمز قوی ترین و آخرین سری !

 

Entry level = Cape Verde = Radeon HD 7700 series / R5 series

Mainstream level = Pitcairn = Radeon HD 7800 series / R7 series

High-end level = Tahiti = Radeon HD 7900 series / R9 series

 

t74ud8fedd84qxtnrmbn.png

 

تمام بخش های تصاویر پایین در تاریخ Q1 سال 2012  عرضه شده اند.ولی بیشتر مدل های سال 2013 به استثناء کارتهای R7 260 و 260x و R9-290/290x ،دوباره سازی میباشند.

 

uquovtlekw88hl05552.jpg

 

همانطور که ذکر شد  265 مورد آزمایش برپایه Pitcaim pro  میباشد که شما آن را HD 7850  میشناسید.AMD پردازنده را روی فرمت 28نانومتری توسعه داده است که به زبان ساده میتوان گفت با این کار آنها میتوانند ترانزیستور بیشتری بر روی die  پردازنده قرار دهند که خود باعث کاهش مصرف انرژی و حرارت تولیدی کمتر میشود قابل ذکر است که نزدیک به 2.8 میلیارد ترانزیستور بر روی die قرار دارد .

 

8og98banvqcuxeolfuxs.png

 

باس حافظه همانطور که اشاره شد 256 بیت میباشد که در ترکیب با  GDDR5 میزان تقریبا مناسبی پهنای باند ایجاد میکند که GPU قطعا از آن بهره خواهد برد.کلاک حافظه 1200 مگاهرتز میباشد که با توجه به quad date rate برای GDDR5 نتیجه میزان موثر 4800 مگاهرتز یا 4.8گیگاهرتز خواهد بود که پهنای باندی برابر با 154 GB/s ارائه میدهد.فرکانس پردازنده هم سرعت خوب 928 مگاهرتز است.

 

6ti2h0tut07s2p7gru1c.jpg

 

PCI e نسل 3:

 

تمام کارت ها دراین سری از R7تا R9 از نسل سه   PCIE پشتیبانی میکنند که 2 برابر سریعتر از نسل قبل خواهد بود.نسل 3 مجهز به 32گیگابایت  پهنای باند میباشد  که کارایی و  سازگاری آن را بهبود میبخشد .البته برای استفاده این کارت ها شما باید مین بردی که با  PCI-E 3.0  سازگار بوده وcpu که این قابلیت را پشتیبانی  کند  در اختیارداشته باشید.نرخ انتقال اطلاعات این نسل دو برابر نسل پیش میباشد و باعث افزایش کارایی در کارتهای قدیمی و مدرن خواهد شد و پهنای باندی برابر با 32 GB را در اختیار ما قرار خواهد داد.گذر از نسل 2 به نسل 3پهنای باندی دوبرابر راایجاد کرده که از هر لنز 500MB/S به 1GB/S افزایش داشته است،بنابراین نسل 3 PCIe با سرعت 16X قادر به ارائه پهنای باندی برابر با 16GB/S یا 128Gbit/s  به صورت  دو جهته است که درنتیجه 32GB/sec پهنای باند bi-directional را ارائه خواهد داد.

 

میزان مصرف

 

