رفتن به مطلب

بررسی موشکافانه کارت گرافیکی قدرتمند از ASUS


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

بررسی موشکافانه کارت گرافیکی قدرتمند از ASUS

 

Geforce GTX 780 Ti DirectCU II OC Edition

 

 

هنگامی که 2880 اسب وحشی رها میشوند!!

 

دوستان امروز با بررسی  یک کارت بسیار قدرتمند از ایسوس با شما هستیم.نسخه های سفارشی  780 TI، ،از آنجایی که بی صداهستند ،خنک کار میکنند و ازهمه مهمتر توان اجرای بازیها در سنگین ترین  شرایط را دارند این روزها به یکی از داغترین محصولات مورد علاقه گیمرها بدل شده اند.این نسخه سفارشی ایسوس نیز به کولر فوق محبوب این شرکت با ویژگی های خاص  و فن های پیشرفته مجهز شده است که قادر است هیولای انویدیا را در 70 درجه سانتی گراد در حالت  Load نگهدارد!ایسوس پردازنده این کارت را تا 954 مگاهرتز اورکلاک نموده است و این بدان معنی است که با بوستی برابر 1020 مگاهرتز روی تمام  2880واحد  سایه زن آزاد شده در این GPU  خواهیم رسید!

تیم سبز اینبار تمام 2880 واحد پردازشی سایه زن را از حالت قفل در آورده و این توان شگفت انگیزی به این GPU بخشیده است.این موضوع در کنار افزایش فرکانس هسته و حافظه و پتانسیل اورکلاک خیلی خوب ، کارت را تبدیل به پرچمدار محصولات تا 699 دلاری در مارکت نموده است. این کارت روی همان معماری GK110 البته Revision B توسعه داده شده و شامل 7.1میلیارد مدارمجتمع بر روی Die میباشد!!این هیولا قطعا یکی از سریعترین پردازنده های گرافیکی موجود در بازار است.در این تست عنوان های محبوب گیمر ها را مورد بررسی قرار داده ایم و کارت را با تنظیمات گرافیکی  سنگین و رزولوشن های بالا  به چالش کشیدیم .آیا غول تیم سبز آماده است؟آیا  واقعا سریعترین کارت گرافیکی جهان است؟آماده باشید.

 

Lock 'n Loaded!!

 

همانند GTX تایتان ،این کارت نیز همان GK110  میباشد با این تفاوت که  معماری تایتان GK110 -300  میباشد و 780TI از revision B بهره میبرد.همان ویژگیها البته با تغییراتی جالب که این کارت را بیش از بیش جذاب نموده است.وجود 15عدد Streaming Cluster در حالت فول که برابر با 2880 واحد shader processing  میباشند این پردازنده را از همنوعانش متمایز نموده است.

تعداد 240 TMU و 48 Rops روی اینترفیس حافظه 384 بیت در کنار تراشه های سریع GDDR5  روی این کارت از ویژگیهای برجسته دیگر آن بشمار میاید. صبر کنید آیا تمام شد؟؟نه تازه شروع شده است!تیم سبز حافظه این کارت را تا سرعت 7گیگابایت بر ثانیه بالا برده است !سریعترین تا کنون!میزان 3 گیگابایت حافظه GDDR 5 با این ویژگی ها پهنای باندی برابر با  336 GB/s تولید میکند که شگفت انگیز است.12 قطعه 64m x 16 از نوع GDDR5 SDRAM  بر روی برد قرار دارند که با دستکاری هایی در سطح بایوس و همچنین درایور ها از لحاظ عملیاتی قوی تر از معمول نیز شده اند!در  ترکیب با GPU BOOST 2.0  محصول به سمت کلاک کاری 1000~1050 بوست میشود در حالی که کلاک مرجع 875 مگاهرتز با بوست 928 مگاهرتز میباشد. در آزمایش ها ما متوجه شدیم که کارت حتی توان عملیاتی پایدار تا 1100 مگاهرتز را هم براحتی دارد.

با توجه به مشخصات و قدرت شاید بگویید که این کارت میزان زیادی انرژی مصرف میکند،البته میزان مصرف کارت عالی نیست ولی با توجه به قدرت کارت اصلا هم بد نیست!تیم سبز به کارت GTX780 TI یک power Balancing  جدید اضافه نموده است که به کاربران حرفه ایی اجازه میدهد تا نهایت توان کارت را از آن بیرون بکشند.کارتهای گرافیک به طور معمول انرژی مورد نیاز خود را از سه منبع دریافت میکنند:کانکتور های 8 پین و 6 پین و شکاف توسعه PCIe .در شرایط عادی میزان انرژی ارسال شده از این سه منبع در  حالتی متوازن به کارت میرسد،اما هنگام اورکلاک کاربر میتواند این توازن را برهم بزند و از یک خروجی توان بیشتری به سمت GPU ارسال کند.از طریق این الگوی جدید کاربر میتواند فرمان کنترل نیرو را از منبعی به منبع دیگر در دست بگیرد،بنابراین اگر بتوانید نهایت توان خروجی را از یک منبع بیرون بکشید میتوانید با دستکاری میزان خروجی در منابع دیگر تفاوت هایی جدید ایجاد کنید.

نهایت مصرف برد نزدیک به 250 وات اعلام شده است که با توجه به این سطح توان میزان خوبی است.تیم سبز ضمنا تمرکز زیادی روی بحث UHD یا Ultra HD Gaming گذاشته است ،ما هم این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد و بازی ها را در 8.2 مگاپیکسل با رزولوشن  3840 x 2160 اجرا خواهیم نمود.

اکنون وقت این است که به برادر کوچکتر تایتان سلام عرض کنیم! ایسوس از طرح مشکی –زرد/قرمز باب طبع بازیباز ها استفاده کرده است.

 

نمایش محصول:

 

m2wggy56pvcfns8rmivv.jpg

 

تصاویر بالا و پایین کارت را نشان میدهد ،Asus Gefroce GTX 780TI DCII OC edition مدل 3گیگابایت حافظه.آخرین نسخه کولر دراین کارت استفاده شده است که نه تنها کاملا بی صداست بلکه قادر به هضم 450 وات گرما در این سطح از تولید صدا است.در نتیجه کارت در حالت Load  در تست های ما قاد بود تا 70 درجه سانتی گراد خود را کنترل کند که برای کارتی با این توان پردازشی عالی است.کارت در حدود 11 اینچ طول دارد که تقریبا برابر 28~29 سانتیمتر میشود.کولر  دو اسلاته  DCII مجهز به تکنولوژی فن هایی که ایسوس cooltech نامگذاری کرده است میباشد که به طور ساده قادر به پرتاب مقدار زیادی هوا به دالان هیت سینک درونی بوده و از تکنولوژِی تماس مستقیم لولهای ناقل حرارت با سطح پردازنده  بهره میبرد.کولر DCII همیشه به دو فن و چهار لوله ناقل حرارت از جنس نیکل مجهز است و یک بک پلیت یا کاور پشتی کارت هم روکشی برای نگه داشتن کارت در حالت پایدار است و هم نقش یک رادیات موثر دافع حرارت را برای قسمت پشتی منطقه VRM و بقیه مناطق کارت فراهم میکند.

