رفتن به مطلب

MSI Z97 XPower AC به همراه گارد محافظ برای پردازندهای بدون IHS


Recommended Posts

شرکت مادربرد سازی MSI از نوآوران و تولید کنندگان مطرح مادربرد در جهان، عکس هایی را از مادربرد جدید Z97 XPower AC خود منتشر کرده است که در این تصاویر شاهد گارد محافظ پردازنده ی بدون IHS هستیم. این بدین معناست که شرکت MSI گاردی را برای پردازنده هایی که توسط کاربران از IHS جدا می شوند طراحی کرده است تا آنها به راحتی بدون وجود IHS کولر را بر روی هسته های CPU نصب کنند.

 

IHS تشتک فلزی محافظ، پخش کننده و انتقال دهنده ی دما از هسته های پردازنده به سطح خود است که روی هسته ها قرار می گیرد و توسط کارخانه ی سازنده ی پردازنده به PCB با چسب چسبانده می شود. تولید کنندگان پردازنده جهت انتقال دما بین هسته ها و IHS از خمیر سیلیکن استفاده می کنند و یا هسته ها را به IHS با لحیم می چسبانند. پس از استفاده از خمیر سیلیکن نامرغوب بین هسته ها و IHS توسط شرکت اینتل در پردازنده های آیوی بریج و هسول، و به تبع آن افزایش دما و کاهش قدرت اوورکلاک پردازنده، بسیاری از کاربران ماجراجو و اوورکلاکر با جدا کردن تشتک IHS از روی مدار پردازنده و تعویض خمیر سیلیکن آن مشکل انتقال دما را برطرف کردند و قدرت اوورکلاک پردازنده را افزایش داده اند.

 

اما به دلایلی استفاده از پردازنده بدون IHS بسیار مشکل بود و حال با این تصاویر به نظر می آید شرکت MSI با استفاده از Delid Die Guard راهکاری عملی برای استفاده ی راحت تر از پردازنده های هسول بدون IHS را فراهم کرده است.

 

 

iwegg41vrhqoy71zjhx.png

 

از دیگر امکانات MSI Z97 XPower AC می توان به وجود موتور جدید اوورکلاک OC engine اشاره کرد که امکان افزایش بیس کلاک را تا 30 درصد به کاربر می دهد.

 

va0ugbtofjt8ouh7rgwn.png

 

Z97 XPower مجهز به V-Check Point 2 با 2 اتصال Ground بیشتر می باشد تا امکان استفاده از 3 مولتی متر به صورت همزمان را برای کاربران فراهم کند.

 

08p4j6n9eem6lvn9j3.png

 

همچنین وجود کانکتور PCIe M.2 و نمایشگر DEBUG LED به همراه پنل تمام مشکی پشت مادربرد از دیگر ویژگی های مادربرد های جدید MSI خواهند بود.

 

 

vt931goscsfe9uci3pos.jpg

 

منبع: MaximumPC

مترجم: آرمین ابیشی

ویرایش شده توسط ARMIN 2012
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گمونم به سوکت 1155 هم بخوره.

 

اگر از اینا جداگانه بشه تهیه کرد از همین الان اعلان آمادگی میکنم!

ویرایش شده توسط ARMIN 2012
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دو بار من خیلی ته دلم ذوق کرد

اولیش اون قضیه مانیتور و دیزاین اتاق بود

دومیش این بود که واقعا .....

 

مرسی  @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...