رفتن به مطلب

پارس آنلاین آری یا خیر؟! (بررسی سرویس های نامحدود پارس آنلاین)


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

n00017483-b.jpg


همه ما به خوبی  با شرکت ارایه دهنده خدمات اینترنتی یا همان ISP  "پارس آنلاین " آشنا هستیم که پس از تاسیس آن در سال 1999 میلادی توسط دو کارآفرین محترم اقایان عبدالله فاتح و مجید امامی ، خود را  با ارایه کارت های اینترنت هوشمند و کارت تلفن برای تماس‌های بین‌المللی و ارایه پست الکترونیکی خود را  به ما معرفی کرد ، که امروز با پیشرفت های بسیار خوبی که داشته جزو برجسته ترین ISP  های کشور و دارای 700 کارمند متخصص است .


 


پارس آنلاین جزو اولین شرکت هایی بود که خدمات ADSL  را به کاربران خانگی و شرکتی با شرایط استثنایی ارایه کرد بگونه ای که هیچ شرکتی در ان زمان حدود 5  تا 6 سال پیش قدرت کمر راست کردن رو جلوی این شرکت را به دلیل سرعت بسیار استثنایی و قیمت مناسب نداشت  ، اما امروز نمی خواهیم در رابطه با پارس آنلاین پنچ – شش سال پیش صحبت کنیم بلکه می خواهیم در رابطه با پارس آنلاینی که امروزه با تبلیغات فراوان روی سرویس های نامحدودش و حذف پلن های حجمی کارآمدش سخن بگوییم و آنرا زیر بررسی و مقایسه دقیق ببریم و نتیجه گیری کنیم ایا می شود هنوز به این شرکت اعتماد کرد ؟؟ یا مانند برخی از ISP  ها دست به کلاهبرداری های مخفیانه  زده و  وقت ان رسیده که ...


 


 در آغاز (5-6 سال پیش ) پلن و یا سرویس های نامحدود صرفا برای افرادی بود که نیاز به دانلود بالا داشتن ولی با پیشرفت صنعت کامپیوتر و تکیه خیلی از ابزار ها به اینترنت به مرور نیاز به ترافیک بیشتر بالا رفت ، به عنوان مثال :


شما یک گوشی هوشمند خریداری کرده و به خانه می آیید ( مانند آیفون ) شما بعد از باز کرد بسته بندی و وصل کردن ان به سیستم اولین پیغامی که دریافت میکنید از طرف اپل شرکت سازنده تلفن همراه این است که سیستم عامل انرا اپدیت نمایید که حجمی حدود 1.5 گیگ را به خود اختصاص میدهد بعد از ان مگر میشود این گوشی هوشمند بدون برنامه بماند پس یه 5 گیگی هم برنامه و بازی برای ان دانلود میکنید که همین یک ابزار دیجیتالی 6 گیگ از ترافیک با ارزشتان را به خود اختصاص میدهد  و هر ابزاری که خریداری میکنید اگر روند قانونی اش را دنبال کنید به همین روش باید ان را فعال سازی اماده به کارش کنید + اپلود ها و دانلود های پنهانی که توسط سیستم عامل و برنامه ها صورت میگرد و از دسترس کاربر خارج است .


که کاربران را نیازمند سرویسی با سرعت بالا و حجم ترافیک بیشتر میکند ، حالا گذری به اقدامات پارس آنلاین میکنیم  ، اولین اقدامات واقعا مثبت پارس انلاین این بود که اومد سرویس هایی با حجم ترافیک 20 تا 30 گیگ رو پلن هاش اضافه کرد و به کسانی که از سرویس هاش استقاده می کردن قابلیت دانلود شبانه رو بدون افت سرعت اضافه کرد . که بعد از مدت یک سال متاسفانه با بکارگیری ضریب اشتراک بالا از شرکت های دیگر و کمبود پهنای باند این شرکت   در ساعات دانلود رایگان سرعت دانلود کاربران به شدت کاهش داشته و موجب بروز مشکلات برای انها شده است  ، و اما حالا  :


 