 

3xzwb5faot9o8yphirki.jpg

 

چهار خروجی تصویر برای کارت در نظر گرفته  شده است که در تصویر بالا مشخصند.یک  Display port فول سایز یک HDMi فول سایز و دو عدد DVI که dual link هستند.میتوانید به کمک این چهار خروجی یک سیستم چندنمایشگره  بسازید زیرا فقط یک عدد از این کارت ها گشتاور مورد نیاز شما برای اجرا بازی ها در  سه نمایشگر را فراهم میکند!

 

  ایسوس نسخه OC را با 3گیگابایت حافظه عرضه میکند که تا نزدیک به 1100 مگاهرتز در حالت بوست به راحتی توان عملیاتی دارد.در مقاله ما بعدا به شما نشان خواهیم داد که کارت قادر است تا 1200 مگاهرتز نیز با کمی دستکاری به راحتی عمل کند که فوق العاده است.هر کارت در نسخه رفرنس تا 250 وات توان مصرفی دارد که با یک کانکتور 150 وات 8پین و یک 6 پین 75 واتی تغذیه میشود.

 

 

d6d20o4605c3aiud9vd.jpg

 

 

کارت در هنگام آک بند بودن تماما سیاه رنگ است که شما میتوانید بر طبق سلیقه خود  با کیت زرد یا قرمز آن را تزیین کنید و یا اگر هم طرفدار رنگ مشکی هستید همانطور از آن استفاده کنید.

 

 

6po2vqlxl5zmlb7fy2wq.jpg

 

 

اگر به PCB نگاه کنید متوجه دو کانکتور sli میشوید ،چهار کارت در حالت quad-sli پشتیبانی میشوند هر چند استفاده و چینش quad-sli بسیار مشکل و اغلب هزار تویی از مشکلات درایور ها را با خود به همراه دارد .تیم سبز هرگز به شکل رسمی از quad sli پشتیبانی نکرده و یا آن را پیشنهاد نداده است.ما هم پیشنهاد فقط دو عدد از این کارت ها را میدهیم که در کنار هم در یک چینش sli بدون مشکل ،توان پردازش شگفت انگیزی را ارائه میدهند.

 

 

uoatvefl5zutzdocy.jpg

 

 

سه گیگابایت حافظه برای اجرا روی تک نمایشگر و تمام بازی ها تا 2014 کافی به نظر میرسد ولی برای UHDG ،چهار گیگابایت حافظه یا بیشتر مورد نیاز است.(همانطور که قبلا خدمت دوستان گرامی گفتیم رزولوشن های بالا احتیاج به فریم بافر های عظیم دارند)همانطور که اشاره شد پشت کارت هم با روکش به خوبی محافظت شده است و حفره های تهویه ایی روی مناطق VRM,GPU با دقت قرار گرفته اند.SAP CAPs های ویژه برروی PCB فضای اورکلاک بیشتر را در اختیار کاربر قرار میدهندو  concrete alloy chokes های سفارشی از صدای نوسانی پیوسته  ایجاد شده در نسخه های رفرنس جلوگیری میکنند.

 

 

58w3wp7yd8fo55z1l48.jpg

 

 

 دو کانکتور 8 پین در تصویر مشخصند.خود PCB کاملا سفارشی بوده و بر اساس تکنولوژی super alloy power  ایسوس توسعه داده شده است وبه مدار تنظیم کننده دیجیتال multi-phase که 6 عدد از آنها مستقیما GPU را تغذیه میکنند ،تجهیز شده است.ابعاد هم در تصویر زیر مشخص است و 10.7 اینچ برابر با 28 سانتیمتر طول میباشد.

 

v8numl0m2x588gbfy1.jpg

 

عکس برداری کافی است! شروع بحث های پیچیده در باب معماری !

 

ویژگیها (نسخه رفرنس)

 

این بخش کم کم در چرخه تکرار افتاده است از آنجایی که معماری اکثر کارت های گرافیک در بازار از الگو های تقریبا یکسانی بهره میبرند ولی از آنجایی که ما نقد و بررسی های دقیق رو انجام میدهیم، به آنالیز معماری GPU و PCB   و ساختار حافظه و ارتباط آن با GPU نیز خواهیم پرداخت.معماری GTX780 TI همانطور که گفتیم همانند چیپ تایتان از  الگوی معماری کپلر G110 بهره میبرد.ولی نسخه TI از reveison B استفاده نموده است.سایز چیپ تقریبا بزرگ است و معماری آن 28nm میباشد.وقتی میگوییم بزرگ اصلا شوخی نمیکنیم :7.1 میلیارد ترانزیستور  بر روی چیپی با مشخصات 45mm x45 mm 2397-pin s-FCBGA قرار گرفته است.

تفاوت اساسی را تعداد واحد های سایه زنی  CUDA  مشخص میکنند،البته میزان ROPs ها و TMU ها هم در کارایی بسیار تاثیر گذار است.لیست زیر به شما امکان مقایسه میدهد.

 

Geforce GTX 780  تعداد 2304 سایه زن کودا و 3 گیگابایت حافظه دارد.

Geforce GTX Titan  تعداد 2688 سایه زن کودا و 6 گیگابایت حافظه دارد.

Geforce GTX 780 ti تعداد 2880 سایه زن کودا و 3 گیگابایت حافظه دارد.

 

این محصول قطعا پشتیبانگر PCIe  نسل 3 بوده و توان مصرفی ان در حالت idle  چیزی برابر با 10 وات است.

تصویر die GK110  را در زیر میبینید.

 

k3ljac3pan2yf6o23drp.jpg

 

 

معماری این چیپ نیز مشابه بقیه مدل ها ی کپلر میباشد.تعداد 192 پردازنده سایه زنی بر هر کلاستر که تعدادشان 15 حدد میباشدو به SMX clusters ها معروفند.

 

192 shader processors x 15 SMX culster= 2880 CUDA core

 

البته تفاوتی اساسی با تایتان در  واحد double precision می باشد که  جلوتر در باره آن صحبت خواهیم نمود.برای مثال Geforce  GTX 680 که پردازنده گرافیک محبوبی است 1536 واحد سایه زنی دارد.در باب ساختار و معماری باز هم توضیحات زیادی باقی مانده است برای مثال در باب حافظه 384 بیت مجهز به 3 گیگابایت تراشه فوق سریع GDDR 5 که آنرا VRAM و یا frambuffer  و یا graphics memory     می نامند  و در باره سرعت آن ،دیتا ریت موثر تا 7 GHZ/Gbps میباشد که فوق العاده میزان بالایی است و پهنای باندی برابر با 336 گیگابایت بر ثانیه را خلق خواهد کرد!!

GTX 780 TI قابلیت DirectX 11.2 Ready را پشتیبانی میکند.ویندوز 8،7 و 8.1 با قابلیت های dx11.1 ,dx 11.2 از این ویژگی ها پشتیبانی میکنند تا برای اجرا بازی ها از مزایایی مثل direct compute-multi threading-hardwear tesselation و آخرین ویژگی ها شیدر 5.0  برخوردار شوند.جدول زیر ویژگی های کارتهای برجسته چند نسل اخیر انویدیا را نشان میدهد.