265 مورد ازمایش حدود  150 وات TDP دارد و AMD تمرکز زیادی روی مزیان مصرف در حالت idle گذاشته است.برای مثال در سال 2008 روی پلتفرم های 55nm وقتی شما در دسکتاپ بودید گرافیک ها تا 90 وات مصرف داشتند!!با ارائه 40 نانومتری ها این میزان تا 20 وات کاهش یافت .محصولات سری R7000 در حالت idle desktop فقط حدود 2.7 وات مصرف دارند.بنابراین وقتی یک  GPU بدون استفاده   تا 95 درصد در حالت idle قرار میگیرد میتواند تا 99 درصد اجزا خود را خاموش کند حتی فن سیستم تهویه نیز از کار میافتد که  در دفعات اول باعث ترس کاربر میشود!!خوب چه اتفاقی میافتد؟به محضی که سیستم وارد حالت idle میشود و برنامه ها به صورت فعال محتوای نمایش را عوض نمی کنند ،GPU وارد مرحله zero core power state میشود. در این مرحله بخش موتور 3D واحد های محاسباتی ،موتور های محرک چند رسانه ایی ،خروجی های نمایشگر ها و اینترفیس حافظه،کاملا خاموش میشوند.البته zcps یک باس خیلی کم حجم کنترلی را فعال نگه میدارد تا کارت همچنان برای سخت افزار ،بایوس و سیستم عامل قابل شناسایی باشد.فعال سازی حالت zcps با درایور میباشد.درایور با بررسی نمایشگر اجازه وارد شدن پردازنده را به حالت zcps میدهد.اگر برنامه ایی صفحه نمایشگر را به روز کند  zcps پردازنده گرافیکی را فعال کرده و جریان نیرو را در اجزای سخت افزاری کارت مجددا راه اندازی میکند.ما برای ایجاد این تکنولوژی واقعا خوشحالیم زیرا پیروزی بزرگی خواهد بود.

 

 

Eyefinity

 

یکی از مهمترین موفقیت های  تاریخ سری رادئون  معرفی Eyefinity میباشد.این تکنولوژی به شما اجازه میدهد تا چندین مانیتور را با هم در دسکتاپ و بازیها مورد استفاده قرار بدید.قبلا شما باید  دقیقا  ازیک  سری مانیتور و یک رزولوشن مشترک و یکسان استفاده میکردید اما در نسخه جدید شما قادرید با ورژن 2 این تکنولوژی از custom resolutionsها استفاده کنید.همچنین پهنای باند سیگنال مانیتورها  در سری های رادئون 7000/  Radeon R7 , R9  افزایش یافته و شما میتوانید رزولوشن های 16k x 16k ایجاد کنید.این به شما اجازه میدهد  که پنج صفحه در حالت 5.1 Landscape در رزولوشن های 1920x1200, 2560x1600 و حالا حتی در رزولوشن شگفت انگیز Ultra HD 4K 3840 x 2160  ایجاد کنید.حالا متوجه شدید به چه علت  مدل 280 سه گیگابایت رم و مدل 290 حتی بیشتر از 4گیگ رم احتیاج دارند؟ رزلوشن های عظیم احتیاج به حجم عظیمی framebuffers دارند.

 

Direct X 11.2

 

تمام محصولات جدید AMD از Direct X 11.2 پشتیبانی میکنند.در حال حاضر صحبت از  Direct X های جدیدترخیلی زود است.امروز AMD  تنها شرکتی است  که سخت افزار fully-compatible DirectX 11.1 ارائه داده است.

 

تست میزان مصرف

 

بگذارید در دنیای واقعی به بررسی میزان مصرف بپردازیم.ما از دستگاههای جانبی استفاده میکنیم که دائما میزان مصرف کل سیستم را بررسی اندازه گیری و ثبت میکنند.البته در تست ها فقط  GPU زیر استرس قرار داده شده است نه CPU.میزان مصرف قبل و بعد از زیر استرس گذاشتن  GPU میزان مصرف آن را در حالت Load به ما نشان میدهد.پردازنده مورد آزمایش یک i7-3960x پر مصرف شش هسته ایی برپایه پلتفرم Sandy Bridge-E  و چیپست x79 میباشد که تا 4.60 گیگاهرتز اور شده است.مدیریت مصرف انرژی نیز غیر فعال گشته است تا نهایت مصرف سیستم محاسبه شود.

n5lqrw6q5ukg3qdna83.jpg

 

دقت کنید که این میزان ها ا زسیستم به سیستم متفاوت بوده و ویژگی های PSU مثل power efficiency در اندازه این میزان ها تاثیر دارد.بنابراین این بررسی همیشه با دقت 100 درصد نیست ولی معیار خوبی برای بررسی خواهد بود.

 

o9k6a4k3lrdu7rxr0w8l.png

در چارت بالا تمام کارتها در حالت Load  قرار دارندو نمودار ها فقط پیک مصرف GPU را نشان میدهد .

