رفتن به مطلب

نگاهی بر Dark souls 2


rezagtx
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

مرگ بدترین حادثه ایی نیست که میتواند برای انسان اتفاق بیافتد –افلاطون


 


8xldvdwdzynbpsg8rrh.jpg


 


 


      دوست داران سینما حتما شاهکار اینگمار برگمان را دیده اند-the seventh seal که مهر هفتم هم ترجمه شده است،یک شوالیه  جنگ های صلیبی در راه باز گشت به خانه با ذهنی آشفته و پر از سوالاتی درباب حیات و مرگ و دلیل زندگی با حضرت مرگ روبرو میشود و این برخورد چنان استادانه  و فیلم چنان شگفت انگیز است که اشارات فلسفی اش برای همیشه در ذهن مخاطب خواهد ماند-در سینما نمونه درخشان این برخورد این اثر است ولی در هنر هشتم چه؟در عالم بازی های کامپیوتری هم برخورد صورت گرفته است نه یک بار بلکه سه بار !!!


 


The souls of the damned


 


چه مقدار از انسانیت خودرا حاضرید فدا کنید تا فقط ذره ای شانس پیروزی بدست بیآورید؟این سوال را بازی ارواح تاریک 2 در سر هر پیچی در جهان بازی از شما میپرسد و شما را تشویق به جلو رفتن میکند در حالی که در گامی جلوتر مرگ در کمین است.با هر بار ملاقات با حضرت مرگ ،بخشی از انسانیت خود را ازدست داده و تهی تر میگردید،میزان جان شما نیز کمتر شده و تا نصف میزان واقعی ایش کاهش میابد ولی در حالی که ازآدمیت تهی شده اید به جستجوی انسانیت گم شده خود رو به جلو سلاح بردست پیش میروید تا بالاخره بر موانع پیروز میشوید - هیولای هایی خوفناک از دل تاریکی ها ،مارهای سمی که زهر کشنده را در گوششتان فرو میکنند و مخلوقاتی که فقط در تاریک ترین رویاهایتان تجسم کرده اید-بله شما فاتح شده اید ولی پیروزی ها ی بزرگ هرگز بدون فداکاری و قربانی دادن به دست نمی آیند .شما انسانیت خود را در معرض خطر نهاده اید تا ارواح نفرین شده را شکار کنید.


 


6y67y8zg1d4pj14u5pff.jpg


 


 


همانند اجداد پیشین اش یعنی ارواح تاریک و ارواح شیطان ،این نسخه نیز فقط یک ماجراجویی نقش آفرینی فانتزی نیست،بلکه ابری از تفکرات تیره و تار است که هر دفعه به آن فکر کنید ،سنگینی و گیجی عجیبی  بر وجود خود احساس می کنید.این کلاسیک های مدرن توسعه یافته توسط FROMSOFTWEAR شهرت  خود را به حق از سختی فوق العاده زیاد پیدا کرده اند و عموما آثاری فوق حرفه ایی به شمار میروند،اما زیبایی درونشان نه فقط  ریشه در سختی راه بلکه  در ترس و هراس دارد. هراسی که در هر گوشه  و کنار این سرزمین های نفرین شده مخفی شده و درهنگام مواجه با آن ،حس اضطراب و امرژن کم نظیری بر وجود زائر سرزمین مرگ حاکم میشود.ارواح تاریک 2 یک بازی عادی وحشت در ژانر بقاء نیست،ولی بازی های کمی هستند که شما را از پیشروی تا کمی جلوتر در محیط اینچنان ترسانده و همزمان شما را کنجکاو به داستان اسرار این جهان نمایند.


 


ppbiworgjkfn0fikzxu.jpg


 


مرگ در این بازی چنان زیباست که بدست مخلوقاتی عجیب و بی‌نظیر اتفاق میافتد-غول های زره پوش،ارواحی که از جهان های دیگر به جهان شما حمله میکنند،در اعماق زندانی تاریک با مخلوقاتی ترسناک روبرو شدن،ریشه های گیاهان سمی که از دل حوضچه های سمی پدیدار شده اند...درست است که هر بارمرگ بر قلب شما نشانی مینهد ولی یکی از تفریحات ترسناک ارواح تاریک 2 همین پیدا کردن راه‌های مختلف برای مردن است!