 

 8pzut5x3ddcc380msbmu.png

 

 

به طور کلی برای معماری کپلر ما تغییرات گسترده و  استفاده  از رنج متنوعی از انواع حافظه ها را شاهد هستیم .از نمونه های 2 گیگاباتی استاندارد تا 3 گیگابایتی برای 780 Ti  که کاملا کافی به نظر میرسد.مهندسین انویدیا با دستکاری در زیر ساختار های کنترل حافظه  قادر شده اند تا به میزان بالاتری از فرکانس حافظه موثر به نسبت نسل قبل دسترسی داشته باشند.به همین دلیل هر پارتیشن حافظه کنترل مجزای خودرا بر روی GPU دارد .

 

lo31yu3s1criopq7ug.png

معماری پردازنده گرافیکی Kepler GK110 Revision B

 

همانطور که میدانید حجم بالای حافظه در ترکیب با GDDR 5 باساختار Quad data rate اجازه میدهد تاGPU  با پهنای باند بسیار بالای فریم بافر کار کند.بگذارید در زیر جدولی رسم کنیم و تغییرات کلی را دوباره با هم بررسی کنیم.

 

8cqek4xjhgesni7tmbbp.png

 

 

شکافتن GK110 Rb

 

rt848hltk52f161fi0.jpg

 

 

در تصویر بالا شما 5 کلاستر سبز رنگ را مشاهده میکنید.اینها موتورهای پلی مورف GPC هستند و هر کدام شامل سه SMX یا streaming multi processor میباشند.

پس 5 x 3 =15 کلاستر SMX در مجموع.

6 اینترفیس 64 بیت حافظه نیز مشخصند که مسیر 384 بیت را برای حافظه گرافیکی فراهم میکنند.

 

rxveyqhpiqqzqu97e80.png

 

 

در تصویر بالا دیاگرام بلاک کپلر را مشاهده میکنید.بگذارید آن را به قطعات کوچک تقسیم کنیم.GK110 RB شامل:

 

2880 واحد سایه زنی کودا

192 هسته کودا در هر کلاستر

 

تمرکز بیشتر ما بر روی  SM ها یا هر بلاک سایه زنی کلاستر  SMX میباشد که 192  عدد از انها موجود است.

 

yg0hfyclwqjbee5ffth1.png

 

 

وقتی ما برروی یک کلاستر SMX زوم میکنیم متوجه میشویم که تغییر از GK104  برای مثال در 680 ،استفاده از 64 عدد واحد محاسباتی  Double-precision در GK110 میباشد.

در GTX 680  تعداد 192 SP یا Single-precision از فلوتینگ پوینت ها در هسته های کودا استفاده شده بود و 8 عدد duble-precision یا DP هسته کودا.در نتیجه کلاک عملیاتی موثر DP برابر بود با 1/24   از نرخ سرعت SP.این موضوع نیز برای GTX 780 TI صدق میکند.یک استثناء باقی می ماند و آن تایتان میباشد که شامل 64 DP فول کودا بر روی هر SMX در مقایسه با 192 SP کودا است .

بنابراین بر این اساس ، 15 SMX هسته سایه زنی 2880 واحدی چیپ GK110 در مجموع 960 واحد DP دارد که به 2880 هسته کودا متصلند که این مقدار برای 780 GTX برابر با 896 واحد DP برای  با 12 SMX اکتیو شده است.در کنترل پنل انویدیا  از طریق بخش Manage 3D Setting میتوانید در بخش global setting box  گزینه CUDA-Double preciciosn  را انتخاب کنید که باید فعال گردد البته تایتان و GTX 780  وقتی در حالت Duble precision قرار بگیرند با کلاک کار ی پایین تری کار میکنند که البته هنوز هم انتخاب های عالی برای هنگام کار با app های کودا میباشند.در مقام مقایسه با معماری fermi ،چیپ  GTX 780 t i با 192 هسته کودا ،تعداد 6 برابری هسته بر SMX دارد.در باره pipeline ها مابه ROPS برمیخوریم که واحد های عملیاتی رستر سه بعدی هستند و GK110  تعداد 48 عدد موتور برای ویژگی هایی مثل pixel blending  وAA  دارد.GK110 مجهز به 64 کیلو بایت کش L1 برای هر SMX بوده و یک واحد حافظه 48 کیلوبایتی مخصوص نیز برای استفاده به عنوان کش read-only دارد.ساختار کش L2 در مقایسه با معماری GK104 تقریبا دست نخورده باقی مانده است  و واحد های بافت GPU منابع ارزشمندی برای برنامه های محاسباتی میباشند،مدیریت بافتی در کپلر در مقایسه با فرمی بسیار توسعه یافته است چرا که هر SMX شامل 16 واحد فیلترینگ بافت است.

 

ivee3w02r4wubbl9zj7j.png

 

GPU Boost 2.0

 

از زمان لانچ معماری کپلر، مدلهای سطح متوسط و پرچمداران سری به ویژگی Dynamic Clock Adjustment مجهز شده اندو ما میتوانیم این تکنولوژی را بدون پیچیدگی توضیح دهیم:به طور معمول وقتی کارت گرافیک در حالت IDLE قرار میگیرد،فرکانس پردازنده  آن به پایین ترین حد خود برمیگردد تا هم دما راکاهش داده و هم در مصرف برق صرفه جویی کرده وهم عمر قطعات طولانی تری داشته باشد،طبیعتا معماری کپلر نیز همین گونه عمل میکند،ولی قادر است تا برعکس نیز عمل کند!!اگر در حین پردازش گیم جایی بر ای افزایش کارایی بیشتر در پردازنده وجود داشته باشد،فرکانس کاری افزایش پیدا کرده و کمی افزایش کارایی را نشان میدهد.میتوان گفت در واقع کارت Power thresholdرا افزایش میدهد.دما،کلاک کاری  و میزان ولتاز سطح GPU همه توسط برنامه  الگوریتم GPU Boost  پردازش شده و این واحد تصمیم میگیرد که تغییر اعمال شود و اگر تغییراتی هست  در کدام قسمت باید (ولتاژ،کلاک پردازنده،سرعت حافظه) به کار رود.

 

اولین بخش  مربوط به این قسمت در پردازنده های GEFORCE GTX مجهز به معماری کپلر دمای هدف نام دارد.اساسا کارت مجهز به کپلر دمای خود را بررسی کرده و سعی به رسیدن به دمای هدف یا (دمای مورنظر) دارد.خط پایین دما 80 درجه سانتی گراد قرار گرفته،که توازن متناسب بین سطح دمای قابل قبول و سطح صدای تولیدی را امکان پذیر میکند.اگر شما دمای هدف را 90 درجه قرار دهیدو کارت فضای افزایش کارایی داشته باشد کارتی مثل تایتان ولتاژپردازنده را افزایش داده وتا کلاک خود را در محدوده توربو بوست بالاتربرده و اینکار را ادامه میدهد تا مجددا به محدوده قدرت و دمای هدف برسد. این اورکلاکینگ دینامیک وهوشمند البته مشکلاتی نیز به همرا دارد،با افزایش میزان محدوده دما و قدرت هدف،کارایی بیشتر در قبال دما و صدای تولید یبیشتر به دست می آید.