 

لیست پیشنهادی منبع تغذیه ما به شکل زیر است:

 

leb8oy1hisqhe1r9vygc.jpg

دما

 

درحالت  idle

v8hej5kihk68xq9s6t.png

دمای 50 درجه برای idle خوب است ،زیر 40 درجه خیلی خوب است و زیر 30 درجه عالی است.

 

در حالت Load

g2wvwipav8bjsbc243b1.png

دما در سخت ترین شرایط Load برای این کارت برابر با 56 درجه سانتی گراد میباشد.

 

 

عکس برداری حرارتی:

 

ما از اشعه مادون قرمز برای عکس برداری از حرارت ایجاد شده در سطح کارت استفاده کردیم.یکی از دلایل استفاده ازاین روش این است که که بعضی مواقع سازندگان  حقیقت را به کمک نرم افزارهای مانیتورینگ سخت افزار از ما پنهان کرده و اطلاعاتی نه چنداد دقیق را به ما نشان میدهند.به کمک عکس برداری حرارتی نقاط حرارت زا و دمای های منطقه ایی کاملا بر روی PCB مشخص هستند.

 

p800ud8ip373ozc5spq.png

 

 

 

تمرکز در تصویر بالا روی برد دمایی در حدود 30 تا 33 درجه رانشان میدهد.وضعیت idle است.

 

hsiq2zgqww55gqofkmiu.png

 

بعد از استرس ،دمای ناحیه VRM که  معمولا جز داغ ترین نواحی کارت است برابر با 54 درجه است که بد نیست،دمای  GPU برابر با 63 درجه است  که بالاتر از مقداری است که سنسورهای  حرارتی در برنامه گذارش میدهند البته باز هم مقداری خیلی خوبی است.

 

 

jz0upcich6n3gugh05z5.png

 

 هنگامی که دوربین را درکنار کارت قرار میدهیم متوجه میشویم که علارغم چیزی که ما درباره کولر فکر میکنیم  ،میزان هوای گرم زیادی را به درون سیستم پراکنده نمیکند و در واقع گرم ترین نقطه محل exhaust و بالای کارد میباشد که هوای گرم را از آخر کارت به بیرون میدمد پس میتوان گفت که کولر از طراحی خوبی بهره میبرد.

ضمنا توجه کنید که این کارت از کولر غیر رفرنس بهره میبرد نه از کولر رفرنس AMDو ما هنوز عملکرد نسخه رفرنس را ندیده ایم.

 

 نرم افزار و سخت افزار مورد استفاده :

 

zazomeufgrcs1ljhjqa.jpg

 

یک بحث کوچک درباره کلمه FPS

 

ما در بازی ها به دنبال چه هستیم؟ کارایی خوب؟؟اول کاملا مشخص است که باید قادر باشیم تمام این بازی ها را با بهترین کیفیت تصویر IQ=IMAGE QUALITY اجرا کنیم.ولی اینجا به مشکلی بر میخوریم:IQ همیشه در تضاد با PERFORMANCE است.هرچه کیفیت بالاتر، کارایی پایینتر.حالاما این  تست ها را با FPS بررسی میکنیم، تعداد فریم هایی که کارت گرافیک می تواند در یک ثانیه رندر کند،هرچه این مقدار بالاتر باشد روانی و سرعت اجرای بازی بیشتر است.

 

 

vtt6d8m65n73d0j1ecys.jpg

 

 

 

بازی ها:

 

DX11: Hitman Absolution

 

 مامور 47 دوباره برگشته است .شرکت سازنده IO وعده داد بود که بازی  برای بازیباز های بیشتری در دسترس باشد اما سیستم سرسخت  گیم پلی که هیتمن را به یکی از بهترین  بازی های سوم شخص اکشن- مخفی کاری روی PC تبدیل کرد همچنان به روز کرده و نگه دارد.

 

z8d5uzw5u8j4toqw4fk8.jpg

 

 

بازی هیتمن بسیار تحت تاثیر توان کارت گرافیک قرار دارد ،یک سیستم متوسط روبه خوب میتواند بازی را با تنظیمات متوسط روبه بالا  اجرا کند. بازی بر پایه موتور جدید و قدرتمند Glacier 2  ساخته شده است.