 


qovyteck3lts2cir1i.jpg


 


در هنگام آغاز سیاهی ترسناکی بر محیط و پیش روی شما حکمفرماست.محیط های اسرار آمیز آغازگر این عناوین همیشه شهره خاص و عام بوده‌اند و همچون زندان فراموش شده در دل کوهستان دور دست ابدیت در نسخه پیشین، اینبار غاری بزرگ با کلبه ای مرموز در وسط آن ،همان تصویر را تداعی میکند.مخلوقاتی کوچک و شیطانی در میان اسکلت های مردگان در علف زاری تاریک به گشت و گذار مشغولند و حتی همین محیط کوچک را های مخفی بیشمار دارد ولی مراقب باشید زائر سرزمین مرگ چون سفر شما هنوز آغاز نشده و یک حرکت اشتباه در هنگامی که آماده نیستید در این سفر برابر است با …!


درون کلبه سه پیرزن کنار آتش نشسته‌اند و همانند آن سه جادوگری که در راه بازگشت مکبث از میدان جنگ از آینده‌اش گفتند و چشم دلش را به نادانسته ها باز کردند،این سه نیز شما را به حقایق زندگی‌تان آشنا میکنند،بله شما مرده‌اید ،و چون در هنگام مرگ توسط ارواح نفرین شده ،طلسم گشته اید ،به درانگلیک آمده‌اید تا بلکه طلسم روح خود را شکسته و از قفس آزاد گردید.همانند تمام عناوین این سری،نصایح این عجوزه ، گیج‌کننده و نا شفاف است زیرا نگه داشتن قهرمان درگمراهی و گیجی از شاخصه های داستانی این سری محبوب است.این سه پیرزن زمانی FIRE KEEPER بوده اند،نگهبانان BONEFIRE های جهان بازی.این سه اشاراتی به کلیات میکنند بدون اینکه ذره ایی جزییات را فاش کنند و شما بیش از پیش سردرگم خواهید ماند.استرس در هنگام خروج از کلبه و حرکت به درون غارهای نزدیک برای یاد‌گیری ضروریات بازی بر شما سایه میافکند.درست است که د راینجا چیز های یاد میگیرید ولی همزمان سؤالاتی زیادی د رذهن شما مطرح میشود،آن صدا های عجیب چیستند که در هنگام ایستادن کنار آشیانه پرندگان در لبه بلندی میشنوید؟آن نجواها د رکنار جنازه های قدیمی از کجا می آیند؟آیا صدای ارواح مردگان گرفتار شده در درانگلیک هستند؟آن مشعل ها که باید روشن شوند تا نوری باشند بر جهان تیره و تار چه؟آن هیولا های غول پیکرکنار تابوت عجیب در ساحل چه؟


 


 


uquvdybaj4yu770nij0e.jpeg


 


به جهان درانگلیک خوش آمدید، جهانی که تعداد بیشماری سؤال مطرح میکند و اجازه میدهد خود پاسخشان را بیابید.


 


مقدمه این قسمت همانند قسمت قبل آنچنان تاثیرگذار نیست اما کارش را انجام میدهد و شما را در همان آغاز بازی با ذره‌ای امید ،امیدواری میدهد،امیدی که در اجداد این نسخه بسیار نادر ونا آشناست.


زمان وارد شدن به ماجولا،از درون شکاف انتهای غار اول بازی با باریکه های نورش که همچون نسیمی خنک بر وجودتان است ،آن امید ظاهر میشود.واحه ایی زیبا که خانه شما در طول سفر مخاطره انگیزتان بدرون درانگلیک است .لحظه ورود من به این واحه،چون وحی الهی بر وجودم ،آرامش بخش و تفکر برانگیزبود.آن دریای عظیم دورتا دور این واحه شاید نمادی از پهناوری عالم باشد و این واحه کوچک ،کوچکی ما و زندگی‌مان در برابر پهنه گیتی.چون از دل تاریکی بیرون میایید نور خورشید چشمانتان رو میزند و هر گاه از تاریکی جهان خسته شوید ناخودآگاه دوست دارید به ماجولا بازگشته و دمی بی آسایید تا روح و روانتان آرام و تازه گردد.