با افزایش درخواست دانلود مشتریان ، شرکت پارس آنلاین پلن های نامحدود را به سایت خود اضافه کرد که گویا اجازه دانلود با همان سرعت بالا را میداد اما پس از گذشت مدتی شکایات مردم از سرعت ثابت و پایین این سرویس به گوش رسید و با پیگیری مشخص شد که شرکت مانند دیگر شرکت ها سر خود و بدون درج در قرار داد سیستم طراحی کرده به نام مصرف منصفانه که کاربران گرامی ای که این سرویس را خریداری کرده اند با اینکه هزینه بیشتری پرداخت کرده اند  فقط مجاز به استفاده از حجم ترافیک  20 تا 30 گیگ در سرویس ها 256 تا 512  با سرعت بالا دارند و بعد از ان سرعت انها به سرعت واقعی 512 یا 256 کلیو بیت کاهش پیدا میکند و همچنین انها از استفاده از ساعات ترافیک رایگان نیز محروم اند ، یعنی شما بعد از استفاده این میزان حجم که خیلی معمولیه با توجه به نیاز دستگاه هاو نرم افزار ها به اینترنت به عنوان یک مشتری سوخته شناخته میشید و باید تا اخر ماه با سرعت دانلود 32 یا 64 کیلوبایت سر کنید ( که با این وضع پیشرفت صفحات وب و نیاز انها به سرعت دانلود زیاد شما فقط میتواند از صفحه پر بازدید پیوند ها دیدن فرمایید)  


 


تا اینجا قسمت خوب بررسی ماست ، حالا به قسمت های جالبتر میرسیم :


با بررسی اخرین پلن های این شرکت با موارد جالبی رو برو شدیم که خواستیم با شما دوستان نیز به اشتراک بزاریم


اگر اخیرا به تعرفه های این شرکت نگاه کرده باشید بخشی را خواهید مانند شکل زیر:


 


47555713960994859184.jpg


 


همانطور که میبینید سرویس 512 نامحدود از سرویس 512 با حجم ترافیک 30 گیگ حدود 120 هزار تومان گرانتر بوده در صورتی که مشترکان نامحدود فقط اجازه استفاده از 30 گیگ با سرعت بالا را داشته و بعد از ان سرعت 8 برابر کاهش داشته و دیگر راهی برای بالا بردن سرعت وجود نخواهد داشت و از ان طرف کاربران حجمی قادر به استقاده از ساعات رایگان بوده + در صورت تمام شدن حجم توانایی خرید حجم ترافیک اضافه و باز اجازه مصرف از ساعات رایگان دانلود را دارند .


 


ایا این حرکت پارس آنلاین نوعی بی احترامی به مشترکین نامحدود نیست؟؟( انها را نوعی کیف پول متحرک دیدن بدون کوچکترین ساپورتی ) و یا نوعی تحمیل به کسانی که وسع مالی بالایی برای خرید پلن های گرانقیمت ندارن  ؟؟ و یا سوق دادن انها به خرید سرویس های حجمی با قیمت های سرسام اور حجم اضافه ؟


 


37934022551243816564.jpg


 


با بررسی های بیشتری که روی سرویس های ADSL  این شرکت کردیم مشاهده کردیم که قطعی های وقت و بی وقت این شرکت " مخصوصا کاربران نامحدود " ( گویا سیستم شرکت کاربران حجمی و ترافیکی از هم جدا کرده ) ناراحتی خیلی ها از جمله گیمر ها را در پی داشته و با گفتگو هایی که با شرکت داشتیم  ، پی بردیم که برخی از مشکلات به ایستگاه های مخابرات بر میگردد و برخی دیگر به خود پارس آنلاین ، مانند مشکلات فنی و پیک تایم * و  اشاره کردند که به میزان قطع شدن روز به قراداد اضافه خواهند کرد .


*وقتی ISP  ای بیشتر از توان خود کاربر بگیرد برای انکه سیستم هایش دچار مشکل نشود فردی را قطع میکند و دیگری را وصل میکند و وقتی فردی دیگر قطع شود ما دوباره به شبکه دسترسی خواهیم داشت .


سوال اصلی اینجاس چرا باید شرکت بیشتر از توان خود کاربر بگیرد و پهنای باند در اختیار او قرار دهد ؟ در صورتی که فردی از قبل در سیستم بوده و در موقع احتیاج ضروری که جبران با روز اضافه حل نمیشود ، باید از شبکه قطع شود ؟


 


نتیجه گیری :


پارس آنلاین در آغاز بسیار خوب ظاهر شد ولی اهسته اهسته حرکت به سوی پایین را شروع کرد و با بی صداقتی در سرویس هایش و اضافه کردن سیستم های نا عادلانه و تحمیل سرعت های اسمی پایین ولی با قیمت سرعت های بالا  مشتریان حرفه ای خود را که کارشان با اینترنت است را از یاد برد و با پرداشتن پلن های های عالی ای در اغاز نیز وجود داشت و تبدیل ان ها به سرویس های دروغین نامحدود کاملا ساپورت را از انها برداشت و با  افزایش سرعت کاذب ( که در سرویس های حجمی نیز وجود دارد ) حق اصلی ان های ترافیک بالاتر است و از ان ها بابت همین قضیه هزینه بیشتر گرفته شده است را گرفت.به طور ساده تر بیان کنیم