 

m3o0mzap6o97xlakqgv3.png

 

نزدیک به 45 فریم در ثانیه!خیلی خوب برای این کیفیت تصویری و رزولوشن Full HD

 

 

DX11: Tomb Raider

بدون شرح!!!  بدلیل محبویت بیش از حد قهرمان!!!

 

53ptzezp0hsjyox10o0h.jpg

 

 

i8zuj0k3zep99ddrs7.png

 

البته گزینه TressFX یا موهای شناور برای تست خاموش شده چون تاثی آن بر روی کارایی کارتهای نه چندان قوی بسیار زیاد است.نتایج برای کارت با توجه به قیمت خوب هستند.

 

DX11: BioShock Infinite

بایو شوک که تبدیل به یکی از بهترین بازی های تاریخ شده در طول چند سال عرضه خودش معمولا از لحاظ  طراحی هنری بیشتر مورد تقدیر بوده تا از بعد فنی، استفاده ازموتور فوق محبوب UNREAL در توسعه اجازه رابه گیمرها میداد تا بازی را راحت با اخرین تنظیمات گرافیکی اجرا کنند و لذت ببرند چون همونطور که میدانید موتور آنریل برای PC کاملا بهینه شده و جواب پس داده ولی در این نسخه شاهد یک جهش بزرگ گرافیکی هم از بعد فنی تکنیکی هم هنری بودیم وبا استفاده از آخرین نسخه آنریل باپشتیبانی از DX11 دیگرباید اجرای راحت را باید فراموش کرد!این نسخه از بازی که سومین قسمت در سری میباشد قبلا با نام

پروژه ایکاروس شناخته میشد با نام infinite عرضه شد.

 

 

 

4q8p96g450856qsw4ul9.jpg

 

256egpc3ze9uq0fcpzb.png

 

 

همانطور که میبنید ما با fxaa وتنظیمات الترا ازمایش کرده ایم.

 

پایان بخش اول

 

مترجم رضا قاسمی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درور بر دوستان همانطور که مطلعید کارت 750 هم عرضه شده سایت های بررسی دیروز بازبینی کرده اند من هم بعد از نقد وبررسی این کارت بررسی  750 msi رو انجام میدهم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بخش دوم بررسی کارت گرافیک AMD Radeon R7-265

 

DX11: Metro Last Light

 همانطور که میدانید موتور بازی مترو معروف به A4 engine توسط توسعه دهنده اوکراینی A4 Games ساخته و توسعه داده شده است و از پیشرفته ترین  تکنولوژی های پردازش گرافیکی پشتیبانی میکند.درواقع این عنوان میتواند تصویرگر آنچه در ذهن مخاطبان از یک عنوان واقعا نسل بعدی است ،باشد.

 

slsu18qj1mkp7lx8n4mh.png

 

depth to filed پیشرفته، full tessellastion وفیزیک پیشرفته در کنار تعدادی ویژگی های برجسته دیگر از ویژگی های موتور بازی هستند.ما از supe sample aa استفاده نکردیم در عوض فیلتر AA را 16x و بلار حرکتی را درکنار tessellation در محدوده نرمال قرار دایم.

 

hyk7awz2f5zt5dmyv16.png

 

بالا تعدادی کارت در حال اجرای بازی در آخرین حد تنظمات گرافیکی موتور هستند.

 

DX11: Crysis 3

بدون کرایسس 3 تست ناقص خواهد بود ما هم تصمیم گرفتیم تا موتور مخوف CryEngine 3  را به جان کارت کوچک خود بیاندازیم!!

 

gsialpa0a9oin4opitvx.jpg

 

در پایین ما از تنظیمات مورد علاقه گیمرها بهره برده ایم!DX11+HQ texture Mode .همانطور که مشاهده میکنید کارتهای رده نهایی عملکردی تقریبا مشابه دارند.