 

 

Unlocked GPU Core Voltage

 

معماری کپلر برای اورکلاک کردن طراحی شده است.انویدیا بازخورد های منفی زیادی را از هنگامی که از ولتاژ محدود استفاده کردند دریافت نموده اند.ولی در حقیقت انویدیا این کار را کرده است تا از ایجاد RMA سطح بالا جلوگیری کند.برای مثال برای کارت تایتان آخرین میزان جریان ولتاژ هسته بر روی 1.162 mV قفل شده است.

 

5lpfoaqmby4anbcg4w2e.png

 

 

حال برای مطالعه این قسمت دقت کنید:شرکت های سازنده کارتهای گرافیک مثل msi،evgaو دیگران باید تصمیم بگیرند که آیا شما به کنترلر آزاد کننده ولتاژ احتیاج دارید یا نه.درون درایور انویدیا شما میتوانید اقدام به آزاد کردن ولتاژنماییدولی با پذیرفتن EULA.در واقع این EULA میخواهد برای شما توضیح دهد که افزایش ولتاژبالاتر از میزان مجاز برروی GPU باعث کاهش چرخه عمر محصول میشود.بنابراین اگر برای مثال GEFORCE GTX 780ti به صورت تئوری برای یک چرخه عمر 5 ساله در ولتاژ کاری 1.162 ساخته شده باشد ،افزایش ولتاژبه 1.250 می تواند عمر محصول را به نصف کاهش دهد.(البته در تئوری) حالا خبر خوب :آزاد سازی ولتاژ باعث از بین رفتن گارانتی محصول نمی شود،هر چند تعدادی از شرکت های سازنده این گزینه را در کارتهایشان غیر فعال میکنند.به هرحال اگر شما خواستید اقدام به دست کاری در ولتاژ  کارتی کنید  دقت کنید که SKU کارت مذکور این  توانایی را داشته باشد.بهر حال تعداد شرکت های کمی هستند که  اقدام به آزادسازی کنترل ولتاژ می کنند وتعداد کمتری هم به سمت ولتاژ 1.20 میروند.

 

POWER BALANCING

 

ویژگی جدیدی که انودیا به GEFORCE GTX 780 ti اضافه نموده است این قابلیت می باشد که به کار بران حرفه ایی  اجازه بیشترین میزان سود  از اورکلاکینگ  را میدهد.همانطور که میدانید GPU انرژی مورد نیاز را از سه منبع دریافت میکند.کانکتورهای برق 6 پین و 8پین  ،و خود شکاف PCIe .در شرایط عادی میزان جریانی که برای GPUاز طریق این سه منبع ارسال میشود  بالانس شده در اختیار GPU قرار میگیرد،اما وقتی کاربران اقدام به اورکلاک کارت میکنند،قادربه بهم زدن این توازن و ارسال  میزان بیشترازیک منبع خاص هستند.به کمک این ویژگی ما میتوانیم سکان هدایت جریان ارسالی به کارت را بدست گرفته و اگر از یک منبع نهایت جریان در حال ارسال شدن است می توانیم این میزان را از منبع دیگر هم افزایش دهیم و به نتایج جدیدی برسیم.به کمک این ویژگی کارتی مثل 780 TI را می توان به مرزهای فراتر از TITAN/780 برد.

 

MONITOR OVERCLOCKING

 

الان ممکن است بعضی از شما خواننده های خوب بگویید چی؟؟!!تقریبا تمام نمایشگرها 60HZ هستند و قادر به نمایش 60 فریم در ثانیه هستند.ولی میدانستید که بسیاری از نمایشگرها توانایی رسیدن به رفرش ریت های بالاتر از 60 مثل 70 ،80 یا حتی 100 HZ را دارند؟  هرچه این میزان بالاتر باشد تجربه گیمینگ لذت بخش تری بدست خواهد آمد.معمولا کاری که کاربران انجام میدهند این است که اطلاعات EDID را هک کرده و و به اصطلاح مانیتور خود را اورکلاک کنند.EDID  یا EXTENDED DISPLAY IDENTIFICATON DATA  بسته ایی DATA میباشد که نمایشگر برای DISPLAY ADAPTER میفرستد،کارت گرافیک این اطلاعات را میخواند و  سیگنال ویدیویی سازگار با رزولوشن  تصویر ،میزان رفرش و عمق رنگ را به نمایشگر میفرستد.انویدیا اجازه میدهد که شما نمایشگر خود را از طریق ایجاد پروفایل های سفارشی ،اورکلاک کنید.بنابراین شما می توانید بررسی کنید که آیا نمایشگر قادر به گذر از 70 یا 80 HZمیباشد و اگر شما رفرش ریت سازگار جدیدی پیدا کردید می توانید آن را ذخیره کرده و از آن استفاده کنید و خود را از محدودیت 60HZ رها کنید.

 

ogscp2fcn5j56rsbff.png

 

 

البته همانند همه اورکلاکینگ ها تاثیری که این کار بر روی چرخه عمر نمایشگر خواهد داشت مشخص نیست  ،پس مراقب باشید.

 

 

 

نصب سخت افزاری

 

نصب تمام کارت های تیم سبز فوق العاده آسان است قرار گیری در شکاف توسعه ،محکم کردن کارت،اتصال های برق و sli در صورت استفاده از multi-gpu و در نهایت استارت و نصب درایور.

دقت کنید که ایسوس از چراغ های هشدار دهنده در بالا ی محل اتصال کانکتور ها برای نشان دادن وضعیت اتصال از منبع تغذیه بهره برده است.

 

p7krf3q9qcg0hofbbq5.jpg

 

چراغ های سبز یعنی کانکتور اتصال دارد و قرمز نیز یعنی اتصال برقرار نشده است و یا نیرو ی کافی بر روی ریل از منبع ارسال نمی شود.

میزان مصرف:

 

بگذارید ببینیم که چه مقدار مصرف در هنگام استفاده از این کارت داریم،روش ما به این صورت است که از دستگاه اندازه گیری کشش  نیرو از منبع تغذیه استفاده میکنیم که به طور دائم بر مصرف کل سیستم نظارت میکند .در این تست ها از آنجایی که هدف بررسی GPU نه کل سیستم یا بخشی دیگر است ،ما فقط GPU را تحت استرس قرار میدهیم.میزان اختلاف بین زمان idle و load برابر با میزان مصرف GPU در حالت load  است.

پلتفرم x79 و پردازنده قدرتمند i7-3960x  نسخه اکستریم سندی بریج E را برای تست انتخاب کرده ایم.