یعنی قیمت سرعت بالا را میگیرند ولی وقتی شما بخواهید از این سرویس که ( در دنیای شبکه به عنوان پلن حرفه ای یاد میشود)استفاده حرفه ای کنید سرعت شما را میگیرند و سرویس خیلی پایین تر را در اختیار شما میگذارند (پول زیاد میگیرند ، سرویس خیلی پایین در اختیار شما قرار میدهند .


ایا به نظر شما هنوز میشود به این شرکت اعتماد کرد ؟؟  چه تضمینی وجود دارد که امکاناتی که از قبل به کاربر قرار بود داده شود کمتر وکمتر نشود ؟

ویرایش شده توسط AmirMahmood
لینک به دیدگاه
Share on other sites

اقا امیر شما که توی استیم هستی و همیجوری به امون خدا ولش کردی از پینگتون توی بازی راضی هستی دور و ور چقدر هست سرویس تون هم دقیقا چی هست 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

شاتل هم همین طوری میده 

ART  هاش رو نگاه هکنید 

مثلا Art 1  که من دارم سقفش 9 گیگه و اونم 1 ماهش میشه 30 ت 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اقا امیر شما که توی استیم هستی و همیجوری به امون خدا ولش کردی از پینگتون توی بازی راضی هستی دور و ور چقدر هست سرویس تون هم دقیقا چی هست 

کجا راضی هستم فعلا که سرویسمو کرده

قبلا بودم ولی حالا ...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این شهراد هم داره میره رو مخ 

 

اول می تونستی 1ماه یا 2 ماه یا ... ولی بعدا شد 3 ماه 6 ماه ..... الان شده 6 ماه یا 12 ماه 

یعنی باید بایدباید پول 6 ماه رو بدی 

 

قبلا می تونستی 128 یا 256 هم انتخاب کنی و الان شده فقط 512 یا 1مگ یا 2 مگ یا نامحدود 

 

من هم مصرف خیلی بالاست سرویس 512 دارم با 20 گیگ در ماه که 6 ماه می کنه 120 گیگ     شاید فکر کنید 120 گیگ کافیه ولی سر 4 ماه تموم می شه بعد باید دوباره 300 بدی روز از نو روزی از همون قبل

ویرایش شده توسط alidadashnejad
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

 

مورد دیگه ایی که الان تقریباً 2 ماهه اجرا شده ، محدود کردن شدید ترافیک خارج کشور در ساعات رایگان هست، در واقع پهنای باند شبانه به زور به 60 کیلوبایت در ثانیه برسه در حالی که باید روی 400 باشه ...، ولی مثلاً از سرور های داخلی فعلاً که مشکلی نبوده ...

 

ولی از حق نگذریم پینگ فوق العادست ! تو cs اکثر اوقات حدود 100 هست ، سرور ایرانی هم معمولاً زیره 10 میلی ثانیه !!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

پارس آنلاین بدترین شرکت ارائه کننده تو اصفهانه متاسفانه...چه از لحاظ خدمات چه سرعت..

نا محدودشون هم محدوده و مثلا نا محدود 3 ماهه بگیرید حجم دانلودتون که از 30 گیگ بگذره سرعت میشه عینا دیال آپ...و دوباره باید ترافیک گرفت.(لامصب تمام قوانین هم مسخره کردند,اسمش نامحدوده ولی محدوده)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

وضعیت ISP ها افتضاحه! همین امسال پیشگامان دومین ISP برتر کشور شد.ما در محل کار دو گیگ پیشگامان داریم.سرعتش خیلی پایینه.جی میل یا ایمیل رو میخواهیم چک کنیم جونمون درمیاد.سرعت دانلودش با IDM به 100 هم نمیرسه.خونه با 512 شهراد سرعت دانلود از همون سایت تا 600 هم میره.