5udllxh6nwbqn3gpcdej.png

 

خوب چه میتوان گفت؟تنظیمات مورد علاقه ما برای کارت خیلی بالا بودند.شما باید texture quality راکم کنید و AA را هم فراموش کنید تا شاید به کارایی قابل قبول برسید.البته ما میدانستیم این تنظیمات اصلا مناسب این کارت نیست بنابراین اینجا امتیاز منفی برای کارت درنظر گرفته نمیشود.

 

 

DX11: 3DMark 2013

نتایج کلی تست فوق محبوب

84h32ef1hoaha7ncue2.png

برای دوستانی که میخواهند مقایسه ایی بین کارت گرافیک خودشان و این کارت داشته باشند نتیجه تست 3Dmark Firestrike را ارائه میکنیم.

 

 

3bgovu89v7mi2pw25nv.png

 

FCAT Frame Experience برای آنالیز بازی TOMB RAIDER

 

در این قسمت به کمک تکنولوژی  به نام FCAT به آنالیز دقیق فریم در یکی از بازی های برجسته سال هم از لحاظ محتوا هم گرافیک خواهیم پرداخت. کلا دراین تست قصد ما نشان دادن و بررسی  ناهنجاری های گرافیکی مثل وقفه هاو اختلالات که باعث بالا و پایین شدن فریم ریت میشوند،  میباشد. جدیدا واحد اندازه گیری تازه ای را به این بنچمارک ها اضافه کردند،latency measurement که دقیقا  مخالف FPS قرار میگیرد. FPSمعمولا کارایی را اندازه گیری میکند.تعداد فریم بر ثانیه Frametime ولی Frame Experience ناهنجاری ها رو بررسی میکند.در اینجا شما خواهید دید مدت زمان لازم برای ایجاد یک فریم چقدر است و  قله ها و افتادگی های فریم آنالیز خواهند شد. اساسا مدت زمانی که صرف بررسی و مقدار گذاری یک فریم  د رحال رندر شدن میشود راlatency  می نامند.معمولا میشود گفت که مدت زمان تثبیت فریم  و رندر حدود 17 میلی ثانیه است.هرچه latency بالاتر باشد نشان گر فریم کندتر است، و قله های latency عجیب و غریب نشان دهنده وقفه،بی ثباتی،انقباض فریم و میباشند که شما برروی نمایشگر ها دیده و تجربه کرده اید.

 

7obfxziftznrmhyswohc.png

بالا 30 ثانیه از بازی در رزولوشن 2560x1440 رادر چارت صدک نشان میدهد.در اینجا ما  fps را رسم کرده ایم و ان را با درصد نشان داده ایم .از این روش میتوان برای شناسایی میزان میانگین فریم استفاده کرد.

 

کارت R7-265 میانگین فریم 36 را در صحنه مذبور کسب کرده است.

حالا بگذارید frame latency را بررسی کنیم.

 

2winfxjzu6negg48nmka.png

 

 

در بالا شما مشاهده میکنید که در رزولوشن 2560x1440 تغییرات فریم ریت برای کارت پایین تر بیشتر است و کمتر برای کارت سریعتر.latency پایین نشان میدهد که کارت گرافیک میتواند مقدار فریم بیشتری را در یک ثانیه جا دهد.همانطور که مشاهد میکنید هیچ گونه stutters یا وقفه مشاهد نشد که نتیجه خیلی خوبی است اگر دقت کنید فقط افتادگی های کوچک را میبنید و قله افتادگی مشاهد نمیشود.

 در چارت بالا  کمتر برابر است با بهتر .قلهای بزرگ 40~50  میلی ثانیه ایی نشان دهنده مشکلات اساسی درنرخ فریم هستند ویا نشان دهنده تصاویر و افکت های در حال پردازشی میباشند که کارت از پس رند کردنشان بر نمیآید.

 

luajelxhq8ftkh8j13gw.png

 

بالا دوباره طرحی نرخ فریم.همانطور که میبنید کارت پردازشی پایدار را درنرخ فریم تقریبی 35 نشان میدهد.