 

میزان مصرف برای یک کارت Geforce GTX 780 Ti DirectCU II OC Edition

 

در حالت idle میزان برابر با 121وات است و مصرف سیستم در حالت GPU تحت استرس، برابر با 375 وات است اختلاف GPU load  برابر با 245 وات میباشد که میزان ~10 وات برای میانگین idle را به آن اضاف میکنیم و میزان دقیق مصرف GPU بدست آمده  برابر با 263 وات است.

 

lel4u64vv4txcj4rkbv.png

 

 

در تصویر بالا کارتها در حالت full load  تحت استرس قرار گرفته اند و پیک فقط GPU ها در حالت 100%  بدست آمده است.

منبع تغذیه مورد نیاز به پیشنهاد ما:

 

د رحالت سیستم متوسط و با استفاده عادی و یک عدد از این کارت منبعی با جریان پیوسته 550 وات پیشنهاد میشود.

در حالت 2-way sli   منبع 800 وات در حالت min پیشنهاد میشود و در حالت 3-way sli   وات منبع 1200 وات با کیفیت بالا قطعا مورد نیاز است.

اگر پردازنده قوی تر یا تجهیزات پر مصرف تر هم استفاده میکنید باید حتما به سراغ محصولات با کیفیت و پرقدرت تر هم بروید.

دما

 

مثل همیشه در حالت idle  یا desktop  از طریق سنسورهای حرارتی کارت و یا به کمک برنامه های 3dparty  ،دمای حالت بیکاری را اندازه میگیریم.

 

zm450f53fm9ey89pyhr3.png

 

دمای 50 درجه برای شرایط عادی خوب است،هر چیزی زیر 40 درجه عالیست و 30 درجه جز بهترین کولر ها هستند.اما اینها سرابی بیش نیست !!آتش از درون دالان بخار زبانه خواهد کشید!!آماده تست load باشید!

 

 

pbtawz8nals6k2skvcqp.png

 

 

آزمایشات دمایی اطراف 70درجه سانتی گراد را برای این کارت در دمای محیطی 20-21 درجه نشان میدهند که برای حالت لود و این توان پردازش میتوان گفت ایسوس کارش را درست انجام داده است.

 

 

عکس برداری حرارتی:

 

ما از اشعه مادون قرمز برای عکس برداری از حرارت ایجاد شده در سطح کارت استفاده کردیم.یکی از دلایل استفاده ازاین روش این است که که بعضی مواقع سازندگان  حقیقت را به کمک نرم افزارهای مانیتورینگ سخت افزار از ما پنهان کرده و اطلاعاتی نه چنداد دقیق را به ما نشان میدهند.ولی guru3d اسرار سخت افزار را فاش میکند!

در این روش ها ما به کمک عکس برداری از مناطق مختلف، حرارت واقعی ودقیق مناطقی مثل VRM که داغ ترین مناطق روی برد هستند ،دمای آمبینت،کل برد،و سطح GPU را بررسی میکنیم.

 

c58840g7wr5d1zzoevrt.png

 

 

در وضعیت idle  همانطور که تصویر بالا را میبنید دمای موضعی اطراف GPU برابر با 35 درجه سانتی گراد است،هرچند VRM ها در دمای عملیاتی 50 درجه فعالیت میکنند.

 

1kln07syzx2iia8qr0ue.png

 

وقتی  GPU تحت استرس تست قرار گرفت تغییرات به سرعت شدید میشوند.دوربین حرارتی ما دقیق است و دمایی برابر با 76 درجه سانتی گراد بر GPU را نشان میدهد. جالب است که داده های ما برابر با 70 درجه گزارش شده نیست!یک جایی مقداری اختلاف وجود دارد!!

مناطق اطراف VRM ها دمایی برابر با 100 درجه را نشان میدهند!این دمایی بسیار بالاست هر چند استفاده ایسوس از سخت افزار ویژه مشکلی بوجود نمی آورد.شما بهرحال اطمینان داشته باشید که میزان کافی حجم هوا بدرون سیستم وزیده بشود تابه دفع حرارت تولید شده کمک کند.

 

cwycvx1lkxe4w9x4lr75.png

 

وقتی کارت را بادقت بررسی کنیم متوجه میشویم که عملکرد کولر کاملا عالیست چون نقاط حرارتی در واقع مناطق خروجی هوای گرم هستند و ما از عملکرد کولر ایسوس خوشحال شدیم زیرا از پراکندگی حرارتی در بخش های مختلف کارت جلوگیری کرده و به شکل متمرکز آن را دفع میکند.

 

 

سطح صدای تولیدی

 

نتایج زیر در حالت idle بدست آمده است و فوق العاده رضایت بخش هستند زیرا کارت تقریبا در حالت بی صدا کامل کار میکند.

 

y6i2nty4qt35y075cyz.png

 

در حالت load ما تقریبا صدای برابر با 40 dba داریم که باز هم نجوایی بیش نیست و با توجه به شرایط حرارتی کارت ،عملکردی بی نقص را نشان میدهد.

3owrwtg9myearaupk4tm.png

 

سخت افزار و نرم افزار مورد استفاده

 

wtuv0emny5ge5ptd2hps.png

 

کلامی درباره  FPS:

 

ما در بازی ها به دنبال چه هستیم؟ کارایی خوب؟؟اول کاملا مشخص است که باید قادر باشیم تمام این بازی ها را با بهترین کیفیت تصویر IQ=IMAGE QUALITY اجرا کنیم.ولی اینجا به مشکلی بر میخوریم:IQ همیشه در تضاد با PERFORMANCE است.هرچه کیفیت بالاتر، کارایی پایینتر.حالاما این  تست ها را با FPS بررسی میکنیم، تعداد فریم هایی که کارت گرافیک می تواند در یک ثانیه رندر کند،هرچه این مقدار بالاتر باشد روانی و سرعت اجرای بازی بیشتر است.

 

در این قسمت به کمک تکنولوژی  به نام FCAT به آنالیز دقیق فریم چند عنوان مطرح خواهیم پرداخت. کلا دراین تست قصد ما نشان دادن و بررسی  ناهنجاری های گرافیکی مثل وقفه هاو اختلالات که باعث بالا و پایین شدن فریم ریت میشوند،  میباشد. جدیدا واحد اندازه گیری تازه ای را به این بنچمارک ها اضافه شده است،latency measurement که دقیقا  مخالف FPS قرار میگیرد. FPSمعمولا کارایی را اندازه گیری میکند.تعداد فریم بر ثانیه Frametime یا Frame Experience ناهنجاری ها رو بررسی میکند.

در اینجا شما خواهید دید مدت زمان لازم برای ایجاد یک فریم چقدر است و  ما هم قله ها و افتادگی های فریم را آنالیز خواهیم کرد. اساسا مدت زمانی که صرف بررسی و مقدار گذاری یک فریم رندر شده میشود راlatency می نامند.معمولا میشود گفت که مدت زمان تثبیت فریم  و رندر حدود 17 میلی ثانیه است.هرچه latency بالاتر باشد نشان گر فریم کندتر است.

قله های latency  نشان دهنده وقفه،بی ثباتی،انقباض فریم و میباشند که شما برروی نمایشگر ها دیده و تجربه کرده اید.