 

شهرادم شورشو درآورده.من 20 گیگ در ماه ترافیک دارم چند تا فیلم 800 مگی و آپدیت ویندوز در حد 1.5 گیگ و کمی وبگردی ترافیکم تموم میشه.تمام برنامه ها و سرویس های مترو هم تو فایروال گذاشتم . وقتی هم زنگ میزنم بهشون اپراتور میگه من از اینجا دارم بررسی میکنم مشکلی ندارید! :-w سرعت شبانه هم بین 8 تا 36 هست نهایتاً 10 ثانیه تا یک دقیقه میره روی 64 دوباره میاد پایین.خودشون میگن از مخابراته! نامحدودش رو هم داشتم بعد از 5 گیگ استفاده سرعت پایین میومد و قطعی و بقیه ماجرا...

قیمت ترافیک اضافی هم با همه جا فرق داره پیشگامان هر گیگ رو 4600 میفروشه شهراد هر گیگ رو 5200 میده. حالا 600 تومن گرونتر چیز زیادی نیست ولی خوب دلیلش باید معلوم باشه.

چند سال پیش ترافیکم تموم میشد زنگ میزدم شهراد میگفتم نصف شبه ترافیکم تموم شده اپراتور 300 مگ مجانی برام شارژ میکرد میگفت فعلاً کارت راه بیافته تا بعد. ولی الان!

فکر میکنم آسیاتک از همه شون بهتر باشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خیلی چرته...من همه سرعتاشو امتحان کردم...تا میبینن داری درست حسابی Down میکنی سرعتت میاد روی چیز در ثانیه :D  ولی چاره ای نیست اینجا ایرن است و حق با کسی هست که بیشتر Connection داره و گردن کلفتره.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

وضعیت ISP ها افتضاحه! همین امسال پیشگامان دومین ISP برتر کشور شد.ما در محل کار دو گیگ پیشگامان داریم.سرعتش خیلی پایینه.جی میل یا ایمیل رو میخواهیم چک کنیم جونمون درمیاد.سرعت دانلودش با IDM به 100 هم نمیرسه.خونه با 512 شهراد سرعت دانلود از همون سایت تا 600 هم میره.

 

شهرادم شورشو درآورده.من 20 گیگ در ماه ترافیک دارم چند تا فیلم 800 مگی و آپدیت ویندوز در حد 1.5 گیگ و کمی وبگردی ترافیکم تموم میشه.تمام برنامه ها و سرویس های مترو هم تو فایروال گذاشتم . وقتی هم زنگ میزنم بهشون اپراتور میگه من از اینجا دارم بررسی میکنم مشکلی ندارید! :-w سرعت شبانه هم بین 8 تا 36 هست نهایتاً 10 ثانیه تا یک دقیقه میره روی 64 دوباره میاد پایین.خودشون میگن از مخابراته! نامحدودش رو هم داشتم بعد از 5 گیگ استفاده سرعت پایین میومد و قطعی و بقیه ماجرا...

قیمت ترافیک اضافی هم با همه جا فرق داره پیشگامان هر گیگ رو 4600 میفروشه شهراد هر گیگ رو 5200 میده. حالا 600 تومن گرونتر چیز زیادی نیست ولی خوب دلیلش باید معلوم باشه.

چند سال پیش ترافیکم تموم میشد زنگ میزدم شهراد میگفتم نصف شبه ترافیکم تموم شده اپراتور 300 مگ مجانی برام شارژ میکرد میگفت فعلاً کارت راه بیافته تا بعد. ولی الان!

فکر میکنم آسیاتک از همه شون بهتر باشه

سلام شما این مشکل من هم دارید ( چند پست بالاتر گفتم ) 

 

تنها چیزی که من رو نگه داشته از تغییر isp همین سرعت و پینگ خوب هست مگرنه خیلی بازی در میاره 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

همشون مضخرف هستن

 

نت من صبانت هست ،‌ گرونه ، سرعت کمه ، تازگیا هم شبانشو روی 30 قفل میکنه ،

30 گیگ 512 رو 130تومن میفروشن و روی 2مگابیت میبندن....

 

قیمت های پارس انلاینو میدیدم (30 گیگ 512 کیلو 70 تومن) ، که روی 9 مگا بسته میشه ، خیلی مجاب شدم که سرویسمو عوض کنم برم پارس

یه دوستی گفت : هر شرکتی که اینجوری میکنه بعد یه مدت  که یوزرا رو جذب کرد ،میپوکه ،‌ (آسیاتک رو مثال زد)

 

خلاصه که به این نتیجه رسیدم که هر چی دارم همونو ادامه بدم

 

----------------

یه مسئله دیگه هم هست که هیچ چیز ثبات نداره ، هر لحظه این امکان وجود داره که سرعتت رو بزارن روی اون عدد اسمی که خریدی