 


 


depo3us1kmm4o546q46.jpg


 


 


ماجولا بیشتر به آن استراحتگاه نکسوس در ارواح شیطان شبیه است تا به صومعه FIRELINK در نسخه پیشین.چیزی همانند مرکز عملیاتی شما ، و اگر چه در ابتدای بازی از حیات خالیست،کم کم با فروشندگان و دیگر مسافرانی که شما در طول سفر به بخش‌های مختلف این جهان بزرگ آشنا می‌شوید پر میشود.خیلی از آنان بازارچه ایی برای فروش ملزومات در ماجولا به راه می اندازند.هر چند مهمترین رابط شما در این سرزمین ،بانوی خرقه پوش مرمورزی است که شما را به جستجو برای یافتن پادشاه تشویق میکند و در ازاء دریافت واحد پول بازی ؛روح ،اجازه ارتقاء را به شما میدهد.


ولی حتی ماجولا نیز از رمزو رازها در امان نیست،حفره ای بینهایت عمیق در اینجا قرار دارد.در اعماق آن حفره چه چیزی نهفته است؟چیزی با‌ارزش و یا ترسناک ؟البته زمانی باید به آنجا هم سفر کنید اما ارواح تاریک 2 هرگز به شما نمیگوید چطور و یا چه زمانی!


در عوض ارواح تاریک 2 به شما اعتماد میکند و اجازه میدهد که خود راه را بیابید.در عدم حضور راهنما ،نقشه،و یا لیست کارهای که باید انجام شوند،شما فقط به راه میافتید  تا BONEFIRE ها رابیابید،روشنشان کرده ، و کمی عزت و اعتبار به این سرزمین نفرین شده بی افزایید.


 


تنها را ه آزاد سازی بونفایر ها شکست دشمنان و باس های سرسخت بازی در محیط اطراف هر استراحتگاه است-شکست دادن دشمنان در طول بازی شما را با تنها پاداش بازی آشنا میکند :روح های تاریک!با واحد روح شما سلاح و زره و ملزومات جانبی میخرید و از همه مهم‌تر خود را ارتقاء میدهید.اگر اجداد بازی را تجربه کرده باشید مبارزات را سریع یاد میگیرید.هر ضربه سلاح ویژگی خاص خود را دارد ،مبارزه با هر نوع سلاحی تجربه‌ای متفاوت است و حتی از بازی‌های برجسته این سبک نیز تمایز های بیشتری ایجاد میکند-نیزه ها و گلوله های آتش همه و همه- هر سلاحی و  هر مبارزه ایی احتیاج به زمان بندی دارد و از آنجا که مبارزات بسیار دقیق و بر روی نظم و اصول  و هر حرکت و ضربه ای نیاز به زمانبندی دارد ،هنگام شکست خوردن و یا کشته شدن بدست دشمنان احساس مرگ های بی‌ارزش (cheap death)نخواهید کرد.کنترل و نگه داری stamina در هر حرکت اساسی است-دفاع،جاخالی،هر چیزی به stamina نیازدارد.این بازی از آن دسته بازی‌ها نیست که بدون آمادگی راه بی افتید و پیشروی کنید ،در این صورت با هر برخورد ساده‌ای با دشمنان کشته خواهید شد.


 


 


lxs3625m5097ywkotyc.jpg


 


 


هنگام مرگ از شما اثری به جا میماند که در آن هر چه روح جمع آوری کرده‌اید منتظر نابودی است!یک شانس دوباره و مسیری که باید تا میعادگاه کشته شدن طی کنید ،نبرد حماسی تر خواهد شد ویکبار فرصت دارید تا همه چیز را جبران کنید -اگر رسیدید که پیروزید اگر کشته شدید مرگ دوم جز سخت ترین مجازات های مجازی است نابودی همه چیز پس از ساعت ها مبارزه و تلاش میتواند سریعاً شما را از ادامه  بازی منصرف کند ولی صبر کنید پیروزی های بزرگ با شکست ها همراه اند.این بخش از گیم پلی دست نخورده درهر سه عنوان حفظ شده است.


بعضی از تغییرات قابل ذکرند،اگرچه مزایای این تغییرات بزودی مشخص نمیشوند.یکی از تغییرات میزان محدود شده بازگشت دشمنان هر منطقه بعد از مرگ شما یا استراحت در بانفایر هاست.