 

آنالیز فریم بازی Tomb raider توسط FCAT farme experience

 

 

8gsaxrplxicq9kfcbwl0.png

 

در بالا چارت صدک از 30 ثانیه در 2560 x 1440  نشان داده شده است.طرح عملگر fps  نیز در قالب درصد رسم شده است.

برای تست امروز کارت 50%از زمان عملیاتی خود را در محدود 90 فریم گذارنده است بنابراین به این میزان فریم میانگین میگوییم.برای مقایسه دو کارت گرافیک 770 و 290 را به تست اضافه نموده ایم تا بتوان بررسی بهتری انجام داد.

 

n9nf4lo7p1b9nk3olodq.png

 

د رنمودار بالا همانطور که مشاهده میکنید  نمودار ها کاملا در هم فرو رفته اند .هیچ گونه وقفه و یا شکافی دیده نمی شود و این نشان میدهد که هر سه کارت عملیات رندرینگ سه بعدی در این 30 ثانیه را به بهترین شکل ممکن انجام داده اند.

 

6sl92ra5hdgrwz030rn.png

 

طرح fps نیز در نمودار بالا رسم شده است ،28 ثانیه از time demo ،بالای 60 ثانیه نرخ فریم پایدار عملکرد عالی کارت را در این رزولوشن فوق سنگین به نمایش میکشد.

 

پایان بخش اول

مترجم رضا قاسمی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بخش دوم

 

آنالیز فریم بازی battlefiled 4 توسط FCAT frame experience

 

 

uj5s5mkegju3w31ke3f9.png

چارت صدک 30 ثانیه ایی در 2560 x 1440 رسم شده است.

50درصد زمان میزان فریم برابر یا 65 تا 70 میباشد که مااین میزان را نرخ فریم میانگین مینامیم.

 


inyflbnlmyu1np9qn59k.png

 

در نمودار بالا هیچ گونه وقفه سنگین و برجسته ایی نشان داده نشد.در اینجا 30 ثانیه از گیم پلی بازی ضبط شده است.در این نمودار کمتر بهتر است.قله های بالای 40-50 میلی ثانیه مشکلات را نشان میدهند و نماینده  نرخ فریم کم هستند  و یا نشان دهنده افکت ها یا تکسچر های هستندکه کارت قادر به ترسیمشان نیست.

 

 

0u52oj93tnn8lwb8lhph.png

 

طرح fps   در اینجا رسم شده است و دوباره بالای 50 فریم در رزولوشن 2560 x1440 با تنظیمات ultra quality  و 2x mssaهستیم که نشانگر قدرت آن 2880 اسب وحشی است!!

 

آنالیز فریم بازی Bioshock inifinite توسط FCAT frame experience

 

7zrxbmeuaa6dro8afoi2.gif

 

جدول صدک 30 ثانیه از بازی در 2560 X 1440 ثبت شده که 50% از زمان نرخ فریم بالای 65 تا 70 تثبیت شده است بنابراین این دو مقدار را فریم میانگین مینامیم.

 


6egwjk39gqxfomacf32f.png

 

باز هم بدون وقفه و بدون مشکل فقط در ثانیه 12 یک وقفه کوچک در اجرای 780 ti داشتیم که مربوط به رندرینگ موتور بازی است و نه کارت .اینجا ست که شعار اونودیا را میتوان به کاربرد

 

This is gaming the way its meant to be played!!

 

9d8tq3id4ye5e8sdq9tj.png

 

نمودار بالا طرح fps  است ،50 فریم در ثانیه  برای میانگین با رزولوشن سنگین بسیار هم خوب!

 

 

 

ULTRA HD GAMING

 

در این قسمت ما به شما کارایی چند عدد از بهترین کارتهای گرافیکی  را نشان خواهیم داد. درست است  که FULL HD  یا 1920x1080 تبدیل به استانداردی در صعنت نمایشگر  شده است ولی مشتاقان تکنولوژی به دنبال استاندارد نمیگردند بلکه ورای آن را طلب میکنند!ULTRA HD  GAMING اتفاق بزرگ بعدی است که فقط در PC ممکن خواهد بود از آنجایی که کنسول های نسل جدید همان استاندارد 1080P را برای اجرای بازیها ان هم نه به شکل 100% به کار گرفته اند.UHD یا 4K  شامل 4000 پیکسل در حالت افقی میباشدوچهار برابر رزولوشن 1920x1080 خواهد بود.

 

 

odc79t8ctrzpj5cgebo.png

 

 

با چهار برابر میزان پیکسل ،سطح جدیدی از واقع گرایی رقم خواهد خورد.جزییات به سطح جدیدی رسیده  و  تصاویر واقع گرایانه بیداد خواهند کرد.

 

juqyene4uf2g0zfr8hn.png

 

اگر در اینجا AA  خاموش شود میتوان بازی را قابل اجرا کردن نمود.

 

yn5mff9wle4hkd59bgrh.png

 

5mkty48ospp903h77a0f.png

 

60yk61hfbw9g07wqxg9j.png

 

 

امتیازات ما در حالت میانگین داده شده اندو شما همیشه باید حواستان به  پایین ترین میزان  fps  باشد .40 فریم را در اینجا کمینه در نظر میگیریم و 60 فریم رامیزان بهینه در نظر میگریم.

 

dwgfliqbxi7t1hiv99d0.png

 

 

باید اقرار کنم که بازی بتلفیلد 4 روی  4k شگفت انگیز به نظر میرسد.40 تا 50 فریم بر روی  3840x2160 احتیاج به مولتی GPU دارد.چینش sli قدرتمندی مثل 780 TI  در حالت 2-way  !!

 

 

DX11: Metro Last Light

همانطور که میدانید موتور این باز ی از  ویژگیهای برجسته DX 11 پشتیبانی کامل میکند و د رکنا ر آن همکاری با انویدیا باعث شده تا بازی از افکت ها ی انحصاری هم بهره ببرد.

 

cj3v5518awvgtc3pb73.png

 

nz6nxuquzs8pyyeewqis.png

 

در اینجا شاهد برتری مطلق 780 TI از ایسوس هستیم .دوباره کارت نسخه رفرنس خود و رقیب جدیدش 290 را شکست داده است.

 

 

DX11: Crysis 3

مرحله WELCOME TO JUNGLE تست مورد نظر ماست .افکت های سنگین و توانایی ایجاد استرس بر روی کارت ها ین تست/بنچمارک را بسیار مناسب بررسی کارت های قدرتمند 2013-2014 نموده است.

 

4y22hlegamh9rauwittu.png

 

 

 

 

303izwydcylw2guo53z.png

 

برتری دوباره و مطلق هیولای ایسوس/انویدیا-و حرکت  نزدیک و پا به پای کارت های دو هسته ایی!!

 

DX11: 3DMark 2013

آتش ضربه میزند!!

 

تست حمله آتش که این روزها خیلی محبوب شده است آخرین نسخه  تست 3D MARK محبوب که هرآنچه برای بنچمارک بخواهید در خود دارد.

تست  آتش حمله میکند مناسب بررسی توانایی های سیستم ها یHIGH END است.