زنگ هم بزنی میگن سرعت شما قانونا باید این مقدار باشه و ما تعهدی نسبت به سرعت بالاتر نداریم

یکی نیست بگه اون موقع که من اکانتم رو یکساله شارژ کردم و 600 هزار تومن پول بی زبون رو داشتم میدادم بهت نگفتی به چی تعهد داری به چی نداری

 

یکی میگه قیمتو 30 درصد کم کردیم ، ابلاغیه دادیم ، (منظورش اینه که احتمالا میخوایم ابلاغیه بدیم ، شاید قیمت رو کم کردیم)

ولی ISP میگن ما هیچی نشنیدیم

\

حجم هم که گیگی 4-5 تومن واقعا گرونه ، الان ویدیو ها 4K شدن ، بازی ها 10-15 گیگ هستن ، یه آلبوم موزیک لوزلس 2 گیگ میشه

اون وقت مسئولش میگه text میشه دانلودکرد :lol: :lol: :lol:

 

من که امیدی ندارم وضع نت خوب شه........

ویرایش شده توسط Prime
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

isp ها که کلا دزد هستن

ولی من خوزستان هستم هم آبادان و هم اهواز پارس آنلاین گرفتم

تقریبا خوب هست تو ساعت غیر رایگان که عالی هست ولی تو ساعات رایگان 512 دارم شبها روی 30 تا40 کی دانلود میکنه

 

نامحدود 256 هم یک ماه گرفتم تا 30 گیگ میتونی راحت با سرعت بالا دانلود بکنی بعد از اون میشه همون 1 به 8

 

من کلا راضی هستم

 

فقط دوستان کسی طرف آسیاتک نره که اصلا دانلود رایگان نداره و سرعت هم در حد دیال

یعنی تو isp ها این شرکت دست همه رو از پشت بسته

لینک به دیدگاه
Share on other sites

isp ها که کلا دزد هستن

ولی من خوزستان هستم هم آبادان و هم اهواز پارس آنلاین گرفتم

تقریبا خوب هست تو ساعت غیر رایگان که عالی هست ولی تو ساعات رایگان 512 دارم شبها روی 30 تا40 کی دانلود میکنه

 

نامحدود 256 هم یک ماه گرفتم تا 30 گیگ میتونی راحت با سرعت بالا دانلود بکنی بعد از اون میشه همون 1 به 8

 

من کلا راضی هستم

 

فقط دوستان کسی طرف آسیاتک نره که اصلا دانلود رایگان نداره و سرعت هم در حد دیال

یعنی تو isp ها این شرکت دست همه رو از پشت بسته

دقیقا منم با داداش موافقم

اینجا تو خوزستان هرچی زنگ بزنی و بشون بگی اقا سرعتم کمه چرا زیادش نمیکنی؟؟؟بت میگن همین سرعت خوبه برات کافیه!!!!!!!!!!! :angry:  :angry:

یعنی بیگیری این سیستمای پارس آنلاینو با بمب اتم بخار کنی!!

مخابرات که اصلا وضعیتش پرته اصن ISP حساب نمیشه!!!!!!

من خودم مشترک مخابراتم ولی share که داریم 1 به 200 هست!! :D  :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

 

n00017483-b.jpg

 

-قابلیت دانلود شبانه رو بدون افت سرعت اضافه کرد . که بعد از مدت یک سال متاسفانه با بکارگیری ضریب اشتراک بالا از شرکت های دیگر و کمبود پهنای باند این شرکت   در ساعات دانلود رایگان سرعت دانلود کاربران به شدت کاهش داشته و موجب بروز مشکلات برای انها شده است  ،

-مشخص شد که شرکت مانند دیگر شرکت ها سر خود و بدون درج در قرار داد سیستم طراحی کرده به نام مصرف منصفانه که کاربران گرامی ای که این سرویس را خریداری کرده اند با اینکه هزینه بیشتری پرداخت کرده اند  فقط مجاز به استفاده از حجم ترافیک  20 تا 30 گیگ در سرویس ها 256 تا 512  با سرعت بالا دارند و بعد از ان سرعت انها به سرعت واقعی 512 یا 256 کلیو بیت کاهش پیدا میکند 

-همچنین انها از استفاده از ساعات ترافیک رایگان نیز محروم اند ، یعنی شما بعد از استفاده این میزان حجم که خیلی معمولیه با توجه به نیاز دستگاه هاو نرم افزار ها به اینترنت به عنوان یک مشتری سوخته شناخته میشید و باید تا اخر ماه با سرعت دانلود 32 یا 64 کیلوبایت سر کنید 