در نسخه های قبل بعد از هربار مرگ و یا استراحت تمام دشمنان در سر مکان های خود در مناطق مشخص مجدداً ظاهر میشدند ولی در این نسخه بعد از چند بار پیشروی و یا شکست باس منطقه ،مناطق خاصی از وجود دشمنان خالی می‌شوند و دیگر بازگشت مجددی نخواهد بود.


 


 


mk0ulihxpvfu23vpt2fx.jpg


 


 


 


این حالت به شما اجازه پیشرفت و بررسی بهتر محیط ها را خواهد داد و همچنین از مرگ های بیشتر جلوگیری خواهد نمود.این موضوع از دوجنبه قابل بررسی است اول اینکه این تغییر خوب است یا بد باید گفت که تکرار بیش از حد دشمنان میتواند به ساختار گیم پلی ضربه بزند ،برای مثال به یاد دارم زمانی که در Undead parish ،قلعه ابتدایی بازی قبل آنقدر مبارزه کرده بودم که حتی نوع الگو حرکت دشمنان و روش مبارزاتشان و حتی آیتمی که بعد از کشته شدن از خود جا میگذاشتند را حفظ کرده بودم و این رابطه ایی عجیب بین من و بازی ایجاد کرده بود و حس تکرار بیش از حد را از خود نشان میداد.از طرفی پس از مشاهده این تغییرات برای بار نخست احساس کردم که نکند مهمترین عامل در بازی یعنی مبارازت بی‌وقفه که همه افکارم را برای مدتی مشغول ساخته بود از بین رفته ،ولی بعد معلوم شد نگرانی من بی مورد بوده است. موقعیت ها هنوز همان جا هستند و حتی آیتم هایی در بازی جدید اضافه شده که با سوزاندن در آتش باعث بازگشت دوباره دشمنان آن منطقه و حتی قوی‌تر از قبل شدنشان خواهدشد پس همه چیز تا اینجا عالی به نظر میرسد.سازندگان وعده محیط های جذاب برای گشت و گذار و دشمنانی عالی برای رویارویی را داده بودند و به قول خود کاملاً عمل کرده اند- یکی از تغییرات مهم دیگر قابلیت جابجایی سریع بین بانفایر هاست که د ر بازی قبل در اواخر بازی این قابلیت به شما داده میشد.هرگاه بانفایری را فعال کنید میتوانید به تمام بانفایر های کشف شده بازی سفر سریع داشته باشید بدون اینکه از مناطقی خاص بارها گذشته ، و یا صدها دشمن را درنبردی بی دلیل دوباره شکست داده و یا هزاران بار در راه رسیدن به پناهگاه کشته شوید! در ابتدا از این تغییر خوشم نیامد ولی وقتی فهمیدم درانگلیک چقدر وسیع است و حتی از تمام dark souls Lordran بزرگ‌تر است این تغییر کاربردی را پذیرفتم .


 


 


lgh1cz2stf8blsgz3fda.jpg


 


 


این تغییرات شاید به ظاهر چیز ساده‌ای باشند و از مخاطرات بازی کم کنند ولی با هر پیشروی و جستن سرزمینی جدید ،چشم اندازی خیره کننده جلوی چشمتان ظاهر می‌شود و در کنارش موانع جدید برای پیروزی و دشمنان مخوف برای شکست دادن.محیط های اولیه بسیار شبیه dark souls هستند ولی معماری و طراحی هنری عالی ،چینش صحیح دشمنان ،و ساختار پیچیده  به همین محیط های به ظاهر آشنا  جلوه ایی پیچیده و عجیب و تازه داده است.هر چه پیشرفت کنید محیط ها عجیب تر و شگفت انگیز تر شده و شما نیز باید روش‌های متفاوتی برای پیشروی در پیش بگیرید.