 

b1j6cuqkygfhkuul5luh.png

 

امتیاز نهایی

 

sjl1sp22k3mmcy2hz7m.png

 

 

دوستان برای مقایسه بهتر امتیاز برنامه به سیستم نگارنده مطلب هم در قسمت زیر قرار داده شده  تا بتوانید بهتر قضاوت کنید -

نتایج نسخه 2013 در 1080p

 

9lmhjbmb7i4or8m7jxnp.png

 

نتایج نسخه 2011

 

yuvyk4zgie1yxq2bfs7o.png

 

 

اورکلاک کردن GTX 780 ti OC ?یا بهتر است بگوییم خون به پا خواهد شد!?

 

msi afterburner برنامه مورد علاقه تیم guru است.

 

bvs83qy4v28hb7bu0zr.png

 

 

همانطوری که شما میدانید ، دراکثر کارتها میتوان با کمی دستکاری  به مقداری افزایش کارایی دست یافت.حالا چه دستکاری در بایوس کارت باشد  یا خیلی راحت با دستکاری تنظیمات کیفیت بازی در حال اجرا ، ولی اورکلاکینگ نتایج خیلی بهتری ارائه میدهد.البته افزایش ولتاژ بر روی GPU به افزایش حرارت ختم میشود  پس محدودیت ها همیشه وجود دارند.نرم افزار ما برای تست AfterBurner است که 90 %کارتهای بازار را پشتیبانی میکند.

با افزایش فرکانس GPU و حافظه ما قادر خواهیم بود کلاک محاسباتی کارت بر ثانیه را افزایش دهیم.

ما همیشه میزان پله ای افزایش را برای هسته و حافظه 5% در نظر میگیریم ،برای مثال اگر کارت  بر 600 مگاهرتز کارمیکند که تقریبا کلاک عمومی است پیشنهاد میدهیم که بیشتر از 30 تا 50 مگاهرتز افزایش  نداشته باشید.کاربران حرفه ایی تر معمولا فرکانس رو خیلی بیشتر افزایش میدهند.معمولا وقتی کارت گرافیک شروع به نمایش  artifacts کند مثل دانهای سفید برف ،شما باید حدودا 5 تا 10 مگاهرتز عقب نشینی کنید. Artifacts ها یا دانهای سفید درواقع polygons هایی هستند که فریز شده اند و کارت قادر به ترسیمشان نیست.

 

Polygons: دراصطلاح گرافيک کامپيوتري به يک سطح چند ضلعي محدب هم صفحه تخت گفته مي شود که بطور مستقيم قابل رندر باشد . ساده ترين و پرکاربدترين چند ضلعي مثلث است" .

 

 

aku2p5jjvdfolitdebzz.png

تغییرات ما:

1y2zr323xkq3quca0l2t.png

 

fqbw5w0xebzpeewax1.png

 

 

در اینجا بوست کلاک تا 1200 مگاهرتز افزایش داشته است.GPU به صورت دینامیک و ممتد ،ولتاژ و فرکانس اصلی را کم و زیاد میکند تا به دما و پاور هدف برسد.عکس برداری حرارتی نشان میدهد که دمای کارت تا 80 درجه نیز رسیده است که هنوز هم در منطقه مشکل ساز نیست و VRM ها نیز همچنان د ر درمای عملیاتی 100 درجه به کار ادامه میدهند.

 

 چند نتیجه بعد از اورکلاک

 

yla31iqhqws0bl0tnmqz.png

 

6qhac3bz1cv545ukxrhv.png

 

zx4juddh32j3ddbhfcnr.png

 

پس از بررسی  نزدیک به 10 درصد افزایش کارایی د رتمام تست ها مشاهده شد که قابل ذکر است.

 

نتیجه گیری:

 

ما همیشه از محصولات DC II ایسوس  راضی بوده ایم زیرا همیشه یک بالانس خوب بین میزان کولینگ و صدای تولیدی داشته اند.ظاهر کارت عالیست و میزان کاراییش هم تقریبا  در سطحی بالاتر از تمام کارت های گرافیکی تک هسته ایی میباشد.کولر کارت خنک و بیصداست وکلاک کاری افزایش یافته و هنوز هم به خاطر کولر خوب فضا برای اور کردن دارد.قدرت مقایسه با تایتان هم در قیمتی کمتر و رقابتی تر موجود است.

 

221sz0qmdppodwwxegdg.jpg

 

 

 

زیبایی ظاهری:

 

کولر کارت و ترکیب رنگ ها،کیفیت فن ها و قطعات درجه یک به کار رفته در کارت همه نشان از کیفیت ایسوس دارند.کولر نزدیک به 10 تا 14 درجه اختلاف دما با کولر نسخه رفرنس دارد در حالی که کاملا بی صداتر است.کارت دو اسلات را اشغال میکند و کیفیت PCB انحصاری ایسوس فقط عمر طولانی تر را تایید میکند.حق انتخاب رنگ هم برای تزیین کارت به انتخاب کاربر وجود دارد.کاور پشتی هم مانع خم شدن کارت شده و تمام سطح پشت کارت را پوشانده و خنک تراز نسخه رفرنس نگه میدارد.

 

uu3vkihtm268ii8p8x3m.jpg

 

 

 

خنک کننده گی و صدای تولیدی  و میزان مصرف:

 

کولر های رفرنس انویدیا کارشان را انجام میدهند ولی دما از 80 هم ممکن است بالاتر برود.با این کولر DCII حرارات به میزان 400 تا 450 وات دفع خواهد شدو در نتیجه دما د رمحدوده تقریبی 70 درجه باقی میماند.پلت پشتی هم در خنک تر شدن کارت بی تاثیر نیست.میزان صدای تولید برای کارت عالیست.میزان مصرف هم همانند اکثر کارت های تاپ اند بازار در محدوده 250 وات است که میزان خوبی است البته با توجه توان کارت و برروی یک سیستم قوی با یک عدد کارت میتوان ازیک منبع تغذیه 600 واتی با کیفیت نیز بهره برد.

 

7amz6m45abxb06h748kv.jpg

 

 

 

کارایی در بازیها:

 

GTX 780 TI تقریبا 5 تا 10 درصد سریعتر از تایتان است د رمقایسه با  GTX 680 نزدیک به 40 درصد سریع تر است.در کل اجرا ها ما به هیچ مشکلی برنخوردیم.با یک نمایشگر 30 اینچ و رزولوشن  2560  در 1440 یا 1600 بازی بتلفیلد 4 نرخ فریمی بیش از 65   دارد .بنابراین کارت مذکور تجربه شگفت انگیزی را برای شما رغم خواهد زد .در بحث اورکلاک هم ما به یک کارایی خیلی خوب رسیدیم و افزایش توان را تجربه کردیم ،در 1200 مگاهرتزبوست کلاک  تعداد 2880 پردازنده سایه زنی  فقط 10 تا 15  وات افزایش مصرف  داشتند که بسیار عالیست.

