رفتن به مطلب

در حال بررسی استفاده از فناوری واقعیت مجازی


Hamid . SHahan
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

Electronic Arts در حال بررسی استفاده از فناوری واقعیت مجازی در صنعت بازی است

 

5e0f4834b463f44654c48823d7615a7d_XL.jpg

 

 

 

Virtual Reality یا واقعیت مجازی یک فناوری نوین است که اخیرا مورد توجه کمپانی‌های تولیدکننده سخت‌افزار قرار گرفته است. Oculus و بسیاری شرکت‌های دیگر محصولات خود را روانه بازار کرده‌اند و امروز سونی نیز از محصول جدیدی مرتبط با این فناوری سخن گفت. EA یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های منتشرکننده بازی اخیرا به این فناوری علاقه‌مند شده است.

اندرو ویلسون، مدیر عامل دومین تولیدکننده بازی‌های ویدئویی در دنیا، یعنی Electronic Arts از برنامه‌های کمپانی خود در مورد فناوری واقعیت مجازی پرده برداشت. در حاشیه نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای SXSW 2014 که هم‌اکنون در حال برگزاری است، ویلسون گفت که کمپانی وی چندان بر روی فناوری واقعیت مجازی تمرکز ندارد و بیشتر علاقه‌مند است تا ببیند که مردم چگونه از آن استفاده می‌کنند.

andrew-wilson.jpgبه گفته وی ما به سه روش متنوع با بازی‌های ویدئویی وارد تعامل می‌شویم: وقتی با کنسول‌ها بازی می‌کنیم، تکیه داده و لم می‌دهیم (Leaning back)، وقتی با پی‌سی بازی می‌کنیم روی صندلی به سمت جلو خم شده و به مانیتور نزدیک‌تر می‌شویم (Leaning in) و وقتی با موبایل بازی می‌کنیم معمولا سرمان را خم کرده و گویی داریم گوشی‌مان را موشکافی می‌کنیم (Looking over). به گفته ویلسون با تکنولوژی واقعیت مجازی یک روش چهارم نیز به وجود خواهد آمد و آن حالتی است که کاربر وارد بازی می‌شود (Getting in)! وی معتقد است که چنین شیوه تعاملی می‌تواند از طریق یک هدست واقعیت مجازی یا حالت هولوگرامی سه‌بعدی واقعیت مجازی که بر روی کف خانه‌تان نمایش داده می‌شود، به وجود آید. ویلسون تیم خود را برای بررسی شیوه‌های تعاملی واقعیت مجازی مامور کرده است.

در صورتی که Electronic Arts وارد عرصه واقعیت مجازی گردد می‌تواند به رشد این فناوری کمک شایانی کند. دلیل این امر هم مشخص است! حضور یک کمپانی بزرگ در زمینه تولید بازی‌های ویدئویی در صنعت واقعیت مجازی می‌تواند به اعتبار آن افزوده و زمینه رشد هر چه سریع‌تر آن را فراهم کند. برای مثال می‌توان به اقدام اخیر آمازون مبنی بر پذیرش بیت‌کوین در ازای فروش کالا اشاره کرد که به رشد ناگهانی بیت‌کوین کمک بسزایی کرد.

تمام موارد گفته شده فعلا در حد صحبت و گمانه‌زنی هستند ولی سرمایه‌گذاری EA در فناوری واقعیت مجازی و توجه ویژه به این فناوری بر کسی پوشیده نیست. EA همواره توجه ویژه‌ای به فناوری‌ها و شیوه‌های تعاملی نوین برای صنعت بازی داشته، برای اثبات صحت این مدعا کافی است ببینید که این کمپانی در صنعت بازی موبایل تا کجا پیش‌ رفته است!

 

سونی عینک واقعیت افزوده رقیب Oculus Rift را ماه آینده رونمایی می‌کند

 

1206606765dba920ef30b7c48a7bb916_XL.jpg

 

 

 

گزارش شده که سونی سخت در تلاش است تا هر چه سریع‌تر ابزار پوشیدنی واقعیت افزوده خود را برای رقابت با Oculus Rift معرفی کند. سونی اعلام نموده که در کنفرانس GDC 2014 سان‌فرانسیسکو از «حرکت در آینده نوآوری با بخش سرگرمی سونی» پرده بر خواهد داشت

سونی همچنین در دعوتنامه خود ذکر کرده که قصد دارد از نوآوری در پلی‌استیشن و آینده بازی‌ها صحبت کند.

در کنفرانس سونی که با حضور تولیدکنندگان بازی برگزار خواهد شد،‌ ریچارد مارکس، مدیر بخش تحقیق و توسعه پلی استیشن و انتون میخالوف که در زمینه توسعه EyeToy و کنترلر پلی‌استیشن Move فعالیت داشته، سخنرانی خواهند کرد. هر دو این افراد جزو لابراتوار Magic Lap سونی هستند و در زمینه فناوری‌های تشخیص و دنبال کرده چشم انسان در پلی استیشن ۴ فعالیت می‌کنند.

علاوه بر این دو، شوهای یوشیدا،‌مدیر بخش نرم‌افزار پلی استیشن سونی نیز سخنرانی خواهد کرد و احتمالا در مورد توسعه نرم‌افزار و امکاناتی که برای بازی‌سازها در نظر گرفته شده است، صحبت خواهد کرد.

هنوز به صورت رسمی مشخص نشده که سونی قصد ارایه یک محصول پوشیدنی مبتنی بر واقعیت افزوده را دارد اما شایعه شده که چنین محصولی رونمایی خواهد شد. اگر زومیت را در نمایشگاه CES 2014 دنبال کرده باشید، حتما با نمایشگر پوشیدنی این شرکت که قادر به پخش تصاویر سه بعدی است آشنا شده‌اید، شاید سونی قصد توسعه همان ابزار به قابلیت‌ها واقعیت افزوده را داشته باشد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

عرضه سربندی که تصاویر را به چشم می‌تاباند
پژوهشگران سربند جدیدی ساخته اند که فیلم، بازی ویدیویی و حتی تماس های تصویری را مستقیما و حتی به صورت سه بعدی، به کره چشم می تاباند.در این هدبند که قرار است سال جاری عرضه شود از دو میلیون آیینه میکروسکوپی استفاده شده تا شیوه ای که چشم، تصاویر دنیای واقعی را پردازش می کند تقلید کند.

hhc1148.jpg
این هدبند که Glyph نام دارد توسط شرکت Avegant ساخته شده و تصاویری ایجاد می کند که برای دیدن، به جای صفحه نمایشگر فقط به شبکیه و مغز نیاز دارد.

در این فناوری از دو میلیون آینده میکروسکوپی استفاده شده - برای هر چشم یک میلیون آیینه – و تصاویر را از جمله تصاویر سه بعدی به چشم کاربر منعکس می کند. کاربران می توانند محتوای تصویری را برای تلفن همراه یا وسایل سرگرم کننده خود پخش کرده و آن را به جای دیدن بر روی صفحه نمایشگر آن وسایل، بر روی Glyph ببینند. ادوارد تانگ مدیر اجرایی Avegant می گوید عمر باتری  Glyph سه ساعت است. این وسیله بر روی سر کاربر و جلوی چشم  قرار میگیرد و به گوشی نیز مجهز است.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...