بله ارواح تاریک همیشه قصد جان شما را درد ولی چرخه مرگ و حیات هم خیلی با‌ارزش است ،پیدا کردن حلقه پادشاهی که با آن دری را باز کرده و به سرزمین های شگفت انگیزی دسترسی پیدا میکنید در زمره بهترین پاداش های چرخه مرگ و زندگی است.سرزمین های جدید فوق العاده خیره کننده هستند-با دیدن اولین تغییرات موتور و تصاویر بازی در حال حاضر در ابتدا کمی از سیستم نور پردازی بازی نا امید شدم.کمی نورپردازی تخت بود و تاثیر نورپردازی پویا برای سایه‌های ایجاد شده توسط مشعل را به خوبی نشان نمیداد ولی با کمی پیشروی در بازی متوجه طراحی های خیره کننده محیط شدم و کم‌تر خورده گرفته ام-از دره ها و مزارع که گذر میکنید در دوردستشان آسیایب های بادی را نظاره میکنید البته اینجا درانگلیک است نه هلند و آن‌ آسیاب ها برای زیبایی نیستند بلکه مرگ و بیماری ایجاد میکنند.قلعه های بلند و سربه فلک کشیده با صدها اژدها دورتا دورش در حال پرواز ،هر انسان اهل هنری را بوجد میآورد و سیاهچال های تاریک و آن زندان فراموش شده در وسط آبهای تیره درناکجا آباد براستی خوفناک است.نسخه PC از همه بهتر است و همان اشکالات کوچک فریم ریت کنسولی را نیز ندارد و از HD texture ها بهره برده و با رزلوشن 1080p و نرخ فریم 60 عالیست.راهنمایی انویدیا نیز که نگارنده در بخش معرفی بازی اضافه کرده ام بر گرافیک زیبای بازی نیز می افزاید و در ترکیب با طراحی هنری بازی عالیست.لباس ها و پارچه های متحرک-آهن و زره هایی که زیر نوردرماجولا میدرخشند و رعایت جزییات در طراحی سلاحها و سپر ها و زره ها همه در سطحی بالا قرار دارند.


 


 


g2jqluueb3dml4rzcho.jpg


 


 


خوب ارواح تاریک 2 سخت است اما آیا به اندازه جدش؟نه!البته هنوز شکستن کنترلر ها و فریاد و دشنام در موقع مرگ های بی شمار بازی سر جای خود است و هنوز تمام کردن بازی کاری بس چالش برانگیز و فراموش نشدنی مینماید ولی با تغییرات انجام شده بازی کمی متعادل تر شده است و همانطور که قبلاً اشاره کردم مبارزات منصفانه بازی همیشه ابزاری برای موفقیت بوده اند.


درهنگام بازی آخرین نسخه ،همیشه از اینکه چگونه چالش ها بالانس شده اند و اینکه چگونه راه‌های پیروزی به بازیباز نشان داده می‌شوند تحت تأثیر قرار گرفته ام.راه پیروزی بعضی از مواقع کاملاً مشخص است مثل اهرمی که اگر از آن استفاده کنید دشمنان را بدرون مواد مذاب خواهید انداخت و یا کشیدن دشمنان به زیر تیغه بزرگ برای دونصف کردنشان-بعضی مواقع باید بدنبال راه‌های پیروزی گشت و پیدا کردنشان آسان نیست و ارواح تیره شما را مجبور به یافتن آن میکند و اگر هم آن راه حل را پیدا نکردید باید بدون آن کمک با موانع روبرو شوید.


 


 


5suvabywpet1t3komqu.jpg


 


 


هنوز هم کمک هم از جهان داخل هم از عالم خارج به یاری شما میاید هر چند نسخه های کپی شده ما قادر نیستند که به سرور های سازنده  اتصال پیدا کنند و بنابراین بخش عظیم چند نفره بازی که در آن میتوان به جهان دیگر حمله کرد یا متحد شد و به دنیای بازیبازی که بیش از حد به جهان دیگران حمله میکند ،یورش برد و یا از کمک دوستان در مبارزه با باس های وحشتناک چالش برانگیز بازی یاری دردسترس نیستند.همچون پیش ،نوشتار با سنگ‌های مخصوص بر روی زمین روش ارتباط با عالم داخل و بخش چند نفره بازی است و همچنان یاران دوست  به رنگ آبی و دشمنان نفوذ کننده به جهان به رنگ قرمز هستند و آن حالت روح مانند خود را حفظ کرده‌اند تا خللی به ذات تنهایی محور بازی وارد نیاید و شما احساس نکنید که اطراف شما پر شده از NPC ها و حس ترس و تنهایی و انزواء که شاخصه های اصلی جهان بازی هستند آسیب ببیند.