 

-با بررسی های بیشتری که روی سرویس های ADSL  این شرکت کردیم مشاهده کردیم که قطعی های وقت و بی وقت این شرکت " مخصوصا کاربران نامحدود " ( گویا سیستم شرکت کاربران حجمی و ترافیکی از هم جدا کرده ) ناراحتی خیلی ها از جمله گیمر ها را در پی داشته و با گفتگو هایی که با شرکت داشتیم  ، پی بردیم که برخی از مشکلات به ایستگاه های مخابرات بر میگردد و برخی دیگر به خود پارس آنلاین ، مانند مشکلات فنی و پیک تایم * و  اشاره کردند که به میزان قطع شدن روز به قراداد اضافه خواهند کرد .

-وقتی ISP  ای بیشتر از توان خود کاربر بگیرد برای انکه سیستم هایش دچار مشکل نشود فردی را قطع میکند و دیگری را وصل میکند و وقتی فردی دیگر قطع شود ما دوباره به شبکه دسترسی خواهیم داشت .

 

نتیجه گیری :

پارس آنلاین در آغاز بسیار خوب ظاهر شد ولی اهسته اهسته حرکت به سوی پایین را شروع کرد و با بی صداقتی در سرویس هایش و اضافه کردن سیستم های نا عادلانه و تحمیل سرعت های اسمی پایین ولی با قیمت سرعت های بالا  مشتریان حرفه ای خود را که کارشان با اینترنت است را از یاد برد و با پرداشتن پلن های های عالی ای در اغاز نیز وجود داشت و تبدیل ان ها به سرویس های دروغین نامحدود کاملا ساپورت را از انها برداشت و با  افزایش سرعت کاذب ( که در سرویس های حجمی نیز وجود دارد ) حق اصلی ان های ترافیک بالاتر است و از ان ها بابت همین قضیه هزینه بیشتر گرفته شده است را گرفت.به طور ساده تر بیان کنیم

یعنی قیمت سرعت بالا را میگیرند ولی وقتی شما بخواهید از این سرویس که ( در دنیای شبکه به عنوان پلن حرفه ای یاد میشود)استفاده حرفه ای کنید سرعت شما را میگیرند و سرویس خیلی پایین تر را در اختیار شما میگذارند (پول زیاد میگیرند ، سرویس خیلی پایین در اختیار شما قرار میدهند .

ایا به نظر شما هنوز میشود به این شرکت اعتماد کرد ؟؟  چه تضمینی وجود دارد که امکاناتی که از قبل به کاربر قرار بود داده شود کمتر وکمتر نشود ؟

 

 

الان این مشکلات برای isp های بزرگ مثل صبانت،شاتل،آسیاتک و حتی خود مخابرات عمومیت داره !

نکته جالبتر در مورد آسیاتک اینکه اکثر قطع شدن های مکرر در ساعات رایگان هست که مثلا اگر شما سیستمت رو برای دانلود تنظیم کرده باشی تمام دانلود هات به فنا رفته...

 

ولی برای دانلود بهترین سرویس ها رو آسیا تک داره !

سرویس 10 مگ از 8-10 صبح داره که با سرعت 700-900 دانلود میده!

خودتون حساب کنید تو دو ساعت چقدر میشه در روز دانلود کرد...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

واقعا واسه شرکت های ISP مخصوصا پارس انلاین متاسفم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

واقعا واسه شرکت های ISP مخصوصا پارس انلاین متاسفم

 

بیشتر به حال خودمون تاسف بخور محمود جان که باید برای این اینترنت نفتی چقدر هم هزینه کنیم....

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام شما این مشکل من هم دارید ( چند پست بالاتر گفتم ) 

 

تنها چیزی که من رو نگه داشته از تغییر isp همین سرعت و پینگ خوب هست مگرنه خیلی بازی در میاره 

سلام.