 

 

اورکلاکینگ  R7-265

 

همانطوری که شما میدانید ، دراکثر کارتها میتوان با کمی دستکاری  به مقداری افزایش کارایی دست یافت.حالا چه دستکاری در بایوس کارت باشد  یا خیلی راحت با دستکاری تنظیمات کیفیت بازی در حال اجرا ، ولی اورکلاکینگ نتایج خیلی بهتری ارائه میدهد.البته افزایش ولتاژ بر روی GPU به افزایش حرارت ختم میشود  پس محدودیت ها همیشه وجود دارند.نرم افزار ما برای تست AfterBurner است که 90 %کارتهای بازار را پشتیبانی میکند.

با افزایش فرکانس GPU و حافظه ما قادر خواهیم بود کلاک محاسباتی کارت بر ثانیه را افزایش دهیم.

ما همیشه میزان پله ای افزایش را برای هسته و حافظه 5% در نظر میگیریم ،برای مثال اگر کارت  بر 600 مگاهرتز کارمیکند که تقریبا کلاک عمومی است پیشنهاد میدهیم که بیشتر از 30 تا 50 مگاهرتز افزایش  نداشته باشید.کاربران حرفه ایی تر معمولا فرکانس رو خیلی بیشتر افزایش میدهند.معمولا وقتی کارت گرافیک شروع به نمایش  artifacts کند مثل دانهای سفید برف ،شما باید حدودا 5 تا 10 مگاهرتز عقب نشینی کنید. Artifacts ها یا دانهای سفید درواقع polygons هایی هستند که فریز شده اند و کارت قادر به ترسیمشان نیست.

 

Polygons: دراصطلاح گرافيک کامپيوتري به يک سطح چند ضلعي محدب هم صفحه تخت گفته مي شود که بطور مستقيم قابل رندر باشد . ساده ترين و پرکاربدترين چند ضلعي مثلث است" .

 

From Persian Computer Encyclopedia

 

البته ما پیشنهاد نمیدهیم که از طریق  Catalyst Control panel اقدام به اور کلاک کنید.ما سعی کردیم و هر دفعه شکست خوردیم و  شاهد کرش های زیاد و صفحه سیاه بودیم.

 

8mrdaljw3cw4jjwfyy02.png

 

د رکل از برنامه های شبیه After Burner استفاده کنید.

 

Evga Precision X نسخه 4.2 نیز با دارابودن قابلیت Vltage and tweaks برنامه خیلی قدرتمندی میباشد.

 

rjmswtfl6waiw318pfh9.jpg

 

ما این تغییرات کوچک را به واقع برای رسیدن به بوست 1175 مگاهرتز مناسب یافتیم.

 

1fdm4epmh205clrsf57.jpg

 

نتایج تست های زیر نشان میدهند که ایا اورکلاک سودمند بوده است یا نه؟میتوانید با تست ها ی بالاتر مقایسه کنید.

 

dgsu8b9qz7thbzaiwet.jpg

 

به کمک اورکلاک تقریبا ما حدود 10 درصد افزایش کارایی را مشاهده کردیم.

ysllfpgtox02itdnxry.png

 

 

امتیاز 3D Mark را دربالا مشاهده میکنید.پایین نتایج تست حمله آتش  را پس از افزایش کلاک مشاهده میکنید.

 

2ds68edtrze6bx7l3eui.png

 

سخن نهایی:

 

کارت  R7-265 یک محصول خوب اضافه  شده به سری R7 میباشد و درواقع سریع ترین محصول سری 7 میباشد.اما واقعا این کارت همان 7850 میباشد .ابعاد همان ابعاد هستند و فقط کلاک کاری کمی بوست شده که تا 925 مگاهرتز برسد.آیا این کارت از قبل برای عرضه طراحی شده بوده است ما شک داریم !چون خیلی سریع برای رقابت با کارت انویدیا عرضه شده است.

از آنجا که کارت نسخه رفرنس نیست نمیتوانیم درباره عملکرد صدا و کولر آن نظر خاصی بدهیم .کولر مدل Sapphire خنک بود ولی به نظر مشکلی در سنسور حرارتی وجود داشت زیرا دما رو حدودا 57 درجه نشان میداد ولی دوربین های حرارتی ما دما را 62~63 نشان میداد.بنابراین اشتباه نکنید دوربین حرارتی بسیار دقیق است.البته دمای نشان داده شده هم برای حالت 100 لود هنوز عالیست.