 

 

سخن پایانی:

 

کارت ایسوس فوق العاده دوست داشتنی است.ساکت وخنک همچون هیولایی آرام و متین!!همانند همان 2880 اسب وحشی!فریم روان و اجرای عالی در بالاترین تنظیمات گرافیکی و روزلوشن هایی بالاتر از استاندارد !دیگر چه میخواهیم؟مگر همین معنای بازی روی pc نیست؟مگر همین نیست که تجربه بازی روی pc ها را به تجربه  ایی متفاوت بدل میکند؟این کارت به تنهایی در مقابل تمام سری R9 از AMD قد علم کرده است.

 

 

 

منبع:guru3d

 

ترجمه از رضا قاسمی

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

یک تعدادی بنچمارک های دقیق و مقایسه ایی

 

85n8qo2tvdfcag1dxtbx.png

 

 

cncy6tmxbx0u2586le7k.png

 

9p5kx7fjhu4fysa9lzgo.png

 

 

عکسی از ایتم های همراه در باکس

 

gx7py6qrs1fgsrmrwm6.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ممنون و تشکر رضا جان عالی کارکردین :)

این کارت خیلی کارت خوبیه 

داشتم بربرسی میکردم از دما که بگذریم در بحث فریم و تستهای 3dmark کارت r9 290x لایتینگ رو به راحتی شکست داده !

واقعا ایسوس ترکونده تبریک میگم به کمپانی ایسوس که چنین محصولاتی رو ارائه میکنه 

بزودی ریویی کامل توسط خودم از این کارت را خواهم گذاشت :) 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

عالی بود رضا جان

فکر کنم هیچ نکته ای جا نمونده باشه

افرین

@};- @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ممنون از همه خوشحالم که از مطالعه متن لذت بردین .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ممنون و تشکر رضا جان عالی کارکردین :)

این کارت خیلی کارت خوبیه 

داشتم بربرسی میکردم از دما که بگذریم در بحث فریم و تستهای 3dmark کارت r9 290x لایتینگ رو به راحتی شکست داده !

واقعا ایسوس ترکونده تبریک میگم به کمپانی ایسوس که چنین محصولاتی رو ارائه میکنه 

بزودی ریویی کامل توسط خودم از این کارت را خواهم گذاشت :)

بله واقعا کارت برجسته اییه من خودم بیشتر مواقع ایسوس رو انتخاب میکنم نه بخاطر اینکه برند های دیگه مثلا خوب نباشن نه کلا یک جور عادت شده یه جور حس اطمینان دارم به اسمش !!این کارت هم که دیگه شاهکاره !

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

@};- @};- :clapping: :clapping: @};- @};-

;)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

عالی بود رضا جان

فکر کنم هیچ نکته ای جا نمونده باشه

افرین

@};- @};-

درود بر شما آقا مهدی ممنون از شما.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود رضا جان

واقعا عالی بود هیچی نمیشه گفت بجز این :clapping: :clapping: :clapping:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود رضا جان

واقعا عالی بود هیچی نمیشه گفت بجز این :clapping: :clapping: :clapping:

درود برشما خوشحالم لذت بردید @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

باز دوباره شما چرا ادم رو سوپرایز می کنی با این مقاله های عالیتون 

 

خیلی ممنون دیگه بهترین از این نمی شه رفت به استقبال عید 

 

پیشاپیش عید به شما دوست عزیز و همه ی دوستان مبارک باد 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

جالب بود ممنون @};-

فقط یه سوال الان که دایرکت ایکس 12 داره میاد تکلیف این کارت گرافیک چی میشه اونوقت ؟؟ تا چند سال با دایرکت 11 میشه کار کرد؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

باز دوباره شما چرا ادم رو سوپرایز می کنی با این مقاله های عالیتون 

 

خیلی ممنون دیگه بهترین از این نمی شه رفت به استقبال عید 

 

پیشاپیش عید به شما دوست عزیز و همه ی دوستان مبارک باد 

خواهش میکنم تشکر از شما همین که مفید واقع شد برا من خودش پاداشه

 

واقعا خسته نباشی :clapping:  @};- 

سلامت باشید

 

جالب بود ممنون @};-

فقط یه سوال الان که دایرکت ایکس 12 داره میاد تکلیف این کارت گرافیک چی میشه اونوقت ؟؟ تا چند سال با دایرکت 11 میشه کار کرد؟

ممنون دوست گرامی مایکروسافت هنوز فقط گفته قراره مارچ 12 رو اعلام کنه هنوز از پلتفرم مورد نظر و سخت افزار مورد نظر چیزی نگفته dx 11 هم یعنی dx11.2 هم حالا حالاها هستش چون base کنسول های نسل جدیده و دارن بر اساس همین api براش توسعه میدن پس تا زمانی که بازیها ری این api توسعه داده میشن برای کنسول برای pc هم مشکلی نیست

احتمالش زیاده که 12رو بشه روی 8.1 استفاده کرد چون همین الان هم صدای مصرف کننده ها بالا رفته و خواستار اینن که دیگه نمیتونن فعلا سیستم عامل تغییر بدن چون با این سرعت تغییرات نرم افزاری تمام پلتفرم باید عوض بشه که اصلا با این سرعت جالب نیست الان ویندوز 8.1 یک سیستم عامل خوب و قویه و میتونه برای مدت مشخصی حداقل اندازه ویندوز 7 جوابگوی تمام نیاز کاریر ها باشه و نمیشه ب برای یک دایرکت ایکس تمام تغییرات و  ارتقا ها رو مجددا تغییر داد.ولی متاسفانه بحث سخت افزار متفاوته و شما باید کارت گرافیکی بگیری که از دایرکت ایکس 12 پشتیبانی کنه چون پشتیبانی سخت افزاری رو نمیشه ارتقا داد اگر هم مایکروسافت بیاد  dx 12 رو به صورت آپدیت و پچ عرضه کنه بازم برای استفاده کامل باید سخت افزار ارتقا داد مخصوصا گرافیک که به نظر من الان هنوز حتی از dx 11.2 استفاده کاملی که چی بگم اصلااستفاده نشده ولی اگر مایکروسافت ساربانه شتر رو میخوابونه دم خونه انودیا و amdبرای گرافیک های جدید!

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

عاشق ریویو هاتم عزیز 

24.gif

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

عاشق ریویو هاتم عزیز 

24.gif

درود برشما ;)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...
  • کاربر ویژه

واقعا حرف نداره کارتون آقا رضا بینهایت لذت بردم

@};-  @};-  @};-  @};-  @};-  @};-  @};-  @};-  @};-  @};-  @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

واقعا حرف نداره کارتون آقا رضا بینهایت لذت بردم

@};-  @};-  @};-  @};-  @};-  @};-  @};-  @};-  @};-  @};-  @};-

درود تشکر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3 ماه بعد...

درود آقا رضا من اين مقاله رو الان خوندم خسته نباشيد

من دقيقا همين كارت گرافيك دارم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

موفق باشی-این بهرتین کارت الان انویدیا توی بازاره -از لحاظ قیمت کارایی و خنک کنندگی و مصرف

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تشکر اقا رضا عالی بود.  مثل همیشه بی کم و کاست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...