یه زمان من به صورت ماهیانه شارژ میکردم هیچوقت ترافیک کم نمیاوردم.روز آخر هم ترافیک باقی مونده رو صرف دانلود میکردم.الان دو سال میشه که دارم به صورت یک ساله میخرم اول شد 3 ماه تا یکساله بعدشم که کمترینش 6 ماهه شد,یک ساله هم بین 4 تا 5 ماه تموم میشه و مجبورم دوباره یکساله بخرم :D موندم چجوریه که 20 گیگ در ماه انقدر زود تموم میشه ولی پیشگامان 2 مگابیت 2 گیگ در ماه که در محل کار داریم تموم نمیشه.همیشه هم تو محل کار تو شبکه های اجتماعی و یوتــوب و دیلی موشن هستیم بازم 2 گیگ در ماه به ندرت پیش میاد 1 ماه جواب نده نهایتاً یک گیگ دیگه میخریم بازم 3 گیگ عمراً کم نمیاد.من اگر 2 گیگ حجمی از شهراد بگیرم چت روم هم نمیتونم برم. ریز مصرف هم شهراد نمیده!!!! این دیگه آخرشه.فقط تنها هنری(!) که شهراد داشت این بود که به محض مطرح شدن جریان اینترنت ملی و اینترانت,سرویس اینترنت ملی رو راه اندازی کرد که قیمتش هم خیلی گرون بود.نمیدونم رو چه حسابی اینترانت باید از اینترنت گرون تر باشه :|

 

سرویس های طلایی و نقره ای و پلاتینیوم هم اصلاً رعایت نمیکنه 256 نامحدود طلایی شهراد داشتم سرعتش بین 20 تا 30 بود یک کیلوبیت بالاتر نمیرفت. 2 گیگ حجمی شهراد هم داشتم 128 حجمی هم داشتم سرعتشون اونقدر که باید فرق نمیکنه سرعت دانلود که هیچ تفاوتی نداره

الان دو به شکم برم آسیاتک بگیرم یا نه. از طرفی انقدر از isp های دیگه بد میگن که موندم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

از دوستان خواهشمند این مطلب روو در هر انجمنی که عضو هستن کپی کنن تاهمه از این موارد باخبر شن

اول یکی رو ادم کنیم بعد میریم سراغ بقیشون

لینک به دیدگاه
Share on other sites

همشون یکجورن!
امیر جان...متاسفانه کارشون قانونیه!و کاری از دست کسی برنمیاد!چون سرویس اشتراکیه و حداکثر ضریب اشتراک 1 به 10 وجود داره!این قوانین باید از طرف مخابرات و زیرساخت کشور تغییر کنن.سرعت اصلی شما در یک سرویس مثلاً 512 کیلیوبیت باید حدود 60-65 باشه...در حالیکه ظرح های تشویقی ای دارن برای جذب مشتری و بطور مثال مودمتون رو روی 2 مگ آپ میکنن...تا زمانی که شما مثلاً 30 گیگ دانلود نکرده باشین سرعت همینه ولی توی سیاستها و دستورالعملهایی که برای سیستمشون تعریف کردن بیشتر از این باعث تنزل سرعت شما به سرعت اصلی میشه...اینجور طرح ها یا نباید ارائه بشن یا اگه ارائه میشن اما و اگر نداشته باشن...اینجور اجرای طرح ها باعث حریص تر شدن کاربرا برای سرعت بالاتر میشن و درنهایت پیگیریشون به جایی نمیرسه و بهشون پیشنهاد میشه سرعت بالاتری رو که مستلزم هزینه ی بیشتر هم هست انتخاب کنن!اینا فقط یک سری ترفند بازاری برای فروش بیشتر سرویس در نتیجه سود هستن..تازه اگه خیلی پیگیر بشید بهتون میگن ما باید به شما سرعت 10 کیلوبایت بر ثانیه بدیم!الان داریم لطف میکنیم بهتون چون ضریب اشتراک 1 به 10 هستش!حالا اینایی که گفتم توی شرایط ایده آل بودن!شما فکر کنید وضعیت سیم مخابرات هم خراب باشه که دیگه واقعاً آدم چیزی نمیتونه بهشون بگه و همش وعلت قطعی ها و کاهش سرعت هت رو میندازن گردن همدیگه!مخابرات و ISP!!اگرم خیلی پولدار تشریف دارن دوستان میتونن سرویس Dedicated بگیرن :D
راستی خبر رسیده که قراره تعرفه ی اینترنت پرسرعت 20 درصد کاهش پیدا کنه...به نظر من نامحدود بگیرید در هر صورت بهتر از سرویس حجمیه توی همین شرایط خراب!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

وضعیت ISP ها افتضاحه! همین امسال پیشگامان دومین ISP برتر کشور شد.ما در محل کار دو گیگ پیشگامان داریم.سرعتش خیلی پایینه.جی میل یا ایمیل رو میخواهیم چک کنیم جونمون درمیاد.سرعت دانلودش با IDM به 100 هم نمیرسه.خونه با 512 شهراد سرعت دانلود از همون سایت تا 600 هم میره.