مصرف کارت حدود 150 وات است ما تقریبا میزان مصرف را حدود 140 وات  اندازه گرفتیم. برای دوکارت منبع تغذیه 600 تا 700 وات هم کاملا کافی است.

کارایی کارت بسیار شبیه کارت 660 میباشد که عملکرد خوبی برای کارتی با این قیمت در این رده میباشد البته کارایی Full HD خیلی جالب نخواهد بود ولی از پس رزولوشن های پایین تر براحتی برخواهد آمد.در حالت 1080pهم هنوز میتواند با کیفیت تقریبا خوب فریم نسبتا قابل قبول کسب کند.برای مثال بازی Hitman Absolution در رزولوشن 1920x1200 با High quality و 2xmsaa بیش از 40فریم است که نشان دهنده کارایی خوب در برابر بهای پرداختی است.

در بحث اورکلاکینگ هم ما به 1050 مگاهرتز رسیدیم و حافطه را نیز تا 4x 1500 برابر با 6000 مگاهرتز اور کردیم و به 10 %کارایی خوب رسیدیم.

 

h1ra594czr0t83lkjftl.jpg

 

چیز جدیدی درباره این کارت نمیتوان گفت بجز بحث ارزش پول پرداختی به نسبت کارایی که کاملا عالیست.این کارت در اواخر فوریه  با رنج قیمتی حدود 149 دلار عرضه خواهد شد.ویژگی های کارت اکثرا خوب هستند و ما میتوانیم آن را برای گیمرهای عادی  که کارتی خوب  بنامیم.هنوز برایمان جالب است که چگونه این کارت با این قیمت رقابتی میدان را دربرابر  750 از رقیب حفظ خواهد کرد ؟به زودی نتیجه جنگ پردازنده ها معلوم خواهد شد.

 

2vq2xrb09pnj2bid533q.jpg

 

منبع:guru3D

 

مترجم:رضا قاسمی

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوستان نسخه های متفاوت از کارت 265 داره عرضه میشه این دو مدل زیر هم اولی از ایسوس با کولر معرف اش و دومی هم ازبرند royalqueen

 

b7e3b1y0scflldnfk36.jpg

 

 

 

ag73s37cpv6gt3ojo3xc.jpg

 

c04g7w39ct09gm89ay78.jpg

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

عالی

 

منتظر تایتان بلک از شما هستیم 

ویرایش شده توسط alidadashnejad
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

عالی

 

منتظر تایتان بلک از شما هستیم 

حتما منتظرم تا تیم حرفه ایی گورو یک نسخه عالیش رو بررسی کنه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

حتما منتظرم تا تیم حرفه ایی گورو یک نسخه عالیش رو بررسی کنه

تک  پاور اپ بهتره یا گورو یا tomshardware

ویرایش شده توسط alidadashnejad
لینک به دیدگاه
Share on other sites

خیلی لطف کردی، آقا رضا.

نمی دونم 4890 رو نگه دارم یا یه 265 از سافاییر بگیرم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

265 بهتر ه البته برای  گیمینگ حرفه ایی نه مناسب نیست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

والا همه سایت هایی بررسی که گفتید خوبن منتها گورو  خیلی کامله عکس برداری حرارتی میکنن معماری رو میشکافن ولی اکثر سایت های دیگه معمولا یک مقدمه کوتاه و بعدش بنچمارک میزارن اتفاقا کار روی مقاله های گورو خیلی سخت تره ولی من چندین ساله دیگه مشتریشون شدم!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

آقا رضا وجود شما برای لیون یه نعمته و وقتی ارزش کارتون چند برابر میشه که دارین بدون هیچ چشم داشتی و به عشق بچه های لیون این کارو انجام میدین خسته نباشین و خدا قوت.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود برشما دوست خوب باتشکر امیدوارم مطلب مفید واقع شده باشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...