 


6i8fd7t2oidlus8u0yg.jpg


 


 


سخن درباره ارواح تاریک 2 زیاد است و وقت من کم – پیوستن به فرقه ها همچنان دربازی حضوری فعال دارد و و باید مدت‌های طولانی منتظر بود تا معلوم شود پیوستن و یا جدا شدن از فرقه ای خاص چه نتایجی دربر دارد!!جهان بازی پر شده از رازها و شگفتی ها و حتی بعد از یک بار پایان بازی در new game+ هنوز رازهای زیاد و راه‌های نرفته زیادی برای کشف وجود دارد.80 تا 100ساعت تجربه ناب از کشتار و پیروزی ،مرگ و حیات دوباره، سفر زائر سرزمین مرگ را به خاطره ایی فراموش نشدنی بدل کرده است.


 


 


plpx6qb6i2s8wnmemhm.jpg


 


 


بعضی مواقع در هنگام تماشای فیلم‌های خاص و یا در هنگام انجام بازی‌هایی شاخص ،حسی کم نظیر از امرژن و غوطه ور شدن در عالم آن اثر به مخاطب آن اثر دست میدهد.این حس تأثیری بر روان انسان میگذارد که خاص و فراموش نشدنی است وهر کسی که تجربه فیلم بینی و یا انجام بازی‌ها را دارد با چند نمونه شاخص از این‌ لحظه‌ها روبرو شده است.... سفر دکتر فریمن در Half Life 2..لحظه وارد شدن به zone در استالکر....شنیدن صدای گریه سایه‌های فراموش شده در مترو....لحظه کشته شدن دوستان در call of duty ...فاش شدن رازها در بایوشاک بینهایت....رودررویی نهایی اسنیک با برادرش بر روی متال گیر....لحظه رودرویی با جادوگران ترسناک در dishonored.... وخیلی لحظه‌های دیگر که بیشمارند و بیاد ماندنی و د رعالم سینما هم همنیطور .همه بازی‌هایی که از این لحظات در خود دارند جزء برجسته‌ترین عناوین تاریخ بازی‌های کامپیوتری هستند و فراموش کردنشان برای مخاطب چه حرفه ایی چه مخاطبی کمتر آشنا سخت است.


سری ارواح از برجسته‌ترین نمونه‌های سبک RPG کلاسیک هستند که بازیبازان کمتر با تجربه را که با بازی‌های آسان هرروز بمباران می‌شوند ،با طعم تلخ شکست و طعم شیرین پیروزی آشنا کرده‌اند هر چند تعداد کمی اقدام به گذر از موانع سر سرسخت بازی میکنند و خیلی‌ها در همان ساعات اول از ادامه سفر ترسناک ،جا میزنند ولی همه، چه ادامه دهنده چه کسی که از جهان بازی فرار میکند باید بدانند که بدنبال ارواح نفرین شده رفتن در سرزمینی نفرین شده با ساکنینی نفرین شده ،کار آسانی نیست.


 


 


bedukry6dx15fdqghxfv.jpg


 


 


و من میدانم که مدتهای طولانی در درانگلیک به شکار ارواح خواهم رفت و بر من آشکار است که بارها کشته خواهم شد ولی من هم همانند آن دسته که سفر را ادامه داده و خطر را به جان میخرند میدانم زائر سرزمین مرگ بودن کار آسانی نیست.


 


 


رضا قاسمی


ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوستان بازی نسخه دوم نسخه کنسولی دیرزو عرضه شده و تونست نمره های عالی بگیره که البته اصلا بعید هم نبود هرچند نسخه کنسولی متاسفانه 30 فریم خواهد بود و از hd texture و فیزیک پیشرفته پشتیبانی نمیکنه.من یک شیفته این سری هستم ولی اینبارخوشحالم چون نسخه pc با 60 فریم و بافت های hd و فیزیک پیشرفته تا ماه دیگه دردسترس خواهد بود واین دفعه نسخه ps3 روهمانند اجدادش تهیه نکردم.کمی از نورپردازی ساده بازی ایراد گرفته شده که خوب سازندگان زاپنی هستن و همونطور که میدونید نگرش خاص خودشون رو به بحث ویژال بازی دارند.