 

شهرادم شورشو درآورده.من 20 گیگ در ماه ترافیک دارم چند تا فیلم 800 مگی و آپدیت ویندوز در حد 1.5 گیگ و کمی وبگردی ترافیکم تموم میشه.تمام برنامه ها و سرویس های مترو هم تو فایروال گذاشتم . وقتی هم زنگ میزنم بهشون اپراتور میگه من از اینجا دارم بررسی میکنم مشکلی ندارید! :-w سرعت شبانه هم بین 8 تا 36 هست نهایتاً 10 ثانیه تا یک دقیقه میره روی 64 دوباره میاد پایین.خودشون میگن از مخابراته! نامحدودش رو هم داشتم بعد از 5 گیگ استفاده سرعت پایین میومد و قطعی و بقیه ماجرا...

قیمت ترافیک اضافی هم با همه جا فرق داره پیشگامان هر گیگ رو 4600 میفروشه شهراد هر گیگ رو 5200 میده. حالا 600 تومن گرونتر چیز زیادی نیست ولی خوب دلیلش باید معلوم باشه.

چند سال پیش ترافیکم تموم میشد زنگ میزدم شهراد میگفتم نصف شبه ترافیکم تموم شده اپراتور 300 مگ مجانی برام شارژ میکرد میگفت فعلاً کارت راه بیافته تا بعد. ولی الان!

فکر میکنم آسیاتک از همه شون بهتر باشه

دوست عزیزم باز شدن ایمیل ارتباطی به سرعت نداره!مشکل از پورتهای SSL هستن که توی ایران همش دارن دستکاریشون میکنن!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان همه میدونیم که وضعیت isp ها چی هست 

 

من چند دفعه توی لیون دیدم درباره ی isp صحبت شده و تا بحال نشده ببینم کسی ازشون راضی باشه ولی کو گوش شنوا 

 

با چند نفر و فقط توی لیون هیچ چیز تغییر پیدا نمی کنه نه تا این که یه موضوع فراگیر بشه ( همه جای تاریخ مردم وقتی با هم متحد شدند و درباره ی چیزی که نا راضی بودند دست به شکایت بردند اون شرکت مسعوله رو ادم کردند ) 

 

حال اگر افراد با سابقه توی تمامی فروم های کوچک و بزرگ فرقی نمی کنه این مطلب رو باز کنند شاید حداقل فرجی رخ بده و کمی وضیعت بهتر شه ما نمی خواهیم که اینترنت 100 مگ بدن حداقل همون سرویسی که میگیریم رو درست بدن بقیش پیشکش 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

واقعا واسه شرکت های ISP مخصوصا پارس انلاین متاسفم

 

این ISP ها یجورایی Reseller یا خرده فروش هستن

گرون میخرن ، گرونتر میفروشن

وزارت ارتباطات ، شرکت زیر ساخت وووو  اینا همه دست در دست هم دادن که اینترنت خوب با قیمت خوب وجود نداشته باشه

 

یه مشکل دیگه هم هست که نهاد نظارتی با قدرت زیاد وجود نداره ، بتونه به اینا چیزی بگه....

 

خلاصه که از ماست که بر ماست

ویرایش شده توسط Prime
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

شرکتهای ارائه کننده خدمات اینترنتی = گارانتی ها هستن

هیچ کسی ازشون به درستی راضی نیست و کاریش هم نمیشه کرد

خداوند به ما صبر بده ...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان همه میدونیم که وضعیت isp ها چی هست 

 

من چند دفعه توی لیون دیدم درباره ی isp صحبت شده و تا بحال نشده ببینم کسی ازشون راضی باشه ولی کو گوش شنوا 

 

با چند نفر و فقط توی لیون هیچ چیز تغییر پیدا نمی کنه نه تا این که یه موضوع فراگیر بشه ( همه جای تاریخ مردم وقتی با هم متحد شدند و درباره ی چیزی که نا راضی بودند دست به شکایت بردند اون شرکت مسعوله رو ادم کردند

 

داداش کلا حرفت درسته ،‌اما از خودشون به خودشون میخوای شکایت کنی ؟ ،‌به کی میخوای بگی ؟

 

وقتی یه قانون هر چند مسخره وجود داره که اینترنت بالای 128 کیلوبیت بر ثانیه برای کاربران خانگی ارائه نشه

 

میخوای شکایت کنی قانونو عوض کنن ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...