 از نکات مثبت بازی که سایت ها برای نمره دادن استفاده کردن میشه به

احساس عالی کشف کردن

تغییرات ریز درشت در کل سیستم های بازی که باعث شده جذاب تره بشه و هم به طور دائم با سیستم پاداش دهی بازیباز رو ترغیب کنه

ویژگی های اونلاین که باعث شده ماجراجویی کاملا غیرقابل پیش بینی بشه

تعداد بیشماری باس فایت های جذاب سخت و ترسناک

 میزان راهنمایی در سطح خیلی کم و اجازده دادن به غریزه بازیباز که بدنبال راه درست و پیروزی بره

 

نکات منفی

 غیر از مشکلات کوچکی در فریم ریت و سیستم کمی ساده نورپردازی چیز خاصی گفته نشده که اینها هم مشکلات به حساب نمیان.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ضمنا یادم رفت spoiler alert را بالای متن بگذارم توجه کنید ممکنه بخش های از بازی لو برن و شاید برای بعضی ها جذاب نباشه این موضوع

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دیروز این تاپیک ایجاد شد بعد موقع ویرایش اشتباها متن یکم بهم ریخت و تا درست شد طول کشید همین جا از دوستانی که داشتند مطالعه میکردن معذرت خواهی میکنم.

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

فرقی با نسخه ی قبلی کرده یا نه؟

درود برای طرفداراش کولاکه اگر هیچ فرقی هم نکرده باشه ولی چرا تفاوت های داره که تجربه اش رو عالی تر کرده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود آقا رضا من نسخه ی اول رو در ‏pc‏ بازی کردم مثل بازیهای تبدیلی بود حالا یا ازمن تبدیلی بوده یا کلا اینطوری بوده اما تریلرهای این نسخه رو که دیدم خیلی خوشم اومد و حتما واسه ‏ps3‏ تهیش میکنم .

مرسی از اینکه این همه توضیح دادید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

گراف و گیم پلی بازی حضرت مرگ علیه سلام چطوریه؟

ارزش وقت گذاشتن برای حل معماهاش رو داره؟

ویرایش شده توسط peyman_sh
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود آقا رضا من نسخه ی اول رو در ‏pc‏ بازی کردم مثل بازیهای تبدیلی بود حالا یا ازمن تبدیلی بوده یا کلا اینطوری بوده اما تریلرهای این نسخه رو که دیدم خیلی خوشم اومد و حتما واسه ‏ps3‏ تهیش میکنم .

مرسی از اینکه این همه توضیح دادید.

درود خواهش نه نسخه یک نسخه ‍‍‍‍پورت شده ناقص بود این دفعه اومدن آبرو داری کردن از همون اول برای pc توسعه دادن  نسخه pc َاین دفعه شده بهترین نسخه بازی و خیلی بهتره چون بافت های hd  داره ۶۰ فریمه و رزولوشن داخلیش ۷۲۰  قفل نیست و میشه حتی تا 4k هم اجراش کرد.

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

گراف و گیم پلی بازی حضرت مرگ علیه سلام چطوریه؟

ارزش وقت گذاشتن برای حل معماهاش رو داره؟

معما که چی بگم ولی گیم پلیش کولاک شده خیلی امکانات بهتر بهش اضاف شده یکم کوچولو اسون تر شده ولی نه اینکه به ذاتش ضربه بخوره هنوز هم احتمال پرتاب دسته زیاده

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

یکش رو یادم نمی مره خیلی سخت بود یعنی بعضی از مرحله ها اونقدر سخت می شد که از پای بازی باند می شدم 

 

 

باید این رو هم بگیرم ببینم به همون خوبی هست یا نه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یکش رو یادم نمی مره خیلی سخت بود یعنی بعضی از مرحله ها اونقدر سخت می شد که از پای بازی باند می شدم 

 

 

باید این رو هم بگیرم ببینم به همون خوبی هست یا نه

خوبه بازم شما چند تا مرحله رفتید من که یک مرحله هم نتونستم برم تو مرحله ی اول گم شدم .بازیهای زیادی رو تجربه کردم ولی این سبک رو تا به حال بازی نکردم خــــــــــلــــــــــــــی سخته

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

من چهاربار new game plus زدم!! دور چهارم دیگه بازی عادی شده بود چون level  دشمنا دیگر تغییر نمیکنه ولی شما قوی تر میشوید .بی نظیر بود فقط فقط یک گیم کلاسیک .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...